NĚKDY JE LEPŠÍ SI VYCHOVAT VLASTNÍ ODBORNÍKY Z ŘAD ABSOLVENTŮ

Vydáno 9.4.2018

Jsou tři problémy, které brzdí rozvoj stavebnictví. Pomalé schvalovací procesy, které prodlužují stavby i o několik let, a ekologičtí aktivisté. Ten největší problém však přináší ekonomický rozvoj – nedostatek kvalifikovaných pracovníků. S touto překážkou musí bojovat také slovenská společnost SMS a.s.

Firma, která má sídlo v Banské Bystrici, se již dvacet let drží na špici ve svém oboru. „Když jsme začínali, specializovali jsme se na mosty. Nyní tuto činnost doplňují i další stavby. Budujeme dálnice, rychlostní silnice, obchvaty, stavby v oblasti vodohospodářství a ekologie i protipovodňová opatření. Naše společnost rekonstruovala památky, stavěla zábavní centrum, zdravotnická i školská zařízení,“ vyjmenoval ředitel společnosti SMS a.s. a předseda představenstva Milan Svoboda. Podle něj poměr mezi mosty a dalšími realizacemi kolísá. „V současné době je to tak padesát na padesát,“ dodal.

Uvedl, že nejdůležitější stavbou pro společnost byla výstavba rychlostní silnice R1 v úseku Nitra – Banská Bystrica v letech 2009 až 2012. „Vybudovali jsme zde desítky krásných mostů a postavili desítky kilometrů protihlukových stěn. Toto byl ten stěžejní projekt, který posunul naši firmu mezi špičku v mostním stavitelství na Slovensku,“ informoval ředitel SMS. Zdůraznil, že stavba byla přelomová i tím, že byla poprvé v dějinách Slovenska realizovaná jako PPP projekt tak obřího rozsahu. Vzniklo dílo, které za veřejné peníze budoval soukromý subjekt. „Něco podobného jsme mohli realizovat i díky tomu, že za námi stojí silná matka, což naší firmě dodává stabilitu,“ říká ředitel Milan Svoboda.

 

 

MATKA JE SVĚTOVÝM LÍDREM

 

SMS a.s. (Stavby mostov Slovakia) jsou dceřinou firmou společnosti SMP CZ. Tato její silná „matka“ má více než šedesátiletou tradici v oblasti výstavby a rekonstrukcí od dřevěných lávek přes železobetonové mosty až po závěsná a visutá mostní tělesa. Společně pak patří do celosvětové skupiny Vinci, světového lídra v oblasti stavebnictví se sídlem ve Francii. Skupina zaměstnává 191 tisíc lidí a působí zhruba ve stovce zemí.

Banskobystrická firma dává práci zhruba stovce zaměstnanců. „Naší devízou je, že máme charakter rodinné firmy. Naši zaměstnanci se nepotkávají jen v práci, ale navštěvují se i doma nebo chodí na společné akce,“ uvedl šéf slovenské společnosti. Zároveň podotkl, že zaměstnanci mají možnost se podílet na hospodářských výsledcích společnosti. „Mohou vlastnit akcie skupiny Vinci. Vedle toho jim nabízíme další bonusy, jako jsou stoprocentně firmou hrazené stravenky, pět týdnů dovolené, příspěvek na penzijní a životní pojištění, dopravu a u některých profesí je možná také práce z domu,“ vyjmenoval Milan Svoboda.

Uvedl, že i přes tyto zajímavé zaměstnanecké benefity má jeho společnost dlouhodobě neobsazené pozice pro technicky vzdělané zaměstnance a kvalifikované dělníky. „Hledáme stavbyvedoucího, rozpočtáře či pracovníka kvality. Dlouhodobě se nám nedaří najít také dělníky, nejvíce nám scházejí tesaři, a řemeslníky strojírenských oborů,“ vyjmenoval ředitel slovenské firmy.

Potvrdil však, že společnost pracuje na tom, aby si zajistila mladé odborníky. „Už několik let spolupracujeme s vysokými školami v Žilině a v Košicích, ze kterých do firmy nastoupilo několik studentů. V některých případech je lepší si vychovat vlastní odborníky z řad absolventů, než někoho odnaučovat špatným návykům,“ konstatoval.

Zdůraznil, že největším problémem je systém učňovského školství, do nějž zaměstnavatelé mohou jen stěží nějak výrazně promluvit. „Pryč je již doba, kdy si firma sama vychovávala učně. V současné době na něco podobného schází legislativa v Čechách i na Slovensku,“ uvedl ředitel společnosti, který se domnívá, že změny v tomto ohledu leží z největší části na státu.

Podotkl, že stejný nedostatek kvalifikovaných pracovníků pociťují i jiné společnosti. „I proto se domnívám, že nedostatek pracovníků ve stavebnictví může zbrzdit rozvoj tohoto odvětví průmyslu,“ tvrdí Milan Svoboda, jehož společnost se pevně usadila především na Slovensku na poli stavebnictví.

Jeho vizí je, že nyní i v budoucnu se jeho společnost chce profilovat jako firma, která se podílí na nejvýznamnějších stavbách a navrhuje inovativní řešení, na což má tým těch nejlepších odborníků. „Přál bych si, aby nás trh vnímal jako spolehlivého partnera, který realizuje náročné, působivé a odvážné stavby v nejrůznějších odvětvích. Svými projekty pracujeme na tom, aby bylo Slovensko krásnější. Kvalita, spolehlivost a odpovědnost a férové jednání je hlavní vizí celé společnosti – od pracovníka za míchačkou až po manažery firmy,“ dodal ředitel Milan Svoboda.

 

Soňa Singerová

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

Vydáno 11.10.2018

Letoun L 410 pro 19 cestujících a dvoučlennou posádku – to je ten nejznámější a nosný produkt společnosti Aircraft Industries. „Inovovaný model L 410 NG splňuje požadavky na ekonomiku provozu, samozřejmě také všechna bezpečnostní kritéria a poskytuje komfort cestujícím,“ říká Ilona Plšková, generální ředitelka společnosti.

MUSÍTE BÝT PŘIPRAVENÍ NABÍDNOUT TO NEJLEPŠÍ

MUSÍTE BÝT PŘIPRAVENÍ NABÍDNOUT TO NEJLEPŠÍ

Vydáno 2.10.2018

Česká společnost Frentech Aerospace se významnou měrou podílí na vesmírných projektech. Svou stopu již zanechala na Marsu, díly z její produkce zamíří k Jupiteru. „Přiznám se, že mě nikdy nenapadlo, že se někdy takto podívám do vesmíru,“ říká Pavel Sobotka, ředitel společnosti.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Vydáno 12.11.2018

Společnost Mann + Hummel je světovým lídrem na trhu v oblasti filtrace. „Největším odběratelem je odvětví automotive, kde jsme jedničkou na trhu s filtrací. V oboru filtrace se můžeme pyšnit nejen tisícovkou vývojářů, ale také třemi tisícovkami patentů,“ říká Rostislav Khýr, generální ředitel společnosti.

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

Vydáno 5.11.2018 Komerční sdělení

„Ke značce YAMAZAKI MAZAK jsem získal vztah už v osmdesátých letech minulého století nákupem prvního stroje. Postupem času mne zaujal zejména přístup firmy Mazak a výborná spolupráce. Měl jsem možnost navštívit výrobní závody v Japonsku i v Anglii, seznámil jsem se s majitelem společnosti panem Yamazakim, který již bohužel není mezi námi. Byli jsme obchodní přátelé. Mazak je pro nás zásadní,“ říká Pavel Sobotka, ředitel české společnosti Frentech Aerospace s.r.o.

NA TRH DODÁVÁME RYCHLÁ, ALE I PĚKNÁ KOLA

NA TRH DODÁVÁME RYCHLÁ, ALE I PĚKNÁ KOLA

Vydáno 2.11.2018

Společnost Cromodora Wheels rozšiřuje výrobní kapacity a pracuje na vývoji, což ji každoročně stojí mnoho milionů eur. Aktuálně se chystá adaptovat technologii flow forming. „Díky ní budeme schopní vyrábět lehčí hliníková kola, která jsou poptávána zejména pro vozy vyšších kategorií,“ říká generální ředitel René Hilscher.

POMÁHÁME KLIENTŮM PLOUT V BOUŘLIVÝCH VODÁCH DIGITALIZACE

POMÁHÁME KLIENTŮM PLOUT V BOUŘLIVÝCH VODÁCH DIGITALIZACE

Vydáno 30.10.2018 Komerční sdělení

„Naše firma kombinuje několik konzultačních a inženýrských oborů, které málokdy najdete ‚pod jednou střechou‘. Vlastními silami pokryjeme technické konzultace v úvodu projektu, máme vlastní tým projektantů, cenových expertů a specialistů nákupu, týmy pro řízení výstavby a samozřejmě i týmy pro řízení celého projektu. To je unikátní mix, kterým disponuje jen málokdo,“ říká Jan Bobek, ředitel Business Developmentu společnosti.

PBS VELKÁ BÍTEŠ PŘEDSTAVILA NOVÝ PROUDOVÝ MOTOR

PBS VELKÁ BÍTEŠ PŘEDSTAVILA NOVÝ PROUDOVÝ MOTOR

Vydáno 19.10.2018

Motor TJ150 je již pátým členem rodiny proudových motorů, které vzešly od vývojářů z První brněnské strojírny. „V tomto segmentu leteckých motorů patříme ke světovým lídrům,“ říká Milan Macholán, generální ředitel společnosti.

PILOT MUSÍ VĚDĚT, JAK ZOBRAZIT SPRÁVNÉ INFORMACE

PILOT MUSÍ VĚDĚT, JAK ZOBRAZIT SPRÁVNÉ INFORMACE

Vydáno 15.10.2018

Jak se létání změnilo z pohledu pilota? Co je dnes jeho hlavní výzvou ve srovnání s výzvami před deseti dvaceti lety? „Dobrou zprávou je, že létání jako takové se nezměnilo,“ říká Thomas (Tom) Reinert, testovací pilot ve společnosti Grob Aircraft SE, Německo

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem