OD ROKU 2020 BUDEME V MLADÉ BOLESLAVI VYRÁBĚT VOZY S ČISTĚ ELEKTRICKÝM POHONEM

Vydáno 5.3.2018

Automobilovým výrobcům se v loňském roce rekordně dařilo. Pro udržení konkurenceschopnosti je ale důležité v čase konjunktury sledovat trendy do budoucnosti. Největší výrobce osobních automobilů na českém trhu vidí svou budoucnost ve větším zapojení služeb. „Škoda se změní z tradičního výrobce automobilů v poskytovatele mobility v širším smyslu,“ říká Zdeněk Štěpánek, tiskový mluvčí společnosti Škoda Auto.

 

Jak hodnotíte rok 2017 z hlediska výroby a dodávek vozů vašim zákazníkům?

Rok 2017 byl pro společnost Škoda Auto rekordní jak z hlediska výroby, tak z hlediska počtu vozů dodaných zákazníkům. S 1 200 500 vozy dodanými zákazníkům to je nejúspěšnější rok v historii naší společnosti. Rekordní výsledky jsme navíc zaznamenali na celé řadě světových trhů včetně toho největšího – v Číně bylo zákazníkům dodáno celkem 325 000 vozů.

Co bylo charakteristické pro odbyt vozů v ČR i zahraničí?

Učinili jsme velmi zásadní kroky k modernizaci modelové palety. Na trh jsme uvedli modernizované verze modelů Octavia, Rapid a Citigo. Už v loňském roce mělo svou premiéru první velké SUV naší značky, model Kodiaq. Odstartovali jsme tak ofenzivu v tomto důležitém segmentu. Pokračováním firemní SUV strategie je nejnověji model Karoq.

Jsme velmi rádi, že celá modelová paleta je pro zákazníky atraktivní, o čemž svědčí i vysoká vytíženost všech našich závodů i stav objednávek. Nové SUV Karoq velmi úspěšně vstoupilo na světové trhy a již posbíralo i několik významných ocenění včetně titulu Auto roku 2018 v České republice. Abychom co nejlépe uspokojili vysokou poptávku po tomto modelu, vyrábí se Karoq od ledna 2018 vedle Kvasin i v závodě v Mladé Boleslavi.

Byly v loňském roce v odvětví patrné nějaké zajímavé trendy nebo změny, které předurčily rekordní výsledky automobilky?

Důležitá je stále rostoucí poptávka po vozech v segmentu SUV. Model Kodiaq se již nyní významnou měrou podílí na prodejních výsledcích společnosti. Další růstové impulsy očekáváme od modelu Karoq, který od října postupně uvádíme na jednotlivé trhy. První ohlasy na něj jsou více než pozitivní.

Automobilový průmysl je na svém vrcholu. Jaký vývoj očekáváte v tomto roce?

Škoda Auto má moderní a atraktivní modelovou paletu, která je zároveň nejširší v historii společnosti. Do roku 2018 proto hledíme s optimismem. Zákazníkům představíme několik nových nebo inovovaných produktů, přičemž budeme i nadále pokračovat v posilování SUV.

Můžete být konkrétnější?

Například v Číně jako na jediném trhu na světě plánujeme v následujících letech nabízet čtyři modely SUV. V rámci našich českých výrobních závodů pak budeme pokračovat v přípravě na výrobu elektrických vozů. První plug-in hybridní model Superb, který se bude vyrábět v Kvasinách, uvedeme na trhy v roce 2019. Od roku 2020 pak budeme v závodě v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem.

Jakým směrem se především ubírá vývoj a výzkum automobilky?

Automobilový průmysl stojí v současnosti před zásadními změnami. Do budoucích let budeme nadále směřovat k naplňování naší Strategie 2025 a zaměřovat se především na další rozšiřování modelové palety zejména v rychle rostoucím segmentu SUV. Důležitá jsou pro nás také témata jako elektromobilita, autonomní řízení nebo nové, digitální oblasti podnikání.

Budete se tedy více zaměřovat na služby?

Automobil zůstane i nadále jádrem naší nabídky. V budoucnu jej ale doplníme o služby, díky nimž bude život v kaž­dodenním provozu jednodušší, efektivnější, pohodlnější a bezpečnější. Škoda se tak změní z tradičního výrobce automobilů v poskytovatele mobility v širším smyslu.

 

Josef Kubr

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

Vydáno 22.6.2018

Jaké vlastnosti musí mít obal, ve kterém se přepravují díly pro automobilový průmysl? Na otázky Světa průmyslu odpovídal Michal Hort, generální ředitel společnosti TART, s.r.o., lídra na trhu s obaly v České republice. Oblast automotive zastupoval Marek Čížek, FES&P manažer pro východní Evropu společnosti Faurecia Clean Mobility.

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

Vydáno 13.4.2018

Energie je veličina, která popisuje schopnost hmoty konat práci. A právě kolem energie, blackoutu, jádra a obnovitelných zdrojů se točil rozhovor s Václavem Bartuškou. „Energetika je krásné odvětví a mám ji rád, ale nepřeceňujme ji,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Svět průmyslu.

BŮH, můj PARŤÁK

BŮH, můj PARŤÁK

Vydáno 16.3.2018

Kdyby nepřišel listopad 1989, mohla Česká republika ztratit osobnost, která boří hranice podnikání. Nejen unikátností svých projektů, ale především čestným a rovným přístupem. „Je pro mne nemyslitelné obchodovat se zkorumpovanými politiky. Nechci se zpronevěřit vlastním křesťanským zásadám, “ říká Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP, a.s., v jehož životě hraje významnou roli víra.

The Invincibles

The Invincibles

Vydáno 13.2.2018

Podpis kolaborativní smlouvy mezi FS ČVUT a GE Aviation přináší výzvy, které se naskytnou možná jednou za sto let a umožní vrátit Českou republiku tam, kam historicky patří – mezi světové hráče, kteří určují trendy v konstrukci letadel a leteckých motorů.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

Vydáno 25.6.2018

Predstihový ukazovateľ aktivity v priemysle eurozóny za máj klesol na najnižšiu úroveň za ostatných 15 mesiacov. Bol to už piaty po sebe nasledujúci mesiac oslabenia tohto mäkkého ukazovateľa, hoci treba dodať, že po vlaňajších decembrových rekordoch.

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

Vydáno 19.6.2018

Přítomnost na sociálních sítích a vůbec v on-line světě lidé neplatí přímo penězi, ale svým soukromím a svým nitrem, o jejichž zpeněžení se pak už postarají jiní. Tohle je klíčový zdroj pohádkového bohatnutí firem jako Facebook, Google či Apple. Nyní budou mít kvůli GDPR bohatnutí těžší. Politici si totiž uvědomili, že jim korporace berou vliv a moc. Jak se říká, když se kácí les, létají třísky. Že ty třísky zasáhnou drobné podnikatele a malé obce, to je v zápase obrů – europolitiků a korporací – bohužel druhořadé.

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

Vydáno 15.6.2018

Lakování je věda a požadavky na lakované komponenty stále rostou. „Například kvalita povrchových úprav od dodavatelů dílů pro automobily je mnohdy vyšší než u laku samotného vozu,“ říká Josef Kocián, ředitel společnosti Galatek, která dodává lakovací centra.

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

Vydáno 8.6.2018

„Co se zakázek týče, těch máme zhruba na pět let dopředu. Kvůli nedostatku pracovních sil jsme nuceni některé zakázky posouvat, nebo dokonce odmítat,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel společnosti CZ LOKO, a.s.

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

Vydáno 1.6.2018

„Podařilo se nám jako prvním v Evropě nanotechnologie použít při výrobě u výsypného vozu Falns 87, který jsme s úspěchem prezentovali na veletrhu InnoTrans 2017 v Mnichově. Jsme přesvědčeni, že využívání nanotechnologií a ušlechtilých materiálů má budoucnost, ale před námi je ještě dlouhá cesta,“ říká Petr Vlček, generální ředitel společnosti Legios Loco a.s.

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

Vydáno 29.5.2018

Nízkopodlažní vozidla, bezkontaktní placení v městské hromadné dopravě, bezdrátové připojení k internetu v tramvajích i metru. To jsou základní inovace, kterými chce Dopravní podnik hl. m. Prahy přitáhnout pozornost cestující veřejnosti. Intenzivně se chceme věnovat také oblasti elektromobility, říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem