NEVIDITELNÝ, ALE NEPOSTRADATELNÝ Hi-Tech

Vydáno 8.9.2017

Běžný řidič neví, kde jsou v autě ukryty všechny produkty společnosti Pierburg. Bez těchto špičkovývh komponentů by ale většina vozů jezdila s podprůměrnými parametry nebo nejezdila vůbec. Jak je firma připravena také na dobu hybridní a elektrifikovanou naznačil Dr. Andreas Müller, jednatel společnosti Pierburg s.r.o.

 

LAIK NEROZUMÍ, ALE MUSÍ CHVÁLIT.

 

Produkty společnosti Pierburg je obtížné prezentovat klientům B2C, například běžnému řidiči automobilu. Můžete jednoduše popsat vliv jednoho výrobku, který má podle Vašeho názoru nejdůležitější dopad na používání automobilů?

Je pravda, že naše hlavní kompetence je na „skrytých“ produktech, které jsou buď nezbytné pro motor jako takový, nebo které napomáhají splnění emisních požadavků motoru.

Jako příklad jsou naše recirkulační ventily výfukových plynů (EGR) navrženy tak, aby redukovaly sirné emise moderního vznětového motoru smícháním čerstvého vzduchu s výfukovým plynem před spalováním.

Spolu s řízením motoru lze množství emisí, jako jsou NOX a částice ze spalování, minimalizovat na úroveň, kterou systémy následného zpracování mohou snadno převést na zákonně požadované úrovně.

 

BEZ NĚKTERÝCH SOUČÁSTEK BY VOZY S NORMOU EU6 ŠPINILY SVĚT JAKO AUTA PŘED DVACETI LETY.

 

Někdy jsme informováni, že dokonce i automobily s limity EU6 znečišťují ovzduší jako vozy „EU0“, pokud nejsou dostatečně zahřáté. Mohou vaše výrobky pomoct vyřešit tento problém, když se většina dieselových agregátů používá pro ranních 20 minut přepravy všech lidí do zaměstnání? Je váš systém SLP řešením tohoto problému? Kolik automobilů používá systém SLP?

Moderní spalovací motory jsou velmi složité díky systémům snižování emisí, které jsou určeny pro určitou provozní teplotu. Proto je nutné zaručit rychlé zahřívání celého systému.

V moderních dieselových motorech EU6 se obvykle recirkulovaný výfukový plyn zchladí, aby se zabránilo přehřátí nasátého vzduchu, proto nabízíme EGR systémy s chladičem a bypass chladiče, které umožňují velmi rychlé a efektivní zahřátí. Po dosažení cílové teploty může být systém přepnut do režimu chlazení, aby spalování probíhalo v dokonalém stavu.

V závislosti na výfukových plynech po úpravě – které vyžadují i určité minimální teploty – nabízíme systémy, které umožňují provozovat i dvě smyčky recirkulace výfukových plynů, vysokou a nízkou tlakovou smyčku. Naše řídicí ventily výfuku řídí směs výfukových plynů a vzduchu za všech provozních podmínek, a to i v zimním období.

Na otázku o sekundárních vzduchových čerpadlech (SLP) se tento výrobek obvykle používá v benzínových motorech a umožňuje v chladném benzínovém motoru se studeným katalyzátorem oxidovat nespálený palivový plyn, takže katalyzátor pracuje s vysokou účinností během několika sekund.

Kromě toho mohou být na motor a katalyzátor přidána opatření, která splňují zákonné požadavky. Čerpadlo sekundárního vzduchu je jednou z možností balíčku řešení, které si naši zákazníci mohou vybrat. Systémy sekundárního vzduchu jsou velmi efektivní a snadno použitelná opatření, zejména pro snížení emisí při studeném startu.

V každém případě souhlasíte s tím, že systém start–stop je dobrým řešením pro problém s emisemi automobilů? Všechny systémy proti znečištění musí pracovat v zahřátém stavu, ale systém start–stop nemůže nechat motor zahřát.

Velmi dobrá otázka, vždy jde o kompromis mezi CO2, NOX a emisemi částic. Dobré a rychlé zahřátí je nezbytné k udržení všech emisí na nejnižší možné úrovni.

 

SYSTÉM START – STOP OVĚŘÍ ČAS. MY DĚLÁME VŠE, ABY BYLI ŘIDIČI I PŘÍRODA DLOUHO SPOKOJENÍ.

 

Myšlenkou systémů start–stop je snížit spotřebu energie ve všech klidových podmínkách. Aby bylo zajištěno, že funkce systémů snižování emisí nebudou ohroženy systémy start–stop, elektronická řídicí jednotka moderního motoru umožní start–stop pouze za předem stanovených podmínek.

A co poškození citlivých částí motoru nebo výfukového/čistícího systému mnoha každodenními starty a zastávkami během velké městské dopravy ve velkých městech?

Všechny systémy v dnešních automobilech jsou testovány podle všech možných provozních podmínek, takže se můžete spolehnout na správnou funkčnost.

Testy a simulace pro splnění těchto požadavků jsou prováděny našimi zákazníky a testovacími zařízeními Pierburg a Rheinmetall Automotive.

MOTORY VYDRŽÍ DOWNSIZING I DÍKY NÁM.

 

Jaký je Váš názor na downsizing motorů – síla velkých aut je řešena dvojitými turbodmychadly atd. Myslíte si, že malé motory budou dlouhodobě tolerovat vysoký výkon?

Podle mého názoru rozhodne trh a potřeby zákazníka. Menší motory s větším výkonem budou potřebovat vylepšené technologie a materiály. V divizi Rheinmetall Automotive právě představila divize Hardparts nové ocelové písty, které odolávají vyšší hustotě energie při vyšších teplotách a tlaku. Hliníkové slitiny mají své limity a ocel má potenciál změnit pravidla. Elektrické pohony, které mohou pracovat při vyšších teplotách a vyšším výkonu se stejnou nebo dokonce vylepšenou spolehlivostí, vyvinul Pierburg, aby splnily tento trend. Takže odpověď je ano a tento trend trvá již roky. Stačí porovnat moderní čtyřválcový motor s výkonem přesahujícím 200 koní a požadavky na čas jízdy, spotřebu paliva, emise atd. s motorem stejného výkonu před dvaceti nebo dokonce před deseti lety. Tento trend je nepřetržitý a bude pokračovat a dokonce bude urychlen hybridní technologií.

 

VÝVOJ MUSÍ ČÍHAT.

 

Můžete popsat váš systém vývoje – kde berete nápady pro vývojové úkoly?

Všechny nové nápady jsou shromážděny a vyhodnoceny naším pokročilým inženýrským týmem a ty nejslibnější jsou vyvinuty do prototypů, které pak mohou být převzaty jednou z našich obchodních jednotek pro sériový design a industrializaci. Následující proces vývoje produktu pro sériovou výrobu je standardizován podle potřeb automobilového průmyslu. Prostřednictvím sedmi bran tento proces provádíme od prvního kontaktu se zákazníkem až po stabilní sériovou výrobu. Naše sekce Business Units řídí tento proces u svých programových manažerů pomocí současných inženýrských týmů, včetně projektových designérů a projektových manažerů, aby se zajistilo bezchybné uvedení produktu do provozu.

Podle naší filozofie je základem pro nové produkty a úspěšný vývoj výrobků vždy velmi pečlivý a detailní ohled na potřeby zákazníků a odvětví.

Existují nějaké konkrétní výsledky spolupráce s českými vysokými školami?

Dosud spolupracujeme s českými univerzitami především v oblasti výrobních a zkušebních technologií. Tyto spolupráce jsou zatím omezené. Technické obory naší místní univerzity v Ústí nad Labem mají historicky jiné zaměření.

Zatímco vývoj výrobků provádí naše obchodní jednotky, závod v Ústí je zodpovědný za celý vývoj výrobního procesu.

Jak vaše vývojové oddělení spolupracuje s výrobci automobilů – vaše inženýrské týmy spolupracují přímo v továrnách automobilů, nebo se vše řeší ve vašich laboratořích?

Sekce Business Units úzce spolupracuje se svými kolegy v OEM. To je nezbytné zejména při aplikaci a testování výrobků, aby se ujistili, že výrobek v autě splňuje všechny technické požadavky. Prevývoj se samozřejmě provádí v našich laboratořích a projekčních centrech.

 

TISKNEME SI ZATÍM JEN VZORKY, ALE LASEREM SVAŘUJEME V REGULÉRNÍ VÝROBĚ.

 

Podílí se vývoj Pierburgu také na modernizaci výroby, jako je použití 3D tisku nebo nanotechnologie?

Určitě vždy zkoumáme nové výrobní metody, např. 3D tisk z kovu a plastu v naší skupině používáme již několik let. Výtisky se používají hlavně u vzorků. Pro sériovou výrobu tato výrobní technologie ještě není konkurenceschopná, ale neustále  kontrolujeme trh s cílem zlepšit naše schopnosti. Například jsme provedli plazmový nástřik pro zlepšení odolnosti našich protierozních regulačních ventilů proti korozi. Nanotechnologie se používá v našich produktech, ale doposud tuto technologii sami nepoužíváme. Laserové svařování plastových materiálů odolných vůči vysokým teplotám bylo nedávno zavedeno v naší sériové výrobě.

 

ROPA NEBO ELEKTŘINA? PORTFOLIO LZE POOTOČIT KDYKOLIV.

 

Jaké jsou návrhy ohledně budoucího výrobního plánu společnosti Pierburg, když se automobilový průmysl stále elektrifikuje?

Elektrifikace vozů je obrovskou příležitostí pro Pierburg a skupinu Rheinmetall Automotive. Systémy vyžadují spoustu produktů Mechatronics, jako jsou aktuá­tory, čerpadla a ventily. Určitě nastane posun v produktovém portfoliu, ale jsme přesvědčeni, že můžeme aktivně řídit změnu, protože již máme na trhu klíčové produkty. Kromě toho skutečně vyvíjíme motor s vysokým napětím o výkonu 90 kW a akumulátor pro elektrické automobily. Jakmile se poptávka po těchto produktech zvýší, jsme připraveni to splnit.

A co nová výroba automobilových značek v Číně – připravuje se Pierburg na účast na novém podnikání nebo vývoji ve vašem segmentu?

Společnost Rheinmetall Automotive, oddělení mechatroniky, s firmou Pierburg a společnostmi Pierburg Pump Technologies úspěšně působí v Číně již řadu let. Pracujeme ve společných podnicích i ve společnostech ve vlastnictví všech našich relevantních produktů. Rheinmetall Automotive v Číně přinesl téměř miliardu eur s 5 000 zaměstnanci na deseti místech. Jedenáctá továrna je v současné době ve výstavbě a bude otevřena tento rok na podzim.

Přicházejí pro Pierburg v příštích letech nějaké velké výzvy pro vývoj nebo byznys?

V oblasti elektromobility jsme si již předjednali několik zakázek a samozřejmě jsme připraveni udělat víc. Celosvětový tlak na normy pro snižování emisí a trendy elektromobility nám dávají mnoho dalších příležitostí. Na veletrhu IAA ve Frankfurtu si ukážeme naše nejnovější produkty a inženýrské koncepce pro splnění požadavků budoucnosti.

 

KAM SE POHNE SEGMENT, KDE NA SVĚTĚ SE OBJEVÍ POPTÁVKA, TAM OPERATIVNĚ ZAUJMEME DŮLEŽITOU POZICI.

 

Tomáš Pochop

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

VIRTUÁLNÍ DVOJČE NÁS PŘIPRAVUJE NA BUDOUCNOST

VIRTUÁLNÍ DVOJČE NÁS PŘIPRAVUJE NA BUDOUCNOST

Vydáno 29.3.2019

„Nemusíte už čekat na to, co vám ukáže reálný model či prototyp. Funkci výrobku, linky nebo výrobního procesu si vyzkoušíte na počítači na digitálním dvojčeti a v reálu už vás nic nepřekvapí,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel společnosti Bosch v České a Slovenské republice.

POHLED DO BUDOUCNOSTI JE UŽ DNES VELMI ZAJÍMAVÝ

POHLED DO BUDOUCNOSTI JE UŽ DNES VELMI ZAJÍMAVÝ

Vydáno 25.3.2019

Nastává éra digitálních dvojčat. „Tyto virtuální modely reálných systémů pomáhají lépe porozumět, jak funguje proces výroby nebo obchodní modely, a vedou k tomu, aby byly jejich reálné protějšky ve fyzickém světě funkční a provozuschopné. Digitální dvojče také umožňuje včasnou reakci na změny podmínek na trhu, monitoring zařízení i předvídání jejich výpadků,“ uvedla generální ředitelka společnosti IBM v České republice a na Slovensku Zuzana Kocmaníková.

TVOŘÍME VĚCI, KTERÉ NÁS NEPŘESTÁVAJÍ FASCINOVAT

TVOŘÍME VĚCI, KTERÉ NÁS NEPŘESTÁVAJÍ FASCINOVAT

Vydáno 15.3.2019

Otevírá bránu do ideální budoucnosti, upozorní na možná rizika a dokáže připravit vše na míru dle našeho zadání a našich potřeb. To je digitální dvojče. „Moderní softwarové nástroje dokážou vytvořit komplexní obraz výrobku, umí dokonce vygenerovat i jeho optimální tvar. Umístí materiál pouze tam, kde je skutečně potřeba, a vznikne tak organický design podobný tomu, co vytvořila příroda,“ říká generální ředitel společnosti Siemens Eduard Palíšek.

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

Vydáno 18.2.2019

Tempo, kterým se pohybuje automobilový průmysl, je zběsilé. Mohou za to nejen nové technologie, ale i snahy o snižování emisní zátěže a přechod k alternativním pohonům. „Měli bychom zpomalit. Rychlému tempu se začínají bránit i některé automobilky, tvrdí, že ho nemusí přežít, protože investice do změn jsou ukrutné,“ říká Miroslav Dvořák, generální ředitel společnosti MOTOR JIKOV Group a.s. a viceprezident AutoSAP.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

EXPORTNÍ CENA OCENÍ ÚSPĚCHY ČESKÝCH EXPORTÉRŮ DO ZEMÍ SEVERNÍ EVROPY A POBALTÍ

EXPORTNÍ CENA OCENÍ ÚSPĚCHY ČESKÝCH EXPORTÉRŮ DO ZEMÍ SEVERNÍ EVROPY A POBALTÍ

Vydáno 17.4.2019

Česká mincovna, 17. dubna 2019 – Již 22. ročník soutěže Exportní cena DHL pod záštitou agentury CzechTrade, která vyzdvihuje úspěšné české vývozce, startuje. Nově vyhlásí vítěze v kategorii Exportér E-commerce. Tradičně si pak vítězové převezmou ceny v kategoriích Malá společnost, Středně velká společnost, Exportér teritoria a ceny CzechTrade – Nejúspěšnější klient a Exportní příběh roku.

OD ZÁKLADŮ JSME VYVINULI KOMERČNĚ ÚSPĚŠNÝ IoT PŘEVODNÍK

OD ZÁKLADŮ JSME VYVINULI KOMERČNĚ ÚSPĚŠNÝ IoT PŘEVODNÍK

Vydáno 1.4.2019 Komerční sdělení

Jak vypadá ztělesnění nejmodernějších technologií? Zeptejte se v Acrios Systems. Mladá společnost soustředí pozornost na vývoj hardwarových i softwarových produktů, ale především ví, jak správně na čím dál oblíbenější internet věcí (IoT). „Náš IoT převodník je možné využít všude, kde je žádoucí automatizovat odečty různých veličin formou bezdrátového přenosu,“ prozradil jednatel firmy Radim Malinowski.

CHCEME POMOCT K NEZÁVISLOSTI NA FOSILNÍCH PALIVECH A JÁDRU

CHCEME POMOCT K NEZÁVISLOSTI NA FOSILNÍCH PALIVECH A JÁDRU

Vydáno 25.3.2019 Komerční sdělení

„Někdo fotovoltaiku pořizuje jako investici s dobrou návratností, pro někoho je klíčové získat vlastní zdroj a nezávislost. A někdo v tom vidí pojistku na důchod,“ říká jednatel a zakladatel firmy Jaroslav Šuvarský.

TŘI ÚSPĚŠNĚ ZAVEDENÉ AUTOMATIZACE A ROBOTIZACE V ČR OD ZLÍN ROBOTICS

TŘI ÚSPĚŠNĚ ZAVEDENÉ AUTOMATIZACE A ROBOTIZACE V ČR OD ZLÍN ROBOTICS

Vydáno 18.3.2019 Komerční sdělení

Společnost ZLÍN ROBOTICS se od svého začátku zaměřuje na pokročilou průmyslovou robotizaci za použití těch nejmodernějších dostupných technologií. Od uvedení jejich prvního robotického pracoviště, s využitím 4-osého SCARA robota značky EPSON, do provozu uplynulo více než 8 let. Ještě dnes tento robot spolehlivě pracuje v 3 směnném provozu a precizně montuje v pěti sekundách výrobek složený ze tří dílů.

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

Vydáno 14.3.2019

Plzeňská společnost Doosan Škoda Power patří k významným výrobcům parních turbín ve světě. První její parní turbína nese letopočet 1904. Od počátku se jí podařilo udržet rychlé tempo celosvětového rozvoje v oblasti energetiky a na této pozici setrvává i díky investicím do digitalizace a automatizace. „Naše produkty můžeme sledovat on-line po celém světě,“ říká Jan Růžička, ředitel pro firemní strategii.

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

Vydáno 12.3.2019

Česká republika míří mezi technologické lídry. Vládní Rada pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI) nedávno schválila jeden z nejodvážnějších projektů poslední generace. „Inovační strategie 'Czech Republic: The Country For The Future' vytyčuje nové vládní priority, které by nás měly do roku 2030 posunout mezi inovační lídry Evropy,“ uvedl Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků a místopředseda Rady vlády pro vývoj, výzkum a inovace.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem