Lite #11

Vydáno 4.9.2017 Lite

Co pro vaši společnost (odvětví, ve kterém působíte) bude znamenat brexit?

Petr Nevšímal

ředitel a člen představenstva, Nevšímal, a.s.

V tuto chvíli to znamená velkou kurzovou ztrátu. Do budoucna to vidíme jako příležitost, tak jako koneckonců každou zásadní změnu

Daniel Zabek

výkonný ředitel, Printo, spol. s r. o.

Brexit pro nás znamenal exit jednoho významného zákazníka z UK a vzhledem k oslabení GBP došlo ke zhoršení naší pozice na britském trhu. Nicméně, vše zlé je pro něco dobré – obrátili jsme naší pozornost na Skandinávii a především díky finským zákazníkům se nám daří limitovat naše britské ztráty.

Antonín Růžička

generální ředitel, Wikov Industry a.s.

Naše převodovky sice dodáváme do mnoha oborů a v Británii máme několik zákazníků, ale žádný významný dopad brexitu nevidím. Střednědobě může Británie změnit přístup k podpoře výroby elektřiny z větru a z přílivu a to by nás jistě ovlivnilo. Ale to nemusí mít přímou souvislost s brexitem.

Miroslav Dubovský

Country Managing Partner, DLA Piper

„V České republice prozatím žádné radikální změny neočekáváme, ale vzhledem k tomu, že je DLA Piper globální advokátní kancelář, intenzivně se brexitu věnujeme ve Velké Británii. Tým našich zkušených právníků zkoumal potenciální dopady na řadu klíčových oblastí a nyní nabízí špičkovou konzultaci pro všechny, které brexit přímo či nepřímo ovlivňuje. Jedná se o změny, které se týkají řady našich klientů, a proto musíme být připraveni na vývoj situace.“

Roman Šmucler

majitel institutu estetické medicíny Asklepion; prezident ČSK
 

Británie si nemůže dovolit až tak velká gesta a tak čekám rozchod-nerozchod a tedy v podstatě vše při starém. Možná přibude tak akorát papírování při exportu…

Petr Novák

ředitel a jednatel, Koyo Bearings Česká republika s.r.o.

Brexit je pro nás velká neznámá. Zatím vůbec nevíme, jak budou vypadat jednotlivé obchodní dohody, bariéry, CLO nebo pohyb pracovní síly. Sami s Británií obchodujeme – přes Tier 1 dodavatele dodáváme zákazníkovi Jaguar-Land Rover, který ve Velké Británii montuje finální auta. Zkomplikování obchodu mezi Evropou a jimi může znamenat zdražení nebo logistické problémy. Věříme ale, že obchod bude díky dohodám vypadat velmi podobně jako když byla Británie součástí Evropské unie, jinak by byla vlastně sama proti sobě.

Marek Čížek

výkonný ředitel, Faurecia Exhaust Systems s.r.o.

Brexit je něco nového, jistě to přinese změny v obchodu ohledně administrace a celní dokumentace související s dovozem materiálu a prodejem výrobku. To ale není nic na co bychom nebyli zvyklý z jiných zemí mimo EU, z tohoto důvodu nevnímám brexit jako něco, co by nás mělo signifikantně ovlivnit v naší výrobní a obchodní činnosti. Kde vidím riziko brexitu je cesta, která byla ukázána a může být následována. Otázkou je, zda je to riziko nebo výzva. Z mého pohledu Evropa byla a je Evropou před i po brexitu. Jednotlivé země by měly společně spolupracovat a obchodovat bez návaznosti na to, zda jsou nebo nejsou v EU. Každá země má co nabídnout a byla škoda v tomto směru stavět bariéry.

Viktor Fiala

obchodní ředitel, Renishaw Česká republika

Domnívám se, že jde o komplexní problematiku napříč odvětvími, jejíž řešení ovlivní koexistenci EU a UK obecně. Předpokládám, že podmínky budou vyjednávat inteligentní lidé, kteří jsou si vědomi důležitosti vzájemných ekonomických a sociálních vazeb obou stran. Neočekávám proto žádné zemětřesení, předpokládám, že důsledkem budou spíše administrativní opatření.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

Vydáno 19.11.2018

Škoda Vagonka patří k největším výrobcům vlakových souprav ve střední Evropě. Vozy jsou vybaveny nejmodernější dostupnou technikou a jsou již prakticky připraveny na jízdu bez strojvůdce. „Na železnici je přechod k autonomnímu řízení určitě menším krokem než v automobilovém průmyslu,“ říká Martin Bednarz, generální ředitel společnosti.

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

Vydáno 11.10.2018

Letoun L 410 pro 19 cestujících a dvoučlennou posádku – to je ten nejznámější a nosný produkt společnosti Aircraft Industries. „Inovovaný model L 410 NG splňuje požadavky na ekonomiku provozu, samozřejmě také všechna bezpečnostní kritéria a poskytuje komfort cestujícím,“ říká Ilona Plšková, generální ředitelka společnosti.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

Vydáno 14.12.2018 Komerční sdělení

Ultrazvukové svařování a tradiční šroubování přestávají hrát prim. V případě spojování plastových a kovových dílů se dostává do popředí tepelné nýtování, které je čistější a rychlejší alternativou ke svým předchůdcům. Vědí to i ve společnosti METESS s.r.o., která ve svém portfoliu nabízí nýtovací stroj s otočným stolem pro nýtování drobných dílů ve velkých sériích.

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

Vydáno 10.12.2018

„Mým snem je, aby se podvozky Tatra dostaly do vesmíru. Toho bych se opravdu chtěl dožít,“ říká generální ředitel a místopředseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS a.s. Radek Strouhal.

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

Vydáno 5.12.2018

„Mou myšlenkou bylo spojit se s firmami, které dodávají špičkové technologie, mají silné technické zázemí a také tyto instalace ověřily v provozu a mají kvalitní reference,“ popisuje záměry akviziční strategie David Dostál, generální ředitel společnosti Papcel a.s.

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

Vydáno 28.11.2018 Komerční sdělení

TOS VARNSDORF, tradiční výrobce obráběcích strojů vlastněný výhradně českým kapitálem, je největší strojírenskou firmou v děčínském okresu a jednou z nejsilnějších v Ústeckém kraji. Svým zaměstnancům společnost nabízí celou řadu benefitů a situaci s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků se rozhodla vyřešit založením vlastní střední průmyslové školy, která v areálu firmy velmi úspěšně funguje již druhým rokem.

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Vydáno 12.11.2018

Společnost Mann + Hummel je světovým lídrem na trhu v oblasti filtrace. „Největším odběratelem je odvětví automotive, kde jsme jedničkou na trhu s filtrací. V oboru filtrace se můžeme pyšnit nejen tisícovkou vývojářů, ale také třemi tisícovkami patentů,“ říká Rostislav Khýr, generální ředitel společnosti.

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

Vydáno 5.11.2018 Komerční sdělení

„Ke značce YAMAZAKI MAZAK jsem získal vztah už v osmdesátých letech minulého století nákupem prvního stroje. Postupem času mne zaujal zejména přístup firmy Mazak a výborná spolupráce. Měl jsem možnost navštívit výrobní závody v Japonsku i v Anglii, seznámil jsem se s majitelem společnosti panem Yamazakim, který již bohužel není mezi námi. Byli jsme obchodní přátelé. Mazak je pro nás zásadní,“ říká Pavel Sobotka, ředitel české společnosti Frentech Aerospace s.r.o.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem