ŠKODA AUTO. NOVÁ LAKOVNA, ELEKTROMOBILY A STABILNÍ RŮST

Vydáno 15.1.2018

Konec roku byl pro českou automobilku opět ve znamení růstu, rozšiřování a modernizace výroby. Škodovka také oznámila vstup na trh s elektromobily. Průměrný meziroční nárůst produkce za říjen dosáhl téměř deseti procent, investice do nové lakovny přesáhly pět miliard korun, automobilka také slíbila, že do roku 2025 nabídne pět čistě elektrických aut.

 

 

NOVÁ LAKOVNA

 

Společnost Škoda Auto investuje 214,5 milionu eur (zhruba 5,5 miliardy korun) do nové lakovny v Mladé Boleslavi. Vznikne 650 pracovních míst, celková kapacita lakoven automobilky vzroste o 600 na 2700 karoserií denně. Provoz bude zahájen v červnu 2019.

Základní kámen byl položen 1. prosince. Nová lakovna bude podle Škody jednou z nejmodernějších a nejekologičtějších v Evropě. „Stavba nové lakovny v Mladé Boleslavi je důležitou investicí do budoucnosti našeho podniku. Poptávka po vozech značky Škoda na celém světě stoupá a my kontinuálně pracujeme na zvyšování výrobních kapacit v našich stávajících závodech,“ řekl člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus. V nové lakovně firma podle něj zavede řadu ekologických inovací, které budou významně minimalizovat dopady procesu lakování na životní prostředí.

Například zbytkové částice barvy po lakování budou absorbovány drceným vápencem. Díky tomuto suchému odlučování nevzniká žádný odpad ve formě lakového kalu. Škoda bude zároveň rekuperovat velkou část provozního tepla a díky recirkulaci vzduchu dosáhne až osmdesátiprocentní úspory energie.

Noví zaměstnanci se budou střídat ve třech směnách denně. Některé pracovní operace převezmou nebo podpoří roboti. Díky vysokému stupni automatizace bude možné jednotlivá pracoviště zaměstnanců uspořádat mimořádně ergonomicky, uvádí automobilka.

Lakovna bude běžně používat 15 odstínů barev, mimo jiné s metalickým a perleťovým efektem. Na karoserii se nanáší pět vrstev laku, jeho tloušťka pak činí zhruba 100 mikrometrů.

Stavbou nové lakovny a přijetím rozhodnutí o výrobě elektromobilů v Mladé Boleslavi od roku 2020 se automobilka připravuje na budoucnost. Mezi hlavní témata patří mimo jiné elektromobilita, digitalizace podniku, internacionalizace i nové služby související s mobilitou.

 

DO ROKU 2025 PĚT VOZŮ S ČISTĚ ELEKTRICKÝM POHONEM

 

Společnost také oznámila, že bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem. Od roku 2019 bude v Boleslavi vyrábět také elektrické komponenty pro plug-in hybridy. První elektrifikovaný sériový model značky Škoda na trh vstoupí již v roce 2019. Půjde o Škodu Superb s plug-in hybridním pohonem, který bude sjíždět z linky v závodě v Kvasinách. Výroba vozů s klasickým pohonem ale bude v Mladé Boleslavi pokračovat i po roce 2020.

V roce 2020 přibude k plug-in hybridu Superb první model s čistě elektrickým pohonem. Na letošním autosalonu v Šanghaji automobilka představila elektrickou studii Škoda Vision E, na které prezentuje své představy o budoucnosti autonomní jízdy s elektrickým pohonem.

Škoda plánuje do roku 2025 zákazníkům nabídnout pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech. „Těší nás, že první vůz značky Škoda s čistě elektrickým pohonem bude vyráběn v České republice. Toto rozhodnutí potvrzuje velkou důvěru koncernu v zaměstnance společnosti Škoda Auto. Je to důležitý krok pro budoucnost značky Škoda i České republiky jako jednoho z center automobilového průmyslu,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.

Elektrifikace modelů značky Škoda a výroba elektrických komponentů pro koncern Volkswagen patří podle firmy mezi důležité pilíře Strategie 2025. Dalšími důležitými oblastmi jsou digitalizace produktů a procesů, vstup na nové trhy a rozšiřování klasické výroby automobilů o mnoho dalších služeb souvisejících s mobilitou.

Mateřský koncern Volkswagen investuje do konce roku 2022 do elektromobilů, autonomního řízení a služeb nové mobility 34 miliard eur (870 miliard Kč). Celkové investice skupiny v příštích pěti letech pak dosáhnou 72 miliard eur (1,8 bilionu Kč). Vyplývá to z nejnovějšího plánu výdajů na období 2018 až 2022. Plán má pomoci automobilce stát se předním světovým výrobcem elektromobilů.

 

RŮSTOVÝ KURS

 

V říjnu tato automobilka dodala svým zákazníkům na celém světě 107 400 vozů (říjen 2016: 97 900 vozů; +9,7 %). Škoda si polepšila zejména v Evropě (+11,3 %), Rusku (+23,8 %) a Indii (+7,7 %).

Impulsy pro další růst si značka slibuje i od nového modelu Karoq. Nové kompaktní SUV koncem října vstoupilo na první trhy a zákazníkům bylo dodáno již 1 400 vozů. Velké SUV Kodiaq bylo od svého vstupu na trh v únoru 2017 dodáno již 74 100 zákazníkům.

„Těší nás, že jsme i v říjnu pokračovali v pozitivním trendu uplynulých měsíců,“ říká Alain Favey, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu. „Náš růst v Evropě a v Rusku i úspěch našich nových SUV Škoda Kodiaq a Škoda Karoq nás pro příští měsíce naplňují optimismem,“ dodává Favey.

V západní Evropě dodala Škoda v říjnu svým zákazníkům 38 300 vozů, což v porovnání se stejným měsícem předchozího roku představuje nárůst o 8,0 % (říjen 2016: 35 400 vozů).

V Německu, nejsilnějším evropském trhu, vzrostly dodávky zákazníkům na 14 700 vozů, což je o 10,7 % více než ve stejném měsíci roku 2016 (13 300 vozů). Dvouciferného růstu dosáhla Škoda v Dánsku (1400 vozů; +26,7 %), Finsku (900 vozů; +13,4 %), Francii (2600 vozů; +18,0 %), Itálii (2200 vozů; +26,1 %), Nizozemsku (1700 vozů; 17,2 %), v Rakousku (2000 vozů; +14,0 %) a v Norsku (700 vozů; +11,0 %).

Ve střední Evropě vzrostly dodávky zákazníkům o 15,0 % na 18 200 vozů (říjen 2016: 15 800 vozů). Na domácím českém trhu dodala Škoda 8400 vozů a o 11,5 % tak překonala loňský výsledek (říjen 2016: 7600 vozů). V Polsku (6100 vozů; +25,5 %) a Maďarsku (1000 vozů; +21,4 %) dosáhla značka Škoda dvouciferného růstu.

Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly dodávky zákazníkům o 11,7 % na 3700 vozů (říjen 2016: 3300 vozů). Také v Rumunsku (1100 vozů; +28,8 %), Bulharsku (300 vozů; +28,6 %) a na Ukrajině (500 vozů; +22,5 %) dosáhla značka Škoda výrazného růstu.

V Rusku vzrostly dodávky zákazníkům o 23,8 % na 5 700 vozů (říjen 2016: 4600 vozů). V Izraeli zaznamenala společnost Škoda Auto silný růst a oproti stejnému měsíci minulého roku si polepšila o 70,7 % na 1700 vozů (říjen 2016: 1000 vozů).

V Číně – na celosvětově největším trhu značky Škoda – dodala automobilka v uplynulém měsíci svým zákazníkům 33 000 vozů (říjen 2016: 32 000 vozů; +3,2 %).

V Indii zvýšila automobilka dodávky zákazníkům o 7,7 % na 1600 vozů (říjen 2016: 1500 vozů).

 

70 LET VÝROBY VOZŮ ŠKODA V KVASINÁCH

 

Vozy Škoda opouštějí výrobní linku v Kvasinách již od roku 1947. 8000 zaměstnanců dnes vyrábí přibližně 1000 vozů denně. Na počátku roku 2017 zde bylo vyrobeno dvoumilionté vozidlo značky. V budoucnu má být v lokalitě ve východních Čechách vyráběno více než 300 000 vozidel – kvůli tomu společnost Škoda Auto průběžně modernizuje výrobní závod.

„Kvasiny jsou špičkovým závodem s dlouhou tradicí a vynikajícími a vysoce kvalifikovanými zaměstnanci,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO pro výrobu a logistiku. „Jako důležitý výrobní pilíř přispívá náš závod v Kvasinách významně k dosažení výrobních cílů definovaných v naší Strategii 2025. V nadcházejících letech se zde roční objem výroby bude nadále zvyšovat. Za tímto účelem do této lokality významně investujeme a z Kvasin vytváříme kompetenční centrum pro výrobu vozů nejen kategorie SUV,“ dodal dále Oeljeklaus.

Již od roku 1934 jsou ve východočeském výrobním závodě vyráběny automobily, o 13 let později zahájila automobilka Škoda v Kvasinách výrobu vozu Škoda Superb – již tehdy byl vlajkovou lodí značky. V následujících letech zde kromě jiného vznikly modely Felicia (1958–1964), 110 R Coupé (1970–80), Pick-up (1995–2001), první a druhá generace modelu Superb, model Roomster nebo Yeti.

V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii. V rámci SUV-ofenzívy, která začala s modelem Škoda Kodiaq, bude výrobce investovat okolo sedmi miliard korun do modernizace výrobních procesů. V nadcházejících letech se výrobní kapacita zvýší na více než 300 000 vozidel ročně. V současné době se zde vyrábějí modely modely Superb, Kodiaq a nové kompaktní SUV Karoq. Závod Škoda Auto v Kvasinách vyrábí také SUV Seat Ateca.

Počet zaměstnanců v roce 2016 vzrostl o dalších 2600, v současnosti má Škoda Auto v Kvasinách přibližně 8000 zaměstnanců. Společnost je jedním z největších zaměstnavatelů v regionu. Kromě toho investuje automobilový výrobce do regionální infrastruktury a podporuje přitažlivost lokality prostřednictvím podpory společensky prospěšných projektů.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

Vydáno 22.6.2018

Jaké vlastnosti musí mít obal, ve kterém se přepravují díly pro automobilový průmysl? Na otázky Světa průmyslu odpovídal Michal Hort, generální ředitel společnosti TART, s.r.o., lídra na trhu s obaly v České republice. Oblast automotive zastupoval Marek Čížek, FES&P manažer pro východní Evropu společnosti Faurecia Clean Mobility.

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

Vydáno 13.4.2018

Energie je veličina, která popisuje schopnost hmoty konat práci. A právě kolem energie, blackoutu, jádra a obnovitelných zdrojů se točil rozhovor s Václavem Bartuškou. „Energetika je krásné odvětví a mám ji rád, ale nepřeceňujme ji,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Svět průmyslu.

BŮH, můj PARŤÁK

BŮH, můj PARŤÁK

Vydáno 16.3.2018

Kdyby nepřišel listopad 1989, mohla Česká republika ztratit osobnost, která boří hranice podnikání. Nejen unikátností svých projektů, ale především čestným a rovným přístupem. „Je pro mne nemyslitelné obchodovat se zkorumpovanými politiky. Nechci se zpronevěřit vlastním křesťanským zásadám, “ říká Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP, a.s., v jehož životě hraje významnou roli víra.

The Invincibles

The Invincibles

Vydáno 13.2.2018

Podpis kolaborativní smlouvy mezi FS ČVUT a GE Aviation přináší výzvy, které se naskytnou možná jednou za sto let a umožní vrátit Českou republiku tam, kam historicky patří – mezi světové hráče, kteří určují trendy v konstrukci letadel a leteckých motorů.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

Vydáno 25.6.2018

Predstihový ukazovateľ aktivity v priemysle eurozóny za máj klesol na najnižšiu úroveň za ostatných 15 mesiacov. Bol to už piaty po sebe nasledujúci mesiac oslabenia tohto mäkkého ukazovateľa, hoci treba dodať, že po vlaňajších decembrových rekordoch.

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

Vydáno 19.6.2018

Přítomnost na sociálních sítích a vůbec v on-line světě lidé neplatí přímo penězi, ale svým soukromím a svým nitrem, o jejichž zpeněžení se pak už postarají jiní. Tohle je klíčový zdroj pohádkového bohatnutí firem jako Facebook, Google či Apple. Nyní budou mít kvůli GDPR bohatnutí těžší. Politici si totiž uvědomili, že jim korporace berou vliv a moc. Jak se říká, když se kácí les, létají třísky. Že ty třísky zasáhnou drobné podnikatele a malé obce, to je v zápase obrů – europolitiků a korporací – bohužel druhořadé.

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

Vydáno 15.6.2018

Lakování je věda a požadavky na lakované komponenty stále rostou. „Například kvalita povrchových úprav od dodavatelů dílů pro automobily je mnohdy vyšší než u laku samotného vozu,“ říká Josef Kocián, ředitel společnosti Galatek, která dodává lakovací centra.

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

Vydáno 8.6.2018

„Co se zakázek týče, těch máme zhruba na pět let dopředu. Kvůli nedostatku pracovních sil jsme nuceni některé zakázky posouvat, nebo dokonce odmítat,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel společnosti CZ LOKO, a.s.

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

Vydáno 1.6.2018

„Podařilo se nám jako prvním v Evropě nanotechnologie použít při výrobě u výsypného vozu Falns 87, který jsme s úspěchem prezentovali na veletrhu InnoTrans 2017 v Mnichově. Jsme přesvědčeni, že využívání nanotechnologií a ušlechtilých materiálů má budoucnost, ale před námi je ještě dlouhá cesta,“ říká Petr Vlček, generální ředitel společnosti Legios Loco a.s.

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

Vydáno 29.5.2018

Nízkopodlažní vozidla, bezkontaktní placení v městské hromadné dopravě, bezdrátové připojení k internetu v tramvajích i metru. To jsou základní inovace, kterými chce Dopravní podnik hl. m. Prahy přitáhnout pozornost cestující veřejnosti. Intenzivně se chceme věnovat také oblasti elektromobility, říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem