Bohdan Wojnar, ŠKODA AUTO

Vydáno 13.8.2018

Ing. Bohdan Wojnar (*1960) člen představenstva za oblast řízení lidských zdrojů (od 1. 1. 2011), člen akademické rady VŠE (od 2011), viceprezident Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP (od 2011), člen představenstva Svazu průmyslu a dopravy ČR. (od 2013)

 

JAKÝ BYL LOŇSKÝ ROK, CO MĚLO NEJVĚTŠÍ VLIV NA HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK?

Rok 2017 byl pro společnost ŠKODA AUTO zatím nejúspěšnějším rokem v její dosavadní historii a jasně ukázal, jak dobře je naše aktuální modelová paleta přijímána zákazníky. Opět jsme navýšili počty dodaných vozů, tentokrát na 1,2 milionu dodaných vozů, a zároveň jsme dosáhli vysokého vytížení našich výrobních závodů. V kombinaci s atraktivním modelovým mixem a optimalizovanými produktovými náklady se nám tak podařilo pokračovat v růstovém ziskovém kurzu.

 

KTERÉ TRENDY JSOU A BUDOU PODLE VÁS V NEJBLIŽŠÍ BUDOUCNOSTI URČUJÍCÍ PRO ROZVOJ VAŠEHO PRŮMYSLOVÉHO ODVĚTVÍ V ČESKÉ REPUBLICE?

Automobilový průmysl stojí na křižovatce velkých změn, které však současně otevírají cestu k nabídce zcela nových služeb. Nové, revoluční trendy automobilového průmyslu jako například elektromobilita, digitalizace a autonomní řízení ovlivňují také automobilový průmysl v České republice. Včasná reakce a aktivní uchopení technologií mohou otevřít netušený prostor pro další rozvoj. Tyto tzv. megatrendy také mění i požadavky na kvalifikaci a kompetenci zaměstnanců. Proto plánujeme i nadále se intenzivně věnovat vzdělávacím programům pro zaměstnance, posilování digitálních kompetencí či spolupráci se školami, které se zaměřují na technické vzdělání, i problematice e-mobility. Klíč k dobré zaměstnanosti leží v připravenosti se vzdělávat.

 

CO JE PODLE VÁS NEJVĚTŠÍM PROBLÉMEM ČI HROZBOU ČESKÉHO PRŮMYSLU?

Pokud si chceme udržet růstový kurs, musíme i dále masivně investovat, a to nejen do stávajících technologií, ale razantně i do výše zmíněných megatrendů. Tzn. na vícero frontách a více než v minulosti. Musíme najít optimum mezi vlivy demografie, snižujících se nákladů na robotizaci, otázek ergonomie, rostoucích nákladů práce a vývoje na trhu práce. Souběžně s tím však musí podniky a stát zlepšit programy v oblasti nových kompetencí zaměstnanců. Cílem je udržet při růstu mez a investic marže.

 

KTERÉ KONKRÉTNÍ INOVATIVNÍ KROKY VAŠE SPOLEČNOST CHYSTÁ?

Nová digitální řešení, služby a technologie jsou klíčové pro budoucí rozvoj společnosti. Z tohoto důvodu vznikl na konci roku 2016 ŠKODA AUTO DigiLab jako rychle reagující platforma, která zkoumá a rozvíjí nové obchodní modely, řešení a produkty. ŠKODA AUTO DigiLab v současné době pracuje na více než 40 konkrétních projektech. Jako příklad mohu zmínit konkrétní projekty HoppyGo (platforma, kde si lidé mohou půjčit auta mezi sebou, tzv. Peer-to-Peer Car lending), Uniqway (komunitní studentský carsharing), či spolupráci s izraelským startupem Anagog, jehož řešení je založeno na využívání umělé inteligence. Společnost ŠKODA AUTO realizuje největší investiční program v historii podniku. V příštích pěti letech investuje zhruba dvě miliardy eur do elektromobility a rozvoje nových služeb souvisejících s individuální mobilitou. Odhodlaně tím pokračujeme v realizaci naší Strategie 2025.

 

NACHÁZÍTE NA TRHU PRÁCE DOSTATEK ODBORNÍKŮ PRO VÝROBU A VÝVOJ?

Situace na trhu práce v České republice je nejen pro nás obrovskou výzvou, i s ohledem na rekordně nejnižší nezaměstnanost v historii. Abychom pro všechny oblasti naší společnosti zajistili ty nejvhodnější nové kolegy, využíváme nejrůznější formy náborové komunikace v online i offline prostředí a dlouhodobě úzce spolupracujeme s desítkami středních i vysokých škol.

Velké úspěchy slaví i naše netradiční HR marketingové kampaně, jako například Backend Stories. Prostřednictvím této scifi povídkové edice přibližujeme potenciálním kandidátům aktuální i budoucí IT projekty, na kterých mohou ve ŠKODA AUTO pracovat.

 

Soňa Singerová

Čtěte také:

Milan Šlachta, ROBERT BOSCH

Niclas Pfüller, BROSE CZ

Marek Čížek, FAURECIA CLEAN MOBILITY

Petr Novák, KOYO BEARINGS CZECH REPUBLIC

Todd C. Morgan, VARROC LIGHTING SYSTEMS

Richard Szrajber, TEVA CZECH INDUSTRIES, divize TAPI-CZ

Radek Strouhal, TATRA TRUCKS

Martin Bednarz, ŠKODA VAGONKA

Rostislav Khýr, MANN+HUMMEL (CZ)

Antonín Růžička, WIKOV INDUSTRY

Milan Šlapák, GE AVIATION CZECH

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

Vydáno 11.10.2018

Letoun L 410 pro 19 cestujících a dvoučlennou posádku – to je ten nejznámější a nosný produkt společnosti Aircraft Industries. „Inovovaný model L 410 NG splňuje požadavky na ekonomiku provozu, samozřejmě také všechna bezpečnostní kritéria a poskytuje komfort cestujícím,“ říká Ilona Plšková, generální ředitelka společnosti.

MUSÍTE BÝT PŘIPRAVENÍ NABÍDNOUT TO NEJLEPŠÍ

MUSÍTE BÝT PŘIPRAVENÍ NABÍDNOUT TO NEJLEPŠÍ

Vydáno 2.10.2018

Česká společnost Frentech Aerospace se významnou měrou podílí na vesmírných projektech. Svou stopu již zanechala na Marsu, díly z její produkce zamíří k Jupiteru. „Přiznám se, že mě nikdy nenapadlo, že se někdy takto podívám do vesmíru,“ říká Pavel Sobotka, ředitel společnosti.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Vydáno 12.11.2018

Společnost Mann + Hummel je světovým lídrem na trhu v oblasti filtrace. „Největším odběratelem je odvětví automotive, kde jsme jedničkou na trhu s filtrací. V oboru filtrace se můžeme pyšnit nejen tisícovkou vývojářů, ale také třemi tisícovkami patentů,“ říká Rostislav Khýr, generální ředitel společnosti.

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

Vydáno 5.11.2018 Komerční sdělení

„Ke značce YAMAZAKI MAZAK jsem získal vztah už v osmdesátých letech minulého století nákupem prvního stroje. Postupem času mne zaujal zejména přístup firmy Mazak a výborná spolupráce. Měl jsem možnost navštívit výrobní závody v Japonsku i v Anglii, seznámil jsem se s majitelem společnosti panem Yamazakim, který již bohužel není mezi námi. Byli jsme obchodní přátelé. Mazak je pro nás zásadní,“ říká Pavel Sobotka, ředitel české společnosti Frentech Aerospace s.r.o.

NA TRH DODÁVÁME RYCHLÁ, ALE I PĚKNÁ KOLA

NA TRH DODÁVÁME RYCHLÁ, ALE I PĚKNÁ KOLA

Vydáno 2.11.2018

Společnost Cromodora Wheels rozšiřuje výrobní kapacity a pracuje na vývoji, což ji každoročně stojí mnoho milionů eur. Aktuálně se chystá adaptovat technologii flow forming. „Díky ní budeme schopní vyrábět lehčí hliníková kola, která jsou poptávána zejména pro vozy vyšších kategorií,“ říká generální ředitel René Hilscher.

POMÁHÁME KLIENTŮM PLOUT V BOUŘLIVÝCH VODÁCH DIGITALIZACE

POMÁHÁME KLIENTŮM PLOUT V BOUŘLIVÝCH VODÁCH DIGITALIZACE

Vydáno 30.10.2018 Komerční sdělení

„Naše firma kombinuje několik konzultačních a inženýrských oborů, které málokdy najdete ‚pod jednou střechou‘. Vlastními silami pokryjeme technické konzultace v úvodu projektu, máme vlastní tým projektantů, cenových expertů a specialistů nákupu, týmy pro řízení výstavby a samozřejmě i týmy pro řízení celého projektu. To je unikátní mix, kterým disponuje jen málokdo,“ říká Jan Bobek, ředitel Business Developmentu společnosti.

PBS VELKÁ BÍTEŠ PŘEDSTAVILA NOVÝ PROUDOVÝ MOTOR

PBS VELKÁ BÍTEŠ PŘEDSTAVILA NOVÝ PROUDOVÝ MOTOR

Vydáno 19.10.2018

Motor TJ150 je již pátým členem rodiny proudových motorů, které vzešly od vývojářů z První brněnské strojírny. „V tomto segmentu leteckých motorů patříme ke světovým lídrům,“ říká Milan Macholán, generální ředitel společnosti.

PILOT MUSÍ VĚDĚT, JAK ZOBRAZIT SPRÁVNÉ INFORMACE

PILOT MUSÍ VĚDĚT, JAK ZOBRAZIT SPRÁVNÉ INFORMACE

Vydáno 15.10.2018

Jak se létání změnilo z pohledu pilota? Co je dnes jeho hlavní výzvou ve srovnání s výzvami před deseti dvaceti lety? „Dobrou zprávou je, že létání jako takové se nezměnilo,“ říká Thomas (Tom) Reinert, testovací pilot ve společnosti Grob Aircraft SE, Německo

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem