OD ROKU 2020 BUDEME V MLADÉ BOLESLAVI VYRÁBĚT VOZY S ČISTĚ ELEKTRICKÝM POHONEM

Vydáno 5.3.2018 automotive

Automobilovým výrobcům se v loňském roce rekordně dařilo. Pro udržení konkurenceschopnosti je ale důležité v čase konjunktury sledovat trendy do budoucnosti. Největší výrobce osobních automobilů na českém trhu vidí svou budoucnost ve větším zapojení služeb. „Škoda se změní z tradičního výrobce automobilů v poskytovatele mobility v širším smyslu,“ říká Zdeněk Štěpánek, tiskový mluvčí společnosti Škoda Auto.

 

Jak hodnotíte rok 2017 z hlediska výroby a dodávek vozů vašim zákazníkům?

Rok 2017 byl pro společnost Škoda Auto rekordní jak z hlediska výroby, tak z hlediska počtu vozů dodaných zákazníkům. S 1 200 500 vozy dodanými zákazníkům to je nejúspěšnější rok v historii naší společnosti. Rekordní výsledky jsme navíc zaznamenali na celé řadě světových trhů včetně toho největšího – v Číně bylo zákazníkům dodáno celkem 325 000 vozů.

Co bylo charakteristické pro odbyt vozů v ČR i zahraničí?

Učinili jsme velmi zásadní kroky k modernizaci modelové palety. Na trh jsme uvedli modernizované verze modelů Octavia, Rapid a Citigo. Už v loňském roce mělo svou premiéru první velké SUV naší značky, model Kodiaq. Odstartovali jsme tak ofenzivu v tomto důležitém segmentu. Pokračováním firemní SUV strategie je nejnověji model Karoq.

Jsme velmi rádi, že celá modelová paleta je pro zákazníky atraktivní, o čemž svědčí i vysoká vytíženost všech našich závodů i stav objednávek. Nové SUV Karoq velmi úspěšně vstoupilo na světové trhy a již posbíralo i několik významných ocenění včetně titulu Auto roku 2018 v České republice. Abychom co nejlépe uspokojili vysokou poptávku po tomto modelu, vyrábí se Karoq od ledna 2018 vedle Kvasin i v závodě v Mladé Boleslavi.

Byly v loňském roce v odvětví patrné nějaké zajímavé trendy nebo změny, které předurčily rekordní výsledky automobilky?

Důležitá je stále rostoucí poptávka po vozech v segmentu SUV. Model Kodiaq se již nyní významnou měrou podílí na prodejních výsledcích společnosti. Další růstové impulsy očekáváme od modelu Karoq, který od října postupně uvádíme na jednotlivé trhy. První ohlasy na něj jsou více než pozitivní.

Automobilový průmysl je na svém vrcholu. Jaký vývoj očekáváte v tomto roce?

Škoda Auto má moderní a atraktivní modelovou paletu, která je zároveň nejširší v historii společnosti. Do roku 2018 proto hledíme s optimismem. Zákazníkům představíme několik nových nebo inovovaných produktů, přičemž budeme i nadále pokračovat v posilování SUV.

Můžete být konkrétnější?

Například v Číně jako na jediném trhu na světě plánujeme v následujících letech nabízet čtyři modely SUV. V rámci našich českých výrobních závodů pak budeme pokračovat v přípravě na výrobu elektrických vozů. První plug-in hybridní model Superb, který se bude vyrábět v Kvasinách, uvedeme na trhy v roce 2019. Od roku 2020 pak budeme v závodě v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem.

Jakým směrem se především ubírá vývoj a výzkum automobilky?

Automobilový průmysl stojí v současnosti před zásadními změnami. Do budoucích let budeme nadále směřovat k naplňování naší Strategie 2025 a zaměřovat se především na další rozšiřování modelové palety zejména v rychle rostoucím segmentu SUV. Důležitá jsou pro nás také témata jako elektromobilita, autonomní řízení nebo nové, digitální oblasti podnikání.

Budete se tedy více zaměřovat na služby?

Automobil zůstane i nadále jádrem naší nabídky. V budoucnu jej ale doplníme o služby, díky nimž bude život v kaž­dodenním provozu jednodušší, efektivnější, pohodlnější a bezpečnější. Škoda se tak změní z tradičního výrobce automobilů v poskytovatele mobility v širším smyslu.

 

Josef Kubr

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Rozhovory

Ochranné pomůcky chceme zařadit do výrobního programu

Ochranné pomůcky chceme zařadit do výrobního programu

Vydáno 11.5.2020

Rozhovor s Petrem Galatíkem, jednatelem společnosti G3 s.r.o.   Za normálních okolností vyrábí lepidla, suché zipy nebo protiskluzné pásky. I společnost G3 však rychle zareagovala na situaci kolem koronaviru a částečně upravila výrobu – rozjela produkci ochranných štítů. „Ochranné pomůcky dodáváme všem potřebným, kteří nás osloví,“ říká Petr Galatík.   Vaše společnost je dodavatelem lepidel, […]

Kdo jednou vyzkouší carsharing, nechce po městě cestovat jinak

Kdo jednou vyzkouší carsharing, nechce po městě cestovat jinak

Vydáno 7.5.2020

Rozhovor s Michalem Pecinou, provozně technickým ředitelem společnosti CAR4WAY:   „Stačí se online zaregistrovat, stáhnout naši aplikaci do mobilu, přihlásit se a vybrat auto. To si zarezervujete a za okamžik vám dorazí SMS s navigací. Dojdete k vozidlu, přiložíte čipovou kartu k čelnímu sklu, načež se automobil odemkne a je váš,“ popisuje Michal Pecina, jak fungují služby carsharingu. Sdílená mobilita je ve velkých […]

Tvoříme opravdovou náhradu běžného ventilátoru

Tvoříme opravdovou náhradu běžného ventilátoru

Vydáno 7.5.2020

Rozhovor s Tomášem Kaplerem, zakladatelem a koordinátorem projektu CoroVent:   Neseděli, nekoukali a začali pracovat. Tým kolem zakladatele projektu CoroVent Tomáše Kaplera od března vyvíjí a vyrábí plicní ventilátory, které mají pomoci zachraňovat životy v době koronavirové pandemie. Jejich velká přednost? Dají se sestrojit za mnohonásobně nižší cenu než ostatní přístroje tohoto typu na trhu. „Náš ventilátor je vytvářený pro […]

AUTOMATIZACE PIVOVARU POMÁHÁ ELIMINOVAT VÝKYVY KVALITY

AUTOMATIZACE PIVOVARU POMÁHÁ ELIMINOVAT VÝKYVY KVALITY

Vydáno 3.4.2020

Rozhovor s Tomášem Kinčlem, odborným pracovníkem v pivovarství na Vysoké škole chemicko-technologické v Praze   Stejně jako většině potravinářského průmyslu, ani pivovarnictví se nevyhnul trend automatizace. A není na tom nic špatného. „Hlavním přínosem automatizace pivovarů je standardnost. Zákazníci očekávají, že určitá značka bude chutnat vždy podobně,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu Tomáš Kinčl.   […]

Zobrazit Více