NAŠI ZNAČKU NOSÍ DESÍTKY JADERNÝCH ELEKTRÁREN

Vydáno 7.5.2018

Společnost MSA je největším výrobcem armatur na území bývalého Československa. Na trhu působí již více než 120 let, na jadernou energetiku se specializuje od roku 1976. „V současné době je znatelný trend odklonu odvětví od výroby klasických armatur pro ropovody a plynovody ke specializaci výroby armatur pro extrémní podmínky, “ říká Andrej Tarannikov.

 

Jak dlouhý by byl výčet jaderných elektráren, které „nosí“ značku vaší společnosti?

Byl by to opravdu velmi dlouhý seznam, čítající desítky jaderných elektráren v Evropě a Asii. Uveďme tedy aspoň ty nejznámější. Samozřejmě musíme zmínit všechny české a slovenské – Dukovany, Temelín, Jaslovské Bohunice a Mochovce. Ze zahraničních to jsou třeba Paks v Maďarsku, Kozloduj v Bulharsku nebo ruské jaderné elektrárny Kalininská, Smolensk, Novovoroněž, Rostov a Kursk. Z exotičtějších destinací například indický Kudankulam nebo čínská Tianwanská jaderná elektrárna. V současné době usilujeme o to, aby se tento seznam ještě rozrostl.

Jak se změnil energetický trh za posledních pět let?

Tento segment je velmi dynamický a inovativní, proto v něm došlo v uplynulých letech k mnoha změnám a novinkám. Je znatelný trend odklonu odvětví od výroby klasických armatur pro ropovody a plynovody ke specializaci výroby pro extrémní podmínky, takzvaných kryogenních armatur. Celosvětově se zvyšuje potřeba alternativních zdrojů energie. Vznikají nové technologické projektové systémy, které požadují armatury a potrubí nezbytné k transportu vody, páry a speciálních plynů. Typickým příkladem nového technologického směru je projekt stockholmské KVV8, která je v současnosti největší teplárnou spalující biomasu v rámci městské zástavby na světě. Samozřejmě také naše společnost hledá možnosti, jak výrazněji vstoupit na tento trh budoucnosti.

Do kterých zemí dodáváte své výrobky?

MSA je exportně zaměřená firma, to znamená, že 90 procent produkce míří na zahraniční trhy a jen zbývajících zhruba 10 procent tvoří tuzemsko. V současnosti dodáváme téměř do celého světa a máme zákazníky od Austrálie až po Severní Ameriku. Momentálně nejvýznamnějším trhem pro nás je Evropa, kde většinou distribuujeme firmám, které dále prodávají naše armatury, implementované do vyšších celků, zákazníkům po celém světě. Ze zemí, kam společnost dodává přímo konečným zákazníkům, můžeme jmenovat třeba Jižní Koreu, Thajsko, Spojené arabské emiráty nebo Írán.

Na jakém projektu v současné době pracujete?

Aktuálně nejvýznamnějším projektem je dodávka pro indickou jadernou elektrárnu Kudankulam, která bude probíhat v naplánovaných etapách až do roku 2020. V Polsku realizujeme dodávky pro firmu GAZ-System S.A., ty jsou určeny pro výstavbu plynovodu v úsecích Strachocina – Pogórska Wola, Zdzieszowice – Brzeg a Tworóg – Kędzierzyn-Koźle. Rovněž pokračujeme v dodávkách armatur pro rozvod plynu v Jižní Koreji, kde rozšiřujeme instalace mimo kontinentální území, přesněji na ostrov Čedžu, ležící nedaleko jižního pobřeží. Velmi nás těší, že právě MSA zvítězila v tendru na plynofikaci tohoto ostrova.

Vaše společnost realizovala projekty na Blízkém východě, například i ve zmiňovaných Spojených arabských emirátech. Jak se vám podařilo probojovat se na tyto trhy, které mají bezesporu obrovský potenciál?

Jedná se o dlouhodobou práci, která přes menší, startovací projekty vyústila až v kontrakty v řádu milionů eur. Stěžejní v těchto zemích pro nás bylo nalezení vhodných partnerů a obchodních agentů, kteří nás na trzích dlouhodobě zastupují a mají kontakty na významné hráče v oboru. Dlouhodobě vnímáme potenciál arabského trhu, proto v budoucnu plánujeme i otevření vlastní kanceláře v tomto regionu, abychom byli blíže k našim zákazníkům a mohli ještě flexibilněji reagovat na jejich požadavky.

Do kterých zemí byste ještě chtěli zamířit? Které jsou pro vás perspektivní?

Rádi bychom se ještě významněji prosadili na území Severní Ameriky a v oblasti jihovýchodní Asie. V případě Ameriky se jedná o obrovský trh a proniknutí na něj je pro nás velkou výzvou. I přes nynější ochranářskou politiku a boj s tradiční místní konkurencí se nám již podařilo navázat spolupráci s významnými zákazníky. Pro lepší zacílení na druhé uvedené teritorium připravujeme otevření nové kanceláře v Singapuru. Netajíme se ani ambicemi zvýšit náš prodejní podíl a více se prosadit ve státech severní Afriky.

Jaký byl váš největší výrobek a kam zamířil?

Umíme vyrobit armatury až do velikosti 56“ (DN = 1400 mm). Tyto armatury byly dodány třeba našim zákazníkům do Saúdské Arábie a Íránu. Pro představu se jedná o výrobek, který je 2,5 metru široký, přes tři metry vysoký a váží více než 36 tun!

Prakticky každý rok přicházíte s novými výrobky, můžete prozradit, co připravujete na letošní rok? 

Pro rok 2018 plánujeme technické inovace v oblasti kulových kohoutů, deskových šoupátek a zpětných klapek pro jadernou energetiku. Velký potenciál si slibujeme od našeho nového kulového kohoutu s označením TOP ENTRY – K78, vyvinutého na poptávku našich zákazníků a umožňujícího servis bez nutnosti demontáže z potrubního řadu.

Svým klientům nabízíte nejmodernější technologie, ty však musí samozřejmě ovládat také vaši zaměstnanci. Jak zajišťujete jejich růst a rozvoj?

Při současné rekordně nízké míře nezaměstnanosti je stále obtížnější najít vhodné uchazeče, hlavně na technické pozice. Své kandidáty si vybíráme opravdu pečlivě, vždy speciálně podle místa, které aktuálně obsazujeme. Základem je, aby primárně splňovali požadovaná kritéria potřebná pro výkon své práce. Adaptace a zaučení u nás probíhá formou mentoringu v souladu s firemní strategií pro lidské zdroje. Naši zaměstnanci jsou pravidelně vzděláváni a proškolováni dle platné legislativy. Velice důležitý je náš aplikovaný systém zastupitelnosti, aby v nepřítomnosti zaměstnance nedocházelo ke zpomalení vzájemně navazujících činností, a byla tak zachována požadovaná efektivita.

MSA má prakticky po celém světě dobré jméno, co je podle vás základem tohoto úspěchu?

Nejdůležitější je pro nás přesně nadefinovat individuální potřeby každého projektu, zvážit a správně odhadnout jeho kritická místa. V dnešní době už nestačí jen „něco“ vyrábět v provozu. S ohledem na velkou konkurenci je samozřejmě klíčové splnit zakázku v dohodnuté kvalitě nasmlouvaném termínu. Za každým úspěchem však musí vždy stát lidé. Jinak tomu není ani u nás. Největším bohatstvím společnosti tak jsou naši zaměstnanci. Každá firma stoupá vzhůru a rozvíjí se jen do té míry, jak odborně a profesně roste její personál.

Můžete uvést, co považujete za největší úspěch vaší společnosti za posledních pět let?

Naše společnost prošla v posledních pěti letech výraznou transformací. Za úspěch tak považuji, jak daleko jsme se dostali především v oblasti profesního managementu a engineeringu. Důležitá je také naše schopnost přizpůsobit se rozvoji technologií a inovací. Z personálního pohledu se soustavně zabýváme trvalým zlepšováním celého týmu a získáváním perspektivních odborníků, hlavně z technických oborů, což pro nás může v ostré konkurenci znamenat do budoucna tržní výhodu.

 

Soňa Singerová

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

Vydáno 11.10.2018

Letoun L 410 pro 19 cestujících a dvoučlennou posádku – to je ten nejznámější a nosný produkt společnosti Aircraft Industries. „Inovovaný model L 410 NG splňuje požadavky na ekonomiku provozu, samozřejmě také všechna bezpečnostní kritéria a poskytuje komfort cestujícím,“ říká Ilona Plšková, generální ředitelka společnosti.

MUSÍTE BÝT PŘIPRAVENÍ NABÍDNOUT TO NEJLEPŠÍ

MUSÍTE BÝT PŘIPRAVENÍ NABÍDNOUT TO NEJLEPŠÍ

Vydáno 2.10.2018

Česká společnost Frentech Aerospace se významnou měrou podílí na vesmírných projektech. Svou stopu již zanechala na Marsu, díly z její produkce zamíří k Jupiteru. „Přiznám se, že mě nikdy nenapadlo, že se někdy takto podívám do vesmíru,“ říká Pavel Sobotka, ředitel společnosti.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

Vydáno 5.11.2018 Komerční sdělení

„Ke značce YAMAZAKI MAZAK jsem získal vztah už v osmdesátých letech minulého století nákupem prvního stroje. Postupem času mne zaujal zejména přístup firmy Mazak a výborná spolupráce. Měl jsem možnost navštívit výrobní závody v Japonsku i v Anglii, seznámil jsem se s majitelem společnosti panem Yamazakim, který již bohužel není mezi námi. Byli jsme obchodní přátelé. Mazak je pro nás zásadní,“ říká Pavel Sobotka, ředitel české společnosti Frentech Aerospace s.r.o.

NA TRH DODÁVÁME RYCHLÁ, ALE I PĚKNÁ KOLA

NA TRH DODÁVÁME RYCHLÁ, ALE I PĚKNÁ KOLA

Vydáno 2.11.2018

Společnost Cromodora Wheels rozšiřuje výrobní kapacity a pracuje na vývoji, což ji každoročně stojí mnoho milionů eur. Aktuálně se chystá adaptovat technologii flow forming. „Díky ní budeme schopní vyrábět lehčí hliníková kola, která jsou poptávána zejména pro vozy vyšších kategorií,“ říká generální ředitel René Hilscher.

POMÁHÁME KLIENTŮM PLOUT V BOUŘLIVÝCH VODÁCH DIGITALIZACE

POMÁHÁME KLIENTŮM PLOUT V BOUŘLIVÝCH VODÁCH DIGITALIZACE

Vydáno 30.10.2018 Komerční sdělení

„Naše firma kombinuje několik konzultačních a inženýrských oborů, které málokdy najdete ‚pod jednou střechou‘. Vlastními silami pokryjeme technické konzultace v úvodu projektu, máme vlastní tým projektantů, cenových expertů a specialistů nákupu, týmy pro řízení výstavby a samozřejmě i týmy pro řízení celého projektu. To je unikátní mix, kterým disponuje jen málokdo,“ říká Jan Bobek, ředitel Business Developmentu společnosti.

PBS VELKÁ BÍTEŠ PŘEDSTAVILA NOVÝ PROUDOVÝ MOTOR

PBS VELKÁ BÍTEŠ PŘEDSTAVILA NOVÝ PROUDOVÝ MOTOR

Vydáno 19.10.2018

Motor TJ150 je již pátým členem rodiny proudových motorů, které vzešly od vývojářů z První brněnské strojírny. „V tomto segmentu leteckých motorů patříme ke světovým lídrům,“ říká Milan Macholán, generální ředitel společnosti.

PILOT MUSÍ VĚDĚT, JAK ZOBRAZIT SPRÁVNÉ INFORMACE

PILOT MUSÍ VĚDĚT, JAK ZOBRAZIT SPRÁVNÉ INFORMACE

Vydáno 15.10.2018

Jak se létání změnilo z pohledu pilota? Co je dnes jeho hlavní výzvou ve srovnání s výzvami před deseti dvaceti lety? „Dobrou zprávou je, že létání jako takové se nezměnilo,“ říká Thomas (Tom) Reinert, testovací pilot ve společnosti Grob Aircraft SE, Německo

ROBOTIZACE NEDOSTATEK LIDÍ NEVYŘEŠÍ

ROBOTIZACE NEDOSTATEK LIDÍ NEVYŘEŠÍ

Vydáno 12.9.2018

„Do každého pracovníka byly svým způsobem investovány nemalé prostředky a je přirozenou snahou si takové pracovníky, pokud se osvědčili a nezklamali, udržet,“ říká Jiří Vítek, vedoucí obchodního úseku společnosti T M T Chrudim, která již sedmadvacet let dodává do mnoha zemí světa dopravní zařízení včetně rozsáhlých linek a systémů pro nejrůznější průmyslová odvětví.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem