Lite #18

Vydáno 23.10.2017 Lite

Co Vy a změna času (letní/zimní)? Vítáte ji, nebo Vám osobně přináší spíše více problémů?

Michal Mejstřík

ekonom, profesor, Institut ekonomických studií, Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy

Nemám problémy, ale doporučuji podpořit Polsko, které navrhuje změnu času zrušit. Je to již překonaný model.

Antonín Růžička

generální ředitel, Wikov Industry a.s.

Ten přechod je vždycky peklo. Hlavně pro děti. Žádný přínos změna času nemá. Zrušil bych to okamžitě.

Radek Strouhal

generální ředitel, TATRA TRUCKS a.s.

Podle mne je to už pouze přežitek, který nemá žádný reálný pozitivní dopad na kvalitu života ani ekonomické zdůvodnění. Je to jen ukázka toho, jak se bojíme měnit své zvyky, i když jsou pro nás nepohodlné.

Mojmír Čapka

generální ředitel, BRISK Tábor a.s.

Ano, změna času mi přináší problémy a jsem pro její zrušení.

Roman Šmucler

prezident České stomatologické komory, majitel institutu estetické medicíny Asklepion

Z medicínského pohledu se jedná o překonatelnou, ale přesto zátěž pro organismus. Pokud je pravda, jak se často tvrdí, že změna času už nepřináší ekonomické výhody, je na čase tuto věc zrušit, ideálně v celé EU, aby neměl člověk jet lag z cesty na Slovensko :).

Ladislav Šimek

zakladatel a majitel, SHIMEQ Air s.r.o.

„Změna času je skvělá příležitost pro spoustu lidí, jak kňourat a stěžovat si na obtíže, které to přináší. Nemám data a neumím posoudit, jaké to má přínosy, ale s ohledem na to, že poměrně často cestuji a minimálně 30x ročně změním časové pásmo, tak je pro mě změna času pod rozlišovací úroveň.“

Petr Dufek

analytik finančních trhů ČSOB
 

Kdysi dávno to asi nějaký smysl mělo. Posunul se čas, ušetřila se energie bez ohledu, jestli se to někomu líbí, nebo nelíbí. V dnešní době, kdy žijeme a vyrábíme kontinuálně, v práci trávíme mnohem více času, nakupujeme, kdy máme čas (po večerech), se už vlastně původní smysl změny času vytrácí. Takže už zbývá jen ‚zvyk‘ posunování času sem a tam, ať už smysl má, nebo ne. Hlavně bez diskuzí. Osobně tuto ‚tradici‘ rád nemám a jediné, co můžu udělat, je to, že posunu času ušetřím alespoň rybičky v akváriu. Mají časovač osvětlení celý rok nastavený stejně.

Petr Novák

ředitel a jednatel, Koyo Bearings Česká republika s.r.o.

Ve změnách času vidím spousty problémů, které toto posunutí přináší. Lidský organismus to zatěžuje a celkově mění zavedený denní rytmus. Osobně bych preferoval stejný čas po celý rok. Studie také prokazují, že to způsobuje problémy zvěři, která je zvyklá, že od určité hodiny lidi jezdí auty do práce, a ze dne na den se čas o hodinu posune. Skokově tedy na nějakou dobu rostou srážky se zvěří. Problémy to tedy nezpůsobuje jen nám lidem.

Daniel Zabek

výkonný ředitel, Printo, spol. s r. o.

Změnu času beru jako fakt, tzn. bez jakýchkoliv kladných či záporných pocitů.

Marek Čížek

výkonný ředitel, Faurecia Exhaust Systems s.r.o.

Letní a zimní čas neřeším, prostě si jen přeřídím hodinky a jedu dle nového času. Když se mi den prodlužuje, tak je to příjemnější, když zkracuje, tak mi ta hodina chybí, ale není to nic, co bych musel jakkoli řešit.

Luděk Drnec

obchodní ředitel pro ČR a Střední Evropu, DHL Express (Czech Republic) s.r.o.

Je mi to jedno.

Tomáš Hron

finanční ředitel ve skupině TART

Změna času na letní/zimní na mě nijak zvlášť nepůsobí. Pokud jedu na služební cestu do Francie, Španělska či do Turecka, tak se geograficky posunu zhruba o hodinu a rozhodně se to na mně nijak negativně neprojeví. Spíše pozitivně. Oběma směry najdu hodně dobré jídlo. V létě je však příjemné, že člověk může sedět venku na terase o hodinu déle a užívat si světla. V zimě je mi to jedno. Pokud by však letní čas byl zrušen úplně, přežil bych to rovněž. Alespoň bych mohl v létě pozorovat noční oblohu o hodinu déle.

Jiří Chrást

ředitel, Akademie ČTK

Mě příroda vybavila tak, že jsem po ránu velmi aktivní. Dopoledne se hlava zklidní a po obědě (rozuměj kolem 11:00) přechází do stand-by režimu. Tělo se opět probírá k životu odpoledne, kdy se snažím sedavou část dne vyvážit pohybem, sportem. Za jeden z nejkrásnějších zážitků považuji ranní rozbřesk. Pak už se to během dne většinou jen zhoršuje. Letní čas je můj čas.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

Vydáno 22.6.2018

Jaké vlastnosti musí mít obal, ve kterém se přepravují díly pro automobilový průmysl? Na otázky Světa průmyslu odpovídal Michal Hort, generální ředitel společnosti TART, s.r.o., lídra na trhu s obaly v České republice. Oblast automotive zastupoval Marek Čížek, FES&P manažer pro východní Evropu společnosti Faurecia Clean Mobility.

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

Vydáno 13.4.2018

Energie je veličina, která popisuje schopnost hmoty konat práci. A právě kolem energie, blackoutu, jádra a obnovitelných zdrojů se točil rozhovor s Václavem Bartuškou. „Energetika je krásné odvětví a mám ji rád, ale nepřeceňujme ji,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Svět průmyslu.

BŮH, můj PARŤÁK

BŮH, můj PARŤÁK

Vydáno 16.3.2018

Kdyby nepřišel listopad 1989, mohla Česká republika ztratit osobnost, která boří hranice podnikání. Nejen unikátností svých projektů, ale především čestným a rovným přístupem. „Je pro mne nemyslitelné obchodovat se zkorumpovanými politiky. Nechci se zpronevěřit vlastním křesťanským zásadám, “ říká Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP, a.s., v jehož životě hraje významnou roli víra.

The Invincibles

The Invincibles

Vydáno 13.2.2018

Podpis kolaborativní smlouvy mezi FS ČVUT a GE Aviation přináší výzvy, které se naskytnou možná jednou za sto let a umožní vrátit Českou republiku tam, kam historicky patří – mezi světové hráče, kteří určují trendy v konstrukci letadel a leteckých motorů.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

Vydáno 25.6.2018

Predstihový ukazovateľ aktivity v priemysle eurozóny za máj klesol na najnižšiu úroveň za ostatných 15 mesiacov. Bol to už piaty po sebe nasledujúci mesiac oslabenia tohto mäkkého ukazovateľa, hoci treba dodať, že po vlaňajších decembrových rekordoch.

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

Vydáno 19.6.2018

Přítomnost na sociálních sítích a vůbec v on-line světě lidé neplatí přímo penězi, ale svým soukromím a svým nitrem, o jejichž zpeněžení se pak už postarají jiní. Tohle je klíčový zdroj pohádkového bohatnutí firem jako Facebook, Google či Apple. Nyní budou mít kvůli GDPR bohatnutí těžší. Politici si totiž uvědomili, že jim korporace berou vliv a moc. Jak se říká, když se kácí les, létají třísky. Že ty třísky zasáhnou drobné podnikatele a malé obce, to je v zápase obrů – europolitiků a korporací – bohužel druhořadé.

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

Vydáno 15.6.2018

Lakování je věda a požadavky na lakované komponenty stále rostou. „Například kvalita povrchových úprav od dodavatelů dílů pro automobily je mnohdy vyšší než u laku samotného vozu,“ říká Josef Kocián, ředitel společnosti Galatek, která dodává lakovací centra.

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

Vydáno 8.6.2018

„Co se zakázek týče, těch máme zhruba na pět let dopředu. Kvůli nedostatku pracovních sil jsme nuceni některé zakázky posouvat, nebo dokonce odmítat,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel společnosti CZ LOKO, a.s.

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

Vydáno 1.6.2018

„Podařilo se nám jako prvním v Evropě nanotechnologie použít při výrobě u výsypného vozu Falns 87, který jsme s úspěchem prezentovali na veletrhu InnoTrans 2017 v Mnichově. Jsme přesvědčeni, že využívání nanotechnologií a ušlechtilých materiálů má budoucnost, ale před námi je ještě dlouhá cesta,“ říká Petr Vlček, generální ředitel společnosti Legios Loco a.s.

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

Vydáno 29.5.2018

Nízkopodlažní vozidla, bezkontaktní placení v městské hromadné dopravě, bezdrátové připojení k internetu v tramvajích i metru. To jsou základní inovace, kterými chce Dopravní podnik hl. m. Prahy přitáhnout pozornost cestující veřejnosti. Intenzivně se chceme věnovat také oblasti elektromobility, říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem