NA TRH DODÁVÁME RYCHLÁ, ALE I PĚKNÁ KOLA

Vydáno 2.11.2018

Společnost Cromodora Wheels rozšiřuje výrobní kapacity a pracuje na vývoji, což ji každoročně stojí mnoho milionů eur. Aktuálně se chystá adaptovat technologii flow forming. „Díky ní budeme schopní vyrábět lehčí hliníková kola, která jsou poptávána zejména pro vozy vyšších kategorií,“ říká generální ředitel René Hilscher.

 

 

Vyrábíte hliníková kola pro osobní automobily. Kdo jsou vaši největší odběratelé?

V současné době dodáváme pro velké a významné automobilové značky, jako jsou Škoda Auto, Volkswagen, BMW, Jaguar Land Rover a Fiat. To je pět našich základních partnerů. V rámci koncernu VW dodáváme ještě do Seatu. Největším zákazníkem je Škoda Auto, na druhém místě BMW.

 

Kolik kol ročně vyrobíte?

V současné době se objemy dodávek pohybují kolem dvou milionů kol ročně, přičemž před deseti lety jsme začínali s přibližně 200 tisíci kol. Nyní dokončujeme projekt navýšení kapacit a budeme schopní vyrábět 2,4 milionu kol ročně.

 

Kdy očekáváte toto navýšení výroby?

Na zmiňovanou výrobní kapacitu bychom se měli dostat do konce tohoto roku. Růst výrobních kapacit souvisí s poptávkou našich zákazníků a s novými projekty. Jedná se zejména o vybudování nové lakovací linky, která se v současnosti rozjíždí. A dokončujeme instalace dalších zařízení na ostatních výrobních odděleních jako slévárna a obrobna. Musíme investovat také v rámci interní logistiky, vybudovali jsme například nový expediční sklad a máme nový automatizovaný sklad náhradních dílů.

 

Na trh jste vstupovali v době začátku ekonomické krize, kdy šel automobilový průmysl dolů. Posledních pět let se zase poměrně daří. Jak tedy vnímáte působení firmy?

Výrobu jsme rozjeli v červnu 2008 a začátek nebyl jednoduchý. V říjnu přišla krize, celý projekt se zpomalil, náběh se prodloužil z původně plánovaných dvou na pět let. Na druhou stranu jsme nemuseli propouštět zaměstnance a vlastně od té doby trvale rosteme z pohledu objemu výroby i počtu lidí. V roce 2012 jsme vyrobili 1,1 milionu kusů kol, o čtyři roky později  to bylo 1,6 milionu kol. A už na konci letošního roku bychom měli dosáhnout dvou milionů vyrobených kol.

 

Před několika týdny jste převzali ocenění Jaguar Land Rover Supplier Excellence Awards. Získali jste jedno z 15 ocenění, o které se ucházelo více než čtyři tisíce dodavatelů. Proč si vás Jaguar Land Rover natolik cení?

Filozofií naší firmy je být flexibilní a dodávat nejvyšší možnou kvalitu, uspokojovat potřeby nejen zákazníků, ale i zaměstnanců, majitelů a veřejnosti. To se promítá do naší vize, kterou se řídíme napříč všemi procesy. Výsledkem je toto ocenění, kterého si velmi vážíme. A nebylo jediné, už v minulých letech jsme od různých časopisů obdrželi ocenění nejlepšího výrobce hliníkových kol v rámci České republiky nebo v rámci autoprůmyslu v ČR. Vizi nastavenou v roce 2008, že se chceme stát nejlepším výrobcem hliníkových kol, se nám postupně daří naplňovat. Jsme rádi, že všechno, co jsme do toho vložili, se začíná zúročovat.

 

Vaše centrála sídlí v Itálii. Zde zůstává pokročilejší výroba větších rozměrů mimo jiné i metodou flow forming a rovněž výzkum a vývoj. Je šance na přesunutí těchto aktivit do Mošnova?

Už dva roky máme část vývoje tady. Domnívám se, že s rostoucím objemem výroby poroste i objem vývoje. Pokud jde o flowformingové technologie v rámci výroby pro vozy vyšších tříd a prémiové značky, před několika týdny jsme získali nový projekt pro Mošnov. Půjde právě o tuto technologii a do provozu by měla naběhnout v roce 2019.

 

Tato technologie bude přístupná pro všechny vozy, nebo jen pro určité značky?

Jen pro určité typy vozů, protože tato technologie je velmi drahá. Pokud vím, v České republice ji zatím nikdo nemá a ani v zahraničí není běžná ve všech závodech našich konkurentů. Je technicky náročná, proto se těmito koly osazují jen auta špičkových úrovní. V tomto případě mluvíme například o Porsche, Audi nebo vybraných třídách Volkswagenu.

 

Kromě designových benefitů tato technologie umožňuje především snížení hmotnosti kol při zachování nebo zlepšení ostatních parametrů. Jaké jsou další trendy ve vývoji?

Rozhodně je tu jasný příklon ke snižování hmotnosti, protože to se promítá do závazků našich zákazníků v oblasti redukce emisí. A nejde pouze o flowformingovou technologii, ale tento trend se týká rovněž standardní výroby. Pokud jde o design kol, tak v posledních letech vidíme trend směřující k pohledově obráběným kolům. Kola se lakují dvakrát a mezi oběma procesy se ještě určité části obrábějí. Vzhled kola je pro zákazníky atraktivnější. Proto jsme vyvinuli a instalovali další související technologie a navýšili kapacitu lakování.

 

Vnímáte nějaké posuny v oblasti materiálového složení, například příklon ke kompozitům?

Materiál – tedy hliník – zůstává stejný. Ale ve snaze snižovat hmotnost kol vidíme například trend kombinace hliníkového kola s plastovými kryty.

 

Josef Kubr

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

Vydáno 19.11.2018

Škoda Vagonka patří k největším výrobcům vlakových souprav ve střední Evropě. Vozy jsou vybaveny nejmodernější dostupnou technikou a jsou již prakticky připraveny na jízdu bez strojvůdce. „Na železnici je přechod k autonomnímu řízení určitě menším krokem než v automobilovém průmyslu,“ říká Martin Bednarz, generální ředitel společnosti.

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

ZA DVA ROKY BUDOU MOCT LIDÉ CESTOVAT VLEŽE

Vydáno 26.10.2018

Společnost Zodiac Galleys Europe bude instalovat spací moduly do nákladních letounů A330. Airbus doufá, že souhlas úřadů pro leteckou přepravu získá do roku 2020. „Naše firma už má velmi pozitivní zpětnou vazbu od několika leteckých společností,“ uvedl Philippe Gilles Michel, generální ředitel společnosti.

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

NOVÝ LETOUN JE BEZPEČNÝ A POHODLNÝ PRO CESTUJÍCÍ

Vydáno 11.10.2018

Letoun L 410 pro 19 cestujících a dvoučlennou posádku – to je ten nejznámější a nosný produkt společnosti Aircraft Industries. „Inovovaný model L 410 NG splňuje požadavky na ekonomiku provozu, samozřejmě také všechna bezpečnostní kritéria a poskytuje komfort cestujícím,“ říká Ilona Plšková, generální ředitelka společnosti.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

Vydáno 14.12.2018 Komerční sdělení

Ultrazvukové svařování a tradiční šroubování přestávají hrát prim. V případě spojování plastových a kovových dílů se dostává do popředí tepelné nýtování, které je čistější a rychlejší alternativou ke svým předchůdcům. Vědí to i ve společnosti METESS s.r.o., která ve svém portfoliu nabízí nýtovací stroj s otočným stolem pro nýtování drobných dílů ve velkých sériích.

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

Vydáno 10.12.2018

„Mým snem je, aby se podvozky Tatra dostaly do vesmíru. Toho bych se opravdu chtěl dožít,“ říká generální ředitel a místopředseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS a.s. Radek Strouhal.

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

DÍKY AKVIZICÍM JSME OPRAVDU SVĚTOVÝM HRÁČEM

Vydáno 5.12.2018

„Mou myšlenkou bylo spojit se s firmami, které dodávají špičkové technologie, mají silné technické zázemí a také tyto instalace ověřily v provozu a mají kvalitní reference,“ popisuje záměry akviziční strategie David Dostál, generální ředitel společnosti Papcel a.s.

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

TOS VARNSDORF – silný zaměstnavatel s více než stoletou tradicí a vlastní střední průmyslovou školou

Vydáno 28.11.2018 Komerční sdělení

TOS VARNSDORF, tradiční výrobce obráběcích strojů vlastněný výhradně českým kapitálem, je největší strojírenskou firmou v děčínském okresu a jednou z nejsilnějších v Ústeckém kraji. Svým zaměstnancům společnost nabízí celou řadu benefitů a situaci s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků se rozhodla vyřešit založením vlastní střední průmyslové školy, která v areálu firmy velmi úspěšně funguje již druhým rokem.

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Vydáno 12.11.2018

Společnost Mann + Hummel je světovým lídrem na trhu v oblasti filtrace. „Největším odběratelem je odvětví automotive, kde jsme jedničkou na trhu s filtrací. V oboru filtrace se můžeme pyšnit nejen tisícovkou vývojářů, ale také třemi tisícovkami patentů,“ říká Rostislav Khýr, generální ředitel společnosti.

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

MŮJ PRVNÍ MAZAK FUNGUJE DODNES

Vydáno 5.11.2018 Komerční sdělení

„Ke značce YAMAZAKI MAZAK jsem získal vztah už v osmdesátých letech minulého století nákupem prvního stroje. Postupem času mne zaujal zejména přístup firmy Mazak a výborná spolupráce. Měl jsem možnost navštívit výrobní závody v Japonsku i v Anglii, seznámil jsem se s majitelem společnosti panem Yamazakim, který již bohužel není mezi námi. Byli jsme obchodní přátelé. Mazak je pro nás zásadní,“ říká Pavel Sobotka, ředitel české společnosti Frentech Aerospace s.r.o.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem