KAŽDÝ V TÁBOŘE MÁ NĚKOHO, KDO V BRISKU PRACOVAL ČI PRACUJE

Vydáno 29.3.2018

Firma BRISK Tábor je ekvivalentem zapalovacích svíček. Právě tento výrobek si vybaví téměř každý řidič nejen v Česku, v Rusku a na Ukrajině, ale také například v USA či Jižní Americe, Africe, Austrálii, Malajsii a mnoha dalších zemích. Mojmír Čapka se může pyšnit četnými „NEJ“. Na svém kontě má například titul Gentleman Pro 2014, což je prestižní ocenění osobností. Jeho prvním držitelem byl Tomáš Baťa.

 

BRISK Tábor a.s. se zařadil mezi největší evropské výrobce zapalovacích svíček a mezi nejúspěšnější dodavatele snímačů pro automobilový průmysl a získal řadu ocenění. Jakých si ceníte nejvíce?

Všechna ocenění jsou pro mě osobně a firmu BRISK velmi cenná a jedinečná. Jsou výsledkem dlouhodobé tvrdé práce, profesionality, odbornosti, strategického a progresivního přístupu k otázkám manažerského řízení, technického vývoje, mezinárodního obchodu, personalistiky a práce se zaměstnanci.

Za velmi významné uznání naší firmě považuji ocenění „Nejlepší dodavatel pro koncern Volkswagen“ v roce 1998, které jsem osobně převzal od tehdejšího šéfa koncernu pana Piëcha. Pochopitelně všechna další ocenění byla a jsou pro firmu důležitá, určitě mezi ně patří také Exportér roku 2001 a 2004.

Sklízíte i úspěchy v různých oborových kategoriích soutěže „Českých 100 nejlepších“. Co to pro vás znamená?

Tyto výsledky dokládají význam firmy BRISK v českém průmyslu. Prvotřídní kvalitu našich výrobků potvrzuje téměř pravidelné ocenění „Dodavatel pro auto roku v ČR“. To jsme získali v letech 2018, 2017, 2016, 2015, 2013 a 2005.

Patříte do pětice největších světových výrobců zapalovacích svíček, jaká je konkurence v této oblasti?

Konkurence je velká, a proto musíme trvale docilovat špičkové kvality v celé škále a sortimentu produkce, nejen v zapalovacích svíčkách, ale i snímačích. V konkurenčním prostředí se velmi dobře orientujeme a jsme dlouhodobými partnery světových automobilek, jako například VW Group a jejích značek VW, Škoda, Audi, Bentley, Seat. Spolupracujeme také se společností Volvo Trucks a s největšími výrobci zahradní techniky.

Kde všude se lidé setkávají s vašimi výrobky?

BRISK vyrábí zapalovací svíčky pro automobily, zahradní techniku, letecké a lodní motory, automobilové snímače, zapalovací elektrody do plynových spotřebičů a technickou keramiku.

Vlastníte řadu mezinárodních patentů na jedinečná konstrukční řešení a nejmodernější technologie současnosti. Můžete představit ty patenty, se kterými se nejčastěji setkáváme?

Ochranná známka BRISK je uplatňována prakticky po celém světě. Přelomové pro svět racingu bylo patentované kruhové jiskřiště u zapalovacích svíček BRISK Premium a další navazující unikátní řešení, která jsou ve světě jedinečná. Tyto zapalovací svíčky jsou velmi žádané na trzích Německa, USA, Malajsie a Austrálie. Nejnovější patent firmy BRISK se týká unikátní technologie laserového nanášení pomocné elektrody na špičku izolátoru u zapalovacích svíček BRISK Premium EVO, které jsou vyvrcholením snahy o stálé vylepšování funkčních vlastností zapalovacích svíček (jako je prodloužená životnost, lepší využití energie paliva, snížení škodlivých emisí v ovzduší, snížení měrné spotřeby a navýšení výkonu). Pochopitelně BRISK vlastní řadu dalších chráněných řešení nejen pro zapalovací svíčky, ale i v oblasti senzorů.

Stali jste se také nejobdivovanější firmou Jihočeského kraje, čím jste si podle Vás tento titul „vysloužili“?

BRISK Tábor a.s. je stoprocentní českou firmou a tradice výroby zapalovacích svíček v Táboře trvá již 83 let. Patří mezi největší a nejstabilnější zaměstnavatele regionu. Snad každý má ve své rodině v Táboře a okolí někoho, kdo v BRISKu pracoval či pracuje.

Historická značka našich svíček PAL i současná značka BRISK šíří dobrou pověst našich produktů na všech pěti kontinentech světa. BRISK k Jihočeskému kraji patří, je s ním hluboce spjat. Svými aktivitami podporuje nejen řadu charitativních organizací a občanských sdružení, ale podporuje i městské slavnosti a další společenské aktivity.

Neméně významná je podpora zaměstnanosti v regionu a možnost uplatnění v moderní společnosti, která drží trend s nejprestižnějšími automobilkami světa.

Jak je pro vás důležitý titul „Gentlemanská firma“?

Toto ocenění mohou získat firmy, které při svých úspěšných ekonomických aktivitách ctí principy etiky, společenské odpovědnosti, podpory rozvoje vědy a výzkumu, ekologie a dlouhodobé udržitelnosti podnikání. Zároveň pečují i o vlastní zaměstnance, podporují jejich kulturní, sportovní a vzdělávací aktivity.

V současné době je na trhu práce velká poptávka po kvalitních pracovnících. Daří se vám je u vás udržet, neutíkají od vás jinam?

Míra nežádoucí fluktuace pracovníků v BRISKu činí pouhých osm desetin procenta, což je v dnešní době opravdu ojedinělé. Je to pro nás významné ocenění. Není výjimkou, že u nás řada lidí pracuje nepřetržitě dvacet třicet i čtyřicet let a průběžně k nám nastupují i další členové jejich rodin.

 

 

Příběh Mojmíra Čapky

ZNAČKU BRISK PROSLAVIL PO CELÉM SVĚTĚ

Jeho společnost získala ocenění Nejobdivovanější firma roku i titul Gentlemanská firma. Mojmír Čapka je stoprocentním majitelem ryze české společnosti BRISK Tábor. Ta vznikla privatizací podniku Jiskra v roce 1992. Značky PAL a BRITA byly vždy zárukou kvality a v minulosti byly spojeny s mnoha úspěchy v motoristickém sportu.

Cesta Mojmíra Čapky na vrchol odstartovala na začátku šedesátých let na učňovské škole, kam se přihlásil na obor strojní mechanik. Pak následovalo studium na střední průmyslové škole strojní a Vysoké škole ekonomické v Praze. Profesně začínal jako technik v útvaru technologie výrobního závodu, později pracoval i na generálním ředitelství Prago-Unionu jako ekonomický ředitel.

V osmdesátých letech působil na Federálním ministerstvu všeobecného strojírenství, kde se věnoval financím a stal se náměstkem pro ekonomiku. Po rozdělení Československa působil na Ministerstvu průmyslu a obchodu.

V devadesátých letech se stal členem představenstva ve Stavostroji Nové Město nad Metují a v Přerovských strojírnách. „Již v roce 1992 jsem začal podnikat v oboru strojírenství a od roku 1995 jsem se stal předsedou představenstva a generálním ředitelem společnosti BRISK Tábor a.s., firmy, která se zabývá vývojem a výrobou především zapalovacích svíček a snímačů pro spalovací motory,“ popsal svou cestu k postu vrcholného manažera Mojmír Čapka.

Od roku 2006 je stoprocentním majitelem společnosti BRISK. Pod jeho vedením získala firma řadu ocenění, například Leading Edge – nejlepší dodavatel koncernu Volkswagen, Rodinné stříbro, Exportér roku, Firma roku, Dodavatel pro auto roku v ČR, řadu let má své místo v žebříčku 100 nejlepších nebo nejobdivovanějších firem v České republice.

„Dnes považuji za nesmírně významné své počáteční rozhodnutí zachovat a rozšířit vývojovou základnu firmy, nově navázat spolupráci se společností ŠKODA AUTO a.s., zaměřit se na rozvoj automobilových snímačů, export do Ruska a států bývalého Společenství nezávislých států a pochopitelně export na světová teritoria. Tato strategie je dnes pro nás základem úspěchu,“ říká Mojmír Čapka.

Stávající kapacita továrny v Táboře je zhruba padesát milionů zapalovacích svíček a šest milionů automobilových snímačů. V současné době tvoří export 97 procent obratu firmy BRISK.

„Vyvážíme do 77 zemí světa na pěti kontinentech. Kromě již velmi dobře fungujících a stabilních trhů USA, Jižní Ameriky, celé Evropy, Ruska, bývalých států Ruské federace, Středního východu, Austrálie či států severní a střední Afriky přibývají každý rok nová, často exotická teritoria, jako například Mauricius, Zimbabwe nebo Botswana,“ vyjmenoval Mojmír Čapka. V roce 2017 expandoval BRISK také na trh Malajsie, Indonésie, Singapuru a Thajska.

 

Soňa Singerová

 

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

Vydáno 22.6.2018

Jaké vlastnosti musí mít obal, ve kterém se přepravují díly pro automobilový průmysl? Na otázky Světa průmyslu odpovídal Michal Hort, generální ředitel společnosti TART, s.r.o., lídra na trhu s obaly v České republice. Oblast automotive zastupoval Marek Čížek, FES&P manažer pro východní Evropu společnosti Faurecia Clean Mobility.

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

Vydáno 13.4.2018

Energie je veličina, která popisuje schopnost hmoty konat práci. A právě kolem energie, blackoutu, jádra a obnovitelných zdrojů se točil rozhovor s Václavem Bartuškou. „Energetika je krásné odvětví a mám ji rád, ale nepřeceňujme ji,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Svět průmyslu.

BŮH, můj PARŤÁK

BŮH, můj PARŤÁK

Vydáno 16.3.2018

Kdyby nepřišel listopad 1989, mohla Česká republika ztratit osobnost, která boří hranice podnikání. Nejen unikátností svých projektů, ale především čestným a rovným přístupem. „Je pro mne nemyslitelné obchodovat se zkorumpovanými politiky. Nechci se zpronevěřit vlastním křesťanským zásadám, “ říká Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP, a.s., v jehož životě hraje významnou roli víra.

The Invincibles

The Invincibles

Vydáno 13.2.2018

Podpis kolaborativní smlouvy mezi FS ČVUT a GE Aviation přináší výzvy, které se naskytnou možná jednou za sto let a umožní vrátit Českou republiku tam, kam historicky patří – mezi světové hráče, kteří určují trendy v konstrukci letadel a leteckých motorů.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

Vydáno 25.6.2018

Predstihový ukazovateľ aktivity v priemysle eurozóny za máj klesol na najnižšiu úroveň za ostatných 15 mesiacov. Bol to už piaty po sebe nasledujúci mesiac oslabenia tohto mäkkého ukazovateľa, hoci treba dodať, že po vlaňajších decembrových rekordoch.

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

Vydáno 19.6.2018

Přítomnost na sociálních sítích a vůbec v on-line světě lidé neplatí přímo penězi, ale svým soukromím a svým nitrem, o jejichž zpeněžení se pak už postarají jiní. Tohle je klíčový zdroj pohádkového bohatnutí firem jako Facebook, Google či Apple. Nyní budou mít kvůli GDPR bohatnutí těžší. Politici si totiž uvědomili, že jim korporace berou vliv a moc. Jak se říká, když se kácí les, létají třísky. Že ty třísky zasáhnou drobné podnikatele a malé obce, to je v zápase obrů – europolitiků a korporací – bohužel druhořadé.

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

Vydáno 15.6.2018

Lakování je věda a požadavky na lakované komponenty stále rostou. „Například kvalita povrchových úprav od dodavatelů dílů pro automobily je mnohdy vyšší než u laku samotného vozu,“ říká Josef Kocián, ředitel společnosti Galatek, která dodává lakovací centra.

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

Vydáno 8.6.2018

„Co se zakázek týče, těch máme zhruba na pět let dopředu. Kvůli nedostatku pracovních sil jsme nuceni některé zakázky posouvat, nebo dokonce odmítat,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel společnosti CZ LOKO, a.s.

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

Vydáno 1.6.2018

„Podařilo se nám jako prvním v Evropě nanotechnologie použít při výrobě u výsypného vozu Falns 87, který jsme s úspěchem prezentovali na veletrhu InnoTrans 2017 v Mnichově. Jsme přesvědčeni, že využívání nanotechnologií a ušlechtilých materiálů má budoucnost, ale před námi je ještě dlouhá cesta,“ říká Petr Vlček, generální ředitel společnosti Legios Loco a.s.

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

Vydáno 29.5.2018

Nízkopodlažní vozidla, bezkontaktní placení v městské hromadné dopravě, bezdrátové připojení k internetu v tramvajích i metru. To jsou základní inovace, kterými chce Dopravní podnik hl. m. Prahy přitáhnout pozornost cestující veřejnosti. Intenzivně se chceme věnovat také oblasti elektromobility, říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem