NA TRH DODÁVÁME RYCHLÁ, ALE I PĚKNÁ KOLA

Vydáno 2.11.2018

Společnost Cromodora Wheels rozšiřuje výrobní kapacity a pracuje na vývoji, což ji každoročně stojí mnoho milionů eur. Aktuálně se chystá adaptovat technologii flow forming. „Díky ní budeme schopní vyrábět lehčí hliníková kola, která jsou poptávána zejména pro vozy vyšších kategorií,“ říká generální ředitel René Hilscher.

 

 

Vyrábíte hliníková kola pro osobní automobily. Kdo jsou vaši největší odběratelé?

V současné době dodáváme pro velké a významné automobilové značky, jako jsou Škoda Auto, Volkswagen, BMW, Jaguar Land Rover a Fiat. To je pět našich základních partnerů. V rámci koncernu VW dodáváme ještě do Seatu. Největším zákazníkem je Škoda Auto, na druhém místě BMW.

 

Kolik kol ročně vyrobíte?

V současné době se objemy dodávek pohybují kolem dvou milionů kol ročně, přičemž před deseti lety jsme začínali s přibližně 200 tisíci kol. Nyní dokončujeme projekt navýšení kapacit a budeme schopní vyrábět 2,4 milionu kol ročně.

 

Kdy očekáváte toto navýšení výroby?

Na zmiňovanou výrobní kapacitu bychom se měli dostat do konce tohoto roku. Růst výrobních kapacit souvisí s poptávkou našich zákazníků a s novými projekty. Jedná se zejména o vybudování nové lakovací linky, která se v současnosti rozjíždí. A dokončujeme instalace dalších zařízení na ostatních výrobních odděleních jako slévárna a obrobna. Musíme investovat také v rámci interní logistiky, vybudovali jsme například nový expediční sklad a máme nový automatizovaný sklad náhradních dílů.

 

Na trh jste vstupovali v době začátku ekonomické krize, kdy šel automobilový průmysl dolů. Posledních pět let se zase poměrně daří. Jak tedy vnímáte působení firmy?

Výrobu jsme rozjeli v červnu 2008 a začátek nebyl jednoduchý. V říjnu přišla krize, celý projekt se zpomalil, náběh se prodloužil z původně plánovaných dvou na pět let. Na druhou stranu jsme nemuseli propouštět zaměstnance a vlastně od té doby trvale rosteme z pohledu objemu výroby i počtu lidí. V roce 2012 jsme vyrobili 1,1 milionu kusů kol, o čtyři roky později  to bylo 1,6 milionu kol. A už na konci letošního roku bychom měli dosáhnout dvou milionů vyrobených kol.

 

Před několika týdny jste převzali ocenění Jaguar Land Rover Supplier Excellence Awards. Získali jste jedno z 15 ocenění, o které se ucházelo více než čtyři tisíce dodavatelů. Proč si vás Jaguar Land Rover natolik cení?

Filozofií naší firmy je být flexibilní a dodávat nejvyšší možnou kvalitu, uspokojovat potřeby nejen zákazníků, ale i zaměstnanců, majitelů a veřejnosti. To se promítá do naší vize, kterou se řídíme napříč všemi procesy. Výsledkem je toto ocenění, kterého si velmi vážíme. A nebylo jediné, už v minulých letech jsme od různých časopisů obdrželi ocenění nejlepšího výrobce hliníkových kol v rámci České republiky nebo v rámci autoprůmyslu v ČR. Vizi nastavenou v roce 2008, že se chceme stát nejlepším výrobcem hliníkových kol, se nám postupně daří naplňovat. Jsme rádi, že všechno, co jsme do toho vložili, se začíná zúročovat.

 

Vaše centrála sídlí v Itálii. Zde zůstává pokročilejší výroba větších rozměrů mimo jiné i metodou flow forming a rovněž výzkum a vývoj. Je šance na přesunutí těchto aktivit do Mošnova?

Už dva roky máme část vývoje tady. Domnívám se, že s rostoucím objemem výroby poroste i objem vývoje. Pokud jde o flowformingové technologie v rámci výroby pro vozy vyšších tříd a prémiové značky, před několika týdny jsme získali nový projekt pro Mošnov. Půjde právě o tuto technologii a do provozu by měla naběhnout v roce 2019.

 

Tato technologie bude přístupná pro všechny vozy, nebo jen pro určité značky?

Jen pro určité typy vozů, protože tato technologie je velmi drahá. Pokud vím, v České republice ji zatím nikdo nemá a ani v zahraničí není běžná ve všech závodech našich konkurentů. Je technicky náročná, proto se těmito koly osazují jen auta špičkových úrovní. V tomto případě mluvíme například o Porsche, Audi nebo vybraných třídách Volkswagenu.

 

Kromě designových benefitů tato technologie umožňuje především snížení hmotnosti kol při zachování nebo zlepšení ostatních parametrů. Jaké jsou další trendy ve vývoji?

Rozhodně je tu jasný příklon ke snižování hmotnosti, protože to se promítá do závazků našich zákazníků v oblasti redukce emisí. A nejde pouze o flowformingovou technologii, ale tento trend se týká rovněž standardní výroby. Pokud jde o design kol, tak v posledních letech vidíme trend směřující k pohledově obráběným kolům. Kola se lakují dvakrát a mezi oběma procesy se ještě určité části obrábějí. Vzhled kola je pro zákazníky atraktivnější. Proto jsme vyvinuli a instalovali další související technologie a navýšili kapacitu lakování.

 

Vnímáte nějaké posuny v oblasti materiálového složení, například příklon ke kompozitům?

Materiál – tedy hliník – zůstává stejný. Ale ve snaze snižovat hmotnost kol vidíme například trend kombinace hliníkového kola s plastovými kryty.

 

Josef Kubr

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

VIRTUÁLNÍ DVOJČE NÁS PŘIPRAVUJE NA BUDOUCNOST

VIRTUÁLNÍ DVOJČE NÁS PŘIPRAVUJE NA BUDOUCNOST

Vydáno 29.3.2019

„Nemusíte už čekat na to, co vám ukáže reálný model či prototyp. Funkci výrobku, linky nebo výrobního procesu si vyzkoušíte na počítači na digitálním dvojčeti a v reálu už vás nic nepřekvapí,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel společnosti Bosch v České a Slovenské republice.

POHLED DO BUDOUCNOSTI JE UŽ DNES VELMI ZAJÍMAVÝ

POHLED DO BUDOUCNOSTI JE UŽ DNES VELMI ZAJÍMAVÝ

Vydáno 25.3.2019

Nastává éra digitálních dvojčat. „Tyto virtuální modely reálných systémů pomáhají lépe porozumět, jak funguje proces výroby nebo obchodní modely, a vedou k tomu, aby byly jejich reálné protějšky ve fyzickém světě funkční a provozuschopné. Digitální dvojče také umožňuje včasnou reakci na změny podmínek na trhu, monitoring zařízení i předvídání jejich výpadků,“ uvedla generální ředitelka společnosti IBM v České republice a na Slovensku Zuzana Kocmaníková.

TVOŘÍME VĚCI, KTERÉ NÁS NEPŘESTÁVAJÍ FASCINOVAT

TVOŘÍME VĚCI, KTERÉ NÁS NEPŘESTÁVAJÍ FASCINOVAT

Vydáno 15.3.2019

Otevírá bránu do ideální budoucnosti, upozorní na možná rizika a dokáže připravit vše na míru dle našeho zadání a našich potřeb. To je digitální dvojče. „Moderní softwarové nástroje dokážou vytvořit komplexní obraz výrobku, umí dokonce vygenerovat i jeho optimální tvar. Umístí materiál pouze tam, kde je skutečně potřeba, a vznikne tak organický design podobný tomu, co vytvořila příroda,“ říká generální ředitel společnosti Siemens Eduard Palíšek.

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

Vydáno 18.2.2019

Tempo, kterým se pohybuje automobilový průmysl, je zběsilé. Mohou za to nejen nové technologie, ale i snahy o snižování emisní zátěže a přechod k alternativním pohonům. „Měli bychom zpomalit. Rychlému tempu se začínají bránit i některé automobilky, tvrdí, že ho nemusí přežít, protože investice do změn jsou ukrutné,“ říká Miroslav Dvořák, generální ředitel společnosti MOTOR JIKOV Group a.s. a viceprezident AutoSAP.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

EXPORTNÍ CENA OCENÍ ÚSPĚCHY ČESKÝCH EXPORTÉRŮ DO ZEMÍ SEVERNÍ EVROPY A POBALTÍ

EXPORTNÍ CENA OCENÍ ÚSPĚCHY ČESKÝCH EXPORTÉRŮ DO ZEMÍ SEVERNÍ EVROPY A POBALTÍ

Vydáno 17.4.2019

Česká mincovna, 17. dubna 2019 – Již 22. ročník soutěže Exportní cena DHL pod záštitou agentury CzechTrade, která vyzdvihuje úspěšné české vývozce, startuje. Nově vyhlásí vítěze v kategorii Exportér E-commerce. Tradičně si pak vítězové převezmou ceny v kategoriích Malá společnost, Středně velká společnost, Exportér teritoria a ceny CzechTrade – Nejúspěšnější klient a Exportní příběh roku.

OD ZÁKLADŮ JSME VYVINULI KOMERČNĚ ÚSPĚŠNÝ IoT PŘEVODNÍK

OD ZÁKLADŮ JSME VYVINULI KOMERČNĚ ÚSPĚŠNÝ IoT PŘEVODNÍK

Vydáno 1.4.2019 Komerční sdělení

Jak vypadá ztělesnění nejmodernějších technologií? Zeptejte se v Acrios Systems. Mladá společnost soustředí pozornost na vývoj hardwarových i softwarových produktů, ale především ví, jak správně na čím dál oblíbenější internet věcí (IoT). „Náš IoT převodník je možné využít všude, kde je žádoucí automatizovat odečty různých veličin formou bezdrátového přenosu,“ prozradil jednatel firmy Radim Malinowski.

CHCEME POMOCT K NEZÁVISLOSTI NA FOSILNÍCH PALIVECH A JÁDRU

CHCEME POMOCT K NEZÁVISLOSTI NA FOSILNÍCH PALIVECH A JÁDRU

Vydáno 25.3.2019 Komerční sdělení

„Někdo fotovoltaiku pořizuje jako investici s dobrou návratností, pro někoho je klíčové získat vlastní zdroj a nezávislost. A někdo v tom vidí pojistku na důchod,“ říká jednatel a zakladatel firmy Jaroslav Šuvarský.

TŘI ÚSPĚŠNĚ ZAVEDENÉ AUTOMATIZACE A ROBOTIZACE V ČR OD ZLÍN ROBOTICS

TŘI ÚSPĚŠNĚ ZAVEDENÉ AUTOMATIZACE A ROBOTIZACE V ČR OD ZLÍN ROBOTICS

Vydáno 18.3.2019 Komerční sdělení

Společnost ZLÍN ROBOTICS se od svého začátku zaměřuje na pokročilou průmyslovou robotizaci za použití těch nejmodernějších dostupných technologií. Od uvedení jejich prvního robotického pracoviště, s využitím 4-osého SCARA robota značky EPSON, do provozu uplynulo více než 8 let. Ještě dnes tento robot spolehlivě pracuje v 3 směnném provozu a precizně montuje v pěti sekundách výrobek složený ze tří dílů.

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

Vydáno 14.3.2019

Plzeňská společnost Doosan Škoda Power patří k významným výrobcům parních turbín ve světě. První její parní turbína nese letopočet 1904. Od počátku se jí podařilo udržet rychlé tempo celosvětového rozvoje v oblasti energetiky a na této pozici setrvává i díky investicím do digitalizace a automatizace. „Naše produkty můžeme sledovat on-line po celém světě,“ říká Jan Růžička, ředitel pro firemní strategii.

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

Vydáno 12.3.2019

Česká republika míří mezi technologické lídry. Vládní Rada pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI) nedávno schválila jeden z nejodvážnějších projektů poslední generace. „Inovační strategie 'Czech Republic: The Country For The Future' vytyčuje nové vládní priority, které by nás měly do roku 2030 posunout mezi inovační lídry Evropy,“ uvedl Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků a místopředseda Rady vlády pro vývoj, výzkum a inovace.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem