NA TRH DODÁVÁME RYCHLÁ, ALE I PĚKNÁ KOLA

Vydáno 2.11.2018

Společnost Cromodora Wheels rozšiřuje výrobní kapacity a pracuje na vývoji, což ji každoročně stojí mnoho milionů eur. Aktuálně se chystá adaptovat technologii flow forming. „Díky ní budeme schopní vyrábět lehčí hliníková kola, která jsou poptávána zejména pro vozy vyšších kategorií,“ říká generální ředitel René Hilscher.

 

 

Vyrábíte hliníková kola pro osobní automobily. Kdo jsou vaši největší odběratelé?

V současné době dodáváme pro velké a významné automobilové značky, jako jsou Škoda Auto, Volkswagen, BMW, Jaguar Land Rover a Fiat. To je pět našich základních partnerů. V rámci koncernu VW dodáváme ještě do Seatu. Největším zákazníkem je Škoda Auto, na druhém místě BMW.

 

Kolik kol ročně vyrobíte?

V současné době se objemy dodávek pohybují kolem dvou milionů kol ročně, přičemž před deseti lety jsme začínali s přibližně 200 tisíci kol. Nyní dokončujeme projekt navýšení kapacit a budeme schopní vyrábět 2,4 milionu kol ročně.

 

Kdy očekáváte toto navýšení výroby?

Na zmiňovanou výrobní kapacitu bychom se měli dostat do konce tohoto roku. Růst výrobních kapacit souvisí s poptávkou našich zákazníků a s novými projekty. Jedná se zejména o vybudování nové lakovací linky, která se v současnosti rozjíždí. A dokončujeme instalace dalších zařízení na ostatních výrobních odděleních jako slévárna a obrobna. Musíme investovat také v rámci interní logistiky, vybudovali jsme například nový expediční sklad a máme nový automatizovaný sklad náhradních dílů.

 

Na trh jste vstupovali v době začátku ekonomické krize, kdy šel automobilový průmysl dolů. Posledních pět let se zase poměrně daří. Jak tedy vnímáte působení firmy?

Výrobu jsme rozjeli v červnu 2008 a začátek nebyl jednoduchý. V říjnu přišla krize, celý projekt se zpomalil, náběh se prodloužil z původně plánovaných dvou na pět let. Na druhou stranu jsme nemuseli propouštět zaměstnance a vlastně od té doby trvale rosteme z pohledu objemu výroby i počtu lidí. V roce 2012 jsme vyrobili 1,1 milionu kusů kol, o čtyři roky později  to bylo 1,6 milionu kol. A už na konci letošního roku bychom měli dosáhnout dvou milionů vyrobených kol.

 

Před několika týdny jste převzali ocenění Jaguar Land Rover Supplier Excellence Awards. Získali jste jedno z 15 ocenění, o které se ucházelo více než čtyři tisíce dodavatelů. Proč si vás Jaguar Land Rover natolik cení?

Filozofií naší firmy je být flexibilní a dodávat nejvyšší možnou kvalitu, uspokojovat potřeby nejen zákazníků, ale i zaměstnanců, majitelů a veřejnosti. To se promítá do naší vize, kterou se řídíme napříč všemi procesy. Výsledkem je toto ocenění, kterého si velmi vážíme. A nebylo jediné, už v minulých letech jsme od různých časopisů obdrželi ocenění nejlepšího výrobce hliníkových kol v rámci České republiky nebo v rámci autoprůmyslu v ČR. Vizi nastavenou v roce 2008, že se chceme stát nejlepším výrobcem hliníkových kol, se nám postupně daří naplňovat. Jsme rádi, že všechno, co jsme do toho vložili, se začíná zúročovat.

 

Vaše centrála sídlí v Itálii. Zde zůstává pokročilejší výroba větších rozměrů mimo jiné i metodou flow forming a rovněž výzkum a vývoj. Je šance na přesunutí těchto aktivit do Mošnova?

Už dva roky máme část vývoje tady. Domnívám se, že s rostoucím objemem výroby poroste i objem vývoje. Pokud jde o flowformingové technologie v rámci výroby pro vozy vyšších tříd a prémiové značky, před několika týdny jsme získali nový projekt pro Mošnov. Půjde právě o tuto technologii a do provozu by měla naběhnout v roce 2019.

 

Tato technologie bude přístupná pro všechny vozy, nebo jen pro určité značky?

Jen pro určité typy vozů, protože tato technologie je velmi drahá. Pokud vím, v České republice ji zatím nikdo nemá a ani v zahraničí není běžná ve všech závodech našich konkurentů. Je technicky náročná, proto se těmito koly osazují jen auta špičkových úrovní. V tomto případě mluvíme například o Porsche, Audi nebo vybraných třídách Volkswagenu.

 

Kromě designových benefitů tato technologie umožňuje především snížení hmotnosti kol při zachování nebo zlepšení ostatních parametrů. Jaké jsou další trendy ve vývoji?

Rozhodně je tu jasný příklon ke snižování hmotnosti, protože to se promítá do závazků našich zákazníků v oblasti redukce emisí. A nejde pouze o flowformingovou technologii, ale tento trend se týká rovněž standardní výroby. Pokud jde o design kol, tak v posledních letech vidíme trend směřující k pohledově obráběným kolům. Kola se lakují dvakrát a mezi oběma procesy se ještě určité části obrábějí. Vzhled kola je pro zákazníky atraktivnější. Proto jsme vyvinuli a instalovali další související technologie a navýšili kapacitu lakování.

 

Vnímáte nějaké posuny v oblasti materiálového složení, například příklon ke kompozitům?

Materiál – tedy hliník – zůstává stejný. Ale ve snaze snižovat hmotnost kol vidíme například trend kombinace hliníkového kola s plastovými kryty.

 

Josef Kubr

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

SLEDUJEME NOVÉ TRENDY A UČÍME S NIMI PRACOVAT OBCE I FIRMY

SLEDUJEME NOVÉ TRENDY A UČÍME S NIMI PRACOVAT OBCE I FIRMY

Vydáno 7.6.2019

„Doba jde rychle kupředu a nutí nás stále hledat technologie, které budou přínosem pro naše klienty. Hledáme nadšence, kteří se dívají do budoucna, vysvětlujeme jim, v čem jim můžeme pomoct, učíme majitele firem i třeba starosty obcí novinky používat a zařazovat do konceptu smart city,“ říká Petr Dvořák, generální ředitel společnosti Vodafone Czech Republic.

KARTA UŽ NENÍ JEN O PLACENÍ, VÍ TOHO O NÁS MNOHEM VÍC

KARTA UŽ NENÍ JEN O PLACENÍ, VÍ TOHO O NÁS MNOHEM VÍC

Vydáno 4.6.2019

Bezhotovostní platba je dnes již zcela rutinní záležitostí, stačí přiložit a je hotovo. Karta však už zdaleka není jen platebním prostředkem, slouží k identifikaci, může suplovat průkaz, klíč, stravenku, jízdenku či vstupenku na kulturní akci. „Těch projektů je skutečně celá škála a jdou napříč odvětvími od školství přes dopravu až po oblast identifikace,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel společnosti Mastercard Europe.

SMART CITY, TO JE POHODLNÝ ŽIVOT V ČISTÉM MĚSTĚ

SMART CITY, TO JE POHODLNÝ ŽIVOT V ČISTÉM MĚSTĚ

Vydáno 13.5.2019

„Smart city totiž není o tom, že si starosta řekne, že teď budeme chytré město. V první fázi je důležité najít strategického partnera a na rozvoji obce směrem ke smart city pracovat dlouhodobě a strategicky. Toto je velmi důležité a často zásadně podceňované,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu Jan Zápotočný, člen představenstva společnosti E.ON Energie.

DEVELOPER JE TEN, KDO TVOŘÍ MĚSTO

DEVELOPER JE TEN, KDO TVOŘÍ MĚSTO

Vydáno 29.4.2019

Město staví developeři. I naše metropole rostla především díky soukromému kapitálu. Tak vznikly nejen oblíbené čtvrti, jako jsou Vinohrady nebo Ořechovka, ale třeba i současná Waltrovka či Florentinum, které nesou značku Penta. „Zodpovědnost za to, jak Praha vypadá, je velká, jsme si toho vědomi a snažíme se podle toho chovat,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu Petr Palička, výkonný ředitel pro Českou republiku ve společnosti Penta Real Estate.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

DÍKY DÁLKOVÝM ODEČTŮM MÁ ODBĚRATEL KONTROLU NAD SPOTŘEBOU VODY

DÍKY DÁLKOVÝM ODEČTŮM MÁ ODBĚRATEL KONTROLU NAD SPOTŘEBOU VODY

Vydáno 12.6.2019

Chytré technologie dnes pronikají do většiny průmyslových oborů, vodárenství není výjimkou. Své o tom vědí ve společnosti VODÁRNA PLZEŇ a.s., kde jdou inovacím dlouhodobě naproti. „Smart technologie přináší komfort jak provozovateli, tak i zákazníkům. Jsme díky nim schopní snáze předcházet haváriím či poruchám,“ říká generální ředitel firmy Ludvík Nesnídal.

SPOLEČNĚ STAVÍME DOMY SE ZELENOU ENERGIÍ

SPOLEČNĚ STAVÍME DOMY SE ZELENOU ENERGIÍ

Vydáno 27.5.2019 Komerční sdělení

Jsou důkazem, že spolupráce dvou firem může fungovat hladce. Jedni zařídí stavbu domu, druzí jej opatří fotovoltaikou. Výsledek? Zákazník dostane moderní bydlení na klíč, které je z velké části nezávislé na elektřině z uhelných a jaderných elektráren. Jednatel firmy S-Power Energies Jaroslav Šuvarský a obchodní ředitel společnosti Bidli Roman Weiser o tom mluvili v rozhovoru pro Svět průmyslu.

VODA JE SOCIÁLNÍ KOMODITA A TAK K NÍ MUSÍME I PŘISTUPOVAT

VODA JE SOCIÁLNÍ KOMODITA A TAK K NÍ MUSÍME I PŘISTUPOVAT

Vydáno 20.5.2019

Pražské vodovody a kanalizace využívají vlastní špičkový systém komplexního managementu vodárenské infrastruktury. „Systém je neustále dostupný, zaměstnanci jsou tak v reálném čase informováni o provozních událostech a data ze systému slouží k vyhodnocení a dalšímu zdokonalení poskytovaných služeb,“ popsal generální ředitel PVK Petr Mrkos unikátní systém SWiM, který patří k těm nejlepším v Evropě.

TĚŽÍME ZE ZKUŠENOSTÍ V OBORU

TĚŽÍME ZE ZKUŠENOSTÍ V OBORU

Vydáno 10.5.2019 Komerční sdělení

Provádí vodoinstalační a topenářské práce, rozvody plynu, ale také odstraňují usazeniny z technologických zařízení. Přerovská firma G R N, s.r.o., patří ve svém oboru ke zkušeným hráčům, přestože vznikla až na počátku třetího tisíciletí. „Mezi našimi klienty jsou státní organizace jako Ministerstvo obrany nebo Ministerstvo zemědělství,“ prozradil Rudolf Gerža.

Společnost Bosch bude od roku 2020 celosvětově CO2 neutrální

Společnost Bosch bude od roku 2020 celosvětově CO2 neutrální

Vydáno 9.5.2019

Již od nadcházejícího roku bude společnost Bosch klimaticky zcela neutrální. Od roku 2020 již více než 400 závodů Bosch po celém světě za sebou nebude zanechávat žádnou uhlíkovou stopu. Bosch je tak prvním velkým průmyslovým podnikem, který tento ambiciózní cíl zrealizuje za zhruba jeden rok. „Přebíráme odpovědnost za ochranu klimatu, a proto jednáme právě teď,“ říká Dr. Volkmar Denner, předseda představenstva společnosti Robert Bosch GmbH.

PRAŽSKÝ DOPRAVNÍ PODNIK PATŘÍ MEZI NEJLEPŠÍ NA SVĚTĚ

PRAŽSKÝ DOPRAVNÍ PODNIK PATŘÍ MEZI NEJLEPŠÍ NA SVĚTĚ

Vydáno 7.5.2019

„Těším se na tu dobu, kdy budu vědět, že tramvaj mi přijede za minutu a další spoj na ni perfektně naváže a neujede mi, že si v aplikaci budu moct předplatit kupon na jízdné,“ říká Petr Witowski, generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem