Největší univerzální kooperant v Evropě

Vydáno 30.3.2017

Druhá dekáda 21. století je pro ryze českou firmu nesporně zásadním obdobím v její dlouhé historii, která loni dosáhla 120 let.

 

Ocenění za rozvoj průmyslu a regionu, který společnosti AGROSTROJ Pelhřimov, a.s., a jeho majiteli Lubomíru Stokláskovi udělil Svaz průmyslu a dopravy ČR na posledním MSV v Brně, je dokladem dlouhodobého úspěšného působení firmy nejen v oblasti zemědělské techniky.

Zemědělská technika dnes tvoří zhruba polovinu celkového obratu, druhou oblastí, na niž se společnost v posledních letech stále více orientuje a která se stejnou měrou na obratu podílí, je segment užitkových vozidel. Za klíčovou považuje majitel společnosti kooperační výrobu, což dotvrzuje hodnocení zákazníků, kteří ji vnímají jako největšího univerzálního kooperanta v Evropě. AGROSTROJ

ovšem nadále úspěšně produkuje i vlastní zemědělskou techniku. Pod obchodní značkou TracLift uvedl na trh aktuálně nejrychlejší čelní nakladač pro traktory.

Když v roce 1997 Lubomír Stoklásek krachující AGROSTROJ Pelhřimov koupil, musel začít prakticky od začátku. Inspiroval se pověstným německým smyslem pro pořádek s důrazem na vysokou kvalitu zpracování. Aby jí mohla společnost dostát, bylo nezbytné vybudovat technologicky vyspělý výrobní park, který současně disponuje příjemným pracovním prostředím včetně širokého zaměstnaneckého zázemí.

Vzhledem k takto komplexnímu přístupu k firmě lze v Lubomíru Stokláskovi bez nadsázky spatřovat pokračovatele Baťova odkazu. Kromě investic do výrobních závodů směřuje nemalé finanční prostředky do projektů podporujících vzdělávání i celkovou spokojenost zaměstnanců, ale také veřejný sektor. Pochvalná slova prezidenta SP ČR Jaroslava Hanáka, v nichž vyzdvihl přínos AGROSTROJe Pelhřimov pro region zejména v kontextu snížení mužské nezaměstnanosti na 1,4 procenta, proto pro něj byla i určitým dodatečným zadostiučiněním za odvahu vstoupit do společnosti stojící na pokraji bankrotu a během 20 let ji přetvořit na moderní prosperující českou firmu vstřícnou nejen ke svým zákazníkům, ale i zaměstnancům.

Období světové stagnace

Prognóza růstu výkonu českého strojírenství hovořila v roce 2016 o 3,8 procenta, z dlouhodobého pohledu však upozornila na skutečnost, že růst zpomaluje. To potvrdil ze své pozice generálního ředitele AGROSTROJe Pelhřimov i Lubomír Stoklásek. V posledních dvou letech má podle něj na českou ekonomiku dopad světová odvětvová krize týkající se zejména produkce zemědělské techniky, což je oblast, v níž AGROSTROJ kooperuje, ale sám se i nadále věnuje vlastnímu vývoji a výrobě, kde patří ke čtveřici největších evropských výrobců čelních nakladačů pro traktory. V rámci udržení plánovaného růstu prodejů rozšiřuje nabídku aplikací na další nové značky traktorů, jako je například Kubota, John Deere nebo CNH. Nabídku doplňuje rovněž o příslušenství, a to zejména pro lesnické práce.

Jako téměř výhradně exportní společnosti se ho rovněž negativně dotýká současný přístup EU, který, jak uvedl v loňském rozhovoru se Světem průmyslu obchodní ředitel Jaroslav Habáň, českému a evropskému strojírenství a zemědělství určitě nepomáhá a namísto toho, aby exportní trhy otevíral, je spíše uzavírá.

Přes všechna tato negativa společnost úspěšně roste finančně, prostorově, personálně i v objemu zakázek. Ročně zpracuje 52 tisíc tun oceli, což ji řadí na druhé místo za největšího zpracovatele plechu v České republice, kterým je ŠKODA AUTO. Objem obratu chce v návaznosti na postupnou využitelnost nových výrobních kapacit navýšit do roku 2020 ze stávajících 231 milionů EUR na 400 milionů EUR. Podílet se na něm budou podle Jaroslava Habáně aktuálně realizované i v tomto horizontu plánované projekty jak z oblasti užitkových vozidel, mezi něž se řadí kamiony, autobusy, stavební a manipulační technika, tak i ze zemědělského sektoru. Zejména se jedná o montážní celky a finální stroje pro kooperační partnery, jimiž jsou koncerny evropské i světové úrovně, jako například výrobci kamionů DAF, Volvo, Scania či ze segmentu zemědělských a užitkových vozidel Krone, John Deere či Claas.

Lék na embargo

Za způsob posílení pozice na ruském trhu lze považovat investici do výstavby vlastního závodu o ploše 40 tisíc m2 nedaleko Voroněže. Zahájení provozu pobočky Agrostroj Rus o.o.o. je naplánováno na rok 2018. Pro společnost je to cesta, jak vyřešit omezení dovozu do Ruska, které si klade podmínku, že 60 procent prodaných výrobků musí být vyrobeno v Ruské federaci. Stěžejním výrobním programem budou zemědělské stroje, dále zde bude probíhat výroba dílů pro automotive a užitková vozidla.

V programu péče o zaměstnance vycházel AGROSTROJ z modelů severských firem, které podle slov generálního ředitele ještě předčil. Příjemné pracovní prostředí podle něj vychovává k větší kulturnosti a kvalitě.

Kromě aktuální průměrné hrubé mzdy ve výši 29 tisíc korun nabízí svým zaměstnancům 12 různých benefitů. Patří k nim ordinace praktického lékaře, dvou zubařů a specialisty umístěné přímo ve vstupní části závodu, prodejna regionálních potravin či možnost rodinného volání zdarma. Firma má vlastní gastrodivizi, která pro zaměstnance denně zajišťuje přípravu 1 700 obědových porcí. Pro přepravu zaměstnanců firma zřídila dvě autobusové linky a na programu je i výstavba nového parkoviště.

Zatím největším počinem v tomto programu, jenž má AGROSTROJi Pelhřimov současně přispět k personální stabilitě a kvalitě zaměstnanců, je výstavba stovky podnikových bytů s tří- až čtyřpokojovou dispozicí, což je u nás v dnešní době zcela ojedinělý úkaz. Smlouva o výstavbě bytových domů v lokalitě Polní dvůr byla se zástupci města Pelhřimov podepsána 28. září 2016. Současně došlo k podpisu smlouvy o společné investiční akci společnosti a města týkající se přestavby kruhové křižovatky v Myslotínské ulici. Investici v řádu cca 17 milionů korun bude z 51 procent financovat AGROSTROJ, zbylou část uhradí město Pelhřimov.

Řešení krize vzdělávání

Kromě přímého vlivu na minimalizaci nezaměstnanosti v regionu si AGROSTROJ připisuje další plus v politice zaměstnanosti mladých lidí do 25 let. Průměrný věk jeho zaměstnanců je 38 let, maturitu má 40 procent z nich. S ohledem na převážně zahraniční zakázky klade společnost již při přijímacím řízení důraz na jazykovou vybavenost, zejména znalost angličtiny a němčiny. Pro doplnění znalostí mohou zaměstnanci využít firemní kurzy, které při úspěšném složení závěrečné zkoušky AGROSTROJ za absolventa zaplatí.

Majitel společnosti Lubomír Stoklásek dlouhodobě apeluje na změnu školského systému zejména v souvislosti s technickými obory v učňovském školství. Upozorňuje na skutečnost, že do deseti let odejdou do důchodu poslední ročníky s kvalitním technickým vzděláním, a pokud se úroveň současného technického vzdělávání nezvýší, nastane obrovský propad, který bude mít za následek mj. snižování HDP České republiky.

Když nenašel odezvu na ministerstvu školství, začal AGROSTROJ aktivně spolupracovat s odbornými školami v regionu, pořádat exkurze pro základní školy i rodiče a vychovávat si tak budoucí strojaře od začátku sám. Současně spolupracuje i s ČVUT a VUT. Má rovněž vlastní svářečskou školu a vzdělávací středisko zaměřené na obráběcí stroje.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

Vydáno 19.11.2018

Škoda Vagonka patří k největším výrobcům vlakových souprav ve střední Evropě. Vozy jsou vybaveny nejmodernější dostupnou technikou a jsou již prakticky připraveny na jízdu bez strojvůdce. „Na železnici je přechod k autonomnímu řízení určitě menším krokem než v automobilovém průmyslu,“ říká Martin Bednarz, generální ředitel společnosti.

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

Vydáno 11.10.2018

Letoun L 410 pro 19 cestujících a dvoučlennou posádku – to je ten nejznámější a nosný produkt společnosti Aircraft Industries. „Inovovaný model L 410 NG splňuje požadavky na ekonomiku provozu, samozřejmě také všechna bezpečnostní kritéria a poskytuje komfort cestujícím,“ říká Ilona Plšková, generální ředitelka společnosti.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

Vydáno 14.12.2018 Komerční sdělení

Ultrazvukové svařování a tradiční šroubování přestávají hrát prim. V případě spojování plastových a kovových dílů se dostává do popředí tepelné nýtování, které je čistější a rychlejší alternativou ke svým předchůdcům. Vědí to i ve společnosti METESS s.r.o., která ve svém portfoliu nabízí nýtovací stroj s otočným stolem pro nýtování drobných dílů ve velkých sériích.

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

Vydáno 10.12.2018

„Mým snem je, aby se podvozky Tatra dostaly do vesmíru. Toho bych se opravdu chtěl dožít,“ říká generální ředitel a místopředseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS a.s. Radek Strouhal.

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

Vydáno 5.12.2018

„Mou myšlenkou bylo spojit se s firmami, které dodávají špičkové technologie, mají silné technické zázemí a také tyto instalace ověřily v provozu a mají kvalitní reference,“ popisuje záměry akviziční strategie David Dostál, generální ředitel společnosti Papcel a.s.

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

Vydáno 28.11.2018 Komerční sdělení

TOS VARNSDORF, tradiční výrobce obráběcích strojů vlastněný výhradně českým kapitálem, je největší strojírenskou firmou v děčínském okresu a jednou z nejsilnějších v Ústeckém kraji. Svým zaměstnancům společnost nabízí celou řadu benefitů a situaci s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků se rozhodla vyřešit založením vlastní střední průmyslové školy, která v areálu firmy velmi úspěšně funguje již druhým rokem.

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Vydáno 12.11.2018

Společnost Mann + Hummel je světovým lídrem na trhu v oblasti filtrace. „Největším odběratelem je odvětví automotive, kde jsme jedničkou na trhu s filtrací. V oboru filtrace se můžeme pyšnit nejen tisícovkou vývojářů, ale také třemi tisícovkami patentů,“ říká Rostislav Khýr, generální ředitel společnosti.

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

Vydáno 5.11.2018 Komerční sdělení

„Ke značce YAMAZAKI MAZAK jsem získal vztah už v osmdesátých letech minulého století nákupem prvního stroje. Postupem času mne zaujal zejména přístup firmy Mazak a výborná spolupráce. Měl jsem možnost navštívit výrobní závody v Japonsku i v Anglii, seznámil jsem se s majitelem společnosti panem Yamazakim, který již bohužel není mezi námi. Byli jsme obchodní přátelé. Mazak je pro nás zásadní,“ říká Pavel Sobotka, ředitel české společnosti Frentech Aerospace s.r.o.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem