Efektivitu výroby zvyšujeme zaváděním technických vylepšení a automatizací

Vydáno 31.3.2017

Samozřejmostí dneška se stal neustálý tlak na ceny a na výslednou kvalitu. Nutností se tak stává maximální důraz na minimální poruchovost.

 

Trojice firem Weppler Czech s.r.o., WEPPLER TOOLS s.r.o.Weppler & Trefil s.r.o. společně tvoří skupinu Weppler, která na Ostravsku působí už od roku 1994. S více než tisícovkou zaměstnanců patří ke stabilním a významným zaměstnavatelům, specializuje se mimo jiné na produkci mikrofiltrů pro automobilový průmysl. Jednatel skupiny Tomáš Trefil Světu průmyslu odpovídal na čtyři otázky ohledně budoucnosti oboru i současných trendů. „Řešíme s několika dodavateli možnosti budoucího nasazení a využití kolaborativních robotů, které mají tu výhodu, že můžou pracovat přímo s člověkem bez nutnosti použití ochranných klecí,“ říká také v rozhovoru.

Jaké momentálně pozorujete v automobilovém průmyslu hlavní trendy, které ovlivňují i vaši činnost, například v oblasti výroby filtrů? Jak na tyto trendy reagujete?

Trend, který my pociťujeme, je narůstající objem výroby v několika po sobě jdoucích letech. Konjunktura, kterou v současnosti zažíváme, nás vede k navyšování výrobních kapacit a k náboru nových zaměstnanců.

Z technického hlediska je to tlak na zpřísňování emisních limitů v podobě mimo jiné EURO 6 a případných nástupců. Neustále se vyvíjí a zdokonalují například systémy sloužící k redukci NOx u dieselových motorů. Určitě jste se setkali s pojmem AdBlue – což je koncentrát močoviny, který chemicky reaguje se zplodinami a z NOx vytváří čistý dusík a vodu. Celý systém sloužící k dopravě AdBlue na místo určení obsahuje samozřejmě i filtr, který má určité specifické vlastnosti. I my se na vývoji a výrobě takovýchto filtrů již několik let podílíme.

 


„Jsme na začátku konce éry dieselových motorů minimálně u osobních automobilů, což je určitě pro mnohé výrobce a dodavatele výrazná hrozba.“

Tomáš Trefil


 

Opakovaně získáváte například titul „dodavatel roku“ od společnosti Bosch. Mění se v čase nějak výrazněji potřeby a požadavky vašich zákazníků? Bude muset v budoucnu dojít k nějakým změnám, například v logistice, abyste dokázali těmto požadavkům vyhovět a udrželi si konkurenceschopnost?

Samozřejmostí je neustálý tlak na ceny a na výslednou kvalitu. Klíčovým faktorem je u nás maximální důraz na kvalitu, která je pro nás a naše zaměstnance samozřejmostí. Například za rok 2016 dosáhl náš závod 0 ppm v dodávkách na společnost Bosch. Věřím, že tento pozitivní výsledek budeme schopni udržet i v následujících letech. I díky tomu se nám daří opakovaně získávat uvedená ocenění. Neustále se také snažíme zvyšovat efektivitu výroby zaváděním například technických vylepšení a vyšší míry automatizace v různých fázích výroby a kontroly. V této činnosti budeme zcela jistě pokračovat i v budoucnu. Kromě zvyšování efektivity se takto snažíme uspořit i pracovní sílu, které je v současné době na trhu nedostatek.

Nakolik vás oslovují témata jako Průmysl 4.0, digitalizace, automatizace, robotizace či zvyšování efektivity práce? Zavádíte v těchto oblastech nějaké inovace, případně investujete do jejich budoucího zavádění?

Určitě pro nás většina z výše uvedených pojmů není neznámá, viz předchozí odpověď. Konkrétně například nyní řešíme s několika dodavateli možnosti budoucího nasazení a využití kolaborativních robotů, které mají tu výhodu, že můžou pracovat přímo s člověkem bez nutnosti použití ochranných klecí. Vidíme tu určitý potenciál, ale jsme teprve na začátku cesty.

Kde spatřujete z hlediska dalšího rozvoje společnosti a jejích aktivit v sektoru automotive největší příležitosti a kde naopak hrozby?

Začněme od hrozeb. Výše zmíněné stále se zpřísňující emisní limity vedou postupně k neustále složitějším dodatečným řešením hlavně u dieselových motorů, což samozřejmě povede ke zvyšování nákladů na tyto motory až do takové míry, že se stanou pro koncové uživatele ekonomicky nezajímavé. Myslím si proto, že jsme na začátku konce éry dieselových motorů minimálně u osobních automobilů, což je určitě pro mnohé výrobce a dodavatele výrazná hrozba. Příležitostí se potom logicky stává nalezení vhodné, bezpečné, technologicky dostupné a ekonomicky výhodné alternativy, a to nejen k dieselům, ale ke spalovacím motorům obecně.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

Vydáno 19.11.2018

Škoda Vagonka patří k největším výrobcům vlakových souprav ve střední Evropě. Vozy jsou vybaveny nejmodernější dostupnou technikou a jsou již prakticky připraveny na jízdu bez strojvůdce. „Na železnici je přechod k autonomnímu řízení určitě menším krokem než v automobilovém průmyslu,“ říká Martin Bednarz, generální ředitel společnosti.

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

Vydáno 11.10.2018

Letoun L 410 pro 19 cestujících a dvoučlennou posádku – to je ten nejznámější a nosný produkt společnosti Aircraft Industries. „Inovovaný model L 410 NG splňuje požadavky na ekonomiku provozu, samozřejmě také všechna bezpečnostní kritéria a poskytuje komfort cestujícím,“ říká Ilona Plšková, generální ředitelka společnosti.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

Vydáno 14.12.2018 Komerční sdělení

Ultrazvukové svařování a tradiční šroubování přestávají hrát prim. V případě spojování plastových a kovových dílů se dostává do popředí tepelné nýtování, které je čistější a rychlejší alternativou ke svým předchůdcům. Vědí to i ve společnosti METESS s.r.o., která ve svém portfoliu nabízí nýtovací stroj s otočným stolem pro nýtování drobných dílů ve velkých sériích.

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

Vydáno 10.12.2018

„Mým snem je, aby se podvozky Tatra dostaly do vesmíru. Toho bych se opravdu chtěl dožít,“ říká generální ředitel a místopředseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS a.s. Radek Strouhal.

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

Vydáno 5.12.2018

„Mou myšlenkou bylo spojit se s firmami, které dodávají špičkové technologie, mají silné technické zázemí a také tyto instalace ověřily v provozu a mají kvalitní reference,“ popisuje záměry akviziční strategie David Dostál, generální ředitel společnosti Papcel a.s.

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

Vydáno 28.11.2018 Komerční sdělení

TOS VARNSDORF, tradiční výrobce obráběcích strojů vlastněný výhradně českým kapitálem, je největší strojírenskou firmou v děčínském okresu a jednou z nejsilnějších v Ústeckém kraji. Svým zaměstnancům společnost nabízí celou řadu benefitů a situaci s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků se rozhodla vyřešit založením vlastní střední průmyslové školy, která v areálu firmy velmi úspěšně funguje již druhým rokem.

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Vydáno 12.11.2018

Společnost Mann + Hummel je světovým lídrem na trhu v oblasti filtrace. „Největším odběratelem je odvětví automotive, kde jsme jedničkou na trhu s filtrací. V oboru filtrace se můžeme pyšnit nejen tisícovkou vývojářů, ale také třemi tisícovkami patentů,“ říká Rostislav Khýr, generální ředitel společnosti.

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

Vydáno 5.11.2018 Komerční sdělení

„Ke značce YAMAZAKI MAZAK jsem získal vztah už v osmdesátých letech minulého století nákupem prvního stroje. Postupem času mne zaujal zejména přístup firmy Mazak a výborná spolupráce. Měl jsem možnost navštívit výrobní závody v Japonsku i v Anglii, seznámil jsem se s majitelem společnosti panem Yamazakim, který již bohužel není mezi námi. Byli jsme obchodní přátelé. Mazak je pro nás zásadní,“ říká Pavel Sobotka, ředitel české společnosti Frentech Aerospace s.r.o.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem