JSOU ZÁMKY, KTERÉ NEPOTŘEBUJÍ KLÍČ

Vydáno 23.7.2018

Blížíte se ke svému vozu, a aniž byste vytáhli klíč, dveře se otevřou, vy usednete do sedadla a zámek za vámi zaklapne. I takové systémy umí vyrobit společnost Kiekert, světový lídr ve výrobě automobilových zámků.

 

Společnost Kiekert je největším výrobcem automobilových zámků na světě. V čem jste podle vás jedineční? Díky čemu se vám podařilo dobýt světové trhy?

Jednoznačně díky tomu, že jdeme dopředu, neustále přinášíme nové inovace. Musíme našim zákazníkům pořád nabízet něco nového, něco, co jim pomáhá. Důležitá je také kvalitní spolupráce. Snažíme se být našim zákazníkům opravdu hodně blízko.

Například ten, kdo je v kontaktu s klienty, musí mluvit jejich jazykem. Zákaznický servis zkrátka není jen o tom, že své výrobky dodáme včas a ve špičkové kvalitě, ale je o dlouhodobé a komplexní péči.

Zmínil jste se, že jedinečnost vaší společnosti se odvíjí od inovací. Co bývá spouštěčem pro vaše inovace?

Je to především vlastní výzkum. Zákazníkům nabízíme naše inovace, ale zároveň jim dáváme prostor na změny podle jejich přání.

Můžete připomenout, jaké převratné inovace díky vaší společnosti spatřily světlo světa? V roce 1974 jste zveřejnili svůj vynález centrálního zamykání, můžete jmenovat další?

Společnost Kiekert funguje opravdu dlouho, nedávno jsme slavili 160. výročí. Díky dlouhé historii je na čem stavět. Centrální zamykání je nyní naprosto běžná věc, která je prakticky ve všech autech. Naší poslední novinkou, kterou nabízíme automobilkám, je systém I-move, který sám otevírá a zavírá dveře. Jeho součástí jsou senzory, které zabrání nárazu do sousedního vozu či jiné překážky a zároveň zajistí maximální úhel otevření dveří, aby vystupování bylo co nejpohodlnější. To je, dalo by se říct, naše žhavá novinka. Nabízíme také například zámek s LED diodou. Na jednu stranu to vylepšuje design, zámek či dveře mohou svítit různými barvami, zároveň je to i bezpečnostní prvek. Dioda nám například hlásí, zda je zapnutá dětská pojistka.

Můžete popsat, jak systém I-move funguje?

Je to jednoduché, vůz nepotřebuje ani kliku. Zkrátka přijdete k autu a dveře se vám samy otevřou. Toto však zatím není reálné kvůli bezpečnostním předpisům. Podle nich totiž dveře kliku mít musí. Ale budoucnost by měla být v tom, že se člověk bude blížit k autu, to rozpozná majitele a dveře se samy otevřou do maximálně možného úhlu. Vy jen nasednete a dveře se za vámi zase zavřou. V současné době je tento systém užitečný obzvláště na přeplněných parkovištích u obchodních center, kde jsou parkovací místa stále užší. Měl by zabránit tomu, aby dveře nabouraly do vedle stojícího vozidla, nebo když parkujete v menší garáži, aby neťukly do nějaké překážky. To je jeden z nových produktů, které nyní nabízíme zákazníkům.

Jedna z vašich inovací, která sklidila velký ohlas, je systém chránící chodce. Můžete tento systém popsat?

Tento zámek vyrábí naše nová linka. Systém obsahuje pyropatronu, která funguje na podobném principu jako airbag. V okamžiku nehody patrona odjistí kapotu, ta se nadzvedne a zmírní sílu nárazu. Systém je propojený se senzory v autě a slouží především ke zvýšení bezpečnosti chodců i posádky vozu.

Můžete vyjmenovat inovace, které se rodily přímo v přeloučském centru?

Kiekert je globální firma, máme závody po celém světě, a stejně tak i vývojová centra jsou rozeseta po celém světě. Vývojová centra úzce spolupracují, proto se tedy nedá říci, že se něco vyvinulo jenom v Čechách, v Německu nebo v Mexiku. Hodně často je to dílo všech týmů z jednotlivých závodů a ta spolupráce na poli inovací je hodně velká. V současné době plánujeme rozšíření přeloučského vývojového centra. Momentálně je zde kolem šedesáti vývojářů, do konce roku by tento počet měl vyrůst na sto.

Zámky na dálkové ovládání, kartu, čip či otisk prstu. Čím vším si v budoucnu ještě budeme moci otevírat zámky?

Ideální by bylo, kdyby ničím. Jdete k vozu, auto vás rozpozná a otevře dveře samo. Vím, zní to jako sci-fi. Dnes už ale opravdu na všechno stačí mít čip, kterým komunikujete s autem, a je úplně jedno, jestli čip máte v klíči, v telefonu nebo na nějakém přívěsku.

 

„Zvuk zámku může být rozhodující pro to, zda si auto koupíte, či nikoliv.“

 

Na vašich stránkách jsem našla větu: Akustika dveří je znakem kvality. Jak důležitý je zvuk zámku?

Je opravdu hodně důležitý. Když si kupujete vůz, přijdete do autosalonu, sednete si do auta a úplně první, co uslyšíte, je zvuk zámku. A tento první vjem může být rozhodující pro to, zda si auto koupíte, či nikoliv. Takže zvuk je hodně důležitý. Máme akustickou laboratoř, kde zámky testujeme, zkoušíme měnit úroveň jejich zvuku, protože zákazníci na různých kontinentech chtějí slyšet něco jiného. Není to jen o decibelech, ale je to opravdu o tom, jak to zní. Proto společně s automobilkami zámek ladíme do takové zvukové podoby, aby byl co nejlíbivější a odpovídal představám klienta.

Existuje nějaký poměr velikost versus bezpečnost v případě zámku? 

Neexistuje. U zámku je prioritou bezpečnost bez kompromisů. Naší snahou je vyrábět zámky čím dál tím menší, s čím dál více funkcemi a čím dál lehčí. Všechny zámky jsou stoprocentně kontrolovány, zákazníkům garantujeme, že vše funguje tak, jak má.

Zámek mnohdy není vidět, jak moc ovlivňuje vaši práci prostor, do kterého má být umístěn?

Proces vývoje zámku je úzce spojen se zákazníkem. Zámek musí přesně pasovat do prostoru, který nám dá k dispozici výrobce vozu. Musí být propojený s klikou, jak vnitřní, tak venkovní, jeho součástí jsou táhla. Je zabudovaný ve dveřích, zhruba v místech, kam sjíždějí okénka. Naším úkolem je zkrátka vyvinout systém tak, aby se vešel do míst, která jsou pro něj určená.

Jaký nejmenší a největší zámek vyrábíte?

Nejmenší by se vešel do dvou krabiček od sirek a největší má rozměry kolem třiceti centimetrů. Ten rozptyl je hodně velký. Musím podotknout, že v zámcích je v průměru šest desítek dílů. Takže když máme malý zámek, tak ty součástky jsou v něm úměrně malé.

Výrobci aut jsou tlačeni do úspor, snižuje se hmotnost vozů, zvyšuje jejich bezpečnost. Jak se tyto požadavky trhu odrážejí u vás?

Je to tak, jak říkáte. Automobilky tlačí na cenu, kvalitu a jejich požadavky ne­ustále rostou. Možná právě proto automobilový průmysl patří mezi nejvyspělejší průmyslová odvětví, protože ten tlak je tam opravdu velký.

Nás to neustále nutí přemýšlet, co ještě můžeme zlepšit a kde ještě můžeme zvýšit bezpečnost, snížit hmotnost, jak zdokonalit naše interní procesy, abychom byli schopni produkt vyrábět levněji. Je to takový neustálý proces zlepšování a hledání možností a přicházení s něčím novým.

 

„Dříve byl zámek mechanický a všechny jeho součásti kovové. V současné době má zámek všechny velké díly plastové, kovu výrazně ubylo a naopak přibyly elektromotory.“

 

Jak moc se mění materiály, které využíváte?

Když se podívám zámky, které se vyráběly před pár desítkami let, tak nyní jsme úplně někde jinde. Dříve byl zámek mechanický a všechny jeho součásti kovové. V současné době má zámek všechny velké díly plastové, kovu výrazně ubylo a naopak přibyly elektromotory.

Původně byl zámek ovládán jen čistě mechanicky. Když někdo otevíral dveře, musel zatáhnout za kliku a překonat odpor pružin, které v zámku jsou. Nyní potáhnete kliku jen pár milimetrů a mikrospínače sepnou elektromotory, které veškerou práci udělají za vás. Vývoj je v této oblasti obrovský.

Které významné automobilky jezdí se zámky značky Kiekert? Chybí vám ještě nějaká, kterou byste chtěli mít na seznamu?

Tím, že působíme celosvětově a jsme největší výrobci automobilových zámků na světě, zahrnuje naše portfolio téměř všechny automobilky od těch opravdu velkých se sériovou velkovýrobou až po luxusní a sportovní značky, které vyrábějí jednotky vozů za měsíc. To všechno jsou naši zákazníci.

Je tedy možný ještě nějaký progres, co se týče trhu?

Relativně krátkou dobu dodáváme naše produkty do Číny. Zde je spousta lokálních výrobců, takže tam určitě je možnost růstu a získávání dalších zakázek.

Výrobní prostory v Přelouči jsou pro společnost Kiekert nedostačující, letos by zde měla vyrůst nová hala s výrobním a testovacím zázemím. Můžete představit tuto investici?

Ano, stavíme novou třípatrovou výrobní halu. Potřebujeme prostory pro další čtyři výrobní linky, už je nejsme schopni dostat do objektů, které máme k dispozici. Zároveň také budujeme testovací centrum, protože současné kapacity jsou nedostatečné, část naší produkce už musíme posílat ke zkouškám do mateřské firmy v Německu. Chceme vybudovat rozsáhlé testovací centrum o rozloze kolem dvou tisíc metrů čtverečních, abychom byli schopni zvládnout všechny potřebné testy v našem podniku v Přelouči.

Nebude problém získat nové zaměstnance, když na trhu práce chybějí?

Dobří lidé chyběli vždycky a pravděpodobně chybět budou, ale je pravda, že současná minimální nezaměstnanost nám tu situaci zrovna neulehčuje. Naším hlavním cílem je udržet si hlavně současné pracovníky. Snažíme se jim vytvářet dobré finanční podmínky i takové prostředí, aby u nás byli rádi a do práce chodili s radostí. To je absolutní priorita, kterou máme. Nové lidi budeme přijímat a doufám, že se nám je podaří nabrat co nejdříve. Půjde zhruba o tři stovky pracovníků.

Deklarujete se jako společensky odpovědná firma, můžete prozradit, do které oblasti míří vaše pomoc?

Rozhodli jsme se, že budeme podporovat naše zaměstnance. Už před pár lety jsme zavedli projekt 10 × 10. Zaměstnanci můžou podat žádost o finanční dotaci na aktivity, které dělají ve svém volném čase. Byli jsme opravdu hodně překvapení, kolik lidí se věnuje záslužné činnosti, jako je například výchova mladých sportovců, vedení kroužků nebo starost o seniory. Každý rok pak vybíráme deset z nich, kteří získají deset tisíc korun na tu svou činnost. Protože většina našich zaměstnanců je z blízkého okolí, tímto projektem podporujeme život v našem regionu.

Máte i nějaký projekt zaměřený na životní prostředí?

Před několika lety jsme nahradili vysokozdvižné vozíky s dieselovým motorem stroji s pohonem na CNG. V našem areálu jsme vybudovali vlastní plynovou čerpací stanici, abychom ve svém okolí nezatěžovali životní prostředí. Využíváme i odpadní teplo, které vzniká při výrobě stlačeného vzduchu, vytápíme jím kancelářské budovy. Snažíme se zkrátka udržovat životní prostředí tak, aby bylo zachováno pro další generace.

 

NEJ společnosti Kiekert

– světový lídr ve výrobě automobilových zámků
– patří mezi přední technologické společnosti s více než 1900 patenty
– zámky společnosti Kiekert používají všechny největší automobilky
– Kiekert jako první na světě přišel s centrálním zamykáním vozu, inovaci představil v roce 1974
– společnost vyvinula systém I-protect, který zabraňuje dveřím automobilu, aby neúmyslně narazily do překážky vedle auta
– její systém I-move rozpozná majitele vozu a sám mu otevře a zavře dveře

 

Soňa Singerová

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

Vydáno 11.10.2018

Letoun L 410 pro 19 cestujících a dvoučlennou posádku – to je ten nejznámější a nosný produkt společnosti Aircraft Industries. „Inovovaný model L 410 NG splňuje požadavky na ekonomiku provozu, samozřejmě také všechna bezpečnostní kritéria a poskytuje komfort cestujícím,“ říká Ilona Plšková, generální ředitelka společnosti.

MUSÍTE BÝT PŘIPRAVENÍ NABÍDNOUT TO NEJLEPŠÍ

MUSÍTE BÝT PŘIPRAVENÍ NABÍDNOUT TO NEJLEPŠÍ

Vydáno 2.10.2018

Česká společnost Frentech Aerospace se významnou měrou podílí na vesmírných projektech. Svou stopu již zanechala na Marsu, díly z její produkce zamíří k Jupiteru. „Přiznám se, že mě nikdy nenapadlo, že se někdy takto podívám do vesmíru,“ říká Pavel Sobotka, ředitel společnosti.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

Vydáno 5.11.2018 Komerční sdělení

„Ke značce YAMAZAKI MAZAK jsem získal vztah už v osmdesátých letech minulého století nákupem prvního stroje. Postupem času mne zaujal zejména přístup firmy Mazak a výborná spolupráce. Měl jsem možnost navštívit výrobní závody v Japonsku i v Anglii, seznámil jsem se s majitelem společnosti panem Yamazakim, který již bohužel není mezi námi. Byli jsme obchodní přátelé. Mazak je pro nás zásadní,“ říká Pavel Sobotka, ředitel české společnosti Frentech Aerospace s.r.o.

NA TRH DODÁVÁME RYCHLÁ, ALE I PĚKNÁ KOLA

NA TRH DODÁVÁME RYCHLÁ, ALE I PĚKNÁ KOLA

Vydáno 2.11.2018

Společnost Cromodora Wheels rozšiřuje výrobní kapacity a pracuje na vývoji, což ji každoročně stojí mnoho milionů eur. Aktuálně se chystá adaptovat technologii flow forming. „Díky ní budeme schopní vyrábět lehčí hliníková kola, která jsou poptávána zejména pro vozy vyšších kategorií,“ říká generální ředitel René Hilscher.

POMÁHÁME KLIENTŮM PLOUT V BOUŘLIVÝCH VODÁCH DIGITALIZACE

POMÁHÁME KLIENTŮM PLOUT V BOUŘLIVÝCH VODÁCH DIGITALIZACE

Vydáno 30.10.2018 Komerční sdělení

„Naše firma kombinuje několik konzultačních a inženýrských oborů, které málokdy najdete ‚pod jednou střechou‘. Vlastními silami pokryjeme technické konzultace v úvodu projektu, máme vlastní tým projektantů, cenových expertů a specialistů nákupu, týmy pro řízení výstavby a samozřejmě i týmy pro řízení celého projektu. To je unikátní mix, kterým disponuje jen málokdo,“ říká Jan Bobek, ředitel Business Developmentu společnosti.

PBS VELKÁ BÍTEŠ PŘEDSTAVILA NOVÝ PROUDOVÝ MOTOR

PBS VELKÁ BÍTEŠ PŘEDSTAVILA NOVÝ PROUDOVÝ MOTOR

Vydáno 19.10.2018

Motor TJ150 je již pátým členem rodiny proudových motorů, které vzešly od vývojářů z První brněnské strojírny. „V tomto segmentu leteckých motorů patříme ke světovým lídrům,“ říká Milan Macholán, generální ředitel společnosti.

PILOT MUSÍ VĚDĚT, JAK ZOBRAZIT SPRÁVNÉ INFORMACE

PILOT MUSÍ VĚDĚT, JAK ZOBRAZIT SPRÁVNÉ INFORMACE

Vydáno 15.10.2018

Jak se létání změnilo z pohledu pilota? Co je dnes jeho hlavní výzvou ve srovnání s výzvami před deseti dvaceti lety? „Dobrou zprávou je, že létání jako takové se nezměnilo,“ říká Thomas (Tom) Reinert, testovací pilot ve společnosti Grob Aircraft SE, Německo

ROBOTIZACE NEDOSTATEK LIDÍ NEVYŘEŠÍ

ROBOTIZACE NEDOSTATEK LIDÍ NEVYŘEŠÍ

Vydáno 12.9.2018

„Do každého pracovníka byly svým způsobem investovány nemalé prostředky a je přirozenou snahou si takové pracovníky, pokud se osvědčili a nezklamali, udržet,“ říká Jiří Vítek, vedoucí obchodního úseku společnosti T M T Chrudim, která již sedmadvacet let dodává do mnoha zemí světa dopravní zařízení včetně rozsáhlých linek a systémů pro nejrůznější průmyslová odvětví.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem