Od poloviny roku začne v Jilemnici výroba pro Pirelli

Vydáno 30.5.2017

Společnost MEHLER ENGINEERED PRODUCTS s.r.o. završila v roce 2014 projekt, který uzavřel jednu velkou kapitolu závodu v Jilemnici. Po přibližně století zde skončila výroba tkaných textilií, přesunula se do koncernového podniku v Portugalsku. Ve stejné době ale začal jiný projekt, svým rozsahem větší, který představoval transfer značné části výroby z německé Fuldy. I o tom jsme hovořili s prokuristou společnosti Janem Kolínem.

 

V jakém fázi se nachází přesun výroby z Fuldy?

Přesun výroby z naší mateřské společnosti sídlící v Německu už z větší části proběhl. Jednalo se jak o přesun skacích technologií, tak i o technologii nánosování přízí. Skacími stroji disponuje společnost již velmi dlouho (identické stroje používala již bývalá tkalcovna) a zde došlo přesunem z Německa pouze k mírnému navýšení kapacit. Daleko významnější je přesun další nánosovací linky. Tato oblast v jilemnickém závodě významně posílila. Ke konci roku 2016 byla uvedena do provozu čtvrtá nánosovací linka. Jednalo se o hlavní investiční akci loňského roku, která „spolkla“ více než 27 milionů korun. Celá linka navíc byla kompletně renovována.

V současnosti jste plně saturováni z hlediska výrobní technologie, nebo očekáváte ještě nějaké přírůstky?

Už na konci roku 2016 se uskutečnily vstupní atesty na nově pořízené čtvrté nánosovací lince pro společnost Pirelli, která bude hlavním odběratelem výrobků právě z této linky. Protože se jedná o výrobek pro automobilový průmysl, schválení se týká i konkrétního výrobního zařízení (jiné než povolené se nesmí používat). Čekáme na potvrzení společnosti Pirelli, abychom mohli výrobu na tuto linku plnohodnotně převést. Výroba ještě běží v Německu, ale jakmile dojde k uvolnění produkce, přijde k nám první velká zakázka.

 


„I když jsme v kontaktu přímo se zákazníky jako Pirelli a Continental, vidíme, že posun od klasických pneumatik nebude tak rychlý.“

Jan Kolín


 

Kdy by to mělo být?

Původní plán hovořil o prvním čtvrtletí letošního roku, nyní se kloníme spíše k polovině roku. Plán počítá s přesunutím ještě páté linky, i k tomu by mělo dojít tento rok. Uvedení do provozu a investice do technologického zázemí závodu se budou ale zcela jistě realizovat ještě napřesrok. Pak bychom měli být kompletní a do dalších let bychom nánosovací linky nepořizovali. Kapacita bude naprosto dostačující.

Kdo jsou vedle Pirelli vaši největší zákazníci a mění se nějak zacílení firmy spíše na západní trhy?

Dalšího významného zákazníka představuje společnost SGF v Německu či Maflow v Itálii a obrovským klientem je firma Continental. Pokud jde o geografické pokrytí, tak se prioritně orientujeme na západoevropské země především Německo případně Itálii či Francii. Snažíme se proniknout i na východní trhy, jmenovitě třeba do Ruska, Polska nebo Slovenska, ale zatím realizujeme spíše drobnější zakázky.

Proč jsou východní trhy nedostupnější?

Třeba ruský trh má poměrně vysokou konkurenci z důvodu tamějších dostatečných výrobních kapacit. A pravda je, že nejsme moc úspěšní ani z pohledu ceny.

Jaké trendy, které se projevují v automobilové branži, musíte reflektovat?

V logistice se toho v posledních letech příliš nemění. Dodávky probíhají podle principu just in time. Hodně jsou preferovány konsignační sklady. V obchodě trvají tlaky na úsporu, efektivitu a snižování ceny. Poslední aspekt se týká základního materiálu. Hodně se zkoušejí čínské a korejské suroviny, jež bývají cenově příznivější, ale nutno přiznat rozdíl v kvalitě. Často se stává, že zákazník je s cenou sice spokojen, ale raději se vrátí k dražšímu „západoevropskému“ materiálu.

Lze v následujících letech očekávat nějakou revoluční materiálovou novinku, kterou chystáte v rámci vývoje?

V Jilemnici nedisponujeme oddělením vývoje, ale koncern samozřejmě vyhodnocuje rizika, jež souvisejí se změnou technologie například u pneumatik. Sledujeme novinky a nabídku firem v gumárenském průmyslu. I když jsme v kontaktu přímo se zákazníky jako Pirelli a Continental, vidíme, že posun od klasických pneumatik nebude tak rychlý. Důvod spočívá v bezpečnosti, přece jen klasická příze představuje lety vyzkoušený materiál.

A pokud bychom se bavili o delším horizontu, například deseti let?

Zatím nevíme, ale na změnu jsme připraveni. Investice dimenzujeme vždy na dobu jen několika let, nikoliv na dvě nebo tři dekády. Stále sledujeme inovace, jež jsou k dispozici, a když se objeví něco nového, rychle zareagujeme.

Aktuálně trh zažívá období konjunktury. Jak na něj reagovala vaše obchodní bilance?

Rok 2016 byl pro nás poměrně úspěšný, dosáhli jsme lepšího hospodářského výsledku, než jsme plánovali. Jak na naší, tak na straně koncernu panovala velká spokojenost. Výnosy dosáhly výše 644 milionů korun. Rok 2017 a 2018 jsme naplánovali trochu opatrněji. Nechceme možné výnosy zbytečně nadhodnocovat, cílem je dosahovat stabilního zisku.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

VIRTUÁLNÍ DVOJČE NÁS PŘIPRAVUJE NA BUDOUCNOST

VIRTUÁLNÍ DVOJČE NÁS PŘIPRAVUJE NA BUDOUCNOST

Vydáno 29.3.2019

„Nemusíte už čekat na to, co vám ukáže reálný model či prototyp. Funkci výrobku, linky nebo výrobního procesu si vyzkoušíte na počítači na digitálním dvojčeti a v reálu už vás nic nepřekvapí,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel společnosti Bosch v České a Slovenské republice.

POHLED DO BUDOUCNOSTI JE UŽ DNES VELMI ZAJÍMAVÝ

POHLED DO BUDOUCNOSTI JE UŽ DNES VELMI ZAJÍMAVÝ

Vydáno 25.3.2019

Nastává éra digitálních dvojčat. „Tyto virtuální modely reálných systémů pomáhají lépe porozumět, jak funguje proces výroby nebo obchodní modely, a vedou k tomu, aby byly jejich reálné protějšky ve fyzickém světě funkční a provozuschopné. Digitální dvojče také umožňuje včasnou reakci na změny podmínek na trhu, monitoring zařízení i předvídání jejich výpadků,“ uvedla generální ředitelka společnosti IBM v České republice a na Slovensku Zuzana Kocmaníková.

TVOŘÍME VĚCI, KTERÉ NÁS NEPŘESTÁVAJÍ FASCINOVAT

TVOŘÍME VĚCI, KTERÉ NÁS NEPŘESTÁVAJÍ FASCINOVAT

Vydáno 15.3.2019

Otevírá bránu do ideální budoucnosti, upozorní na možná rizika a dokáže připravit vše na míru dle našeho zadání a našich potřeb. To je digitální dvojče. „Moderní softwarové nástroje dokážou vytvořit komplexní obraz výrobku, umí dokonce vygenerovat i jeho optimální tvar. Umístí materiál pouze tam, kde je skutečně potřeba, a vznikne tak organický design podobný tomu, co vytvořila příroda,“ říká generální ředitel společnosti Siemens Eduard Palíšek.

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

Vydáno 18.2.2019

Tempo, kterým se pohybuje automobilový průmysl, je zběsilé. Mohou za to nejen nové technologie, ale i snahy o snižování emisní zátěže a přechod k alternativním pohonům. „Měli bychom zpomalit. Rychlému tempu se začínají bránit i některé automobilky, tvrdí, že ho nemusí přežít, protože investice do změn jsou ukrutné,“ říká Miroslav Dvořák, generální ředitel společnosti MOTOR JIKOV Group a.s. a viceprezident AutoSAP.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

EXPORTNÍ CENA OCENÍ ÚSPĚCHY ČESKÝCH EXPORTÉRŮ DO ZEMÍ SEVERNÍ EVROPY A POBALTÍ

EXPORTNÍ CENA OCENÍ ÚSPĚCHY ČESKÝCH EXPORTÉRŮ DO ZEMÍ SEVERNÍ EVROPY A POBALTÍ

Vydáno 17.4.2019

Česká mincovna, 17. dubna 2019 – Již 22. ročník soutěže Exportní cena DHL pod záštitou agentury CzechTrade, která vyzdvihuje úspěšné české vývozce, startuje. Nově vyhlásí vítěze v kategorii Exportér E-commerce. Tradičně si pak vítězové převezmou ceny v kategoriích Malá společnost, Středně velká společnost, Exportér teritoria a ceny CzechTrade – Nejúspěšnější klient a Exportní příběh roku.

OD ZÁKLADŮ JSME VYVINULI KOMERČNĚ ÚSPĚŠNÝ IoT PŘEVODNÍK

OD ZÁKLADŮ JSME VYVINULI KOMERČNĚ ÚSPĚŠNÝ IoT PŘEVODNÍK

Vydáno 1.4.2019 Komerční sdělení

Jak vypadá ztělesnění nejmodernějších technologií? Zeptejte se v Acrios Systems. Mladá společnost soustředí pozornost na vývoj hardwarových i softwarových produktů, ale především ví, jak správně na čím dál oblíbenější internet věcí (IoT). „Náš IoT převodník je možné využít všude, kde je žádoucí automatizovat odečty různých veličin formou bezdrátového přenosu,“ prozradil jednatel firmy Radim Malinowski.

CHCEME POMOCT K NEZÁVISLOSTI NA FOSILNÍCH PALIVECH A JÁDRU

CHCEME POMOCT K NEZÁVISLOSTI NA FOSILNÍCH PALIVECH A JÁDRU

Vydáno 25.3.2019 Komerční sdělení

„Někdo fotovoltaiku pořizuje jako investici s dobrou návratností, pro někoho je klíčové získat vlastní zdroj a nezávislost. A někdo v tom vidí pojistku na důchod,“ říká jednatel a zakladatel firmy Jaroslav Šuvarský.

TŘI ÚSPĚŠNĚ ZAVEDENÉ AUTOMATIZACE A ROBOTIZACE V ČR OD ZLÍN ROBOTICS

TŘI ÚSPĚŠNĚ ZAVEDENÉ AUTOMATIZACE A ROBOTIZACE V ČR OD ZLÍN ROBOTICS

Vydáno 18.3.2019 Komerční sdělení

Společnost ZLÍN ROBOTICS se od svého začátku zaměřuje na pokročilou průmyslovou robotizaci za použití těch nejmodernějších dostupných technologií. Od uvedení jejich prvního robotického pracoviště, s využitím 4-osého SCARA robota značky EPSON, do provozu uplynulo více než 8 let. Ještě dnes tento robot spolehlivě pracuje v 3 směnném provozu a precizně montuje v pěti sekundách výrobek složený ze tří dílů.

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

Vydáno 14.3.2019

Plzeňská společnost Doosan Škoda Power patří k významným výrobcům parních turbín ve světě. První její parní turbína nese letopočet 1904. Od počátku se jí podařilo udržet rychlé tempo celosvětového rozvoje v oblasti energetiky a na této pozici setrvává i díky investicím do digitalizace a automatizace. „Naše produkty můžeme sledovat on-line po celém světě,“ říká Jan Růžička, ředitel pro firemní strategii.

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

Vydáno 12.3.2019

Česká republika míří mezi technologické lídry. Vládní Rada pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI) nedávno schválila jeden z nejodvážnějších projektů poslední generace. „Inovační strategie 'Czech Republic: The Country For The Future' vytyčuje nové vládní priority, které by nás měly do roku 2030 posunout mezi inovační lídry Evropy,“ uvedl Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků a místopředseda Rady vlády pro vývoj, výzkum a inovace.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem