Lite #9

Vydáno 21.8.2017 Lite

Co Vy a ekologie? Teoreticky i prakticky.

Tomáš Hron

finanční ředitel ve skupině TART

Člověk, jako živočišný druh, je vysoce invazivní a prokazatelně zatím způsobil nejvíce ekologických škod ze všech živočichů. Jediné živočišné druhy, jejichž počet jedinců se blíží našemu počtu, jsou hospodářská zvířata. Ostatní jsme „zminimalizovali“ na nutné zlo. Nemám rád „ekoteroristy“, ale připouštím, že jejich extrémní činy postupem času nás všechny více a více přibližují k ohleduplnějšímu přístupu k přírodě a k uvědomění si, že se musíme změnit, nemáme-li zemi postupně zahubit. Nicméně zatím jsme viděli minimum rozumných řešení, tedy řešení, jejichž výsledný efekt by k něčemu přispěl. Například biopaliva. Najednou se všude objevila žlutá pole s řepkou. V kuchyni řepkový olej však začal nahrazovat palmový olej. V rozvojových zemích začali kácet zbytky pralesů, aby vysadili palmy, které však produkují oproti pralesu významně méně kyslíku. Tedy dobrá snaha, výsledek žalostný. V podstatě jako vždy, když se dobrého nápadu chytí politici, kteří nedomyslí celkové dopady. A co já prakticky? Snažím se minimalizovat svůj dopad na přírodu. Mám (téměř) nízkoenergetický dům, vzorně třídím (bohužel ne všechno je potom kam dát) a v poslední době se stávám dobrovolně nedobrovolným kutilem, který se snaží zachránit porouchané elektro přístroje (vysoušeč bot, varná konvice, fén, apod.). Je zajímavé, že stačí jedna tepelná pojistka za pár korun, aby přístroj sloužil minimálně stejnou dobu, místo toho, abych všechen ten plast vyhodil.

Vladimír Vaňo

hlavní ekonom skupiny Sberbank Europe AG ve Vídni

Usilujem sa na minimum obmedziť používanie papiera, ak je to možné, cestujem verejnou dopravou/vlakom.

Daniel Adamka

generální ředitel, Arriva ČR

Elektrický pohon je dle mého názoru budoucnost městské dopravy proto je Arriva největší provozovatel elektrických autobusů v ČR a budeme se snažit stále podporovat ekologické druhy dopravy ve městech.

Petr Dufek

analytik finančních trhů ČSOB

Osobně s ekologií problém nemám, možná ona má problém se mnou. Mám diesel a neměnil bych… zatím. Ale recykluji, jak jen mi stále plné kontejnery dovolí. Jinak občas nad ekologií i přemýšlím. Třeba nakolik jsou současné módní ekologické věci a technologie vlastně ekologické. Tyto myšlenky mě napadají především, když svým neekologickým vozem se spotřebou 5,2 litrů jedu kolem „nekonečných“ lánů řepky, kukuřice a slunečnice. Anebo když si koupím ekologicky šetrný výrobek s písmenkem „A“ a nejlépe hned několika plusy. Mohu se z něj hned těšit a zároveň už začít přemýšlet, kam ho ekologicky vyhodím, až krátce po záruční lhůtě vypoví svoji ekologickou službu.

Daniel Zabek

výkonný ředitel, Printo, spol. s r. o.

Naše společnost splňuje požadavky normy ISO 14001 snižující dopady naší činnosti na životní prostředí a právě dokončujeme certifikaci FSC (Forest Stewardship Council) podporující lesní hospodaření šetrné k přírodě a místním lidem. V osobním životě bych se označil za pokrytce, kterému je sympatická celá řada „zelených“ aktivit, ale který přitom za sebou zanechává uhlíkovou stopu jako yeti.

Marek Čížek

výkonný ředitel, Faurecia Exhaust Systems s.r.o.

„Ekologie je velmi diskutované téma – je jedno, zda se bavíme o kontroverzní otázce globálního oteplování, nebo o odpadech a recyklaci. Z mé pozice ředitele závodu se věnuji ekologii s cílem optimálního využití vstupních zdrojů. Zaměřuji se na co nejlepší využití vstupního materiálu (snížení odpadu), zároveň s tím pracujeme na implementaci prostředků a zařízení vedoucích ke snížení spotřeby elektrické energie. Jako příklad mohu uvést výrobu ohýbaných trubek, kde z odpadového materiálu, který byl standardně recyklován, dnes vytváříme další dílec, který spotřebováváme v naší další výrobě. Elektrickou energii šetříme využitím alternativních zdrojů a také se zaměřujeme na snížení spotřeby používáním efektivních zařízení, například úsporné kompresorové jednotky, rekuperační jednotky odvodu vzduchu z výrobní haly pro využití odpadního tepla atd. Když se podívám na vývoj našich produktů, tak ten je celkově zaměřen na ekologii, snížení emisí, výrobu v zeleném závodě – toto vše je u nás jako u výrobců výfukových sestav zaměřeno zejména na používání alternativních materiálů, využívání tepelné energie výfukových plynů a snižování hmotnosti našich výrobků, které vede ke snižování spotřeby, a tím ke snížení zátěže pro životní prostředí. Toto je téma, o kterém by se mohly vést hodinové diskuse, podložené fakty. Ekologie je každodenní součástí naší práce; není to ta nucená součást, ale stává se samozřejmostí a to je ta správná cesta k dosažení úspěchu.“

 

 

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

Vydáno 19.11.2018

Škoda Vagonka patří k největším výrobcům vlakových souprav ve střední Evropě. Vozy jsou vybaveny nejmodernější dostupnou technikou a jsou již prakticky připraveny na jízdu bez strojvůdce. „Na železnici je přechod k autonomnímu řízení určitě menším krokem než v automobilovém průmyslu,“ říká Martin Bednarz, generální ředitel společnosti.

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

Vydáno 11.10.2018

Letoun L 410 pro 19 cestujících a dvoučlennou posádku – to je ten nejznámější a nosný produkt společnosti Aircraft Industries. „Inovovaný model L 410 NG splňuje požadavky na ekonomiku provozu, samozřejmě také všechna bezpečnostní kritéria a poskytuje komfort cestujícím,“ říká Ilona Plšková, generální ředitelka společnosti.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

Vydáno 14.12.2018 Komerční sdělení

Ultrazvukové svařování a tradiční šroubování přestávají hrát prim. V případě spojování plastových a kovových dílů se dostává do popředí tepelné nýtování, které je čistější a rychlejší alternativou ke svým předchůdcům. Vědí to i ve společnosti METESS s.r.o., která ve svém portfoliu nabízí nýtovací stroj s otočným stolem pro nýtování drobných dílů ve velkých sériích.

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

Vydáno 10.12.2018

„Mým snem je, aby se podvozky Tatra dostaly do vesmíru. Toho bych se opravdu chtěl dožít,“ říká generální ředitel a místopředseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS a.s. Radek Strouhal.

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

Vydáno 5.12.2018

„Mou myšlenkou bylo spojit se s firmami, které dodávají špičkové technologie, mají silné technické zázemí a také tyto instalace ověřily v provozu a mají kvalitní reference,“ popisuje záměry akviziční strategie David Dostál, generální ředitel společnosti Papcel a.s.

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

Vydáno 28.11.2018 Komerční sdělení

TOS VARNSDORF, tradiční výrobce obráběcích strojů vlastněný výhradně českým kapitálem, je největší strojírenskou firmou v děčínském okresu a jednou z nejsilnějších v Ústeckém kraji. Svým zaměstnancům společnost nabízí celou řadu benefitů a situaci s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků se rozhodla vyřešit založením vlastní střední průmyslové školy, která v areálu firmy velmi úspěšně funguje již druhým rokem.

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Vydáno 12.11.2018

Společnost Mann + Hummel je světovým lídrem na trhu v oblasti filtrace. „Největším odběratelem je odvětví automotive, kde jsme jedničkou na trhu s filtrací. V oboru filtrace se můžeme pyšnit nejen tisícovkou vývojářů, ale také třemi tisícovkami patentů,“ říká Rostislav Khýr, generální ředitel společnosti.

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

Vydáno 5.11.2018 Komerční sdělení

„Ke značce YAMAZAKI MAZAK jsem získal vztah už v osmdesátých letech minulého století nákupem prvního stroje. Postupem času mne zaujal zejména přístup firmy Mazak a výborná spolupráce. Měl jsem možnost navštívit výrobní závody v Japonsku i v Anglii, seznámil jsem se s majitelem společnosti panem Yamazakim, který již bohužel není mezi námi. Byli jsme obchodní přátelé. Mazak je pro nás zásadní,“ říká Pavel Sobotka, ředitel české společnosti Frentech Aerospace s.r.o.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem