Lite #10

Vydáno 28.8.2017 Lite

Jaký jste pasažér? Užíváte si let, nebo pečlivě posloucháte motor a sledujete křídla?

Petr Dufek

analytik finančních trhů ČSOB

Jsem uvědomělý pasažér, který plní veškeré instrukce personálu, tedy ihned poté, co se mi podaří najít místo na mé miniaturní palubní zavazadlo a přesvědčím spolucestující, že mám opravdu místo u okna. Po nezbytném připoutání, vypnutí všeho elektronického, co by mohlo ohrozit bezpečnost tohoto křehkého dopravního prostředku, a nalezení v rámci možností optimální pozice pro nohy, si začnu konečně let užívat. Ale ještě před tím se alespoň v pěti jazycích dozvím, že nemám kouřit a že letím s nějakou aliancí. Užívat si let pro mě znamená sledovat z okénka, jak se letadlo odlepuje ze země, a následně usnout. A pak už jen zbývá se probudit při přistání, za předpokladu, že jde o moderní leteckou společnost. U těch „staromódních“ totiž hrozí, že vás cestou ještě vzbudí s nějakým tím občerstvením či dokonce jídlem.

Daniel Zabek

výkonný ředitel, Printo, spol. s r. o.

Poprvé jsem letěl teprve na konci své třetí dekády. Od té doby doháním, co jsem v mládí zameškal a každý let je pro mne příjemný zážitek – zatím. Poněkud jste mne však znejistili tím, že bych měl pečlivě poslouchat motory a sledovat křídla. Příště se na to zeptám palubního personálu :-).

Roman Šmucler

Board Member at IMCAS Academy; IMCAS – International Master Course on Aging Skin
 

„Jsem fanda letadel, užívám si technické detaily a baví mě třeba pozorovat, jak se přestavuje křídlo. Dnes už jsem raději, když stroj řídí robot a nelibě nesu, když zbytečně do řízení zasahují piloti. Ale lety nad deset hodin, to mám i v business class pocit, že jsem ve vězení a nespravedlivě odsouzený :-)…“

Tomáš Hron

finanční ředitel ve skupině TART

Letadla mě fascinují. Užívám si každý start. To zrychlení a odpoutání od země, kdy se křídla prohnou. Pak však přijde ta nezáživná část letu a tak většinou vytáhnu sluchátka (abych neslyšel rozhovory kolem sebe) a něco na čtení. Občas při tom vykouknu z okna. Po chvíli už však cítím, jak mi tuhnou nohy (ten prostor je vážně malý!) a tak se těším na přistání. To je druhá část letu, která mě baví. Pořád mě fascinuje, jak ty stovky tun lze dostat poměrně hladce na zem. Připouštím, že kdybych však musel letět s nějakou menší a exotičtější leteckou společností (například na vnitrostátní lince v největší zemi světa), pak bych asi pečlivě naslouchal všem zvukům, přemýšlel, kdy ta plápolající guma za motorem odletí a požadoval od letušky pravidelný přísun alkoholu.

Michael Moureček

mnohonásobný mistr ČR v silniční cyklistice, zakladatel společnosti Festka Bicycles

Myslím, že pro palubní personál i ostatní cestují jsem dobrý cestují, neb si nasadím sluchátka a spím až do cílové destinace.

Kateřina Haring

CEO, DYNAMIC GROUP, spol. s r.o.

Let si naprosto užívám a očekávám výborné služby od palubního personálu. Bohužel za dvacetpět let, co letám pravidelně, sel servis na palubách letadel velmi dolů. Motor vnímám podprahově a spíše podle zvuku poznám, že už budeme přistávat. Nesleduji ani křídla. Spolehlivě mne však pokaždé dostanou krásné pohledy na nebe, východy a západy slunce, červánky, naducané mraky, jasná modrá obloha… Když si nečtu, nebo nedívám na filmy, tak usnu. Na let se vždy těším a přímo zbožňuji delší přelety mezi kontinenty. Pro mne je to relax a čas, kdy vím, že mne nebudou rušit telefony či maily…

Petr Novák

ředitel a jednatel, Koyo Bearings Česká republika s.r.o.

Během letu si většinou čtu, dívám se na film nebo pracuji. Snažím se čas v letadle využít k věcem, na které běžně nemám čas. Stojí ale zato i pohledy z okénka, třeba na město před přistáním nebo na hory pokryté sněhem, to se vždycky podívám moc rád.

Marek Čížek

výkonný ředitel, Faurecia Exhaust Systems s.r.o.

„Standardně při letu na služební cestu využívám čas na shrnutí, popřípadě doladění detailů na prezentaci či jiné pracovní úkony, na které v každodenní rutině není tolik místa. Při letu zpět využívám času k odpočinku, například u dobrého filmu nebo zajímavé publikace jako je například Svět průmyslu :). Ať už je to tak či tak létám rád, rád pozoruji věci z výšky, na druhou stranu je zde jistá míra adrenalinu z toho, že jsem někde co nedokáži ovládat.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

Vydáno 19.11.2018

Škoda Vagonka patří k největším výrobcům vlakových souprav ve střední Evropě. Vozy jsou vybaveny nejmodernější dostupnou technikou a jsou již prakticky připraveny na jízdu bez strojvůdce. „Na železnici je přechod k autonomnímu řízení určitě menším krokem než v automobilovém průmyslu,“ říká Martin Bednarz, generální ředitel společnosti.

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

Vydáno 11.10.2018

Letoun L 410 pro 19 cestujících a dvoučlennou posádku – to je ten nejznámější a nosný produkt společnosti Aircraft Industries. „Inovovaný model L 410 NG splňuje požadavky na ekonomiku provozu, samozřejmě také všechna bezpečnostní kritéria a poskytuje komfort cestujícím,“ říká Ilona Plšková, generální ředitelka společnosti.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

Vydáno 14.12.2018 Komerční sdělení

Ultrazvukové svařování a tradiční šroubování přestávají hrát prim. V případě spojování plastových a kovových dílů se dostává do popředí tepelné nýtování, které je čistější a rychlejší alternativou ke svým předchůdcům. Vědí to i ve společnosti METESS s.r.o., která ve svém portfoliu nabízí nýtovací stroj s otočným stolem pro nýtování drobných dílů ve velkých sériích.

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

Vydáno 10.12.2018

„Mým snem je, aby se podvozky Tatra dostaly do vesmíru. Toho bych se opravdu chtěl dožít,“ říká generální ředitel a místopředseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS a.s. Radek Strouhal.

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

Vydáno 5.12.2018

„Mou myšlenkou bylo spojit se s firmami, které dodávají špičkové technologie, mají silné technické zázemí a také tyto instalace ověřily v provozu a mají kvalitní reference,“ popisuje záměry akviziční strategie David Dostál, generální ředitel společnosti Papcel a.s.

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

Vydáno 28.11.2018 Komerční sdělení

TOS VARNSDORF, tradiční výrobce obráběcích strojů vlastněný výhradně českým kapitálem, je největší strojírenskou firmou v děčínském okresu a jednou z nejsilnějších v Ústeckém kraji. Svým zaměstnancům společnost nabízí celou řadu benefitů a situaci s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků se rozhodla vyřešit založením vlastní střední průmyslové školy, která v areálu firmy velmi úspěšně funguje již druhým rokem.

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Vydáno 12.11.2018

Společnost Mann + Hummel je světovým lídrem na trhu v oblasti filtrace. „Největším odběratelem je odvětví automotive, kde jsme jedničkou na trhu s filtrací. V oboru filtrace se můžeme pyšnit nejen tisícovkou vývojářů, ale také třemi tisícovkami patentů,“ říká Rostislav Khýr, generální ředitel společnosti.

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

Vydáno 5.11.2018 Komerční sdělení

„Ke značce YAMAZAKI MAZAK jsem získal vztah už v osmdesátých letech minulého století nákupem prvního stroje. Postupem času mne zaujal zejména přístup firmy Mazak a výborná spolupráce. Měl jsem možnost navštívit výrobní závody v Japonsku i v Anglii, seznámil jsem se s majitelem společnosti panem Yamazakim, který již bohužel není mezi námi. Byli jsme obchodní přátelé. Mazak je pro nás zásadní,“ říká Pavel Sobotka, ředitel české společnosti Frentech Aerospace s.r.o.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem