Recyklované materiály pomáhají s odhlučněním vozů

Vydáno 1.3.2017

Propyláty z recyklovaných surovin mají v porovnání s běžnými materiály lepší akustické vlastnosti a vysokou odolnost proti poškrabání.

Společnost BORGERS CS spol. s r.o. se čtyřmi provozy na Rokycansku je součástí německé BORGERS Group, od jejíhož založení uběhlo v loňském roce 150 let. Zabývá se výrobou netkaných textilií a výlisků z převážně recyklovaných materiálů pro automobily světových značek, jako jsou BMW, Audi, Volvo, VW, Mercedes, Porsche či Bentley a Rolls Royce. Použitím inovativních technologií získaly tyto produkty vlastnosti, díky nimž jim zákazníci dávají přednost před klasickými plastovými. V BORGERS CS jich vyrobí okolo 200 tisíc denně. V roce 2015 společnost obsadila v žebříčku nejdynamičtěji se rozvíjejících společností v České republice Štiky českého byznysu druhé místo v Plzeňském kraji, kde současně patří k nejvýznamnějším zaměstnavatelům. V návaznosti na zvýšený objem zakázek přistoupila firma k úpravám personální a mzdové politiky, aby tak motivovala kvalifikované pracovníky, kteří jsou jedním z pilířů dlouhodobého úspěchu.

Ve svém projevu v rámci oslav 150 let od založení společnosti a 20 let působení v České republice upozornil generální ředitel Borgers SE & Co. KGaA Werner Borgers na skutečnost, že klíčem k úspěchu jsou především dobří podnikatelé a pracovníci, kteří dokážou rozpoznat a pružně řešit aktuální operativní a strategické výzvy. Dále uvedl, že na zdvojnásobení obratu a vzrůstu počtu zaměstnanců skupiny z 3 800 na sedm tisíc během posledních let má velký podíl také pobočka v České republice, která byla prvním skutečně úspěšným krokem koncernu do zahraničí a od svého založení v roce 1995 byla vždy zisková. V současnosti jsou české závody Borgers největším celkem skupiny.

 

Inovativní materiály

BORGERS Group se specializuje na netkané textilie a výlisky z převážně recyklovaných materiálů, jež se využívají v interiérech i exteriérech automobilů k odhlučnění a ochraně. Základním materiálem pro výrobu obložení je propylát TRIM, pro tlumicí díly pak propylát NVH. V porovnání s běžnými materiály mají oba lepší akustické vlastnosti, vysokou odolnost proti poškrabání. Velmi důležitá je značná úspora hmotnosti a v neposlední řadě i nižší cena. Oproti plastickým dílům mají ještě jedno plus – „nedrnčí“. Textilní povrch napomáhá také jejich lepšímu vzhledu.

Vítězství zažívá firma i u tlumicích podlahových dílů, kdy její vlákenné materiály stále častěji nahrazují běžné pěnové díly. Důvodem je inovace technologického procesu výroby tlumicích dílů z materiálu propylát NVH, díky níž materiály dosáhly jednotné hustoty i při různě se měnící tloušťce, což byla donedávna přednost plastových dílů.

Textilní podběhy kol, které vynalezla firma Borgers v roce 1995, jsou dnes nedílnou součástí všech typů osobních automobilů. Vzhledem k flexibilní konstrukci materiálu dokážou uspokojit individuální požadavky prakticky každého typu vozidla včetně užitkových. Přinášejí znatelné snížení hluku v prostoru pro cestující. Dalším inovativním řešením je textilní obložení spodní části vozidel, které značně převyšuje parametry klasického obložení spodku vozu a zcela odpovídá současným trendům, v nichž je kladen důraz na funkčnost, hospodárnost a šetrné zacházení se zdroji.

K dalším výhodám textilních dílů patří nižší hmotnost, zlepšená aerodynamika, ochrana proti korozi a dlouhá životnost z důvodu zvýšené odolnosti vůči opotřebení a úderům, z pohledu výroby pak používání recyklovaných materiálů, bezodpadovost a vyšší efektivita nákladů.

 

Stabilizace a růst

Zatím poslední dostupné ekonomické výsledky ukazují na průběžný růst společnosti.

V roce 2015 dosáhly tržby BORGERS CS 6,3 miliardy korun, což představovalo meziroční nárůst o půl miliardy. Rozběhem výroby více než 10 důležitých projektů zastabilizoval obrat pro následující hospodářské roky a v nejbližších letech plánuje významné investice do technologických linek vedoucí ke snížení výrobních nákladů a úspoře pracovní síly související s nástupem Průmyslu 4.0.

Zvýšení poptávky si vyžádalo rovněž řešení v oblasti logistiky. V červnu 2015 firma otevřela nové logistické centrum – Borgers Logistics Centre v Plzni-Štěnovicích o rozloze 20 tisíc čtverečních metrů, které slouží k uskladnění zboží z výrobních závodů v Rokycanech, Hrádku u Rokycan a Volduchách. Odtud je distribuováno ke konečným zákazníkům do automobilových závodů v Německu, Belgii či USA. V centru, jež spravuje firma Lorenc Logistic, je denně odbaveno až 140 kamionů.

 

Nová mzdová politika

V posledním rozhovoru pro Svět průmyslu uvedl jednatel společnosti Ing. Lubor Šabacký, že v reakci na zvýšené požadavky zákazníků přistoupil BORGERS CS k navýšení stavu zaměstnanců, což si vyžádá nové a koncepční přístupy nejen k vnitřní organizaci společnosti, ale například i k principům systému odměňování.

Pro jednotlivé profese společnost vytvořila několik mzdových úrovní podle kvalifikace, zkušeností a náplně práce. Zaměstnancům byly následně přiřazeny úrovně, jimž odpovídá konkrétní mzdové pásmo. K navýšení mezd došlo u všech zaměstnanců, jejichž mzda byla nižší než odpovídající mzdové pásmo.

Podle sdělení Marty Párové, HR manažerky BORGERS CS, proběhla na konci roku 2015 revize mezd v oblasti údržby, k 1. srpnu 2016 byly upraveny mzdy v oblasti logistiky. Navýšení dosahuje až čtyř procent. Další revize mezd na podzim loňského roku se týkala zaměstnanců ve výrobě a v oblasti řízení kvality. I zde byl naplánován růst mezd až o čtyři procenta. Následné mzdové úpravy mají směřovat do oblasti řízení kvality. Od 1. července 2016 společnost změnila rovněž systém odměn za kvalitu a výkon pro pracovníky ve výrobě. V případě prémie za kvalitu si zaměstnanci mohou vydělat o jeden tisíc korun měsíčně více v případě, že splní stoprocentně kvalitu, odpracují standardní fond pracovní doby a plní výkonnostní normu alespoň na 85 procent. K navýšení došlo také u výkonnostních prémií. Při plnění výkonnostní normy na sto procent a odpracování standardního pracovního fondu si zaměstnanec polepší o více než devět procent. Výkonnostní normu mohou pracovníci plnit až na 103 procent a dosáhnout tak ještě vyšších prémií.

 

Pro zdravý pohybový aparát

Pohybový aparát lze u zaměstnanců ve výrobě do určité míry vnímat jako pracovní nástroj, bez jehož dokonalého fungování se neobejdou. BORGERS CS si tento fakt dobře uvědomuje a zaměřuje se na prevenci jeho onemocnění. V této souvislosti získal v loňském roce na konferenci Péče o zdraví zaměstnanců prestižní ocenění Firma pro zdraví. Společnost byla oceněna především za svoji společenskou odpovědnost a zdůrazněn byl projekt rehabilitace, který zavedla ve svém závodě ve Stupně, jehož cílem bylo optimalizovat pracovní úkony šiček. Zaměstnankyně mohou během pracovní doby zdarma navštívit fyzioterapeuta, který provede vyšetření pohybového aparátu a nastaví individuální terapii. Součástí léčby je jak přístrojová terapie a tejpování, tak poradenství a instruktáž správných pracovních návyků.

„Tímto programem bychom rádi předešli dalším potížím s pohybovým aparátem našich zaměstnankyň a docílili toho, aby se jim u nás lépe pracovalo,“ vysvětluje Marta Párová. Do budoucna firma plánuje rozšíření programu rehabilitace i do dalších závodů.

Jednatel společnosti Lubor Šabacký k tomu uvedl: „To, že naše společnost získala ocenění Firma pro zdraví, nás velice těší. Co nás však těší ještě víc, jsou ohlasy od zaměstnankyň, které program podstoupily a pociťují díky němu velké zlepšení.“

 

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

Vydáno 19.11.2018

Škoda Vagonka patří k největším výrobcům vlakových souprav ve střední Evropě. Vozy jsou vybaveny nejmodernější dostupnou technikou a jsou již prakticky připraveny na jízdu bez strojvůdce. „Na železnici je přechod k autonomnímu řízení určitě menším krokem než v automobilovém průmyslu,“ říká Martin Bednarz, generální ředitel společnosti.

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

Vydáno 11.10.2018

Letoun L 410 pro 19 cestujících a dvoučlennou posádku – to je ten nejznámější a nosný produkt společnosti Aircraft Industries. „Inovovaný model L 410 NG splňuje požadavky na ekonomiku provozu, samozřejmě také všechna bezpečnostní kritéria a poskytuje komfort cestujícím,“ říká Ilona Plšková, generální ředitelka společnosti.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

Vydáno 14.12.2018 Komerční sdělení

Ultrazvukové svařování a tradiční šroubování přestávají hrát prim. V případě spojování plastových a kovových dílů se dostává do popředí tepelné nýtování, které je čistější a rychlejší alternativou ke svým předchůdcům. Vědí to i ve společnosti METESS s.r.o., která ve svém portfoliu nabízí nýtovací stroj s otočným stolem pro nýtování drobných dílů ve velkých sériích.

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

Vydáno 10.12.2018

„Mým snem je, aby se podvozky Tatra dostaly do vesmíru. Toho bych se opravdu chtěl dožít,“ říká generální ředitel a místopředseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS a.s. Radek Strouhal.

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

Vydáno 5.12.2018

„Mou myšlenkou bylo spojit se s firmami, které dodávají špičkové technologie, mají silné technické zázemí a také tyto instalace ověřily v provozu a mají kvalitní reference,“ popisuje záměry akviziční strategie David Dostál, generální ředitel společnosti Papcel a.s.

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

Vydáno 28.11.2018 Komerční sdělení

TOS VARNSDORF, tradiční výrobce obráběcích strojů vlastněný výhradně českým kapitálem, je největší strojírenskou firmou v děčínském okresu a jednou z nejsilnějších v Ústeckém kraji. Svým zaměstnancům společnost nabízí celou řadu benefitů a situaci s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků se rozhodla vyřešit založením vlastní střední průmyslové školy, která v areálu firmy velmi úspěšně funguje již druhým rokem.

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Vydáno 12.11.2018

Společnost Mann + Hummel je světovým lídrem na trhu v oblasti filtrace. „Největším odběratelem je odvětví automotive, kde jsme jedničkou na trhu s filtrací. V oboru filtrace se můžeme pyšnit nejen tisícovkou vývojářů, ale také třemi tisícovkami patentů,“ říká Rostislav Khýr, generální ředitel společnosti.

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

Vydáno 5.11.2018 Komerční sdělení

„Ke značce YAMAZAKI MAZAK jsem získal vztah už v osmdesátých letech minulého století nákupem prvního stroje. Postupem času mne zaujal zejména přístup firmy Mazak a výborná spolupráce. Měl jsem možnost navštívit výrobní závody v Japonsku i v Anglii, seznámil jsem se s majitelem společnosti panem Yamazakim, který již bohužel není mezi námi. Byli jsme obchodní přátelé. Mazak je pro nás zásadní,“ říká Pavel Sobotka, ředitel české společnosti Frentech Aerospace s.r.o.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem