V NĚKTERÝCH ZEMÍCH JE TATRA VNÍMÁNA JAKO NEZNIČITELNÉ VOZIDLO

Vydáno 16.2.2018

Po svém znovuzrození před několika lety pokračuje značka Tatra po růstové trajektorii. Navzdory tomu, že v některých zemích jde o kultovní vůz, v tendrech značka samotná příliš neznamená. „Rozhodují provozní ekonomika, náklady životního cyklu a servisní podpora,“ říká Radek Strouhal, generální ředitel společnosti Tatra Trucks.

 

Tatra Trucks získala prvenství v soutěži Tradiční česká značka 2017. O hlasování přitom rozhodla široká veřejnost. Jak si vysvětlujete, že Tatra byla takto oceněna podruhé za sebou?

V první řadě vnímáme toto ocenění jako obrovskou poctu a podporu, které se nám od veřejnosti dostává. Velmi si vážíme pozitivního náhledu na značku a představuje to pro nás zároveň závazek do budoucna, protože každá obhajoba vítězství bývá obtížnější a obtížnější. Myslím si, že lidé stále vnímají Tatru jako rodinné stříbro a každý je tak trochu hrdý na to, že máme značku s tak dlouhou historií a především tak silným produktem, jakým naše vozidla bezesporu jsou.

Jak je značka Tatra Trucks vnímána ve světě?

Vnímání Tatry v zahraničí se velmi liší podle jednotlivých teritorií. Existuje spousta zemí, v nichž stále fungují „osmsetpatnáctky“ dodané v 80. letech. Tam je Tatra vnímána jako téměř nezničitelné vozidlo – dříč pro každodenní práci v lomech, na stavbách či v lese.

Potom jsou země, kde se teprve učí ocenit vlastnosti našich vozidel. V nich se postupně prosazujeme tím, jak přesvědčujeme zákazníky o velmi dobré provozní ekonomice vozidel a naší schopnosti pokrýt všechny jejich potřeby – byť mnohdy za cenu výroby unikátních vozidel.

Hraje síla a tradice značky roli v zahraničních tendrech?

Značka je důležitá vždy, ale v žádném tendru jenom díky ní bohužel nevyhrajete. Jediná cesta k přesvědčení zákazníka spočívá v provozní ekonomice, nákladech životního cyklu a samozřejmě maximální podpoře ze strany výrobce a servisu.

Velkou výhodu máme v naší strategii tržního výklenkáře, kdy jsme schopni upravit vozidla tak, aby splňovala požadavky zákazníka, a vytvořit mu de facto auto „na míru“.

Společnosti se daří, loni jste vyrobili přibližně o třetinu více vozů než v roce 2016. Jaký je stav objednávek pro letošní rok?

Začátek roku je vždy trochu ospalejší, než se rozběhnou výběrová řízení v jednotlivých společnostech, ale i ve vládním sektoru. Ta pravá sezona pro nás začíná v květnu a pokračuje zpravidla až do konce roku. Tehdy odvádíme poslední vozidla, abychom je dodali včas v daném kalendářním roce a naplnili investiční plány našich zákazníků.

O jaké modely Tatry a typy provedení je mezi vašimi zákazníky největší zájem?

Velký růst prožila Tatra T158 Phoenix. Jedná se o naši vlajkovou loď v komerčním sektoru a vnímáme zde velmi kladné ohlasy od řidičů, ale především od majitelů firem. Ti zjišťují, že naše vozidla jsou schopna provozu v podstatě za jakéhokoli počasí i v těžkém terénu, a nedochází tak ke zpožděním při plnění jejich zakázek. Taktéž ekonomika vozidla dosahuje velmi dobré úrovně. Přece jenom ještě spousta našich zákazníků vlastní auta stará i několik let a s novým Phoeni­xem přichází nejen vyšší komfort, ale především výrazně nižší spotřeba. Právě pro tyto zákazníky jsme spustili program výkupu starých vozidel na protiúčet při pořízení nového.

V roce 2016 jste dosáhli tržeb ve výši 5,4 miliardy korun. Jaký je předpoklad pro rok 2017?

Nezlobte se, ale obraty společnosti budeme zveřejňovat až po jejich auditu. Nicméně mohu říci, že loňský rok je z hlediska výsledků opět velmi dobrý.

Plánujete další investice do výrobních kapacit?

Plánujeme. Od převzetí společnosti novými majiteli jsme nainvestovali do výrobních a vývojových kapacit společnosti již více než 800 milionů korun. Tyto investice nám umožnily nejen navýšení výroby a kvality našich vozidel, ale především otevřely nové možnosti v oblasti výzkumu a vývoje. Nejzajímavější a největší investicí pro letošní rok je zcela nové pracoviště pro výrobu nosných (páteřových) rour, které prošly za poslední dva roky výraznou konstrukční změnou vedoucí ke zvýšení jejich pevnosti a životnosti. Myslím si, že jde o další krok, kterým posílíme pověst značky Tatra jako vozidla s velmi dlouhou životností a vysokou přidanou hodnotou.

 

Čtěte také: TATRA: ČESKÉ ZLATO SE SKVĚLOU PROSTUPNOSTÍ

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

TVOŘÍME POHODLNOU BEZPEČNOST

TVOŘÍME POHODLNOU BEZPEČNOST

Vydáno 17.6.2019

Začalo to jednoduchými žertíky nudících se studentů. V současné době patří kyberzločin k těm nejnebezpečnějším, co může být. „Podle analýz FBI jde o organizovanou činnost, která svou rozsáhlostí bývá přirovnávána k pašování drog nebo k obchodování s bílým masem,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu budoucí generální ředitel společnosti Avast Software s.r.o. Ondřej Vlček.

SLEDUJEME NOVÉ TRENDY A UČÍME S NIMI PRACOVAT OBCE I FIRMY

SLEDUJEME NOVÉ TRENDY A UČÍME S NIMI PRACOVAT OBCE I FIRMY

Vydáno 7.6.2019

„Doba jde rychle kupředu a nutí nás stále hledat technologie, které budou přínosem pro naše klienty. Hledáme nadšence, kteří se dívají do budoucna, vysvětlujeme jim, v čem jim můžeme pomoct, učíme majitele firem i třeba starosty obcí novinky používat a zařazovat do konceptu smart city,“ říká Petr Dvořák, generální ředitel společnosti Vodafone Czech Republic.

KARTA UŽ NENÍ JEN O PLACENÍ, VÍ TOHO O NÁS MNOHEM VÍC

KARTA UŽ NENÍ JEN O PLACENÍ, VÍ TOHO O NÁS MNOHEM VÍC

Vydáno 4.6.2019

Bezhotovostní platba je dnes již zcela rutinní záležitostí, stačí přiložit a je hotovo. Karta však už zdaleka není jen platebním prostředkem, slouží k identifikaci, může suplovat průkaz, klíč, stravenku, jízdenku či vstupenku na kulturní akci. „Těch projektů je skutečně celá škála a jdou napříč odvětvími od školství přes dopravu až po oblast identifikace,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel společnosti Mastercard Europe.

SMART CITY, TO JE POHODLNÝ ŽIVOT V ČISTÉM MĚSTĚ

SMART CITY, TO JE POHODLNÝ ŽIVOT V ČISTÉM MĚSTĚ

Vydáno 13.5.2019

„Smart city totiž není o tom, že si starosta řekne, že teď budeme chytré město. V první fázi je důležité najít strategického partnera a na rozvoji obce směrem ke smart city pracovat dlouhodobě a strategicky. Toto je velmi důležité a často zásadně podceňované,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu Jan Zápotočný, člen představenstva společnosti E.ON Energie.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

ŠKODA AUTO DLÁŽDÍ CESTU K TOVÁRNĚ 4.0

ŠKODA AUTO DLÁŽDÍ CESTU K TOVÁRNĚ 4.0

Vydáno 28.6.2019

Montážní linka je digitálně řízena, v některých částech podniku pracuje více robotů než lidí, materiál rozvážejí autonomní vozíky, k dosažení vyšší kvality napomáhá akustická a pachová laboratoř či unikátní vodní komora, díly na montážní linky putují z robotizovaného skladu, zaměstnanci se vzdělávají v moderním tréninkovém centru.

JSME LÍDREM NA TRHU BEZPEČNÝCH SKARTACÍ

JSME LÍDREM NA TRHU BEZPEČNÝCH SKARTACÍ

Vydáno 25.6.2019

„Jedním z hlavních cílů firmy Reisswolf je nabídnout zákazníkům bezpečnou likvidaci všech nosičů dat, jejich uložení, správu a případně digitalizaci v jednotném bezpečnostním standardu po celém světě. O kvalitě poskytovaných služeb svědčí i získané certifikáty od Národního bezpečnostního úřadu,“ říká Vlastimil Balín, ředitel společnosti REISSWOLF likvidace dokumentů a dat, s.r.o.

ROBOT JE JEN JEDEN Z NÁSTROJŮ AUTOMATIZACE

ROBOT JE JEN JEDEN Z NÁSTROJŮ AUTOMATIZACE

Vydáno 20.6.2019

„Jsme zcela soběstačná firma, dokážeme obsáhnout vše od prvotního konceptu přes konstrukční práce, výrobu dílů či svařenců, jejich nalakování až po finální montáž a zprovoznění u nás a instalaci u zákazníka včetně garančního záručního servisu. V podstatě na všechno máme vlastní oddělení, což představuje pro naše zákazníky vysoký standard,“ říká Martin Kouřil, ředitel společnosti Montana.

DÍKY DÁLKOVÝM ODEČTŮM MÁ ODBĚRATEL KONTROLU NAD SPOTŘEBOU VODY

DÍKY DÁLKOVÝM ODEČTŮM MÁ ODBĚRATEL KONTROLU NAD SPOTŘEBOU VODY

Vydáno 12.6.2019

Chytré technologie dnes pronikají do většiny průmyslových oborů, vodárenství není výjimkou. Své o tom vědí ve společnosti VODÁRNA PLZEŇ a.s., kde jdou inovacím dlouhodobě naproti. „Smart technologie přináší komfort jak provozovateli, tak i zákazníkům. Jsme díky nim schopní snáze předcházet haváriím či poruchám,“ říká generální ředitel firmy Ludvík Nesnídal.

SPOLEČNĚ STAVÍME DOMY SE ZELENOU ENERGIÍ

SPOLEČNĚ STAVÍME DOMY SE ZELENOU ENERGIÍ

Vydáno 27.5.2019 Komerční sdělení

Jsou důkazem, že spolupráce dvou firem může fungovat hladce. Jedni zařídí stavbu domu, druzí jej opatří fotovoltaikou. Výsledek? Zákazník dostane moderní bydlení na klíč, které je z velké části nezávislé na elektřině z uhelných a jaderných elektráren. Jednatel firmy S-Power Energies Jaroslav Šuvarský a obchodní ředitel společnosti Bidli Roman Weiser o tom mluvili v rozhovoru pro Svět průmyslu.

VODA JE SOCIÁLNÍ KOMODITA A TAK K NÍ MUSÍME I PŘISTUPOVAT

VODA JE SOCIÁLNÍ KOMODITA A TAK K NÍ MUSÍME I PŘISTUPOVAT

Vydáno 20.5.2019

Pražské vodovody a kanalizace využívají vlastní špičkový systém komplexního managementu vodárenské infrastruktury. „Systém je neustále dostupný, zaměstnanci jsou tak v reálném čase informováni o provozních událostech a data ze systému slouží k vyhodnocení a dalšímu zdokonalení poskytovaných služeb,“ popsal generální ředitel PVK Petr Mrkos unikátní systém SWiM, který patří k těm nejlepším v Evropě.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem