POMÁHÁME KLIENTŮM PLOUT V BOUŘLIVÝCH VODÁCH DIGITALIZACE

Vydáno 30.10.2018 Komerční sdělení

Bilfinger Tebodin je mezinárodní společnost založená v roce 1945 v Nizozemsku. Její tým ve střední a východní Evropě čítá více než 800 odborných konzultantů a inženýrů ze stavebních i technologických oblastí. Společnost je zároveň součástí globální firmy Bilfinger, která zaměstnává více než 37 000 lidí. Na českém trhu úspěšně působí již od roku 1995. Jan Bobek, Business Development Director pro CEE, s námi hovořil o inovacích v inženýrství, pokročilých možnostech v oblasti řízení projektů a nadnárodním stylu jejich práce.

  

 

Pane Bobku, ve společnosti pracujete na pozici obchodního ředitele pro střední a východní Evropu. Znamená to, že vaše společnost poskytuje služby klientům napříč všemi zeměmi, nebo funguje každá část nezávisle?

Bilfinger Tebodin jako celosvětově působící inženýrská firma má domovskou základnu ve třech regionech – v severozápadní Evropě, střední a východní Evropě a na Středním východě. Náš tým ve střední a východní Evropě je tvořen 800 zaměstnanci v osmi zemích a 18 kancelářích. Patříme mezi největší inženýrské firmy v tomto regionu, které pracují pro soukromou klientelu. Upřímně řečeno, nejsem si vědomý, že by nějaký konkurent měl větší tým nebo větší síť lokálních kanceláří. Naše nejzápadnější kancelář se nachází v Praze, ta nejvýchodnější v Jekatěrinburgu. Dříve jsme byli organizováni dle jednotlivých zemí, ale při práci pro nadnárodní klienty se to ukazovalo do určité míry jako omezení. Proto jsme tým ve střední a východní Evropě letos reorganizovali do čtyř obchodních „vertikál“ – konzultace, procesní inženýring, stavební inženýring a projektové řízení. Naše nadnárodní klienty následujeme všude, kde mají projekty, i mimo náš domovský region.

 

V čem si myslíte, že je pro klienta hlavní přínos spolupráce se společností Bilfinger Tebodin? Kdo je vaším typickým zákazníkem?

Naše firma kombinuje několik konzultačních a inženýrských oborů, které málokdy najdete „pod jednou střechou“. Vlastními silami pokryjeme technické konzultace v úvodu projektu, máme vlastní tým projektantů, cenových expertů a specialistů nákupu, týmy pro řízení výstavby a samozřejmě i týmy pro řízení celého projektu. Tomuto balíku služeb říkáme EPCM a de facto se jedná o projektové řešení na klíč. Vzhledem k tomu, že ročně řídíme téměř sto staveb, disponujeme vlastní cenovou databází, kterou využíváme při plánování projektů. Vlastními odborníky pokrýváme problematiku stavební části projektu, ale v řadě oborů zajišťujeme i část technologickou. To je unikátní mix, kterým disponuje jen málokdo. Hlavními segmenty, v nichž působíme, jsou potravinářství, farmacie, chemie, ropný a plynárenský průmysl a konečně i automobilový průmysl. Mezi naše stálé zákazníky, za jejichž přízeň jsme opravdu velice rádi, patří například společnosti Škoda Auto, Hyundai, Cromodora, Gonvarri, Gestamp a mnoho dalších.

 

V dnešní době se všude hovoří o nové průmyslové revoluci, nazývá se to Průmyslem 4.0. Jak je na tuto etapu vývoje připravená poradenská a projekční společnost?

Já osobně vidím největší komplikace nové průmyslové revoluce především ve zrychleném zavádění robotizace, ta je právě u některých našich zákazníků rychlejší, než sami čekali. Je to dáno především nedostatkem pracovních sil na trhu. My na rychlost vývoje v průmyslu musíme reagovat adekvátními pracovními nástroji, které ušetří čas jak nám, tak především zákazníkovi.

 

V rámci digitalizace se všeobecně hovoří o BIM, ale viděl jsem, že vaše společnost jde ještě o kus dále, je to tak?

Přesně to mám na mysli. BIM neboli Building Information Modeling je komplexní systém zpracování dat o projektu, který je využitelný v mnoha směrech a mnoha způsoby. Každý si asi umí představit výstup ve 3D, demonstrovaný ve virtuální realitě. Ale BIM umožňuje i propočet stavebních nákladů, simulaci postupu stavby atd. Navíc je díky němu možné snáz přenášet projektová řešení z jedné lokality do druhé. Dokonce i v případech, kdy projekt přenášíme do jiných klimatických, seizmických a legislativních podmínek. Dosahujeme tak významných úspor v pracnosti projektové dokumentace. Naším typickým zákazníkem je v současné době globální firma, která provozuje výrobní závody s dlouhou a různorodou historií. Často jim chybí původní projektová dokumentace. Naším úkolem je pomocí  průzkumů a různých metod skenování připravit základ pro další práci a pak pomocí EPCM přístupu připravit investici tak, aby byla realizována rychle a hospodárně. Takové řešení pak bude možné použít i jinde a navíc s ním bude schopná pomocí digitalizovaných nástrojů pracovat údržba. Pokud by vás zajímalo více informací o našem přístupu k moderním technologiím, doporučím vám navštívit stránky http://digitalnext-bilfinger.com.

 

Na závěr bych se vás ještě rád zeptal na konzultační část vašich služeb. Co si pod tím můžeme představit?

Jak jsem zmínil na začátku, poskytujeme našim zákazníkům kompletní inženýrský servis. Naše práce začíná již ve fázi úvah o novém závodě či rekonstrukci stávajícího, a to jak na našem území, tak i v jakékoliv jiné zemi. V takovém případě jsme zákazníkům schopní na základě našich zkušeností poradit, kde by bylo výhodné stavět, které oblasti nejvíce vyhovují jejich požadavkům, a zároveň jim vypracovat cenový odhad kompletního investičního záměru. Na základě námi zpracovávaných dat jsme vytvořili i brožuru týkající se právě cenových odhadů platnou pro celou střední a východní Evropu. Tento podklad je dostupný na našich webových stránkách.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

Vydáno 19.11.2018

Škoda Vagonka patří k největším výrobcům vlakových souprav ve střední Evropě. Vozy jsou vybaveny nejmodernější dostupnou technikou a jsou již prakticky připraveny na jízdu bez strojvůdce. „Na železnici je přechod k autonomnímu řízení určitě menším krokem než v automobilovém průmyslu,“ říká Martin Bednarz, generální ředitel společnosti.

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

Vydáno 11.10.2018

Letoun L 410 pro 19 cestujících a dvoučlennou posádku – to je ten nejznámější a nosný produkt společnosti Aircraft Industries. „Inovovaný model L 410 NG splňuje požadavky na ekonomiku provozu, samozřejmě také všechna bezpečnostní kritéria a poskytuje komfort cestujícím,“ říká Ilona Plšková, generální ředitelka společnosti.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

Vydáno 14.12.2018 Komerční sdělení

Ultrazvukové svařování a tradiční šroubování přestávají hrát prim. V případě spojování plastových a kovových dílů se dostává do popředí tepelné nýtování, které je čistější a rychlejší alternativou ke svým předchůdcům. Vědí to i ve společnosti METESS s.r.o., která ve svém portfoliu nabízí nýtovací stroj s otočným stolem pro nýtování drobných dílů ve velkých sériích.

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

Vydáno 10.12.2018

„Mým snem je, aby se podvozky Tatra dostaly do vesmíru. Toho bych se opravdu chtěl dožít,“ říká generální ředitel a místopředseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS a.s. Radek Strouhal.

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

Vydáno 5.12.2018

„Mou myšlenkou bylo spojit se s firmami, které dodávají špičkové technologie, mají silné technické zázemí a také tyto instalace ověřily v provozu a mají kvalitní reference,“ popisuje záměry akviziční strategie David Dostál, generální ředitel společnosti Papcel a.s.

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

Vydáno 28.11.2018 Komerční sdělení

TOS VARNSDORF, tradiční výrobce obráběcích strojů vlastněný výhradně českým kapitálem, je největší strojírenskou firmou v děčínském okresu a jednou z nejsilnějších v Ústeckém kraji. Svým zaměstnancům společnost nabízí celou řadu benefitů a situaci s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků se rozhodla vyřešit založením vlastní střední průmyslové školy, která v areálu firmy velmi úspěšně funguje již druhým rokem.

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Vydáno 12.11.2018

Společnost Mann + Hummel je světovým lídrem na trhu v oblasti filtrace. „Největším odběratelem je odvětví automotive, kde jsme jedničkou na trhu s filtrací. V oboru filtrace se můžeme pyšnit nejen tisícovkou vývojářů, ale také třemi tisícovkami patentů,“ říká Rostislav Khýr, generální ředitel společnosti.

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

Vydáno 5.11.2018 Komerční sdělení

„Ke značce YAMAZAKI MAZAK jsem získal vztah už v osmdesátých letech minulého století nákupem prvního stroje. Postupem času mne zaujal zejména přístup firmy Mazak a výborná spolupráce. Měl jsem možnost navštívit výrobní závody v Japonsku i v Anglii, seznámil jsem se s majitelem společnosti panem Yamazakim, který již bohužel není mezi námi. Byli jsme obchodní přátelé. Mazak je pro nás zásadní,“ říká Pavel Sobotka, ředitel české společnosti Frentech Aerospace s.r.o.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem