V NĚKTERÝCH ZEMÍCH JE TATRA VNÍMÁNA JAKO NEZNIČITELNÉ VOZIDLO

Vydáno 16.2.2018

Po svém znovuzrození před několika lety pokračuje značka Tatra po růstové trajektorii. Navzdory tomu, že v některých zemích jde o kultovní vůz, v tendrech značka samotná příliš neznamená. „Rozhodují provozní ekonomika, náklady životního cyklu a servisní podpora,“ říká Radek Strouhal, generální ředitel společnosti Tatra Trucks.

 

Tatra Trucks získala prvenství v soutěži Tradiční česká značka 2017. O hlasování přitom rozhodla široká veřejnost. Jak si vysvětlujete, že Tatra byla takto oceněna podruhé za sebou?

V první řadě vnímáme toto ocenění jako obrovskou poctu a podporu, které se nám od veřejnosti dostává. Velmi si vážíme pozitivního náhledu na značku a představuje to pro nás zároveň závazek do budoucna, protože každá obhajoba vítězství bývá obtížnější a obtížnější. Myslím si, že lidé stále vnímají Tatru jako rodinné stříbro a každý je tak trochu hrdý na to, že máme značku s tak dlouhou historií a především tak silným produktem, jakým naše vozidla bezesporu jsou.

Jak je značka Tatra Trucks vnímána ve světě?

Vnímání Tatry v zahraničí se velmi liší podle jednotlivých teritorií. Existuje spousta zemí, v nichž stále fungují „osmsetpatnáctky“ dodané v 80. letech. Tam je Tatra vnímána jako téměř nezničitelné vozidlo – dříč pro každodenní práci v lomech, na stavbách či v lese.

Potom jsou země, kde se teprve učí ocenit vlastnosti našich vozidel. V nich se postupně prosazujeme tím, jak přesvědčujeme zákazníky o velmi dobré provozní ekonomice vozidel a naší schopnosti pokrýt všechny jejich potřeby – byť mnohdy za cenu výroby unikátních vozidel.

Hraje síla a tradice značky roli v zahraničních tendrech?

Značka je důležitá vždy, ale v žádném tendru jenom díky ní bohužel nevyhrajete. Jediná cesta k přesvědčení zákazníka spočívá v provozní ekonomice, nákladech životního cyklu a samozřejmě maximální podpoře ze strany výrobce a servisu.

Velkou výhodu máme v naší strategii tržního výklenkáře, kdy jsme schopni upravit vozidla tak, aby splňovala požadavky zákazníka, a vytvořit mu de facto auto „na míru“.

Společnosti se daří, loni jste vyrobili přibližně o třetinu více vozů než v roce 2016. Jaký je stav objednávek pro letošní rok?

Začátek roku je vždy trochu ospalejší, než se rozběhnou výběrová řízení v jednotlivých společnostech, ale i ve vládním sektoru. Ta pravá sezona pro nás začíná v květnu a pokračuje zpravidla až do konce roku. Tehdy odvádíme poslední vozidla, abychom je dodali včas v daném kalendářním roce a naplnili investiční plány našich zákazníků.

O jaké modely Tatry a typy provedení je mezi vašimi zákazníky největší zájem?

Velký růst prožila Tatra T158 Phoenix. Jedná se o naši vlajkovou loď v komerčním sektoru a vnímáme zde velmi kladné ohlasy od řidičů, ale především od majitelů firem. Ti zjišťují, že naše vozidla jsou schopna provozu v podstatě za jakéhokoli počasí i v těžkém terénu, a nedochází tak ke zpožděním při plnění jejich zakázek. Taktéž ekonomika vozidla dosahuje velmi dobré úrovně. Přece jenom ještě spousta našich zákazníků vlastní auta stará i několik let a s novým Phoeni­xem přichází nejen vyšší komfort, ale především výrazně nižší spotřeba. Právě pro tyto zákazníky jsme spustili program výkupu starých vozidel na protiúčet při pořízení nového.

V roce 2016 jste dosáhli tržeb ve výši 5,4 miliardy korun. Jaký je předpoklad pro rok 2017?

Nezlobte se, ale obraty společnosti budeme zveřejňovat až po jejich auditu. Nicméně mohu říci, že loňský rok je z hlediska výsledků opět velmi dobrý.

Plánujete další investice do výrobních kapacit?

Plánujeme. Od převzetí společnosti novými majiteli jsme nainvestovali do výrobních a vývojových kapacit společnosti již více než 800 milionů korun. Tyto investice nám umožnily nejen navýšení výroby a kvality našich vozidel, ale především otevřely nové možnosti v oblasti výzkumu a vývoje. Nejzajímavější a největší investicí pro letošní rok je zcela nové pracoviště pro výrobu nosných (páteřových) rour, které prošly za poslední dva roky výraznou konstrukční změnou vedoucí ke zvýšení jejich pevnosti a životnosti. Myslím si, že jde o další krok, kterým posílíme pověst značky Tatra jako vozidla s velmi dlouhou životností a vysokou přidanou hodnotou.

 

Čtěte také: TATRA: ČESKÉ ZLATO SE SKVĚLOU PROSTUPNOSTÍ

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

Vydáno 19.11.2018

Škoda Vagonka patří k největším výrobcům vlakových souprav ve střední Evropě. Vozy jsou vybaveny nejmodernější dostupnou technikou a jsou již prakticky připraveny na jízdu bez strojvůdce. „Na železnici je přechod k autonomnímu řízení určitě menším krokem než v automobilovém průmyslu,“ říká Martin Bednarz, generální ředitel společnosti.

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

Vydáno 11.10.2018

Letoun L 410 pro 19 cestujících a dvoučlennou posádku – to je ten nejznámější a nosný produkt společnosti Aircraft Industries. „Inovovaný model L 410 NG splňuje požadavky na ekonomiku provozu, samozřejmě také všechna bezpečnostní kritéria a poskytuje komfort cestujícím,“ říká Ilona Plšková, generální ředitelka společnosti.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

Vydáno 14.12.2018 Komerční sdělení

Ultrazvukové svařování a tradiční šroubování přestávají hrát prim. V případě spojování plastových a kovových dílů se dostává do popředí tepelné nýtování, které je čistější a rychlejší alternativou ke svým předchůdcům. Vědí to i ve společnosti METESS s.r.o., která ve svém portfoliu nabízí nýtovací stroj s otočným stolem pro nýtování drobných dílů ve velkých sériích.

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

Vydáno 10.12.2018

„Mým snem je, aby se podvozky Tatra dostaly do vesmíru. Toho bych se opravdu chtěl dožít,“ říká generální ředitel a místopředseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS a.s. Radek Strouhal.

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

Vydáno 5.12.2018

„Mou myšlenkou bylo spojit se s firmami, které dodávají špičkové technologie, mají silné technické zázemí a také tyto instalace ověřily v provozu a mají kvalitní reference,“ popisuje záměry akviziční strategie David Dostál, generální ředitel společnosti Papcel a.s.

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

Vydáno 28.11.2018 Komerční sdělení

TOS VARNSDORF, tradiční výrobce obráběcích strojů vlastněný výhradně českým kapitálem, je největší strojírenskou firmou v děčínském okresu a jednou z nejsilnějších v Ústeckém kraji. Svým zaměstnancům společnost nabízí celou řadu benefitů a situaci s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků se rozhodla vyřešit založením vlastní střední průmyslové školy, která v areálu firmy velmi úspěšně funguje již druhým rokem.

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Vydáno 12.11.2018

Společnost Mann + Hummel je světovým lídrem na trhu v oblasti filtrace. „Největším odběratelem je odvětví automotive, kde jsme jedničkou na trhu s filtrací. V oboru filtrace se můžeme pyšnit nejen tisícovkou vývojářů, ale také třemi tisícovkami patentů,“ říká Rostislav Khýr, generální ředitel společnosti.

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

Vydáno 5.11.2018 Komerční sdělení

„Ke značce YAMAZAKI MAZAK jsem získal vztah už v osmdesátých letech minulého století nákupem prvního stroje. Postupem času mne zaujal zejména přístup firmy Mazak a výborná spolupráce. Měl jsem možnost navštívit výrobní závody v Japonsku i v Anglii, seznámil jsem se s majitelem společnosti panem Yamazakim, který již bohužel není mezi námi. Byli jsme obchodní přátelé. Mazak je pro nás zásadní,“ říká Pavel Sobotka, ředitel české společnosti Frentech Aerospace s.r.o.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem