REZIDENČNÍMU STAVITELSTVÍ POMÁHÁ HYPOTEČNÍ I EKONOMICKÝ BOOM

Vydáno 26.3.2018

Společnost Ridera Stavební v současnosti těží z růstu zájmu o rezidenční bydlení v Praze a okolí. „Na trhu chybí zakázky z veřejné sféry a pokud již existují, jsou poznamenány zátěží nejnižší ceny, “ říká Tomáš Palkoska.

 

Vaše společnost má poměrně široký záběr. Čemu se Ridera Stavební věnuje?

Společnost Ridera Stavební je především generálním dodavatelem staveb působícím zejména v Praze, středních Čechách a v Moravskoslezském kraji. V pražské části se  z velké míry věnujeme rezidenčnímu segmentu výstavby pro významné developery a tvoříme zde největší část našeho obratu. Zejména výstavba v samotném hlavním městě a okolí je nyní velmi žádaná. Ostravská část společnosti realizuje objemy výstavby ve výši cca 300 milionů korun ročně a cílí jak na veřejné zakázky staveb občanské vybavenosti, sportovních staveb či zdravotnických objektů, tak na soukromé investory například na poli průmyslových staveb. Infrastrukturními projekty se pak zabývá naše dceřiná společnost Ridera DIS s.r.o. V segmentu infrastrukturních staveb je naším cílem obrat okolo 200 milionů korun. Celkové tržby společnosti Ridera Stavební a.s. se v loňském roce pohybovaly kolem 1,4 miliardy korun.

Jaká jsou specifika pro jednotlivé části společnosti?

Bohužel stav na stavebním trhu v Moravskoslezském kraji není příliš uspokojivý a toto se negativně odráží na výsledcích ostravské části společnosti. Naopak velmi se zvedá trh v Praze a okolí, kde za poslední roky značně zvyšujeme naše výkony a s tím i pozitivní výsledky.

To má, předpokládám, na svědomí zejména hypoteční boom, který trval do loňského roku…

Obecně rezidenční výstavba podpořená výhodnými hypotékami v tom sehrála významnou roli. Dále se projevuje obecně kladný hospodářský vývoj celé společnosti, domácnosti vykazují vyšší spotřebu, mají vyšší disponibilní příjem. Toto se samozřejmě odráží i na stavebním trhu. Velkým problémem celého stavebnictví je nyní absolutní nedostatek kapacit víceméně ve všech segmentech výroby.

Jakou máte predikci dalšího vývoje ve stavebnictví?

Ve střednědobém výhledu očekávám v Praze a okolí určitou stagnaci, ale letošní rok bude v rezidenčním stavitelství velmi dobrý. Jelikož se bohužel nedostává kvalitních veřejných zakázek, neočekávám letos růst naší ostravské části společnosti. Celkově jsem však pro příští roky optimista.

Vidíte zásadní problémy v sektoru veřejných zakázek?

Problémem v této oblasti je značný přetlak dodavatelů a možnost vstupu neadekvátní konkurence do výběrových řízení. Často vidíme, že se o veřejné zakázky soutěží za dumpingové ceny. Obecně si myslím, že by veřejný zadavatel měl posuzovat cenu stavebního díla tak, aby se nerealizovalo za nepřiměřeně nízké ceny. V současnosti se často stává, že zvítězí společnost, která nabídkovou cenu stanoví i více jak dvacet procent pod předpokládanou hodnotou stavebního díla. Dle mého by se do budoucna měla více posuzovat ekonomická a technická kvalifikace uchazečů, aby nedocházelo k tomu, že tendry vyhrávají společnosti, u nichž existuje vyšší riziko nekvalitně odvedené práce.

Je popisovaný stav způsoben tím, že veřejní zadavatelé hrají pouze na cenu, i když nemusejí?

Bohužel velká většina zakázek je posuzována jen podle nejnižší ceny a zadavatel si takto zjednodušuje svou práci. Má pouze jediné kritérium a podle něj se řídí. Když toto porovnám se soukromým investorem, tak ten taktéž soutěží ekonomicky nejvýhodnější nabídku, na druhou stranu velmi pečlivě zkoumá, jaký dodavatel pro něho bude stavět a jaké společnosti zakázku přidělí.

Které projekty byly pro vás v poslední době nejzajímavější?

V poslední době jsem nejvíce hrdý na nedávno dokončený rezidenční projekt Sky Barrandov. Na tomto projektu se mimo jiné podílela i významná architektka Ing. arch. Eva Jiřičná, CBE. Stavební náklady dosáhly více jak 300 mi­lionů korun a tento projekt na stavebním trhu velmi pozitivně rezonuje. Z dalších bych zmínil dokončenou realizaci jedné ze dvou etap bytových projektů pro společnost FINEP ve Stodůlkách. Z ještě nedokončených zajímavých projektů stojí za pozornost také výstavba pro developera JRD, pro kterého nyní realizujeme luxusní projekt bytového domu U Perníkářky 7. Ten je stavěn v energeticky pasivním standardu a luxusně vybaven, mimo jiné například saunou.

Před koncem roku jste převzal vedení společnosti. Kam by se firma pod vaším vedením měla ubírat?

Hlavním cílem je držet se letos a napřes­rok okolo půldruhé miliardy korun ročního obratu společnosti, a to při plánovaných hospodářských výsledcích. Chceme se ještě více etablovat v hlavním městě a okolí, kde půjdeme cestou nabídek jak pro investory v segmentu rezidenčního bydlení, tak i pro investory v segmentu výstavby administrativních či obchodních komplexů. Také bychom zde rádi realizovali více staveb pro veřejného zadavatele. Přejeme si i nadále vystupovat jako zavedená a kvalitní středně velká stavební společnost, se kterou je třeba na trhu počítat.

V minulosti jste stavěli také průmyslové haly. Je to pro vás stále zajímavé?

Samozřejmě ano – nyní nabízíme několik takovýchto projektů, zejména v Moravskoslezském kraji. Pokud bude příležitost a uspějeme v opravdu tvrdém výběrovém řízení, tak v tomto segmentu výstavby zcela určitě chceme pokračovat.

 

Josef Kubr

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

Vydáno 19.11.2018

Škoda Vagonka patří k největším výrobcům vlakových souprav ve střední Evropě. Vozy jsou vybaveny nejmodernější dostupnou technikou a jsou již prakticky připraveny na jízdu bez strojvůdce. „Na železnici je přechod k autonomnímu řízení určitě menším krokem než v automobilovém průmyslu,“ říká Martin Bednarz, generální ředitel společnosti.

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

Vydáno 11.10.2018

Letoun L 410 pro 19 cestujících a dvoučlennou posádku – to je ten nejznámější a nosný produkt společnosti Aircraft Industries. „Inovovaný model L 410 NG splňuje požadavky na ekonomiku provozu, samozřejmě také všechna bezpečnostní kritéria a poskytuje komfort cestujícím,“ říká Ilona Plšková, generální ředitelka společnosti.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

Vydáno 14.12.2018 Komerční sdělení

Ultrazvukové svařování a tradiční šroubování přestávají hrát prim. V případě spojování plastových a kovových dílů se dostává do popředí tepelné nýtování, které je čistější a rychlejší alternativou ke svým předchůdcům. Vědí to i ve společnosti METESS s.r.o., která ve svém portfoliu nabízí nýtovací stroj s otočným stolem pro nýtování drobných dílů ve velkých sériích.

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

Vydáno 10.12.2018

„Mým snem je, aby se podvozky Tatra dostaly do vesmíru. Toho bych se opravdu chtěl dožít,“ říká generální ředitel a místopředseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS a.s. Radek Strouhal.

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

Vydáno 5.12.2018

„Mou myšlenkou bylo spojit se s firmami, které dodávají špičkové technologie, mají silné technické zázemí a také tyto instalace ověřily v provozu a mají kvalitní reference,“ popisuje záměry akviziční strategie David Dostál, generální ředitel společnosti Papcel a.s.

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

Vydáno 28.11.2018 Komerční sdělení

TOS VARNSDORF, tradiční výrobce obráběcích strojů vlastněný výhradně českým kapitálem, je největší strojírenskou firmou v děčínském okresu a jednou z nejsilnějších v Ústeckém kraji. Svým zaměstnancům společnost nabízí celou řadu benefitů a situaci s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků se rozhodla vyřešit založením vlastní střední průmyslové školy, která v areálu firmy velmi úspěšně funguje již druhým rokem.

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Vydáno 12.11.2018

Společnost Mann + Hummel je světovým lídrem na trhu v oblasti filtrace. „Největším odběratelem je odvětví automotive, kde jsme jedničkou na trhu s filtrací. V oboru filtrace se můžeme pyšnit nejen tisícovkou vývojářů, ale také třemi tisícovkami patentů,“ říká Rostislav Khýr, generální ředitel společnosti.

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

Vydáno 5.11.2018 Komerční sdělení

„Ke značce YAMAZAKI MAZAK jsem získal vztah už v osmdesátých letech minulého století nákupem prvního stroje. Postupem času mne zaujal zejména přístup firmy Mazak a výborná spolupráce. Měl jsem možnost navštívit výrobní závody v Japonsku i v Anglii, seznámil jsem se s majitelem společnosti panem Yamazakim, který již bohužel není mezi námi. Byli jsme obchodní přátelé. Mazak je pro nás zásadní,“ říká Pavel Sobotka, ředitel české společnosti Frentech Aerospace s.r.o.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem