Lite #14

Vydáno 25.9.2017 Lite

Jaká strategie řízení se prosadila ve Vaší společnosti – o jakou filosofii řízení lidských zdrojů se opíráte?

Marek Čížek

výkonný ředitel, Faurecia Exhaust Systems s.r.o.

Já osobně vždy zastával princip řízení založený na vzájemné důvěře a otevřené komunikaci. Každá pozice má svoje opodstatnění, svoji odpovědnost a pravomoci. V současné dynamické době je důležitá kromě standardní organizační struktury i struktura maticová, která zabezpečí rychlejší propojení, například systémových zlepšení, napříč organizací.

Roman Šmucler

prezident České stomatologické komory, majitel institutu estetické medicíny Asklepion

My lidské zdroje neřídíme. Máme spolupracovníky. Vybíráme si kreativní lidi a dáváme jim svobodu. Když ji využijí, tak je odměníme, když zneužijí, tak se rozejdeme. Rozvíjíme se projektovým systémem a tam je vše měřitelné.

Michal Mejstřík

ekonom, profesor, Institut ekonomických studií, Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy
 

Dlouhodobý horizont a obklopovat se chytrými lidmi.

Petr Novák

ředitel a jednatel, Koyo Bearings Česká republika s.r.o.

Náš přístup je založený na balancování mezi strategickým a operativním řízením společnosti. Na strategické řízení máme vyhrazenou místnost a určený časový prostor, kdy se tam společně s manažery scházíme. V místnosti je všechno vizualizované – vytištěné na zdích nebo napsané na tabulích – a pravidelně týdně aktualizované. Pro operativu používáme každodenní ranní schůzky, které probíhají od 8:30 do 10:00. Na nich řešíme výsledky za posledních 24 hodin a následně strukturovaně procházíme závodem se záměrem ověřit výsledky jednotlivých oddělení a akční plány na zlepšení v oblastech výroby nebo servisních oddělení. Cílem je být v každé oblasti minimálně jednou týdně. A co se týká lidí, tak jsou na prvním místě, a celý systém motivace a odměňování je u nás takto nastavený.

Kateřina Gábová

HR director, Kiwi.com

Ve společnosti Kiwi.com máme jasně danou vizi, kde chceme být v roce 2021. To je pro nás určující při stanovování střednědobého výhledu i čtvrtletních cílů. Zároveň však musíme být, vzhledem k turbulentnímu prostředí v našem oboru, velmi agilní a musíme pružně reagovat na změny v prioritách, které jsou velmi časté. To se pak promítá i do HR agendy, kde je naším hlavním posláním neustále pracovat na vylepšování zaměstnanecké zkušenosti.

Josef Sláma

generální ředitel, Renishaw Česká republika.

Tomáš Baťa vždy označoval svoje zaměstnance jako spolupracovníky. V tomto výrazu je zachycena vzájemná úcta, důvěra a zaměření na společný cíl. Společnost Renishaw si od samého počátku uvědomuje, že lidé ve firmě a jejich myšlenky jsou největší firemní hodnotou. S rozvahou si vybíráme nové spolupracovníky. A potom masivně investujeme do jejich rozvoje. A díky tomu rosteme.

Peter Köhler

CEO, Leo Express pro střední a východní Evropu

Moje strategie je ‚leading by example‘, což je jiné než ‚leading by managing‘, co používá většina manažerů. ‚Leading by example‘ znamená, že jdete napřed v tom, jak komunikujete se zákazníky, zaměstnanci a dalšími stakeholdery. Znamená to, že milujete váš produkt natolik, že jste schopní na něm dělat na jakékoliv pracovní pozici, tj. ať už jako účetní, strojvedoucí nebo například při nastavování on-line strategie nebo marketingu. Ostatní tohle chování okopírují, uvidí-li výsledky. Tenhle systém ale funguje jenom v růstových společnostech. Naopak ‚leading by managing‘ je klasické řízení tím, že rozdáváte a hlídáte úkoly, nastavujete pravidla, směrnice atd. Oba systémy mají svoje plusy a minusy.

Ilona Plšková

generální ředitelka, Aircraft Industries, a.s.

Strategie řízení lidských zdrojů ve společnosti Aircraft Industries dnes už není jen o nezbytné péči o zaměstnance, ale především klade důraz na jejich motivaci a rozvoj. Motivovaný zaměstnanec je nejen spokojený a loajální, ale je i větším přínosem pro firmu a její celkové výsledky. V oblasti HR máme vizi jít směrem od učící se organizace k organizaci znalostí. To je však dlouhá cesta a je zapotřebí postupovat systematicky k jejímu naplnění, a to soustavnou personální prací, která již dávno není jen v činnosti personálního útvaru, ale prorůstá do jednotlivých struktur pracovišť a útvarů jako nezbytná součást vedení lidí a správného fungování týmů. Budujeme personální marketing, komunikaci a sdílení hodnot, které jsou základem pro udržení, motivaci a rozvoj současných i budoucích zaměstnanců. To je a bude stále prioritou personální filozofie naší organizace. A. de Saint-Exupéry to jedinečně vystihnul větou: „Pokud chceme přeplout moře, není účelem přikázat mužům, aby káceli stromy a stavěli lodě, důležité je nadchnout muže pro mořeplavbu.“ V naší praxi to jsou společné vize a cíle, sdílení podnikových hodnot a umění nadchnout lidi.

Daniel Zabek

výkonný ředitel, Printo, spol. s r. o.

Z pohledu The Blake Mouton Managerial Grid zcela jistě neprovozujeme tzv. Country Club Management (silná orientace na lidi vs. malá pozornost věnovaná produktivitě). Na produktivitu klademe velký důraz, například prostřednictvím 5S. Od zaměstnanců vyžadujeme výsledky, jejichž dosažení dokážeme náležitě odměnit. Naše lidi motivujeme i nefinančně (zdravotní volno, zvýhodněné stravování, levné telefonní tarify, firemní akce, právní výpomoc apod.). V současné době nedostatku kvalitních pracovníků je třeba prověřeným lidem věnovat zvýšenou pozornost, takže v rámci zmíněné manažerské mřížky se blížíme k pozici tzv. Team Managementu.

Alena Burešová

 ředitelka pro průmysl a ICT, CEEC Research s.r.o.

Rozhodující je správný výběr zaměstnanců, při kterém mnohem více než na aktuální odborné znalosti klademe důraz na povahové rysy a charakter člověka. Pokud ten člověk bude ‚kvalitní‘ – pracovitý, kreativní, samostatný, bude mít schopnost komunikovat s lidmi, oslovit je, bude mít dobré způsoby a působit elegantně – to vše je díky charakteru naší činnosti velmi důležité –, pak budeme velmi rádi investovat čas a úsilí do jeho odborného zaškolení. Majitel naší společnosti pan Vacek je velmi inteligentní, galantní džentlmen, má výborné komunikační schopnosti – vede lidi tím, že sám dává ten nejlepší příklad pro ostatní zaměstnance.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

Vydáno 22.6.2018

Jaké vlastnosti musí mít obal, ve kterém se přepravují díly pro automobilový průmysl? Na otázky Světa průmyslu odpovídal Michal Hort, generální ředitel společnosti TART, s.r.o., lídra na trhu s obaly v České republice. Oblast automotive zastupoval Marek Čížek, FES&P manažer pro východní Evropu společnosti Faurecia Clean Mobility.

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

Vydáno 13.4.2018

Energie je veličina, která popisuje schopnost hmoty konat práci. A právě kolem energie, blackoutu, jádra a obnovitelných zdrojů se točil rozhovor s Václavem Bartuškou. „Energetika je krásné odvětví a mám ji rád, ale nepřeceňujme ji,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Svět průmyslu.

BŮH, můj PARŤÁK

BŮH, můj PARŤÁK

Vydáno 16.3.2018

Kdyby nepřišel listopad 1989, mohla Česká republika ztratit osobnost, která boří hranice podnikání. Nejen unikátností svých projektů, ale především čestným a rovným přístupem. „Je pro mne nemyslitelné obchodovat se zkorumpovanými politiky. Nechci se zpronevěřit vlastním křesťanským zásadám, “ říká Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP, a.s., v jehož životě hraje významnou roli víra.

The Invincibles

The Invincibles

Vydáno 13.2.2018

Podpis kolaborativní smlouvy mezi FS ČVUT a GE Aviation přináší výzvy, které se naskytnou možná jednou za sto let a umožní vrátit Českou republiku tam, kam historicky patří – mezi světové hráče, kteří určují trendy v konstrukci letadel a leteckých motorů.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

Vydáno 25.6.2018

Predstihový ukazovateľ aktivity v priemysle eurozóny za máj klesol na najnižšiu úroveň za ostatných 15 mesiacov. Bol to už piaty po sebe nasledujúci mesiac oslabenia tohto mäkkého ukazovateľa, hoci treba dodať, že po vlaňajších decembrových rekordoch.

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

Vydáno 19.6.2018

Přítomnost na sociálních sítích a vůbec v on-line světě lidé neplatí přímo penězi, ale svým soukromím a svým nitrem, o jejichž zpeněžení se pak už postarají jiní. Tohle je klíčový zdroj pohádkového bohatnutí firem jako Facebook, Google či Apple. Nyní budou mít kvůli GDPR bohatnutí těžší. Politici si totiž uvědomili, že jim korporace berou vliv a moc. Jak se říká, když se kácí les, létají třísky. Že ty třísky zasáhnou drobné podnikatele a malé obce, to je v zápase obrů – europolitiků a korporací – bohužel druhořadé.

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

Vydáno 15.6.2018

Lakování je věda a požadavky na lakované komponenty stále rostou. „Například kvalita povrchových úprav od dodavatelů dílů pro automobily je mnohdy vyšší než u laku samotného vozu,“ říká Josef Kocián, ředitel společnosti Galatek, která dodává lakovací centra.

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

Vydáno 8.6.2018

„Co se zakázek týče, těch máme zhruba na pět let dopředu. Kvůli nedostatku pracovních sil jsme nuceni některé zakázky posouvat, nebo dokonce odmítat,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel společnosti CZ LOKO, a.s.

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

Vydáno 1.6.2018

„Podařilo se nám jako prvním v Evropě nanotechnologie použít při výrobě u výsypného vozu Falns 87, který jsme s úspěchem prezentovali na veletrhu InnoTrans 2017 v Mnichově. Jsme přesvědčeni, že využívání nanotechnologií a ušlechtilých materiálů má budoucnost, ale před námi je ještě dlouhá cesta,“ říká Petr Vlček, generální ředitel společnosti Legios Loco a.s.

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

Vydáno 29.5.2018

Nízkopodlažní vozidla, bezkontaktní placení v městské hromadné dopravě, bezdrátové připojení k internetu v tramvajích i metru. To jsou základní inovace, kterými chce Dopravní podnik hl. m. Prahy přitáhnout pozornost cestující veřejnosti. Intenzivně se chceme věnovat také oblasti elektromobility, říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem