Lite #14

Vydáno 25.9.2017 Lite

Jaká strategie řízení se prosadila ve Vaší společnosti – o jakou filosofii řízení lidských zdrojů se opíráte?

Marek Čížek

výkonný ředitel, Faurecia Exhaust Systems s.r.o.

Já osobně vždy zastával princip řízení založený na vzájemné důvěře a otevřené komunikaci. Každá pozice má svoje opodstatnění, svoji odpovědnost a pravomoci. V současné dynamické době je důležitá kromě standardní organizační struktury i struktura maticová, která zabezpečí rychlejší propojení, například systémových zlepšení, napříč organizací.

Roman Šmucler

prezident České stomatologické komory, majitel institutu estetické medicíny Asklepion

My lidské zdroje neřídíme. Máme spolupracovníky. Vybíráme si kreativní lidi a dáváme jim svobodu. Když ji využijí, tak je odměníme, když zneužijí, tak se rozejdeme. Rozvíjíme se projektovým systémem a tam je vše měřitelné.

Michal Mejstřík

ekonom, profesor, Institut ekonomických studií, Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy
 

Dlouhodobý horizont a obklopovat se chytrými lidmi.

Petr Novák

ředitel a jednatel, Koyo Bearings Česká republika s.r.o.

Náš přístup je založený na balancování mezi strategickým a operativním řízením společnosti. Na strategické řízení máme vyhrazenou místnost a určený časový prostor, kdy se tam společně s manažery scházíme. V místnosti je všechno vizualizované – vytištěné na zdích nebo napsané na tabulích – a pravidelně týdně aktualizované. Pro operativu používáme každodenní ranní schůzky, které probíhají od 8:30 do 10:00. Na nich řešíme výsledky za posledních 24 hodin a následně strukturovaně procházíme závodem se záměrem ověřit výsledky jednotlivých oddělení a akční plány na zlepšení v oblastech výroby nebo servisních oddělení. Cílem je být v každé oblasti minimálně jednou týdně. A co se týká lidí, tak jsou na prvním místě, a celý systém motivace a odměňování je u nás takto nastavený.

Kateřina Gábová

HR director, Kiwi.com

Ve společnosti Kiwi.com máme jasně danou vizi, kde chceme být v roce 2021. To je pro nás určující při stanovování střednědobého výhledu i čtvrtletních cílů. Zároveň však musíme být, vzhledem k turbulentnímu prostředí v našem oboru, velmi agilní a musíme pružně reagovat na změny v prioritách, které jsou velmi časté. To se pak promítá i do HR agendy, kde je naším hlavním posláním neustále pracovat na vylepšování zaměstnanecké zkušenosti.

Josef Sláma

generální ředitel, Renishaw Česká republika.

Tomáš Baťa vždy označoval svoje zaměstnance jako spolupracovníky. V tomto výrazu je zachycena vzájemná úcta, důvěra a zaměření na společný cíl. Společnost Renishaw si od samého počátku uvědomuje, že lidé ve firmě a jejich myšlenky jsou největší firemní hodnotou. S rozvahou si vybíráme nové spolupracovníky. A potom masivně investujeme do jejich rozvoje. A díky tomu rosteme.

Peter Köhler

CEO, Leo Express pro střední a východní Evropu

Moje strategie je ‚leading by example‘, což je jiné než ‚leading by managing‘, co používá většina manažerů. ‚Leading by example‘ znamená, že jdete napřed v tom, jak komunikujete se zákazníky, zaměstnanci a dalšími stakeholdery. Znamená to, že milujete váš produkt natolik, že jste schopní na něm dělat na jakékoliv pracovní pozici, tj. ať už jako účetní, strojvedoucí nebo například při nastavování on-line strategie nebo marketingu. Ostatní tohle chování okopírují, uvidí-li výsledky. Tenhle systém ale funguje jenom v růstových společnostech. Naopak ‚leading by managing‘ je klasické řízení tím, že rozdáváte a hlídáte úkoly, nastavujete pravidla, směrnice atd. Oba systémy mají svoje plusy a minusy.

Ilona Plšková

generální ředitelka, Aircraft Industries, a.s.

Strategie řízení lidských zdrojů ve společnosti Aircraft Industries dnes už není jen o nezbytné péči o zaměstnance, ale především klade důraz na jejich motivaci a rozvoj. Motivovaný zaměstnanec je nejen spokojený a loajální, ale je i větším přínosem pro firmu a její celkové výsledky. V oblasti HR máme vizi jít směrem od učící se organizace k organizaci znalostí. To je však dlouhá cesta a je zapotřebí postupovat systematicky k jejímu naplnění, a to soustavnou personální prací, která již dávno není jen v činnosti personálního útvaru, ale prorůstá do jednotlivých struktur pracovišť a útvarů jako nezbytná součást vedení lidí a správného fungování týmů. Budujeme personální marketing, komunikaci a sdílení hodnot, které jsou základem pro udržení, motivaci a rozvoj současných i budoucích zaměstnanců. To je a bude stále prioritou personální filozofie naší organizace. A. de Saint-Exupéry to jedinečně vystihnul větou: „Pokud chceme přeplout moře, není účelem přikázat mužům, aby káceli stromy a stavěli lodě, důležité je nadchnout muže pro mořeplavbu.“ V naší praxi to jsou společné vize a cíle, sdílení podnikových hodnot a umění nadchnout lidi.

Daniel Zabek

výkonný ředitel, Printo, spol. s r. o.

Z pohledu The Blake Mouton Managerial Grid zcela jistě neprovozujeme tzv. Country Club Management (silná orientace na lidi vs. malá pozornost věnovaná produktivitě). Na produktivitu klademe velký důraz, například prostřednictvím 5S. Od zaměstnanců vyžadujeme výsledky, jejichž dosažení dokážeme náležitě odměnit. Naše lidi motivujeme i nefinančně (zdravotní volno, zvýhodněné stravování, levné telefonní tarify, firemní akce, právní výpomoc apod.). V současné době nedostatku kvalitních pracovníků je třeba prověřeným lidem věnovat zvýšenou pozornost, takže v rámci zmíněné manažerské mřížky se blížíme k pozici tzv. Team Managementu.

Alena Burešová

 ředitelka pro průmysl a ICT, CEEC Research s.r.o.

Rozhodující je správný výběr zaměstnanců, při kterém mnohem více než na aktuální odborné znalosti klademe důraz na povahové rysy a charakter člověka. Pokud ten člověk bude ‚kvalitní‘ – pracovitý, kreativní, samostatný, bude mít schopnost komunikovat s lidmi, oslovit je, bude mít dobré způsoby a působit elegantně – to vše je díky charakteru naší činnosti velmi důležité –, pak budeme velmi rádi investovat čas a úsilí do jeho odborného zaškolení. Majitel naší společnosti pan Vacek je velmi inteligentní, galantní džentlmen, má výborné komunikační schopnosti – vede lidi tím, že sám dává ten nejlepší příklad pro ostatní zaměstnance.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

TVOŘÍME POHODLNOU BEZPEČNOST

TVOŘÍME POHODLNOU BEZPEČNOST

Vydáno 17.6.2019

Začalo to jednoduchými žertíky nudících se studentů. V současné době patří kyberzločin k těm nejnebezpečnějším, co může být. „Podle analýz FBI jde o organizovanou činnost, která svou rozsáhlostí bývá přirovnávána k pašování drog nebo k obchodování s bílým masem,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu budoucí generální ředitel společnosti Avast Software s.r.o. Ondřej Vlček.

SLEDUJEME NOVÉ TRENDY A UČÍME S NIMI PRACOVAT OBCE I FIRMY

SLEDUJEME NOVÉ TRENDY A UČÍME S NIMI PRACOVAT OBCE I FIRMY

Vydáno 7.6.2019

„Doba jde rychle kupředu a nutí nás stále hledat technologie, které budou přínosem pro naše klienty. Hledáme nadšence, kteří se dívají do budoucna, vysvětlujeme jim, v čem jim můžeme pomoct, učíme majitele firem i třeba starosty obcí novinky používat a zařazovat do konceptu smart city,“ říká Petr Dvořák, generální ředitel společnosti Vodafone Czech Republic.

KARTA UŽ NENÍ JEN O PLACENÍ, VÍ TOHO O NÁS MNOHEM VÍC

KARTA UŽ NENÍ JEN O PLACENÍ, VÍ TOHO O NÁS MNOHEM VÍC

Vydáno 4.6.2019

Bezhotovostní platba je dnes již zcela rutinní záležitostí, stačí přiložit a je hotovo. Karta však už zdaleka není jen platebním prostředkem, slouží k identifikaci, může suplovat průkaz, klíč, stravenku, jízdenku či vstupenku na kulturní akci. „Těch projektů je skutečně celá škála a jdou napříč odvětvími od školství přes dopravu až po oblast identifikace,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel společnosti Mastercard Europe.

SMART CITY, TO JE POHODLNÝ ŽIVOT V ČISTÉM MĚSTĚ

SMART CITY, TO JE POHODLNÝ ŽIVOT V ČISTÉM MĚSTĚ

Vydáno 13.5.2019

„Smart city totiž není o tom, že si starosta řekne, že teď budeme chytré město. V první fázi je důležité najít strategického partnera a na rozvoji obce směrem ke smart city pracovat dlouhodobě a strategicky. Toto je velmi důležité a často zásadně podceňované,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu Jan Zápotočný, člen představenstva společnosti E.ON Energie.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

ŠKODA AUTO DLÁŽDÍ CESTU K TOVÁRNĚ 4.0

ŠKODA AUTO DLÁŽDÍ CESTU K TOVÁRNĚ 4.0

Vydáno 28.6.2019

Montážní linka je digitálně řízena, v některých částech podniku pracuje více robotů než lidí, materiál rozvážejí autonomní vozíky, k dosažení vyšší kvality napomáhá akustická a pachová laboratoř či unikátní vodní komora, díly na montážní linky putují z robotizovaného skladu, zaměstnanci se vzdělávají v moderním tréninkovém centru.

JSME LÍDREM NA TRHU BEZPEČNÝCH SKARTACÍ

JSME LÍDREM NA TRHU BEZPEČNÝCH SKARTACÍ

Vydáno 25.6.2019

„Jedním z hlavních cílů firmy Reisswolf je nabídnout zákazníkům bezpečnou likvidaci všech nosičů dat, jejich uložení, správu a případně digitalizaci v jednotném bezpečnostním standardu po celém světě. O kvalitě poskytovaných služeb svědčí i získané certifikáty od Národního bezpečnostního úřadu,“ říká Vlastimil Balín, ředitel společnosti REISSWOLF likvidace dokumentů a dat, s.r.o.

ROBOT JE JEN JEDEN Z NÁSTROJŮ AUTOMATIZACE

ROBOT JE JEN JEDEN Z NÁSTROJŮ AUTOMATIZACE

Vydáno 20.6.2019

„Jsme zcela soběstačná firma, dokážeme obsáhnout vše od prvotního konceptu přes konstrukční práce, výrobu dílů či svařenců, jejich nalakování až po finální montáž a zprovoznění u nás a instalaci u zákazníka včetně garančního záručního servisu. V podstatě na všechno máme vlastní oddělení, což představuje pro naše zákazníky vysoký standard,“ říká Martin Kouřil, ředitel společnosti Montana.

DÍKY DÁLKOVÝM ODEČTŮM MÁ ODBĚRATEL KONTROLU NAD SPOTŘEBOU VODY

DÍKY DÁLKOVÝM ODEČTŮM MÁ ODBĚRATEL KONTROLU NAD SPOTŘEBOU VODY

Vydáno 12.6.2019

Chytré technologie dnes pronikají do většiny průmyslových oborů, vodárenství není výjimkou. Své o tom vědí ve společnosti VODÁRNA PLZEŇ a.s., kde jdou inovacím dlouhodobě naproti. „Smart technologie přináší komfort jak provozovateli, tak i zákazníkům. Jsme díky nim schopní snáze předcházet haváriím či poruchám,“ říká generální ředitel firmy Ludvík Nesnídal.

SPOLEČNĚ STAVÍME DOMY SE ZELENOU ENERGIÍ

SPOLEČNĚ STAVÍME DOMY SE ZELENOU ENERGIÍ

Vydáno 27.5.2019 Komerční sdělení

Jsou důkazem, že spolupráce dvou firem může fungovat hladce. Jedni zařídí stavbu domu, druzí jej opatří fotovoltaikou. Výsledek? Zákazník dostane moderní bydlení na klíč, které je z velké části nezávislé na elektřině z uhelných a jaderných elektráren. Jednatel firmy S-Power Energies Jaroslav Šuvarský a obchodní ředitel společnosti Bidli Roman Weiser o tom mluvili v rozhovoru pro Svět průmyslu.

VODA JE SOCIÁLNÍ KOMODITA A TAK K NÍ MUSÍME I PŘISTUPOVAT

VODA JE SOCIÁLNÍ KOMODITA A TAK K NÍ MUSÍME I PŘISTUPOVAT

Vydáno 20.5.2019

Pražské vodovody a kanalizace využívají vlastní špičkový systém komplexního managementu vodárenské infrastruktury. „Systém je neustále dostupný, zaměstnanci jsou tak v reálném čase informováni o provozních událostech a data ze systému slouží k vyhodnocení a dalšímu zdokonalení poskytovaných služeb,“ popsal generální ředitel PVK Petr Mrkos unikátní systém SWiM, který patří k těm nejlepším v Evropě.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem