INOVACE JSOU KLÍČEM K PROSPERITĚ FIRMY

Vydáno 5.4.2018

Společnost Mürdter Dvořák, lisovna, spol. s r.o., patří mezi dynamicky se rozvíjející firmy. V oboru vstřikování a konečné úpravy plastů se specializuje především na oblast automobilového průmyslu.

 

Díky nejmodernějším výrobním technologiím a vzdělávání svých zaměstnanců se stále drží na špici ve svém oboru. Firma nabízí zákazníkům ucelené portfolio služeb od analýzy vyrobitelnosti přes vlastní konstrukci a výrobu vstřikovacích forem až po lisování plastových dílů, jejich lakování a montáž.

Společnost Mürdter Dvořák, lisovna, byla založena v roce 2000 a již o dva roky později realizovala první sériovou zakázku, a to hned pro automobilku Porsche. Byla to pro vás velká výzva?

Při realizaci takto zásadní zakázky bylo prioritní přenesení know-how naší mateřské společnosti se sídlem v Německu v požadované kvalitě a rychlosti. Velmi rychle se vytvořil a stabilizoval management firmy, který po získání zkušeností a potřebné praxe u mateřské společnosti implementoval veškeré poznatky do všech výrobních, kvalitativních a logistických systémů. Toto se s úspěchem podařilo a celková spolupráce s Porsche tak po celou dobu projektu byla na velmi dobré úrovni.

Se kterými dalšími automobilkami jste dosud spolupracovali? Které jsou pro vás v současné době klíčové?

K nejvýznamnějším koncovým zákazníkům naší produkce patří automobilky BMW, Opel, Audi, Mercedes, Porsche, Volkswagen a další. Působíme totiž v části Evropy, odkud je výhodné dodávat díly do okolních zemí. K nejvýznamnějším zakázkám pak aktuálně patří výroby dílů pro prestižní Audi A8 a Mercedes třídy C.

Automobilový průmysl patří k jedné z nejrychleji se rozvíjejících oblastí. Aby výrobci udrželi krok, musejí investovat do nových technologií. Můžete prozradit vaše největší investice v posledních letech?

Realizované investice v posledních letech se týkaly v naší firmě především dalšího posilování stávajících technologií, strojního vybavení a především pak pokračující výstavby nové výrobně-skladovací haly, a to včetně rozšíření logistického zázemí firmy.

V rámci investiční činnosti jsme realizovali vylepšení technologie robotizovaného pracoviště čištění pomocí CO2, které bylo při využití robotů Fanuc implementováno do výrobního procesu lakování. Tímto byl celý proces lakování výrazně stabilizován a byly eliminovány chyby způsobené lidským faktorem.

Další významnou investicí ve výši 2,4 milionu eur byla instalace robotického pracoviště montáží a související technologie lepení. Jedná se o plně robotizovanou výrobní linku, která výrazným způsobem eliminuje požadavky na počet zaměstnanců určených na její obsluhu. Tato automatizovaná výrobní technologie zcela vyhovuje budoucímu trendu postupné automatizace a redukce všech neproduktivních časů obslužného personálu.

Jaké novinky či investice do technologií připravujete do budoucnosti?

Inovace a investice vnímáme jako jedny z klíčových oblastí dalšího rozvoje a prosperity firmy. Svědčí o tom postupné rozšiřování areálu naší firmy a získávání nových technologií. Současně jsme byli jedním z našich klíčových zákazníků oceněni jako nejvýznamnější inovátor výrobních procesů z portfolia jeho dodavatelů.

Naším krátkodobým cílem je stabilizace všech výrobních procesů, do kterých byly implementovány prvky automatizace a robotizace. Po provedení následné analýzy a ověření všech efektů bude rozhodnuto o dalších investicích do zvyšování technologické úrovně firmy.

V poslední době se začíná hlasitě hovořit o ústupu vozů se spalovacím motorem a nástupu hybridů či elektromobilů. Na silnicích se začínají objevovat autonomní, počítačem řízené vozy. Co tento trend bude znamenat pro vás?

Vzhledem k zaměření naší firmy na výrobu interiérových plastových dílů a vstřikovacích forem nevnímáme trend nástupu hybridů nebo elektromobilů jako limitující faktor pro náš další rozvoj.

Dalším trendem automobilek je také snižování nákladů na výrobu vozů. Pociťujete toto směřování také u vás, dotkl se tento trend i vaší výroby?

Trend automobilek na snižování výrobních nákladů je dlouhodobý. Vnímáme ho jako nutnou podmínku další existence firmy a zásadní záležitost pro získání nových obchodních zakázek. O našem úsilí a spokojenosti zákazníků svědčí ocenění, jako je například European Supplier Leader­ship Award od společnosti Yanfeng Automotive Interiors, které se nám podařilo získat a opakovaně obhájit i v roce 2018. Potvrzuje to správný trend a zaměření v této oblasti, kterou jsme si v rámci naší strategie vytyčili.

V současné době chybějí na trhu práce šikovní řemeslníci, jak se vám daří obsazovat volná místa na těchto pozicích?

V oblasti kvalifikace zaměstnanců jsme plně využili možnosti pro její zvyšování nabízené v rámci rozvojových programů úřadu práce a dále v rámci dotačních programů agentury Czech-Invest. Interně jsme pak pro klíčové zaměstnance na manažerských a především technických pozicích realizovali odborná školení u našich dodavatelů technologií. Samozřejmostí je důkladné zaškolení v případě jakýchkoliv nových technologií nebo permanentní vzájemný přenos zkušeností mezi naší firmou a mateřskou společností v Německu.

Aktuální situace na trhu práce se samozřejmě dotýká i naší firmy a musíme pružně reagovat nejen na změny na trhu práce, ale i na vysokou fluktuaci a výrazně nižší loajalitu zaměstnanců vůči firmě. Pro snížení negativních dopadů se tak snažíme vytvářet lepší pracovní podmínky, posilovat firemní benefity a realizovat celou řadu dílčích zlepšení v personální oblasti.

Jak zajišťujete zvyšování kvalifikace svých pracovníků?

V rámci celé skupiny firem Mürdter byla postupně nastolena taková organizační struktura, která podporuje spolupráci mezi projektovými, konstrukčními a jinými týmy napříč celou skupinou. Fakticky to znamená, že jsou definováni jednotliví vedoucí týmů, kteří mají pravomoci a kompetence rozdělovat jednotlivé úkoly mezi týmy v mateřské společnosti v Německu a v České republice. Cílem pak je lepší koordinace a vzájemný přenos zkušeností. Tato struktura se pak projevuje velmi výrazně v řízení obchodní činnosti, kde komunikace směrem k zákazníkovi jde z jednoho místa a při využití všech pozitivních synergií.

Podílíte se na výchově talentů, spolupracujete s vysokými školami? Přijímáte absolventy?

Dlouhodobě spolupracujeme především v rámci Svazu nástrojáren s Technickou univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně a s Vysokým učením technickým v Brně. V konstrukčním oddělení jsme umožnili odbornou praxi několika studentům, přičemž někteří po ukončení studia u nás nadále pracovali v zaměstnaneckém poměru. Organizovali jsme i prohlídku firmy a technické workshopy pro studenty z Francie, kteří byli v rámci spolupráce vysokých škol na stáži v České republice.

 

Soňa Singerová

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

Vydáno 19.11.2018

Škoda Vagonka patří k největším výrobcům vlakových souprav ve střední Evropě. Vozy jsou vybaveny nejmodernější dostupnou technikou a jsou již prakticky připraveny na jízdu bez strojvůdce. „Na železnici je přechod k autonomnímu řízení určitě menším krokem než v automobilovém průmyslu,“ říká Martin Bednarz, generální ředitel společnosti.

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

Vydáno 11.10.2018

Letoun L 410 pro 19 cestujících a dvoučlennou posádku – to je ten nejznámější a nosný produkt společnosti Aircraft Industries. „Inovovaný model L 410 NG splňuje požadavky na ekonomiku provozu, samozřejmě také všechna bezpečnostní kritéria a poskytuje komfort cestujícím,“ říká Ilona Plšková, generální ředitelka společnosti.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

Vydáno 14.12.2018 Komerční sdělení

Ultrazvukové svařování a tradiční šroubování přestávají hrát prim. V případě spojování plastových a kovových dílů se dostává do popředí tepelné nýtování, které je čistější a rychlejší alternativou ke svým předchůdcům. Vědí to i ve společnosti METESS s.r.o., která ve svém portfoliu nabízí nýtovací stroj s otočným stolem pro nýtování drobných dílů ve velkých sériích.

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

Vydáno 10.12.2018

„Mým snem je, aby se podvozky Tatra dostaly do vesmíru. Toho bych se opravdu chtěl dožít,“ říká generální ředitel a místopředseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS a.s. Radek Strouhal.

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

Vydáno 5.12.2018

„Mou myšlenkou bylo spojit se s firmami, které dodávají špičkové technologie, mají silné technické zázemí a také tyto instalace ověřily v provozu a mají kvalitní reference,“ popisuje záměry akviziční strategie David Dostál, generální ředitel společnosti Papcel a.s.

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

Vydáno 28.11.2018 Komerční sdělení

TOS VARNSDORF, tradiční výrobce obráběcích strojů vlastněný výhradně českým kapitálem, je největší strojírenskou firmou v děčínském okresu a jednou z nejsilnějších v Ústeckém kraji. Svým zaměstnancům společnost nabízí celou řadu benefitů a situaci s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků se rozhodla vyřešit založením vlastní střední průmyslové školy, která v areálu firmy velmi úspěšně funguje již druhým rokem.

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Vydáno 12.11.2018

Společnost Mann + Hummel je světovým lídrem na trhu v oblasti filtrace. „Největším odběratelem je odvětví automotive, kde jsme jedničkou na trhu s filtrací. V oboru filtrace se můžeme pyšnit nejen tisícovkou vývojářů, ale také třemi tisícovkami patentů,“ říká Rostislav Khýr, generální ředitel společnosti.

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

Vydáno 5.11.2018 Komerční sdělení

„Ke značce YAMAZAKI MAZAK jsem získal vztah už v osmdesátých letech minulého století nákupem prvního stroje. Postupem času mne zaujal zejména přístup firmy Mazak a výborná spolupráce. Měl jsem možnost navštívit výrobní závody v Japonsku i v Anglii, seznámil jsem se s majitelem společnosti panem Yamazakim, který již bohužel není mezi námi. Byli jsme obchodní přátelé. Mazak je pro nás zásadní,“ říká Pavel Sobotka, ředitel české společnosti Frentech Aerospace s.r.o.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem