Unikátní dveřní systémy zvyšují bezpečnost i komfort

Vydáno 27.4.2017

Moravská firma IFE-CR, a.s., je klíčovým výrobním závodem rakouské společnosti IFE.

 

Už příští rok začnou v moskevském metru jezdit vozy s unikátním nástupním systémem, který díky světelnému značení zvýší plynulost podzemní dopravy. Konstrukce tohoto a mnoha dalších řešení, která mají například v Izraeli odolat výbuchu nebo písečné bouři v Saúdské Arábii, vzniká v Modřicích u Brna ve společnosti IFE-CR, a.s.

V bezprostředním sousedství Brna působí od roku 1996 firma IFE-CR, a.s., která je klíčovým výrobním závodem rakouské společnosti IFE. Moravská pobočka se zabývá konstrukcí a výrobou automatizovaných dveřních systémů pro kolejová vozidla, v čemž je IFE světovou jedničkou a vlastní řadu patentů. Vývoj a obchod zajišťuje sesterský závod v Rakousku – v Kematenu. „V současnosti působíme v CTParku v Modřicích, ve dvou výrobních halách a skladovém areálu. Máme 800 zaměstnanců, jejich počet bychom i během tohoto roku rádi navýšili. I proto, že jsme v roce 2016 navýšili výrobu o rekordních 20 procent,“ říká nový generální ředitel společnosti IFE-CR Robert Kubala, který na otázky Světa průmyslu odpovídal společně s kolegy z managementu firmy.

Zakázky se speciálním zadáním pro vás nejsou novinkou. S jakými požadavky či limity jste se potýkali při nedávném zpracování tramvajové zakázky do Izraele?

Vždy se snažíme vyjít vstříc požadavkům zákazníka, z čehož plyne i specifičnost zakázek. U zakázky na tramvaje do Izraele byl požadavek na výbuchovzdornost, ale zevnitř, aby nebylo ohroženo okolí, kdyby uvnitř vozu vybuchla nálož s trhavinou. Do Saúdské Arábie jsme zase dodali dveře do vlaku, který jezdí rychlostí až 320 kilometrů za hodinu a musí odolat tamním podmínkám, což zahrnuje i odolnost vůči písečné bouři. Když tedy vlak například v 250kilometrové rychlosti vjede do písečné bouře, dveře se nesmí poškodit a nesmí ani žádný písek propustit dovnitř. Pro zakázku meziměstského vlaku do Švýcarska jsme zase dělali u nás dosud největší vyrobené dveře. Měly rozměr 2,2 metru na 1,8 metru a hmotnost cca 90 kilogramů.

Teď vyvíjíme dveřní systém pro moskevské metro, jehož součástí je osvětlení rámu dveří LED, jež zároveň slouží jako signalizace: zelená znamená OK, červená znamená nenastupovat. Bude to první takový nástupní systém na světě. Vozy s těmito dveřmi by tam měly jezdit už příští rok.

Do provozu jste uvedli novou lakovnu. Jak probíhá její zapojování do výrobního procesu a podařilo se vám ji již plně obsadit obsluhou?

Stále se učíme a naše know-how lakování narůstá. Požadavky zákazníků jsou vysoké, je to specifický proces. „Drhne“ to na kvalitě a na trhu kompetentních lidí, kteří tento požadavek kvality lakování umí. Tým si sami budujeme a školíme, proto to trvá tak dlouho.

Nicméně radost nám v poslední době udělaly výsledky zákaznického procesního auditu, kde jsme získali historicky nejlepší výsledek ze všech auditovaných subjektů. V naší lakovně to skutečně vypadá spíše jako v laboratoři. Když tam vejdete, je čistá, žádný zápach barev, žádné pocákané podlahy. Jedná se o nejmodernější lakovnu v Evropě.

Potýkáte se také s nedostatkem kvalitních pracovníků jako mnoho průmyslových firem v Česku? Jak případně této situaci čelíte?

Konkurence na Brněnsku je na trhu práce vysoká, je tu nízká nezaměstnanost a mnoho nových firem. Snažíme se proto vyniknout – vytvořili jsme projekt Zaměstnavatelské značky IFE postavené od roku 2015 na konceptu hrdiny, který je zodpovědný a překračuje svoje vlastní hranice, i za cenu vlastního nekomfortu. Našim zaměstnancům pak nabízíme mzdy nad průměrem trhu, bohaté benefity, jedinečnou firemní kulturu, super tým – dobrou firmu, která má budoucnost. Růst firmy je hodně velká výzva a nejsme jediní v této lokalitě, kteří s tím bojují. S náročnou situací na trhu práce se samozřejmě potýkáme taky, ale už teď vidíme, že jsme na tom lépe než konkurence – většina ostatních zaměstnavatelů z našeho oboru.

S firmou Court of Moravia jste měnili procesy v IFE tak, že jste do příprav zapojili vybrané zaměstnance. Osvědčil se tento způsob a budete v něm pokračovat?

Pokračovat v projektu budeme. Jednalo se o spojení pozic kvalitáře a technologa do jedné. Naši zaměstnanci si tuto pozici humorně překřtili na „kvachnolog“. U tohoto projektu jsme ve fázi školení dotčených zaměstnanců. Reálně ho spustíme příští rok.

Výsledky plynoucí ze zapojení zaměstnanců se vždycky osvědčí – „vypadnou“ z toho nové cesty a způsoby řešení, které by nás ve vedení firmy jinak nenapadly. Spolupráce s Court of Moravia sloužila k simulaci procesu a přesvědčení lidí, že to nemusí být tak hrozné, jak se může jevit, k odstranění obav. V současnosti připravujeme například nový projekt on-boardingu (adaptačního programu nových zaměstnanců, pozn. red.), opět se zapojením zaměstnanců.

Můžete přiblížit ještě váš rozvojový program G4P?

V G4P pokračujeme, není jednorázový, jedná se o průběžný rozvoj lidí – komplexní rozvojový program, který se zaměřuje nejen na rozvoj jednotlivců na základě jejich rozvojového zadání, ale pomáhá i upevňovat zdravou firemní kulturu. Není to soubor školení, ale cílený program. Jeho náplní je vzdělávání a tréninky lidí v oblasti nenásilné komunikace, zvládání konfliktů, vedení lidí a týmů atp. Jsou do něj zapojeni vedoucí pracovníci, jejich vytipovaní nástupci a lidé, které můžeme označit za „horké karty“, tedy mimořádně šikovní a talentovaní.

Program má jednoznačně vliv na růst firmy i na stabilizaci. Lidé mají díky tomu nástroje, jak zvládat nepříjemné nebo konfliktní situace, dívají se z nadhledu, týmy lépe fungují.

Sídlíte v pronajatém výrobním areá­lu. Neplánujete výstavbu vlastního podniku? Měli jste, mimo lakovny, v posledních letech další zásadní investice nebo je chystáte?

Přesun neplánujeme. Uvidíme do budoucna, jak porosteme, jak budeme schopni tuto lokalitu růstu přizpůsobit. V současnosti investujeme hodně do předvýroby, obrábění a automatizace.

Jako významné investiční počiny v loňském roce můžeme označit například přesun našeho oddělení Rail Services zajišťujícího opravy dveří již uvedených do provozu, a to třeba i po 20 letech, do nové výrobní haly v CTParku, dále nákup 2 nových obráběcích strojů související s rozšiřováním výroby. Letos nás čekají další změny technologií a interní přesuny ve výrobě.

Jaké plány jste si stanovili pro letošní rok a do blízké budoucnosti? 

Plánujeme růst, který je teď ale limitovaný plochou a situací na trhu práce. Toto jsou některé z dalších výzev, jimž budeme čelit nejen v tomto roce.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

Vydáno 22.6.2018

Jaké vlastnosti musí mít obal, ve kterém se přepravují díly pro automobilový průmysl? Na otázky Světa průmyslu odpovídal Michal Hort, generální ředitel společnosti TART, s.r.o., lídra na trhu s obaly v České republice. Oblast automotive zastupoval Marek Čížek, FES&P manažer pro východní Evropu společnosti Faurecia Clean Mobility.

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

Vydáno 13.4.2018

Energie je veličina, která popisuje schopnost hmoty konat práci. A právě kolem energie, blackoutu, jádra a obnovitelných zdrojů se točil rozhovor s Václavem Bartuškou. „Energetika je krásné odvětví a mám ji rád, ale nepřeceňujme ji,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Svět průmyslu.

BŮH, můj PARŤÁK

BŮH, můj PARŤÁK

Vydáno 16.3.2018

Kdyby nepřišel listopad 1989, mohla Česká republika ztratit osobnost, která boří hranice podnikání. Nejen unikátností svých projektů, ale především čestným a rovným přístupem. „Je pro mne nemyslitelné obchodovat se zkorumpovanými politiky. Nechci se zpronevěřit vlastním křesťanským zásadám, “ říká Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP, a.s., v jehož životě hraje významnou roli víra.

The Invincibles

The Invincibles

Vydáno 13.2.2018

Podpis kolaborativní smlouvy mezi FS ČVUT a GE Aviation přináší výzvy, které se naskytnou možná jednou za sto let a umožní vrátit Českou republiku tam, kam historicky patří – mezi světové hráče, kteří určují trendy v konstrukci letadel a leteckých motorů.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

Vydáno 25.6.2018

Predstihový ukazovateľ aktivity v priemysle eurozóny za máj klesol na najnižšiu úroveň za ostatných 15 mesiacov. Bol to už piaty po sebe nasledujúci mesiac oslabenia tohto mäkkého ukazovateľa, hoci treba dodať, že po vlaňajších decembrových rekordoch.

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

Vydáno 19.6.2018

Přítomnost na sociálních sítích a vůbec v on-line světě lidé neplatí přímo penězi, ale svým soukromím a svým nitrem, o jejichž zpeněžení se pak už postarají jiní. Tohle je klíčový zdroj pohádkového bohatnutí firem jako Facebook, Google či Apple. Nyní budou mít kvůli GDPR bohatnutí těžší. Politici si totiž uvědomili, že jim korporace berou vliv a moc. Jak se říká, když se kácí les, létají třísky. Že ty třísky zasáhnou drobné podnikatele a malé obce, to je v zápase obrů – europolitiků a korporací – bohužel druhořadé.

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

Vydáno 15.6.2018

Lakování je věda a požadavky na lakované komponenty stále rostou. „Například kvalita povrchových úprav od dodavatelů dílů pro automobily je mnohdy vyšší než u laku samotného vozu,“ říká Josef Kocián, ředitel společnosti Galatek, která dodává lakovací centra.

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

Vydáno 8.6.2018

„Co se zakázek týče, těch máme zhruba na pět let dopředu. Kvůli nedostatku pracovních sil jsme nuceni některé zakázky posouvat, nebo dokonce odmítat,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel společnosti CZ LOKO, a.s.

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

Vydáno 1.6.2018

„Podařilo se nám jako prvním v Evropě nanotechnologie použít při výrobě u výsypného vozu Falns 87, který jsme s úspěchem prezentovali na veletrhu InnoTrans 2017 v Mnichově. Jsme přesvědčeni, že využívání nanotechnologií a ušlechtilých materiálů má budoucnost, ale před námi je ještě dlouhá cesta,“ říká Petr Vlček, generální ředitel společnosti Legios Loco a.s.

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

Vydáno 29.5.2018

Nízkopodlažní vozidla, bezkontaktní placení v městské hromadné dopravě, bezdrátové připojení k internetu v tramvajích i metru. To jsou základní inovace, kterými chce Dopravní podnik hl. m. Prahy přitáhnout pozornost cestující veřejnosti. Intenzivně se chceme věnovat také oblasti elektromobility, říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem