ŠKODA AUTO. NOVÁ LAKOVNA, ELEKTROMOBILY A STABILNÍ RŮST

Vydáno 15.1.2018

Konec roku byl pro českou automobilku opět ve znamení růstu, rozšiřování a modernizace výroby. Škodovka také oznámila vstup na trh s elektromobily. Průměrný meziroční nárůst produkce za říjen dosáhl téměř deseti procent, investice do nové lakovny přesáhly pět miliard korun, automobilka také slíbila, že do roku 2025 nabídne pět čistě elektrických aut.

 

 

NOVÁ LAKOVNA

 

Společnost Škoda Auto investuje 214,5 milionu eur (zhruba 5,5 miliardy korun) do nové lakovny v Mladé Boleslavi. Vznikne 650 pracovních míst, celková kapacita lakoven automobilky vzroste o 600 na 2700 karoserií denně. Provoz bude zahájen v červnu 2019.

Základní kámen byl položen 1. prosince. Nová lakovna bude podle Škody jednou z nejmodernějších a nejekologičtějších v Evropě. „Stavba nové lakovny v Mladé Boleslavi je důležitou investicí do budoucnosti našeho podniku. Poptávka po vozech značky Škoda na celém světě stoupá a my kontinuálně pracujeme na zvyšování výrobních kapacit v našich stávajících závodech,“ řekl člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus. V nové lakovně firma podle něj zavede řadu ekologických inovací, které budou významně minimalizovat dopady procesu lakování na životní prostředí.

Například zbytkové částice barvy po lakování budou absorbovány drceným vápencem. Díky tomuto suchému odlučování nevzniká žádný odpad ve formě lakového kalu. Škoda bude zároveň rekuperovat velkou část provozního tepla a díky recirkulaci vzduchu dosáhne až osmdesátiprocentní úspory energie.

Noví zaměstnanci se budou střídat ve třech směnách denně. Některé pracovní operace převezmou nebo podpoří roboti. Díky vysokému stupni automatizace bude možné jednotlivá pracoviště zaměstnanců uspořádat mimořádně ergonomicky, uvádí automobilka.

Lakovna bude běžně používat 15 odstínů barev, mimo jiné s metalickým a perleťovým efektem. Na karoserii se nanáší pět vrstev laku, jeho tloušťka pak činí zhruba 100 mikrometrů.

Stavbou nové lakovny a přijetím rozhodnutí o výrobě elektromobilů v Mladé Boleslavi od roku 2020 se automobilka připravuje na budoucnost. Mezi hlavní témata patří mimo jiné elektromobilita, digitalizace podniku, internacionalizace i nové služby související s mobilitou.

 

DO ROKU 2025 PĚT VOZŮ S ČISTĚ ELEKTRICKÝM POHONEM

 

Společnost také oznámila, že bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem. Od roku 2019 bude v Boleslavi vyrábět také elektrické komponenty pro plug-in hybridy. První elektrifikovaný sériový model značky Škoda na trh vstoupí již v roce 2019. Půjde o Škodu Superb s plug-in hybridním pohonem, který bude sjíždět z linky v závodě v Kvasinách. Výroba vozů s klasickým pohonem ale bude v Mladé Boleslavi pokračovat i po roce 2020.

V roce 2020 přibude k plug-in hybridu Superb první model s čistě elektrickým pohonem. Na letošním autosalonu v Šanghaji automobilka představila elektrickou studii Škoda Vision E, na které prezentuje své představy o budoucnosti autonomní jízdy s elektrickým pohonem.

Škoda plánuje do roku 2025 zákazníkům nabídnout pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech. „Těší nás, že první vůz značky Škoda s čistě elektrickým pohonem bude vyráběn v České republice. Toto rozhodnutí potvrzuje velkou důvěru koncernu v zaměstnance společnosti Škoda Auto. Je to důležitý krok pro budoucnost značky Škoda i České republiky jako jednoho z center automobilového průmyslu,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.

Elektrifikace modelů značky Škoda a výroba elektrických komponentů pro koncern Volkswagen patří podle firmy mezi důležité pilíře Strategie 2025. Dalšími důležitými oblastmi jsou digitalizace produktů a procesů, vstup na nové trhy a rozšiřování klasické výroby automobilů o mnoho dalších služeb souvisejících s mobilitou.

Mateřský koncern Volkswagen investuje do konce roku 2022 do elektromobilů, autonomního řízení a služeb nové mobility 34 miliard eur (870 miliard Kč). Celkové investice skupiny v příštích pěti letech pak dosáhnou 72 miliard eur (1,8 bilionu Kč). Vyplývá to z nejnovějšího plánu výdajů na období 2018 až 2022. Plán má pomoci automobilce stát se předním světovým výrobcem elektromobilů.

 

RŮSTOVÝ KURS

 

V říjnu tato automobilka dodala svým zákazníkům na celém světě 107 400 vozů (říjen 2016: 97 900 vozů; +9,7 %). Škoda si polepšila zejména v Evropě (+11,3 %), Rusku (+23,8 %) a Indii (+7,7 %).

Impulsy pro další růst si značka slibuje i od nového modelu Karoq. Nové kompaktní SUV koncem října vstoupilo na první trhy a zákazníkům bylo dodáno již 1 400 vozů. Velké SUV Kodiaq bylo od svého vstupu na trh v únoru 2017 dodáno již 74 100 zákazníkům.

„Těší nás, že jsme i v říjnu pokračovali v pozitivním trendu uplynulých měsíců,“ říká Alain Favey, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu. „Náš růst v Evropě a v Rusku i úspěch našich nových SUV Škoda Kodiaq a Škoda Karoq nás pro příští měsíce naplňují optimismem,“ dodává Favey.

V západní Evropě dodala Škoda v říjnu svým zákazníkům 38 300 vozů, což v porovnání se stejným měsícem předchozího roku představuje nárůst o 8,0 % (říjen 2016: 35 400 vozů).

V Německu, nejsilnějším evropském trhu, vzrostly dodávky zákazníkům na 14 700 vozů, což je o 10,7 % více než ve stejném měsíci roku 2016 (13 300 vozů). Dvouciferného růstu dosáhla Škoda v Dánsku (1400 vozů; +26,7 %), Finsku (900 vozů; +13,4 %), Francii (2600 vozů; +18,0 %), Itálii (2200 vozů; +26,1 %), Nizozemsku (1700 vozů; 17,2 %), v Rakousku (2000 vozů; +14,0 %) a v Norsku (700 vozů; +11,0 %).

Ve střední Evropě vzrostly dodávky zákazníkům o 15,0 % na 18 200 vozů (říjen 2016: 15 800 vozů). Na domácím českém trhu dodala Škoda 8400 vozů a o 11,5 % tak překonala loňský výsledek (říjen 2016: 7600 vozů). V Polsku (6100 vozů; +25,5 %) a Maďarsku (1000 vozů; +21,4 %) dosáhla značka Škoda dvouciferného růstu.

Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly dodávky zákazníkům o 11,7 % na 3700 vozů (říjen 2016: 3300 vozů). Také v Rumunsku (1100 vozů; +28,8 %), Bulharsku (300 vozů; +28,6 %) a na Ukrajině (500 vozů; +22,5 %) dosáhla značka Škoda výrazného růstu.

V Rusku vzrostly dodávky zákazníkům o 23,8 % na 5 700 vozů (říjen 2016: 4600 vozů). V Izraeli zaznamenala společnost Škoda Auto silný růst a oproti stejnému měsíci minulého roku si polepšila o 70,7 % na 1700 vozů (říjen 2016: 1000 vozů).

V Číně – na celosvětově největším trhu značky Škoda – dodala automobilka v uplynulém měsíci svým zákazníkům 33 000 vozů (říjen 2016: 32 000 vozů; +3,2 %).

V Indii zvýšila automobilka dodávky zákazníkům o 7,7 % na 1600 vozů (říjen 2016: 1500 vozů).

 

70 LET VÝROBY VOZŮ ŠKODA V KVASINÁCH

 

Vozy Škoda opouštějí výrobní linku v Kvasinách již od roku 1947. 8000 zaměstnanců dnes vyrábí přibližně 1000 vozů denně. Na počátku roku 2017 zde bylo vyrobeno dvoumilionté vozidlo značky. V budoucnu má být v lokalitě ve východních Čechách vyráběno více než 300 000 vozidel – kvůli tomu společnost Škoda Auto průběžně modernizuje výrobní závod.

„Kvasiny jsou špičkovým závodem s dlouhou tradicí a vynikajícími a vysoce kvalifikovanými zaměstnanci,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO pro výrobu a logistiku. „Jako důležitý výrobní pilíř přispívá náš závod v Kvasinách významně k dosažení výrobních cílů definovaných v naší Strategii 2025. V nadcházejících letech se zde roční objem výroby bude nadále zvyšovat. Za tímto účelem do této lokality významně investujeme a z Kvasin vytváříme kompetenční centrum pro výrobu vozů nejen kategorie SUV,“ dodal dále Oeljeklaus.

Již od roku 1934 jsou ve východočeském výrobním závodě vyráběny automobily, o 13 let později zahájila automobilka Škoda v Kvasinách výrobu vozu Škoda Superb – již tehdy byl vlajkovou lodí značky. V následujících letech zde kromě jiného vznikly modely Felicia (1958–1964), 110 R Coupé (1970–80), Pick-up (1995–2001), první a druhá generace modelu Superb, model Roomster nebo Yeti.

V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii. V rámci SUV-ofenzívy, která začala s modelem Škoda Kodiaq, bude výrobce investovat okolo sedmi miliard korun do modernizace výrobních procesů. V nadcházejících letech se výrobní kapacita zvýší na více než 300 000 vozidel ročně. V současné době se zde vyrábějí modely modely Superb, Kodiaq a nové kompaktní SUV Karoq. Závod Škoda Auto v Kvasinách vyrábí také SUV Seat Ateca.

Počet zaměstnanců v roce 2016 vzrostl o dalších 2600, v současnosti má Škoda Auto v Kvasinách přibližně 8000 zaměstnanců. Společnost je jedním z největších zaměstnavatelů v regionu. Kromě toho investuje automobilový výrobce do regionální infrastruktury a podporuje přitažlivost lokality prostřednictvím podpory společensky prospěšných projektů.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

SLEDUJEME NOVÉ TRENDY A UČÍME S NIMI PRACOVAT OBCE I FIRMY

SLEDUJEME NOVÉ TRENDY A UČÍME S NIMI PRACOVAT OBCE I FIRMY

Vydáno 7.6.2019

„Doba jde rychle kupředu a nutí nás stále hledat technologie, které budou přínosem pro naše klienty. Hledáme nadšence, kteří se dívají do budoucna, vysvětlujeme jim, v čem jim můžeme pomoct, učíme majitele firem i třeba starosty obcí novinky používat a zařazovat do konceptu smart city,“ říká Petr Dvořák, generální ředitel společnosti Vodafone Czech Republic.

KARTA UŽ NENÍ JEN O PLACENÍ, VÍ TOHO O NÁS MNOHEM VÍC

KARTA UŽ NENÍ JEN O PLACENÍ, VÍ TOHO O NÁS MNOHEM VÍC

Vydáno 4.6.2019

Bezhotovostní platba je dnes již zcela rutinní záležitostí, stačí přiložit a je hotovo. Karta však už zdaleka není jen platebním prostředkem, slouží k identifikaci, může suplovat průkaz, klíč, stravenku, jízdenku či vstupenku na kulturní akci. „Těch projektů je skutečně celá škála a jdou napříč odvětvími od školství přes dopravu až po oblast identifikace,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel společnosti Mastercard Europe.

SMART CITY, TO JE POHODLNÝ ŽIVOT V ČISTÉM MĚSTĚ

SMART CITY, TO JE POHODLNÝ ŽIVOT V ČISTÉM MĚSTĚ

Vydáno 13.5.2019

„Smart city totiž není o tom, že si starosta řekne, že teď budeme chytré město. V první fázi je důležité najít strategického partnera a na rozvoji obce směrem ke smart city pracovat dlouhodobě a strategicky. Toto je velmi důležité a často zásadně podceňované,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu Jan Zápotočný, člen představenstva společnosti E.ON Energie.

DEVELOPER JE TEN, KDO TVOŘÍ MĚSTO

DEVELOPER JE TEN, KDO TVOŘÍ MĚSTO

Vydáno 29.4.2019

Město staví developeři. I naše metropole rostla především díky soukromému kapitálu. Tak vznikly nejen oblíbené čtvrti, jako jsou Vinohrady nebo Ořechovka, ale třeba i současná Waltrovka či Florentinum, které nesou značku Penta. „Zodpovědnost za to, jak Praha vypadá, je velká, jsme si toho vědomi a snažíme se podle toho chovat,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu Petr Palička, výkonný ředitel pro Českou republiku ve společnosti Penta Real Estate.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

DÍKY DÁLKOVÝM ODEČTŮM MÁ ODBĚRATEL KONTROLU NAD SPOTŘEBOU VODY

DÍKY DÁLKOVÝM ODEČTŮM MÁ ODBĚRATEL KONTROLU NAD SPOTŘEBOU VODY

Vydáno 12.6.2019

Chytré technologie dnes pronikají do většiny průmyslových oborů, vodárenství není výjimkou. Své o tom vědí ve společnosti VODÁRNA PLZEŇ a.s., kde jdou inovacím dlouhodobě naproti. „Smart technologie přináší komfort jak provozovateli, tak i zákazníkům. Jsme díky nim schopní snáze předcházet haváriím či poruchám,“ říká generální ředitel firmy Ludvík Nesnídal.

SPOLEČNĚ STAVÍME DOMY SE ZELENOU ENERGIÍ

SPOLEČNĚ STAVÍME DOMY SE ZELENOU ENERGIÍ

Vydáno 27.5.2019 Komerční sdělení

Jsou důkazem, že spolupráce dvou firem může fungovat hladce. Jedni zařídí stavbu domu, druzí jej opatří fotovoltaikou. Výsledek? Zákazník dostane moderní bydlení na klíč, které je z velké části nezávislé na elektřině z uhelných a jaderných elektráren. Jednatel firmy S-Power Energies Jaroslav Šuvarský a obchodní ředitel společnosti Bidli Roman Weiser o tom mluvili v rozhovoru pro Svět průmyslu.

VODA JE SOCIÁLNÍ KOMODITA A TAK K NÍ MUSÍME I PŘISTUPOVAT

VODA JE SOCIÁLNÍ KOMODITA A TAK K NÍ MUSÍME I PŘISTUPOVAT

Vydáno 20.5.2019

Pražské vodovody a kanalizace využívají vlastní špičkový systém komplexního managementu vodárenské infrastruktury. „Systém je neustále dostupný, zaměstnanci jsou tak v reálném čase informováni o provozních událostech a data ze systému slouží k vyhodnocení a dalšímu zdokonalení poskytovaných služeb,“ popsal generální ředitel PVK Petr Mrkos unikátní systém SWiM, který patří k těm nejlepším v Evropě.

TĚŽÍME ZE ZKUŠENOSTÍ V OBORU

TĚŽÍME ZE ZKUŠENOSTÍ V OBORU

Vydáno 10.5.2019 Komerční sdělení

Provádí vodoinstalační a topenářské práce, rozvody plynu, ale také odstraňují usazeniny z technologických zařízení. Přerovská firma G R N, s.r.o., patří ve svém oboru ke zkušeným hráčům, přestože vznikla až na počátku třetího tisíciletí. „Mezi našimi klienty jsou státní organizace jako Ministerstvo obrany nebo Ministerstvo zemědělství,“ prozradil Rudolf Gerža.

Společnost Bosch bude od roku 2020 celosvětově CO2 neutrální

Společnost Bosch bude od roku 2020 celosvětově CO2 neutrální

Vydáno 9.5.2019

Již od nadcházejícího roku bude společnost Bosch klimaticky zcela neutrální. Od roku 2020 již více než 400 závodů Bosch po celém světě za sebou nebude zanechávat žádnou uhlíkovou stopu. Bosch je tak prvním velkým průmyslovým podnikem, který tento ambiciózní cíl zrealizuje za zhruba jeden rok. „Přebíráme odpovědnost za ochranu klimatu, a proto jednáme právě teď,“ říká Dr. Volkmar Denner, předseda představenstva společnosti Robert Bosch GmbH.

PRAŽSKÝ DOPRAVNÍ PODNIK PATŘÍ MEZI NEJLEPŠÍ NA SVĚTĚ

PRAŽSKÝ DOPRAVNÍ PODNIK PATŘÍ MEZI NEJLEPŠÍ NA SVĚTĚ

Vydáno 7.5.2019

„Těším se na tu dobu, kdy budu vědět, že tramvaj mi přijede za minutu a další spoj na ni perfektně naváže a neujede mi, že si v aplikaci budu moct předplatit kupon na jízdné,“ říká Petr Witowski, generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem