Lite #11

Vydáno 4.9.2017 Lite

Co pro vaši společnost (odvětví, ve kterém působíte) bude znamenat brexit?

Petr Nevšímal

ředitel a člen představenstva, Nevšímal, a.s.

V tuto chvíli to znamená velkou kurzovou ztrátu. Do budoucna to vidíme jako příležitost, tak jako koneckonců každou zásadní změnu

Daniel Zabek

výkonný ředitel, Printo, spol. s r. o.

Brexit pro nás znamenal exit jednoho významného zákazníka z UK a vzhledem k oslabení GBP došlo ke zhoršení naší pozice na britském trhu. Nicméně, vše zlé je pro něco dobré – obrátili jsme naší pozornost na Skandinávii a především díky finským zákazníkům se nám daří limitovat naše britské ztráty.

Antonín Růžička

generální ředitel, Wikov Industry a.s.

Naše převodovky sice dodáváme do mnoha oborů a v Británii máme několik zákazníků, ale žádný významný dopad brexitu nevidím. Střednědobě může Británie změnit přístup k podpoře výroby elektřiny z větru a z přílivu a to by nás jistě ovlivnilo. Ale to nemusí mít přímou souvislost s brexitem.

Miroslav Dubovský

Country Managing Partner, DLA Piper

„V České republice prozatím žádné radikální změny neočekáváme, ale vzhledem k tomu, že je DLA Piper globální advokátní kancelář, intenzivně se brexitu věnujeme ve Velké Británii. Tým našich zkušených právníků zkoumal potenciální dopady na řadu klíčových oblastí a nyní nabízí špičkovou konzultaci pro všechny, které brexit přímo či nepřímo ovlivňuje. Jedná se o změny, které se týkají řady našich klientů, a proto musíme být připraveni na vývoj situace.“

Roman Šmucler

majitel institutu estetické medicíny Asklepion; prezident ČSK
 

Británie si nemůže dovolit až tak velká gesta a tak čekám rozchod-nerozchod a tedy v podstatě vše při starém. Možná přibude tak akorát papírování při exportu…

Petr Novák

ředitel a jednatel, Koyo Bearings Česká republika s.r.o.

Brexit je pro nás velká neznámá. Zatím vůbec nevíme, jak budou vypadat jednotlivé obchodní dohody, bariéry, CLO nebo pohyb pracovní síly. Sami s Británií obchodujeme – přes Tier 1 dodavatele dodáváme zákazníkovi Jaguar-Land Rover, který ve Velké Británii montuje finální auta. Zkomplikování obchodu mezi Evropou a jimi může znamenat zdražení nebo logistické problémy. Věříme ale, že obchod bude díky dohodám vypadat velmi podobně jako když byla Británie součástí Evropské unie, jinak by byla vlastně sama proti sobě.

Marek Čížek

výkonný ředitel, Faurecia Exhaust Systems s.r.o.

Brexit je něco nového, jistě to přinese změny v obchodu ohledně administrace a celní dokumentace související s dovozem materiálu a prodejem výrobku. To ale není nic na co bychom nebyli zvyklý z jiných zemí mimo EU, z tohoto důvodu nevnímám brexit jako něco, co by nás mělo signifikantně ovlivnit v naší výrobní a obchodní činnosti. Kde vidím riziko brexitu je cesta, která byla ukázána a může být následována. Otázkou je, zda je to riziko nebo výzva. Z mého pohledu Evropa byla a je Evropou před i po brexitu. Jednotlivé země by měly společně spolupracovat a obchodovat bez návaznosti na to, zda jsou nebo nejsou v EU. Každá země má co nabídnout a byla škoda v tomto směru stavět bariéry.

Viktor Fiala

obchodní ředitel, Renishaw Česká republika

Domnívám se, že jde o komplexní problematiku napříč odvětvími, jejíž řešení ovlivní koexistenci EU a UK obecně. Předpokládám, že podmínky budou vyjednávat inteligentní lidé, kteří jsou si vědomi důležitosti vzájemných ekonomických a sociálních vazeb obou stran. Neočekávám proto žádné zemětřesení, předpokládám, že důsledkem budou spíše administrativní opatření.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

Vydáno 22.6.2018

Jaké vlastnosti musí mít obal, ve kterém se přepravují díly pro automobilový průmysl? Na otázky Světa průmyslu odpovídal Michal Hort, generální ředitel společnosti TART, s.r.o., lídra na trhu s obaly v České republice. Oblast automotive zastupoval Marek Čížek, FES&P manažer pro východní Evropu společnosti Faurecia Clean Mobility.

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

Vydáno 13.4.2018

Energie je veličina, která popisuje schopnost hmoty konat práci. A právě kolem energie, blackoutu, jádra a obnovitelných zdrojů se točil rozhovor s Václavem Bartuškou. „Energetika je krásné odvětví a mám ji rád, ale nepřeceňujme ji,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Svět průmyslu.

BŮH, můj PARŤÁK

BŮH, můj PARŤÁK

Vydáno 16.3.2018

Kdyby nepřišel listopad 1989, mohla Česká republika ztratit osobnost, která boří hranice podnikání. Nejen unikátností svých projektů, ale především čestným a rovným přístupem. „Je pro mne nemyslitelné obchodovat se zkorumpovanými politiky. Nechci se zpronevěřit vlastním křesťanským zásadám, “ říká Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP, a.s., v jehož životě hraje významnou roli víra.

The Invincibles

The Invincibles

Vydáno 13.2.2018

Podpis kolaborativní smlouvy mezi FS ČVUT a GE Aviation přináší výzvy, které se naskytnou možná jednou za sto let a umožní vrátit Českou republiku tam, kam historicky patří – mezi světové hráče, kteří určují trendy v konstrukci letadel a leteckých motorů.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

Vydáno 25.6.2018

Predstihový ukazovateľ aktivity v priemysle eurozóny za máj klesol na najnižšiu úroveň za ostatných 15 mesiacov. Bol to už piaty po sebe nasledujúci mesiac oslabenia tohto mäkkého ukazovateľa, hoci treba dodať, že po vlaňajších decembrových rekordoch.

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

Vydáno 19.6.2018

Přítomnost na sociálních sítích a vůbec v on-line světě lidé neplatí přímo penězi, ale svým soukromím a svým nitrem, o jejichž zpeněžení se pak už postarají jiní. Tohle je klíčový zdroj pohádkového bohatnutí firem jako Facebook, Google či Apple. Nyní budou mít kvůli GDPR bohatnutí těžší. Politici si totiž uvědomili, že jim korporace berou vliv a moc. Jak se říká, když se kácí les, létají třísky. Že ty třísky zasáhnou drobné podnikatele a malé obce, to je v zápase obrů – europolitiků a korporací – bohužel druhořadé.

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

Vydáno 15.6.2018

Lakování je věda a požadavky na lakované komponenty stále rostou. „Například kvalita povrchových úprav od dodavatelů dílů pro automobily je mnohdy vyšší než u laku samotného vozu,“ říká Josef Kocián, ředitel společnosti Galatek, která dodává lakovací centra.

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

Vydáno 8.6.2018

„Co se zakázek týče, těch máme zhruba na pět let dopředu. Kvůli nedostatku pracovních sil jsme nuceni některé zakázky posouvat, nebo dokonce odmítat,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel společnosti CZ LOKO, a.s.

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

Vydáno 1.6.2018

„Podařilo se nám jako prvním v Evropě nanotechnologie použít při výrobě u výsypného vozu Falns 87, který jsme s úspěchem prezentovali na veletrhu InnoTrans 2017 v Mnichově. Jsme přesvědčeni, že využívání nanotechnologií a ušlechtilých materiálů má budoucnost, ale před námi je ještě dlouhá cesta,“ říká Petr Vlček, generální ředitel společnosti Legios Loco a.s.

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

Vydáno 29.5.2018

Nízkopodlažní vozidla, bezkontaktní placení v městské hromadné dopravě, bezdrátové připojení k internetu v tramvajích i metru. To jsou základní inovace, kterými chce Dopravní podnik hl. m. Prahy přitáhnout pozornost cestující veřejnosti. Intenzivně se chceme věnovat také oblasti elektromobility, říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem