Efektivitu výroby zvyšujeme zaváděním technických vylepšení a automatizací

Vydáno 31.3.2017

Samozřejmostí dneška se stal neustálý tlak na ceny a na výslednou kvalitu. Nutností se tak stává maximální důraz na minimální poruchovost.

 

Trojice firem Weppler Czech s.r.o., WEPPLER TOOLS s.r.o.Weppler & Trefil s.r.o. společně tvoří skupinu Weppler, která na Ostravsku působí už od roku 1994. S více než tisícovkou zaměstnanců patří ke stabilním a významným zaměstnavatelům, specializuje se mimo jiné na produkci mikrofiltrů pro automobilový průmysl. Jednatel skupiny Tomáš Trefil Světu průmyslu odpovídal na čtyři otázky ohledně budoucnosti oboru i současných trendů. „Řešíme s několika dodavateli možnosti budoucího nasazení a využití kolaborativních robotů, které mají tu výhodu, že můžou pracovat přímo s člověkem bez nutnosti použití ochranných klecí,“ říká také v rozhovoru.

Jaké momentálně pozorujete v automobilovém průmyslu hlavní trendy, které ovlivňují i vaši činnost, například v oblasti výroby filtrů? Jak na tyto trendy reagujete?

Trend, který my pociťujeme, je narůstající objem výroby v několika po sobě jdoucích letech. Konjunktura, kterou v současnosti zažíváme, nás vede k navyšování výrobních kapacit a k náboru nových zaměstnanců.

Z technického hlediska je to tlak na zpřísňování emisních limitů v podobě mimo jiné EURO 6 a případných nástupců. Neustále se vyvíjí a zdokonalují například systémy sloužící k redukci NOx u dieselových motorů. Určitě jste se setkali s pojmem AdBlue – což je koncentrát močoviny, který chemicky reaguje se zplodinami a z NOx vytváří čistý dusík a vodu. Celý systém sloužící k dopravě AdBlue na místo určení obsahuje samozřejmě i filtr, který má určité specifické vlastnosti. I my se na vývoji a výrobě takovýchto filtrů již několik let podílíme.

 


„Jsme na začátku konce éry dieselových motorů minimálně u osobních automobilů, což je určitě pro mnohé výrobce a dodavatele výrazná hrozba.“

Tomáš Trefil


 

Opakovaně získáváte například titul „dodavatel roku“ od společnosti Bosch. Mění se v čase nějak výrazněji potřeby a požadavky vašich zákazníků? Bude muset v budoucnu dojít k nějakým změnám, například v logistice, abyste dokázali těmto požadavkům vyhovět a udrželi si konkurenceschopnost?

Samozřejmostí je neustálý tlak na ceny a na výslednou kvalitu. Klíčovým faktorem je u nás maximální důraz na kvalitu, která je pro nás a naše zaměstnance samozřejmostí. Například za rok 2016 dosáhl náš závod 0 ppm v dodávkách na společnost Bosch. Věřím, že tento pozitivní výsledek budeme schopni udržet i v následujících letech. I díky tomu se nám daří opakovaně získávat uvedená ocenění. Neustále se také snažíme zvyšovat efektivitu výroby zaváděním například technických vylepšení a vyšší míry automatizace v různých fázích výroby a kontroly. V této činnosti budeme zcela jistě pokračovat i v budoucnu. Kromě zvyšování efektivity se takto snažíme uspořit i pracovní sílu, které je v současné době na trhu nedostatek.

Nakolik vás oslovují témata jako Průmysl 4.0, digitalizace, automatizace, robotizace či zvyšování efektivity práce? Zavádíte v těchto oblastech nějaké inovace, případně investujete do jejich budoucího zavádění?

Určitě pro nás většina z výše uvedených pojmů není neznámá, viz předchozí odpověď. Konkrétně například nyní řešíme s několika dodavateli možnosti budoucího nasazení a využití kolaborativních robotů, které mají tu výhodu, že můžou pracovat přímo s člověkem bez nutnosti použití ochranných klecí. Vidíme tu určitý potenciál, ale jsme teprve na začátku cesty.

Kde spatřujete z hlediska dalšího rozvoje společnosti a jejích aktivit v sektoru automotive největší příležitosti a kde naopak hrozby?

Začněme od hrozeb. Výše zmíněné stále se zpřísňující emisní limity vedou postupně k neustále složitějším dodatečným řešením hlavně u dieselových motorů, což samozřejmě povede ke zvyšování nákladů na tyto motory až do takové míry, že se stanou pro koncové uživatele ekonomicky nezajímavé. Myslím si proto, že jsme na začátku konce éry dieselových motorů minimálně u osobních automobilů, což je určitě pro mnohé výrobce a dodavatele výrazná hrozba. Příležitostí se potom logicky stává nalezení vhodné, bezpečné, technologicky dostupné a ekonomicky výhodné alternativy, a to nejen k dieselům, ale ke spalovacím motorům obecně.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

TOP Rozhovory

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

Vydáno 13.4.2018

Energie je veličina, která popisuje schopnost hmoty konat práci. A právě kolem energie, blackoutu, jádra a obnovitelných zdrojů se točil rozhovor s Václavem Bartuškou. „Energetika je krásné odvětví a mám ji rád, ale nepřeceňujme ji,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Svět průmyslu.

BŮH, můj PARŤÁK

BŮH, můj PARŤÁK

Vydáno 16.3.2018

Kdyby nepřišel listopad 1989, mohla Česká republika ztratit osobnost, která boří hranice podnikání. Nejen unikátností svých projektů, ale především čestným a rovným přístupem. „Je pro mne nemyslitelné obchodovat se zkorumpovanými politiky. Nechci se zpronevěřit vlastním křesťanským zásadám, “ říká Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP, a.s., v jehož životě hraje významnou roli víra.

The Invincibles

The Invincibles

Vydáno 13.2.2018

Podpis kolaborativní smlouvy mezi FS ČVUT a GE Aviation přináší výzvy, které se naskytnou možná jednou za sto let a umožní vrátit Českou republiku tam, kam historicky patří – mezi světové hráče, kteří určují trendy v konstrukci letadel a leteckých motorů.

Mirek Topolánek: mé odmítnutí eura není pocitové, vychází z hluboké znalosti problému

Mirek Topolánek: mé odmítnutí eura není pocitové, vychází z hluboké znalosti problému

Vydáno 22.12.2017

Mirek Topolánek se pro Svět průmyslu vyjadřuje nejen k otázkám přijetí eura, imigrační politiky, ale také k motivům své kandidatury a svým šancím v boji o post prezidenta České republiky uspět.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Další zprávy

OCENĚNÍ JE SIGNÁLEM DOBRÉ PRÁCE

OCENĚNÍ JE SIGNÁLEM DOBRÉ PRÁCE

Vydáno 12.4.2018

Společnosti PKS stavby v současné době patří k předním stavebním společnostem v oboru pozemního stavitelství v České republice, zaměstnává na tři stovky lidí a daří se jí opakovaně tvořit roční obrat kolem 1,5 miliardy korun. „Dokážeme to s konstantním kádrem zkušených lidí bez překotných personálních změn a výkyvů,“ říká Jaroslav Kladiva.

TĚŠÍ MĚ ZÁJEM VEŘEJNOSTI O VODU

TĚŠÍ MĚ ZÁJEM VEŘEJNOSTI O VODU

Vydáno 11.4.2018

Plzeň se rozhodla, že se stane stoprocentním vlastníkem klíčového podniku Vodárna Plzeň. Přechod od původního vlastníka trval osm let. „Nutnost změny majetkových poměrů u společnosti Vodárna Plzeň logicky vyplynula z podmínek u dotačních titulů na vodohospodářské projekty, “ uvedl k důvodům odkoupení akcií od francouzské společnosti Veolia Ludvík Nesnídal.

NĚKDY JE LEPŠÍ SI VYCHOVAT VLASTNÍ ODBORNÍKY Z ŘAD ABSOLVENTŮ

NĚKDY JE LEPŠÍ SI VYCHOVAT VLASTNÍ ODBORNÍKY Z ŘAD ABSOLVENTŮ

Vydáno 9.4.2018

Jsou tři problémy, které brzdí rozvoj stavebnictví. Pomalé schvalovací procesy, které prodlužují stavby i o několik let, a ekologičtí aktivisté. Ten největší problém však přináší ekonomický rozvoj – nedostatek kvalifikovaných pracovníků. S touto překážkou musí bojovat také slovenská společnost SMS a.s.

SVITAP JE SPOLEČNOST, KTERÁ UMÍ VŠE OD SPORTOVNÍ HALY PO UTĚRKU

SVITAP JE SPOLEČNOST, KTERÁ UMÍ VŠE OD SPORTOVNÍ HALY PO UTĚRKU

Vydáno 6.4.2018

„Naše výrobky se využívají ve stavebnictví, zemědělství, v oděvním průmyslu, produkujeme materiál, ze kterého se vyrábějí boty či šijí uniformy. Recyklujeme plasty a z nich vyrábíme páskové tkaniny. Je toho opravdu hodně,“ říká generální ředitel firmy SVITAP J. H. J. spol. s r. o. Jan Heřmanský.

INOVACE JSOU KLÍČEM K PROSPERITĚ FIRMY

INOVACE JSOU KLÍČEM K PROSPERITĚ FIRMY

Vydáno 5.4.2018

Mürdter Dvořák, lisovna, spol. s r.o. se díky nejmodernějším výrobním technologiím a vzdělávání svých zaměstnanců stále drží na špici v oboru vstřikování a konečné úpravy plastů především do automobilového průmyslu.

JE HLAD PO ŘEMESLNÍCÍCH, ZAMĚSTNAVATELÉ PRAKTICKY NEMAJÍ ŠANCI TENTO TREND ZMĚNIT

JE HLAD PO ŘEMESLNÍCÍCH, ZAMĚSTNAVATELÉ PRAKTICKY NEMAJÍ ŠANCI TENTO TREND ZMĚNIT

Vydáno 3.4.2018

„Vzhledem k omezenému počtu kvalifikovaných výrobních dělníků na trhu práce a volnému pohybu pracovních sil v rámci Evropské unie dochází ke konkurenčnímu boji zaměstnavatelů o tyto omezené kapacity kvalitních dělnických profesí. Zaměstnavatelé prakticky nemají šanci tento trend změnit,“ říká předseda představenstva akciové společnosti Axis Ivo Stráník.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem