V NĚKTERÝCH ZEMÍCH JE TATRA VNÍMÁNA JAKO NEZNIČITELNÉ VOZIDLO

Vydáno 16.2.2018

Po svém znovuzrození před několika lety pokračuje značka Tatra po růstové trajektorii. Navzdory tomu, že v některých zemích jde o kultovní vůz, v tendrech značka samotná příliš neznamená. „Rozhodují provozní ekonomika, náklady životního cyklu a servisní podpora,“ říká Radek Strouhal, generální ředitel společnosti Tatra Trucks.

 

Tatra Trucks získala prvenství v soutěži Tradiční česká značka 2017. O hlasování přitom rozhodla široká veřejnost. Jak si vysvětlujete, že Tatra byla takto oceněna podruhé za sebou?

V první řadě vnímáme toto ocenění jako obrovskou poctu a podporu, které se nám od veřejnosti dostává. Velmi si vážíme pozitivního náhledu na značku a představuje to pro nás zároveň závazek do budoucna, protože každá obhajoba vítězství bývá obtížnější a obtížnější. Myslím si, že lidé stále vnímají Tatru jako rodinné stříbro a každý je tak trochu hrdý na to, že máme značku s tak dlouhou historií a především tak silným produktem, jakým naše vozidla bezesporu jsou.

Jak je značka Tatra Trucks vnímána ve světě?

Vnímání Tatry v zahraničí se velmi liší podle jednotlivých teritorií. Existuje spousta zemí, v nichž stále fungují „osmsetpatnáctky“ dodané v 80. letech. Tam je Tatra vnímána jako téměř nezničitelné vozidlo – dříč pro každodenní práci v lomech, na stavbách či v lese.

Potom jsou země, kde se teprve učí ocenit vlastnosti našich vozidel. V nich se postupně prosazujeme tím, jak přesvědčujeme zákazníky o velmi dobré provozní ekonomice vozidel a naší schopnosti pokrýt všechny jejich potřeby – byť mnohdy za cenu výroby unikátních vozidel.

Hraje síla a tradice značky roli v zahraničních tendrech?

Značka je důležitá vždy, ale v žádném tendru jenom díky ní bohužel nevyhrajete. Jediná cesta k přesvědčení zákazníka spočívá v provozní ekonomice, nákladech životního cyklu a samozřejmě maximální podpoře ze strany výrobce a servisu.

Velkou výhodu máme v naší strategii tržního výklenkáře, kdy jsme schopni upravit vozidla tak, aby splňovala požadavky zákazníka, a vytvořit mu de facto auto „na míru“.

Společnosti se daří, loni jste vyrobili přibližně o třetinu více vozů než v roce 2016. Jaký je stav objednávek pro letošní rok?

Začátek roku je vždy trochu ospalejší, než se rozběhnou výběrová řízení v jednotlivých společnostech, ale i ve vládním sektoru. Ta pravá sezona pro nás začíná v květnu a pokračuje zpravidla až do konce roku. Tehdy odvádíme poslední vozidla, abychom je dodali včas v daném kalendářním roce a naplnili investiční plány našich zákazníků.

O jaké modely Tatry a typy provedení je mezi vašimi zákazníky největší zájem?

Velký růst prožila Tatra T158 Phoenix. Jedná se o naši vlajkovou loď v komerčním sektoru a vnímáme zde velmi kladné ohlasy od řidičů, ale především od majitelů firem. Ti zjišťují, že naše vozidla jsou schopna provozu v podstatě za jakéhokoli počasí i v těžkém terénu, a nedochází tak ke zpožděním při plnění jejich zakázek. Taktéž ekonomika vozidla dosahuje velmi dobré úrovně. Přece jenom ještě spousta našich zákazníků vlastní auta stará i několik let a s novým Phoeni­xem přichází nejen vyšší komfort, ale především výrazně nižší spotřeba. Právě pro tyto zákazníky jsme spustili program výkupu starých vozidel na protiúčet při pořízení nového.

V roce 2016 jste dosáhli tržeb ve výši 5,4 miliardy korun. Jaký je předpoklad pro rok 2017?

Nezlobte se, ale obraty společnosti budeme zveřejňovat až po jejich auditu. Nicméně mohu říci, že loňský rok je z hlediska výsledků opět velmi dobrý.

Plánujete další investice do výrobních kapacit?

Plánujeme. Od převzetí společnosti novými majiteli jsme nainvestovali do výrobních a vývojových kapacit společnosti již více než 800 milionů korun. Tyto investice nám umožnily nejen navýšení výroby a kvality našich vozidel, ale především otevřely nové možnosti v oblasti výzkumu a vývoje. Nejzajímavější a největší investicí pro letošní rok je zcela nové pracoviště pro výrobu nosných (páteřových) rour, které prošly za poslední dva roky výraznou konstrukční změnou vedoucí ke zvýšení jejich pevnosti a životnosti. Myslím si, že jde o další krok, kterým posílíme pověst značky Tatra jako vozidla s velmi dlouhou životností a vysokou přidanou hodnotou.

 

Čtěte také: TATRA: ČESKÉ ZLATO SE SKVĚLOU PROSTUPNOSTÍ

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

VIRTUÁLNÍ DVOJČE NÁS PŘIPRAVUJE NA BUDOUCNOST

VIRTUÁLNÍ DVOJČE NÁS PŘIPRAVUJE NA BUDOUCNOST

Vydáno 29.3.2019

„Nemusíte už čekat na to, co vám ukáže reálný model či prototyp. Funkci výrobku, linky nebo výrobního procesu si vyzkoušíte na počítači na digitálním dvojčeti a v reálu už vás nic nepřekvapí,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel společnosti Bosch v České a Slovenské republice.

POHLED DO BUDOUCNOSTI JE UŽ DNES VELMI ZAJÍMAVÝ

POHLED DO BUDOUCNOSTI JE UŽ DNES VELMI ZAJÍMAVÝ

Vydáno 25.3.2019

Nastává éra digitálních dvojčat. „Tyto virtuální modely reálných systémů pomáhají lépe porozumět, jak funguje proces výroby nebo obchodní modely, a vedou k tomu, aby byly jejich reálné protějšky ve fyzickém světě funkční a provozuschopné. Digitální dvojče také umožňuje včasnou reakci na změny podmínek na trhu, monitoring zařízení i předvídání jejich výpadků,“ uvedla generální ředitelka společnosti IBM v České republice a na Slovensku Zuzana Kocmaníková.

TVOŘÍME VĚCI, KTERÉ NÁS NEPŘESTÁVAJÍ FASCINOVAT

TVOŘÍME VĚCI, KTERÉ NÁS NEPŘESTÁVAJÍ FASCINOVAT

Vydáno 15.3.2019

Otevírá bránu do ideální budoucnosti, upozorní na možná rizika a dokáže připravit vše na míru dle našeho zadání a našich potřeb. To je digitální dvojče. „Moderní softwarové nástroje dokážou vytvořit komplexní obraz výrobku, umí dokonce vygenerovat i jeho optimální tvar. Umístí materiál pouze tam, kde je skutečně potřeba, a vznikne tak organický design podobný tomu, co vytvořila příroda,“ říká generální ředitel společnosti Siemens Eduard Palíšek.

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

Vydáno 18.2.2019

Tempo, kterým se pohybuje automobilový průmysl, je zběsilé. Mohou za to nejen nové technologie, ale i snahy o snižování emisní zátěže a přechod k alternativním pohonům. „Měli bychom zpomalit. Rychlému tempu se začínají bránit i některé automobilky, tvrdí, že ho nemusí přežít, protože investice do změn jsou ukrutné,“ říká Miroslav Dvořák, generální ředitel společnosti MOTOR JIKOV Group a.s. a viceprezident AutoSAP.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

EXPORTNÍ CENA OCENÍ ÚSPĚCHY ČESKÝCH EXPORTÉRŮ DO ZEMÍ SEVERNÍ EVROPY A POBALTÍ

EXPORTNÍ CENA OCENÍ ÚSPĚCHY ČESKÝCH EXPORTÉRŮ DO ZEMÍ SEVERNÍ EVROPY A POBALTÍ

Vydáno 17.4.2019

Česká mincovna, 17. dubna 2019 – Již 22. ročník soutěže Exportní cena DHL pod záštitou agentury CzechTrade, která vyzdvihuje úspěšné české vývozce, startuje. Nově vyhlásí vítěze v kategorii Exportér E-commerce. Tradičně si pak vítězové převezmou ceny v kategoriích Malá společnost, Středně velká společnost, Exportér teritoria a ceny CzechTrade – Nejúspěšnější klient a Exportní příběh roku.

OD ZÁKLADŮ JSME VYVINULI KOMERČNĚ ÚSPĚŠNÝ IoT PŘEVODNÍK

OD ZÁKLADŮ JSME VYVINULI KOMERČNĚ ÚSPĚŠNÝ IoT PŘEVODNÍK

Vydáno 1.4.2019 Komerční sdělení

Jak vypadá ztělesnění nejmodernějších technologií? Zeptejte se v Acrios Systems. Mladá společnost soustředí pozornost na vývoj hardwarových i softwarových produktů, ale především ví, jak správně na čím dál oblíbenější internet věcí (IoT). „Náš IoT převodník je možné využít všude, kde je žádoucí automatizovat odečty různých veličin formou bezdrátového přenosu,“ prozradil jednatel firmy Radim Malinowski.

CHCEME POMOCT K NEZÁVISLOSTI NA FOSILNÍCH PALIVECH A JÁDRU

CHCEME POMOCT K NEZÁVISLOSTI NA FOSILNÍCH PALIVECH A JÁDRU

Vydáno 25.3.2019 Komerční sdělení

„Někdo fotovoltaiku pořizuje jako investici s dobrou návratností, pro někoho je klíčové získat vlastní zdroj a nezávislost. A někdo v tom vidí pojistku na důchod,“ říká jednatel a zakladatel firmy Jaroslav Šuvarský.

TŘI ÚSPĚŠNĚ ZAVEDENÉ AUTOMATIZACE A ROBOTIZACE V ČR OD ZLÍN ROBOTICS

TŘI ÚSPĚŠNĚ ZAVEDENÉ AUTOMATIZACE A ROBOTIZACE V ČR OD ZLÍN ROBOTICS

Vydáno 18.3.2019 Komerční sdělení

Společnost ZLÍN ROBOTICS se od svého začátku zaměřuje na pokročilou průmyslovou robotizaci za použití těch nejmodernějších dostupných technologií. Od uvedení jejich prvního robotického pracoviště, s využitím 4-osého SCARA robota značky EPSON, do provozu uplynulo více než 8 let. Ještě dnes tento robot spolehlivě pracuje v 3 směnném provozu a precizně montuje v pěti sekundách výrobek složený ze tří dílů.

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

Vydáno 14.3.2019

Plzeňská společnost Doosan Škoda Power patří k významným výrobcům parních turbín ve světě. První její parní turbína nese letopočet 1904. Od počátku se jí podařilo udržet rychlé tempo celosvětového rozvoje v oblasti energetiky a na této pozici setrvává i díky investicím do digitalizace a automatizace. „Naše produkty můžeme sledovat on-line po celém světě,“ říká Jan Růžička, ředitel pro firemní strategii.

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

Vydáno 12.3.2019

Česká republika míří mezi technologické lídry. Vládní Rada pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI) nedávno schválila jeden z nejodvážnějších projektů poslední generace. „Inovační strategie 'Czech Republic: The Country For The Future' vytyčuje nové vládní priority, které by nás měly do roku 2030 posunout mezi inovační lídry Evropy,“ uvedl Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků a místopředseda Rady vlády pro vývoj, výzkum a inovace.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem