Martin Bednarz, ŠKODA VAGONKA

Vydáno 16.8.2018

věk: 42 let, rodina: ženatý, dvě děti, studium: Ekonomická fakulta VŠB-TU Ostrava, ve společnosti působím: jako předseda představenstva a generální ředitel, volný čas: rodina, zahrádka, cestování a turistika, geocaching, hra na bicí.

 

JAKÝ BYL LOŇSKÝ ROK, CO MĚLO NEJVĚTŠÍ VLIV NA HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK?

Loňský rok byl ve znamení pokračující realizace projektu NIM Express pro Deutche Bahn. Jedná se o referenční zakázku vozových souprav pro osobní dopravu na vysokorychlostní trati Norimberk–Ingolstadt–Mnichov.

 

KTERÉ TRENDY JSOU A BUDOU PODLE VÁS V NEJBLIŽŠÍ BUDOUCNOSTI URČUJÍCÍ PRO ROZVOJ VAŠEHO PRŮMYSLOVÉHO ODVĚTVÍ V ČESKÉ REPUBLICE?

Zcela nepochybně půjde o další růst významu osobní příměstské a meziměstské železniční dopravy. V rámci techniky se bude jednat o využití elektroniky, alternativních a ekologických zdrojů pohonu (CNG, vodík), řady nových materiálů (kompozit), nových způsobů obrábění či 3D tisku.

 

CO JE PODLE VÁS NEJVĚTŠÍM PROBLÉMEM ČI HROZBOU ČESKÉHO PRŮMYSLU?

Dlouhodobě sleduji klesající zájem o učňovské vzdělávání, technické a praktické obory. To je potřeba vnímat jako hrozbu a aktivně učňovské obory a technické vzdělávání podporovat. Ne všude se totiž robotizace a Průmysl 4.0 dá využít v plném rozsahu. Mít a vychovávat odbornou pracovní sílu je zcela nezbytné.

 

NEBRÁNÍ V NĚKTERÝCH OHLEDECH ROZVOJI ČESKÉHO PRŮMYSLU LEGISLATIVA?

Ano, existuje řada oblastí, kde legislativa práci zcela nelogicky přidává, komplikuje, a neúměrně tak zvyšuje náklady firmy.

 

KTERÉ KONKRÉTNÍ INOVATIVNÍ KROKY VAŠE SPOLEČNOST CHYSTÁ?

Pracujeme, kromě jiného, na řadě technologických a procesních inovací v oblasti svařování hliníkových částí vozových skříní a jejich lakování.

 

NACHÁZÍTE NA TRHU PRÁCE DOSTATEK ODBORNÍKŮ PRO VÝROBU A VÝVOJ?

Netrpíme zásadním nedostatkem odborníků. Aktivně spolupracujeme se středními a vysokými školami, máme programy pro absolventy, vychováváme si vlastní talenty a zvyšujeme multiprofesnost pracovníků.

 

VYSOKÁ MANAŽERSKÁ FUNKCE VYŽADUJE TAKÉ KVALITNÍ ODPOČINEK. JAK RELAXUJETE?

Ve volných chvílích se věnuji rodině, práci na zahrádce, rád relaxuji procházkami zejména na horách, jízdou
na in-linech, občas ulovím nějakou tu kešku a hraji na bicí.

 

JAK SI PŘEDSTAVUJETE IDEÁLNÍ DOVOLENOU?

Kdekoli s rodinou. Ideální je, když v jejím průběhu zapomenete, co je za den a kolik je hodin.

 

POCHLUBTE SE, CO SE VÁM V POSLEDNÍ DOBĚ PODAŘILO V OSOBNÍM I PRACOVNÍM ŽIVOTĚ.

V novém projektu jsem si velmi rychle dokázal vytvořit tým, který mi pomáhá realizovat strategické kroky. Zásadním způsobem měníme firemní kulturu jako akcelerátor změn. Úspěšně jsem dokončil první ročník Lidové konzervatoře a Múzické školy Ostrava ve hře na bicí, přednáším o projektovém procesním řízení a firemní kultuře.

 

JAKÉ VÝZVY VÁS V LETOŠNÍM ROCE ČEKAJÍ?

Dokončit již zmiňovaný projekt NIM Express pro Deutche Bahn a připravit a realizovat taková opatření, aby firma byla schopná absorbovat očekávaný nárůst poptávky a výroby v následujících letech.

 

Soňa Singerová

Čtěte také:

Bohdan Wojnar, ŠKODA AUTO

Milan Šlachta, ROBERT BOSCH

Niclas Pfüller, BROSE CZ

Marek Čížek, FAURECIA CLEAN MOBILITY

Petr Novák, KOYO BEARINGS CZECH REPUBLIC

Todd C. Morgan, VARROC LIGHTING SYSTEMS

Richard Szrajber, TEVA CZECH INDUSTRIES, divize TAPI-CZ

Radek Strouhal, TATRA TRUCKS

Rostislav Khýr, MANN+HUMMEL (CZ)

Antonín Růžička, WIKOV INDUSTRY

Milan Šlapák, GE AVIATION CZECH