NEVIDITELNÝ, ALE NEPOSTRADATELNÝ Hi-Tech

Vydáno 8.9.2017

Běžný řidič neví, kde jsou v autě ukryty všechny produkty společnosti Pierburg. Bez těchto špičkovývh komponentů by ale většina vozů jezdila s podprůměrnými parametry nebo nejezdila vůbec. Jak je firma připravena také na dobu hybridní a elektrifikovanou naznačil Dr. Andreas Müller, jednatel společnosti Pierburg s.r.o.

 

LAIK NEROZUMÍ, ALE MUSÍ CHVÁLIT.

 

Produkty společnosti Pierburg je obtížné prezentovat klientům B2C, například běžnému řidiči automobilu. Můžete jednoduše popsat vliv jednoho výrobku, který má podle Vašeho názoru nejdůležitější dopad na používání automobilů?

Je pravda, že naše hlavní kompetence je na „skrytých“ produktech, které jsou buď nezbytné pro motor jako takový, nebo které napomáhají splnění emisních požadavků motoru.

Jako příklad jsou naše recirkulační ventily výfukových plynů (EGR) navrženy tak, aby redukovaly sirné emise moderního vznětového motoru smícháním čerstvého vzduchu s výfukovým plynem před spalováním.

Spolu s řízením motoru lze množství emisí, jako jsou NOX a částice ze spalování, minimalizovat na úroveň, kterou systémy následného zpracování mohou snadno převést na zákonně požadované úrovně.

 

BEZ NĚKTERÝCH SOUČÁSTEK BY VOZY S NORMOU EU6 ŠPINILY SVĚT JAKO AUTA PŘED DVACETI LETY.

 

Někdy jsme informováni, že dokonce i automobily s limity EU6 znečišťují ovzduší jako vozy „EU0“, pokud nejsou dostatečně zahřáté. Mohou vaše výrobky pomoct vyřešit tento problém, když se většina dieselových agregátů používá pro ranních 20 minut přepravy všech lidí do zaměstnání? Je váš systém SLP řešením tohoto problému? Kolik automobilů používá systém SLP?

Moderní spalovací motory jsou velmi složité díky systémům snižování emisí, které jsou určeny pro určitou provozní teplotu. Proto je nutné zaručit rychlé zahřívání celého systému.

V moderních dieselových motorech EU6 se obvykle recirkulovaný výfukový plyn zchladí, aby se zabránilo přehřátí nasátého vzduchu, proto nabízíme EGR systémy s chladičem a bypass chladiče, které umožňují velmi rychlé a efektivní zahřátí. Po dosažení cílové teploty může být systém přepnut do režimu chlazení, aby spalování probíhalo v dokonalém stavu.

V závislosti na výfukových plynech po úpravě – které vyžadují i určité minimální teploty – nabízíme systémy, které umožňují provozovat i dvě smyčky recirkulace výfukových plynů, vysokou a nízkou tlakovou smyčku. Naše řídicí ventily výfuku řídí směs výfukových plynů a vzduchu za všech provozních podmínek, a to i v zimním období.

Na otázku o sekundárních vzduchových čerpadlech (SLP) se tento výrobek obvykle používá v benzínových motorech a umožňuje v chladném benzínovém motoru se studeným katalyzátorem oxidovat nespálený palivový plyn, takže katalyzátor pracuje s vysokou účinností během několika sekund.

Kromě toho mohou být na motor a katalyzátor přidána opatření, která splňují zákonné požadavky. Čerpadlo sekundárního vzduchu je jednou z možností balíčku řešení, které si naši zákazníci mohou vybrat. Systémy sekundárního vzduchu jsou velmi efektivní a snadno použitelná opatření, zejména pro snížení emisí při studeném startu.

V každém případě souhlasíte s tím, že systém start–stop je dobrým řešením pro problém s emisemi automobilů? Všechny systémy proti znečištění musí pracovat v zahřátém stavu, ale systém start–stop nemůže nechat motor zahřát.

Velmi dobrá otázka, vždy jde o kompromis mezi CO2, NOX a emisemi částic. Dobré a rychlé zahřátí je nezbytné k udržení všech emisí na nejnižší možné úrovni.

 

SYSTÉM START – STOP OVĚŘÍ ČAS. MY DĚLÁME VŠE, ABY BYLI ŘIDIČI I PŘÍRODA DLOUHO SPOKOJENÍ.

 

Myšlenkou systémů start–stop je snížit spotřebu energie ve všech klidových podmínkách. Aby bylo zajištěno, že funkce systémů snižování emisí nebudou ohroženy systémy start–stop, elektronická řídicí jednotka moderního motoru umožní start–stop pouze za předem stanovených podmínek.

A co poškození citlivých částí motoru nebo výfukového/čistícího systému mnoha každodenními starty a zastávkami během velké městské dopravy ve velkých městech?

Všechny systémy v dnešních automobilech jsou testovány podle všech možných provozních podmínek, takže se můžete spolehnout na správnou funkčnost.

Testy a simulace pro splnění těchto požadavků jsou prováděny našimi zákazníky a testovacími zařízeními Pierburg a Rheinmetall Automotive.

MOTORY VYDRŽÍ DOWNSIZING I DÍKY NÁM.

 

Jaký je Váš názor na downsizing motorů – síla velkých aut je řešena dvojitými turbodmychadly atd. Myslíte si, že malé motory budou dlouhodobě tolerovat vysoký výkon?

Podle mého názoru rozhodne trh a potřeby zákazníka. Menší motory s větším výkonem budou potřebovat vylepšené technologie a materiály. V divizi Rheinmetall Automotive právě představila divize Hardparts nové ocelové písty, které odolávají vyšší hustotě energie při vyšších teplotách a tlaku. Hliníkové slitiny mají své limity a ocel má potenciál změnit pravidla. Elektrické pohony, které mohou pracovat při vyšších teplotách a vyšším výkonu se stejnou nebo dokonce vylepšenou spolehlivostí, vyvinul Pierburg, aby splnily tento trend. Takže odpověď je ano a tento trend trvá již roky. Stačí porovnat moderní čtyřválcový motor s výkonem přesahujícím 200 koní a požadavky na čas jízdy, spotřebu paliva, emise atd. s motorem stejného výkonu před dvaceti nebo dokonce před deseti lety. Tento trend je nepřetržitý a bude pokračovat a dokonce bude urychlen hybridní technologií.

 

VÝVOJ MUSÍ ČÍHAT.

 

Můžete popsat váš systém vývoje – kde berete nápady pro vývojové úkoly?

Všechny nové nápady jsou shromážděny a vyhodnoceny naším pokročilým inženýrským týmem a ty nejslibnější jsou vyvinuty do prototypů, které pak mohou být převzaty jednou z našich obchodních jednotek pro sériový design a industrializaci. Následující proces vývoje produktu pro sériovou výrobu je standardizován podle potřeb automobilového průmyslu. Prostřednictvím sedmi bran tento proces provádíme od prvního kontaktu se zákazníkem až po stabilní sériovou výrobu. Naše sekce Business Units řídí tento proces u svých programových manažerů pomocí současných inženýrských týmů, včetně projektových designérů a projektových manažerů, aby se zajistilo bezchybné uvedení produktu do provozu.

Podle naší filozofie je základem pro nové produkty a úspěšný vývoj výrobků vždy velmi pečlivý a detailní ohled na potřeby zákazníků a odvětví.

Existují nějaké konkrétní výsledky spolupráce s českými vysokými školami?

Dosud spolupracujeme s českými univerzitami především v oblasti výrobních a zkušebních technologií. Tyto spolupráce jsou zatím omezené. Technické obory naší místní univerzity v Ústí nad Labem mají historicky jiné zaměření.

Zatímco vývoj výrobků provádí naše obchodní jednotky, závod v Ústí je zodpovědný za celý vývoj výrobního procesu.

Jak vaše vývojové oddělení spolupracuje s výrobci automobilů – vaše inženýrské týmy spolupracují přímo v továrnách automobilů, nebo se vše řeší ve vašich laboratořích?

Sekce Business Units úzce spolupracuje se svými kolegy v OEM. To je nezbytné zejména při aplikaci a testování výrobků, aby se ujistili, že výrobek v autě splňuje všechny technické požadavky. Prevývoj se samozřejmě provádí v našich laboratořích a projekčních centrech.

 

TISKNEME SI ZATÍM JEN VZORKY, ALE LASEREM SVAŘUJEME V REGULÉRNÍ VÝROBĚ.

 

Podílí se vývoj Pierburgu také na modernizaci výroby, jako je použití 3D tisku nebo nanotechnologie?

Určitě vždy zkoumáme nové výrobní metody, např. 3D tisk z kovu a plastu v naší skupině používáme již několik let. Výtisky se používají hlavně u vzorků. Pro sériovou výrobu tato výrobní technologie ještě není konkurenceschopná, ale neustále  kontrolujeme trh s cílem zlepšit naše schopnosti. Například jsme provedli plazmový nástřik pro zlepšení odolnosti našich protierozních regulačních ventilů proti korozi. Nanotechnologie se používá v našich produktech, ale doposud tuto technologii sami nepoužíváme. Laserové svařování plastových materiálů odolných vůči vysokým teplotám bylo nedávno zavedeno v naší sériové výrobě.

 

ROPA NEBO ELEKTŘINA? PORTFOLIO LZE POOTOČIT KDYKOLIV.

 

Jaké jsou návrhy ohledně budoucího výrobního plánu společnosti Pierburg, když se automobilový průmysl stále elektrifikuje?

Elektrifikace vozů je obrovskou příležitostí pro Pierburg a skupinu Rheinmetall Automotive. Systémy vyžadují spoustu produktů Mechatronics, jako jsou aktuá­tory, čerpadla a ventily. Určitě nastane posun v produktovém portfoliu, ale jsme přesvědčeni, že můžeme aktivně řídit změnu, protože již máme na trhu klíčové produkty. Kromě toho skutečně vyvíjíme motor s vysokým napětím o výkonu 90 kW a akumulátor pro elektrické automobily. Jakmile se poptávka po těchto produktech zvýší, jsme připraveni to splnit.

A co nová výroba automobilových značek v Číně – připravuje se Pierburg na účast na novém podnikání nebo vývoji ve vašem segmentu?

Společnost Rheinmetall Automotive, oddělení mechatroniky, s firmou Pierburg a společnostmi Pierburg Pump Technologies úspěšně působí v Číně již řadu let. Pracujeme ve společných podnicích i ve společnostech ve vlastnictví všech našich relevantních produktů. Rheinmetall Automotive v Číně přinesl téměř miliardu eur s 5 000 zaměstnanci na deseti místech. Jedenáctá továrna je v současné době ve výstavbě a bude otevřena tento rok na podzim.

Přicházejí pro Pierburg v příštích letech nějaké velké výzvy pro vývoj nebo byznys?

V oblasti elektromobility jsme si již předjednali několik zakázek a samozřejmě jsme připraveni udělat víc. Celosvětový tlak na normy pro snižování emisí a trendy elektromobility nám dávají mnoho dalších příležitostí. Na veletrhu IAA ve Frankfurtu si ukážeme naše nejnovější produkty a inženýrské koncepce pro splnění požadavků budoucnosti.

 

KAM SE POHNE SEGMENT, KDE NA SVĚTĚ SE OBJEVÍ POPTÁVKA, TAM OPERATIVNĚ ZAUJMEME DŮLEŽITOU POZICI.

 

Tomáš Pochop

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

Vydáno 19.11.2018

Škoda Vagonka patří k největším výrobcům vlakových souprav ve střední Evropě. Vozy jsou vybaveny nejmodernější dostupnou technikou a jsou již prakticky připraveny na jízdu bez strojvůdce. „Na železnici je přechod k autonomnímu řízení určitě menším krokem než v automobilovém průmyslu,“ říká Martin Bednarz, generální ředitel společnosti.

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

Vydáno 11.10.2018

Letoun L 410 pro 19 cestujících a dvoučlennou posádku – to je ten nejznámější a nosný produkt společnosti Aircraft Industries. „Inovovaný model L 410 NG splňuje požadavky na ekonomiku provozu, samozřejmě také všechna bezpečnostní kritéria a poskytuje komfort cestujícím,“ říká Ilona Plšková, generální ředitelka společnosti.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

Vydáno 14.12.2018 Komerční sdělení

Ultrazvukové svařování a tradiční šroubování přestávají hrát prim. V případě spojování plastových a kovových dílů se dostává do popředí tepelné nýtování, které je čistější a rychlejší alternativou ke svým předchůdcům. Vědí to i ve společnosti METESS s.r.o., která ve svém portfoliu nabízí nýtovací stroj s otočným stolem pro nýtování drobných dílů ve velkých sériích.

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

Vydáno 10.12.2018

„Mým snem je, aby se podvozky Tatra dostaly do vesmíru. Toho bych se opravdu chtěl dožít,“ říká generální ředitel a místopředseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS a.s. Radek Strouhal.

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

Vydáno 5.12.2018

„Mou myšlenkou bylo spojit se s firmami, které dodávají špičkové technologie, mají silné technické zázemí a také tyto instalace ověřily v provozu a mají kvalitní reference,“ popisuje záměry akviziční strategie David Dostál, generální ředitel společnosti Papcel a.s.

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

Vydáno 28.11.2018 Komerční sdělení

TOS VARNSDORF, tradiční výrobce obráběcích strojů vlastněný výhradně českým kapitálem, je největší strojírenskou firmou v děčínském okresu a jednou z nejsilnějších v Ústeckém kraji. Svým zaměstnancům společnost nabízí celou řadu benefitů a situaci s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků se rozhodla vyřešit založením vlastní střední průmyslové školy, která v areálu firmy velmi úspěšně funguje již druhým rokem.

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Vydáno 12.11.2018

Společnost Mann + Hummel je světovým lídrem na trhu v oblasti filtrace. „Největším odběratelem je odvětví automotive, kde jsme jedničkou na trhu s filtrací. V oboru filtrace se můžeme pyšnit nejen tisícovkou vývojářů, ale také třemi tisícovkami patentů,“ říká Rostislav Khýr, generální ředitel společnosti.

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

Vydáno 5.11.2018 Komerční sdělení

„Ke značce YAMAZAKI MAZAK jsem získal vztah už v osmdesátých letech minulého století nákupem prvního stroje. Postupem času mne zaujal zejména přístup firmy Mazak a výborná spolupráce. Měl jsem možnost navštívit výrobní závody v Japonsku i v Anglii, seznámil jsem se s majitelem společnosti panem Yamazakim, který již bohužel není mezi námi. Byli jsme obchodní přátelé. Mazak je pro nás zásadní,“ říká Pavel Sobotka, ředitel české společnosti Frentech Aerospace s.r.o.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem