BEZPEČNÉ, TICHÉ A S NÍZKÝMI NÁKLADY ŽIVOTNÍHO CYKLU

Vydáno 22.11.2017

Historie společností BONATRANS i GHH RADSATZ se vyznačuje zásadními technickými objevy, obchodními úspěchy a dalšími milníky. O novinky se s námi podělil obchodní ředitel společnosti Rudolf Kodytek.


Které trhy jsou a budou pro vaši společnost klíčové?

Naším domácím trhem zůstává celá Evropa, kde dlouhodobě generujeme tři čtvrtiny tržeb. Z hlediska operátorů kolejových vozidel jsme již několik let většinovým dodavatelem kol a náprav pro největší evropské železnice, včetně Českých drah. V této skupině nám chybí poslední bašta – Trenitalia, národní železnice v Itálii, kde jsme ve fázi homologace. Mimo Evropu očekáváme nejvýraznější růst zejména v Indii, kde jsme vloni otevřeli nový výrobní závod na opracování kol a náprav a montáž a opravy dvojkolí, a dále v USA a Číně. Obecný cíl pro zákaznickou skupinu výrobci kolejových vozidel je růst tržního podílu, jak u těch evropských, tak amerických či asijských.

Jaké zajímavé zakázky jste v poslední době realizovali, případně získali?

V poslední době jsme realizovali například dodávku kol s tlumiči hluku BONASI¬LENCE® pro nové vozy berlínského metra. Z nedávno získaných zakázek bych zmínil dvojkolí pro nové tramvaje v Ostravě, Petrohradu a Poznani. V posledním případě jde o první uplatnění inovované indukčně kalené nápravy BONAXLE®. BONATRANS bude také následující tři roky obouvat rychlovlaky v Koreji.

Vnímáte na trhu nějaké zásadní trendy? Které to případně jsou?

Obecně tlak na růst bezpečnosti kolejových vozidel, který se odráží v požadavcích na jejich klíčové díly, jako jsou podvozek a dvojkolí. Snižování hluku na železnici a v městské dopravě je další téma, které nabývá na intenzitě. A možná zdaleka nejzásadnější je tlak na snižování celkových nákladů na životní cyklus výrobků (TLCC). Naše produktové inovace, ať jsou to již zmíněné BONAXLE® a BONASILENCE®, nebo BONASTAR® (vylepšené jakosti ocelí pro kola) odpovídají na tyto trendy.

Jakou roli sehrává ve vašem oboru digitalizace?

Z interního hlediska umožňuje úsporu nákladů, např. efektivnější údržbu nástrojů, strojů a zařízení. Mimo samotnou firmu nám digitalizace přináší například lepší sběr dat z provozu dvojkolí a možnost promítnutí těchto dat pro procesu vývoje a výzkumu, v posledku do zlepšení parametrů výrobků.

Kam se budou vyvíjet dopravní technologie a jak tyto tendence chce vaše společnost reflektovat?

Vnímáme obrovský potenciál pro růst objemu kolejové přepravy, a to zejména lidí ve městech či mezi nimi. Optimistický výhled nabízí Evropa stejně jako jiné hustě obydlené části světa. Nákladní železniční doprava v Evropě má rovněž velký potenciál, zásadnější ekologizace celé dopravy se bez ní neobejde, ale je podmíněna skutečně velkými investicemi do infrastruktury.

Jak vnímáte vývoj v oblasti oprav kolejových vozidel?

V posledních letech výrobci vlaků soutěží nikoliv pouze o dodávku, ale v balíčku mají také řadu let údržby. U nových vozidel, zejména pro osobní přepravu, se tak stupňuje tlak na TLCC. Pro naše podnikání to znamená prodlužování a předvídatelnost životnosti dvojkolí a jeho dílů.

Co podle Vás představuje největší hrozby pro segment dopravní a kolejové techniky?

Na globálním trhu pozorujeme tendenci k protekcionismu. V různých podobách ji vidíme v USA, Číně, Indii, Rusku, Turecku atd. Evropě v tomto ohledu trvá formulace a přijetí politiky zajišťující rovné podmínky pro všechny subjekty tak dlouho, že možná už nebude koho chránit. Vidíme to v ocelářství, strojírenství i dalších průmyslových odvětvích. Na druhou stranu platí v Evropě vysoké standardy pro lidská práva, včetně sociálních, další dodatečné náklady přináší evropským výrobcům předpisy pro minimalizaci dopadů na životní prostředí. Tyto aspekty jejich neevropská konkurence nemusí zohledňovat. Suma sumárum tak musíme kompenzovat dva neférové aspekty současně.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

VIRTUÁLNÍ DVOJČE NÁS PŘIPRAVUJE NA BUDOUCNOST

VIRTUÁLNÍ DVOJČE NÁS PŘIPRAVUJE NA BUDOUCNOST

Vydáno 29.3.2019

„Nemusíte už čekat na to, co vám ukáže reálný model či prototyp. Funkci výrobku, linky nebo výrobního procesu si vyzkoušíte na počítači na digitálním dvojčeti a v reálu už vás nic nepřekvapí,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel společnosti Bosch v České a Slovenské republice.

POHLED DO BUDOUCNOSTI JE UŽ DNES VELMI ZAJÍMAVÝ

POHLED DO BUDOUCNOSTI JE UŽ DNES VELMI ZAJÍMAVÝ

Vydáno 25.3.2019

Nastává éra digitálních dvojčat. „Tyto virtuální modely reálných systémů pomáhají lépe porozumět, jak funguje proces výroby nebo obchodní modely, a vedou k tomu, aby byly jejich reálné protějšky ve fyzickém světě funkční a provozuschopné. Digitální dvojče také umožňuje včasnou reakci na změny podmínek na trhu, monitoring zařízení i předvídání jejich výpadků,“ uvedla generální ředitelka společnosti IBM v České republice a na Slovensku Zuzana Kocmaníková.

TVOŘÍME VĚCI, KTERÉ NÁS NEPŘESTÁVAJÍ FASCINOVAT

TVOŘÍME VĚCI, KTERÉ NÁS NEPŘESTÁVAJÍ FASCINOVAT

Vydáno 15.3.2019

Otevírá bránu do ideální budoucnosti, upozorní na možná rizika a dokáže připravit vše na míru dle našeho zadání a našich potřeb. To je digitální dvojče. „Moderní softwarové nástroje dokážou vytvořit komplexní obraz výrobku, umí dokonce vygenerovat i jeho optimální tvar. Umístí materiál pouze tam, kde je skutečně potřeba, a vznikne tak organický design podobný tomu, co vytvořila příroda,“ říká generální ředitel společnosti Siemens Eduard Palíšek.

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

Vydáno 18.2.2019

Tempo, kterým se pohybuje automobilový průmysl, je zběsilé. Mohou za to nejen nové technologie, ale i snahy o snižování emisní zátěže a přechod k alternativním pohonům. „Měli bychom zpomalit. Rychlému tempu se začínají bránit i některé automobilky, tvrdí, že ho nemusí přežít, protože investice do změn jsou ukrutné,“ říká Miroslav Dvořák, generální ředitel společnosti MOTOR JIKOV Group a.s. a viceprezident AutoSAP.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

EXPORTNÍ CENA OCENÍ ÚSPĚCHY ČESKÝCH EXPORTÉRŮ DO ZEMÍ SEVERNÍ EVROPY A POBALTÍ

EXPORTNÍ CENA OCENÍ ÚSPĚCHY ČESKÝCH EXPORTÉRŮ DO ZEMÍ SEVERNÍ EVROPY A POBALTÍ

Vydáno 17.4.2019

Česká mincovna, 17. dubna 2019 – Již 22. ročník soutěže Exportní cena DHL pod záštitou agentury CzechTrade, která vyzdvihuje úspěšné české vývozce, startuje. Nově vyhlásí vítěze v kategorii Exportér E-commerce. Tradičně si pak vítězové převezmou ceny v kategoriích Malá společnost, Středně velká společnost, Exportér teritoria a ceny CzechTrade – Nejúspěšnější klient a Exportní příběh roku.

OD ZÁKLADŮ JSME VYVINULI KOMERČNĚ ÚSPĚŠNÝ IoT PŘEVODNÍK

OD ZÁKLADŮ JSME VYVINULI KOMERČNĚ ÚSPĚŠNÝ IoT PŘEVODNÍK

Vydáno 1.4.2019 Komerční sdělení

Jak vypadá ztělesnění nejmodernějších technologií? Zeptejte se v Acrios Systems. Mladá společnost soustředí pozornost na vývoj hardwarových i softwarových produktů, ale především ví, jak správně na čím dál oblíbenější internet věcí (IoT). „Náš IoT převodník je možné využít všude, kde je žádoucí automatizovat odečty různých veličin formou bezdrátového přenosu,“ prozradil jednatel firmy Radim Malinowski.

CHCEME POMOCT K NEZÁVISLOSTI NA FOSILNÍCH PALIVECH A JÁDRU

CHCEME POMOCT K NEZÁVISLOSTI NA FOSILNÍCH PALIVECH A JÁDRU

Vydáno 25.3.2019 Komerční sdělení

„Někdo fotovoltaiku pořizuje jako investici s dobrou návratností, pro někoho je klíčové získat vlastní zdroj a nezávislost. A někdo v tom vidí pojistku na důchod,“ říká jednatel a zakladatel firmy Jaroslav Šuvarský.

TŘI ÚSPĚŠNĚ ZAVEDENÉ AUTOMATIZACE A ROBOTIZACE V ČR OD ZLÍN ROBOTICS

TŘI ÚSPĚŠNĚ ZAVEDENÉ AUTOMATIZACE A ROBOTIZACE V ČR OD ZLÍN ROBOTICS

Vydáno 18.3.2019 Komerční sdělení

Společnost ZLÍN ROBOTICS se od svého začátku zaměřuje na pokročilou průmyslovou robotizaci za použití těch nejmodernějších dostupných technologií. Od uvedení jejich prvního robotického pracoviště, s využitím 4-osého SCARA robota značky EPSON, do provozu uplynulo více než 8 let. Ještě dnes tento robot spolehlivě pracuje v 3 směnném provozu a precizně montuje v pěti sekundách výrobek složený ze tří dílů.

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

Vydáno 14.3.2019

Plzeňská společnost Doosan Škoda Power patří k významným výrobcům parních turbín ve světě. První její parní turbína nese letopočet 1904. Od počátku se jí podařilo udržet rychlé tempo celosvětového rozvoje v oblasti energetiky a na této pozici setrvává i díky investicím do digitalizace a automatizace. „Naše produkty můžeme sledovat on-line po celém světě,“ říká Jan Růžička, ředitel pro firemní strategii.

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

Vydáno 12.3.2019

Česká republika míří mezi technologické lídry. Vládní Rada pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI) nedávno schválila jeden z nejodvážnějších projektů poslední generace. „Inovační strategie 'Czech Republic: The Country For The Future' vytyčuje nové vládní priority, které by nás měly do roku 2030 posunout mezi inovační lídry Evropy,“ uvedl Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků a místopředseda Rady vlády pro vývoj, výzkum a inovace.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem