NEVIDITELNÝ, ALE NEPOSTRADATELNÝ Hi-Tech

Vydáno 8.9.2017

Běžný řidič neví, kde jsou v autě ukryty všechny produkty společnosti Pierburg. Bez těchto špičkovývh komponentů by ale většina vozů jezdila s podprůměrnými parametry nebo nejezdila vůbec. Jak je firma připravena také na dobu hybridní a elektrifikovanou naznačil Dr. Andreas Müller, jednatel společnosti Pierburg s.r.o.

 

LAIK NEROZUMÍ, ALE MUSÍ CHVÁLIT.

 

Produkty společnosti Pierburg je obtížné prezentovat klientům B2C, například běžnému řidiči automobilu. Můžete jednoduše popsat vliv jednoho výrobku, který má podle Vašeho názoru nejdůležitější dopad na používání automobilů?

Je pravda, že naše hlavní kompetence je na „skrytých“ produktech, které jsou buď nezbytné pro motor jako takový, nebo které napomáhají splnění emisních požadavků motoru.

Jako příklad jsou naše recirkulační ventily výfukových plynů (EGR) navrženy tak, aby redukovaly sirné emise moderního vznětového motoru smícháním čerstvého vzduchu s výfukovým plynem před spalováním.

Spolu s řízením motoru lze množství emisí, jako jsou NOX a částice ze spalování, minimalizovat na úroveň, kterou systémy následného zpracování mohou snadno převést na zákonně požadované úrovně.

 

BEZ NĚKTERÝCH SOUČÁSTEK BY VOZY S NORMOU EU6 ŠPINILY SVĚT JAKO AUTA PŘED DVACETI LETY.

 

Někdy jsme informováni, že dokonce i automobily s limity EU6 znečišťují ovzduší jako vozy „EU0“, pokud nejsou dostatečně zahřáté. Mohou vaše výrobky pomoct vyřešit tento problém, když se většina dieselových agregátů používá pro ranních 20 minut přepravy všech lidí do zaměstnání? Je váš systém SLP řešením tohoto problému? Kolik automobilů používá systém SLP?

Moderní spalovací motory jsou velmi složité díky systémům snižování emisí, které jsou určeny pro určitou provozní teplotu. Proto je nutné zaručit rychlé zahřívání celého systému.

V moderních dieselových motorech EU6 se obvykle recirkulovaný výfukový plyn zchladí, aby se zabránilo přehřátí nasátého vzduchu, proto nabízíme EGR systémy s chladičem a bypass chladiče, které umožňují velmi rychlé a efektivní zahřátí. Po dosažení cílové teploty může být systém přepnut do režimu chlazení, aby spalování probíhalo v dokonalém stavu.

V závislosti na výfukových plynech po úpravě – které vyžadují i určité minimální teploty – nabízíme systémy, které umožňují provozovat i dvě smyčky recirkulace výfukových plynů, vysokou a nízkou tlakovou smyčku. Naše řídicí ventily výfuku řídí směs výfukových plynů a vzduchu za všech provozních podmínek, a to i v zimním období.

Na otázku o sekundárních vzduchových čerpadlech (SLP) se tento výrobek obvykle používá v benzínových motorech a umožňuje v chladném benzínovém motoru se studeným katalyzátorem oxidovat nespálený palivový plyn, takže katalyzátor pracuje s vysokou účinností během několika sekund.

Kromě toho mohou být na motor a katalyzátor přidána opatření, která splňují zákonné požadavky. Čerpadlo sekundárního vzduchu je jednou z možností balíčku řešení, které si naši zákazníci mohou vybrat. Systémy sekundárního vzduchu jsou velmi efektivní a snadno použitelná opatření, zejména pro snížení emisí při studeném startu.

V každém případě souhlasíte s tím, že systém start–stop je dobrým řešením pro problém s emisemi automobilů? Všechny systémy proti znečištění musí pracovat v zahřátém stavu, ale systém start–stop nemůže nechat motor zahřát.

Velmi dobrá otázka, vždy jde o kompromis mezi CO2, NOX a emisemi částic. Dobré a rychlé zahřátí je nezbytné k udržení všech emisí na nejnižší možné úrovni.

 

SYSTÉM START – STOP OVĚŘÍ ČAS. MY DĚLÁME VŠE, ABY BYLI ŘIDIČI I PŘÍRODA DLOUHO SPOKOJENÍ.

 

Myšlenkou systémů start–stop je snížit spotřebu energie ve všech klidových podmínkách. Aby bylo zajištěno, že funkce systémů snižování emisí nebudou ohroženy systémy start–stop, elektronická řídicí jednotka moderního motoru umožní start–stop pouze za předem stanovených podmínek.

A co poškození citlivých částí motoru nebo výfukového/čistícího systému mnoha každodenními starty a zastávkami během velké městské dopravy ve velkých městech?

Všechny systémy v dnešních automobilech jsou testovány podle všech možných provozních podmínek, takže se můžete spolehnout na správnou funkčnost.

Testy a simulace pro splnění těchto požadavků jsou prováděny našimi zákazníky a testovacími zařízeními Pierburg a Rheinmetall Automotive.

MOTORY VYDRŽÍ DOWNSIZING I DÍKY NÁM.

 

Jaký je Váš názor na downsizing motorů – síla velkých aut je řešena dvojitými turbodmychadly atd. Myslíte si, že malé motory budou dlouhodobě tolerovat vysoký výkon?

Podle mého názoru rozhodne trh a potřeby zákazníka. Menší motory s větším výkonem budou potřebovat vylepšené technologie a materiály. V divizi Rheinmetall Automotive právě představila divize Hardparts nové ocelové písty, které odolávají vyšší hustotě energie při vyšších teplotách a tlaku. Hliníkové slitiny mají své limity a ocel má potenciál změnit pravidla. Elektrické pohony, které mohou pracovat při vyšších teplotách a vyšším výkonu se stejnou nebo dokonce vylepšenou spolehlivostí, vyvinul Pierburg, aby splnily tento trend. Takže odpověď je ano a tento trend trvá již roky. Stačí porovnat moderní čtyřválcový motor s výkonem přesahujícím 200 koní a požadavky na čas jízdy, spotřebu paliva, emise atd. s motorem stejného výkonu před dvaceti nebo dokonce před deseti lety. Tento trend je nepřetržitý a bude pokračovat a dokonce bude urychlen hybridní technologií.

 

VÝVOJ MUSÍ ČÍHAT.

 

Můžete popsat váš systém vývoje – kde berete nápady pro vývojové úkoly?

Všechny nové nápady jsou shromážděny a vyhodnoceny naším pokročilým inženýrským týmem a ty nejslibnější jsou vyvinuty do prototypů, které pak mohou být převzaty jednou z našich obchodních jednotek pro sériový design a industrializaci. Následující proces vývoje produktu pro sériovou výrobu je standardizován podle potřeb automobilového průmyslu. Prostřednictvím sedmi bran tento proces provádíme od prvního kontaktu se zákazníkem až po stabilní sériovou výrobu. Naše sekce Business Units řídí tento proces u svých programových manažerů pomocí současných inženýrských týmů, včetně projektových designérů a projektových manažerů, aby se zajistilo bezchybné uvedení produktu do provozu.

Podle naší filozofie je základem pro nové produkty a úspěšný vývoj výrobků vždy velmi pečlivý a detailní ohled na potřeby zákazníků a odvětví.

Existují nějaké konkrétní výsledky spolupráce s českými vysokými školami?

Dosud spolupracujeme s českými univerzitami především v oblasti výrobních a zkušebních technologií. Tyto spolupráce jsou zatím omezené. Technické obory naší místní univerzity v Ústí nad Labem mají historicky jiné zaměření.

Zatímco vývoj výrobků provádí naše obchodní jednotky, závod v Ústí je zodpovědný za celý vývoj výrobního procesu.

Jak vaše vývojové oddělení spolupracuje s výrobci automobilů – vaše inženýrské týmy spolupracují přímo v továrnách automobilů, nebo se vše řeší ve vašich laboratořích?

Sekce Business Units úzce spolupracuje se svými kolegy v OEM. To je nezbytné zejména při aplikaci a testování výrobků, aby se ujistili, že výrobek v autě splňuje všechny technické požadavky. Prevývoj se samozřejmě provádí v našich laboratořích a projekčních centrech.

 

TISKNEME SI ZATÍM JEN VZORKY, ALE LASEREM SVAŘUJEME V REGULÉRNÍ VÝROBĚ.

 

Podílí se vývoj Pierburgu také na modernizaci výroby, jako je použití 3D tisku nebo nanotechnologie?

Určitě vždy zkoumáme nové výrobní metody, např. 3D tisk z kovu a plastu v naší skupině používáme již několik let. Výtisky se používají hlavně u vzorků. Pro sériovou výrobu tato výrobní technologie ještě není konkurenceschopná, ale neustále  kontrolujeme trh s cílem zlepšit naše schopnosti. Například jsme provedli plazmový nástřik pro zlepšení odolnosti našich protierozních regulačních ventilů proti korozi. Nanotechnologie se používá v našich produktech, ale doposud tuto technologii sami nepoužíváme. Laserové svařování plastových materiálů odolných vůči vysokým teplotám bylo nedávno zavedeno v naší sériové výrobě.

 

ROPA NEBO ELEKTŘINA? PORTFOLIO LZE POOTOČIT KDYKOLIV.

 

Jaké jsou návrhy ohledně budoucího výrobního plánu společnosti Pierburg, když se automobilový průmysl stále elektrifikuje?

Elektrifikace vozů je obrovskou příležitostí pro Pierburg a skupinu Rheinmetall Automotive. Systémy vyžadují spoustu produktů Mechatronics, jako jsou aktuá­tory, čerpadla a ventily. Určitě nastane posun v produktovém portfoliu, ale jsme přesvědčeni, že můžeme aktivně řídit změnu, protože již máme na trhu klíčové produkty. Kromě toho skutečně vyvíjíme motor s vysokým napětím o výkonu 90 kW a akumulátor pro elektrické automobily. Jakmile se poptávka po těchto produktech zvýší, jsme připraveni to splnit.

A co nová výroba automobilových značek v Číně – připravuje se Pierburg na účast na novém podnikání nebo vývoji ve vašem segmentu?

Společnost Rheinmetall Automotive, oddělení mechatroniky, s firmou Pierburg a společnostmi Pierburg Pump Technologies úspěšně působí v Číně již řadu let. Pracujeme ve společných podnicích i ve společnostech ve vlastnictví všech našich relevantních produktů. Rheinmetall Automotive v Číně přinesl téměř miliardu eur s 5 000 zaměstnanci na deseti místech. Jedenáctá továrna je v současné době ve výstavbě a bude otevřena tento rok na podzim.

Přicházejí pro Pierburg v příštích letech nějaké velké výzvy pro vývoj nebo byznys?

V oblasti elektromobility jsme si již předjednali několik zakázek a samozřejmě jsme připraveni udělat víc. Celosvětový tlak na normy pro snižování emisí a trendy elektromobility nám dávají mnoho dalších příležitostí. Na veletrhu IAA ve Frankfurtu si ukážeme naše nejnovější produkty a inženýrské koncepce pro splnění požadavků budoucnosti.

 

KAM SE POHNE SEGMENT, KDE NA SVĚTĚ SE OBJEVÍ POPTÁVKA, TAM OPERATIVNĚ ZAUJMEME DŮLEŽITOU POZICI.

 

Tomáš Pochop

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

TOP Rozhovory

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

Vydáno 13.4.2018

Energie je veličina, která popisuje schopnost hmoty konat práci. A právě kolem energie, blackoutu, jádra a obnovitelných zdrojů se točil rozhovor s Václavem Bartuškou. „Energetika je krásné odvětví a mám ji rád, ale nepřeceňujme ji,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Svět průmyslu.

BŮH, můj PARŤÁK

BŮH, můj PARŤÁK

Vydáno 16.3.2018

Kdyby nepřišel listopad 1989, mohla Česká republika ztratit osobnost, která boří hranice podnikání. Nejen unikátností svých projektů, ale především čestným a rovným přístupem. „Je pro mne nemyslitelné obchodovat se zkorumpovanými politiky. Nechci se zpronevěřit vlastním křesťanským zásadám, “ říká Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP, a.s., v jehož životě hraje významnou roli víra.

The Invincibles

The Invincibles

Vydáno 13.2.2018

Podpis kolaborativní smlouvy mezi FS ČVUT a GE Aviation přináší výzvy, které se naskytnou možná jednou za sto let a umožní vrátit Českou republiku tam, kam historicky patří – mezi světové hráče, kteří určují trendy v konstrukci letadel a leteckých motorů.

Mirek Topolánek: mé odmítnutí eura není pocitové, vychází z hluboké znalosti problému

Mirek Topolánek: mé odmítnutí eura není pocitové, vychází z hluboké znalosti problému

Vydáno 22.12.2017

Mirek Topolánek se pro Svět průmyslu vyjadřuje nejen k otázkám přijetí eura, imigrační politiky, ale také k motivům své kandidatury a svým šancím v boji o post prezidenta České republiky uspět.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Další zprávy

OCENĚNÍ JE SIGNÁLEM DOBRÉ PRÁCE

OCENĚNÍ JE SIGNÁLEM DOBRÉ PRÁCE

Vydáno 12.4.2018

Společnosti PKS stavby v současné době patří k předním stavebním společnostem v oboru pozemního stavitelství v České republice, zaměstnává na tři stovky lidí a daří se jí opakovaně tvořit roční obrat kolem 1,5 miliardy korun. „Dokážeme to s konstantním kádrem zkušených lidí bez překotných personálních změn a výkyvů,“ říká Jaroslav Kladiva.

TĚŠÍ MĚ ZÁJEM VEŘEJNOSTI O VODU

TĚŠÍ MĚ ZÁJEM VEŘEJNOSTI O VODU

Vydáno 11.4.2018

Plzeň se rozhodla, že se stane stoprocentním vlastníkem klíčového podniku Vodárna Plzeň. Přechod od původního vlastníka trval osm let. „Nutnost změny majetkových poměrů u společnosti Vodárna Plzeň logicky vyplynula z podmínek u dotačních titulů na vodohospodářské projekty, “ uvedl k důvodům odkoupení akcií od francouzské společnosti Veolia Ludvík Nesnídal.

NĚKDY JE LEPŠÍ SI VYCHOVAT VLASTNÍ ODBORNÍKY Z ŘAD ABSOLVENTŮ

NĚKDY JE LEPŠÍ SI VYCHOVAT VLASTNÍ ODBORNÍKY Z ŘAD ABSOLVENTŮ

Vydáno 9.4.2018

Jsou tři problémy, které brzdí rozvoj stavebnictví. Pomalé schvalovací procesy, které prodlužují stavby i o několik let, a ekologičtí aktivisté. Ten největší problém však přináší ekonomický rozvoj – nedostatek kvalifikovaných pracovníků. S touto překážkou musí bojovat také slovenská společnost SMS a.s.

SVITAP JE SPOLEČNOST, KTERÁ UMÍ VŠE OD SPORTOVNÍ HALY PO UTĚRKU

SVITAP JE SPOLEČNOST, KTERÁ UMÍ VŠE OD SPORTOVNÍ HALY PO UTĚRKU

Vydáno 6.4.2018

„Naše výrobky se využívají ve stavebnictví, zemědělství, v oděvním průmyslu, produkujeme materiál, ze kterého se vyrábějí boty či šijí uniformy. Recyklujeme plasty a z nich vyrábíme páskové tkaniny. Je toho opravdu hodně,“ říká generální ředitel firmy SVITAP J. H. J. spol. s r. o. Jan Heřmanský.

INOVACE JSOU KLÍČEM K PROSPERITĚ FIRMY

INOVACE JSOU KLÍČEM K PROSPERITĚ FIRMY

Vydáno 5.4.2018

Mürdter Dvořák, lisovna, spol. s r.o. se díky nejmodernějším výrobním technologiím a vzdělávání svých zaměstnanců stále drží na špici v oboru vstřikování a konečné úpravy plastů především do automobilového průmyslu.

JE HLAD PO ŘEMESLNÍCÍCH, ZAMĚSTNAVATELÉ PRAKTICKY NEMAJÍ ŠANCI TENTO TREND ZMĚNIT

JE HLAD PO ŘEMESLNÍCÍCH, ZAMĚSTNAVATELÉ PRAKTICKY NEMAJÍ ŠANCI TENTO TREND ZMĚNIT

Vydáno 3.4.2018

„Vzhledem k omezenému počtu kvalifikovaných výrobních dělníků na trhu práce a volnému pohybu pracovních sil v rámci Evropské unie dochází ke konkurenčnímu boji zaměstnavatelů o tyto omezené kapacity kvalitních dělnických profesí. Zaměstnavatelé prakticky nemají šanci tento trend změnit,“ říká předseda představenstva akciové společnosti Axis Ivo Stráník.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem