Todd C. Morgan, VARROC LIGHTING SYSTEMS

Vydáno 15.8.2018

věk: 51, rodina:  krásná partnerka a německá doga Zeus, studium: inženýrský titul na univerzitě v Purdue v americké Indianě, ve společnosti působím: od roku 1990 na různých pozicích ve výrobě a produktovém vývoji v USA, Japonsku, Francii a České republice, volný čas: pěší turistika, jízda na horském kole, cestování a čtení.

 

JAKÝ BYL LOŇSKÝ ROK, CO MĚLO NEJVĚTŠÍ VLIV NA HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK?

Loňský rok byl pro společnost Varroc Lighting Systems rokem významným, neboť jsme do výroby úspěšně zavedli mnoho nových programů. Za naším růstem stojí jak spolupráce s novými zákazníky, tak skvělé nové technologie v oblasti vnějšího osvětlení vozidel. Světelná technika prožívá nebývalý nárůst nových technologií a naše společnost na trh nedávno uvedla inovativní matrixové a laserové světlomety. Ty jsou přelomové tím, že umožňují řidičům mít dálková světla trvale zapnutá, aniž by přitom oslňovala protijedoucí vozidla. Světlomety totiž komunikují s palubními kamerami a senzory a upravují strukturu světelného svazku podle aktuální si­tuace. Laserová přídavná dálková funkce přináší donedávna nepředstavitelnou viditelnost, řidiči zřetelně vidí vozovku před sebou až do vzdálenosti 600 metrů.

 

KTERÉ TRENDY JSOU A BUDOU PODLE VÁS V NEJBLIŽŠÍ BUDOUCNOSTI URČUJÍCÍ PRO ROZVOJ VAŠEHO PRŮMYSLOVÉHO ODVĚTVÍ V ČESKÉ REPUBLICE?

V předních světlometech nachází stále častější využití technologie LED. Důvod nespočívá pouze v jejích možnostech v oblasti designu a výkonu, ale rovněž ve snížení emisí CO2 díky nižší spotřebě energie ve srovnání s halogenovými světelnými zdroji. Budeme rovněž svědky stále častějšího využití matrixových světlometů, které umožňují řidičům trvale používat dálková světla bez oslnění protijedoucích vozidel, ve vozech střední třídy i třídy malých vozidel. Společnost Varroc aktivně pracuje na tvorbě nízkonákladových alternativ, aniž by slevila z výkonnosti. Klíčovou úlohu v naší strategii rovněž hrají softwarové prvky pro tyto nové technologie, přičemž vývoj softwaru nabírá v oblasti našeho podnikání na významu. I signální osvětlení prochází inovacemi. Některé prémiové vozy začínají být vybaveny technologií OLED. Společnost Varroc nicméně vyvinula a patentovala novou inovaci nazvanou Surface-LED, která nabízí stejný vzhled jako OLED, ale využívá tradiční LED světelné zdroje. To ve srovnání s OLED technologiemi přináší snížení výrobních nákladů a zlepšení spolehlivosti.

 

CO JE PODLE VÁS NEJVĚTŠÍM PROBLÉMEM ČI HROZBOU ČESKÉHO PRŮMYSLU?

Největším problémem našeho podnikání v České republice je nedostatek kvalifikovaných pracovníků, umocněný v poslední době rekordně nízkou mírou nezaměstnanosti. Již několik let čelíme nedostatku vysokoškolsky vzdělaných techniků, ale dnes už naše závody trápí i významný nedostatek zaměstnanců v dělnických profesích.

 

NEBRÁNÍ V NĚKTERÝCH OHLEDECH ROZVOJI ČESKÉHO PRŮMYSLU LEGISLATIVA?

Neřekl bych, že je to nezbytně legislativa, která omezuje český průmysl, ale domnívám se, že na poli jeho podpory lze udělat více. Vidíme, že vláda klade větší důraz na inovace a technologie než na „jednoduchou výrobu“, což je podle mne dobrá strategie, neboť Česká republika se již nepovažuje za „nízkonákladovou“ zemi, ačkoliv stále nabízí velmi konkurenceschopnou nákladovou strukturu. Myslím si však, že by systém vzdělávání mohl více podporovat technické profese a jazykové znalosti. Sebelepší konstruktér může být klidně nejlepším technikem na světě, ale pokud nedokáže komunikovat se zákazníky v zahraničí, bude mít zajisté problém svou kariéru úspěšně rozvíjet. Kritický nedostatek technických talentů omezuje pokrok a limituje další investice do inovací v České republice.

 

KTERÉ KONKRÉTNÍ INOVATIVNÍ KROKY VAŠE SPOLEČNOST CHYSTÁ?

V České republice máme naše celosvětové Center of Excellence a bude tomu tak i do budoucna. Budeme pokračovat v rozšiřování našich kanceláří a zkušebních prostor v Novém Jičíně a Ostravě. Aktivně pracujeme na prohloubení naší spolupráce s vysokými školami a dalšími partnery ve snaze vyvíjet inovativní technologie v oblasti osvětlení vozidel. Zároveň s vývojem našich produktů bude pokračovat i vývoj elektronických komponentů a softwaru. V Novém Jičíně jsme otevřeli samostatné vývojové centrum elektroniky a nedávno jsme rozšířili naše aktivity v Ostravě. Plánujeme dále investovat do našeho zařízení, abychom zůstali na špici technologického vývoje. Spolupracujeme rovněž s novým konstrukčním centrem v Krakově a novými výrobními závody, které v této době budujeme v Maroku a Brazílii. Jsem naprosto nadšený z potenciálu a růstu, které nás čekají v budoucnu.

 

NACHÁZÍTE NA TRHU PRÁCE DOSTATEK ODBORNÍKŮ PRO VÝROBU A VÝVOJ?

Jak už jsem říkal, je to velký problém, kterému musíme dlouhodobě čelit. Několik let pociťujeme nedostatek vysokoškolsky vzdělaných techniků ve vývoji, ale nyní navíc čelíme kritickému nedostatku lidí ve výrobě. Abychom zajistili výrobu, musíme dnes využívat i zahraniční pracovní sílu.

 

VYSOKÁ MANAŽERSKÁ FUNKCE VYŽADUJE TAKÉ KVALITNÍ ODPOČINEK. JAK RELAXUJETE?

Nejlépe si pročistím hlavu na čerstvém vzduchu, proto miluji čas strávený v přírodě a na výletech se svým psem, německou dogou Zeusem. Také se snažím hodně číst, ať už informace z oboru, či historické romány nebo beletrii. Často jezdím do Prahy za svou partnerkou a snažíme se společně užívat možností, které přináší velkoměsto. Zastávám názor, že pro život je důležitá rovnováha, a to v mnoha aspektech.

 

JAK SI PŘEDSTAVUJETE IDEÁLNÍ DOVOLENOU?

Mou velkou vášní je fotografování a cestování. Snažím se objevovat nové kultury, ochutnávat nová jídla a poznávat nové lidi. Rozhodně nejsem typem člověka, který by dokázal jen ležet u moře. Proto rád vyhledávám místa ležící mimo hlavní turistické trasy.

 

POCHLUBTE SE, CO SE VÁM V POSLEDNÍ DOBĚ PODAŘILO V OSOBNÍM I PRACOVNÍM ŽIVOTĚ.

Společnost Varroc Lighting Systems pokračuje v růstu a získává stále nové zákazníky. Stojí za tím zejména náš pokrok v inovacích a nových technologiích. Rychlé změny v našem oboru pro nás byly velkou výzvou a zásadní bylo najít správné lidi a zacílit naše snahy na správné věci, abychom byli lepší než naši konkurenti. Domnívám se, že důkazem správnosti našeho směřování je skutečnost, že jsme za pouhých pět let více než zdvojnásobili obrat společnosti Varroc. Máme nejlepší tým v odvětví a česká vývojová centra a výrobní závody zastávají v rámci naší společnosti v celosvětovém srovnání ústřední pozici.

 

JAKÉ VÝZVY VÁS V LETOŠNÍM ROCE ČEKAJÍ?

Letos zůstává naší největší výzvou snaha rozšířit tým o dostatečný počet kvalifikovaných pracovníků. Do výroby zavádíme několik nových programů, a to nejen v závodech v České republice, ale také v našich nových závodech v Maroku a Brazílii. Naši podporu budou rovněž potřebovat nové závody získané akvizicí v Turecku a Bulharsku. Náš český tým působící ve výrobě i vývoji bude hrát klíčovou úlohu, neboť bude muset zajistit, aby vše probíhalo podle plánu a naši zákazníci byli spokojení.

Další velkou výzvou je stále rostoucí podíl elektronických komponentů a softwaru v našich výrobkových řadách. Hledáme inovace pro elektrická a autonomní vozidla. Otevírá se nám tak mnoho nových příležitostí a oblastí, na které se zaměříme. Pracovat v této době pro společnost Varroc je vzrušující.

 

Soňa Singerová

Čtěte také:

Bohdan Wojnar, ŠKODA AUTO

Milan Šlachta, ROBERT BOSCH

Niclas Pfüller, BROSE CZ

Marek Čížek, FAURECIA CLEAN MOBILITY

Petr Novák, KOYO BEARINGS CZECH REPUBLIC

Radek Strouhal, TATRA TRUCKS

Martin Bednarz, ŠKODA VAGONKA

Rostislav Khýr, MANN+HUMMEL (CZ)

Antonín Růžička, WIKOV INDUSTRY

Milan Šlapák, GE AVIATION CZECH

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

Vydáno 18.2.2019

Tempo, kterým se pohybuje automobilový průmysl, je zběsilé. Mohou za to nejen nové technologie, ale i snahy o snižování emisní zátěže a přechod k alternativním pohonům. „Měli bychom zpomalit. Rychlému tempu se začínají bránit i některé automobilky, tvrdí, že ho nemusí přežít, protože investice do změn jsou ukrutné,“ říká Miroslav Dvořák, generální ředitel společnosti MOTOR JIKOV Group a.s. a viceprezident AutoSAP.

AUTA BUDOU BRZY VYRÁBĚT ROBOTI, KTEŘÍ VIDÍ

AUTA BUDOU BRZY VYRÁBĚT ROBOTI, KTEŘÍ VIDÍ

Vydáno 20.12.2018

„Náš obor jde rychle kupředu, abychom byli nejlepší, musíme být flexibilní a rychle reagovat na nové trendy. Jednou z největších výzev je vývoj robota, který vidí, a jeho zařazení do výrobní linky,“ shodují se v rozhovoru pro Svět průmyslu Marek Jancák, vedoucí výroby vozů ve ŠKODA AUTO a.s. a Robert Kudela, CEO, Chropyňská strojírna, a.s.

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

Vydáno 19.11.2018

Škoda Vagonka patří k největším výrobcům vlakových souprav ve střední Evropě. Vozy jsou vybaveny nejmodernější dostupnou technikou a jsou již prakticky připraveny na jízdu bez strojvůdce. „Na železnici je přechod k autonomnímu řízení určitě menším krokem než v automobilovém průmyslu,“ říká Martin Bednarz, generální ředitel společnosti.

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

Vydáno 14.3.2019

Plzeňská společnost Doosan Škoda Power patří k významným výrobcům parních turbín ve světě. První její parní turbína nese letopočet 1904. Od počátku se jí podařilo udržet rychlé tempo celosvětového rozvoje v oblasti energetiky a na této pozici setrvává i díky investicím do digitalizace a automatizace. „Naše produkty můžeme sledovat on-line po celém světě,“ říká Jan Růžička, ředitel pro firemní strategii.

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

Vydáno 12.3.2019

Česká republika míří mezi technologické lídry. Vládní Rada pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI) nedávno schválila jeden z nejodvážnějších projektů poslední generace. „Inovační strategie 'Czech Republic: The Country For The Future' vytyčuje nové vládní priority, které by nás měly do roku 2030 posunout mezi inovační lídry Evropy,“ uvedl Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků a místopředseda Rady vlády pro vývoj, výzkum a inovace.

AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL NABÍRÁ ĎÁBELSKÉ TEMPO

AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL NABÍRÁ ĎÁBELSKÉ TEMPO

Vydáno 28.2.2019

Světoznámé automobilky letos naplno rozjíždějí přechod ze spalovacích motorů k elektrickému pohonu. V krátkodobém horizontu chtějí kompletně proměnit svá portfolia a historický obrat provést co nejrychleji. Ne všichni klíčoví výrobci pro segment automotive ale e-mobilitě a jejímu rychlému nástupu věří.

CZECH INDUSTRY CHALLENGE OVLIVNÍ POZICI ZNAČEK

CZECH INDUSTRY CHALLENGE OVLIVNÍ POZICI ZNAČEK

Vydáno 5.3.2019 Komerční sdělení

S řešením náboru nových pracovníků pro český průmysl, omezením fluktuace stávajících zaměstnanců a budováním jejich loajality vůči svému zaměstnavateli má napomoci národní iniciativa Czech Industry Challenge /= CICH/, kterou představila komunikační agentura PROMOLIGA, jež je zároveň iniciátorem této ambiciózní myšlenky.

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

Vydáno 14.12.2018 Komerční sdělení

Ultrazvukové svařování a tradiční šroubování přestávají hrát prim. V případě spojování plastových a kovových dílů se dostává do popředí tepelné nýtování, které je čistější a rychlejší alternativou ke svým předchůdcům. Vědí to i ve společnosti METESS s.r.o., která ve svém portfoliu nabízí nýtovací stroj s otočným stolem pro nýtování drobných dílů ve velkých sériích.

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

Vydáno 10.12.2018

„Mým snem je, aby se podvozky Tatra dostaly do vesmíru. Toho bych se opravdu chtěl dožít,“ říká generální ředitel a místopředseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS a.s. Radek Strouhal.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem