Lite #10

Vydáno 28.8.2017 Lite

Jaký jste pasažér? Užíváte si let, nebo pečlivě posloucháte motor a sledujete křídla?

Petr Dufek

analytik finančních trhů ČSOB

Jsem uvědomělý pasažér, který plní veškeré instrukce personálu, tedy ihned poté, co se mi podaří najít místo na mé miniaturní palubní zavazadlo a přesvědčím spolucestující, že mám opravdu místo u okna. Po nezbytném připoutání, vypnutí všeho elektronického, co by mohlo ohrozit bezpečnost tohoto křehkého dopravního prostředku, a nalezení v rámci možností optimální pozice pro nohy, si začnu konečně let užívat. Ale ještě před tím se alespoň v pěti jazycích dozvím, že nemám kouřit a že letím s nějakou aliancí. Užívat si let pro mě znamená sledovat z okénka, jak se letadlo odlepuje ze země, a následně usnout. A pak už jen zbývá se probudit při přistání, za předpokladu, že jde o moderní leteckou společnost. U těch „staromódních“ totiž hrozí, že vás cestou ještě vzbudí s nějakým tím občerstvením či dokonce jídlem.

Daniel Zabek

výkonný ředitel, Printo, spol. s r. o.

Poprvé jsem letěl teprve na konci své třetí dekády. Od té doby doháním, co jsem v mládí zameškal a každý let je pro mne příjemný zážitek – zatím. Poněkud jste mne však znejistili tím, že bych měl pečlivě poslouchat motory a sledovat křídla. Příště se na to zeptám palubního personálu :-).

Roman Šmucler

Board Member at IMCAS Academy; IMCAS – International Master Course on Aging Skin
 

„Jsem fanda letadel, užívám si technické detaily a baví mě třeba pozorovat, jak se přestavuje křídlo. Dnes už jsem raději, když stroj řídí robot a nelibě nesu, když zbytečně do řízení zasahují piloti. Ale lety nad deset hodin, to mám i v business class pocit, že jsem ve vězení a nespravedlivě odsouzený :-)…“

Tomáš Hron

finanční ředitel ve skupině TART

Letadla mě fascinují. Užívám si každý start. To zrychlení a odpoutání od země, kdy se křídla prohnou. Pak však přijde ta nezáživná část letu a tak většinou vytáhnu sluchátka (abych neslyšel rozhovory kolem sebe) a něco na čtení. Občas při tom vykouknu z okna. Po chvíli už však cítím, jak mi tuhnou nohy (ten prostor je vážně malý!) a tak se těším na přistání. To je druhá část letu, která mě baví. Pořád mě fascinuje, jak ty stovky tun lze dostat poměrně hladce na zem. Připouštím, že kdybych však musel letět s nějakou menší a exotičtější leteckou společností (například na vnitrostátní lince v největší zemi světa), pak bych asi pečlivě naslouchal všem zvukům, přemýšlel, kdy ta plápolající guma za motorem odletí a požadoval od letušky pravidelný přísun alkoholu.

Michael Moureček

mnohonásobný mistr ČR v silniční cyklistice, zakladatel společnosti Festka Bicycles

Myslím, že pro palubní personál i ostatní cestují jsem dobrý cestují, neb si nasadím sluchátka a spím až do cílové destinace.

Kateřina Haring

CEO, DYNAMIC GROUP, spol. s r.o.

Let si naprosto užívám a očekávám výborné služby od palubního personálu. Bohužel za dvacetpět let, co letám pravidelně, sel servis na palubách letadel velmi dolů. Motor vnímám podprahově a spíše podle zvuku poznám, že už budeme přistávat. Nesleduji ani křídla. Spolehlivě mne však pokaždé dostanou krásné pohledy na nebe, východy a západy slunce, červánky, naducané mraky, jasná modrá obloha… Když si nečtu, nebo nedívám na filmy, tak usnu. Na let se vždy těším a přímo zbožňuji delší přelety mezi kontinenty. Pro mne je to relax a čas, kdy vím, že mne nebudou rušit telefony či maily…

Petr Novák

ředitel a jednatel, Koyo Bearings Česká republika s.r.o.

Během letu si většinou čtu, dívám se na film nebo pracuji. Snažím se čas v letadle využít k věcem, na které běžně nemám čas. Stojí ale zato i pohledy z okénka, třeba na město před přistáním nebo na hory pokryté sněhem, to se vždycky podívám moc rád.

Marek Čížek

výkonný ředitel, Faurecia Exhaust Systems s.r.o.

„Standardně při letu na služební cestu využívám čas na shrnutí, popřípadě doladění detailů na prezentaci či jiné pracovní úkony, na které v každodenní rutině není tolik místa. Při letu zpět využívám času k odpočinku, například u dobrého filmu nebo zajímavé publikace jako je například Svět průmyslu :). Ať už je to tak či tak létám rád, rád pozoruji věci z výšky, na druhou stranu je zde jistá míra adrenalinu z toho, že jsem někde co nedokáži ovládat.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

Vydáno 22.6.2018

Jaké vlastnosti musí mít obal, ve kterém se přepravují díly pro automobilový průmysl? Na otázky Světa průmyslu odpovídal Michal Hort, generální ředitel společnosti TART, s.r.o., lídra na trhu s obaly v České republice. Oblast automotive zastupoval Marek Čížek, FES&P manažer pro východní Evropu společnosti Faurecia Clean Mobility.

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

Vydáno 13.4.2018

Energie je veličina, která popisuje schopnost hmoty konat práci. A právě kolem energie, blackoutu, jádra a obnovitelných zdrojů se točil rozhovor s Václavem Bartuškou. „Energetika je krásné odvětví a mám ji rád, ale nepřeceňujme ji,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Svět průmyslu.

BŮH, můj PARŤÁK

BŮH, můj PARŤÁK

Vydáno 16.3.2018

Kdyby nepřišel listopad 1989, mohla Česká republika ztratit osobnost, která boří hranice podnikání. Nejen unikátností svých projektů, ale především čestným a rovným přístupem. „Je pro mne nemyslitelné obchodovat se zkorumpovanými politiky. Nechci se zpronevěřit vlastním křesťanským zásadám, “ říká Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP, a.s., v jehož životě hraje významnou roli víra.

The Invincibles

The Invincibles

Vydáno 13.2.2018

Podpis kolaborativní smlouvy mezi FS ČVUT a GE Aviation přináší výzvy, které se naskytnou možná jednou za sto let a umožní vrátit Českou republiku tam, kam historicky patří – mezi světové hráče, kteří určují trendy v konstrukci letadel a leteckých motorů.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

Vydáno 25.6.2018

Predstihový ukazovateľ aktivity v priemysle eurozóny za máj klesol na najnižšiu úroveň za ostatných 15 mesiacov. Bol to už piaty po sebe nasledujúci mesiac oslabenia tohto mäkkého ukazovateľa, hoci treba dodať, že po vlaňajších decembrových rekordoch.

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

Vydáno 19.6.2018

Přítomnost na sociálních sítích a vůbec v on-line světě lidé neplatí přímo penězi, ale svým soukromím a svým nitrem, o jejichž zpeněžení se pak už postarají jiní. Tohle je klíčový zdroj pohádkového bohatnutí firem jako Facebook, Google či Apple. Nyní budou mít kvůli GDPR bohatnutí těžší. Politici si totiž uvědomili, že jim korporace berou vliv a moc. Jak se říká, když se kácí les, létají třísky. Že ty třísky zasáhnou drobné podnikatele a malé obce, to je v zápase obrů – europolitiků a korporací – bohužel druhořadé.

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

Vydáno 15.6.2018

Lakování je věda a požadavky na lakované komponenty stále rostou. „Například kvalita povrchových úprav od dodavatelů dílů pro automobily je mnohdy vyšší než u laku samotného vozu,“ říká Josef Kocián, ředitel společnosti Galatek, která dodává lakovací centra.

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

Vydáno 8.6.2018

„Co se zakázek týče, těch máme zhruba na pět let dopředu. Kvůli nedostatku pracovních sil jsme nuceni některé zakázky posouvat, nebo dokonce odmítat,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel společnosti CZ LOKO, a.s.

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

Vydáno 1.6.2018

„Podařilo se nám jako prvním v Evropě nanotechnologie použít při výrobě u výsypného vozu Falns 87, který jsme s úspěchem prezentovali na veletrhu InnoTrans 2017 v Mnichově. Jsme přesvědčeni, že využívání nanotechnologií a ušlechtilých materiálů má budoucnost, ale před námi je ještě dlouhá cesta,“ říká Petr Vlček, generální ředitel společnosti Legios Loco a.s.

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

Vydáno 29.5.2018

Nízkopodlažní vozidla, bezkontaktní placení v městské hromadné dopravě, bezdrátové připojení k internetu v tramvajích i metru. To jsou základní inovace, kterými chce Dopravní podnik hl. m. Prahy přitáhnout pozornost cestující veřejnosti. Intenzivně se chceme věnovat také oblasti elektromobility, říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem