Martin Bednarz, ŠKODA VAGONKA

Vydáno 16.8.2018 železnice

věk: 42 let, rodina: ženatý, dvě děti, studium: Ekonomická fakulta VŠB-TU Ostrava, ve společnosti působím: jako předseda představenstva a generální ředitel, volný čas: rodina, zahrádka, cestování a turistika, geocaching, hra na bicí.

 

JAKÝ BYL LOŇSKÝ ROK, CO MĚLO NEJVĚTŠÍ VLIV NA HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK?

Loňský rok byl ve znamení pokračující realizace projektu NIM Express pro Deutche Bahn. Jedná se o referenční zakázku vozových souprav pro osobní dopravu na vysokorychlostní trati Norimberk–Ingolstadt–Mnichov.

 

KTERÉ TRENDY JSOU A BUDOU PODLE VÁS V NEJBLIŽŠÍ BUDOUCNOSTI URČUJÍCÍ PRO ROZVOJ VAŠEHO PRŮMYSLOVÉHO ODVĚTVÍ V ČESKÉ REPUBLICE?

Zcela nepochybně půjde o další růst významu osobní příměstské a meziměstské železniční dopravy. V rámci techniky se bude jednat o využití elektroniky, alternativních a ekologických zdrojů pohonu (CNG, vodík), řady nových materiálů (kompozit), nových způsobů obrábění či 3D tisku.

 

CO JE PODLE VÁS NEJVĚTŠÍM PROBLÉMEM ČI HROZBOU ČESKÉHO PRŮMYSLU?

Dlouhodobě sleduji klesající zájem o učňovské vzdělávání, technické a praktické obory. To je potřeba vnímat jako hrozbu a aktivně učňovské obory a technické vzdělávání podporovat. Ne všude se totiž robotizace a Průmysl 4.0 dá využít v plném rozsahu. Mít a vychovávat odbornou pracovní sílu je zcela nezbytné.

 

NEBRÁNÍ V NĚKTERÝCH OHLEDECH ROZVOJI ČESKÉHO PRŮMYSLU LEGISLATIVA?

Ano, existuje řada oblastí, kde legislativa práci zcela nelogicky přidává, komplikuje, a neúměrně tak zvyšuje náklady firmy.

 

KTERÉ KONKRÉTNÍ INOVATIVNÍ KROKY VAŠE SPOLEČNOST CHYSTÁ?

Pracujeme, kromě jiného, na řadě technologických a procesních inovací v oblasti svařování hliníkových částí vozových skříní a jejich lakování.

 

NACHÁZÍTE NA TRHU PRÁCE DOSTATEK ODBORNÍKŮ PRO VÝROBU A VÝVOJ?

Netrpíme zásadním nedostatkem odborníků. Aktivně spolupracujeme se středními a vysokými školami, máme programy pro absolventy, vychováváme si vlastní talenty a zvyšujeme multiprofesnost pracovníků.

 

VYSOKÁ MANAŽERSKÁ FUNKCE VYŽADUJE TAKÉ KVALITNÍ ODPOČINEK. JAK RELAXUJETE?

Ve volných chvílích se věnuji rodině, práci na zahrádce, rád relaxuji procházkami zejména na horách, jízdou
na in-linech, občas ulovím nějakou tu kešku a hraji na bicí.

 

JAK SI PŘEDSTAVUJETE IDEÁLNÍ DOVOLENOU?

Kdekoli s rodinou. Ideální je, když v jejím průběhu zapomenete, co je za den a kolik je hodin.

 

POCHLUBTE SE, CO SE VÁM V POSLEDNÍ DOBĚ PODAŘILO V OSOBNÍM I PRACOVNÍM ŽIVOTĚ.

V novém projektu jsem si velmi rychle dokázal vytvořit tým, který mi pomáhá realizovat strategické kroky. Zásadním způsobem měníme firemní kulturu jako akcelerátor změn. Úspěšně jsem dokončil první ročník Lidové konzervatoře a Múzické školy Ostrava ve hře na bicí, přednáším o projektovém procesním řízení a firemní kultuře.

 

JAKÉ VÝZVY VÁS V LETOŠNÍM ROCE ČEKAJÍ?

Dokončit již zmiňovaný projekt NIM Express pro Deutche Bahn a připravit a realizovat taková opatření, aby firma byla schopná absorbovat očekávaný nárůst poptávky a výroby v následujících letech.

 

Soňa Singerová

Čtěte také:

Bohdan Wojnar, ŠKODA AUTO

Milan Šlachta, ROBERT BOSCH

Niclas Pfüller, BROSE CZ

Marek Čížek, FAURECIA CLEAN MOBILITY

Petr Novák, KOYO BEARINGS CZECH REPUBLIC

Todd C. Morgan, VARROC LIGHTING SYSTEMS

Richard Szrajber, TEVA CZECH INDUSTRIES, divize TAPI-CZ

Radek Strouhal, TATRA TRUCKS

Rostislav Khýr, MANN+HUMMEL (CZ)

Antonín Růžička, WIKOV INDUSTRY

Milan Šlapák, GE AVIATION CZECH

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Rozhovory

NENASKOČÍME-LI NA PALUBU, LOĎ PŘÍLEŽITOSTÍ ODPLUJE JINAM

NENASKOČÍME-LI NA PALUBU, LOĎ PŘÍLEŽITOSTÍ ODPLUJE JINAM

Vydáno 20.1.2020

„Pokud srovnáme plány rozvoje obnovitelných zdrojů pro produkci elektřiny v zemích V4, pak má Česko jednoznačně nejmenší ambice,“ říká v rozsáhlém rozhovoru pro Svět průmyslu Martin Sedlák ze Svazu moderní energetiky. Rozpovídal se také o cílech organizace, jejích dosavadních úspěších, ale také o osvětě veřejnosti, jaderných elektrárnách a stavu tuzemské energetiky.

KAŽDÝ NEMŮŽE ŽÍT A PODNIKAT V PRAZE

KAŽDÝ NEMŮŽE ŽÍT A PODNIKAT V PRAZE

Vydáno 10.1.2020

Příběh společnosti Alcaplast, výrobce sanitární techniky, kterou na jižní Moravě vybudovali Radka Prokopová s manželem Františkem Fabičovicem, vypadá pohádkově. Lídr oboru ve střední a východní Evropě si ale musel náročnou cestu na vrchol vyšlapat. „Náš segment je velice konkurenční, na trhu se potkáváme se světovými značkami a výrobci, proto musíme mít výrobky dotažené do posledního detailu,“ říká v rozhovoru výkonná ředitelka Alcaplastu.

BĚHEM KRIZE LIDÉ POTŘEBUJÍ VÍŘIVKY NEJVÍC

BĚHEM KRIZE LIDÉ POTŘEBUJÍ VÍŘIVKY NEJVÍC

Vydáno 8.1.2020

Až pojedete na prodloužený víkend do hotelového wellness a usednete tam do horké vířivky, je dost možné, že vám bude pohodlí zajišťovat výrobek od české firmy USSPA. Ta je totiž v oboru spa lídrem na českém trhu a velké jméno má i v rámci Evropy. „Při všech činnostech myslíme na nejpodstatnější věc: vířivky jsou pro zákazníkův užitek, jeho relaxaci a radost, to stojí na prvním místě,“ říká Kateřina Kadlecová.

POHYB VLASTNÍCH KAMIONŮ SLEDUJEME ONLINE

POHYB VLASTNÍCH KAMIONŮ SLEDUJEME ONLINE

Vydáno 6.1.2020

„Nejsem plnohodnotný kamioňák ani technický typ,“ říká o sobě Martina Šmídlová, která se téměř dvě dekády významně podílí na chodu společnosti Šmídl působící v kamionové přepravě. Největší problém oboru vidí především v nedostatku řidičů, budoucnost autonomních náklaďáků na silnicích je však podle ní stále vzdálená.

Zobrazit Více