ŠKODA AUTO. NOVÁ LAKOVNA, ELEKTROMOBILY A STABILNÍ RŮST

Vydáno 15.1.2018

Konec roku byl pro českou automobilku opět ve znamení růstu, rozšiřování a modernizace výroby. Škodovka také oznámila vstup na trh s elektromobily. Průměrný meziroční nárůst produkce za říjen dosáhl téměř deseti procent, investice do nové lakovny přesáhly pět miliard korun, automobilka také slíbila, že do roku 2025 nabídne pět čistě elektrických aut.

 

 

NOVÁ LAKOVNA

 

Společnost Škoda Auto investuje 214,5 milionu eur (zhruba 5,5 miliardy korun) do nové lakovny v Mladé Boleslavi. Vznikne 650 pracovních míst, celková kapacita lakoven automobilky vzroste o 600 na 2700 karoserií denně. Provoz bude zahájen v červnu 2019.

Základní kámen byl položen 1. prosince. Nová lakovna bude podle Škody jednou z nejmodernějších a nejekologičtějších v Evropě. „Stavba nové lakovny v Mladé Boleslavi je důležitou investicí do budoucnosti našeho podniku. Poptávka po vozech značky Škoda na celém světě stoupá a my kontinuálně pracujeme na zvyšování výrobních kapacit v našich stávajících závodech,“ řekl člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus. V nové lakovně firma podle něj zavede řadu ekologických inovací, které budou významně minimalizovat dopady procesu lakování na životní prostředí.

Například zbytkové částice barvy po lakování budou absorbovány drceným vápencem. Díky tomuto suchému odlučování nevzniká žádný odpad ve formě lakového kalu. Škoda bude zároveň rekuperovat velkou část provozního tepla a díky recirkulaci vzduchu dosáhne až osmdesátiprocentní úspory energie.

Noví zaměstnanci se budou střídat ve třech směnách denně. Některé pracovní operace převezmou nebo podpoří roboti. Díky vysokému stupni automatizace bude možné jednotlivá pracoviště zaměstnanců uspořádat mimořádně ergonomicky, uvádí automobilka.

Lakovna bude běžně používat 15 odstínů barev, mimo jiné s metalickým a perleťovým efektem. Na karoserii se nanáší pět vrstev laku, jeho tloušťka pak činí zhruba 100 mikrometrů.

Stavbou nové lakovny a přijetím rozhodnutí o výrobě elektromobilů v Mladé Boleslavi od roku 2020 se automobilka připravuje na budoucnost. Mezi hlavní témata patří mimo jiné elektromobilita, digitalizace podniku, internacionalizace i nové služby související s mobilitou.

 

DO ROKU 2025 PĚT VOZŮ S ČISTĚ ELEKTRICKÝM POHONEM

 

Společnost také oznámila, že bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem. Od roku 2019 bude v Boleslavi vyrábět také elektrické komponenty pro plug-in hybridy. První elektrifikovaný sériový model značky Škoda na trh vstoupí již v roce 2019. Půjde o Škodu Superb s plug-in hybridním pohonem, který bude sjíždět z linky v závodě v Kvasinách. Výroba vozů s klasickým pohonem ale bude v Mladé Boleslavi pokračovat i po roce 2020.

V roce 2020 přibude k plug-in hybridu Superb první model s čistě elektrickým pohonem. Na letošním autosalonu v Šanghaji automobilka představila elektrickou studii Škoda Vision E, na které prezentuje své představy o budoucnosti autonomní jízdy s elektrickým pohonem.

Škoda plánuje do roku 2025 zákazníkům nabídnout pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech. „Těší nás, že první vůz značky Škoda s čistě elektrickým pohonem bude vyráběn v České republice. Toto rozhodnutí potvrzuje velkou důvěru koncernu v zaměstnance společnosti Škoda Auto. Je to důležitý krok pro budoucnost značky Škoda i České republiky jako jednoho z center automobilového průmyslu,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.

Elektrifikace modelů značky Škoda a výroba elektrických komponentů pro koncern Volkswagen patří podle firmy mezi důležité pilíře Strategie 2025. Dalšími důležitými oblastmi jsou digitalizace produktů a procesů, vstup na nové trhy a rozšiřování klasické výroby automobilů o mnoho dalších služeb souvisejících s mobilitou.

Mateřský koncern Volkswagen investuje do konce roku 2022 do elektromobilů, autonomního řízení a služeb nové mobility 34 miliard eur (870 miliard Kč). Celkové investice skupiny v příštích pěti letech pak dosáhnou 72 miliard eur (1,8 bilionu Kč). Vyplývá to z nejnovějšího plánu výdajů na období 2018 až 2022. Plán má pomoci automobilce stát se předním světovým výrobcem elektromobilů.

 

RŮSTOVÝ KURS

 

V říjnu tato automobilka dodala svým zákazníkům na celém světě 107 400 vozů (říjen 2016: 97 900 vozů; +9,7 %). Škoda si polepšila zejména v Evropě (+11,3 %), Rusku (+23,8 %) a Indii (+7,7 %).

Impulsy pro další růst si značka slibuje i od nového modelu Karoq. Nové kompaktní SUV koncem října vstoupilo na první trhy a zákazníkům bylo dodáno již 1 400 vozů. Velké SUV Kodiaq bylo od svého vstupu na trh v únoru 2017 dodáno již 74 100 zákazníkům.

„Těší nás, že jsme i v říjnu pokračovali v pozitivním trendu uplynulých měsíců,“ říká Alain Favey, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu. „Náš růst v Evropě a v Rusku i úspěch našich nových SUV Škoda Kodiaq a Škoda Karoq nás pro příští měsíce naplňují optimismem,“ dodává Favey.

V západní Evropě dodala Škoda v říjnu svým zákazníkům 38 300 vozů, což v porovnání se stejným měsícem předchozího roku představuje nárůst o 8,0 % (říjen 2016: 35 400 vozů).

V Německu, nejsilnějším evropském trhu, vzrostly dodávky zákazníkům na 14 700 vozů, což je o 10,7 % více než ve stejném měsíci roku 2016 (13 300 vozů). Dvouciferného růstu dosáhla Škoda v Dánsku (1400 vozů; +26,7 %), Finsku (900 vozů; +13,4 %), Francii (2600 vozů; +18,0 %), Itálii (2200 vozů; +26,1 %), Nizozemsku (1700 vozů; 17,2 %), v Rakousku (2000 vozů; +14,0 %) a v Norsku (700 vozů; +11,0 %).

Ve střední Evropě vzrostly dodávky zákazníkům o 15,0 % na 18 200 vozů (říjen 2016: 15 800 vozů). Na domácím českém trhu dodala Škoda 8400 vozů a o 11,5 % tak překonala loňský výsledek (říjen 2016: 7600 vozů). V Polsku (6100 vozů; +25,5 %) a Maďarsku (1000 vozů; +21,4 %) dosáhla značka Škoda dvouciferného růstu.

Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly dodávky zákazníkům o 11,7 % na 3700 vozů (říjen 2016: 3300 vozů). Také v Rumunsku (1100 vozů; +28,8 %), Bulharsku (300 vozů; +28,6 %) a na Ukrajině (500 vozů; +22,5 %) dosáhla značka Škoda výrazného růstu.

V Rusku vzrostly dodávky zákazníkům o 23,8 % na 5 700 vozů (říjen 2016: 4600 vozů). V Izraeli zaznamenala společnost Škoda Auto silný růst a oproti stejnému měsíci minulého roku si polepšila o 70,7 % na 1700 vozů (říjen 2016: 1000 vozů).

V Číně – na celosvětově největším trhu značky Škoda – dodala automobilka v uplynulém měsíci svým zákazníkům 33 000 vozů (říjen 2016: 32 000 vozů; +3,2 %).

V Indii zvýšila automobilka dodávky zákazníkům o 7,7 % na 1600 vozů (říjen 2016: 1500 vozů).

 

70 LET VÝROBY VOZŮ ŠKODA V KVASINÁCH

 

Vozy Škoda opouštějí výrobní linku v Kvasinách již od roku 1947. 8000 zaměstnanců dnes vyrábí přibližně 1000 vozů denně. Na počátku roku 2017 zde bylo vyrobeno dvoumilionté vozidlo značky. V budoucnu má být v lokalitě ve východních Čechách vyráběno více než 300 000 vozidel – kvůli tomu společnost Škoda Auto průběžně modernizuje výrobní závod.

„Kvasiny jsou špičkovým závodem s dlouhou tradicí a vynikajícími a vysoce kvalifikovanými zaměstnanci,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO pro výrobu a logistiku. „Jako důležitý výrobní pilíř přispívá náš závod v Kvasinách významně k dosažení výrobních cílů definovaných v naší Strategii 2025. V nadcházejících letech se zde roční objem výroby bude nadále zvyšovat. Za tímto účelem do této lokality významně investujeme a z Kvasin vytváříme kompetenční centrum pro výrobu vozů nejen kategorie SUV,“ dodal dále Oeljeklaus.

Již od roku 1934 jsou ve východočeském výrobním závodě vyráběny automobily, o 13 let později zahájila automobilka Škoda v Kvasinách výrobu vozu Škoda Superb – již tehdy byl vlajkovou lodí značky. V následujících letech zde kromě jiného vznikly modely Felicia (1958–1964), 110 R Coupé (1970–80), Pick-up (1995–2001), první a druhá generace modelu Superb, model Roomster nebo Yeti.

V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii. V rámci SUV-ofenzívy, která začala s modelem Škoda Kodiaq, bude výrobce investovat okolo sedmi miliard korun do modernizace výrobních procesů. V nadcházejících letech se výrobní kapacita zvýší na více než 300 000 vozidel ročně. V současné době se zde vyrábějí modely modely Superb, Kodiaq a nové kompaktní SUV Karoq. Závod Škoda Auto v Kvasinách vyrábí také SUV Seat Ateca.

Počet zaměstnanců v roce 2016 vzrostl o dalších 2600, v současnosti má Škoda Auto v Kvasinách přibližně 8000 zaměstnanců. Společnost je jedním z největších zaměstnavatelů v regionu. Kromě toho investuje automobilový výrobce do regionální infrastruktury a podporuje přitažlivost lokality prostřednictvím podpory společensky prospěšných projektů.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

VIRTUÁLNÍ DVOJČE NÁS PŘIPRAVUJE NA BUDOUCNOST

VIRTUÁLNÍ DVOJČE NÁS PŘIPRAVUJE NA BUDOUCNOST

Vydáno 29.3.2019

„Nemusíte už čekat na to, co vám ukáže reálný model či prototyp. Funkci výrobku, linky nebo výrobního procesu si vyzkoušíte na počítači na digitálním dvojčeti a v reálu už vás nic nepřekvapí,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel společnosti Bosch v České a Slovenské republice.

POHLED DO BUDOUCNOSTI JE UŽ DNES VELMI ZAJÍMAVÝ

POHLED DO BUDOUCNOSTI JE UŽ DNES VELMI ZAJÍMAVÝ

Vydáno 25.3.2019

Nastává éra digitálních dvojčat. „Tyto virtuální modely reálných systémů pomáhají lépe porozumět, jak funguje proces výroby nebo obchodní modely, a vedou k tomu, aby byly jejich reálné protějšky ve fyzickém světě funkční a provozuschopné. Digitální dvojče také umožňuje včasnou reakci na změny podmínek na trhu, monitoring zařízení i předvídání jejich výpadků,“ uvedla generální ředitelka společnosti IBM v České republice a na Slovensku Zuzana Kocmaníková.

TVOŘÍME VĚCI, KTERÉ NÁS NEPŘESTÁVAJÍ FASCINOVAT

TVOŘÍME VĚCI, KTERÉ NÁS NEPŘESTÁVAJÍ FASCINOVAT

Vydáno 15.3.2019

Otevírá bránu do ideální budoucnosti, upozorní na možná rizika a dokáže připravit vše na míru dle našeho zadání a našich potřeb. To je digitální dvojče. „Moderní softwarové nástroje dokážou vytvořit komplexní obraz výrobku, umí dokonce vygenerovat i jeho optimální tvar. Umístí materiál pouze tam, kde je skutečně potřeba, a vznikne tak organický design podobný tomu, co vytvořila příroda,“ říká generální ředitel společnosti Siemens Eduard Palíšek.

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

Vydáno 18.2.2019

Tempo, kterým se pohybuje automobilový průmysl, je zběsilé. Mohou za to nejen nové technologie, ale i snahy o snižování emisní zátěže a přechod k alternativním pohonům. „Měli bychom zpomalit. Rychlému tempu se začínají bránit i některé automobilky, tvrdí, že ho nemusí přežít, protože investice do změn jsou ukrutné,“ říká Miroslav Dvořák, generální ředitel společnosti MOTOR JIKOV Group a.s. a viceprezident AutoSAP.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

EXPORTNÍ CENA OCENÍ ÚSPĚCHY ČESKÝCH EXPORTÉRŮ DO ZEMÍ SEVERNÍ EVROPY A POBALTÍ

EXPORTNÍ CENA OCENÍ ÚSPĚCHY ČESKÝCH EXPORTÉRŮ DO ZEMÍ SEVERNÍ EVROPY A POBALTÍ

Vydáno 17.4.2019

Česká mincovna, 17. dubna 2019 – Již 22. ročník soutěže Exportní cena DHL pod záštitou agentury CzechTrade, která vyzdvihuje úspěšné české vývozce, startuje. Nově vyhlásí vítěze v kategorii Exportér E-commerce. Tradičně si pak vítězové převezmou ceny v kategoriích Malá společnost, Středně velká společnost, Exportér teritoria a ceny CzechTrade – Nejúspěšnější klient a Exportní příběh roku.

OD ZÁKLADŮ JSME VYVINULI KOMERČNĚ ÚSPĚŠNÝ IoT PŘEVODNÍK

OD ZÁKLADŮ JSME VYVINULI KOMERČNĚ ÚSPĚŠNÝ IoT PŘEVODNÍK

Vydáno 1.4.2019 Komerční sdělení

Jak vypadá ztělesnění nejmodernějších technologií? Zeptejte se v Acrios Systems. Mladá společnost soustředí pozornost na vývoj hardwarových i softwarových produktů, ale především ví, jak správně na čím dál oblíbenější internet věcí (IoT). „Náš IoT převodník je možné využít všude, kde je žádoucí automatizovat odečty různých veličin formou bezdrátového přenosu,“ prozradil jednatel firmy Radim Malinowski.

CHCEME POMOCT K NEZÁVISLOSTI NA FOSILNÍCH PALIVECH A JÁDRU

CHCEME POMOCT K NEZÁVISLOSTI NA FOSILNÍCH PALIVECH A JÁDRU

Vydáno 25.3.2019 Komerční sdělení

„Někdo fotovoltaiku pořizuje jako investici s dobrou návratností, pro někoho je klíčové získat vlastní zdroj a nezávislost. A někdo v tom vidí pojistku na důchod,“ říká jednatel a zakladatel firmy Jaroslav Šuvarský.

TŘI ÚSPĚŠNĚ ZAVEDENÉ AUTOMATIZACE A ROBOTIZACE V ČR OD ZLÍN ROBOTICS

TŘI ÚSPĚŠNĚ ZAVEDENÉ AUTOMATIZACE A ROBOTIZACE V ČR OD ZLÍN ROBOTICS

Vydáno 18.3.2019 Komerční sdělení

Společnost ZLÍN ROBOTICS se od svého začátku zaměřuje na pokročilou průmyslovou robotizaci za použití těch nejmodernějších dostupných technologií. Od uvedení jejich prvního robotického pracoviště, s využitím 4-osého SCARA robota značky EPSON, do provozu uplynulo více než 8 let. Ještě dnes tento robot spolehlivě pracuje v 3 směnném provozu a precizně montuje v pěti sekundách výrobek složený ze tří dílů.

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

Vydáno 14.3.2019

Plzeňská společnost Doosan Škoda Power patří k významným výrobcům parních turbín ve světě. První její parní turbína nese letopočet 1904. Od počátku se jí podařilo udržet rychlé tempo celosvětového rozvoje v oblasti energetiky a na této pozici setrvává i díky investicím do digitalizace a automatizace. „Naše produkty můžeme sledovat on-line po celém světě,“ říká Jan Růžička, ředitel pro firemní strategii.

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

Vydáno 12.3.2019

Česká republika míří mezi technologické lídry. Vládní Rada pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI) nedávno schválila jeden z nejodvážnějších projektů poslední generace. „Inovační strategie 'Czech Republic: The Country For The Future' vytyčuje nové vládní priority, které by nás měly do roku 2030 posunout mezi inovační lídry Evropy,“ uvedl Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků a místopředseda Rady vlády pro vývoj, výzkum a inovace.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem