Efektivitu výroby zvyšujeme zaváděním technických vylepšení a automatizací

Vydáno 31.3.2017

Samozřejmostí dneška se stal neustálý tlak na ceny a na výslednou kvalitu. Nutností se tak stává maximální důraz na minimální poruchovost.

 

Trojice firem Weppler Czech s.r.o., WEPPLER TOOLS s.r.o.Weppler & Trefil s.r.o. společně tvoří skupinu Weppler, která na Ostravsku působí už od roku 1994. S více než tisícovkou zaměstnanců patří ke stabilním a významným zaměstnavatelům, specializuje se mimo jiné na produkci mikrofiltrů pro automobilový průmysl. Jednatel skupiny Tomáš Trefil Světu průmyslu odpovídal na čtyři otázky ohledně budoucnosti oboru i současných trendů. „Řešíme s několika dodavateli možnosti budoucího nasazení a využití kolaborativních robotů, které mají tu výhodu, že můžou pracovat přímo s člověkem bez nutnosti použití ochranných klecí,“ říká také v rozhovoru.

Jaké momentálně pozorujete v automobilovém průmyslu hlavní trendy, které ovlivňují i vaši činnost, například v oblasti výroby filtrů? Jak na tyto trendy reagujete?

Trend, který my pociťujeme, je narůstající objem výroby v několika po sobě jdoucích letech. Konjunktura, kterou v současnosti zažíváme, nás vede k navyšování výrobních kapacit a k náboru nových zaměstnanců.

Z technického hlediska je to tlak na zpřísňování emisních limitů v podobě mimo jiné EURO 6 a případných nástupců. Neustále se vyvíjí a zdokonalují například systémy sloužící k redukci NOx u dieselových motorů. Určitě jste se setkali s pojmem AdBlue – což je koncentrát močoviny, který chemicky reaguje se zplodinami a z NOx vytváří čistý dusík a vodu. Celý systém sloužící k dopravě AdBlue na místo určení obsahuje samozřejmě i filtr, který má určité specifické vlastnosti. I my se na vývoji a výrobě takovýchto filtrů již několik let podílíme.

 


„Jsme na začátku konce éry dieselových motorů minimálně u osobních automobilů, což je určitě pro mnohé výrobce a dodavatele výrazná hrozba.“

Tomáš Trefil


 

Opakovaně získáváte například titul „dodavatel roku“ od společnosti Bosch. Mění se v čase nějak výrazněji potřeby a požadavky vašich zákazníků? Bude muset v budoucnu dojít k nějakým změnám, například v logistice, abyste dokázali těmto požadavkům vyhovět a udrželi si konkurenceschopnost?

Samozřejmostí je neustálý tlak na ceny a na výslednou kvalitu. Klíčovým faktorem je u nás maximální důraz na kvalitu, která je pro nás a naše zaměstnance samozřejmostí. Například za rok 2016 dosáhl náš závod 0 ppm v dodávkách na společnost Bosch. Věřím, že tento pozitivní výsledek budeme schopni udržet i v následujících letech. I díky tomu se nám daří opakovaně získávat uvedená ocenění. Neustále se také snažíme zvyšovat efektivitu výroby zaváděním například technických vylepšení a vyšší míry automatizace v různých fázích výroby a kontroly. V této činnosti budeme zcela jistě pokračovat i v budoucnu. Kromě zvyšování efektivity se takto snažíme uspořit i pracovní sílu, které je v současné době na trhu nedostatek.

Nakolik vás oslovují témata jako Průmysl 4.0, digitalizace, automatizace, robotizace či zvyšování efektivity práce? Zavádíte v těchto oblastech nějaké inovace, případně investujete do jejich budoucího zavádění?

Určitě pro nás většina z výše uvedených pojmů není neznámá, viz předchozí odpověď. Konkrétně například nyní řešíme s několika dodavateli možnosti budoucího nasazení a využití kolaborativních robotů, které mají tu výhodu, že můžou pracovat přímo s člověkem bez nutnosti použití ochranných klecí. Vidíme tu určitý potenciál, ale jsme teprve na začátku cesty.

Kde spatřujete z hlediska dalšího rozvoje společnosti a jejích aktivit v sektoru automotive největší příležitosti a kde naopak hrozby?

Začněme od hrozeb. Výše zmíněné stále se zpřísňující emisní limity vedou postupně k neustále složitějším dodatečným řešením hlavně u dieselových motorů, což samozřejmě povede ke zvyšování nákladů na tyto motory až do takové míry, že se stanou pro koncové uživatele ekonomicky nezajímavé. Myslím si proto, že jsme na začátku konce éry dieselových motorů minimálně u osobních automobilů, což je určitě pro mnohé výrobce a dodavatele výrazná hrozba. Příležitostí se potom logicky stává nalezení vhodné, bezpečné, technologicky dostupné a ekonomicky výhodné alternativy, a to nejen k dieselům, ale ke spalovacím motorům obecně.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

Vydáno 22.6.2018

Jaké vlastnosti musí mít obal, ve kterém se přepravují díly pro automobilový průmysl? Na otázky Světa průmyslu odpovídal Michal Hort, generální ředitel společnosti TART, s.r.o., lídra na trhu s obaly v České republice. Oblast automotive zastupoval Marek Čížek, FES&P manažer pro východní Evropu společnosti Faurecia Clean Mobility.

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

Vydáno 13.4.2018

Energie je veličina, která popisuje schopnost hmoty konat práci. A právě kolem energie, blackoutu, jádra a obnovitelných zdrojů se točil rozhovor s Václavem Bartuškou. „Energetika je krásné odvětví a mám ji rád, ale nepřeceňujme ji,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Svět průmyslu.

BŮH, můj PARŤÁK

BŮH, můj PARŤÁK

Vydáno 16.3.2018

Kdyby nepřišel listopad 1989, mohla Česká republika ztratit osobnost, která boří hranice podnikání. Nejen unikátností svých projektů, ale především čestným a rovným přístupem. „Je pro mne nemyslitelné obchodovat se zkorumpovanými politiky. Nechci se zpronevěřit vlastním křesťanským zásadám, “ říká Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP, a.s., v jehož životě hraje významnou roli víra.

The Invincibles

The Invincibles

Vydáno 13.2.2018

Podpis kolaborativní smlouvy mezi FS ČVUT a GE Aviation přináší výzvy, které se naskytnou možná jednou za sto let a umožní vrátit Českou republiku tam, kam historicky patří – mezi světové hráče, kteří určují trendy v konstrukci letadel a leteckých motorů.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

Vydáno 25.6.2018

Predstihový ukazovateľ aktivity v priemysle eurozóny za máj klesol na najnižšiu úroveň za ostatných 15 mesiacov. Bol to už piaty po sebe nasledujúci mesiac oslabenia tohto mäkkého ukazovateľa, hoci treba dodať, že po vlaňajších decembrových rekordoch.

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

Vydáno 19.6.2018

Přítomnost na sociálních sítích a vůbec v on-line světě lidé neplatí přímo penězi, ale svým soukromím a svým nitrem, o jejichž zpeněžení se pak už postarají jiní. Tohle je klíčový zdroj pohádkového bohatnutí firem jako Facebook, Google či Apple. Nyní budou mít kvůli GDPR bohatnutí těžší. Politici si totiž uvědomili, že jim korporace berou vliv a moc. Jak se říká, když se kácí les, létají třísky. Že ty třísky zasáhnou drobné podnikatele a malé obce, to je v zápase obrů – europolitiků a korporací – bohužel druhořadé.

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

Vydáno 15.6.2018

Lakování je věda a požadavky na lakované komponenty stále rostou. „Například kvalita povrchových úprav od dodavatelů dílů pro automobily je mnohdy vyšší než u laku samotného vozu,“ říká Josef Kocián, ředitel společnosti Galatek, která dodává lakovací centra.

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

Vydáno 8.6.2018

„Co se zakázek týče, těch máme zhruba na pět let dopředu. Kvůli nedostatku pracovních sil jsme nuceni některé zakázky posouvat, nebo dokonce odmítat,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel společnosti CZ LOKO, a.s.

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

Vydáno 1.6.2018

„Podařilo se nám jako prvním v Evropě nanotechnologie použít při výrobě u výsypného vozu Falns 87, který jsme s úspěchem prezentovali na veletrhu InnoTrans 2017 v Mnichově. Jsme přesvědčeni, že využívání nanotechnologií a ušlechtilých materiálů má budoucnost, ale před námi je ještě dlouhá cesta,“ říká Petr Vlček, generální ředitel společnosti Legios Loco a.s.

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

Vydáno 29.5.2018

Nízkopodlažní vozidla, bezkontaktní placení v městské hromadné dopravě, bezdrátové připojení k internetu v tramvajích i metru. To jsou základní inovace, kterými chce Dopravní podnik hl. m. Prahy přitáhnout pozornost cestující veřejnosti. Intenzivně se chceme věnovat také oblasti elektromobility, říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem