Lite #14

Vydáno 25.9.2017 Lite

Jaká strategie řízení se prosadila ve Vaší společnosti – o jakou filosofii řízení lidských zdrojů se opíráte?

Marek Čížek

výkonný ředitel, Faurecia Exhaust Systems s.r.o.

Já osobně vždy zastával princip řízení založený na vzájemné důvěře a otevřené komunikaci. Každá pozice má svoje opodstatnění, svoji odpovědnost a pravomoci. V současné dynamické době je důležitá kromě standardní organizační struktury i struktura maticová, která zabezpečí rychlejší propojení, například systémových zlepšení, napříč organizací.

Roman Šmucler

prezident České stomatologické komory, majitel institutu estetické medicíny Asklepion

My lidské zdroje neřídíme. Máme spolupracovníky. Vybíráme si kreativní lidi a dáváme jim svobodu. Když ji využijí, tak je odměníme, když zneužijí, tak se rozejdeme. Rozvíjíme se projektovým systémem a tam je vše měřitelné.

Michal Mejstřík

ekonom, profesor, Institut ekonomických studií, Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy
 

Dlouhodobý horizont a obklopovat se chytrými lidmi.

Petr Novák

ředitel a jednatel, Koyo Bearings Česká republika s.r.o.

Náš přístup je založený na balancování mezi strategickým a operativním řízením společnosti. Na strategické řízení máme vyhrazenou místnost a určený časový prostor, kdy se tam společně s manažery scházíme. V místnosti je všechno vizualizované – vytištěné na zdích nebo napsané na tabulích – a pravidelně týdně aktualizované. Pro operativu používáme každodenní ranní schůzky, které probíhají od 8:30 do 10:00. Na nich řešíme výsledky za posledních 24 hodin a následně strukturovaně procházíme závodem se záměrem ověřit výsledky jednotlivých oddělení a akční plány na zlepšení v oblastech výroby nebo servisních oddělení. Cílem je být v každé oblasti minimálně jednou týdně. A co se týká lidí, tak jsou na prvním místě, a celý systém motivace a odměňování je u nás takto nastavený.

Kateřina Gábová

HR director, Kiwi.com

Ve společnosti Kiwi.com máme jasně danou vizi, kde chceme být v roce 2021. To je pro nás určující při stanovování střednědobého výhledu i čtvrtletních cílů. Zároveň však musíme být, vzhledem k turbulentnímu prostředí v našem oboru, velmi agilní a musíme pružně reagovat na změny v prioritách, které jsou velmi časté. To se pak promítá i do HR agendy, kde je naším hlavním posláním neustále pracovat na vylepšování zaměstnanecké zkušenosti.

Josef Sláma

generální ředitel, Renishaw Česká republika.

Tomáš Baťa vždy označoval svoje zaměstnance jako spolupracovníky. V tomto výrazu je zachycena vzájemná úcta, důvěra a zaměření na společný cíl. Společnost Renishaw si od samého počátku uvědomuje, že lidé ve firmě a jejich myšlenky jsou největší firemní hodnotou. S rozvahou si vybíráme nové spolupracovníky. A potom masivně investujeme do jejich rozvoje. A díky tomu rosteme.

Peter Köhler

CEO, Leo Express pro střední a východní Evropu

Moje strategie je ‚leading by example‘, což je jiné než ‚leading by managing‘, co používá většina manažerů. ‚Leading by example‘ znamená, že jdete napřed v tom, jak komunikujete se zákazníky, zaměstnanci a dalšími stakeholdery. Znamená to, že milujete váš produkt natolik, že jste schopní na něm dělat na jakékoliv pracovní pozici, tj. ať už jako účetní, strojvedoucí nebo například při nastavování on-line strategie nebo marketingu. Ostatní tohle chování okopírují, uvidí-li výsledky. Tenhle systém ale funguje jenom v růstových společnostech. Naopak ‚leading by managing‘ je klasické řízení tím, že rozdáváte a hlídáte úkoly, nastavujete pravidla, směrnice atd. Oba systémy mají svoje plusy a minusy.

Ilona Plšková

generální ředitelka, Aircraft Industries, a.s.

Strategie řízení lidských zdrojů ve společnosti Aircraft Industries dnes už není jen o nezbytné péči o zaměstnance, ale především klade důraz na jejich motivaci a rozvoj. Motivovaný zaměstnanec je nejen spokojený a loajální, ale je i větším přínosem pro firmu a její celkové výsledky. V oblasti HR máme vizi jít směrem od učící se organizace k organizaci znalostí. To je však dlouhá cesta a je zapotřebí postupovat systematicky k jejímu naplnění, a to soustavnou personální prací, která již dávno není jen v činnosti personálního útvaru, ale prorůstá do jednotlivých struktur pracovišť a útvarů jako nezbytná součást vedení lidí a správného fungování týmů. Budujeme personální marketing, komunikaci a sdílení hodnot, které jsou základem pro udržení, motivaci a rozvoj současných i budoucích zaměstnanců. To je a bude stále prioritou personální filozofie naší organizace. A. de Saint-Exupéry to jedinečně vystihnul větou: „Pokud chceme přeplout moře, není účelem přikázat mužům, aby káceli stromy a stavěli lodě, důležité je nadchnout muže pro mořeplavbu.“ V naší praxi to jsou společné vize a cíle, sdílení podnikových hodnot a umění nadchnout lidi.

Daniel Zabek

výkonný ředitel, Printo, spol. s r. o.

Z pohledu The Blake Mouton Managerial Grid zcela jistě neprovozujeme tzv. Country Club Management (silná orientace na lidi vs. malá pozornost věnovaná produktivitě). Na produktivitu klademe velký důraz, například prostřednictvím 5S. Od zaměstnanců vyžadujeme výsledky, jejichž dosažení dokážeme náležitě odměnit. Naše lidi motivujeme i nefinančně (zdravotní volno, zvýhodněné stravování, levné telefonní tarify, firemní akce, právní výpomoc apod.). V současné době nedostatku kvalitních pracovníků je třeba prověřeným lidem věnovat zvýšenou pozornost, takže v rámci zmíněné manažerské mřížky se blížíme k pozici tzv. Team Managementu.

Alena Burešová

 ředitelka pro průmysl a ICT, CEEC Research s.r.o.

Rozhodující je správný výběr zaměstnanců, při kterém mnohem více než na aktuální odborné znalosti klademe důraz na povahové rysy a charakter člověka. Pokud ten člověk bude ‚kvalitní‘ – pracovitý, kreativní, samostatný, bude mít schopnost komunikovat s lidmi, oslovit je, bude mít dobré způsoby a působit elegantně – to vše je díky charakteru naší činnosti velmi důležité –, pak budeme velmi rádi investovat čas a úsilí do jeho odborného zaškolení. Majitel naší společnosti pan Vacek je velmi inteligentní, galantní džentlmen, má výborné komunikační schopnosti – vede lidi tím, že sám dává ten nejlepší příklad pro ostatní zaměstnance.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

HRAJEME VELKOU ROLI V OBLASTI BEZPEČNÉHO LÉTÁNÍ

HRAJEME VELKOU ROLI V OBLASTI BEZPEČNÉHO LÉTÁNÍ

Vydáno 25.9.2018

„Bezpečnost v leteckém průmyslu je a vždy bude tématem číslo jedna a dovolím si říct, že společnost Honeywell historicky hrála velkou roli v budování a posouvání bezpečnosti v leteckém průmyslu,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu David Kozák, ředitel společnosti Honeywell v České republice.

PRVNÍ MOTOR S ČESKÝM RODNÝM LISTEM

PRVNÍ MOTOR S ČESKÝM RODNÝM LISTEM

Vydáno 18.9.2018

„Český letecký průmysl má ohromný potenciál a jsem nesmírně rád, že mohu být jeho součástí a aktivně přispívat k jeho rozvoji,“ říká Milan Šlapák, prezident společnosti General Electric pro Českou a Slovenskou republiku a programový ředitel společnosti GE Aviation Czech.

PRVNÍ LETOUN NOVÉ GENERACE UŽ BUDE BRZY BRÁZDIT NEBE

PRVNÍ LETOUN NOVÉ GENERACE UŽ BUDE BRZY BRÁZDIT NEBE

Vydáno 14.9.2018

„L-39NG je pro Aero Vodochody novým začátkem, který nás posouvá zpět mezi světovou třídu producentů vlastních proudových letadel,“ řekl Světu průmyslu Giuseppe Giordo, prezident a výkonný ředitel společnosti AERO Vodochody AEROSPACE a.s.

Antonín Růžička, WIKOV INDUSTRY

Antonín Růžička, WIKOV INDUSTRY

Vydáno 16.8.2018

„Loňský rok byl velmi dobrý a mohly za to hlavně rostoucí ceny surovin, které umožnily investiční činnost v těžebním a zpracovatelském průmyslu. Také se dařilo v energetice klasické i obnovitelné a v kolejových vozidlech,“ říká Antonín Růžička, generální ředitel WIKOV INDUSTRY.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

ROBOTIZACE NEDOSTATEK LIDÍ NEVYŘEŠÍ

ROBOTIZACE NEDOSTATEK LIDÍ NEVYŘEŠÍ

Vydáno 12.9.2018

„Do každého pracovníka byly svým způsobem investovány nemalé prostředky a je přirozenou snahou si takové pracovníky, pokud se osvědčili a nezklamali, udržet,“ říká Jiří Vítek, vedoucí obchodního úseku společnosti T M T Chrudim, která již sedmadvacet let dodává do mnoha zemí světa dopravní zařízení včetně rozsáhlých linek a systémů pro nejrůznější průmyslová odvětví.

PROSAZOVAT PRVKY AUTOMATIZACE NENÍ JEDNODUCHÉ

PROSAZOVAT PRVKY AUTOMATIZACE NENÍ JEDNODUCHÉ

Vydáno 7.9.2018

„Dodnes není jednoduché prosazovat některé prvky automatizace, zejména když mají nahradit rutinní zaběhnuté činnosti. Možná je to také trochu české specifikum, přece jen jsme konzervativnější než některé jiné země,“ říká Vladislava Česáková, výkonná ředitelka a členka představenstva společnosti ZAT a.s.

MATERIÁL BUDOUCNOSTI JE POUŽITÉ DŘEVO

MATERIÁL BUDOUCNOSTI JE POUŽITÉ DŘEVO

Vydáno 4.9.2018

Hrají všemi barvami, mají dřevěné i kamenné dekory a vyrábí je společnost Kronospan, evropský lídr v produkci dřevotřískových desek. „Materiál budoucnosti pro náš obor je použité dřevo. Jeho zpracováním pomáháme životnímu prostředí,“ říká Sylva Krechlerová, jednatelka společnosti KRONOSPAN CR, spol. s r.o.

MIKROSKOPY Z BRNA POUŽÍVAJÍ NOSITELÉ NOBELOVÝCH CEN

MIKROSKOPY Z BRNA POUŽÍVAJÍ NOSITELÉ NOBELOVÝCH CEN

Vydáno 30.8.2018

„Naše mikroskopy se podílejí na výzkumu všech nejdiskutovanějších záležitostí týkajících se zdraví lidí. V průmyslu je zase pěkným příkladem chytrý telefon. Když si představíte jeho vývoj, tak téměř na každém kroku se podílela naše technologie,“ říká Hynek Peřina, generální ředitel společnosti Thermo Fisher Scientific.

TOP 100 PRŮMYSLOVÝCH SPOLEČNOSTÍ ČR – Česká republika zažívá zlaté období

TOP 100 PRŮMYSLOVÝCH SPOLEČNOSTÍ ČR – Česká republika zažívá zlaté období

Vydáno 7.8.2018

Česká republika zažívá, co se týče ekonomiky, zlaté období. V mezinárodním srovnání je tuzemsko na špičce mezi evropskými zeměmi. Výrazně lépe je na tom podle posledních údajů pouze Irsko. Růst zažívá nejen automobilový průmysl, ale i strojírenství, farmacie či výroba oděvů. To dokazuje i pestré zastoupení společností v žebříčku Czech Top 100.

NEJSME JEN VÝROBCI, PRODUKT CELÝ VYMYSLÍME A DODÁME

NEJSME JEN VÝROBCI, PRODUKT CELÝ VYMYSLÍME A DODÁME

Vydáno 6.8.2018

Pro společnost EGE, spol. s r.o., to bylo strategické rozhodnutí. Vedení nechtělo zůstat pouze v pozici výrobní firmy. Proto rozšířila své podnikatelské aktivity o projekční a montážní činnosti. „I díky tomuto kroku dodáváme zhášecí tlumivky, zapouzdřené vodiče a ocelové konstrukce do celého světa,“ říká Roman Rybecký, výkonný ředitel společnosti EGE, spol. s r.o.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem