BEZPEČNÉ, TICHÉ A S NÍZKÝMI NÁKLADY ŽIVOTNÍHO CYKLU

Vydáno 22.11.2017 železnice

Historie společností BONATRANS i GHH RADSATZ se vyznačuje zásadními technickými objevy, obchodními úspěchy a dalšími milníky. O novinky se s námi podělil obchodní ředitel společnosti Rudolf Kodytek.


Které trhy jsou a budou pro vaši společnost klíčové?

Naším domácím trhem zůstává celá Evropa, kde dlouhodobě generujeme tři čtvrtiny tržeb. Z hlediska operátorů kolejových vozidel jsme již několik let většinovým dodavatelem kol a náprav pro největší evropské železnice, včetně Českých drah. V této skupině nám chybí poslední bašta – Trenitalia, národní železnice v Itálii, kde jsme ve fázi homologace. Mimo Evropu očekáváme nejvýraznější růst zejména v Indii, kde jsme vloni otevřeli nový výrobní závod na opracování kol a náprav a montáž a opravy dvojkolí, a dále v USA a Číně. Obecný cíl pro zákaznickou skupinu výrobci kolejových vozidel je růst tržního podílu, jak u těch evropských, tak amerických či asijských.

Jaké zajímavé zakázky jste v poslední době realizovali, případně získali?

V poslední době jsme realizovali například dodávku kol s tlumiči hluku BONASI¬LENCE® pro nové vozy berlínského metra. Z nedávno získaných zakázek bych zmínil dvojkolí pro nové tramvaje v Ostravě, Petrohradu a Poznani. V posledním případě jde o první uplatnění inovované indukčně kalené nápravy BONAXLE®. BONATRANS bude také následující tři roky obouvat rychlovlaky v Koreji.

Vnímáte na trhu nějaké zásadní trendy? Které to případně jsou?

Obecně tlak na růst bezpečnosti kolejových vozidel, který se odráží v požadavcích na jejich klíčové díly, jako jsou podvozek a dvojkolí. Snižování hluku na železnici a v městské dopravě je další téma, které nabývá na intenzitě. A možná zdaleka nejzásadnější je tlak na snižování celkových nákladů na životní cyklus výrobků (TLCC). Naše produktové inovace, ať jsou to již zmíněné BONAXLE® a BONASILENCE®, nebo BONASTAR® (vylepšené jakosti ocelí pro kola) odpovídají na tyto trendy.

Jakou roli sehrává ve vašem oboru digitalizace?

Z interního hlediska umožňuje úsporu nákladů, např. efektivnější údržbu nástrojů, strojů a zařízení. Mimo samotnou firmu nám digitalizace přináší například lepší sběr dat z provozu dvojkolí a možnost promítnutí těchto dat pro procesu vývoje a výzkumu, v posledku do zlepšení parametrů výrobků.

Kam se budou vyvíjet dopravní technologie a jak tyto tendence chce vaše společnost reflektovat?

Vnímáme obrovský potenciál pro růst objemu kolejové přepravy, a to zejména lidí ve městech či mezi nimi. Optimistický výhled nabízí Evropa stejně jako jiné hustě obydlené části světa. Nákladní železniční doprava v Evropě má rovněž velký potenciál, zásadnější ekologizace celé dopravy se bez ní neobejde, ale je podmíněna skutečně velkými investicemi do infrastruktury.

Jak vnímáte vývoj v oblasti oprav kolejových vozidel?

V posledních letech výrobci vlaků soutěží nikoliv pouze o dodávku, ale v balíčku mají také řadu let údržby. U nových vozidel, zejména pro osobní přepravu, se tak stupňuje tlak na TLCC. Pro naše podnikání to znamená prodlužování a předvídatelnost životnosti dvojkolí a jeho dílů.

Co podle Vás představuje největší hrozby pro segment dopravní a kolejové techniky?

Na globálním trhu pozorujeme tendenci k protekcionismu. V různých podobách ji vidíme v USA, Číně, Indii, Rusku, Turecku atd. Evropě v tomto ohledu trvá formulace a přijetí politiky zajišťující rovné podmínky pro všechny subjekty tak dlouho, že možná už nebude koho chránit. Vidíme to v ocelářství, strojírenství i dalších průmyslových odvětvích. Na druhou stranu platí v Evropě vysoké standardy pro lidská práva, včetně sociálních, další dodatečné náklady přináší evropským výrobcům předpisy pro minimalizaci dopadů na životní prostředí. Tyto aspekty jejich neevropská konkurence nemusí zohledňovat. Suma sumárum tak musíme kompenzovat dva neférové aspekty současně.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Rozhovory

KAŽDÝ NEMŮŽE ŽÍT A PODNIKAT V PRAZE

KAŽDÝ NEMŮŽE ŽÍT A PODNIKAT V PRAZE

Vydáno 10.1.2020

Příběh společnosti Alcaplast, výrobce sanitární techniky, kterou na jižní Moravě vybudovali Radka Prokopová s manželem Františkem Fabičovicem, vypadá pohádkově. Lídr oboru ve střední a východní Evropě si ale musel náročnou cestu na vrchol vyšlapat. „Náš segment je velice konkurenční, na trhu se potkáváme se světovými značkami a výrobci, proto musíme mít výrobky dotažené do posledního detailu,“ říká v rozhovoru výkonná ředitelka Alcaplastu.

BĚHEM KRIZE LIDÉ POTŘEBUJÍ VÍŘIVKY NEJVÍC

BĚHEM KRIZE LIDÉ POTŘEBUJÍ VÍŘIVKY NEJVÍC

Vydáno 8.1.2020

Až pojedete na prodloužený víkend do hotelového wellness a usednete tam do horké vířivky, je dost možné, že vám bude pohodlí zajišťovat výrobek od české firmy USSPA. Ta je totiž v oboru spa lídrem na českém trhu a velké jméno má i v rámci Evropy. „Při všech činnostech myslíme na nejpodstatnější věc: vířivky jsou pro zákazníkův užitek, jeho relaxaci a radost, to stojí na prvním místě,“ říká Kateřina Kadlecová.

POHYB VLASTNÍCH KAMIONŮ SLEDUJEME ONLINE

POHYB VLASTNÍCH KAMIONŮ SLEDUJEME ONLINE

Vydáno 6.1.2020

„Nejsem plnohodnotný kamioňák ani technický typ,“ říká o sobě Martina Šmídlová, která se téměř dvě dekády významně podílí na chodu společnosti Šmídl působící v kamionové přepravě. Největší problém oboru vidí především v nedostatku řidičů, budoucnost autonomních náklaďáků na silnicích je však podle ní stále vzdálená.

HOTELY BY MĚLY NABÍZET ZÁŽITEK, NIKOLIV SLUŽBU

HOTELY BY MĚLY NABÍZET ZÁŽITEK, NIKOLIV SLUŽBU

Vydáno 19.12.2019

„V dnešní době už lidé nechtějí pouze místo na přespání, ale také co nejautentičtější zážitek z místa, kde přebývají,“ tvrdí v rozhovoru pro Svět průmyslu Richard Valtr, který se svými kolegy po celém světě provozuje úspěšný hotelnický startup Mews. Podle něj by se recepční měli méně věnovat administrativě a více potřebám hosta.

Zobrazit Více