INOVACE JSOU KLÍČEM K PROSPERITĚ FIRMY

Vydáno 5.4.2018 hutnický průmysl

Společnost Mürdter Dvořák, lisovna, spol. s r.o., patří mezi dynamicky se rozvíjející firmy. V oboru vstřikování a konečné úpravy plastů se specializuje především na oblast automobilového průmyslu.

 

Díky nejmodernějším výrobním technologiím a vzdělávání svých zaměstnanců se stále drží na špici ve svém oboru. Firma nabízí zákazníkům ucelené portfolio služeb od analýzy vyrobitelnosti přes vlastní konstrukci a výrobu vstřikovacích forem až po lisování plastových dílů, jejich lakování a montáž.

Společnost Mürdter Dvořák, lisovna, byla založena v roce 2000 a již o dva roky později realizovala první sériovou zakázku, a to hned pro automobilku Porsche. Byla to pro vás velká výzva?

Při realizaci takto zásadní zakázky bylo prioritní přenesení know-how naší mateřské společnosti se sídlem v Německu v požadované kvalitě a rychlosti. Velmi rychle se vytvořil a stabilizoval management firmy, který po získání zkušeností a potřebné praxe u mateřské společnosti implementoval veškeré poznatky do všech výrobních, kvalitativních a logistických systémů. Toto se s úspěchem podařilo a celková spolupráce s Porsche tak po celou dobu projektu byla na velmi dobré úrovni.

Se kterými dalšími automobilkami jste dosud spolupracovali? Které jsou pro vás v současné době klíčové?

K nejvýznamnějším koncovým zákazníkům naší produkce patří automobilky BMW, Opel, Audi, Mercedes, Porsche, Volkswagen a další. Působíme totiž v části Evropy, odkud je výhodné dodávat díly do okolních zemí. K nejvýznamnějším zakázkám pak aktuálně patří výroby dílů pro prestižní Audi A8 a Mercedes třídy C.

Automobilový průmysl patří k jedné z nejrychleji se rozvíjejících oblastí. Aby výrobci udrželi krok, musejí investovat do nových technologií. Můžete prozradit vaše největší investice v posledních letech?

Realizované investice v posledních letech se týkaly v naší firmě především dalšího posilování stávajících technologií, strojního vybavení a především pak pokračující výstavby nové výrobně-skladovací haly, a to včetně rozšíření logistického zázemí firmy.

V rámci investiční činnosti jsme realizovali vylepšení technologie robotizovaného pracoviště čištění pomocí CO2, které bylo při využití robotů Fanuc implementováno do výrobního procesu lakování. Tímto byl celý proces lakování výrazně stabilizován a byly eliminovány chyby způsobené lidským faktorem.

Další významnou investicí ve výši 2,4 milionu eur byla instalace robotického pracoviště montáží a související technologie lepení. Jedná se o plně robotizovanou výrobní linku, která výrazným způsobem eliminuje požadavky na počet zaměstnanců určených na její obsluhu. Tato automatizovaná výrobní technologie zcela vyhovuje budoucímu trendu postupné automatizace a redukce všech neproduktivních časů obslužného personálu.

Jaké novinky či investice do technologií připravujete do budoucnosti?

Inovace a investice vnímáme jako jedny z klíčových oblastí dalšího rozvoje a prosperity firmy. Svědčí o tom postupné rozšiřování areálu naší firmy a získávání nových technologií. Současně jsme byli jedním z našich klíčových zákazníků oceněni jako nejvýznamnější inovátor výrobních procesů z portfolia jeho dodavatelů.

Naším krátkodobým cílem je stabilizace všech výrobních procesů, do kterých byly implementovány prvky automatizace a robotizace. Po provedení následné analýzy a ověření všech efektů bude rozhodnuto o dalších investicích do zvyšování technologické úrovně firmy.

V poslední době se začíná hlasitě hovořit o ústupu vozů se spalovacím motorem a nástupu hybridů či elektromobilů. Na silnicích se začínají objevovat autonomní, počítačem řízené vozy. Co tento trend bude znamenat pro vás?

Vzhledem k zaměření naší firmy na výrobu interiérových plastových dílů a vstřikovacích forem nevnímáme trend nástupu hybridů nebo elektromobilů jako limitující faktor pro náš další rozvoj.

Dalším trendem automobilek je také snižování nákladů na výrobu vozů. Pociťujete toto směřování také u vás, dotkl se tento trend i vaší výroby?

Trend automobilek na snižování výrobních nákladů je dlouhodobý. Vnímáme ho jako nutnou podmínku další existence firmy a zásadní záležitost pro získání nových obchodních zakázek. O našem úsilí a spokojenosti zákazníků svědčí ocenění, jako je například European Supplier Leader­ship Award od společnosti Yanfeng Automotive Interiors, které se nám podařilo získat a opakovaně obhájit i v roce 2018. Potvrzuje to správný trend a zaměření v této oblasti, kterou jsme si v rámci naší strategie vytyčili.

V současné době chybějí na trhu práce šikovní řemeslníci, jak se vám daří obsazovat volná místa na těchto pozicích?

V oblasti kvalifikace zaměstnanců jsme plně využili možnosti pro její zvyšování nabízené v rámci rozvojových programů úřadu práce a dále v rámci dotačních programů agentury Czech-Invest. Interně jsme pak pro klíčové zaměstnance na manažerských a především technických pozicích realizovali odborná školení u našich dodavatelů technologií. Samozřejmostí je důkladné zaškolení v případě jakýchkoliv nových technologií nebo permanentní vzájemný přenos zkušeností mezi naší firmou a mateřskou společností v Německu.

Aktuální situace na trhu práce se samozřejmě dotýká i naší firmy a musíme pružně reagovat nejen na změny na trhu práce, ale i na vysokou fluktuaci a výrazně nižší loajalitu zaměstnanců vůči firmě. Pro snížení negativních dopadů se tak snažíme vytvářet lepší pracovní podmínky, posilovat firemní benefity a realizovat celou řadu dílčích zlepšení v personální oblasti.

Jak zajišťujete zvyšování kvalifikace svých pracovníků?

V rámci celé skupiny firem Mürdter byla postupně nastolena taková organizační struktura, která podporuje spolupráci mezi projektovými, konstrukčními a jinými týmy napříč celou skupinou. Fakticky to znamená, že jsou definováni jednotliví vedoucí týmů, kteří mají pravomoci a kompetence rozdělovat jednotlivé úkoly mezi týmy v mateřské společnosti v Německu a v České republice. Cílem pak je lepší koordinace a vzájemný přenos zkušeností. Tato struktura se pak projevuje velmi výrazně v řízení obchodní činnosti, kde komunikace směrem k zákazníkovi jde z jednoho místa a při využití všech pozitivních synergií.

Podílíte se na výchově talentů, spolupracujete s vysokými školami? Přijímáte absolventy?

Dlouhodobě spolupracujeme především v rámci Svazu nástrojáren s Technickou univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně a s Vysokým učením technickým v Brně. V konstrukčním oddělení jsme umožnili odbornou praxi několika studentům, přičemž někteří po ukončení studia u nás nadále pracovali v zaměstnaneckém poměru. Organizovali jsme i prohlídku firmy a technické workshopy pro studenty z Francie, kteří byli v rámci spolupráce vysokých škol na stáži v České republice.

 

Soňa Singerová

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Rozhovory

Ochranné pomůcky chceme zařadit do výrobního programu

Ochranné pomůcky chceme zařadit do výrobního programu

Vydáno 11.5.2020

Rozhovor s Petrem Galatíkem, jednatelem společnosti G3 s.r.o.   Za normálních okolností vyrábí lepidla, suché zipy nebo protiskluzné pásky. I společnost G3 však rychle zareagovala na situaci kolem koronaviru a částečně upravila výrobu – rozjela produkci ochranných štítů. „Ochranné pomůcky dodáváme všem potřebným, kteří nás osloví,“ říká Petr Galatík.   Vaše společnost je dodavatelem lepidel, […]

Kdo jednou vyzkouší carsharing, nechce po městě cestovat jinak

Kdo jednou vyzkouší carsharing, nechce po městě cestovat jinak

Vydáno 7.5.2020

Rozhovor s Michalem Pecinou, provozně technickým ředitelem společnosti CAR4WAY:   „Stačí se online zaregistrovat, stáhnout naši aplikaci do mobilu, přihlásit se a vybrat auto. To si zarezervujete a za okamžik vám dorazí SMS s navigací. Dojdete k vozidlu, přiložíte čipovou kartu k čelnímu sklu, načež se automobil odemkne a je váš,“ popisuje Michal Pecina, jak fungují služby carsharingu. Sdílená mobilita je ve velkých […]

Tvoříme opravdovou náhradu běžného ventilátoru

Tvoříme opravdovou náhradu běžného ventilátoru

Vydáno 7.5.2020

Rozhovor s Tomášem Kaplerem, zakladatelem a koordinátorem projektu CoroVent:   Neseděli, nekoukali a začali pracovat. Tým kolem zakladatele projektu CoroVent Tomáše Kaplera od března vyvíjí a vyrábí plicní ventilátory, které mají pomoci zachraňovat životy v době koronavirové pandemie. Jejich velká přednost? Dají se sestrojit za mnohonásobně nižší cenu než ostatní přístroje tohoto typu na trhu. „Náš ventilátor je vytvářený pro […]

AUTOMATIZACE PIVOVARU POMÁHÁ ELIMINOVAT VÝKYVY KVALITY

AUTOMATIZACE PIVOVARU POMÁHÁ ELIMINOVAT VÝKYVY KVALITY

Vydáno 3.4.2020

Rozhovor s Tomášem Kinčlem, odborným pracovníkem v pivovarství na Vysoké škole chemicko-technologické v Praze   Stejně jako většině potravinářského průmyslu, ani pivovarnictví se nevyhnul trend automatizace. A není na tom nic špatného. „Hlavním přínosem automatizace pivovarů je standardnost. Zákazníci očekávají, že určitá značka bude chutnat vždy podobně,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu Tomáš Kinčl.   […]

Zobrazit Více