BEZPEČNÉ, TICHÉ A S NÍZKÝMI NÁKLADY ŽIVOTNÍHO CYKLU

Vydáno 22.11.2017

Historie společností BONATRANS i GHH RADSATZ se vyznačuje zásadními technickými objevy, obchodními úspěchy a dalšími milníky. O novinky se s námi podělil obchodní ředitel společnosti Rudolf Kodytek.


Které trhy jsou a budou pro vaši společnost klíčové?

Naším domácím trhem zůstává celá Evropa, kde dlouhodobě generujeme tři čtvrtiny tržeb. Z hlediska operátorů kolejových vozidel jsme již několik let většinovým dodavatelem kol a náprav pro největší evropské železnice, včetně Českých drah. V této skupině nám chybí poslední bašta – Trenitalia, národní železnice v Itálii, kde jsme ve fázi homologace. Mimo Evropu očekáváme nejvýraznější růst zejména v Indii, kde jsme vloni otevřeli nový výrobní závod na opracování kol a náprav a montáž a opravy dvojkolí, a dále v USA a Číně. Obecný cíl pro zákaznickou skupinu výrobci kolejových vozidel je růst tržního podílu, jak u těch evropských, tak amerických či asijských.

Jaké zajímavé zakázky jste v poslední době realizovali, případně získali?

V poslední době jsme realizovali například dodávku kol s tlumiči hluku BONASI¬LENCE® pro nové vozy berlínského metra. Z nedávno získaných zakázek bych zmínil dvojkolí pro nové tramvaje v Ostravě, Petrohradu a Poznani. V posledním případě jde o první uplatnění inovované indukčně kalené nápravy BONAXLE®. BONATRANS bude také následující tři roky obouvat rychlovlaky v Koreji.

Vnímáte na trhu nějaké zásadní trendy? Které to případně jsou?

Obecně tlak na růst bezpečnosti kolejových vozidel, který se odráží v požadavcích na jejich klíčové díly, jako jsou podvozek a dvojkolí. Snižování hluku na železnici a v městské dopravě je další téma, které nabývá na intenzitě. A možná zdaleka nejzásadnější je tlak na snižování celkových nákladů na životní cyklus výrobků (TLCC). Naše produktové inovace, ať jsou to již zmíněné BONAXLE® a BONASILENCE®, nebo BONASTAR® (vylepšené jakosti ocelí pro kola) odpovídají na tyto trendy.

Jakou roli sehrává ve vašem oboru digitalizace?

Z interního hlediska umožňuje úsporu nákladů, např. efektivnější údržbu nástrojů, strojů a zařízení. Mimo samotnou firmu nám digitalizace přináší například lepší sběr dat z provozu dvojkolí a možnost promítnutí těchto dat pro procesu vývoje a výzkumu, v posledku do zlepšení parametrů výrobků.

Kam se budou vyvíjet dopravní technologie a jak tyto tendence chce vaše společnost reflektovat?

Vnímáme obrovský potenciál pro růst objemu kolejové přepravy, a to zejména lidí ve městech či mezi nimi. Optimistický výhled nabízí Evropa stejně jako jiné hustě obydlené části světa. Nákladní železniční doprava v Evropě má rovněž velký potenciál, zásadnější ekologizace celé dopravy se bez ní neobejde, ale je podmíněna skutečně velkými investicemi do infrastruktury.

Jak vnímáte vývoj v oblasti oprav kolejových vozidel?

V posledních letech výrobci vlaků soutěží nikoliv pouze o dodávku, ale v balíčku mají také řadu let údržby. U nových vozidel, zejména pro osobní přepravu, se tak stupňuje tlak na TLCC. Pro naše podnikání to znamená prodlužování a předvídatelnost životnosti dvojkolí a jeho dílů.

Co podle Vás představuje největší hrozby pro segment dopravní a kolejové techniky?

Na globálním trhu pozorujeme tendenci k protekcionismu. V různých podobách ji vidíme v USA, Číně, Indii, Rusku, Turecku atd. Evropě v tomto ohledu trvá formulace a přijetí politiky zajišťující rovné podmínky pro všechny subjekty tak dlouho, že možná už nebude koho chránit. Vidíme to v ocelářství, strojírenství i dalších průmyslových odvětvích. Na druhou stranu platí v Evropě vysoké standardy pro lidská práva, včetně sociálních, další dodatečné náklady přináší evropským výrobcům předpisy pro minimalizaci dopadů na životní prostředí. Tyto aspekty jejich neevropská konkurence nemusí zohledňovat. Suma sumárum tak musíme kompenzovat dva neférové aspekty současně.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

TOP Rozhovory

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

Vydáno 13.4.2018

Energie je veličina, která popisuje schopnost hmoty konat práci. A právě kolem energie, blackoutu, jádra a obnovitelných zdrojů se točil rozhovor s Václavem Bartuškou. „Energetika je krásné odvětví a mám ji rád, ale nepřeceňujme ji,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Svět průmyslu.

BŮH, můj PARŤÁK

BŮH, můj PARŤÁK

Vydáno 16.3.2018

Kdyby nepřišel listopad 1989, mohla Česká republika ztratit osobnost, která boří hranice podnikání. Nejen unikátností svých projektů, ale především čestným a rovným přístupem. „Je pro mne nemyslitelné obchodovat se zkorumpovanými politiky. Nechci se zpronevěřit vlastním křesťanským zásadám, “ říká Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP, a.s., v jehož životě hraje významnou roli víra.

The Invincibles

The Invincibles

Vydáno 13.2.2018

Podpis kolaborativní smlouvy mezi FS ČVUT a GE Aviation přináší výzvy, které se naskytnou možná jednou za sto let a umožní vrátit Českou republiku tam, kam historicky patří – mezi světové hráče, kteří určují trendy v konstrukci letadel a leteckých motorů.

Mirek Topolánek: mé odmítnutí eura není pocitové, vychází z hluboké znalosti problému

Mirek Topolánek: mé odmítnutí eura není pocitové, vychází z hluboké znalosti problému

Vydáno 22.12.2017

Mirek Topolánek se pro Svět průmyslu vyjadřuje nejen k otázkám přijetí eura, imigrační politiky, ale také k motivům své kandidatury a svým šancím v boji o post prezidenta České republiky uspět.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Další zprávy

OCENĚNÍ JE SIGNÁLEM DOBRÉ PRÁCE

OCENĚNÍ JE SIGNÁLEM DOBRÉ PRÁCE

Vydáno 12.4.2018

Společnosti PKS stavby v současné době patří k předním stavebním společnostem v oboru pozemního stavitelství v České republice, zaměstnává na tři stovky lidí a daří se jí opakovaně tvořit roční obrat kolem 1,5 miliardy korun. „Dokážeme to s konstantním kádrem zkušených lidí bez překotných personálních změn a výkyvů,“ říká Jaroslav Kladiva.

TĚŠÍ MĚ ZÁJEM VEŘEJNOSTI O VODU

TĚŠÍ MĚ ZÁJEM VEŘEJNOSTI O VODU

Vydáno 11.4.2018

Plzeň se rozhodla, že se stane stoprocentním vlastníkem klíčového podniku Vodárna Plzeň. Přechod od původního vlastníka trval osm let. „Nutnost změny majetkových poměrů u společnosti Vodárna Plzeň logicky vyplynula z podmínek u dotačních titulů na vodohospodářské projekty, “ uvedl k důvodům odkoupení akcií od francouzské společnosti Veolia Ludvík Nesnídal.

NĚKDY JE LEPŠÍ SI VYCHOVAT VLASTNÍ ODBORNÍKY Z ŘAD ABSOLVENTŮ

NĚKDY JE LEPŠÍ SI VYCHOVAT VLASTNÍ ODBORNÍKY Z ŘAD ABSOLVENTŮ

Vydáno 9.4.2018

Jsou tři problémy, které brzdí rozvoj stavebnictví. Pomalé schvalovací procesy, které prodlužují stavby i o několik let, a ekologičtí aktivisté. Ten největší problém však přináší ekonomický rozvoj – nedostatek kvalifikovaných pracovníků. S touto překážkou musí bojovat také slovenská společnost SMS a.s.

SVITAP JE SPOLEČNOST, KTERÁ UMÍ VŠE OD SPORTOVNÍ HALY PO UTĚRKU

SVITAP JE SPOLEČNOST, KTERÁ UMÍ VŠE OD SPORTOVNÍ HALY PO UTĚRKU

Vydáno 6.4.2018

„Naše výrobky se využívají ve stavebnictví, zemědělství, v oděvním průmyslu, produkujeme materiál, ze kterého se vyrábějí boty či šijí uniformy. Recyklujeme plasty a z nich vyrábíme páskové tkaniny. Je toho opravdu hodně,“ říká generální ředitel firmy SVITAP J. H. J. spol. s r. o. Jan Heřmanský.

INOVACE JSOU KLÍČEM K PROSPERITĚ FIRMY

INOVACE JSOU KLÍČEM K PROSPERITĚ FIRMY

Vydáno 5.4.2018

Mürdter Dvořák, lisovna, spol. s r.o. se díky nejmodernějším výrobním technologiím a vzdělávání svých zaměstnanců stále drží na špici v oboru vstřikování a konečné úpravy plastů především do automobilového průmyslu.

JE HLAD PO ŘEMESLNÍCÍCH, ZAMĚSTNAVATELÉ PRAKTICKY NEMAJÍ ŠANCI TENTO TREND ZMĚNIT

JE HLAD PO ŘEMESLNÍCÍCH, ZAMĚSTNAVATELÉ PRAKTICKY NEMAJÍ ŠANCI TENTO TREND ZMĚNIT

Vydáno 3.4.2018

„Vzhledem k omezenému počtu kvalifikovaných výrobních dělníků na trhu práce a volnému pohybu pracovních sil v rámci Evropské unie dochází ke konkurenčnímu boji zaměstnavatelů o tyto omezené kapacity kvalitních dělnických profesí. Zaměstnavatelé prakticky nemají šanci tento trend změnit,“ říká předseda představenstva akciové společnosti Axis Ivo Stráník.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem