INOVACE JSOU KLÍČEM K PROSPERITĚ FIRMY

Vydáno 5.4.2018

Společnost Mürdter Dvořák, lisovna, spol. s r.o., patří mezi dynamicky se rozvíjející firmy. V oboru vstřikování a konečné úpravy plastů se specializuje především na oblast automobilového průmyslu.

 

Díky nejmodernějším výrobním technologiím a vzdělávání svých zaměstnanců se stále drží na špici ve svém oboru. Firma nabízí zákazníkům ucelené portfolio služeb od analýzy vyrobitelnosti přes vlastní konstrukci a výrobu vstřikovacích forem až po lisování plastových dílů, jejich lakování a montáž.

Společnost Mürdter Dvořák, lisovna, byla založena v roce 2000 a již o dva roky později realizovala první sériovou zakázku, a to hned pro automobilku Porsche. Byla to pro vás velká výzva?

Při realizaci takto zásadní zakázky bylo prioritní přenesení know-how naší mateřské společnosti se sídlem v Německu v požadované kvalitě a rychlosti. Velmi rychle se vytvořil a stabilizoval management firmy, který po získání zkušeností a potřebné praxe u mateřské společnosti implementoval veškeré poznatky do všech výrobních, kvalitativních a logistických systémů. Toto se s úspěchem podařilo a celková spolupráce s Porsche tak po celou dobu projektu byla na velmi dobré úrovni.

Se kterými dalšími automobilkami jste dosud spolupracovali? Které jsou pro vás v současné době klíčové?

K nejvýznamnějším koncovým zákazníkům naší produkce patří automobilky BMW, Opel, Audi, Mercedes, Porsche, Volkswagen a další. Působíme totiž v části Evropy, odkud je výhodné dodávat díly do okolních zemí. K nejvýznamnějším zakázkám pak aktuálně patří výroby dílů pro prestižní Audi A8 a Mercedes třídy C.

Automobilový průmysl patří k jedné z nejrychleji se rozvíjejících oblastí. Aby výrobci udrželi krok, musejí investovat do nových technologií. Můžete prozradit vaše největší investice v posledních letech?

Realizované investice v posledních letech se týkaly v naší firmě především dalšího posilování stávajících technologií, strojního vybavení a především pak pokračující výstavby nové výrobně-skladovací haly, a to včetně rozšíření logistického zázemí firmy.

V rámci investiční činnosti jsme realizovali vylepšení technologie robotizovaného pracoviště čištění pomocí CO2, které bylo při využití robotů Fanuc implementováno do výrobního procesu lakování. Tímto byl celý proces lakování výrazně stabilizován a byly eliminovány chyby způsobené lidským faktorem.

Další významnou investicí ve výši 2,4 milionu eur byla instalace robotického pracoviště montáží a související technologie lepení. Jedná se o plně robotizovanou výrobní linku, která výrazným způsobem eliminuje požadavky na počet zaměstnanců určených na její obsluhu. Tato automatizovaná výrobní technologie zcela vyhovuje budoucímu trendu postupné automatizace a redukce všech neproduktivních časů obslužného personálu.

Jaké novinky či investice do technologií připravujete do budoucnosti?

Inovace a investice vnímáme jako jedny z klíčových oblastí dalšího rozvoje a prosperity firmy. Svědčí o tom postupné rozšiřování areálu naší firmy a získávání nových technologií. Současně jsme byli jedním z našich klíčových zákazníků oceněni jako nejvýznamnější inovátor výrobních procesů z portfolia jeho dodavatelů.

Naším krátkodobým cílem je stabilizace všech výrobních procesů, do kterých byly implementovány prvky automatizace a robotizace. Po provedení následné analýzy a ověření všech efektů bude rozhodnuto o dalších investicích do zvyšování technologické úrovně firmy.

V poslední době se začíná hlasitě hovořit o ústupu vozů se spalovacím motorem a nástupu hybridů či elektromobilů. Na silnicích se začínají objevovat autonomní, počítačem řízené vozy. Co tento trend bude znamenat pro vás?

Vzhledem k zaměření naší firmy na výrobu interiérových plastových dílů a vstřikovacích forem nevnímáme trend nástupu hybridů nebo elektromobilů jako limitující faktor pro náš další rozvoj.

Dalším trendem automobilek je také snižování nákladů na výrobu vozů. Pociťujete toto směřování také u vás, dotkl se tento trend i vaší výroby?

Trend automobilek na snižování výrobních nákladů je dlouhodobý. Vnímáme ho jako nutnou podmínku další existence firmy a zásadní záležitost pro získání nových obchodních zakázek. O našem úsilí a spokojenosti zákazníků svědčí ocenění, jako je například European Supplier Leader­ship Award od společnosti Yanfeng Automotive Interiors, které se nám podařilo získat a opakovaně obhájit i v roce 2018. Potvrzuje to správný trend a zaměření v této oblasti, kterou jsme si v rámci naší strategie vytyčili.

V současné době chybějí na trhu práce šikovní řemeslníci, jak se vám daří obsazovat volná místa na těchto pozicích?

V oblasti kvalifikace zaměstnanců jsme plně využili možnosti pro její zvyšování nabízené v rámci rozvojových programů úřadu práce a dále v rámci dotačních programů agentury Czech-Invest. Interně jsme pak pro klíčové zaměstnance na manažerských a především technických pozicích realizovali odborná školení u našich dodavatelů technologií. Samozřejmostí je důkladné zaškolení v případě jakýchkoliv nových technologií nebo permanentní vzájemný přenos zkušeností mezi naší firmou a mateřskou společností v Německu.

Aktuální situace na trhu práce se samozřejmě dotýká i naší firmy a musíme pružně reagovat nejen na změny na trhu práce, ale i na vysokou fluktuaci a výrazně nižší loajalitu zaměstnanců vůči firmě. Pro snížení negativních dopadů se tak snažíme vytvářet lepší pracovní podmínky, posilovat firemní benefity a realizovat celou řadu dílčích zlepšení v personální oblasti.

Jak zajišťujete zvyšování kvalifikace svých pracovníků?

V rámci celé skupiny firem Mürdter byla postupně nastolena taková organizační struktura, která podporuje spolupráci mezi projektovými, konstrukčními a jinými týmy napříč celou skupinou. Fakticky to znamená, že jsou definováni jednotliví vedoucí týmů, kteří mají pravomoci a kompetence rozdělovat jednotlivé úkoly mezi týmy v mateřské společnosti v Německu a v České republice. Cílem pak je lepší koordinace a vzájemný přenos zkušeností. Tato struktura se pak projevuje velmi výrazně v řízení obchodní činnosti, kde komunikace směrem k zákazníkovi jde z jednoho místa a při využití všech pozitivních synergií.

Podílíte se na výchově talentů, spolupracujete s vysokými školami? Přijímáte absolventy?

Dlouhodobě spolupracujeme především v rámci Svazu nástrojáren s Technickou univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně a s Vysokým učením technickým v Brně. V konstrukčním oddělení jsme umožnili odbornou praxi několika studentům, přičemž někteří po ukončení studia u nás nadále pracovali v zaměstnaneckém poměru. Organizovali jsme i prohlídku firmy a technické workshopy pro studenty z Francie, kteří byli v rámci spolupráce vysokých škol na stáži v České republice.

 

Soňa Singerová

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

IDEÁLNÍ OBAL JE TEN, KTERÝ NEJLÉPE CHRÁNÍ A STOJÍ NEJMÉNĚ

Vydáno 22.6.2018

Jaké vlastnosti musí mít obal, ve kterém se přepravují díly pro automobilový průmysl? Na otázky Světa průmyslu odpovídal Michal Hort, generální ředitel společnosti TART, s.r.o., lídra na trhu s obaly v České republice. Oblast automotive zastupoval Marek Čížek, FES&P manažer pro východní Evropu společnosti Faurecia Clean Mobility.

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

ELEKTŘINA JE KRVÍ NAŠÍ ZEMĚ

Vydáno 13.4.2018

Energie je veličina, která popisuje schopnost hmoty konat práci. A právě kolem energie, blackoutu, jádra a obnovitelných zdrojů se točil rozhovor s Václavem Bartuškou. „Energetika je krásné odvětví a mám ji rád, ale nepřeceňujme ji,“ říká v exkluzivním rozhovoru pro Svět průmyslu.

BŮH, můj PARŤÁK

BŮH, můj PARŤÁK

Vydáno 16.3.2018

Kdyby nepřišel listopad 1989, mohla Česká republika ztratit osobnost, která boří hranice podnikání. Nejen unikátností svých projektů, ale především čestným a rovným přístupem. „Je pro mne nemyslitelné obchodovat se zkorumpovanými politiky. Nechci se zpronevěřit vlastním křesťanským zásadám, “ říká Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP, a.s., v jehož životě hraje významnou roli víra.

The Invincibles

The Invincibles

Vydáno 13.2.2018

Podpis kolaborativní smlouvy mezi FS ČVUT a GE Aviation přináší výzvy, které se naskytnou možná jednou za sto let a umožní vrátit Českou republiku tam, kam historicky patří – mezi světové hráče, kteří určují trendy v konstrukci letadel a leteckých motorů.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

ŽIADEN STROM NERASTIE DO NEBA

Vydáno 25.6.2018

Predstihový ukazovateľ aktivity v priemysle eurozóny za máj klesol na najnižšiu úroveň za ostatných 15 mesiacov. Bol to už piaty po sebe nasledujúci mesiac oslabenia tohto mäkkého ukazovateľa, hoci treba dodať, že po vlaňajších decembrových rekordoch.

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

KDYŽ SE ZAVÁDÍ GDPR, LÉTAJÍ TŘÍSKY…

Vydáno 19.6.2018

Přítomnost na sociálních sítích a vůbec v on-line světě lidé neplatí přímo penězi, ale svým soukromím a svým nitrem, o jejichž zpeněžení se pak už postarají jiní. Tohle je klíčový zdroj pohádkového bohatnutí firem jako Facebook, Google či Apple. Nyní budou mít kvůli GDPR bohatnutí těžší. Politici si totiž uvědomili, že jim korporace berou vliv a moc. Jak se říká, když se kácí les, létají třísky. Že ty třísky zasáhnou drobné podnikatele a malé obce, to je v zápase obrů – europolitiků a korporací – bohužel druhořadé.

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

NIKDO NEDOKÁŽE LAKOVAT JAKO ROBOT

Vydáno 15.6.2018

Lakování je věda a požadavky na lakované komponenty stále rostou. „Například kvalita povrchových úprav od dodavatelů dílů pro automobily je mnohdy vyšší než u laku samotného vozu,“ říká Josef Kocián, ředitel společnosti Galatek, která dodává lakovací centra.

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

VLASTNÍ LOKOMOTIVA? TO BYL PŘIROZENÝ VÝVOJ

Vydáno 8.6.2018

„Co se zakázek týče, těch máme zhruba na pět let dopředu. Kvůli nedostatku pracovních sil jsme nuceni některé zakázky posouvat, nebo dokonce odmítat,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní ředitel společnosti CZ LOKO, a.s.

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

NANOTECHNOLOGIE MÁ NA ŽELEZNICI BUDOUCNOST

Vydáno 1.6.2018

„Podařilo se nám jako prvním v Evropě nanotechnologie použít při výrobě u výsypného vozu Falns 87, který jsme s úspěchem prezentovali na veletrhu InnoTrans 2017 v Mnichově. Jsme přesvědčeni, že využívání nanotechnologií a ušlechtilých materiálů má budoucnost, ale před námi je ještě dlouhá cesta,“ říká Petr Vlček, generální ředitel společnosti Legios Loco a.s.

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

TRAMVAJE SE VRACEJÍ NA VÝSLUNÍ

Vydáno 29.5.2018

Nízkopodlažní vozidla, bezkontaktní placení v městské hromadné dopravě, bezdrátové připojení k internetu v tramvajích i metru. To jsou základní inovace, kterými chce Dopravní podnik hl. m. Prahy přitáhnout pozornost cestující veřejnosti. Intenzivně se chceme věnovat také oblasti elektromobility, říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem