Lite #18

Vydáno 23.10.2017 Lite

Co Vy a změna času (letní/zimní)? Vítáte ji, nebo Vám osobně přináší spíše více problémů?

Michal Mejstřík

ekonom, profesor, Institut ekonomických studií, Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy

Nemám problémy, ale doporučuji podpořit Polsko, které navrhuje změnu času zrušit. Je to již překonaný model.

Antonín Růžička

generální ředitel, Wikov Industry a.s.

Ten přechod je vždycky peklo. Hlavně pro děti. Žádný přínos změna času nemá. Zrušil bych to okamžitě.

Radek Strouhal

generální ředitel, TATRA TRUCKS a.s.

Podle mne je to už pouze přežitek, který nemá žádný reálný pozitivní dopad na kvalitu života ani ekonomické zdůvodnění. Je to jen ukázka toho, jak se bojíme měnit své zvyky, i když jsou pro nás nepohodlné.

Mojmír Čapka

generální ředitel, BRISK Tábor a.s.

Ano, změna času mi přináší problémy a jsem pro její zrušení.

Roman Šmucler

prezident České stomatologické komory, majitel institutu estetické medicíny Asklepion

Z medicínského pohledu se jedná o překonatelnou, ale přesto zátěž pro organismus. Pokud je pravda, jak se často tvrdí, že změna času už nepřináší ekonomické výhody, je na čase tuto věc zrušit, ideálně v celé EU, aby neměl člověk jet lag z cesty na Slovensko :).

Ladislav Šimek

zakladatel a majitel, SHIMEQ Air s.r.o.

„Změna času je skvělá příležitost pro spoustu lidí, jak kňourat a stěžovat si na obtíže, které to přináší. Nemám data a neumím posoudit, jaké to má přínosy, ale s ohledem na to, že poměrně často cestuji a minimálně 30x ročně změním časové pásmo, tak je pro mě změna času pod rozlišovací úroveň.“

Petr Dufek

analytik finančních trhů ČSOB
 

Kdysi dávno to asi nějaký smysl mělo. Posunul se čas, ušetřila se energie bez ohledu, jestli se to někomu líbí, nebo nelíbí. V dnešní době, kdy žijeme a vyrábíme kontinuálně, v práci trávíme mnohem více času, nakupujeme, kdy máme čas (po večerech), se už vlastně původní smysl změny času vytrácí. Takže už zbývá jen ‚zvyk‘ posunování času sem a tam, ať už smysl má, nebo ne. Hlavně bez diskuzí. Osobně tuto ‚tradici‘ rád nemám a jediné, co můžu udělat, je to, že posunu času ušetřím alespoň rybičky v akváriu. Mají časovač osvětlení celý rok nastavený stejně.

Petr Novák

ředitel a jednatel, Koyo Bearings Česká republika s.r.o.

Ve změnách času vidím spousty problémů, které toto posunutí přináší. Lidský organismus to zatěžuje a celkově mění zavedený denní rytmus. Osobně bych preferoval stejný čas po celý rok. Studie také prokazují, že to způsobuje problémy zvěři, která je zvyklá, že od určité hodiny lidi jezdí auty do práce, a ze dne na den se čas o hodinu posune. Skokově tedy na nějakou dobu rostou srážky se zvěří. Problémy to tedy nezpůsobuje jen nám lidem.

Daniel Zabek

výkonný ředitel, Printo, spol. s r. o.

Změnu času beru jako fakt, tzn. bez jakýchkoliv kladných či záporných pocitů.

Marek Čížek

výkonný ředitel, Faurecia Exhaust Systems s.r.o.

Letní a zimní čas neřeším, prostě si jen přeřídím hodinky a jedu dle nového času. Když se mi den prodlužuje, tak je to příjemnější, když zkracuje, tak mi ta hodina chybí, ale není to nic, co bych musel jakkoli řešit.

Luděk Drnec

obchodní ředitel pro ČR a Střední Evropu, DHL Express (Czech Republic) s.r.o.

Je mi to jedno.

Tomáš Hron

finanční ředitel ve skupině TART

Změna času na letní/zimní na mě nijak zvlášť nepůsobí. Pokud jedu na služební cestu do Francie, Španělska či do Turecka, tak se geograficky posunu zhruba o hodinu a rozhodně se to na mně nijak negativně neprojeví. Spíše pozitivně. Oběma směry najdu hodně dobré jídlo. V létě je však příjemné, že člověk může sedět venku na terase o hodinu déle a užívat si světla. V zimě je mi to jedno. Pokud by však letní čas byl zrušen úplně, přežil bych to rovněž. Alespoň bych mohl v létě pozorovat noční oblohu o hodinu déle.

Jiří Chrást

ředitel, Akademie ČTK

Mě příroda vybavila tak, že jsem po ránu velmi aktivní. Dopoledne se hlava zklidní a po obědě (rozuměj kolem 11:00) přechází do stand-by režimu. Tělo se opět probírá k životu odpoledne, kdy se snažím sedavou část dne vyvážit pohybem, sportem. Za jeden z nejkrásnějších zážitků považuji ranní rozbřesk. Pak už se to během dne většinou jen zhoršuje. Letní čas je můj čas.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

Vydáno 19.11.2018

Škoda Vagonka patří k největším výrobcům vlakových souprav ve střední Evropě. Vozy jsou vybaveny nejmodernější dostupnou technikou a jsou již prakticky připraveny na jízdu bez strojvůdce. „Na železnici je přechod k autonomnímu řízení určitě menším krokem než v automobilovém průmyslu,“ říká Martin Bednarz, generální ředitel společnosti.

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

Vydáno 11.10.2018

Letoun L 410 pro 19 cestujících a dvoučlennou posádku – to je ten nejznámější a nosný produkt společnosti Aircraft Industries. „Inovovaný model L 410 NG splňuje požadavky na ekonomiku provozu, samozřejmě také všechna bezpečnostní kritéria a poskytuje komfort cestujícím,“ říká Ilona Plšková, generální ředitelka společnosti.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

Vydáno 14.12.2018 Komerční sdělení

Ultrazvukové svařování a tradiční šroubování přestávají hrát prim. V případě spojování plastových a kovových dílů se dostává do popředí tepelné nýtování, které je čistější a rychlejší alternativou ke svým předchůdcům. Vědí to i ve společnosti METESS s.r.o., která ve svém portfoliu nabízí nýtovací stroj s otočným stolem pro nýtování drobných dílů ve velkých sériích.

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

Vydáno 10.12.2018

„Mým snem je, aby se podvozky Tatra dostaly do vesmíru. Toho bych se opravdu chtěl dožít,“ říká generální ředitel a místopředseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS a.s. Radek Strouhal.

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

Vydáno 5.12.2018

„Mou myšlenkou bylo spojit se s firmami, které dodávají špičkové technologie, mají silné technické zázemí a také tyto instalace ověřily v provozu a mají kvalitní reference,“ popisuje záměry akviziční strategie David Dostál, generální ředitel společnosti Papcel a.s.

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

Vydáno 28.11.2018 Komerční sdělení

TOS VARNSDORF, tradiční výrobce obráběcích strojů vlastněný výhradně českým kapitálem, je největší strojírenskou firmou v děčínském okresu a jednou z nejsilnějších v Ústeckém kraji. Svým zaměstnancům společnost nabízí celou řadu benefitů a situaci s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků se rozhodla vyřešit založením vlastní střední průmyslové školy, která v areálu firmy velmi úspěšně funguje již druhým rokem.

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Vydáno 12.11.2018

Společnost Mann + Hummel je světovým lídrem na trhu v oblasti filtrace. „Největším odběratelem je odvětví automotive, kde jsme jedničkou na trhu s filtrací. V oboru filtrace se můžeme pyšnit nejen tisícovkou vývojářů, ale také třemi tisícovkami patentů,“ říká Rostislav Khýr, generální ředitel společnosti.

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

Vydáno 5.11.2018 Komerční sdělení

„Ke značce YAMAZAKI MAZAK jsem získal vztah už v osmdesátých letech minulého století nákupem prvního stroje. Postupem času mne zaujal zejména přístup firmy Mazak a výborná spolupráce. Měl jsem možnost navštívit výrobní závody v Japonsku i v Anglii, seznámil jsem se s majitelem společnosti panem Yamazakim, který již bohužel není mezi námi. Byli jsme obchodní přátelé. Mazak je pro nás zásadní,“ říká Pavel Sobotka, ředitel české společnosti Frentech Aerospace s.r.o.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem