Od poloviny roku začne v Jilemnici výroba pro Pirelli

Vydáno 30.5.2017

Společnost MEHLER ENGINEERED PRODUCTS s.r.o. završila v roce 2014 projekt, který uzavřel jednu velkou kapitolu závodu v Jilemnici. Po přibližně století zde skončila výroba tkaných textilií, přesunula se do koncernového podniku v Portugalsku. Ve stejné době ale začal jiný projekt, svým rozsahem větší, který představoval transfer značné části výroby z německé Fuldy. I o tom jsme hovořili s prokuristou společnosti Janem Kolínem.

 

V jakém fázi se nachází přesun výroby z Fuldy?

Přesun výroby z naší mateřské společnosti sídlící v Německu už z větší části proběhl. Jednalo se jak o přesun skacích technologií, tak i o technologii nánosování přízí. Skacími stroji disponuje společnost již velmi dlouho (identické stroje používala již bývalá tkalcovna) a zde došlo přesunem z Německa pouze k mírnému navýšení kapacit. Daleko významnější je přesun další nánosovací linky. Tato oblast v jilemnickém závodě významně posílila. Ke konci roku 2016 byla uvedena do provozu čtvrtá nánosovací linka. Jednalo se o hlavní investiční akci loňského roku, která „spolkla“ více než 27 milionů korun. Celá linka navíc byla kompletně renovována.

V současnosti jste plně saturováni z hlediska výrobní technologie, nebo očekáváte ještě nějaké přírůstky?

Už na konci roku 2016 se uskutečnily vstupní atesty na nově pořízené čtvrté nánosovací lince pro společnost Pirelli, která bude hlavním odběratelem výrobků právě z této linky. Protože se jedná o výrobek pro automobilový průmysl, schválení se týká i konkrétního výrobního zařízení (jiné než povolené se nesmí používat). Čekáme na potvrzení společnosti Pirelli, abychom mohli výrobu na tuto linku plnohodnotně převést. Výroba ještě běží v Německu, ale jakmile dojde k uvolnění produkce, přijde k nám první velká zakázka.

 


„I když jsme v kontaktu přímo se zákazníky jako Pirelli a Continental, vidíme, že posun od klasických pneumatik nebude tak rychlý.“

Jan Kolín


 

Kdy by to mělo být?

Původní plán hovořil o prvním čtvrtletí letošního roku, nyní se kloníme spíše k polovině roku. Plán počítá s přesunutím ještě páté linky, i k tomu by mělo dojít tento rok. Uvedení do provozu a investice do technologického zázemí závodu se budou ale zcela jistě realizovat ještě napřesrok. Pak bychom měli být kompletní a do dalších let bychom nánosovací linky nepořizovali. Kapacita bude naprosto dostačující.

Kdo jsou vedle Pirelli vaši největší zákazníci a mění se nějak zacílení firmy spíše na západní trhy?

Dalšího významného zákazníka představuje společnost SGF v Německu či Maflow v Itálii a obrovským klientem je firma Continental. Pokud jde o geografické pokrytí, tak se prioritně orientujeme na západoevropské země především Německo případně Itálii či Francii. Snažíme se proniknout i na východní trhy, jmenovitě třeba do Ruska, Polska nebo Slovenska, ale zatím realizujeme spíše drobnější zakázky.

Proč jsou východní trhy nedostupnější?

Třeba ruský trh má poměrně vysokou konkurenci z důvodu tamějších dostatečných výrobních kapacit. A pravda je, že nejsme moc úspěšní ani z pohledu ceny.

Jaké trendy, které se projevují v automobilové branži, musíte reflektovat?

V logistice se toho v posledních letech příliš nemění. Dodávky probíhají podle principu just in time. Hodně jsou preferovány konsignační sklady. V obchodě trvají tlaky na úsporu, efektivitu a snižování ceny. Poslední aspekt se týká základního materiálu. Hodně se zkoušejí čínské a korejské suroviny, jež bývají cenově příznivější, ale nutno přiznat rozdíl v kvalitě. Často se stává, že zákazník je s cenou sice spokojen, ale raději se vrátí k dražšímu „západoevropskému“ materiálu.

Lze v následujících letech očekávat nějakou revoluční materiálovou novinku, kterou chystáte v rámci vývoje?

V Jilemnici nedisponujeme oddělením vývoje, ale koncern samozřejmě vyhodnocuje rizika, jež souvisejí se změnou technologie například u pneumatik. Sledujeme novinky a nabídku firem v gumárenském průmyslu. I když jsme v kontaktu přímo se zákazníky jako Pirelli a Continental, vidíme, že posun od klasických pneumatik nebude tak rychlý. Důvod spočívá v bezpečnosti, přece jen klasická příze představuje lety vyzkoušený materiál.

A pokud bychom se bavili o delším horizontu, například deseti let?

Zatím nevíme, ale na změnu jsme připraveni. Investice dimenzujeme vždy na dobu jen několika let, nikoliv na dvě nebo tři dekády. Stále sledujeme inovace, jež jsou k dispozici, a když se objeví něco nového, rychle zareagujeme.

Aktuálně trh zažívá období konjunktury. Jak na něj reagovala vaše obchodní bilance?

Rok 2016 byl pro nás poměrně úspěšný, dosáhli jsme lepšího hospodářského výsledku, než jsme plánovali. Jak na naší, tak na straně koncernu panovala velká spokojenost. Výnosy dosáhly výše 644 milionů korun. Rok 2017 a 2018 jsme naplánovali trochu opatrněji. Nechceme možné výnosy zbytečně nadhodnocovat, cílem je dosahovat stabilního zisku.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

HRAJEME VELKOU ROLI V OBLASTI BEZPEČNÉHO LÉTÁNÍ

HRAJEME VELKOU ROLI V OBLASTI BEZPEČNÉHO LÉTÁNÍ

Vydáno 25.9.2018

„Bezpečnost v leteckém průmyslu je a vždy bude tématem číslo jedna a dovolím si říct, že společnost Honeywell historicky hrála velkou roli v budování a posouvání bezpečnosti v leteckém průmyslu,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu David Kozák, ředitel společnosti Honeywell v České republice.

PRVNÍ MOTOR S ČESKÝM RODNÝM LISTEM

PRVNÍ MOTOR S ČESKÝM RODNÝM LISTEM

Vydáno 18.9.2018

„Český letecký průmysl má ohromný potenciál a jsem nesmírně rád, že mohu být jeho součástí a aktivně přispívat k jeho rozvoji,“ říká Milan Šlapák, prezident společnosti General Electric pro Českou a Slovenskou republiku a programový ředitel společnosti GE Aviation Czech.

PRVNÍ LETOUN NOVÉ GENERACE UŽ BUDE BRZY BRÁZDIT NEBE

PRVNÍ LETOUN NOVÉ GENERACE UŽ BUDE BRZY BRÁZDIT NEBE

Vydáno 14.9.2018

„L-39NG je pro Aero Vodochody novým začátkem, který nás posouvá zpět mezi světovou třídu producentů vlastních proudových letadel,“ řekl Světu průmyslu Giuseppe Giordo, prezident a výkonný ředitel společnosti AERO Vodochody AEROSPACE a.s.

Antonín Růžička, WIKOV INDUSTRY

Antonín Růžička, WIKOV INDUSTRY

Vydáno 16.8.2018

„Loňský rok byl velmi dobrý a mohly za to hlavně rostoucí ceny surovin, které umožnily investiční činnost v těžebním a zpracovatelském průmyslu. Také se dařilo v energetice klasické i obnovitelné a v kolejových vozidlech,“ říká Antonín Růžička, generální ředitel WIKOV INDUSTRY.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

ROBOTIZACE NEDOSTATEK LIDÍ NEVYŘEŠÍ

ROBOTIZACE NEDOSTATEK LIDÍ NEVYŘEŠÍ

Vydáno 12.9.2018

„Do každého pracovníka byly svým způsobem investovány nemalé prostředky a je přirozenou snahou si takové pracovníky, pokud se osvědčili a nezklamali, udržet,“ říká Jiří Vítek, vedoucí obchodního úseku společnosti T M T Chrudim, která již sedmadvacet let dodává do mnoha zemí světa dopravní zařízení včetně rozsáhlých linek a systémů pro nejrůznější průmyslová odvětví.

PROSAZOVAT PRVKY AUTOMATIZACE NENÍ JEDNODUCHÉ

PROSAZOVAT PRVKY AUTOMATIZACE NENÍ JEDNODUCHÉ

Vydáno 7.9.2018

„Dodnes není jednoduché prosazovat některé prvky automatizace, zejména když mají nahradit rutinní zaběhnuté činnosti. Možná je to také trochu české specifikum, přece jen jsme konzervativnější než některé jiné země,“ říká Vladislava Česáková, výkonná ředitelka a členka představenstva společnosti ZAT a.s.

MATERIÁL BUDOUCNOSTI JE POUŽITÉ DŘEVO

MATERIÁL BUDOUCNOSTI JE POUŽITÉ DŘEVO

Vydáno 4.9.2018

Hrají všemi barvami, mají dřevěné i kamenné dekory a vyrábí je společnost Kronospan, evropský lídr v produkci dřevotřískových desek. „Materiál budoucnosti pro náš obor je použité dřevo. Jeho zpracováním pomáháme životnímu prostředí,“ říká Sylva Krechlerová, jednatelka společnosti KRONOSPAN CR, spol. s r.o.

MIKROSKOPY Z BRNA POUŽÍVAJÍ NOSITELÉ NOBELOVÝCH CEN

MIKROSKOPY Z BRNA POUŽÍVAJÍ NOSITELÉ NOBELOVÝCH CEN

Vydáno 30.8.2018

„Naše mikroskopy se podílejí na výzkumu všech nejdiskutovanějších záležitostí týkajících se zdraví lidí. V průmyslu je zase pěkným příkladem chytrý telefon. Když si představíte jeho vývoj, tak téměř na každém kroku se podílela naše technologie,“ říká Hynek Peřina, generální ředitel společnosti Thermo Fisher Scientific.

TOP 100 PRŮMYSLOVÝCH SPOLEČNOSTÍ ČR – Česká republika zažívá zlaté období

TOP 100 PRŮMYSLOVÝCH SPOLEČNOSTÍ ČR – Česká republika zažívá zlaté období

Vydáno 7.8.2018

Česká republika zažívá, co se týče ekonomiky, zlaté období. V mezinárodním srovnání je tuzemsko na špičce mezi evropskými zeměmi. Výrazně lépe je na tom podle posledních údajů pouze Irsko. Růst zažívá nejen automobilový průmysl, ale i strojírenství, farmacie či výroba oděvů. To dokazuje i pestré zastoupení společností v žebříčku Czech Top 100.

NEJSME JEN VÝROBCI, PRODUKT CELÝ VYMYSLÍME A DODÁME

NEJSME JEN VÝROBCI, PRODUKT CELÝ VYMYSLÍME A DODÁME

Vydáno 6.8.2018

Pro společnost EGE, spol. s r.o., to bylo strategické rozhodnutí. Vedení nechtělo zůstat pouze v pozici výrobní firmy. Proto rozšířila své podnikatelské aktivity o projekční a montážní činnosti. „I díky tomuto kroku dodáváme zhášecí tlumivky, zapouzdřené vodiče a ocelové konstrukce do celého světa,“ říká Roman Rybecký, výkonný ředitel společnosti EGE, spol. s r.o.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem