Bohdan Wojnar, ŠKODA AUTO

Vydáno 13.8.2018

Ing. Bohdan Wojnar (*1960) člen představenstva za oblast řízení lidských zdrojů (od 1. 1. 2011), člen akademické rady VŠE (od 2011), viceprezident Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP (od 2011), člen představenstva Svazu průmyslu a dopravy ČR. (od 2013)

 

JAKÝ BYL LOŇSKÝ ROK, CO MĚLO NEJVĚTŠÍ VLIV NA HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK?

Rok 2017 byl pro společnost ŠKODA AUTO zatím nejúspěšnějším rokem v její dosavadní historii a jasně ukázal, jak dobře je naše aktuální modelová paleta přijímána zákazníky. Opět jsme navýšili počty dodaných vozů, tentokrát na 1,2 milionu dodaných vozů, a zároveň jsme dosáhli vysokého vytížení našich výrobních závodů. V kombinaci s atraktivním modelovým mixem a optimalizovanými produktovými náklady se nám tak podařilo pokračovat v růstovém ziskovém kurzu.

 

KTERÉ TRENDY JSOU A BUDOU PODLE VÁS V NEJBLIŽŠÍ BUDOUCNOSTI URČUJÍCÍ PRO ROZVOJ VAŠEHO PRŮMYSLOVÉHO ODVĚTVÍ V ČESKÉ REPUBLICE?

Automobilový průmysl stojí na křižovatce velkých změn, které však současně otevírají cestu k nabídce zcela nových služeb. Nové, revoluční trendy automobilového průmyslu jako například elektromobilita, digitalizace a autonomní řízení ovlivňují také automobilový průmysl v České republice. Včasná reakce a aktivní uchopení technologií mohou otevřít netušený prostor pro další rozvoj. Tyto tzv. megatrendy také mění i požadavky na kvalifikaci a kompetenci zaměstnanců. Proto plánujeme i nadále se intenzivně věnovat vzdělávacím programům pro zaměstnance, posilování digitálních kompetencí či spolupráci se školami, které se zaměřují na technické vzdělání, i problematice e-mobility. Klíč k dobré zaměstnanosti leží v připravenosti se vzdělávat.

 

CO JE PODLE VÁS NEJVĚTŠÍM PROBLÉMEM ČI HROZBOU ČESKÉHO PRŮMYSLU?

Pokud si chceme udržet růstový kurs, musíme i dále masivně investovat, a to nejen do stávajících technologií, ale razantně i do výše zmíněných megatrendů. Tzn. na vícero frontách a více než v minulosti. Musíme najít optimum mezi vlivy demografie, snižujících se nákladů na robotizaci, otázek ergonomie, rostoucích nákladů práce a vývoje na trhu práce. Souběžně s tím však musí podniky a stát zlepšit programy v oblasti nových kompetencí zaměstnanců. Cílem je udržet při růstu mez a investic marže.

 

KTERÉ KONKRÉTNÍ INOVATIVNÍ KROKY VAŠE SPOLEČNOST CHYSTÁ?

Nová digitální řešení, služby a technologie jsou klíčové pro budoucí rozvoj společnosti. Z tohoto důvodu vznikl na konci roku 2016 ŠKODA AUTO DigiLab jako rychle reagující platforma, která zkoumá a rozvíjí nové obchodní modely, řešení a produkty. ŠKODA AUTO DigiLab v současné době pracuje na více než 40 konkrétních projektech. Jako příklad mohu zmínit konkrétní projekty HoppyGo (platforma, kde si lidé mohou půjčit auta mezi sebou, tzv. Peer-to-Peer Car lending), Uniqway (komunitní studentský carsharing), či spolupráci s izraelským startupem Anagog, jehož řešení je založeno na využívání umělé inteligence. Společnost ŠKODA AUTO realizuje největší investiční program v historii podniku. V příštích pěti letech investuje zhruba dvě miliardy eur do elektromobility a rozvoje nových služeb souvisejících s individuální mobilitou. Odhodlaně tím pokračujeme v realizaci naší Strategie 2025.

 

NACHÁZÍTE NA TRHU PRÁCE DOSTATEK ODBORNÍKŮ PRO VÝROBU A VÝVOJ?

Situace na trhu práce v České republice je nejen pro nás obrovskou výzvou, i s ohledem na rekordně nejnižší nezaměstnanost v historii. Abychom pro všechny oblasti naší společnosti zajistili ty nejvhodnější nové kolegy, využíváme nejrůznější formy náborové komunikace v online i offline prostředí a dlouhodobě úzce spolupracujeme s desítkami středních i vysokých škol.

Velké úspěchy slaví i naše netradiční HR marketingové kampaně, jako například Backend Stories. Prostřednictvím této scifi povídkové edice přibližujeme potenciálním kandidátům aktuální i budoucí IT projekty, na kterých mohou ve ŠKODA AUTO pracovat.

 

Soňa Singerová

Čtěte také:

Milan Šlachta, ROBERT BOSCH

Niclas Pfüller, BROSE CZ

Marek Čížek, FAURECIA CLEAN MOBILITY

Petr Novák, KOYO BEARINGS CZECH REPUBLIC

Todd C. Morgan, VARROC LIGHTING SYSTEMS

Richard Szrajber, TEVA CZECH INDUSTRIES, divize TAPI-CZ

Radek Strouhal, TATRA TRUCKS

Martin Bednarz, ŠKODA VAGONKA

Rostislav Khýr, MANN+HUMMEL (CZ)

Antonín Růžička, WIKOV INDUSTRY

Milan Šlapák, GE AVIATION CZECH

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

Vydáno 18.2.2019

Tempo, kterým se pohybuje automobilový průmysl, je zběsilé. Mohou za to nejen nové technologie, ale i snahy o snižování emisní zátěže a přechod k alternativním pohonům. „Měli bychom zpomalit. Rychlému tempu se začínají bránit i některé automobilky, tvrdí, že ho nemusí přežít, protože investice do změn jsou ukrutné,“ říká Miroslav Dvořák, generální ředitel společnosti MOTOR JIKOV Group a.s. a viceprezident AutoSAP.

AUTA BUDOU BRZY VYRÁBĚT ROBOTI, KTEŘÍ VIDÍ

AUTA BUDOU BRZY VYRÁBĚT ROBOTI, KTEŘÍ VIDÍ

Vydáno 20.12.2018

„Náš obor jde rychle kupředu, abychom byli nejlepší, musíme být flexibilní a rychle reagovat na nové trendy. Jednou z největších výzev je vývoj robota, který vidí, a jeho zařazení do výrobní linky,“ shodují se v rozhovoru pro Svět průmyslu Marek Jancák, vedoucí výroby vozů ve ŠKODA AUTO a.s. a Robert Kudela, CEO, Chropyňská strojírna, a.s.

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

Vydáno 19.11.2018

Škoda Vagonka patří k největším výrobcům vlakových souprav ve střední Evropě. Vozy jsou vybaveny nejmodernější dostupnou technikou a jsou již prakticky připraveny na jízdu bez strojvůdce. „Na železnici je přechod k autonomnímu řízení určitě menším krokem než v automobilovém průmyslu,“ říká Martin Bednarz, generální ředitel společnosti.

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

Vydáno 14.3.2019

Plzeňská společnost Doosan Škoda Power patří k významným výrobcům parních turbín ve světě. První její parní turbína nese letopočet 1904. Od počátku se jí podařilo udržet rychlé tempo celosvětového rozvoje v oblasti energetiky a na této pozici setrvává i díky investicím do digitalizace a automatizace. „Naše produkty můžeme sledovat on-line po celém světě,“ říká Jan Růžička, ředitel pro firemní strategii.

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

Vydáno 12.3.2019

Česká republika míří mezi technologické lídry. Vládní Rada pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI) nedávno schválila jeden z nejodvážnějších projektů poslední generace. „Inovační strategie 'Czech Republic: The Country For The Future' vytyčuje nové vládní priority, které by nás měly do roku 2030 posunout mezi inovační lídry Evropy,“ uvedl Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků a místopředseda Rady vlády pro vývoj, výzkum a inovace.

AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL NABÍRÁ ĎÁBELSKÉ TEMPO

AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL NABÍRÁ ĎÁBELSKÉ TEMPO

Vydáno 28.2.2019

Světoznámé automobilky letos naplno rozjíždějí přechod ze spalovacích motorů k elektrickému pohonu. V krátkodobém horizontu chtějí kompletně proměnit svá portfolia a historický obrat provést co nejrychleji. Ne všichni klíčoví výrobci pro segment automotive ale e-mobilitě a jejímu rychlému nástupu věří.

CZECH INDUSTRY CHALLENGE OVLIVNÍ POZICI ZNAČEK

CZECH INDUSTRY CHALLENGE OVLIVNÍ POZICI ZNAČEK

Vydáno 5.3.2019 Komerční sdělení

S řešením náboru nových pracovníků pro český průmysl, omezením fluktuace stávajících zaměstnanců a budováním jejich loajality vůči svému zaměstnavateli má napomoci národní iniciativa Czech Industry Challenge /= CICH/, kterou představila komunikační agentura PROMOLIGA, jež je zároveň iniciátorem této ambiciózní myšlenky.

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

Vydáno 14.12.2018 Komerční sdělení

Ultrazvukové svařování a tradiční šroubování přestávají hrát prim. V případě spojování plastových a kovových dílů se dostává do popředí tepelné nýtování, které je čistější a rychlejší alternativou ke svým předchůdcům. Vědí to i ve společnosti METESS s.r.o., která ve svém portfoliu nabízí nýtovací stroj s otočným stolem pro nýtování drobných dílů ve velkých sériích.

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

Vydáno 10.12.2018

„Mým snem je, aby se podvozky Tatra dostaly do vesmíru. Toho bych se opravdu chtěl dožít,“ říká generální ředitel a místopředseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS a.s. Radek Strouhal.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem