Vydejte se s efektivní intralogistikou směrem k Průmyslu 4.0

Vydáno 19.3.2018 Komerční sdělení

Ve všeobecnosti se pojem Průmysl 4.0 chápe jako úzké propojení výroby s moderními informačními a komunikačními technologiemi. Tato myšlenka je již v současnosti skloňována v mnoha oblastech, ale hlavně tehdy, pokud mluvíme o automatizaci, robotizaci nebo moderních skladových koncepcích.  

Pojem moderní logistika dnes znamená mnohem víc než pouze transport a obal zboží. Zahrnuje rychlost, bezchybnost, flexibilitu a propojení s moderními informačními kanály. Všechny tyto faktory jsou důležité zbraně v boji s konkurencí. Zákazník (například v rychle rostoucím sektoru e-komerce) chce mít možnost zboží si pohodlně objednat, být informován v reálném čase o stavu své objednávky a mít ji doručenou nebo připravenou k vyzvednutí v nejkratším možném čase. To by bez sofistikovaného softwarového propojení nebylo možné.

Intralogistika jako perfektně synchronizovaný stroj

Pokud bychom vycházeli z konceptu Průmysl 4.0, bude v nedaleké budoucnosti většina skladových operací plně automatizována (ať už mluvíme o vychystávání a kompletaci objednávek, nebo o vyskladňování dílů do výroby). Všechny operace tak budou vykonávány rychleji a bezchybně, protože je bude řídit sofistikovaný software pro správu skladu. Tento trend je v logistice (a intralogistice především) zřejmý již dnes, kdy vnímáme jasný posun směrem k maximálnímu ulehčení a zpřesnění práce ve skladu a také směrem k vysoce komplexním řešením pro sklad nebo výrobu. Takovým je například použití automatizovaných skladových systémů v kombinaci se systémy navádění obsluhy (tedy pick to light, pick by colour nebo voice picking), dopravníkovými systémy a přídavnými zařízeními, přičemž toto řešení zastřešuje inteligentní software pro správu skladu. Výtahové nebo páternosterové systémy tak díky plnému využití disponibilní výšky zajištují maximálně úsporné skladování, systémy navádění obsluhy zase maximální přesnost práce a dopravníky minimalizují pochůzky obsluhy. Platí totiž, že v provozech, kde se při vychystávání objednávek (ať už pro expedici, nebo do výroby) hraje o každou vteřinu a každá nesprávně vyskladněná položka představuje problém, je nutno především eliminovat chyby a prostoje obsluhy. Pokud se firma rozhodne pro automatizované skladové systémy, potom platí, že čím menší má operátor prostor se rozhodnout o tom, co v dané chvíli udělat, tím více eliminujeme možnost chyby. Automatizovaný skladový systém také díky propojení na WMS a ERP umožňuje vykonávat průběžné inventury a kontrolovat skladové zásoby, stejně jako může sám kontrolovat svoji „kondici“ a posílat požadavky na servisní zásahy.

Autonomně řízená intralogistika pro just-in-time dodávky do výroby

Flexibilita a propojení jsou důležité nejen pro jednotlivé časti skladu, ale pro skladové procesy jako takové. Znamená to vzájemné propojení jednotlivých oblastí ve firmě, například integrální propojení logistiky a výroby.

Softwarově řízený sklad napojený na tok materiálu – to je jeden z centrálních aspektů konceptu Průmysl 4.0. Již dnes je přece běžné, že automatizované skladové systémy zásobují just-in-time montážní linku a zajišťují tak plynulý tok materiálu.

Na konci by měla stát soběstačná produkce, kde stroje samy zajistí objednávku i dovezení dílů nebo materiálu z produkce nebo meziskladu. Pomocí dopravníkových systémů bude materiál just-in-time dovezen k montážní lince. Požadavek na dodávky vzniká na základě PULL principu, což znamená, že dodávka je řízená pouze potřebou výroby. Odpadají tedy zbytečné přesuny zboží a firma také nedrží ve skladu žádné zboží jako bezpečnostní rezervu.

Díky úzkému propojení skladu a výroby prostřednictvím WMS bude většina operací řízena automaticky a intralogistika bude mít centrální funkci při řízení materiálových toků.

Moderní technologie – vize a realita?

Již dnes mnoho firem (i v České republice) používá ve větší nebo menší míře srovnatelné technologie. Automatizace se prosazuje ve stále více oblastech průmyslu (ať už mluvíme o systémech jednoduché automatizace, nebo o plně automatizovaných skladech). I když se firmy konceptu Průmysl 4.0 přibližují, jejich operace jsou zatím vždy řízeny nadřazeným softwarem. Pokud se ale prosadí vize internetu věcí, což by znamenalo vzájemnou komunikaci strojů (které jsou do intralogistických a výrobních procesů zapojeny) a položek ve skladu, potom již nic nebude bránit úspěšnému prosazení myšlenky Smart Factory a celého konceptu Průmysl 4.0.

Více informací o moderní intralogistice naleznete zde.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

Vydáno 19.11.2018

Škoda Vagonka patří k největším výrobcům vlakových souprav ve střední Evropě. Vozy jsou vybaveny nejmodernější dostupnou technikou a jsou již prakticky připraveny na jízdu bez strojvůdce. „Na železnici je přechod k autonomnímu řízení určitě menším krokem než v automobilovém průmyslu,“ říká Martin Bednarz, generální ředitel společnosti.

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

Vydáno 11.10.2018

Letoun L 410 pro 19 cestujících a dvoučlennou posádku – to je ten nejznámější a nosný produkt společnosti Aircraft Industries. „Inovovaný model L 410 NG splňuje požadavky na ekonomiku provozu, samozřejmě také všechna bezpečnostní kritéria a poskytuje komfort cestujícím,“ říká Ilona Plšková, generální ředitelka společnosti.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

Vydáno 14.12.2018 Komerční sdělení

Ultrazvukové svařování a tradiční šroubování přestávají hrát prim. V případě spojování plastových a kovových dílů se dostává do popředí tepelné nýtování, které je čistější a rychlejší alternativou ke svým předchůdcům. Vědí to i ve společnosti METESS s.r.o., která ve svém portfoliu nabízí nýtovací stroj s otočným stolem pro nýtování drobných dílů ve velkých sériích.

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

Vydáno 10.12.2018

„Mým snem je, aby se podvozky Tatra dostaly do vesmíru. Toho bych se opravdu chtěl dožít,“ říká generální ředitel a místopředseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS a.s. Radek Strouhal.

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

Vydáno 5.12.2018

„Mou myšlenkou bylo spojit se s firmami, které dodávají špičkové technologie, mají silné technické zázemí a také tyto instalace ověřily v provozu a mají kvalitní reference,“ popisuje záměry akviziční strategie David Dostál, generální ředitel společnosti Papcel a.s.

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

Vydáno 28.11.2018 Komerční sdělení

TOS VARNSDORF, tradiční výrobce obráběcích strojů vlastněný výhradně českým kapitálem, je největší strojírenskou firmou v děčínském okresu a jednou z nejsilnějších v Ústeckém kraji. Svým zaměstnancům společnost nabízí celou řadu benefitů a situaci s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků se rozhodla vyřešit založením vlastní střední průmyslové školy, která v areálu firmy velmi úspěšně funguje již druhým rokem.

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Vydáno 12.11.2018

Společnost Mann + Hummel je světovým lídrem na trhu v oblasti filtrace. „Největším odběratelem je odvětví automotive, kde jsme jedničkou na trhu s filtrací. V oboru filtrace se můžeme pyšnit nejen tisícovkou vývojářů, ale také třemi tisícovkami patentů,“ říká Rostislav Khýr, generální ředitel společnosti.

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

Vydáno 5.11.2018 Komerční sdělení

„Ke značce YAMAZAKI MAZAK jsem získal vztah už v osmdesátých letech minulého století nákupem prvního stroje. Postupem času mne zaujal zejména přístup firmy Mazak a výborná spolupráce. Měl jsem možnost navštívit výrobní závody v Japonsku i v Anglii, seznámil jsem se s majitelem společnosti panem Yamazakim, který již bohužel není mezi námi. Byli jsme obchodní přátelé. Mazak je pro nás zásadní,“ říká Pavel Sobotka, ředitel české společnosti Frentech Aerospace s.r.o.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem