Recyklované materiály pomáhají s odhlučněním vozů

Vydáno 1.3.2017

Propyláty z recyklovaných surovin mají v porovnání s běžnými materiály lepší akustické vlastnosti a vysokou odolnost proti poškrabání.

Společnost BORGERS CS spol. s r.o. se čtyřmi provozy na Rokycansku je součástí německé BORGERS Group, od jejíhož založení uběhlo v loňském roce 150 let. Zabývá se výrobou netkaných textilií a výlisků z převážně recyklovaných materiálů pro automobily světových značek, jako jsou BMW, Audi, Volvo, VW, Mercedes, Porsche či Bentley a Rolls Royce. Použitím inovativních technologií získaly tyto produkty vlastnosti, díky nimž jim zákazníci dávají přednost před klasickými plastovými. V BORGERS CS jich vyrobí okolo 200 tisíc denně. V roce 2015 společnost obsadila v žebříčku nejdynamičtěji se rozvíjejících společností v České republice Štiky českého byznysu druhé místo v Plzeňském kraji, kde současně patří k nejvýznamnějším zaměstnavatelům. V návaznosti na zvýšený objem zakázek přistoupila firma k úpravám personální a mzdové politiky, aby tak motivovala kvalifikované pracovníky, kteří jsou jedním z pilířů dlouhodobého úspěchu.

Ve svém projevu v rámci oslav 150 let od založení společnosti a 20 let působení v České republice upozornil generální ředitel Borgers SE & Co. KGaA Werner Borgers na skutečnost, že klíčem k úspěchu jsou především dobří podnikatelé a pracovníci, kteří dokážou rozpoznat a pružně řešit aktuální operativní a strategické výzvy. Dále uvedl, že na zdvojnásobení obratu a vzrůstu počtu zaměstnanců skupiny z 3 800 na sedm tisíc během posledních let má velký podíl také pobočka v České republice, která byla prvním skutečně úspěšným krokem koncernu do zahraničí a od svého založení v roce 1995 byla vždy zisková. V současnosti jsou české závody Borgers největším celkem skupiny.

 

Inovativní materiály

BORGERS Group se specializuje na netkané textilie a výlisky z převážně recyklovaných materiálů, jež se využívají v interiérech i exteriérech automobilů k odhlučnění a ochraně. Základním materiálem pro výrobu obložení je propylát TRIM, pro tlumicí díly pak propylát NVH. V porovnání s běžnými materiály mají oba lepší akustické vlastnosti, vysokou odolnost proti poškrabání. Velmi důležitá je značná úspora hmotnosti a v neposlední řadě i nižší cena. Oproti plastickým dílům mají ještě jedno plus – „nedrnčí“. Textilní povrch napomáhá také jejich lepšímu vzhledu.

Vítězství zažívá firma i u tlumicích podlahových dílů, kdy její vlákenné materiály stále častěji nahrazují běžné pěnové díly. Důvodem je inovace technologického procesu výroby tlumicích dílů z materiálu propylát NVH, díky níž materiály dosáhly jednotné hustoty i při různě se měnící tloušťce, což byla donedávna přednost plastových dílů.

Textilní podběhy kol, které vynalezla firma Borgers v roce 1995, jsou dnes nedílnou součástí všech typů osobních automobilů. Vzhledem k flexibilní konstrukci materiálu dokážou uspokojit individuální požadavky prakticky každého typu vozidla včetně užitkových. Přinášejí znatelné snížení hluku v prostoru pro cestující. Dalším inovativním řešením je textilní obložení spodní části vozidel, které značně převyšuje parametry klasického obložení spodku vozu a zcela odpovídá současným trendům, v nichž je kladen důraz na funkčnost, hospodárnost a šetrné zacházení se zdroji.

K dalším výhodám textilních dílů patří nižší hmotnost, zlepšená aerodynamika, ochrana proti korozi a dlouhá životnost z důvodu zvýšené odolnosti vůči opotřebení a úderům, z pohledu výroby pak používání recyklovaných materiálů, bezodpadovost a vyšší efektivita nákladů.

 

Stabilizace a růst

Zatím poslední dostupné ekonomické výsledky ukazují na průběžný růst společnosti.

V roce 2015 dosáhly tržby BORGERS CS 6,3 miliardy korun, což představovalo meziroční nárůst o půl miliardy. Rozběhem výroby více než 10 důležitých projektů zastabilizoval obrat pro následující hospodářské roky a v nejbližších letech plánuje významné investice do technologických linek vedoucí ke snížení výrobních nákladů a úspoře pracovní síly související s nástupem Průmyslu 4.0.

Zvýšení poptávky si vyžádalo rovněž řešení v oblasti logistiky. V červnu 2015 firma otevřela nové logistické centrum – Borgers Logistics Centre v Plzni-Štěnovicích o rozloze 20 tisíc čtverečních metrů, které slouží k uskladnění zboží z výrobních závodů v Rokycanech, Hrádku u Rokycan a Volduchách. Odtud je distribuováno ke konečným zákazníkům do automobilových závodů v Německu, Belgii či USA. V centru, jež spravuje firma Lorenc Logistic, je denně odbaveno až 140 kamionů.

 

Nová mzdová politika

V posledním rozhovoru pro Svět průmyslu uvedl jednatel společnosti Ing. Lubor Šabacký, že v reakci na zvýšené požadavky zákazníků přistoupil BORGERS CS k navýšení stavu zaměstnanců, což si vyžádá nové a koncepční přístupy nejen k vnitřní organizaci společnosti, ale například i k principům systému odměňování.

Pro jednotlivé profese společnost vytvořila několik mzdových úrovní podle kvalifikace, zkušeností a náplně práce. Zaměstnancům byly následně přiřazeny úrovně, jimž odpovídá konkrétní mzdové pásmo. K navýšení mezd došlo u všech zaměstnanců, jejichž mzda byla nižší než odpovídající mzdové pásmo.

Podle sdělení Marty Párové, HR manažerky BORGERS CS, proběhla na konci roku 2015 revize mezd v oblasti údržby, k 1. srpnu 2016 byly upraveny mzdy v oblasti logistiky. Navýšení dosahuje až čtyř procent. Další revize mezd na podzim loňského roku se týkala zaměstnanců ve výrobě a v oblasti řízení kvality. I zde byl naplánován růst mezd až o čtyři procenta. Následné mzdové úpravy mají směřovat do oblasti řízení kvality. Od 1. července 2016 společnost změnila rovněž systém odměn za kvalitu a výkon pro pracovníky ve výrobě. V případě prémie za kvalitu si zaměstnanci mohou vydělat o jeden tisíc korun měsíčně více v případě, že splní stoprocentně kvalitu, odpracují standardní fond pracovní doby a plní výkonnostní normu alespoň na 85 procent. K navýšení došlo také u výkonnostních prémií. Při plnění výkonnostní normy na sto procent a odpracování standardního pracovního fondu si zaměstnanec polepší o více než devět procent. Výkonnostní normu mohou pracovníci plnit až na 103 procent a dosáhnout tak ještě vyšších prémií.

 

Pro zdravý pohybový aparát

Pohybový aparát lze u zaměstnanců ve výrobě do určité míry vnímat jako pracovní nástroj, bez jehož dokonalého fungování se neobejdou. BORGERS CS si tento fakt dobře uvědomuje a zaměřuje se na prevenci jeho onemocnění. V této souvislosti získal v loňském roce na konferenci Péče o zdraví zaměstnanců prestižní ocenění Firma pro zdraví. Společnost byla oceněna především za svoji společenskou odpovědnost a zdůrazněn byl projekt rehabilitace, který zavedla ve svém závodě ve Stupně, jehož cílem bylo optimalizovat pracovní úkony šiček. Zaměstnankyně mohou během pracovní doby zdarma navštívit fyzioterapeuta, který provede vyšetření pohybového aparátu a nastaví individuální terapii. Součástí léčby je jak přístrojová terapie a tejpování, tak poradenství a instruktáž správných pracovních návyků.

„Tímto programem bychom rádi předešli dalším potížím s pohybovým aparátem našich zaměstnankyň a docílili toho, aby se jim u nás lépe pracovalo,“ vysvětluje Marta Párová. Do budoucna firma plánuje rozšíření programu rehabilitace i do dalších závodů.

Jednatel společnosti Lubor Šabacký k tomu uvedl: „To, že naše společnost získala ocenění Firma pro zdraví, nás velice těší. Co nás však těší ještě víc, jsou ohlasy od zaměstnankyň, které program podstoupily a pociťují díky němu velké zlepšení.“

 

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

Vydáno 22.6.2018

Jaké vlastnosti musí mít obal, ve kterém se přepravují díly pro automobilový průmysl? Na otázky Světa průmyslu odpovídal Michal Hort, generální ředitel společnosti TART, s.r.o., lídra na trhu s obaly v České republice. Oblast automotive zastupoval Marek Čížek, FES&P manažer pro východní Evropu společnosti Faurecia Clean Mobility.

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

Vydáno 13.4.2018

Energie je veličina, která popisuje schopnost hmoty konat práci. A právě kolem energie, blackoutu, jádra a obnovitelných zdrojů se točil rozhovor s Václavem Bartuškou. „Energetika je krásné odvětví a mám ji rád, ale nepřeceňujme ji,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Svět průmyslu.

BŮH, můj PARŤÁK

BŮH, můj PARŤÁK

Vydáno 16.3.2018

Kdyby nepřišel listopad 1989, mohla Česká republika ztratit osobnost, která boří hranice podnikání. Nejen unikátností svých projektů, ale především čestným a rovným přístupem. „Je pro mne nemyslitelné obchodovat se zkorumpovanými politiky. Nechci se zpronevěřit vlastním křesťanským zásadám, “ říká Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP, a.s., v jehož životě hraje významnou roli víra.

The Invincibles

The Invincibles

Vydáno 13.2.2018

Podpis kolaborativní smlouvy mezi FS ČVUT a GE Aviation přináší výzvy, které se naskytnou možná jednou za sto let a umožní vrátit Českou republiku tam, kam historicky patří – mezi světové hráče, kteří určují trendy v konstrukci letadel a leteckých motorů.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

Vydáno 25.6.2018

Predstihový ukazovateľ aktivity v priemysle eurozóny za máj klesol na najnižšiu úroveň za ostatných 15 mesiacov. Bol to už piaty po sebe nasledujúci mesiac oslabenia tohto mäkkého ukazovateľa, hoci treba dodať, že po vlaňajších decembrových rekordoch.

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

Vydáno 19.6.2018

Přítomnost na sociálních sítích a vůbec v on-line světě lidé neplatí přímo penězi, ale svým soukromím a svým nitrem, o jejichž zpeněžení se pak už postarají jiní. Tohle je klíčový zdroj pohádkového bohatnutí firem jako Facebook, Google či Apple. Nyní budou mít kvůli GDPR bohatnutí těžší. Politici si totiž uvědomili, že jim korporace berou vliv a moc. Jak se říká, když se kácí les, létají třísky. Že ty třísky zasáhnou drobné podnikatele a malé obce, to je v zápase obrů – europolitiků a korporací – bohužel druhořadé.

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

Vydáno 15.6.2018

Lakování je věda a požadavky na lakované komponenty stále rostou. „Například kvalita povrchových úprav od dodavatelů dílů pro automobily je mnohdy vyšší než u laku samotného vozu,“ říká Josef Kocián, ředitel společnosti Galatek, která dodává lakovací centra.

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

Vydáno 8.6.2018

„Co se zakázek týče, těch máme zhruba na pět let dopředu. Kvůli nedostatku pracovních sil jsme nuceni některé zakázky posouvat, nebo dokonce odmítat,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel společnosti CZ LOKO, a.s.

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

Vydáno 1.6.2018

„Podařilo se nám jako prvním v Evropě nanotechnologie použít při výrobě u výsypného vozu Falns 87, který jsme s úspěchem prezentovali na veletrhu InnoTrans 2017 v Mnichově. Jsme přesvědčeni, že využívání nanotechnologií a ušlechtilých materiálů má budoucnost, ale před námi je ještě dlouhá cesta,“ říká Petr Vlček, generální ředitel společnosti Legios Loco a.s.

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

Vydáno 29.5.2018

Nízkopodlažní vozidla, bezkontaktní placení v městské hromadné dopravě, bezdrátové připojení k internetu v tramvajích i metru. To jsou základní inovace, kterými chce Dopravní podnik hl. m. Prahy přitáhnout pozornost cestující veřejnosti. Intenzivně se chceme věnovat také oblasti elektromobility, říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem