INOVACE JSOU KLÍČEM K PROSPERITĚ FIRMY

Vydáno 5.4.2018 hutnický průmysl

Společnost Mürdter Dvořák, lisovna, spol. s r.o., patří mezi dynamicky se rozvíjející firmy. V oboru vstřikování a konečné úpravy plastů se specializuje především na oblast automobilového průmyslu.

 

Díky nejmodernějším výrobním technologiím a vzdělávání svých zaměstnanců se stále drží na špici ve svém oboru. Firma nabízí zákazníkům ucelené portfolio služeb od analýzy vyrobitelnosti přes vlastní konstrukci a výrobu vstřikovacích forem až po lisování plastových dílů, jejich lakování a montáž.

Společnost Mürdter Dvořák, lisovna, byla založena v roce 2000 a již o dva roky později realizovala první sériovou zakázku, a to hned pro automobilku Porsche. Byla to pro vás velká výzva?

Při realizaci takto zásadní zakázky bylo prioritní přenesení know-how naší mateřské společnosti se sídlem v Německu v požadované kvalitě a rychlosti. Velmi rychle se vytvořil a stabilizoval management firmy, který po získání zkušeností a potřebné praxe u mateřské společnosti implementoval veškeré poznatky do všech výrobních, kvalitativních a logistických systémů. Toto se s úspěchem podařilo a celková spolupráce s Porsche tak po celou dobu projektu byla na velmi dobré úrovni.

Se kterými dalšími automobilkami jste dosud spolupracovali? Které jsou pro vás v současné době klíčové?

K nejvýznamnějším koncovým zákazníkům naší produkce patří automobilky BMW, Opel, Audi, Mercedes, Porsche, Volkswagen a další. Působíme totiž v části Evropy, odkud je výhodné dodávat díly do okolních zemí. K nejvýznamnějším zakázkám pak aktuálně patří výroby dílů pro prestižní Audi A8 a Mercedes třídy C.

Automobilový průmysl patří k jedné z nejrychleji se rozvíjejících oblastí. Aby výrobci udrželi krok, musejí investovat do nových technologií. Můžete prozradit vaše největší investice v posledních letech?

Realizované investice v posledních letech se týkaly v naší firmě především dalšího posilování stávajících technologií, strojního vybavení a především pak pokračující výstavby nové výrobně-skladovací haly, a to včetně rozšíření logistického zázemí firmy.

V rámci investiční činnosti jsme realizovali vylepšení technologie robotizovaného pracoviště čištění pomocí CO2, které bylo při využití robotů Fanuc implementováno do výrobního procesu lakování. Tímto byl celý proces lakování výrazně stabilizován a byly eliminovány chyby způsobené lidským faktorem.

Další významnou investicí ve výši 2,4 milionu eur byla instalace robotického pracoviště montáží a související technologie lepení. Jedná se o plně robotizovanou výrobní linku, která výrazným způsobem eliminuje požadavky na počet zaměstnanců určených na její obsluhu. Tato automatizovaná výrobní technologie zcela vyhovuje budoucímu trendu postupné automatizace a redukce všech neproduktivních časů obslužného personálu.

Jaké novinky či investice do technologií připravujete do budoucnosti?

Inovace a investice vnímáme jako jedny z klíčových oblastí dalšího rozvoje a prosperity firmy. Svědčí o tom postupné rozšiřování areálu naší firmy a získávání nových technologií. Současně jsme byli jedním z našich klíčových zákazníků oceněni jako nejvýznamnější inovátor výrobních procesů z portfolia jeho dodavatelů.

Naším krátkodobým cílem je stabilizace všech výrobních procesů, do kterých byly implementovány prvky automatizace a robotizace. Po provedení následné analýzy a ověření všech efektů bude rozhodnuto o dalších investicích do zvyšování technologické úrovně firmy.

V poslední době se začíná hlasitě hovořit o ústupu vozů se spalovacím motorem a nástupu hybridů či elektromobilů. Na silnicích se začínají objevovat autonomní, počítačem řízené vozy. Co tento trend bude znamenat pro vás?

Vzhledem k zaměření naší firmy na výrobu interiérových plastových dílů a vstřikovacích forem nevnímáme trend nástupu hybridů nebo elektromobilů jako limitující faktor pro náš další rozvoj.

Dalším trendem automobilek je také snižování nákladů na výrobu vozů. Pociťujete toto směřování také u vás, dotkl se tento trend i vaší výroby?

Trend automobilek na snižování výrobních nákladů je dlouhodobý. Vnímáme ho jako nutnou podmínku další existence firmy a zásadní záležitost pro získání nových obchodních zakázek. O našem úsilí a spokojenosti zákazníků svědčí ocenění, jako je například European Supplier Leader­ship Award od společnosti Yanfeng Automotive Interiors, které se nám podařilo získat a opakovaně obhájit i v roce 2018. Potvrzuje to správný trend a zaměření v této oblasti, kterou jsme si v rámci naší strategie vytyčili.

V současné době chybějí na trhu práce šikovní řemeslníci, jak se vám daří obsazovat volná místa na těchto pozicích?

V oblasti kvalifikace zaměstnanců jsme plně využili možnosti pro její zvyšování nabízené v rámci rozvojových programů úřadu práce a dále v rámci dotačních programů agentury Czech-Invest. Interně jsme pak pro klíčové zaměstnance na manažerských a především technických pozicích realizovali odborná školení u našich dodavatelů technologií. Samozřejmostí je důkladné zaškolení v případě jakýchkoliv nových technologií nebo permanentní vzájemný přenos zkušeností mezi naší firmou a mateřskou společností v Německu.

Aktuální situace na trhu práce se samozřejmě dotýká i naší firmy a musíme pružně reagovat nejen na změny na trhu práce, ale i na vysokou fluktuaci a výrazně nižší loajalitu zaměstnanců vůči firmě. Pro snížení negativních dopadů se tak snažíme vytvářet lepší pracovní podmínky, posilovat firemní benefity a realizovat celou řadu dílčích zlepšení v personální oblasti.

Jak zajišťujete zvyšování kvalifikace svých pracovníků?

V rámci celé skupiny firem Mürdter byla postupně nastolena taková organizační struktura, která podporuje spolupráci mezi projektovými, konstrukčními a jinými týmy napříč celou skupinou. Fakticky to znamená, že jsou definováni jednotliví vedoucí týmů, kteří mají pravomoci a kompetence rozdělovat jednotlivé úkoly mezi týmy v mateřské společnosti v Německu a v České republice. Cílem pak je lepší koordinace a vzájemný přenos zkušeností. Tato struktura se pak projevuje velmi výrazně v řízení obchodní činnosti, kde komunikace směrem k zákazníkovi jde z jednoho místa a při využití všech pozitivních synergií.

Podílíte se na výchově talentů, spolupracujete s vysokými školami? Přijímáte absolventy?

Dlouhodobě spolupracujeme především v rámci Svazu nástrojáren s Technickou univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně a s Vysokým učením technickým v Brně. V konstrukčním oddělení jsme umožnili odbornou praxi několika studentům, přičemž někteří po ukončení studia u nás nadále pracovali v zaměstnaneckém poměru. Organizovali jsme i prohlídku firmy a technické workshopy pro studenty z Francie, kteří byli v rámci spolupráce vysokých škol na stáži v České republice.

 

Soňa Singerová

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Rozhovory

KAŽDÝ NEMŮŽE ŽÍT A PODNIKAT V PRAZE

KAŽDÝ NEMŮŽE ŽÍT A PODNIKAT V PRAZE

Vydáno 10.1.2020

Příběh společnosti Alcaplast, výrobce sanitární techniky, kterou na jižní Moravě vybudovali Radka Prokopová s manželem Františkem Fabičovicem, vypadá pohádkově. Lídr oboru ve střední a východní Evropě si ale musel náročnou cestu na vrchol vyšlapat. „Náš segment je velice konkurenční, na trhu se potkáváme se světovými značkami a výrobci, proto musíme mít výrobky dotažené do posledního detailu,“ říká v rozhovoru výkonná ředitelka Alcaplastu.

BĚHEM KRIZE LIDÉ POTŘEBUJÍ VÍŘIVKY NEJVÍC

BĚHEM KRIZE LIDÉ POTŘEBUJÍ VÍŘIVKY NEJVÍC

Vydáno 8.1.2020

Až pojedete na prodloužený víkend do hotelového wellness a usednete tam do horké vířivky, je dost možné, že vám bude pohodlí zajišťovat výrobek od české firmy USSPA. Ta je totiž v oboru spa lídrem na českém trhu a velké jméno má i v rámci Evropy. „Při všech činnostech myslíme na nejpodstatnější věc: vířivky jsou pro zákazníkův užitek, jeho relaxaci a radost, to stojí na prvním místě,“ říká Kateřina Kadlecová.

POHYB VLASTNÍCH KAMIONŮ SLEDUJEME ONLINE

POHYB VLASTNÍCH KAMIONŮ SLEDUJEME ONLINE

Vydáno 6.1.2020

„Nejsem plnohodnotný kamioňák ani technický typ,“ říká o sobě Martina Šmídlová, která se téměř dvě dekády významně podílí na chodu společnosti Šmídl působící v kamionové přepravě. Největší problém oboru vidí především v nedostatku řidičů, budoucnost autonomních náklaďáků na silnicích je však podle ní stále vzdálená.

HOTELY BY MĚLY NABÍZET ZÁŽITEK, NIKOLIV SLUŽBU

HOTELY BY MĚLY NABÍZET ZÁŽITEK, NIKOLIV SLUŽBU

Vydáno 19.12.2019

„V dnešní době už lidé nechtějí pouze místo na přespání, ale také co nejautentičtější zážitek z místa, kde přebývají,“ tvrdí v rozhovoru pro Svět průmyslu Richard Valtr, který se svými kolegy po celém světě provozuje úspěšný hotelnický startup Mews. Podle něj by se recepční měli méně věnovat administrativě a více potřebám hosta.

Zobrazit Více