Od poloviny roku začne v Jilemnici výroba pro Pirelli

Vydáno 30.5.2017

Společnost MEHLER ENGINEERED PRODUCTS s.r.o. završila v roce 2014 projekt, který uzavřel jednu velkou kapitolu závodu v Jilemnici. Po přibližně století zde skončila výroba tkaných textilií, přesunula se do koncernového podniku v Portugalsku. Ve stejné době ale začal jiný projekt, svým rozsahem větší, který představoval transfer značné části výroby z německé Fuldy. I o tom jsme hovořili s prokuristou společnosti Janem Kolínem.

 

V jakém fázi se nachází přesun výroby z Fuldy?

Přesun výroby z naší mateřské společnosti sídlící v Německu už z větší části proběhl. Jednalo se jak o přesun skacích technologií, tak i o technologii nánosování přízí. Skacími stroji disponuje společnost již velmi dlouho (identické stroje používala již bývalá tkalcovna) a zde došlo přesunem z Německa pouze k mírnému navýšení kapacit. Daleko významnější je přesun další nánosovací linky. Tato oblast v jilemnickém závodě významně posílila. Ke konci roku 2016 byla uvedena do provozu čtvrtá nánosovací linka. Jednalo se o hlavní investiční akci loňského roku, která „spolkla“ více než 27 milionů korun. Celá linka navíc byla kompletně renovována.

V současnosti jste plně saturováni z hlediska výrobní technologie, nebo očekáváte ještě nějaké přírůstky?

Už na konci roku 2016 se uskutečnily vstupní atesty na nově pořízené čtvrté nánosovací lince pro společnost Pirelli, která bude hlavním odběratelem výrobků právě z této linky. Protože se jedná o výrobek pro automobilový průmysl, schválení se týká i konkrétního výrobního zařízení (jiné než povolené se nesmí používat). Čekáme na potvrzení společnosti Pirelli, abychom mohli výrobu na tuto linku plnohodnotně převést. Výroba ještě běží v Německu, ale jakmile dojde k uvolnění produkce, přijde k nám první velká zakázka.

 


„I když jsme v kontaktu přímo se zákazníky jako Pirelli a Continental, vidíme, že posun od klasických pneumatik nebude tak rychlý.“

Jan Kolín


 

Kdy by to mělo být?

Původní plán hovořil o prvním čtvrtletí letošního roku, nyní se kloníme spíše k polovině roku. Plán počítá s přesunutím ještě páté linky, i k tomu by mělo dojít tento rok. Uvedení do provozu a investice do technologického zázemí závodu se budou ale zcela jistě realizovat ještě napřesrok. Pak bychom měli být kompletní a do dalších let bychom nánosovací linky nepořizovali. Kapacita bude naprosto dostačující.

Kdo jsou vedle Pirelli vaši největší zákazníci a mění se nějak zacílení firmy spíše na západní trhy?

Dalšího významného zákazníka představuje společnost SGF v Německu či Maflow v Itálii a obrovským klientem je firma Continental. Pokud jde o geografické pokrytí, tak se prioritně orientujeme na západoevropské země především Německo případně Itálii či Francii. Snažíme se proniknout i na východní trhy, jmenovitě třeba do Ruska, Polska nebo Slovenska, ale zatím realizujeme spíše drobnější zakázky.

Proč jsou východní trhy nedostupnější?

Třeba ruský trh má poměrně vysokou konkurenci z důvodu tamějších dostatečných výrobních kapacit. A pravda je, že nejsme moc úspěšní ani z pohledu ceny.

Jaké trendy, které se projevují v automobilové branži, musíte reflektovat?

V logistice se toho v posledních letech příliš nemění. Dodávky probíhají podle principu just in time. Hodně jsou preferovány konsignační sklady. V obchodě trvají tlaky na úsporu, efektivitu a snižování ceny. Poslední aspekt se týká základního materiálu. Hodně se zkoušejí čínské a korejské suroviny, jež bývají cenově příznivější, ale nutno přiznat rozdíl v kvalitě. Často se stává, že zákazník je s cenou sice spokojen, ale raději se vrátí k dražšímu „západoevropskému“ materiálu.

Lze v následujících letech očekávat nějakou revoluční materiálovou novinku, kterou chystáte v rámci vývoje?

V Jilemnici nedisponujeme oddělením vývoje, ale koncern samozřejmě vyhodnocuje rizika, jež souvisejí se změnou technologie například u pneumatik. Sledujeme novinky a nabídku firem v gumárenském průmyslu. I když jsme v kontaktu přímo se zákazníky jako Pirelli a Continental, vidíme, že posun od klasických pneumatik nebude tak rychlý. Důvod spočívá v bezpečnosti, přece jen klasická příze představuje lety vyzkoušený materiál.

A pokud bychom se bavili o delším horizontu, například deseti let?

Zatím nevíme, ale na změnu jsme připraveni. Investice dimenzujeme vždy na dobu jen několika let, nikoliv na dvě nebo tři dekády. Stále sledujeme inovace, jež jsou k dispozici, a když se objeví něco nového, rychle zareagujeme.

Aktuálně trh zažívá období konjunktury. Jak na něj reagovala vaše obchodní bilance?

Rok 2016 byl pro nás poměrně úspěšný, dosáhli jsme lepšího hospodářského výsledku, než jsme plánovali. Jak na naší, tak na straně koncernu panovala velká spokojenost. Výnosy dosáhly výše 644 milionů korun. Rok 2017 a 2018 jsme naplánovali trochu opatrněji. Nechceme možné výnosy zbytečně nadhodnocovat, cílem je dosahovat stabilního zisku.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

TVOŘÍME POHODLNOU BEZPEČNOST

TVOŘÍME POHODLNOU BEZPEČNOST

Vydáno 17.6.2019

Začalo to jednoduchými žertíky nudících se studentů. V současné době patří kyberzločin k těm nejnebezpečnějším, co může být. „Podle analýz FBI jde o organizovanou činnost, která svou rozsáhlostí bývá přirovnávána k pašování drog nebo k obchodování s bílým masem,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu budoucí generální ředitel společnosti Avast Software s.r.o. Ondřej Vlček.

SLEDUJEME NOVÉ TRENDY A UČÍME S NIMI PRACOVAT OBCE I FIRMY

SLEDUJEME NOVÉ TRENDY A UČÍME S NIMI PRACOVAT OBCE I FIRMY

Vydáno 7.6.2019

„Doba jde rychle kupředu a nutí nás stále hledat technologie, které budou přínosem pro naše klienty. Hledáme nadšence, kteří se dívají do budoucna, vysvětlujeme jim, v čem jim můžeme pomoct, učíme majitele firem i třeba starosty obcí novinky používat a zařazovat do konceptu smart city,“ říká Petr Dvořák, generální ředitel společnosti Vodafone Czech Republic.

KARTA UŽ NENÍ JEN O PLACENÍ, VÍ TOHO O NÁS MNOHEM VÍC

KARTA UŽ NENÍ JEN O PLACENÍ, VÍ TOHO O NÁS MNOHEM VÍC

Vydáno 4.6.2019

Bezhotovostní platba je dnes již zcela rutinní záležitostí, stačí přiložit a je hotovo. Karta však už zdaleka není jen platebním prostředkem, slouží k identifikaci, může suplovat průkaz, klíč, stravenku, jízdenku či vstupenku na kulturní akci. „Těch projektů je skutečně celá škála a jdou napříč odvětvími od školství přes dopravu až po oblast identifikace,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel společnosti Mastercard Europe.

SMART CITY, TO JE POHODLNÝ ŽIVOT V ČISTÉM MĚSTĚ

SMART CITY, TO JE POHODLNÝ ŽIVOT V ČISTÉM MĚSTĚ

Vydáno 13.5.2019

„Smart city totiž není o tom, že si starosta řekne, že teď budeme chytré město. V první fázi je důležité najít strategického partnera a na rozvoji obce směrem ke smart city pracovat dlouhodobě a strategicky. Toto je velmi důležité a často zásadně podceňované,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu Jan Zápotočný, člen představenstva společnosti E.ON Energie.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

ŠKODA AUTO DLÁŽDÍ CESTU K TOVÁRNĚ 4.0

ŠKODA AUTO DLÁŽDÍ CESTU K TOVÁRNĚ 4.0

Vydáno 28.6.2019

Montážní linka je digitálně řízena, v některých částech podniku pracuje více robotů než lidí, materiál rozvážejí autonomní vozíky, k dosažení vyšší kvality napomáhá akustická a pachová laboratoř či unikátní vodní komora, díly na montážní linky putují z robotizovaného skladu, zaměstnanci se vzdělávají v moderním tréninkovém centru.

JSME LÍDREM NA TRHU BEZPEČNÝCH SKARTACÍ

JSME LÍDREM NA TRHU BEZPEČNÝCH SKARTACÍ

Vydáno 25.6.2019

„Jedním z hlavních cílů firmy Reisswolf je nabídnout zákazníkům bezpečnou likvidaci všech nosičů dat, jejich uložení, správu a případně digitalizaci v jednotném bezpečnostním standardu po celém světě. O kvalitě poskytovaných služeb svědčí i získané certifikáty od Národního bezpečnostního úřadu,“ říká Vlastimil Balín, ředitel společnosti REISSWOLF likvidace dokumentů a dat, s.r.o.

ROBOT JE JEN JEDEN Z NÁSTROJŮ AUTOMATIZACE

ROBOT JE JEN JEDEN Z NÁSTROJŮ AUTOMATIZACE

Vydáno 20.6.2019

„Jsme zcela soběstačná firma, dokážeme obsáhnout vše od prvotního konceptu přes konstrukční práce, výrobu dílů či svařenců, jejich nalakování až po finální montáž a zprovoznění u nás a instalaci u zákazníka včetně garančního záručního servisu. V podstatě na všechno máme vlastní oddělení, což představuje pro naše zákazníky vysoký standard,“ říká Martin Kouřil, ředitel společnosti Montana.

DÍKY DÁLKOVÝM ODEČTŮM MÁ ODBĚRATEL KONTROLU NAD SPOTŘEBOU VODY

DÍKY DÁLKOVÝM ODEČTŮM MÁ ODBĚRATEL KONTROLU NAD SPOTŘEBOU VODY

Vydáno 12.6.2019

Chytré technologie dnes pronikají do většiny průmyslových oborů, vodárenství není výjimkou. Své o tom vědí ve společnosti VODÁRNA PLZEŇ a.s., kde jdou inovacím dlouhodobě naproti. „Smart technologie přináší komfort jak provozovateli, tak i zákazníkům. Jsme díky nim schopní snáze předcházet haváriím či poruchám,“ říká generální ředitel firmy Ludvík Nesnídal.

SPOLEČNĚ STAVÍME DOMY SE ZELENOU ENERGIÍ

SPOLEČNĚ STAVÍME DOMY SE ZELENOU ENERGIÍ

Vydáno 27.5.2019 Komerční sdělení

Jsou důkazem, že spolupráce dvou firem může fungovat hladce. Jedni zařídí stavbu domu, druzí jej opatří fotovoltaikou. Výsledek? Zákazník dostane moderní bydlení na klíč, které je z velké části nezávislé na elektřině z uhelných a jaderných elektráren. Jednatel firmy S-Power Energies Jaroslav Šuvarský a obchodní ředitel společnosti Bidli Roman Weiser o tom mluvili v rozhovoru pro Svět průmyslu.

VODA JE SOCIÁLNÍ KOMODITA A TAK K NÍ MUSÍME I PŘISTUPOVAT

VODA JE SOCIÁLNÍ KOMODITA A TAK K NÍ MUSÍME I PŘISTUPOVAT

Vydáno 20.5.2019

Pražské vodovody a kanalizace využívají vlastní špičkový systém komplexního managementu vodárenské infrastruktury. „Systém je neustále dostupný, zaměstnanci jsou tak v reálném čase informováni o provozních událostech a data ze systému slouží k vyhodnocení a dalšímu zdokonalení poskytovaných služeb,“ popsal generální ředitel PVK Petr Mrkos unikátní systém SWiM, který patří k těm nejlepším v Evropě.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem