OD ROKU 2020 BUDEME V MLADÉ BOLESLAVI VYRÁBĚT VOZY S ČISTĚ ELEKTRICKÝM POHONEM

Vydáno 5.3.2018 automotive

Automobilovým výrobcům se v loňském roce rekordně dařilo. Pro udržení konkurenceschopnosti je ale důležité v čase konjunktury sledovat trendy do budoucnosti. Největší výrobce osobních automobilů na českém trhu vidí svou budoucnost ve větším zapojení služeb. „Škoda se změní z tradičního výrobce automobilů v poskytovatele mobility v širším smyslu,“ říká Zdeněk Štěpánek, tiskový mluvčí společnosti Škoda Auto.

 

Jak hodnotíte rok 2017 z hlediska výroby a dodávek vozů vašim zákazníkům?

Rok 2017 byl pro společnost Škoda Auto rekordní jak z hlediska výroby, tak z hlediska počtu vozů dodaných zákazníkům. S 1 200 500 vozy dodanými zákazníkům to je nejúspěšnější rok v historii naší společnosti. Rekordní výsledky jsme navíc zaznamenali na celé řadě světových trhů včetně toho největšího – v Číně bylo zákazníkům dodáno celkem 325 000 vozů.

Co bylo charakteristické pro odbyt vozů v ČR i zahraničí?

Učinili jsme velmi zásadní kroky k modernizaci modelové palety. Na trh jsme uvedli modernizované verze modelů Octavia, Rapid a Citigo. Už v loňském roce mělo svou premiéru první velké SUV naší značky, model Kodiaq. Odstartovali jsme tak ofenzivu v tomto důležitém segmentu. Pokračováním firemní SUV strategie je nejnověji model Karoq.

Jsme velmi rádi, že celá modelová paleta je pro zákazníky atraktivní, o čemž svědčí i vysoká vytíženost všech našich závodů i stav objednávek. Nové SUV Karoq velmi úspěšně vstoupilo na světové trhy a již posbíralo i několik významných ocenění včetně titulu Auto roku 2018 v České republice. Abychom co nejlépe uspokojili vysokou poptávku po tomto modelu, vyrábí se Karoq od ledna 2018 vedle Kvasin i v závodě v Mladé Boleslavi.

Byly v loňském roce v odvětví patrné nějaké zajímavé trendy nebo změny, které předurčily rekordní výsledky automobilky?

Důležitá je stále rostoucí poptávka po vozech v segmentu SUV. Model Kodiaq se již nyní významnou měrou podílí na prodejních výsledcích společnosti. Další růstové impulsy očekáváme od modelu Karoq, který od října postupně uvádíme na jednotlivé trhy. První ohlasy na něj jsou více než pozitivní.

Automobilový průmysl je na svém vrcholu. Jaký vývoj očekáváte v tomto roce?

Škoda Auto má moderní a atraktivní modelovou paletu, která je zároveň nejširší v historii společnosti. Do roku 2018 proto hledíme s optimismem. Zákazníkům představíme několik nových nebo inovovaných produktů, přičemž budeme i nadále pokračovat v posilování SUV.

Můžete být konkrétnější?

Například v Číně jako na jediném trhu na světě plánujeme v následujících letech nabízet čtyři modely SUV. V rámci našich českých výrobních závodů pak budeme pokračovat v přípravě na výrobu elektrických vozů. První plug-in hybridní model Superb, který se bude vyrábět v Kvasinách, uvedeme na trhy v roce 2019. Od roku 2020 pak budeme v závodě v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem.

Jakým směrem se především ubírá vývoj a výzkum automobilky?

Automobilový průmysl stojí v současnosti před zásadními změnami. Do budoucích let budeme nadále směřovat k naplňování naší Strategie 2025 a zaměřovat se především na další rozšiřování modelové palety zejména v rychle rostoucím segmentu SUV. Důležitá jsou pro nás také témata jako elektromobilita, autonomní řízení nebo nové, digitální oblasti podnikání.

Budete se tedy více zaměřovat na služby?

Automobil zůstane i nadále jádrem naší nabídky. V budoucnu jej ale doplníme o služby, díky nimž bude život v kaž­dodenním provozu jednodušší, efektivnější, pohodlnější a bezpečnější. Škoda se tak změní z tradičního výrobce automobilů v poskytovatele mobility v širším smyslu.

 

Josef Kubr

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Rozhovory

Rozdíl mezi sci-fi a realitou bývá jen několik jednotek až desítek let

Rozdíl mezi sci-fi a realitou bývá jen několik jednotek až desítek let

Vydáno 17.2.2021

Superpočítače pomáhají s koronavirem, termojadernou fúzí, předpovědí počasí a klimatických změn, plánováním chirurgických zákroků nebo optimalizací výrobních procesů v průmyslu. „Srdcem a zároveň mozkem továrny budoucnosti bude superpočítač, který bude zpracovávat a analyzovat data ze všech kamer a senzorů a řídit chod celé továrny včetně vyhodnocování poruch a nutnosti údržby jednotlivých zařízení,“ říká profesor Tomáš […]

NEJNEBEZPEČNĚJŠÍ KONCOVÉ ZAŘÍZENÍ JE UŽIVATEL

NEJNEBEZPEČNĚJŠÍ KONCOVÉ ZAŘÍZENÍ JE UŽIVATEL

Vydáno 10.2.2021

Kybernetická bezpečnost je v průmyslu stále důležitějším aspektem, a to zejména v době, kdy firmy usilují o vyšší stupeň automatizace, robotizace nebo digitalizace. „Důležitým parametrem a limitem bezpečnosti v průmyslu je provozuschopnost a obnovitelnost zařízení,“ upozorňuje Jiří Kasner, předseda představenstva společnosti COLSYS – AUTOMATIK, a.s. Přibližně deset let se mluví o průmyslu 4.0? Nakolik se […]

Digitální transformace jako předpoklad budoucího úspěchu

Digitální transformace jako předpoklad budoucího úspěchu

Vydáno 19.1.2021

Digitální transformace je pojem, který se dnes skloňuje ve všech pádech. Jaké hodnoty přináší výrobním firmám a jaký je stav českého průmyslu z hlediska digitální transformace? Zeptali jsme se Ing. Eduarda Palíška, Ph.D., MBA, generálního ředitele Siemens Česká republika, člena představenstva Svazu průmyslu a dopravy ČR a Rady pro výzkum, vývoj a inovace. Skupina Siemens Česká republika je součástí […]

Moderní mobilita je tady!

Moderní mobilita je tady!

Vydáno 19.11.2020

Rozhovor s Jarmilou Plachou Před časem se v některých studiích uvádělo, že automobilkám budou postupně klesat zisky z prodeje samotných aut a na významu bude nabývat profit v podobě služeb spojených s užíváním vozu. Nakolik se tato představa naplňuje? V automobilovém průmyslu jsme svědky postupného trendu, který je patrný i v jiných odvětvích – a to směřování od samotného produktu ke službě, kterou platím […]

Zobrazit Více