V NĚKTERÝCH ZEMÍCH JE TATRA VNÍMÁNA JAKO NEZNIČITELNÉ VOZIDLO

Vydáno 16.2.2018 automotive

Po svém znovuzrození před několika lety pokračuje značka Tatra po růstové trajektorii. Navzdory tomu, že v některých zemích jde o kultovní vůz, v tendrech značka samotná příliš neznamená. „Rozhodují provozní ekonomika, náklady životního cyklu a servisní podpora,“ říká Radek Strouhal, generální ředitel společnosti Tatra Trucks.

 

Tatra Trucks získala prvenství v soutěži Tradiční česká značka 2017. O hlasování přitom rozhodla široká veřejnost. Jak si vysvětlujete, že Tatra byla takto oceněna podruhé za sebou?

V první řadě vnímáme toto ocenění jako obrovskou poctu a podporu, které se nám od veřejnosti dostává. Velmi si vážíme pozitivního náhledu na značku a představuje to pro nás zároveň závazek do budoucna, protože každá obhajoba vítězství bývá obtížnější a obtížnější. Myslím si, že lidé stále vnímají Tatru jako rodinné stříbro a každý je tak trochu hrdý na to, že máme značku s tak dlouhou historií a především tak silným produktem, jakým naše vozidla bezesporu jsou.

Jak je značka Tatra Trucks vnímána ve světě?

Vnímání Tatry v zahraničí se velmi liší podle jednotlivých teritorií. Existuje spousta zemí, v nichž stále fungují „osmsetpatnáctky“ dodané v 80. letech. Tam je Tatra vnímána jako téměř nezničitelné vozidlo – dříč pro každodenní práci v lomech, na stavbách či v lese.

Potom jsou země, kde se teprve učí ocenit vlastnosti našich vozidel. V nich se postupně prosazujeme tím, jak přesvědčujeme zákazníky o velmi dobré provozní ekonomice vozidel a naší schopnosti pokrýt všechny jejich potřeby – byť mnohdy za cenu výroby unikátních vozidel.

Hraje síla a tradice značky roli v zahraničních tendrech?

Značka je důležitá vždy, ale v žádném tendru jenom díky ní bohužel nevyhrajete. Jediná cesta k přesvědčení zákazníka spočívá v provozní ekonomice, nákladech životního cyklu a samozřejmě maximální podpoře ze strany výrobce a servisu.

Velkou výhodu máme v naší strategii tržního výklenkáře, kdy jsme schopni upravit vozidla tak, aby splňovala požadavky zákazníka, a vytvořit mu de facto auto „na míru“.

Společnosti se daří, loni jste vyrobili přibližně o třetinu více vozů než v roce 2016. Jaký je stav objednávek pro letošní rok?

Začátek roku je vždy trochu ospalejší, než se rozběhnou výběrová řízení v jednotlivých společnostech, ale i ve vládním sektoru. Ta pravá sezona pro nás začíná v květnu a pokračuje zpravidla až do konce roku. Tehdy odvádíme poslední vozidla, abychom je dodali včas v daném kalendářním roce a naplnili investiční plány našich zákazníků.

O jaké modely Tatry a typy provedení je mezi vašimi zákazníky největší zájem?

Velký růst prožila Tatra T158 Phoenix. Jedná se o naši vlajkovou loď v komerčním sektoru a vnímáme zde velmi kladné ohlasy od řidičů, ale především od majitelů firem. Ti zjišťují, že naše vozidla jsou schopna provozu v podstatě za jakéhokoli počasí i v těžkém terénu, a nedochází tak ke zpožděním při plnění jejich zakázek. Taktéž ekonomika vozidla dosahuje velmi dobré úrovně. Přece jenom ještě spousta našich zákazníků vlastní auta stará i několik let a s novým Phoeni­xem přichází nejen vyšší komfort, ale především výrazně nižší spotřeba. Právě pro tyto zákazníky jsme spustili program výkupu starých vozidel na protiúčet při pořízení nového.

V roce 2016 jste dosáhli tržeb ve výši 5,4 miliardy korun. Jaký je předpoklad pro rok 2017?

Nezlobte se, ale obraty společnosti budeme zveřejňovat až po jejich auditu. Nicméně mohu říci, že loňský rok je z hlediska výsledků opět velmi dobrý.

Plánujete další investice do výrobních kapacit?

Plánujeme. Od převzetí společnosti novými majiteli jsme nainvestovali do výrobních a vývojových kapacit společnosti již více než 800 milionů korun. Tyto investice nám umožnily nejen navýšení výroby a kvality našich vozidel, ale především otevřely nové možnosti v oblasti výzkumu a vývoje. Nejzajímavější a největší investicí pro letošní rok je zcela nové pracoviště pro výrobu nosných (páteřových) rour, které prošly za poslední dva roky výraznou konstrukční změnou vedoucí ke zvýšení jejich pevnosti a životnosti. Myslím si, že jde o další krok, kterým posílíme pověst značky Tatra jako vozidla s velmi dlouhou životností a vysokou přidanou hodnotou.

 

Čtěte také: TATRA: ČESKÉ ZLATO SE SKVĚLOU PROSTUPNOSTÍ

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Rozhovory

P-D Refractories CZ a.s. – lídr na poli žárovzdorných materiálů

P-D Refractories CZ a.s. – lídr na poli žárovzdorných materiálů

Vydáno 24.6.2022

P-D Refractories CZ a.s. je jedním z největších výrobců a dodavatelů žárovzdorných výrobků a surovin v Evropě. Na primární položky produkce, novinky a úskalí spojená s energetickou krizí a konfliktem na Ukrajině jsme se zeptali Ing. Jiřího Kyncla, generálního ředitele společnosti.     Vaší vizí jsou stále lepší výrobky a služby pro Vaše zákazníky. Můžete nám […]

Profesionálně od podlahy až po střechu

Profesionálně od podlahy až po střechu

Vydáno 24.6.2022

Polyuretanová, tedy PUR pěna je jedním z nejlehčích a nejlepších izolantů. Způsob, jakým se pěna aplikuje, řeší spoustu kritických detailů, se kterými se řemeslníci potýkají u jiných izolantů, které musí opracovat, tvarovat, spojovat či lepit. Jaké typy střech se PUR pěnou izolují? K čemu se PUR pěna používá ve filmovém a zábavním průmyslu? Jak přispívá […]

Tradiční dodavatel v netradiční době

Tradiční dodavatel v netradiční době

Vydáno 24.6.2022

Společnost Doosan Škoda Power s.r.o., výrobce parních turbín a souvisejících energetických zařízení, má za sebou dlouhou a úspěšnou historii 118 let a více než 650 dodaných strojů o souhrnném výkonu 130 GW po celém světě. Štepán Šmida, který ve společnosti působí na pozici Business Development Manager, na Dnech teplárenství a energetiky mluvil o možnostech, které […]

ESG projekty pro zdravější životní prostředí

ESG projekty pro zdravější životní prostředí

Vydáno 23.6.2022

Naše produkty vyrábíme ze surovin, které si bereme z přírody. Přetváříme je do přírodního stavebního materiálu, ze kterého umožňujeme našim zákazníkům stavět zdravé a udržitelné bydlení. Naše společnost je vedena snahou vracet přírodě, když si z ní něco bereme, a proto jsme v letošním roce zintenzivnili práci na projektech, které jsou spojené s ochranou a […]

Zobrazit Více