Od poloviny roku začne v Jilemnici výroba pro Pirelli

Vydáno 30.5.2017

Společnost MEHLER ENGINEERED PRODUCTS s.r.o. završila v roce 2014 projekt, který uzavřel jednu velkou kapitolu závodu v Jilemnici. Po přibližně století zde skončila výroba tkaných textilií, přesunula se do koncernového podniku v Portugalsku. Ve stejné době ale začal jiný projekt, svým rozsahem větší, který představoval transfer značné části výroby z německé Fuldy. I o tom jsme hovořili s prokuristou společnosti Janem Kolínem.

 

V jakém fázi se nachází přesun výroby z Fuldy?

Přesun výroby z naší mateřské společnosti sídlící v Německu už z větší části proběhl. Jednalo se jak o přesun skacích technologií, tak i o technologii nánosování přízí. Skacími stroji disponuje společnost již velmi dlouho (identické stroje používala již bývalá tkalcovna) a zde došlo přesunem z Německa pouze k mírnému navýšení kapacit. Daleko významnější je přesun další nánosovací linky. Tato oblast v jilemnickém závodě významně posílila. Ke konci roku 2016 byla uvedena do provozu čtvrtá nánosovací linka. Jednalo se o hlavní investiční akci loňského roku, která „spolkla“ více než 27 milionů korun. Celá linka navíc byla kompletně renovována.

V současnosti jste plně saturováni z hlediska výrobní technologie, nebo očekáváte ještě nějaké přírůstky?

Už na konci roku 2016 se uskutečnily vstupní atesty na nově pořízené čtvrté nánosovací lince pro společnost Pirelli, která bude hlavním odběratelem výrobků právě z této linky. Protože se jedná o výrobek pro automobilový průmysl, schválení se týká i konkrétního výrobního zařízení (jiné než povolené se nesmí používat). Čekáme na potvrzení společnosti Pirelli, abychom mohli výrobu na tuto linku plnohodnotně převést. Výroba ještě běží v Německu, ale jakmile dojde k uvolnění produkce, přijde k nám první velká zakázka.

 


„I když jsme v kontaktu přímo se zákazníky jako Pirelli a Continental, vidíme, že posun od klasických pneumatik nebude tak rychlý.“

Jan Kolín


 

Kdy by to mělo být?

Původní plán hovořil o prvním čtvrtletí letošního roku, nyní se kloníme spíše k polovině roku. Plán počítá s přesunutím ještě páté linky, i k tomu by mělo dojít tento rok. Uvedení do provozu a investice do technologického zázemí závodu se budou ale zcela jistě realizovat ještě napřesrok. Pak bychom měli být kompletní a do dalších let bychom nánosovací linky nepořizovali. Kapacita bude naprosto dostačující.

Kdo jsou vedle Pirelli vaši největší zákazníci a mění se nějak zacílení firmy spíše na západní trhy?

Dalšího významného zákazníka představuje společnost SGF v Německu či Maflow v Itálii a obrovským klientem je firma Continental. Pokud jde o geografické pokrytí, tak se prioritně orientujeme na západoevropské země především Německo případně Itálii či Francii. Snažíme se proniknout i na východní trhy, jmenovitě třeba do Ruska, Polska nebo Slovenska, ale zatím realizujeme spíše drobnější zakázky.

Proč jsou východní trhy nedostupnější?

Třeba ruský trh má poměrně vysokou konkurenci z důvodu tamějších dostatečných výrobních kapacit. A pravda je, že nejsme moc úspěšní ani z pohledu ceny.

Jaké trendy, které se projevují v automobilové branži, musíte reflektovat?

V logistice se toho v posledních letech příliš nemění. Dodávky probíhají podle principu just in time. Hodně jsou preferovány konsignační sklady. V obchodě trvají tlaky na úsporu, efektivitu a snižování ceny. Poslední aspekt se týká základního materiálu. Hodně se zkoušejí čínské a korejské suroviny, jež bývají cenově příznivější, ale nutno přiznat rozdíl v kvalitě. Často se stává, že zákazník je s cenou sice spokojen, ale raději se vrátí k dražšímu „západoevropskému“ materiálu.

Lze v následujících letech očekávat nějakou revoluční materiálovou novinku, kterou chystáte v rámci vývoje?

V Jilemnici nedisponujeme oddělením vývoje, ale koncern samozřejmě vyhodnocuje rizika, jež souvisejí se změnou technologie například u pneumatik. Sledujeme novinky a nabídku firem v gumárenském průmyslu. I když jsme v kontaktu přímo se zákazníky jako Pirelli a Continental, vidíme, že posun od klasických pneumatik nebude tak rychlý. Důvod spočívá v bezpečnosti, přece jen klasická příze představuje lety vyzkoušený materiál.

A pokud bychom se bavili o delším horizontu, například deseti let?

Zatím nevíme, ale na změnu jsme připraveni. Investice dimenzujeme vždy na dobu jen několika let, nikoliv na dvě nebo tři dekády. Stále sledujeme inovace, jež jsou k dispozici, a když se objeví něco nového, rychle zareagujeme.

Aktuálně trh zažívá období konjunktury. Jak na něj reagovala vaše obchodní bilance?

Rok 2016 byl pro nás poměrně úspěšný, dosáhli jsme lepšího hospodářského výsledku, než jsme plánovali. Jak na naší, tak na straně koncernu panovala velká spokojenost. Výnosy dosáhly výše 644 milionů korun. Rok 2017 a 2018 jsme naplánovali trochu opatrněji. Nechceme možné výnosy zbytečně nadhodnocovat, cílem je dosahovat stabilního zisku.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

Vydáno 19.11.2018

Škoda Vagonka patří k největším výrobcům vlakových souprav ve střední Evropě. Vozy jsou vybaveny nejmodernější dostupnou technikou a jsou již prakticky připraveny na jízdu bez strojvůdce. „Na železnici je přechod k autonomnímu řízení určitě menším krokem než v automobilovém průmyslu,“ říká Martin Bednarz, generální ředitel společnosti.

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

Vydáno 11.10.2018

Letoun L 410 pro 19 cestujících a dvoučlennou posádku – to je ten nejznámější a nosný produkt společnosti Aircraft Industries. „Inovovaný model L 410 NG splňuje požadavky na ekonomiku provozu, samozřejmě také všechna bezpečnostní kritéria a poskytuje komfort cestujícím,“ říká Ilona Plšková, generální ředitelka společnosti.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

Vydáno 14.12.2018 Komerční sdělení

Ultrazvukové svařování a tradiční šroubování přestávají hrát prim. V případě spojování plastových a kovových dílů se dostává do popředí tepelné nýtování, které je čistější a rychlejší alternativou ke svým předchůdcům. Vědí to i ve společnosti METESS s.r.o., která ve svém portfoliu nabízí nýtovací stroj s otočným stolem pro nýtování drobných dílů ve velkých sériích.

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

Vydáno 10.12.2018

„Mým snem je, aby se podvozky Tatra dostaly do vesmíru. Toho bych se opravdu chtěl dožít,“ říká generální ředitel a místopředseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS a.s. Radek Strouhal.

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

Vydáno 5.12.2018

„Mou myšlenkou bylo spojit se s firmami, které dodávají špičkové technologie, mají silné technické zázemí a také tyto instalace ověřily v provozu a mají kvalitní reference,“ popisuje záměry akviziční strategie David Dostál, generální ředitel společnosti Papcel a.s.

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

Vydáno 28.11.2018 Komerční sdělení

TOS VARNSDORF, tradiční výrobce obráběcích strojů vlastněný výhradně českým kapitálem, je největší strojírenskou firmou v děčínském okresu a jednou z nejsilnějších v Ústeckém kraji. Svým zaměstnancům společnost nabízí celou řadu benefitů a situaci s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků se rozhodla vyřešit založením vlastní střední průmyslové školy, která v areálu firmy velmi úspěšně funguje již druhým rokem.

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Vydáno 12.11.2018

Společnost Mann + Hummel je světovým lídrem na trhu v oblasti filtrace. „Největším odběratelem je odvětví automotive, kde jsme jedničkou na trhu s filtrací. V oboru filtrace se můžeme pyšnit nejen tisícovkou vývojářů, ale také třemi tisícovkami patentů,“ říká Rostislav Khýr, generální ředitel společnosti.

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

Vydáno 5.11.2018 Komerční sdělení

„Ke značce YAMAZAKI MAZAK jsem získal vztah už v osmdesátých letech minulého století nákupem prvního stroje. Postupem času mne zaujal zejména přístup firmy Mazak a výborná spolupráce. Měl jsem možnost navštívit výrobní závody v Japonsku i v Anglii, seznámil jsem se s majitelem společnosti panem Yamazakim, který již bohužel není mezi námi. Byli jsme obchodní přátelé. Mazak je pro nás zásadní,“ říká Pavel Sobotka, ředitel české společnosti Frentech Aerospace s.r.o.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem