BLUMENBECKER NAUČÍ ROBOT VŠE, TŘEBA SKLÁDAT I UMĚLECKÉ DÍLO

Vydáno 14.3.2018 robotizace

Od obřího stroje přes výrobní linky až po umění – to jsou oblasti, pod kterými je podepsaná společnost Blumenbecker Prag s.r.o. Mezi jejími produkty jsou i světové unikáty, například roboty, které dovedou přesně roztřídit tvarově náročné výlisky či poskládat umělecké dílo.

 

Firma, která patří k nejvýznamnějším společnostem v oblasti elektroinženýringu, průmyslové automatizace a pohonů, vznikla v roce 1991. Pokud někdo hledá zkušeného partnera pro zpracování komplexního automatizačního projektu, těžko najde na trhu v Česku lepší volbu. Od svého založení se firma Blumenbecker stala během téměř tří desítek let významnou společností ve své oblasti. Na svém kontě má i unikát – roboty, které dovedou přesně roztřídit tvarově náročné výlisky.

„Vedle běžných zakázek, které pochopitelně tvoří drtivou většinu naší činnosti, musíme hledět dopředu a sledovat poslední trendy v oblasti robotiky a průmyslové automatizace obecně. A jedním takovým trendem jsou i úlohy typu bin picking, což je výběr předmětů z bedny. V tomto typu úloh jde o vysoce sofistikovanou spolupráci průmyslové kamery a robota. Kamera představuje oči a robot ruce. Vše musí být sladěno tak, aby se pracoviště téměř stoprocentně obešlo bez lidské obsluhy,“ vysvětlil jednatel společnosti Blumenbecker Prag Andrej Schvarc.

Jeho společnost zabodovala také na poli umění. Podílela se na tvorbě díla, které bylo vytvořeno výhradně roboty. Nedotkla se jej lidská ruka. Tento sen splnili specialisté z Blumenbeckeru pražskému výtvarníku Federicu Díazovi. „Byla to naše první a zatím jediná zkušenost v oblasti, kde se prolnulo umění se sofistikovanou robotickou aplikací. Podkladem pro řídicí program robota sestavujícího umělecké dílo z malých kuliček byl jeho detailní návrh. Na základě něj se pak stanovovaly dráhy ramene robota tak, aby výsledný produkt přesně odpovídal představě umělce,“ vysvětlil jednatel společnosti.

Konstatoval, že nezbytnou podmínkou úspěchu firmy na domácím i zahraničním trhu i v budoucnu je vysoký stupeň technických znalostí specialistů. Uvedl, že složitých automatizačních úloh řešila firma během své existence celou řadu. „Jedním z projektů, kterými se můžeme pochlubit, je určitě realizace celé robotické linky na výrobu světlometů pro osobní automobily pro firmu Varroc v celkovém objemu přes sedmdesát mi­lionů korun,“ prozradil Andrej Schvarc.

 

Dárky od společnosti nedostali zákazníci, ale lidé, kteří je opravdu potřebovali.

 

Poslední Vánoce byly pro společnost Blumenbecker jiné. Místo toho, aby věnovala dárky svým zákazníkům, rozhodla se pomoci potřebným lidem. I díky finančnímu příspěvku společnosti budou mít obyvatelé vesnice v Keni elektřinu, zlepší se životní podmínky dětí s handicapem v Kambodži a německé rodiny ve finanční nouzi se budou moci odrazit ode dna. Celkem Blumenbecker Holding, do kterého pražská firma patří, v závěru loňského roku věnoval na charitu 24 tisíc eur.

„Před Vánoci jsme podpořili tři projekty. Ten první je zaměřený na pomoc rozvojovým, válkou ohroženým zemím. Nadace Göhde chce postavit malou so­lární elektrárnu, aby se dostalo světlo do obydlí obyvatel vesnice Oltepesi v Keni,“ uvedl jednatel společnosti Blumenbecker Prag Andrej Schvarc.

Vysvětlil, že osada leží prakticky na rovníku a den i noc zde trvá dvanáct hodin. Proto chce nadace rozvést elektřinu do všech obydlí místních obyvatel. Tím se výrazně zvýší možnost vesnických dětí připravovat se do školy, protože po setmění si budou moci rozsvítit. „A protože vše, co se týká elektřiny, je nosný obor firmy Blumenbecker, padlo rozhodnutí podpořit právě tento projekt,“ sdělil jednatel Blumenbeckeru.

Další organizací, kam zamířil dar osm tisíc eur, byla organizace Home of Love and Gratitude to Mothers (Domov lásky a vděčnosti matkám – pozn. redakce). Ta se stará o zlepšení životních podmínek handicapovaných dětí v Kambodži. „Peníze, které jsme věnovali, pokryjí životní náklady dvanácti dětí na tři roky,“ uvedl Andrej Schvarc. Tento i další charitativní projekty v oblasti Asie koordinuje generální ředitelka čínských poboček firmy Blumenbecker Qiaoling Di-Heilová. A její doporučení bylo podle Andreje Schvarce hlavním argumentem při rozhodování o účasti na tomto projektu.

Adresátem posledního dílu vánoční nadílky byl projekt Paprsky naděje. Ten pomáhá německým rodinám, které se ocitly ne vlastní vinou v existenční nouzi. Jedná se o rodiny z okolí sídla firmy Blumenbecker ve spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko. „Vedení firmy cítilo povinnost pomoci právě ve svém regionu,“ doplnil Andrej Schvarc.

Zároveň prozradil, že projekt v Německu podpořila firma Blumenbecker v minulosti již několikrát. Naopak projekty v Kambodži a Keni se na seznamu charitativních akcí objevily poprvé. Společnost nezapomíná ani na potřebné v České republice. Během uplynulých dvou let spolupracovala s Fondem ohrožených dětí, v budoucnu se firma hodlá zapojit i do dalších projektů v Česku.

„Naše vánoční akce směrem k potřebným určitě nebyla poslední. Počítáme s tím, že podobné dárky budeme rozdávat i příští rok. Ale jestli to budou ty samé projekty, je dnes asi předčasné předvídat,“ dodal Andrej Schvarc.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Rozhovory

KAŽDÝ NEMŮŽE ŽÍT A PODNIKAT V PRAZE

KAŽDÝ NEMŮŽE ŽÍT A PODNIKAT V PRAZE

Vydáno 10.1.2020

Příběh společnosti Alcaplast, výrobce sanitární techniky, kterou na jižní Moravě vybudovali Radka Prokopová s manželem Františkem Fabičovicem, vypadá pohádkově. Lídr oboru ve střední a východní Evropě si ale musel náročnou cestu na vrchol vyšlapat. „Náš segment je velice konkurenční, na trhu se potkáváme se světovými značkami a výrobci, proto musíme mít výrobky dotažené do posledního detailu,“ říká v rozhovoru výkonná ředitelka Alcaplastu.

BĚHEM KRIZE LIDÉ POTŘEBUJÍ VÍŘIVKY NEJVÍC

BĚHEM KRIZE LIDÉ POTŘEBUJÍ VÍŘIVKY NEJVÍC

Vydáno 8.1.2020

Až pojedete na prodloužený víkend do hotelového wellness a usednete tam do horké vířivky, je dost možné, že vám bude pohodlí zajišťovat výrobek od české firmy USSPA. Ta je totiž v oboru spa lídrem na českém trhu a velké jméno má i v rámci Evropy. „Při všech činnostech myslíme na nejpodstatnější věc: vířivky jsou pro zákazníkův užitek, jeho relaxaci a radost, to stojí na prvním místě,“ říká Kateřina Kadlecová.

POHYB VLASTNÍCH KAMIONŮ SLEDUJEME ONLINE

POHYB VLASTNÍCH KAMIONŮ SLEDUJEME ONLINE

Vydáno 6.1.2020

„Nejsem plnohodnotný kamioňák ani technický typ,“ říká o sobě Martina Šmídlová, která se téměř dvě dekády významně podílí na chodu společnosti Šmídl působící v kamionové přepravě. Největší problém oboru vidí především v nedostatku řidičů, budoucnost autonomních náklaďáků na silnicích je však podle ní stále vzdálená.

HOTELY BY MĚLY NABÍZET ZÁŽITEK, NIKOLIV SLUŽBU

HOTELY BY MĚLY NABÍZET ZÁŽITEK, NIKOLIV SLUŽBU

Vydáno 19.12.2019

„V dnešní době už lidé nechtějí pouze místo na přespání, ale také co nejautentičtější zážitek z místa, kde přebývají,“ tvrdí v rozhovoru pro Svět průmyslu Richard Valtr, který se svými kolegy po celém světě provozuje úspěšný hotelnický startup Mews. Podle něj by se recepční měli méně věnovat administrativě a více potřebám hosta.

Zobrazit Více