V NĚKTERÝCH ZEMÍCH JE TATRA VNÍMÁNA JAKO NEZNIČITELNÉ VOZIDLO

Vydáno 16.2.2018

Po svém znovuzrození před několika lety pokračuje značka Tatra po růstové trajektorii. Navzdory tomu, že v některých zemích jde o kultovní vůz, v tendrech značka samotná příliš neznamená. „Rozhodují provozní ekonomika, náklady životního cyklu a servisní podpora,“ říká Radek Strouhal, generální ředitel společnosti Tatra Trucks.

 

Tatra Trucks získala prvenství v soutěži Tradiční česká značka 2017. O hlasování přitom rozhodla široká veřejnost. Jak si vysvětlujete, že Tatra byla takto oceněna podruhé za sebou?

V první řadě vnímáme toto ocenění jako obrovskou poctu a podporu, které se nám od veřejnosti dostává. Velmi si vážíme pozitivního náhledu na značku a představuje to pro nás zároveň závazek do budoucna, protože každá obhajoba vítězství bývá obtížnější a obtížnější. Myslím si, že lidé stále vnímají Tatru jako rodinné stříbro a každý je tak trochu hrdý na to, že máme značku s tak dlouhou historií a především tak silným produktem, jakým naše vozidla bezesporu jsou.

Jak je značka Tatra Trucks vnímána ve světě?

Vnímání Tatry v zahraničí se velmi liší podle jednotlivých teritorií. Existuje spousta zemí, v nichž stále fungují „osmsetpatnáctky“ dodané v 80. letech. Tam je Tatra vnímána jako téměř nezničitelné vozidlo – dříč pro každodenní práci v lomech, na stavbách či v lese.

Potom jsou země, kde se teprve učí ocenit vlastnosti našich vozidel. V nich se postupně prosazujeme tím, jak přesvědčujeme zákazníky o velmi dobré provozní ekonomice vozidel a naší schopnosti pokrýt všechny jejich potřeby – byť mnohdy za cenu výroby unikátních vozidel.

Hraje síla a tradice značky roli v zahraničních tendrech?

Značka je důležitá vždy, ale v žádném tendru jenom díky ní bohužel nevyhrajete. Jediná cesta k přesvědčení zákazníka spočívá v provozní ekonomice, nákladech životního cyklu a samozřejmě maximální podpoře ze strany výrobce a servisu.

Velkou výhodu máme v naší strategii tržního výklenkáře, kdy jsme schopni upravit vozidla tak, aby splňovala požadavky zákazníka, a vytvořit mu de facto auto „na míru“.

Společnosti se daří, loni jste vyrobili přibližně o třetinu více vozů než v roce 2016. Jaký je stav objednávek pro letošní rok?

Začátek roku je vždy trochu ospalejší, než se rozběhnou výběrová řízení v jednotlivých společnostech, ale i ve vládním sektoru. Ta pravá sezona pro nás začíná v květnu a pokračuje zpravidla až do konce roku. Tehdy odvádíme poslední vozidla, abychom je dodali včas v daném kalendářním roce a naplnili investiční plány našich zákazníků.

O jaké modely Tatry a typy provedení je mezi vašimi zákazníky největší zájem?

Velký růst prožila Tatra T158 Phoenix. Jedná se o naši vlajkovou loď v komerčním sektoru a vnímáme zde velmi kladné ohlasy od řidičů, ale především od majitelů firem. Ti zjišťují, že naše vozidla jsou schopna provozu v podstatě za jakéhokoli počasí i v těžkém terénu, a nedochází tak ke zpožděním při plnění jejich zakázek. Taktéž ekonomika vozidla dosahuje velmi dobré úrovně. Přece jenom ještě spousta našich zákazníků vlastní auta stará i několik let a s novým Phoeni­xem přichází nejen vyšší komfort, ale především výrazně nižší spotřeba. Právě pro tyto zákazníky jsme spustili program výkupu starých vozidel na protiúčet při pořízení nového.

V roce 2016 jste dosáhli tržeb ve výši 5,4 miliardy korun. Jaký je předpoklad pro rok 2017?

Nezlobte se, ale obraty společnosti budeme zveřejňovat až po jejich auditu. Nicméně mohu říci, že loňský rok je z hlediska výsledků opět velmi dobrý.

Plánujete další investice do výrobních kapacit?

Plánujeme. Od převzetí společnosti novými majiteli jsme nainvestovali do výrobních a vývojových kapacit společnosti již více než 800 milionů korun. Tyto investice nám umožnily nejen navýšení výroby a kvality našich vozidel, ale především otevřely nové možnosti v oblasti výzkumu a vývoje. Nejzajímavější a největší investicí pro letošní rok je zcela nové pracoviště pro výrobu nosných (páteřových) rour, které prošly za poslední dva roky výraznou konstrukční změnou vedoucí ke zvýšení jejich pevnosti a životnosti. Myslím si, že jde o další krok, kterým posílíme pověst značky Tatra jako vozidla s velmi dlouhou životností a vysokou přidanou hodnotou.

 

Čtěte také: TATRA: ČESKÉ ZLATO SE SKVĚLOU PROSTUPNOSTÍ

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

TOP Rozhovory

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

Vydáno 13.4.2018

Energie je veličina, která popisuje schopnost hmoty konat práci. A právě kolem energie, blackoutu, jádra a obnovitelných zdrojů se točil rozhovor s Václavem Bartuškou. „Energetika je krásné odvětví a mám ji rád, ale nepřeceňujme ji,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Svět průmyslu.

BŮH, můj PARŤÁK

BŮH, můj PARŤÁK

Vydáno 16.3.2018

Kdyby nepřišel listopad 1989, mohla Česká republika ztratit osobnost, která boří hranice podnikání. Nejen unikátností svých projektů, ale především čestným a rovným přístupem. „Je pro mne nemyslitelné obchodovat se zkorumpovanými politiky. Nechci se zpronevěřit vlastním křesťanským zásadám, “ říká Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP, a.s., v jehož životě hraje významnou roli víra.

The Invincibles

The Invincibles

Vydáno 13.2.2018

Podpis kolaborativní smlouvy mezi FS ČVUT a GE Aviation přináší výzvy, které se naskytnou možná jednou za sto let a umožní vrátit Českou republiku tam, kam historicky patří – mezi světové hráče, kteří určují trendy v konstrukci letadel a leteckých motorů.

Mirek Topolánek: mé odmítnutí eura není pocitové, vychází z hluboké znalosti problému

Mirek Topolánek: mé odmítnutí eura není pocitové, vychází z hluboké znalosti problému

Vydáno 22.12.2017

Mirek Topolánek se pro Svět průmyslu vyjadřuje nejen k otázkám přijetí eura, imigrační politiky, ale také k motivům své kandidatury a svým šancím v boji o post prezidenta České republiky uspět.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Další zprávy

OCENĚNÍ JE SIGNÁLEM DOBRÉ PRÁCE

OCENĚNÍ JE SIGNÁLEM DOBRÉ PRÁCE

Vydáno 12.4.2018

Společnosti PKS stavby v současné době patří k předním stavebním společnostem v oboru pozemního stavitelství v České republice, zaměstnává na tři stovky lidí a daří se jí opakovaně tvořit roční obrat kolem 1,5 miliardy korun. „Dokážeme to s konstantním kádrem zkušených lidí bez překotných personálních změn a výkyvů,“ říká Jaroslav Kladiva.

TĚŠÍ MĚ ZÁJEM VEŘEJNOSTI O VODU

TĚŠÍ MĚ ZÁJEM VEŘEJNOSTI O VODU

Vydáno 11.4.2018

Plzeň se rozhodla, že se stane stoprocentním vlastníkem klíčového podniku Vodárna Plzeň. Přechod od původního vlastníka trval osm let. „Nutnost změny majetkových poměrů u společnosti Vodárna Plzeň logicky vyplynula z podmínek u dotačních titulů na vodohospodářské projekty, “ uvedl k důvodům odkoupení akcií od francouzské společnosti Veolia Ludvík Nesnídal.

NĚKDY JE LEPŠÍ SI VYCHOVAT VLASTNÍ ODBORNÍKY Z ŘAD ABSOLVENTŮ

NĚKDY JE LEPŠÍ SI VYCHOVAT VLASTNÍ ODBORNÍKY Z ŘAD ABSOLVENTŮ

Vydáno 9.4.2018

Jsou tři problémy, které brzdí rozvoj stavebnictví. Pomalé schvalovací procesy, které prodlužují stavby i o několik let, a ekologičtí aktivisté. Ten největší problém však přináší ekonomický rozvoj – nedostatek kvalifikovaných pracovníků. S touto překážkou musí bojovat také slovenská společnost SMS a.s.

SVITAP JE SPOLEČNOST, KTERÁ UMÍ VŠE OD SPORTOVNÍ HALY PO UTĚRKU

SVITAP JE SPOLEČNOST, KTERÁ UMÍ VŠE OD SPORTOVNÍ HALY PO UTĚRKU

Vydáno 6.4.2018

„Naše výrobky se využívají ve stavebnictví, zemědělství, v oděvním průmyslu, produkujeme materiál, ze kterého se vyrábějí boty či šijí uniformy. Recyklujeme plasty a z nich vyrábíme páskové tkaniny. Je toho opravdu hodně,“ říká generální ředitel firmy SVITAP J. H. J. spol. s r. o. Jan Heřmanský.

INOVACE JSOU KLÍČEM K PROSPERITĚ FIRMY

INOVACE JSOU KLÍČEM K PROSPERITĚ FIRMY

Vydáno 5.4.2018

Mürdter Dvořák, lisovna, spol. s r.o. se díky nejmodernějším výrobním technologiím a vzdělávání svých zaměstnanců stále drží na špici v oboru vstřikování a konečné úpravy plastů především do automobilového průmyslu.

JE HLAD PO ŘEMESLNÍCÍCH, ZAMĚSTNAVATELÉ PRAKTICKY NEMAJÍ ŠANCI TENTO TREND ZMĚNIT

JE HLAD PO ŘEMESLNÍCÍCH, ZAMĚSTNAVATELÉ PRAKTICKY NEMAJÍ ŠANCI TENTO TREND ZMĚNIT

Vydáno 3.4.2018

„Vzhledem k omezenému počtu kvalifikovaných výrobních dělníků na trhu práce a volnému pohybu pracovních sil v rámci Evropské unie dochází ke konkurenčnímu boji zaměstnavatelů o tyto omezené kapacity kvalitních dělnických profesí. Zaměstnavatelé prakticky nemají šanci tento trend změnit,“ říká předseda představenstva akciové společnosti Axis Ivo Stráník.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem