Lite #20

Vydáno 6.11.2017 Lite

Elektronická evidence tržeb – efektivní a spravedlivý nástroj výběru daní nebo šikana podnikatelů? Co si o EET myslíte Vy?

Petr Hodek

generální ředitel, ČEZ Teplárenská a.s.

„Obecně si myslím, že daně by měli spravedlivě platit všichni bez rozdílu, takže EET za mne určitě ano. Otázkou zůstává, zda je pro stát ekonomické chtít EET i po podnikateli s příjmem např. jeden milion korun ročně, resp. zda náklady na evidenci těchto daní nejsou vyšší než daně, které se tímto způsobem vyberou.“

Roman Šmucler

prezident České stomatologické komory, majitel institutu estetické medicíny Asklepion

„EET, pokud by skutečně probíhaly intenzivní kontroly, pomůže v konkurenci poctivým podnikatelům a v tom vidím její přínos. Zrovna naše společnost kvůli tomu, že je velká a daní, je v poměrně velké konkurenční nevýhodě proti těm, kteří mohou poskytovat slevy za platbu „cash“… První čísla ale ukazují malý daňový výnos EET (na hranici statistické chyby). Tedy jsme buď jako národ docela poctiví, anebo to
fakticky nefunguje, nebo se to dá obejít.“

Michal Mejstřík

ekonom, profesor, Institut ekonomických studií, Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy

„Ano, rozumný nástroj, který narovnává podmínky nejen pro podnikatele a stát, ale i pro zaměstnance, kteří musí být registrovaní a zaplacení včetně sociálních odvodů. To je benefit také pro zaměstnance.“

Marek Čížek

výkonný ředitel, Faurecia Exhaust Systems s.r.o.

„Osobně toto nevnímám jako šikanu podnikatelů a občanů ČR. Koncept EET není implementován jen u nás, ale je funkční například v Chorvatsku, Slovinsku a jiných zemích. Nemám problém, když za cokoli, co si koupím, dostanu účtenku, ale nejsem fanda účtenkových loterií a dalších motivačních programů spojených s EET. Každý, kdo si vydělává peníze, standardně platí daně, odvádí část svého příjmu dle přesně stanovených podmínek a není mi znám důvod, proč by někdo, kdo něco nabízí a prodává, neměl dělat to samé. Vše je stanoveno, přesně popsáno, ale ne respektováno v takovém rozsahu, jaký bychom si představovali. Z tohoto důvodu tuto povinnost vítám. Často slyšíme stížnosti, že něco není nastaveno, něco není popsáno, jak se to má správně dělat. V tomto případě máme vše popsáno, standard nastaven a schválen, tak je jen na nás ho správně dodržovat a následně vybrané prostředky velice transparentně investovat.“

Tomáš Hron

finanční ředitel ve skupině TART

„Asi by se krásně žilo ve světě, kde člověk nemusí zamykat dveře od domu, když odjíždí na dovolenou. Nemusí se bát o děti, když je pustí ven. Nemusí se bát o život, když vjede na silnici. Ale v našem světě prostě existuje určité procento lidí, kvůli kterým dům zamykám, kvůli kterým se bojím o děti, kvůli kterým se bojím o sebe, když vjedu na silnici. A kvůli těmto lidem zavádíme různá opatření, která většině nepřináší vyšší užitek, ale brání podvodníkům ve zneužívání. EET je dle mého názoru toho příkladem. Nesháněl jsem si data, abych vyhodnotil, jestli to přinese 10 nebo 60 miliard. Ale nezažil jsem v minulosti řemeslníka, který by mi nenabídl „slevu“, když bude oprava bez „dokladu“. Proč já musím z mého příjmu zdanit všechno do posledního haléře a on by neměl? Jediný důsledek je ten, že budeme pořád zvyšovat daně těm, kteří se prostě daním nevyhnou – zaměstnancům. I když EET rád nemám (stejně jako letištní bezpečnostní prohlídky, měření rychlosti na silnici, kamery na křižovatkách), vnímám ji jako nástroj, který má zavést snad větší spravedlnost. Škoda, že ji nelze zavést pouze u toho malého procenta, které vždy dělá problémy.“

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

Vydáno 22.6.2018

Jaké vlastnosti musí mít obal, ve kterém se přepravují díly pro automobilový průmysl? Na otázky Světa průmyslu odpovídal Michal Hort, generální ředitel společnosti TART, s.r.o., lídra na trhu s obaly v České republice. Oblast automotive zastupoval Marek Čížek, FES&P manažer pro východní Evropu společnosti Faurecia Clean Mobility.

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

Vydáno 13.4.2018

Energie je veličina, která popisuje schopnost hmoty konat práci. A právě kolem energie, blackoutu, jádra a obnovitelných zdrojů se točil rozhovor s Václavem Bartuškou. „Energetika je krásné odvětví a mám ji rád, ale nepřeceňujme ji,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Svět průmyslu.

BŮH, můj PARŤÁK

BŮH, můj PARŤÁK

Vydáno 16.3.2018

Kdyby nepřišel listopad 1989, mohla Česká republika ztratit osobnost, která boří hranice podnikání. Nejen unikátností svých projektů, ale především čestným a rovným přístupem. „Je pro mne nemyslitelné obchodovat se zkorumpovanými politiky. Nechci se zpronevěřit vlastním křesťanským zásadám, “ říká Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP, a.s., v jehož životě hraje významnou roli víra.

The Invincibles

The Invincibles

Vydáno 13.2.2018

Podpis kolaborativní smlouvy mezi FS ČVUT a GE Aviation přináší výzvy, které se naskytnou možná jednou za sto let a umožní vrátit Českou republiku tam, kam historicky patří – mezi světové hráče, kteří určují trendy v konstrukci letadel a leteckých motorů.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

Vydáno 25.6.2018

Predstihový ukazovateľ aktivity v priemysle eurozóny za máj klesol na najnižšiu úroveň za ostatných 15 mesiacov. Bol to už piaty po sebe nasledujúci mesiac oslabenia tohto mäkkého ukazovateľa, hoci treba dodať, že po vlaňajších decembrových rekordoch.

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

Vydáno 19.6.2018

Přítomnost na sociálních sítích a vůbec v on-line světě lidé neplatí přímo penězi, ale svým soukromím a svým nitrem, o jejichž zpeněžení se pak už postarají jiní. Tohle je klíčový zdroj pohádkového bohatnutí firem jako Facebook, Google či Apple. Nyní budou mít kvůli GDPR bohatnutí těžší. Politici si totiž uvědomili, že jim korporace berou vliv a moc. Jak se říká, když se kácí les, létají třísky. Že ty třísky zasáhnou drobné podnikatele a malé obce, to je v zápase obrů – europolitiků a korporací – bohužel druhořadé.

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

Vydáno 15.6.2018

Lakování je věda a požadavky na lakované komponenty stále rostou. „Například kvalita povrchových úprav od dodavatelů dílů pro automobily je mnohdy vyšší než u laku samotného vozu,“ říká Josef Kocián, ředitel společnosti Galatek, která dodává lakovací centra.

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

Vydáno 8.6.2018

„Co se zakázek týče, těch máme zhruba na pět let dopředu. Kvůli nedostatku pracovních sil jsme nuceni některé zakázky posouvat, nebo dokonce odmítat,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel společnosti CZ LOKO, a.s.

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

Vydáno 1.6.2018

„Podařilo se nám jako prvním v Evropě nanotechnologie použít při výrobě u výsypného vozu Falns 87, který jsme s úspěchem prezentovali na veletrhu InnoTrans 2017 v Mnichově. Jsme přesvědčeni, že využívání nanotechnologií a ušlechtilých materiálů má budoucnost, ale před námi je ještě dlouhá cesta,“ říká Petr Vlček, generální ředitel společnosti Legios Loco a.s.

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

Vydáno 29.5.2018

Nízkopodlažní vozidla, bezkontaktní placení v městské hromadné dopravě, bezdrátové připojení k internetu v tramvajích i metru. To jsou základní inovace, kterými chce Dopravní podnik hl. m. Prahy přitáhnout pozornost cestující veřejnosti. Intenzivně se chceme věnovat také oblasti elektromobility, říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem