Lite #16

Vydáno 9.10.2017 Lite

Jezdíte Uberem? Rezervujete ubytování přes Airbnb? Aneb, jak se stavíte ke sdílené ekonomice?

Petr Hodek

generální ředitel, ČEZ Teplárenská a.s.

Uber, Airbnb nevyužívám, protože požaduji komfort v podobě dostupnosti služby v době, kdy ji potřebuji a v úrovni, kterou požaduji. Nicméně jsem přesvědčen, že pro určité skupiny zákazníků je tato nová forma služeb přínosná a nemá smysl tomu jakkoli bránit.

Roman Šmucler

prezident České stomatologické komory, majitel institutu estetické medicíny Asklepion

Jsem solidární s taxikáři, kterým stát naložil povinnosti a ještě si vzal půl miliardy za parkování na letišti… Mám dobrou cenu a super kvalitu s jednou firmou. Proč jí ničit? Navíc jsou to Češi a ne Američani. Kvůli Airbnb jsem se odstěhoval od Staromáku. Chci bydlet v domě, ne v hotelu! Každý den jiní lidé mají klíče od domu, hlučí – užívají dovolenou. Osobně bydlím v hotelech, ať mají na všechny ty poplatky a daně! A hotel má být hotel a činžák činžák! Až bude rovnost v podnikání, proč ne?

Tomáš Hron

finanční ředitel ve skupině TART

Uber jsem využil nedávno poprvé a byla to má nejlepší zkušenost s ‚taxíkem‘ minimálně za posledních 10 let. Způsob objednání, zvolení si trasy až po zaplacení – všechno krásně jednoduché a transparentní. K tomu čisté auto, slušný řidič. Systém ho hlídal. Nemohl mě vézt z náměstí Republiky (v Praze) na letiště přes Barandov (jak se stalo mému kolegovi z Vídně) nebo si naúčtovat vyšší taxu. Nikdo nepřispěl tak negativně naší reputaci u zahraničních turistů jak (někteří) pražští taxikáři (s platnou koncesí). Tak proč je nevystavit konkurenčnímu tlaku? Ale souhlasím s taxikáři, že pravidla by měla platit pro všechny stejná. Stát by to měl napravit. Rozhodně však ne tím, že zakáže dobrý nápad, ale nastavením rovných podmínek pro všechny.

Petr Novák

ředitel a jednatel, Koyo Bearings Česká republika s.r.o.

Uberem nejezdím a nevyužívám zatím ani Airbnb. A vlastně ani nevyužívám další produkty sdílené ekonomiky, jako je třeba carsharing. Jsem v tomto ohledu konzervativní a radši si zavolám taxi, při hledání ubytování pak použiju Booking.com nebo si dopředu najdu ubytování, ve kterém bych chtěl přespat, a kontaktuji je napřímo. Pokud jde o současnou kauzu ‚taxikáři vs. Uber‘, musím říct, že taxikáře chápu – musí skládat přísné zkoušky, nakoupit drahé vybavení do auta, jsou omezeni byrokracií. Na druhou stranu mi vadí to, že si berou ostatní lidi, kteří se potřebují dostat na letiště, při svých protestních jízdách jako rukojmí. Část taxikářů je nepoctivá, v tom mají naopak pravdu zastánci Uberu. Mě se osvědčilo si vybírat osvědčené taxislužby s dobrými recenzemi, které se chovají k zákazníkům férově.

Petr Dufek

analytik finančních trhů ČSOB
 

Jezdím Uberem a jsem spokojený, takže jsem současně i zaujatý zákazník. Nechybí mi ani rozhovor s dispečinkem, kterému předchází nějaká líbivá odrhovačka doprovázená slovy ‚nezavěšujte, jste x-tý v pořadí‘, ani mi nechybí turbometr nebo country disko ve voze. Nemusím mít ani hotovost, ani pocit, že jsem zkazil řidiči cestu, protože jedu jen ‚kousek‘ a nejsem ani turista. Takže vlastně jezdím už jenom s Uberem a nepřekážím. Jinak v rámci sdílené ekonomiky nic nesdílím a ani nehodlám sdílet. Na ubytování používám booking.com a nemůžu mu nic vytknout, snad jen to, že někteří uživatelé tam sdílejí někdy až moc :-).

Jakub Kováč

ředitel pro střední Evropu, letgo.cz

K zdieľanej ekonomike sa staviam veľmi pozitívne. Myslím si, že nám umožňuje robiť štandardné veci jednoduchšie, lacnejšie a navyše s nižšou ekologickou záťažou. Airbnb je pre mňa prvé miesto, kde hľadám ubytovanie – napríklad teraz sa chystám do Portugalska a celý týždeň budeme bývať cez Airbnb. Uber využívam, pretože veľa cestujem po svete a Uber je dostupný skoro v každom meste. Úroveň služby je výrazne lepšia než u normálnej taxi služby – viem, kedy a kto príde po mňa, viem kadiaľ pôjdeme, koľko ma to bude stáť, vodiči sú príjemný a navyše je to lacnejšie.

Daniel Zabek

výkonný ředitel, Printo, spol. s r. o.

Sdílenou ekonomiku zatím nevyužívám, ale je mi sympatický koncept sdílených jízdních kol ve velkých městech a věřím, že dříve či později toho využiji. Nejraději však sdílím lože s mojí ženou :-).

Luděk Drnec

obchodní ředitel pro ČR a Střední Evropu, DHL Express (Czech Republic) s.r.o.

Uber nepoužívám, nevlezl bych do 10 let starý plečky řízený kdovíjakým kašparem, ale to asi není odpověď do novin :-). Až dojde k první nehodě Uber řidiče při které zemře pasažér, tak se najednou všichni budou divit, že nikdo za nic neručí.

Marek Čížek

výkonný ředitel, Faurecia Exhaust Systems s.r.o.

Sdílená ekonomika? Rád využívám všechny možné metody sociálních komunikací, vidím v tom velkou sílu, jak se dozvědět vše co nejrychleji, být v kontaktu a centru dění i při každodením velkém pracovním nasazení. Na druhou stranu, zde se stává jakákoliv malá chyba velkou. Ohledně Uberu a ostatních sdílených ekonomik, zde jsem asi více konzervativní, ale nebude to tím, ze bych nechtěl, ale spíše tím, že není tolik času. Jistě je to trend, který nezůstane jen trendem, ale bude to každodenní součást našeho života, asi tak jako vracení prázdných lahví od piva.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

Vydáno 22.6.2018

Jaké vlastnosti musí mít obal, ve kterém se přepravují díly pro automobilový průmysl? Na otázky Světa průmyslu odpovídal Michal Hort, generální ředitel společnosti TART, s.r.o., lídra na trhu s obaly v České republice. Oblast automotive zastupoval Marek Čížek, FES&P manažer pro východní Evropu společnosti Faurecia Clean Mobility.

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

Vydáno 13.4.2018

Energie je veličina, která popisuje schopnost hmoty konat práci. A právě kolem energie, blackoutu, jádra a obnovitelných zdrojů se točil rozhovor s Václavem Bartuškou. „Energetika je krásné odvětví a mám ji rád, ale nepřeceňujme ji,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Svět průmyslu.

BŮH, můj PARŤÁK

BŮH, můj PARŤÁK

Vydáno 16.3.2018

Kdyby nepřišel listopad 1989, mohla Česká republika ztratit osobnost, která boří hranice podnikání. Nejen unikátností svých projektů, ale především čestným a rovným přístupem. „Je pro mne nemyslitelné obchodovat se zkorumpovanými politiky. Nechci se zpronevěřit vlastním křesťanským zásadám, “ říká Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP, a.s., v jehož životě hraje významnou roli víra.

The Invincibles

The Invincibles

Vydáno 13.2.2018

Podpis kolaborativní smlouvy mezi FS ČVUT a GE Aviation přináší výzvy, které se naskytnou možná jednou za sto let a umožní vrátit Českou republiku tam, kam historicky patří – mezi světové hráče, kteří určují trendy v konstrukci letadel a leteckých motorů.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

Vydáno 25.6.2018

Predstihový ukazovateľ aktivity v priemysle eurozóny za máj klesol na najnižšiu úroveň za ostatných 15 mesiacov. Bol to už piaty po sebe nasledujúci mesiac oslabenia tohto mäkkého ukazovateľa, hoci treba dodať, že po vlaňajších decembrových rekordoch.

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

Vydáno 19.6.2018

Přítomnost na sociálních sítích a vůbec v on-line světě lidé neplatí přímo penězi, ale svým soukromím a svým nitrem, o jejichž zpeněžení se pak už postarají jiní. Tohle je klíčový zdroj pohádkového bohatnutí firem jako Facebook, Google či Apple. Nyní budou mít kvůli GDPR bohatnutí těžší. Politici si totiž uvědomili, že jim korporace berou vliv a moc. Jak se říká, když se kácí les, létají třísky. Že ty třísky zasáhnou drobné podnikatele a malé obce, to je v zápase obrů – europolitiků a korporací – bohužel druhořadé.

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

Vydáno 15.6.2018

Lakování je věda a požadavky na lakované komponenty stále rostou. „Například kvalita povrchových úprav od dodavatelů dílů pro automobily je mnohdy vyšší než u laku samotného vozu,“ říká Josef Kocián, ředitel společnosti Galatek, která dodává lakovací centra.

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

Vydáno 8.6.2018

„Co se zakázek týče, těch máme zhruba na pět let dopředu. Kvůli nedostatku pracovních sil jsme nuceni některé zakázky posouvat, nebo dokonce odmítat,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel společnosti CZ LOKO, a.s.

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

Vydáno 1.6.2018

„Podařilo se nám jako prvním v Evropě nanotechnologie použít při výrobě u výsypného vozu Falns 87, který jsme s úspěchem prezentovali na veletrhu InnoTrans 2017 v Mnichově. Jsme přesvědčeni, že využívání nanotechnologií a ušlechtilých materiálů má budoucnost, ale před námi je ještě dlouhá cesta,“ říká Petr Vlček, generální ředitel společnosti Legios Loco a.s.

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

Vydáno 29.5.2018

Nízkopodlažní vozidla, bezkontaktní placení v městské hromadné dopravě, bezdrátové připojení k internetu v tramvajích i metru. To jsou základní inovace, kterými chce Dopravní podnik hl. m. Prahy přitáhnout pozornost cestující veřejnosti. Intenzivně se chceme věnovat také oblasti elektromobility, říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem