Efektivitu výroby zvyšujeme zaváděním technických vylepšení a automatizací

Vydáno 31.3.2017

Samozřejmostí dneška se stal neustálý tlak na ceny a na výslednou kvalitu. Nutností se tak stává maximální důraz na minimální poruchovost.

 

Trojice firem Weppler Czech s.r.o., WEPPLER TOOLS s.r.o.Weppler & Trefil s.r.o. společně tvoří skupinu Weppler, která na Ostravsku působí už od roku 1994. S více než tisícovkou zaměstnanců patří ke stabilním a významným zaměstnavatelům, specializuje se mimo jiné na produkci mikrofiltrů pro automobilový průmysl. Jednatel skupiny Tomáš Trefil Světu průmyslu odpovídal na čtyři otázky ohledně budoucnosti oboru i současných trendů. „Řešíme s několika dodavateli možnosti budoucího nasazení a využití kolaborativních robotů, které mají tu výhodu, že můžou pracovat přímo s člověkem bez nutnosti použití ochranných klecí,“ říká také v rozhovoru.

Jaké momentálně pozorujete v automobilovém průmyslu hlavní trendy, které ovlivňují i vaši činnost, například v oblasti výroby filtrů? Jak na tyto trendy reagujete?

Trend, který my pociťujeme, je narůstající objem výroby v několika po sobě jdoucích letech. Konjunktura, kterou v současnosti zažíváme, nás vede k navyšování výrobních kapacit a k náboru nových zaměstnanců.

Z technického hlediska je to tlak na zpřísňování emisních limitů v podobě mimo jiné EURO 6 a případných nástupců. Neustále se vyvíjí a zdokonalují například systémy sloužící k redukci NOx u dieselových motorů. Určitě jste se setkali s pojmem AdBlue – což je koncentrát močoviny, který chemicky reaguje se zplodinami a z NOx vytváří čistý dusík a vodu. Celý systém sloužící k dopravě AdBlue na místo určení obsahuje samozřejmě i filtr, který má určité specifické vlastnosti. I my se na vývoji a výrobě takovýchto filtrů již několik let podílíme.

 


„Jsme na začátku konce éry dieselových motorů minimálně u osobních automobilů, což je určitě pro mnohé výrobce a dodavatele výrazná hrozba.“

Tomáš Trefil


 

Opakovaně získáváte například titul „dodavatel roku“ od společnosti Bosch. Mění se v čase nějak výrazněji potřeby a požadavky vašich zákazníků? Bude muset v budoucnu dojít k nějakým změnám, například v logistice, abyste dokázali těmto požadavkům vyhovět a udrželi si konkurenceschopnost?

Samozřejmostí je neustálý tlak na ceny a na výslednou kvalitu. Klíčovým faktorem je u nás maximální důraz na kvalitu, která je pro nás a naše zaměstnance samozřejmostí. Například za rok 2016 dosáhl náš závod 0 ppm v dodávkách na společnost Bosch. Věřím, že tento pozitivní výsledek budeme schopni udržet i v následujících letech. I díky tomu se nám daří opakovaně získávat uvedená ocenění. Neustále se také snažíme zvyšovat efektivitu výroby zaváděním například technických vylepšení a vyšší míry automatizace v různých fázích výroby a kontroly. V této činnosti budeme zcela jistě pokračovat i v budoucnu. Kromě zvyšování efektivity se takto snažíme uspořit i pracovní sílu, které je v současné době na trhu nedostatek.

Nakolik vás oslovují témata jako Průmysl 4.0, digitalizace, automatizace, robotizace či zvyšování efektivity práce? Zavádíte v těchto oblastech nějaké inovace, případně investujete do jejich budoucího zavádění?

Určitě pro nás většina z výše uvedených pojmů není neznámá, viz předchozí odpověď. Konkrétně například nyní řešíme s několika dodavateli možnosti budoucího nasazení a využití kolaborativních robotů, které mají tu výhodu, že můžou pracovat přímo s člověkem bez nutnosti použití ochranných klecí. Vidíme tu určitý potenciál, ale jsme teprve na začátku cesty.

Kde spatřujete z hlediska dalšího rozvoje společnosti a jejích aktivit v sektoru automotive největší příležitosti a kde naopak hrozby?

Začněme od hrozeb. Výše zmíněné stále se zpřísňující emisní limity vedou postupně k neustále složitějším dodatečným řešením hlavně u dieselových motorů, což samozřejmě povede ke zvyšování nákladů na tyto motory až do takové míry, že se stanou pro koncové uživatele ekonomicky nezajímavé. Myslím si proto, že jsme na začátku konce éry dieselových motorů minimálně u osobních automobilů, což je určitě pro mnohé výrobce a dodavatele výrazná hrozba. Příležitostí se potom logicky stává nalezení vhodné, bezpečné, technologicky dostupné a ekonomicky výhodné alternativy, a to nejen k dieselům, ale ke spalovacím motorům obecně.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

VIRTUÁLNÍ DVOJČE NÁS PŘIPRAVUJE NA BUDOUCNOST

VIRTUÁLNÍ DVOJČE NÁS PŘIPRAVUJE NA BUDOUCNOST

Vydáno 29.3.2019

„Nemusíte už čekat na to, co vám ukáže reálný model či prototyp. Funkci výrobku, linky nebo výrobního procesu si vyzkoušíte na počítači na digitálním dvojčeti a v reálu už vás nic nepřekvapí,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel společnosti Bosch v České a Slovenské republice.

POHLED DO BUDOUCNOSTI JE UŽ DNES VELMI ZAJÍMAVÝ

POHLED DO BUDOUCNOSTI JE UŽ DNES VELMI ZAJÍMAVÝ

Vydáno 25.3.2019

Nastává éra digitálních dvojčat. „Tyto virtuální modely reálných systémů pomáhají lépe porozumět, jak funguje proces výroby nebo obchodní modely, a vedou k tomu, aby byly jejich reálné protějšky ve fyzickém světě funkční a provozuschopné. Digitální dvojče také umožňuje včasnou reakci na změny podmínek na trhu, monitoring zařízení i předvídání jejich výpadků,“ uvedla generální ředitelka společnosti IBM v České republice a na Slovensku Zuzana Kocmaníková.

TVOŘÍME VĚCI, KTERÉ NÁS NEPŘESTÁVAJÍ FASCINOVAT

TVOŘÍME VĚCI, KTERÉ NÁS NEPŘESTÁVAJÍ FASCINOVAT

Vydáno 15.3.2019

Otevírá bránu do ideální budoucnosti, upozorní na možná rizika a dokáže připravit vše na míru dle našeho zadání a našich potřeb. To je digitální dvojče. „Moderní softwarové nástroje dokážou vytvořit komplexní obraz výrobku, umí dokonce vygenerovat i jeho optimální tvar. Umístí materiál pouze tam, kde je skutečně potřeba, a vznikne tak organický design podobný tomu, co vytvořila příroda,“ říká generální ředitel společnosti Siemens Eduard Palíšek.

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

Vydáno 18.2.2019

Tempo, kterým se pohybuje automobilový průmysl, je zběsilé. Mohou za to nejen nové technologie, ale i snahy o snižování emisní zátěže a přechod k alternativním pohonům. „Měli bychom zpomalit. Rychlému tempu se začínají bránit i některé automobilky, tvrdí, že ho nemusí přežít, protože investice do změn jsou ukrutné,“ říká Miroslav Dvořák, generální ředitel společnosti MOTOR JIKOV Group a.s. a viceprezident AutoSAP.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

EXPORTNÍ CENA OCENÍ ÚSPĚCHY ČESKÝCH EXPORTÉRŮ DO ZEMÍ SEVERNÍ EVROPY A POBALTÍ

EXPORTNÍ CENA OCENÍ ÚSPĚCHY ČESKÝCH EXPORTÉRŮ DO ZEMÍ SEVERNÍ EVROPY A POBALTÍ

Vydáno 17.4.2019

Česká mincovna, 17. dubna 2019 – Již 22. ročník soutěže Exportní cena DHL pod záštitou agentury CzechTrade, která vyzdvihuje úspěšné české vývozce, startuje. Nově vyhlásí vítěze v kategorii Exportér E-commerce. Tradičně si pak vítězové převezmou ceny v kategoriích Malá společnost, Středně velká společnost, Exportér teritoria a ceny CzechTrade – Nejúspěšnější klient a Exportní příběh roku.

OD ZÁKLADŮ JSME VYVINULI KOMERČNĚ ÚSPĚŠNÝ IoT PŘEVODNÍK

OD ZÁKLADŮ JSME VYVINULI KOMERČNĚ ÚSPĚŠNÝ IoT PŘEVODNÍK

Vydáno 1.4.2019 Komerční sdělení

Jak vypadá ztělesnění nejmodernějších technologií? Zeptejte se v Acrios Systems. Mladá společnost soustředí pozornost na vývoj hardwarových i softwarových produktů, ale především ví, jak správně na čím dál oblíbenější internet věcí (IoT). „Náš IoT převodník je možné využít všude, kde je žádoucí automatizovat odečty různých veličin formou bezdrátového přenosu,“ prozradil jednatel firmy Radim Malinowski.

CHCEME POMOCT K NEZÁVISLOSTI NA FOSILNÍCH PALIVECH A JÁDRU

CHCEME POMOCT K NEZÁVISLOSTI NA FOSILNÍCH PALIVECH A JÁDRU

Vydáno 25.3.2019 Komerční sdělení

„Někdo fotovoltaiku pořizuje jako investici s dobrou návratností, pro někoho je klíčové získat vlastní zdroj a nezávislost. A někdo v tom vidí pojistku na důchod,“ říká jednatel a zakladatel firmy Jaroslav Šuvarský.

TŘI ÚSPĚŠNĚ ZAVEDENÉ AUTOMATIZACE A ROBOTIZACE V ČR OD ZLÍN ROBOTICS

TŘI ÚSPĚŠNĚ ZAVEDENÉ AUTOMATIZACE A ROBOTIZACE V ČR OD ZLÍN ROBOTICS

Vydáno 18.3.2019 Komerční sdělení

Společnost ZLÍN ROBOTICS se od svého začátku zaměřuje na pokročilou průmyslovou robotizaci za použití těch nejmodernějších dostupných technologií. Od uvedení jejich prvního robotického pracoviště, s využitím 4-osého SCARA robota značky EPSON, do provozu uplynulo více než 8 let. Ještě dnes tento robot spolehlivě pracuje v 3 směnném provozu a precizně montuje v pěti sekundách výrobek složený ze tří dílů.

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

Vydáno 14.3.2019

Plzeňská společnost Doosan Škoda Power patří k významným výrobcům parních turbín ve světě. První její parní turbína nese letopočet 1904. Od počátku se jí podařilo udržet rychlé tempo celosvětového rozvoje v oblasti energetiky a na této pozici setrvává i díky investicím do digitalizace a automatizace. „Naše produkty můžeme sledovat on-line po celém světě,“ říká Jan Růžička, ředitel pro firemní strategii.

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

Vydáno 12.3.2019

Česká republika míří mezi technologické lídry. Vládní Rada pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI) nedávno schválila jeden z nejodvážnějších projektů poslední generace. „Inovační strategie 'Czech Republic: The Country For The Future' vytyčuje nové vládní priority, které by nás měly do roku 2030 posunout mezi inovační lídry Evropy,“ uvedl Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků a místopředseda Rady vlády pro vývoj, výzkum a inovace.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem