Milan Šlapák, GE AVIATION CZECH

Vydáno 17.8.2018

věk: 41 let, rodina: ano, studium: inženýrské a doktorské studium na ČVUT, engineering na VIA University College Horsens, Dánsko, ve společnosti působím: v GE od roku 1999, v různých rolích v různých zemích a v různých GE divizích, v GE Aviation od roku 2009, volný čas: sport, především běh a cyklistika.

 

JAKÝ BYL LOŇSKÝ ROK, CO MĚLO NEJVĚTŠÍ VLIV NA HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK?

Rok 2017 byl rokem nového motoru GE Catalyst. Otevřeli jsme novou montážní linku, novou instrumentační laboratoř, sestavili jsme první prototyp motoru, který se nám zároveň podařilo v rekordním čase od začátku programu úspěšně spustit v nově zrekonstruované ultra moderní zkušebně v Praze. Zároveň jsme oznámili úzkou výzkumnou spolupráci s ČVUT, jejíž rozsah nemá v historii naší společnosti obdoby.

 

KTERÉ TRENDY JSOU A BUDOU PODLE VÁS V NEJBLIŽŠÍ BUDOUCNOSTI URČUJÍCÍ PRO ROZVOJ VAŠEHO PRŮMYSLOVÉHO ODVĚTVÍ V ČESKÉ REPUBLICE?

V odvětví leteckého průmyslu to bude především další rozvoj moderních výrobních technologií, jako je 3D tisk či principy internetu věcí, které se budou čím dál více propisovat do vývoje nových produktů a služeb, do řízení výroby a dodavatelských řetězců, následného dosledování a proaktivního řízení výkonnosti produktu v provozu. Dále je to virtuální a rozšířená realita, která přináší nové vzrušující příležitosti. Ve střednědobém horizontu začne nástup hybridních leteckých motorů s tím, jak se budou zlepšovat baterie a generátory.

 

CO JE PODLE VÁS NEJVĚTŠÍM PROBLÉMEM ČI HROZBOU ČESKÉHO PRŮMYSLU?

V obecné rovině to jsou hlasy vyzývající k odchodu z Evropské unie – takový krok by byl devastující pro českou ekonomiku. Nevěřím, že to nastane, ale tyto výkřiky odvádí pozornost od skutečných problémů. Hodně se hovoří o nedostatku pracovní síly, ale to vidím naopak jako příležitost k vyšší míře automatizace a robotizace, které reprezentují vyšší kvalitu a produktivitu. Osobně vidím riziko v nízkém stupni provázanosti průmyslu a univerzit, která by přinášela praktický výzkum a inovace a tím přispěla k většímu podílu ekonomiky s vyšší přidanou hodnotou a generování absolventů s dovednostmi odpovídajícími potřebám firem.

 

NEBRÁNÍ V NĚKTERÝCH OHLEDECH ROZVOJI ČESKÉHO PRŮMYSLU LEGISLATIVA?

Průmysl si vždy cestu najde, záleží pouze, jak bude dlouhá a kolik bude stát. Jednotlivé stavební bloky zde existují (legislativa, podpora exportu, výzkumné a rozvojové granty, školství, investiční pobídky atd.), naprosto klíčové nicméně je, jak efektivně dokážou tyto bloky fungovat jako ucelený systém a především jak rychle. A právě v rychlosti je v České republice ohromný prostor pro zlepšení.

 

KTERÉ KONKRÉTNÍ INOVATIVNÍ KROKY VAŠE SPOLEČNOST CHYSTÁ?

V českém start-upu se věnujeme oblasti rozšířené reality a pracujeme na řešení, které umožní našim zákazníkům provádět servisní údržbu motoru efektivnějším způsobem. Zároveň jsme zainvestovali do nových výrobních technologií, které do té doby nebyly používané nejen v České republice, ale i v celé východní Evropě, například vysokorychlostní broušení celého rotoru motoru. Také jsme v závěrečné fázi certifikace nového modelu motoru H80, brzy uvedeme na trh jeho akrobatickou verzi.

 

NACHÁZÍTE NA TRHU PRÁCE DOSTATEK ODBORNÍKŮ PRO VÝROBU A VÝVOJ?

Je to výzva. Pokud definuji pracovní trh v České republice, tak nikoliv. Jsme globální firma, a tudíž využíváme synergie z globálního pracovního trhu. Následnou výhodou je diverzita a úžasná technická odbornost týmu, ovšem vykoupená vyššími náklady. Ne všechny firmy si tento přístup mohou dovolit, proto řízený import mozků ze zahraničí a uvolnění imigrační politiky je jednou z cest, jak průmyslu pomoct.

 

VYSOKÁ MANAŽERSKÁ FUNKCE VYŽADUJE TAKÉ KVALITNÍ ODPOČINEK. JAK RELAXUJETE?

Především vysokou mírou intenzivních sportovních aktivit, ideálně individuálních a v outdoorovém prostředí.

 

JAK SI PŘEDSTAVUJETE IDEÁLNÍ DOVOLENOU?

S hrudním pásem od Garminu. A pochopitelně ve společnosti svých nejbližších v místě bez mobilního signálu.

 

POCHLUBTE SE, CO SE VÁM V POSLEDNÍ DOBĚ PODAŘILO V OSOBNÍM I PRACOVNÍM ŽIVOTĚ.

Jsem hrdý na výsledky související s investičními aktivitami GE Aviation v České republice a na rozvoj spolupráce s ČVUT a dalšími českými organizacemi, jež jsou součástí širšího ekosystému, který se snažím s týmem budovat pro dlouhodobé benefity nejen GE, ale celé země. Věřím, že to bude do jisté míry náš odkaz, což přináší pocit uspokojení také v osobním životě.

 

JAKÉ VÝZVY VÁS V LETOŠNÍM ROCE ČEKAJÍ?

Ve zbývající části roku nás čeká dokončení dodatečných prototypů motoru GE Catalyst, všechny s vysokým stupněm instrumentace, zahájení testování v dalších pěti pozemních zkušebnách a příprava na první zkušební let.

 

Soňa Singerová

Čtěte také:

Bohdan Wojnar, ŠKODA AUTO

Milan Šlachta, ROBERT BOSCH

Niclas Pfüller, BROSE CZ

Marek Čížek, FAURECIA CLEAN MOBILITY

Petr Novák, KOYO BEARINGS CZECH REPUBLIC

Todd C. Morgan, VARROC LIGHTING SYSTEMS

Richard Szrajber, TEVA CZECH INDUSTRIES, divize TAPI-CZ

Radek Strouhal, TATRA TRUCKS

Martin Bednarz, ŠKODA VAGONKA

Rostislav Khýr, MANN+HUMMEL (CZ)

Antonín Růžička, WIKOV INDUSTRY

 

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

Vydáno 19.11.2018

Škoda Vagonka patří k největším výrobcům vlakových souprav ve střední Evropě. Vozy jsou vybaveny nejmodernější dostupnou technikou a jsou již prakticky připraveny na jízdu bez strojvůdce. „Na železnici je přechod k autonomnímu řízení určitě menším krokem než v automobilovém průmyslu,“ říká Martin Bednarz, generální ředitel společnosti.

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

Vydáno 11.10.2018

Letoun L 410 pro 19 cestujících a dvoučlennou posádku – to je ten nejznámější a nosný produkt společnosti Aircraft Industries. „Inovovaný model L 410 NG splňuje požadavky na ekonomiku provozu, samozřejmě také všechna bezpečnostní kritéria a poskytuje komfort cestujícím,“ říká Ilona Plšková, generální ředitelka společnosti.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

Vydáno 14.12.2018 Komerční sdělení

Ultrazvukové svařování a tradiční šroubování přestávají hrát prim. V případě spojování plastových a kovových dílů se dostává do popředí tepelné nýtování, které je čistější a rychlejší alternativou ke svým předchůdcům. Vědí to i ve společnosti METESS s.r.o., která ve svém portfoliu nabízí nýtovací stroj s otočným stolem pro nýtování drobných dílů ve velkých sériích.

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

Vydáno 10.12.2018

„Mým snem je, aby se podvozky Tatra dostaly do vesmíru. Toho bych se opravdu chtěl dožít,“ říká generální ředitel a místopředseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS a.s. Radek Strouhal.

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

Vydáno 5.12.2018

„Mou myšlenkou bylo spojit se s firmami, které dodávají špičkové technologie, mají silné technické zázemí a také tyto instalace ověřily v provozu a mají kvalitní reference,“ popisuje záměry akviziční strategie David Dostál, generální ředitel společnosti Papcel a.s.

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

Vydáno 28.11.2018 Komerční sdělení

TOS VARNSDORF, tradiční výrobce obráběcích strojů vlastněný výhradně českým kapitálem, je největší strojírenskou firmou v děčínském okresu a jednou z nejsilnějších v Ústeckém kraji. Svým zaměstnancům společnost nabízí celou řadu benefitů a situaci s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků se rozhodla vyřešit založením vlastní střední průmyslové školy, která v areálu firmy velmi úspěšně funguje již druhým rokem.

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Vydáno 12.11.2018

Společnost Mann + Hummel je světovým lídrem na trhu v oblasti filtrace. „Největším odběratelem je odvětví automotive, kde jsme jedničkou na trhu s filtrací. V oboru filtrace se můžeme pyšnit nejen tisícovkou vývojářů, ale také třemi tisícovkami patentů,“ říká Rostislav Khýr, generální ředitel společnosti.

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

Vydáno 5.11.2018 Komerční sdělení

„Ke značce YAMAZAKI MAZAK jsem získal vztah už v osmdesátých letech minulého století nákupem prvního stroje. Postupem času mne zaujal zejména přístup firmy Mazak a výborná spolupráce. Měl jsem možnost navštívit výrobní závody v Japonsku i v Anglii, seznámil jsem se s majitelem společnosti panem Yamazakim, který již bohužel není mezi námi. Byli jsme obchodní přátelé. Mazak je pro nás zásadní,“ říká Pavel Sobotka, ředitel české společnosti Frentech Aerospace s.r.o.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem