Češi v zahraničí: Pavel Polášek/Poclain Hydraulics

Vydáno 3.10.2017 letectví

Od roku 2013 pracuje ve společnosti Poclain Hydraulics (součástí Poclain Group) v Pondicherry v jižní Indii, která vyrábí a do celého světa dodává hydraulické motory. Je zodpovědný za veškeré aktivity a procesy spojené s kvalitou – od řízení výroby přes výběr dodavatelů, zavádění certifikací až po řešení nových projektů. Je mu 39 let.

 

Co máte rád?

Jako správný Moravák mám rád slivovici, víno, zabijačku, koláče a posezení s přáteli.

Miluji sníh a zimní sporty a proto jsem v Indii :).

Než jsem se odstěhoval do Indie, hodně jsem sportoval. Bohužel tady jsou možnosti dost omezené, ale bydlím u moře a snažím se to kompenzovat vodními sporty. Docela jsem propadl stavbě lodi.

Velice rád cestuji a poznávám nová místa a lidi, nikdy si nenechám ujít místní kulinářské speciality.

 

V čem chodíte do práce?

V naší společnosti striktně nosíme uniformy. Podle své pozice nosí zaměstnanci košile nebo trička, kalhoty, pracovní boty, ženy pak sárí. Já do práce nosím firemní košili s logem a kalhoty.

V Indii vás lidé opravdu posuzují podle toho, jak vypadáte a jak se oblékáte. Uniforma a speciálně firemní košile je velice ceněná „trofej“. V Indii se na příslušnost k firmě, pro kterou pracujete, klade velký důraz.

 

Co máte rád na Indii? 

Různorodost – podle mě je Indie miniaturou celé zeměkoule. Pracuji v sedmi státech z celkem 36 územních celků, část jich je na jihu, něco ve středu a pak na severu Indie. Nicméně musím zdůraznit, že různorodost jednotlivých států je jako v EU. V žádném případě nelze paušalizovat zkušenost z jednoho města nebo státu na jiné město či stát.

Surovost a realitu plnou protikladů. Ve stejné ulici bydlí velice bohatí lidé společně s naprostými chudáky, kteří spí a žijí na ulici.

Souhlasím se sloganem „Incredible India! / Neuvěřitelná Indie!“, což platí v pozitivním i negativním slova smyslu.

Dějiny. Vznikly zde jedny z nejstarších jazyků světa – sanskrt a tamil. Úžasná je indická mytologie.

A festivaly, těch je tu nepočítaně.

Mám rád úsměv Indů a hlášku „tomorrow sir“.

 

Proč Indie?

Moje dětství bylo jedno velké dobrodružství. Velmi mě tehdy ovlivnil a inspiroval seriál Sandokan. Dokážete si pro kluka, který sní o dálkách, představit zajímavější budoucnost než odjet pracovat přímo do Indie?

 

Co Vás baví na práci v Indii?

Každý pracovní den v Indii může přinést nějaké překvapení a já mám překvapení rád.

Baví mě leadership – když se mi daří vychovávat lídry ze zaměstnanců, původně individualistů neschopných spolupráce a převzetí zodpovědnosti, bez ambicí a vizí. Bohužel, tak je v Indii nastaven základní vzdělávací systém.

Nadřízený, který je uznávaný svým týmem, funguje současně jako „guru“ nejen po stránce pracovní, ale i osobní.

Baví mě zpětná vazba od spokojených zákazníků v Evropě, Americe, Japonsku, Jižní Koreji…, kteří o výrobě v Indii pochybovali.

Baví mě každodenní inovace nutné k adaptaci na podmínky v Indii (teplo, vlhko, písek apod.).

 

Jak vidíte svoji budoucnost?

Rád bych v Indii zůstal ještě dva tři roky, pokud se objeví nějaký zajímavý projekt.

Svou kariéru bych rád budoval v oblastech přesunu výroby mezi státy, výstavby nových výrobních kapacit, řízení výrobních závodů a poradenství pro firmy, které se rozhodly v Indii investovat.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Rozhovory

KAŽDÝ NEMŮŽE ŽÍT A PODNIKAT V PRAZE

KAŽDÝ NEMŮŽE ŽÍT A PODNIKAT V PRAZE

Vydáno 10.1.2020

Příběh společnosti Alcaplast, výrobce sanitární techniky, kterou na jižní Moravě vybudovali Radka Prokopová s manželem Františkem Fabičovicem, vypadá pohádkově. Lídr oboru ve střední a východní Evropě si ale musel náročnou cestu na vrchol vyšlapat. „Náš segment je velice konkurenční, na trhu se potkáváme se světovými značkami a výrobci, proto musíme mít výrobky dotažené do posledního detailu,“ říká v rozhovoru výkonná ředitelka Alcaplastu.

BĚHEM KRIZE LIDÉ POTŘEBUJÍ VÍŘIVKY NEJVÍC

BĚHEM KRIZE LIDÉ POTŘEBUJÍ VÍŘIVKY NEJVÍC

Vydáno 8.1.2020

Až pojedete na prodloužený víkend do hotelového wellness a usednete tam do horké vířivky, je dost možné, že vám bude pohodlí zajišťovat výrobek od české firmy USSPA. Ta je totiž v oboru spa lídrem na českém trhu a velké jméno má i v rámci Evropy. „Při všech činnostech myslíme na nejpodstatnější věc: vířivky jsou pro zákazníkův užitek, jeho relaxaci a radost, to stojí na prvním místě,“ říká Kateřina Kadlecová.

POHYB VLASTNÍCH KAMIONŮ SLEDUJEME ONLINE

POHYB VLASTNÍCH KAMIONŮ SLEDUJEME ONLINE

Vydáno 6.1.2020

„Nejsem plnohodnotný kamioňák ani technický typ,“ říká o sobě Martina Šmídlová, která se téměř dvě dekády významně podílí na chodu společnosti Šmídl působící v kamionové přepravě. Největší problém oboru vidí především v nedostatku řidičů, budoucnost autonomních náklaďáků na silnicích je však podle ní stále vzdálená.

HOTELY BY MĚLY NABÍZET ZÁŽITEK, NIKOLIV SLUŽBU

HOTELY BY MĚLY NABÍZET ZÁŽITEK, NIKOLIV SLUŽBU

Vydáno 19.12.2019

„V dnešní době už lidé nechtějí pouze místo na přespání, ale také co nejautentičtější zážitek z místa, kde přebývají,“ tvrdí v rozhovoru pro Svět průmyslu Richard Valtr, který se svými kolegy po celém světě provozuje úspěšný hotelnický startup Mews. Podle něj by se recepční měli méně věnovat administrativě a více potřebám hosta.

Zobrazit Více