Unikátní dveřní systémy zvyšují bezpečnost i komfort

Vydáno 27.4.2017

Moravská firma IFE-CR, a.s., je klíčovým výrobním závodem rakouské společnosti IFE.

 

Už příští rok začnou v moskevském metru jezdit vozy s unikátním nástupním systémem, který díky světelnému značení zvýší plynulost podzemní dopravy. Konstrukce tohoto a mnoha dalších řešení, která mají například v Izraeli odolat výbuchu nebo písečné bouři v Saúdské Arábii, vzniká v Modřicích u Brna ve společnosti IFE-CR, a.s.

V bezprostředním sousedství Brna působí od roku 1996 firma IFE-CR, a.s., která je klíčovým výrobním závodem rakouské společnosti IFE. Moravská pobočka se zabývá konstrukcí a výrobou automatizovaných dveřních systémů pro kolejová vozidla, v čemž je IFE světovou jedničkou a vlastní řadu patentů. Vývoj a obchod zajišťuje sesterský závod v Rakousku – v Kematenu. „V současnosti působíme v CTParku v Modřicích, ve dvou výrobních halách a skladovém areálu. Máme 800 zaměstnanců, jejich počet bychom i během tohoto roku rádi navýšili. I proto, že jsme v roce 2016 navýšili výrobu o rekordních 20 procent,“ říká nový generální ředitel společnosti IFE-CR Robert Kubala, který na otázky Světa průmyslu odpovídal společně s kolegy z managementu firmy.

Zakázky se speciálním zadáním pro vás nejsou novinkou. S jakými požadavky či limity jste se potýkali při nedávném zpracování tramvajové zakázky do Izraele?

Vždy se snažíme vyjít vstříc požadavkům zákazníka, z čehož plyne i specifičnost zakázek. U zakázky na tramvaje do Izraele byl požadavek na výbuchovzdornost, ale zevnitř, aby nebylo ohroženo okolí, kdyby uvnitř vozu vybuchla nálož s trhavinou. Do Saúdské Arábie jsme zase dodali dveře do vlaku, který jezdí rychlostí až 320 kilometrů za hodinu a musí odolat tamním podmínkám, což zahrnuje i odolnost vůči písečné bouři. Když tedy vlak například v 250kilometrové rychlosti vjede do písečné bouře, dveře se nesmí poškodit a nesmí ani žádný písek propustit dovnitř. Pro zakázku meziměstského vlaku do Švýcarska jsme zase dělali u nás dosud největší vyrobené dveře. Měly rozměr 2,2 metru na 1,8 metru a hmotnost cca 90 kilogramů.

Teď vyvíjíme dveřní systém pro moskevské metro, jehož součástí je osvětlení rámu dveří LED, jež zároveň slouží jako signalizace: zelená znamená OK, červená znamená nenastupovat. Bude to první takový nástupní systém na světě. Vozy s těmito dveřmi by tam měly jezdit už příští rok.

Do provozu jste uvedli novou lakovnu. Jak probíhá její zapojování do výrobního procesu a podařilo se vám ji již plně obsadit obsluhou?

Stále se učíme a naše know-how lakování narůstá. Požadavky zákazníků jsou vysoké, je to specifický proces. „Drhne“ to na kvalitě a na trhu kompetentních lidí, kteří tento požadavek kvality lakování umí. Tým si sami budujeme a školíme, proto to trvá tak dlouho.

Nicméně radost nám v poslední době udělaly výsledky zákaznického procesního auditu, kde jsme získali historicky nejlepší výsledek ze všech auditovaných subjektů. V naší lakovně to skutečně vypadá spíše jako v laboratoři. Když tam vejdete, je čistá, žádný zápach barev, žádné pocákané podlahy. Jedná se o nejmodernější lakovnu v Evropě.

Potýkáte se také s nedostatkem kvalitních pracovníků jako mnoho průmyslových firem v Česku? Jak případně této situaci čelíte?

Konkurence na Brněnsku je na trhu práce vysoká, je tu nízká nezaměstnanost a mnoho nových firem. Snažíme se proto vyniknout – vytvořili jsme projekt Zaměstnavatelské značky IFE postavené od roku 2015 na konceptu hrdiny, který je zodpovědný a překračuje svoje vlastní hranice, i za cenu vlastního nekomfortu. Našim zaměstnancům pak nabízíme mzdy nad průměrem trhu, bohaté benefity, jedinečnou firemní kulturu, super tým – dobrou firmu, která má budoucnost. Růst firmy je hodně velká výzva a nejsme jediní v této lokalitě, kteří s tím bojují. S náročnou situací na trhu práce se samozřejmě potýkáme taky, ale už teď vidíme, že jsme na tom lépe než konkurence – většina ostatních zaměstnavatelů z našeho oboru.

S firmou Court of Moravia jste měnili procesy v IFE tak, že jste do příprav zapojili vybrané zaměstnance. Osvědčil se tento způsob a budete v něm pokračovat?

Pokračovat v projektu budeme. Jednalo se o spojení pozic kvalitáře a technologa do jedné. Naši zaměstnanci si tuto pozici humorně překřtili na „kvachnolog“. U tohoto projektu jsme ve fázi školení dotčených zaměstnanců. Reálně ho spustíme příští rok.

Výsledky plynoucí ze zapojení zaměstnanců se vždycky osvědčí – „vypadnou“ z toho nové cesty a způsoby řešení, které by nás ve vedení firmy jinak nenapadly. Spolupráce s Court of Moravia sloužila k simulaci procesu a přesvědčení lidí, že to nemusí být tak hrozné, jak se může jevit, k odstranění obav. V současnosti připravujeme například nový projekt on-boardingu (adaptačního programu nových zaměstnanců, pozn. red.), opět se zapojením zaměstnanců.

Můžete přiblížit ještě váš rozvojový program G4P?

V G4P pokračujeme, není jednorázový, jedná se o průběžný rozvoj lidí – komplexní rozvojový program, který se zaměřuje nejen na rozvoj jednotlivců na základě jejich rozvojového zadání, ale pomáhá i upevňovat zdravou firemní kulturu. Není to soubor školení, ale cílený program. Jeho náplní je vzdělávání a tréninky lidí v oblasti nenásilné komunikace, zvládání konfliktů, vedení lidí a týmů atp. Jsou do něj zapojeni vedoucí pracovníci, jejich vytipovaní nástupci a lidé, které můžeme označit za „horké karty“, tedy mimořádně šikovní a talentovaní.

Program má jednoznačně vliv na růst firmy i na stabilizaci. Lidé mají díky tomu nástroje, jak zvládat nepříjemné nebo konfliktní situace, dívají se z nadhledu, týmy lépe fungují.

Sídlíte v pronajatém výrobním areá­lu. Neplánujete výstavbu vlastního podniku? Měli jste, mimo lakovny, v posledních letech další zásadní investice nebo je chystáte?

Přesun neplánujeme. Uvidíme do budoucna, jak porosteme, jak budeme schopni tuto lokalitu růstu přizpůsobit. V současnosti investujeme hodně do předvýroby, obrábění a automatizace.

Jako významné investiční počiny v loňském roce můžeme označit například přesun našeho oddělení Rail Services zajišťujícího opravy dveří již uvedených do provozu, a to třeba i po 20 letech, do nové výrobní haly v CTParku, dále nákup 2 nových obráběcích strojů související s rozšiřováním výroby. Letos nás čekají další změny technologií a interní přesuny ve výrobě.

Jaké plány jste si stanovili pro letošní rok a do blízké budoucnosti? 

Plánujeme růst, který je teď ale limitovaný plochou a situací na trhu práce. Toto jsou některé z dalších výzev, jimž budeme čelit nejen v tomto roce.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

TVOŘÍME POHODLNOU BEZPEČNOST

TVOŘÍME POHODLNOU BEZPEČNOST

Vydáno 17.6.2019

Začalo to jednoduchými žertíky nudících se studentů. V současné době patří kyberzločin k těm nejnebezpečnějším, co může být. „Podle analýz FBI jde o organizovanou činnost, která svou rozsáhlostí bývá přirovnávána k pašování drog nebo k obchodování s bílým masem,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu budoucí generální ředitel společnosti Avast Software s.r.o. Ondřej Vlček.

SLEDUJEME NOVÉ TRENDY A UČÍME S NIMI PRACOVAT OBCE I FIRMY

SLEDUJEME NOVÉ TRENDY A UČÍME S NIMI PRACOVAT OBCE I FIRMY

Vydáno 7.6.2019

„Doba jde rychle kupředu a nutí nás stále hledat technologie, které budou přínosem pro naše klienty. Hledáme nadšence, kteří se dívají do budoucna, vysvětlujeme jim, v čem jim můžeme pomoct, učíme majitele firem i třeba starosty obcí novinky používat a zařazovat do konceptu smart city,“ říká Petr Dvořák, generální ředitel společnosti Vodafone Czech Republic.

KARTA UŽ NENÍ JEN O PLACENÍ, VÍ TOHO O NÁS MNOHEM VÍC

KARTA UŽ NENÍ JEN O PLACENÍ, VÍ TOHO O NÁS MNOHEM VÍC

Vydáno 4.6.2019

Bezhotovostní platba je dnes již zcela rutinní záležitostí, stačí přiložit a je hotovo. Karta však už zdaleka není jen platebním prostředkem, slouží k identifikaci, může suplovat průkaz, klíč, stravenku, jízdenku či vstupenku na kulturní akci. „Těch projektů je skutečně celá škála a jdou napříč odvětvími od školství přes dopravu až po oblast identifikace,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel společnosti Mastercard Europe.

SMART CITY, TO JE POHODLNÝ ŽIVOT V ČISTÉM MĚSTĚ

SMART CITY, TO JE POHODLNÝ ŽIVOT V ČISTÉM MĚSTĚ

Vydáno 13.5.2019

„Smart city totiž není o tom, že si starosta řekne, že teď budeme chytré město. V první fázi je důležité najít strategického partnera a na rozvoji obce směrem ke smart city pracovat dlouhodobě a strategicky. Toto je velmi důležité a často zásadně podceňované,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu Jan Zápotočný, člen představenstva společnosti E.ON Energie.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

ŠKODA AUTO DLÁŽDÍ CESTU K TOVÁRNĚ 4.0

ŠKODA AUTO DLÁŽDÍ CESTU K TOVÁRNĚ 4.0

Vydáno 28.6.2019

Montážní linka je digitálně řízena, v některých částech podniku pracuje více robotů než lidí, materiál rozvážejí autonomní vozíky, k dosažení vyšší kvality napomáhá akustická a pachová laboratoř či unikátní vodní komora, díly na montážní linky putují z robotizovaného skladu, zaměstnanci se vzdělávají v moderním tréninkovém centru.

JSME LÍDREM NA TRHU BEZPEČNÝCH SKARTACÍ

JSME LÍDREM NA TRHU BEZPEČNÝCH SKARTACÍ

Vydáno 25.6.2019

„Jedním z hlavních cílů firmy Reisswolf je nabídnout zákazníkům bezpečnou likvidaci všech nosičů dat, jejich uložení, správu a případně digitalizaci v jednotném bezpečnostním standardu po celém světě. O kvalitě poskytovaných služeb svědčí i získané certifikáty od Národního bezpečnostního úřadu,“ říká Vlastimil Balín, ředitel společnosti REISSWOLF likvidace dokumentů a dat, s.r.o.

ROBOT JE JEN JEDEN Z NÁSTROJŮ AUTOMATIZACE

ROBOT JE JEN JEDEN Z NÁSTROJŮ AUTOMATIZACE

Vydáno 20.6.2019

„Jsme zcela soběstačná firma, dokážeme obsáhnout vše od prvotního konceptu přes konstrukční práce, výrobu dílů či svařenců, jejich nalakování až po finální montáž a zprovoznění u nás a instalaci u zákazníka včetně garančního záručního servisu. V podstatě na všechno máme vlastní oddělení, což představuje pro naše zákazníky vysoký standard,“ říká Martin Kouřil, ředitel společnosti Montana.

DÍKY DÁLKOVÝM ODEČTŮM MÁ ODBĚRATEL KONTROLU NAD SPOTŘEBOU VODY

DÍKY DÁLKOVÝM ODEČTŮM MÁ ODBĚRATEL KONTROLU NAD SPOTŘEBOU VODY

Vydáno 12.6.2019

Chytré technologie dnes pronikají do většiny průmyslových oborů, vodárenství není výjimkou. Své o tom vědí ve společnosti VODÁRNA PLZEŇ a.s., kde jdou inovacím dlouhodobě naproti. „Smart technologie přináší komfort jak provozovateli, tak i zákazníkům. Jsme díky nim schopní snáze předcházet haváriím či poruchám,“ říká generální ředitel firmy Ludvík Nesnídal.

SPOLEČNĚ STAVÍME DOMY SE ZELENOU ENERGIÍ

SPOLEČNĚ STAVÍME DOMY SE ZELENOU ENERGIÍ

Vydáno 27.5.2019 Komerční sdělení

Jsou důkazem, že spolupráce dvou firem může fungovat hladce. Jedni zařídí stavbu domu, druzí jej opatří fotovoltaikou. Výsledek? Zákazník dostane moderní bydlení na klíč, které je z velké části nezávislé na elektřině z uhelných a jaderných elektráren. Jednatel firmy S-Power Energies Jaroslav Šuvarský a obchodní ředitel společnosti Bidli Roman Weiser o tom mluvili v rozhovoru pro Svět průmyslu.

VODA JE SOCIÁLNÍ KOMODITA A TAK K NÍ MUSÍME I PŘISTUPOVAT

VODA JE SOCIÁLNÍ KOMODITA A TAK K NÍ MUSÍME I PŘISTUPOVAT

Vydáno 20.5.2019

Pražské vodovody a kanalizace využívají vlastní špičkový systém komplexního managementu vodárenské infrastruktury. „Systém je neustále dostupný, zaměstnanci jsou tak v reálném čase informováni o provozních událostech a data ze systému slouží k vyhodnocení a dalšímu zdokonalení poskytovaných služeb,“ popsal generální ředitel PVK Petr Mrkos unikátní systém SWiM, který patří k těm nejlepším v Evropě.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem