Lite #10

Vydáno 28.8.2017 Lite

Jaký jste pasažér? Užíváte si let, nebo pečlivě posloucháte motor a sledujete křídla?

Petr Dufek

analytik finančních trhů ČSOB

Jsem uvědomělý pasažér, který plní veškeré instrukce personálu, tedy ihned poté, co se mi podaří najít místo na mé miniaturní palubní zavazadlo a přesvědčím spolucestující, že mám opravdu místo u okna. Po nezbytném připoutání, vypnutí všeho elektronického, co by mohlo ohrozit bezpečnost tohoto křehkého dopravního prostředku, a nalezení v rámci možností optimální pozice pro nohy, si začnu konečně let užívat. Ale ještě před tím se alespoň v pěti jazycích dozvím, že nemám kouřit a že letím s nějakou aliancí. Užívat si let pro mě znamená sledovat z okénka, jak se letadlo odlepuje ze země, a následně usnout. A pak už jen zbývá se probudit při přistání, za předpokladu, že jde o moderní leteckou společnost. U těch „staromódních“ totiž hrozí, že vás cestou ještě vzbudí s nějakým tím občerstvením či dokonce jídlem.

Daniel Zabek

výkonný ředitel, Printo, spol. s r. o.

Poprvé jsem letěl teprve na konci své třetí dekády. Od té doby doháním, co jsem v mládí zameškal a každý let je pro mne příjemný zážitek – zatím. Poněkud jste mne však znejistili tím, že bych měl pečlivě poslouchat motory a sledovat křídla. Příště se na to zeptám palubního personálu :-).

Roman Šmucler

Board Member at IMCAS Academy; IMCAS – International Master Course on Aging Skin
 

„Jsem fanda letadel, užívám si technické detaily a baví mě třeba pozorovat, jak se přestavuje křídlo. Dnes už jsem raději, když stroj řídí robot a nelibě nesu, když zbytečně do řízení zasahují piloti. Ale lety nad deset hodin, to mám i v business class pocit, že jsem ve vězení a nespravedlivě odsouzený :-)…“

Tomáš Hron

finanční ředitel ve skupině TART

Letadla mě fascinují. Užívám si každý start. To zrychlení a odpoutání od země, kdy se křídla prohnou. Pak však přijde ta nezáživná část letu a tak většinou vytáhnu sluchátka (abych neslyšel rozhovory kolem sebe) a něco na čtení. Občas při tom vykouknu z okna. Po chvíli už však cítím, jak mi tuhnou nohy (ten prostor je vážně malý!) a tak se těším na přistání. To je druhá část letu, která mě baví. Pořád mě fascinuje, jak ty stovky tun lze dostat poměrně hladce na zem. Připouštím, že kdybych však musel letět s nějakou menší a exotičtější leteckou společností (například na vnitrostátní lince v největší zemi světa), pak bych asi pečlivě naslouchal všem zvukům, přemýšlel, kdy ta plápolající guma za motorem odletí a požadoval od letušky pravidelný přísun alkoholu.

Michael Moureček

mnohonásobný mistr ČR v silniční cyklistice, zakladatel společnosti Festka Bicycles

Myslím, že pro palubní personál i ostatní cestují jsem dobrý cestují, neb si nasadím sluchátka a spím až do cílové destinace.

Kateřina Haring

CEO, DYNAMIC GROUP, spol. s r.o.

Let si naprosto užívám a očekávám výborné služby od palubního personálu. Bohužel za dvacetpět let, co letám pravidelně, sel servis na palubách letadel velmi dolů. Motor vnímám podprahově a spíše podle zvuku poznám, že už budeme přistávat. Nesleduji ani křídla. Spolehlivě mne však pokaždé dostanou krásné pohledy na nebe, východy a západy slunce, červánky, naducané mraky, jasná modrá obloha… Když si nečtu, nebo nedívám na filmy, tak usnu. Na let se vždy těším a přímo zbožňuji delší přelety mezi kontinenty. Pro mne je to relax a čas, kdy vím, že mne nebudou rušit telefony či maily…

Petr Novák

ředitel a jednatel, Koyo Bearings Česká republika s.r.o.

Během letu si většinou čtu, dívám se na film nebo pracuji. Snažím se čas v letadle využít k věcem, na které běžně nemám čas. Stojí ale zato i pohledy z okénka, třeba na město před přistáním nebo na hory pokryté sněhem, to se vždycky podívám moc rád.

Marek Čížek

výkonný ředitel, Faurecia Exhaust Systems s.r.o.

„Standardně při letu na služební cestu využívám čas na shrnutí, popřípadě doladění detailů na prezentaci či jiné pracovní úkony, na které v každodenní rutině není tolik místa. Při letu zpět využívám času k odpočinku, například u dobrého filmu nebo zajímavé publikace jako je například Svět průmyslu :). Ať už je to tak či tak létám rád, rád pozoruji věci z výšky, na druhou stranu je zde jistá míra adrenalinu z toho, že jsem někde co nedokáži ovládat.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

TOP Rozhovory

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

Vydáno 13.4.2018

Energie je veličina, která popisuje schopnost hmoty konat práci. A právě kolem energie, blackoutu, jádra a obnovitelných zdrojů se točil rozhovor s Václavem Bartuškou. „Energetika je krásné odvětví a mám ji rád, ale nepřeceňujme ji,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Svět průmyslu.

BŮH, můj PARŤÁK

BŮH, můj PARŤÁK

Vydáno 16.3.2018

Kdyby nepřišel listopad 1989, mohla Česká republika ztratit osobnost, která boří hranice podnikání. Nejen unikátností svých projektů, ale především čestným a rovným přístupem. „Je pro mne nemyslitelné obchodovat se zkorumpovanými politiky. Nechci se zpronevěřit vlastním křesťanským zásadám, “ říká Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP, a.s., v jehož životě hraje významnou roli víra.

The Invincibles

The Invincibles

Vydáno 13.2.2018

Podpis kolaborativní smlouvy mezi FS ČVUT a GE Aviation přináší výzvy, které se naskytnou možná jednou za sto let a umožní vrátit Českou republiku tam, kam historicky patří – mezi světové hráče, kteří určují trendy v konstrukci letadel a leteckých motorů.

Mirek Topolánek: mé odmítnutí eura není pocitové, vychází z hluboké znalosti problému

Mirek Topolánek: mé odmítnutí eura není pocitové, vychází z hluboké znalosti problému

Vydáno 22.12.2017

Mirek Topolánek se pro Svět průmyslu vyjadřuje nejen k otázkám přijetí eura, imigrační politiky, ale také k motivům své kandidatury a svým šancím v boji o post prezidenta České republiky uspět.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Další zprávy

KDO DLÁŽDÍ CESTU DO CZEXITOVÉHO PEKLA?

KDO DLÁŽDÍ CESTU DO CZEXITOVÉHO PEKLA?

Vydáno 17.4.2018

Pokud Česká republika vystoupí z Evropské unie, je to, jako bychom se dobrovolně střelili do nohy. Alespoň z ekonomického hlediska je tedy rozhodně rozumné czexit odmítat. Objevil se však v české veřejné debatě o něm jeden nešvar.

OCENĚNÍ JE SIGNÁLEM DOBRÉ PRÁCE

OCENĚNÍ JE SIGNÁLEM DOBRÉ PRÁCE

Vydáno 12.4.2018

Společnosti PKS stavby v současné době patří k předním stavebním společnostem v oboru pozemního stavitelství v České republice, zaměstnává na tři stovky lidí a daří se jí opakovaně tvořit roční obrat kolem 1,5 miliardy korun. „Dokážeme to s konstantním kádrem zkušených lidí bez překotných personálních změn a výkyvů,“ říká Jaroslav Kladiva.

TĚŠÍ MĚ ZÁJEM VEŘEJNOSTI O VODU

TĚŠÍ MĚ ZÁJEM VEŘEJNOSTI O VODU

Vydáno 11.4.2018

Plzeň se rozhodla, že se stane stoprocentním vlastníkem klíčového podniku Vodárna Plzeň. Přechod od původního vlastníka trval osm let. „Nutnost změny majetkových poměrů u společnosti Vodárna Plzeň logicky vyplynula z podmínek u dotačních titulů na vodohospodářské projekty, “ uvedl k důvodům odkoupení akcií od francouzské společnosti Veolia Ludvík Nesnídal.

NĚKDY JE LEPŠÍ SI VYCHOVAT VLASTNÍ ODBORNÍKY Z ŘAD ABSOLVENTŮ

NĚKDY JE LEPŠÍ SI VYCHOVAT VLASTNÍ ODBORNÍKY Z ŘAD ABSOLVENTŮ

Vydáno 9.4.2018

Jsou tři problémy, které brzdí rozvoj stavebnictví. Pomalé schvalovací procesy, které prodlužují stavby i o několik let, a ekologičtí aktivisté. Ten největší problém však přináší ekonomický rozvoj – nedostatek kvalifikovaných pracovníků. S touto překážkou musí bojovat také slovenská společnost SMS a.s.

SVITAP JE SPOLEČNOST, KTERÁ UMÍ VŠE OD SPORTOVNÍ HALY PO UTĚRKU

SVITAP JE SPOLEČNOST, KTERÁ UMÍ VŠE OD SPORTOVNÍ HALY PO UTĚRKU

Vydáno 6.4.2018

„Naše výrobky se využívají ve stavebnictví, zemědělství, v oděvním průmyslu, produkujeme materiál, ze kterého se vyrábějí boty či šijí uniformy. Recyklujeme plasty a z nich vyrábíme páskové tkaniny. Je toho opravdu hodně,“ říká generální ředitel firmy SVITAP J. H. J. spol. s r. o. Jan Heřmanský.

INOVACE JSOU KLÍČEM K PROSPERITĚ FIRMY

INOVACE JSOU KLÍČEM K PROSPERITĚ FIRMY

Vydáno 5.4.2018

Mürdter Dvořák, lisovna, spol. s r.o. se díky nejmodernějším výrobním technologiím a vzdělávání svých zaměstnanců stále drží na špici v oboru vstřikování a konečné úpravy plastů především do automobilového průmyslu.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem