Radek Strouhal, TATRA TRUCKS

Vydáno 16.8.2018 automotive

věk: 36 let, rodina: ženatý, dvě děti, studium: Ekonomická fakulta VŠB-TU Ostrava, ve společnosti působím: od 2013 jako finanční ředitel, poté od roku 2017 jako generální ředitel, volný čas: nejčastěji s rodinou.

 

JAKÝ BYL LOŇSKÝ ROK, CO MĚLO NEJVĚTŠÍ VLIV NA HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK?

Rok 2017 byl pro naši společnost doslova rekordní. Je to způsobeno stabilním nárůstem zakázek v civilním segmentu, kde se stále více prosazuje ekonomická výhodnost Tatry Phoenix v kombinaci se silnou poptávkou po armádních speciálech. Také se nám výjimečně dařilo v oblasti náhradních dílů.

 

KTERÉ TRENDY JSOU A BUDOU PODLE VÁS V NEJBLIŽŠÍ BUDOUCNOSTI URČUJÍCÍ PRO ROZVOJ VAŠEHO PRŮMYSLOVÉHO ODVĚTVÍ V ČESKÉ REPUBLICE?

V oblasti automotive je jasným trendem neustálé zpřísňování legislativních norem ať už v oblasti emisí, tak také v oblasti asistenčních systémů. Segment plně pohonných vozidel do terénu je typická konkurencí neobsazená část trhu s menšími počty vozidel, kde zákazníci očekávají vysokou robustnost vozidla, která se ne úplně potkává s nárůstem elektroniky. Věřím, že se nám podaří v této výzvě uspět a budeme nadále vyrábět auta, která budou pověstná vysokou přidanou hodnotou a životností.

 

CO JE PODLE VÁS NEJVĚTŠÍM PROBLÉMEM ČI HROZBOU ČESKÉHO PRŮMYSLU?

Určitě je to nedostatek technicky vzdělaných zaměstnanců. Stále nám přibývají státní úředníci, ale o technickém vzdělávání se více mluví, než reálně koná. Přitom to může být obrovská konkurenční výhoda celé české ekonomiky.

 

NEBRÁNÍ V NĚKTERÝCH OHLEDECH ROZVOJI ČESKÉHO PRŮMYSLU LEGISLATIVA?

Myslím si, že přímo nebrání, ale také ho příliš nepodporuje. Pozitivně vnímám změny v systému vzdělávání, kde se konečně přichází na to, že velmi efektivní je podpora spolupráce univerzit, ale i středních škol přímo s podniky – to je podle mě správná cesta pro budoucí rozvoj technického vzdělávání.

 

KTERÉ KONKRÉTNÍ INOVATIVNÍ KROKY VAŠE SPOLEČNOST CHYSTÁ?

Právě pouštíme do provozu jednu významnou inovaci, kdy po několika desetiletích budeme přecházet na novou konstrukci nosné roury, klíčového dílu našich vozidel. Po letech vývoje a testování přicházíme s řešením, které je ještě robustnější, a zvýší tak ochranu podvozku.

 

NACHÁZÍTE NA TRHU PRÁCE DOSTATEK ODBORNÍKŮ PRO VÝROBU A VÝVOJ?

Díky síle značky a vysoké přitažlivosti finálního produktu se nám daří hledat mladé odborníky, kteří budou posouvat značku Tatra kupředu v dalších letech a desetiletích. Ale musím říct, že je to hledání obtížné a větší nabídka by určitě potěšila.

 

VYSOKÁ MANAŽERSKÁ FUNKCE VYŽADUJE TAKÉ KVALITNÍ ODPOČINEK. JAK RELAXUJETE?

Snažím se se alespoň občas trochu pravidelně hýbat a pak především trávím čas s dětmi, které mě k tomu pohybu umí vždy donutit.

 

JAK SI PŘEDSTAVUJETE IDEÁLNÍ DOVOLENOU?

Bez mobilního telefonu a e-mailu a pak už je úplně jedno kde.

 

POCHLUBTE SE, CO SE VÁM V POSLEDNÍ DOBĚ PODAŘILO V OSOBNÍM I PRACOVNÍM ŽIVOTĚ.

Já si myslím, že osobní a pracovní život se natolik prolínají, že je obtížné je od sebe oddělit. Hodně pyšný jsem na změny, které se nám daří dělat v Tatře, protože posun, který jsme udělali za poslední rok ve vnitřní organizaci, plánování, investicích a dalších oblastech, je obrovský a věřím, že přichází doba, kdy se nám tato práce začne vracet.

 

JAKÉ VÝZVY VÁS V LETOŠNÍM ROCE ČEKAJÍ?

Hlavní výzvou před námi je právě úspěšné spuštění výroby nových nosných rour. Považuji to za extrémně významný projekt i proto, že výrobu nosných rour převádíme od externího dodavatele zpět do Tatry tak, abychom naplnili naši strategii, že si chceme všechny klíčové díly na podvozek vyrábět sami bez závislosti na třetích stranách, což nám umožní stoprocentní garanci kvality a stability dodávek.

 

Soňa Singerová

Čtěte také:

Bohdan Wojnar, ŠKODA AUTO

Milan Šlachta, ROBERT BOSCH

Niclas Pfüller, BROSE CZ

Marek Čížek, FAURECIA CLEAN MOBILITY

Petr Novák, KOYO BEARINGS CZECH REPUBLIC

Todd C. Morgan, VARROC LIGHTING SYSTEMS

Richard Szrajber, TEVA CZECH INDUSTRIES, divize TAPI-CZ

Martin Bednarz, ŠKODA VAGONKA

Rostislav Khýr, MANN+HUMMEL (CZ)

Antonín Růžička, WIKOV INDUSTRY

Milan Šlapák, GE AVIATION CZECH

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Rozhovory

NENASKOČÍME-LI NA PALUBU, LOĎ PŘÍLEŽITOSTÍ ODPLUJE JINAM

NENASKOČÍME-LI NA PALUBU, LOĎ PŘÍLEŽITOSTÍ ODPLUJE JINAM

Vydáno 20.1.2020

„Pokud srovnáme plány rozvoje obnovitelných zdrojů pro produkci elektřiny v zemích V4, pak má Česko jednoznačně nejmenší ambice,“ říká v rozsáhlém rozhovoru pro Svět průmyslu Martin Sedlák ze Svazu moderní energetiky. Rozpovídal se také o cílech organizace, jejích dosavadních úspěších, ale také o osvětě veřejnosti, jaderných elektrárnách a stavu tuzemské energetiky.

KAŽDÝ NEMŮŽE ŽÍT A PODNIKAT V PRAZE

KAŽDÝ NEMŮŽE ŽÍT A PODNIKAT V PRAZE

Vydáno 10.1.2020

Příběh společnosti Alcaplast, výrobce sanitární techniky, kterou na jižní Moravě vybudovali Radka Prokopová s manželem Františkem Fabičovicem, vypadá pohádkově. Lídr oboru ve střední a východní Evropě si ale musel náročnou cestu na vrchol vyšlapat. „Náš segment je velice konkurenční, na trhu se potkáváme se světovými značkami a výrobci, proto musíme mít výrobky dotažené do posledního detailu,“ říká v rozhovoru výkonná ředitelka Alcaplastu.

BĚHEM KRIZE LIDÉ POTŘEBUJÍ VÍŘIVKY NEJVÍC

BĚHEM KRIZE LIDÉ POTŘEBUJÍ VÍŘIVKY NEJVÍC

Vydáno 8.1.2020

Až pojedete na prodloužený víkend do hotelového wellness a usednete tam do horké vířivky, je dost možné, že vám bude pohodlí zajišťovat výrobek od české firmy USSPA. Ta je totiž v oboru spa lídrem na českém trhu a velké jméno má i v rámci Evropy. „Při všech činnostech myslíme na nejpodstatnější věc: vířivky jsou pro zákazníkův užitek, jeho relaxaci a radost, to stojí na prvním místě,“ říká Kateřina Kadlecová.

POHYB VLASTNÍCH KAMIONŮ SLEDUJEME ONLINE

POHYB VLASTNÍCH KAMIONŮ SLEDUJEME ONLINE

Vydáno 6.1.2020

„Nejsem plnohodnotný kamioňák ani technický typ,“ říká o sobě Martina Šmídlová, která se téměř dvě dekády významně podílí na chodu společnosti Šmídl působící v kamionové přepravě. Největší problém oboru vidí především v nedostatku řidičů, budoucnost autonomních náklaďáků na silnicích je však podle ní stále vzdálená.

Zobrazit Více