Bohdan Wojnar, ŠKODA AUTO

Vydáno 13.8.2018 automotive

Ing. Bohdan Wojnar (*1960) člen představenstva za oblast řízení lidských zdrojů (od 1. 1. 2011), člen akademické rady VŠE (od 2011), viceprezident Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP (od 2011), člen představenstva Svazu průmyslu a dopravy ČR. (od 2013)

 

JAKÝ BYL LOŇSKÝ ROK, CO MĚLO NEJVĚTŠÍ VLIV NA HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK?

Rok 2017 byl pro společnost ŠKODA AUTO zatím nejúspěšnějším rokem v její dosavadní historii a jasně ukázal, jak dobře je naše aktuální modelová paleta přijímána zákazníky. Opět jsme navýšili počty dodaných vozů, tentokrát na 1,2 milionu dodaných vozů, a zároveň jsme dosáhli vysokého vytížení našich výrobních závodů. V kombinaci s atraktivním modelovým mixem a optimalizovanými produktovými náklady se nám tak podařilo pokračovat v růstovém ziskovém kurzu.

 

KTERÉ TRENDY JSOU A BUDOU PODLE VÁS V NEJBLIŽŠÍ BUDOUCNOSTI URČUJÍCÍ PRO ROZVOJ VAŠEHO PRŮMYSLOVÉHO ODVĚTVÍ V ČESKÉ REPUBLICE?

Automobilový průmysl stojí na křižovatce velkých změn, které však současně otevírají cestu k nabídce zcela nových služeb. Nové, revoluční trendy automobilového průmyslu jako například elektromobilita, digitalizace a autonomní řízení ovlivňují také automobilový průmysl v České republice. Včasná reakce a aktivní uchopení technologií mohou otevřít netušený prostor pro další rozvoj. Tyto tzv. megatrendy také mění i požadavky na kvalifikaci a kompetenci zaměstnanců. Proto plánujeme i nadále se intenzivně věnovat vzdělávacím programům pro zaměstnance, posilování digitálních kompetencí či spolupráci se školami, které se zaměřují na technické vzdělání, i problematice e-mobility. Klíč k dobré zaměstnanosti leží v připravenosti se vzdělávat.

 

CO JE PODLE VÁS NEJVĚTŠÍM PROBLÉMEM ČI HROZBOU ČESKÉHO PRŮMYSLU?

Pokud si chceme udržet růstový kurs, musíme i dále masivně investovat, a to nejen do stávajících technologií, ale razantně i do výše zmíněných megatrendů. Tzn. na vícero frontách a více než v minulosti. Musíme najít optimum mezi vlivy demografie, snižujících se nákladů na robotizaci, otázek ergonomie, rostoucích nákladů práce a vývoje na trhu práce. Souběžně s tím však musí podniky a stát zlepšit programy v oblasti nových kompetencí zaměstnanců. Cílem je udržet při růstu mez a investic marže.

 

KTERÉ KONKRÉTNÍ INOVATIVNÍ KROKY VAŠE SPOLEČNOST CHYSTÁ?

Nová digitální řešení, služby a technologie jsou klíčové pro budoucí rozvoj společnosti. Z tohoto důvodu vznikl na konci roku 2016 ŠKODA AUTO DigiLab jako rychle reagující platforma, která zkoumá a rozvíjí nové obchodní modely, řešení a produkty. ŠKODA AUTO DigiLab v současné době pracuje na více než 40 konkrétních projektech. Jako příklad mohu zmínit konkrétní projekty HoppyGo (platforma, kde si lidé mohou půjčit auta mezi sebou, tzv. Peer-to-Peer Car lending), Uniqway (komunitní studentský carsharing), či spolupráci s izraelským startupem Anagog, jehož řešení je založeno na využívání umělé inteligence. Společnost ŠKODA AUTO realizuje největší investiční program v historii podniku. V příštích pěti letech investuje zhruba dvě miliardy eur do elektromobility a rozvoje nových služeb souvisejících s individuální mobilitou. Odhodlaně tím pokračujeme v realizaci naší Strategie 2025.

 

NACHÁZÍTE NA TRHU PRÁCE DOSTATEK ODBORNÍKŮ PRO VÝROBU A VÝVOJ?

Situace na trhu práce v České republice je nejen pro nás obrovskou výzvou, i s ohledem na rekordně nejnižší nezaměstnanost v historii. Abychom pro všechny oblasti naší společnosti zajistili ty nejvhodnější nové kolegy, využíváme nejrůznější formy náborové komunikace v online i offline prostředí a dlouhodobě úzce spolupracujeme s desítkami středních i vysokých škol.

Velké úspěchy slaví i naše netradiční HR marketingové kampaně, jako například Backend Stories. Prostřednictvím této scifi povídkové edice přibližujeme potenciálním kandidátům aktuální i budoucí IT projekty, na kterých mohou ve ŠKODA AUTO pracovat.

 

Soňa Singerová

Čtěte také:

Milan Šlachta, ROBERT BOSCH

Niclas Pfüller, BROSE CZ

Marek Čížek, FAURECIA CLEAN MOBILITY

Petr Novák, KOYO BEARINGS CZECH REPUBLIC

Todd C. Morgan, VARROC LIGHTING SYSTEMS

Richard Szrajber, TEVA CZECH INDUSTRIES, divize TAPI-CZ

Radek Strouhal, TATRA TRUCKS

Martin Bednarz, ŠKODA VAGONKA

Rostislav Khýr, MANN+HUMMEL (CZ)

Antonín Růžička, WIKOV INDUSTRY

Milan Šlapák, GE AVIATION CZECH

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Rozhovory

NENASKOČÍME-LI NA PALUBU, LOĎ PŘÍLEŽITOSTÍ ODPLUJE JINAM

NENASKOČÍME-LI NA PALUBU, LOĎ PŘÍLEŽITOSTÍ ODPLUJE JINAM

Vydáno 20.1.2020

„Pokud srovnáme plány rozvoje obnovitelných zdrojů pro produkci elektřiny v zemích V4, pak má Česko jednoznačně nejmenší ambice,“ říká v rozsáhlém rozhovoru pro Svět průmyslu Martin Sedlák ze Svazu moderní energetiky. Rozpovídal se také o cílech organizace, jejích dosavadních úspěších, ale také o osvětě veřejnosti, jaderných elektrárnách a stavu tuzemské energetiky.

KAŽDÝ NEMŮŽE ŽÍT A PODNIKAT V PRAZE

KAŽDÝ NEMŮŽE ŽÍT A PODNIKAT V PRAZE

Vydáno 10.1.2020

Příběh společnosti Alcaplast, výrobce sanitární techniky, kterou na jižní Moravě vybudovali Radka Prokopová s manželem Františkem Fabičovicem, vypadá pohádkově. Lídr oboru ve střední a východní Evropě si ale musel náročnou cestu na vrchol vyšlapat. „Náš segment je velice konkurenční, na trhu se potkáváme se světovými značkami a výrobci, proto musíme mít výrobky dotažené do posledního detailu,“ říká v rozhovoru výkonná ředitelka Alcaplastu.

BĚHEM KRIZE LIDÉ POTŘEBUJÍ VÍŘIVKY NEJVÍC

BĚHEM KRIZE LIDÉ POTŘEBUJÍ VÍŘIVKY NEJVÍC

Vydáno 8.1.2020

Až pojedete na prodloužený víkend do hotelového wellness a usednete tam do horké vířivky, je dost možné, že vám bude pohodlí zajišťovat výrobek od české firmy USSPA. Ta je totiž v oboru spa lídrem na českém trhu a velké jméno má i v rámci Evropy. „Při všech činnostech myslíme na nejpodstatnější věc: vířivky jsou pro zákazníkův užitek, jeho relaxaci a radost, to stojí na prvním místě,“ říká Kateřina Kadlecová.

POHYB VLASTNÍCH KAMIONŮ SLEDUJEME ONLINE

POHYB VLASTNÍCH KAMIONŮ SLEDUJEME ONLINE

Vydáno 6.1.2020

„Nejsem plnohodnotný kamioňák ani technický typ,“ říká o sobě Martina Šmídlová, která se téměř dvě dekády významně podílí na chodu společnosti Šmídl působící v kamionové přepravě. Největší problém oboru vidí především v nedostatku řidičů, budoucnost autonomních náklaďáků na silnicích je však podle ní stále vzdálená.

Zobrazit Více