NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Vydáno 12.11.2018

Zachytávají prach i bakterie, čistí vodu, vzduch a zabraňují nežádoucím elementům, aby pronikly tam, kam nemají. Společnost Mann + Hummel je světovým lídrem na trhu v oblasti filtrace. „Největším odběratelem je odvětví automotive, kde jsme jedničkou na trhu s filtrací. V oboru filtrace se můžeme pyšnit nejen tisícovkou vývojářů, ale také třemi tisícovkami patentů. V současné době se ale s našimi produkty mohou zákazníci setkat také v oblasti životního prostředí, kde se zaměřujeme především na filtraci vody a vzduchu,“ říká Rostislav Khýr, generální ředitel společnosti.

 

 

Které automobilky patří k vašim klíčovým zákazníkům?

Našimi klíčovými zákazníky jsou téměř všechny světové automobilky, aktuálně nabízíme výrobky pro devadesát sedm procent všech osobních vozidel v Evropě.

 

Důležitou součástí skupiny Mann + Hummel je výzkum a vývoj, můžete představit poslední novinky, které vzešly z vašeho vývojového centra?

Poslední novinkou je určitě „fine-dust-eater“, což česky volně překládáme jako pohlcovač jemných prachových částic. Uplatnění by měl najít například ve snížení výskytu odpadních mikročástic vznikajících při brždění, což je v současnosti opomíjený zdroj znečištění ovzduší u osobních automobilů. Testování tohoto produktu nyní probíhá už v běžném provozu.

 

Kolik času uplyne od vývoje inovace, než doputuje k zákazníkovi?

Jak dlouho budeme výrobek vyvíjet, respektive kolik času uplyne mezi nabídkou a uvedením do sériové výroby, závisí na zákazníkovi, jeho potřebách a požadavcích. Zpravidla jsou to jeden až tři roky.

 

Můžete prozradit, jaké jsou nové trendy ve vašem oboru, co se týče materiálů?

V prvé řadě je to jistě plast, i když v poslední době je stále častěji vyžadován recyklát. Ten splňuje nároky na funkci a spolehlivost, která musí být samozřejmě ověřena a porovnána s kvalitou původního materiálu a především akceptována zákazníkem. Je to pro nás výzva, které ostatně čelí celý automotive.

 

Dají se vyrábět filtry i z obnovitelných zdrojů?

V zásadě ano.

 

Trendem v automotive je vedle ekonomiky také snižování hmotnosti, jak se tento požadavek automobilového průmyslu odráží ve vaší společnosti?

Už od samotného začátku vývojového procesu spolupracujeme se zákazníkem. Trendem je samozřejmě vše nahradit plastem s požadovanými vlastnostmi na jeho použití. Příkladem může být benzinový filtr, kde jsme hliník nahradili plastem, nebo sání vzduchu, kde je hliník také z větší části nahrazován plastem.

 

Jaké nejmenší a největší flitry vyrábíte a ve kterých oblastech mají uplatnění?

Nejmenší jsou „in-line“ filtry, které mají uplatnění především v zahradních strojích nebo motocyklech. Největší filtry, které vyrábíme, jsou pak určeny pro užitková vozidla.

 

Jak se ve vaší společnosti projeví nástup elektromobility?

Na elektromobilitu jsme připraveni už nyní a vyvíjíme filtrační řešení pro elektromobily.

V našem portfoliu jsou samozřejmě významnou měrou zastoupeny palivové filtry, ale vyrábíme také filtry chladicí kapaliny pro baterie, iontové filtry pro kapalinou chlazené palivové články, bateriové rámy, kazety do vysoušeče vzduchu pro bateriové systémy, ventilační jednotky pro vysokonapěťové akumulátory elektromobilů, vzduchové filtry pro chlazení elektroniky, filtry pro chladicí kapalinu pohonné jednotky nebo kabinové filtry. Snažíme se samozřejmě přicházet i s dalšími inovativními řešeními, jako je tzv. „fine-dust-eater“, který si umí poradit například s prachem z brzd.

 

Je společnost Mann + Hummel podle vás atraktivní zaměstnavatel? Jaké benefity nabízíte svým lidem?

Závod společnosti Mann + Hummel je obklopený krásnou přírodou Vysočiny. Máme dynamický tým, který naši společnost neustále posouvá dál, a naši zákazníci chtějí nové projekty realizovat právě u nás v České republice. Do budoucna tak budeme nejen růst, ale také se rozvíjet jak v technologickém, tak procesním směru.

Co se týče benefitů, naši zaměstnanci si nejvíce cení šesti týdnů dovolené, třináctého platu a podílu na hospodaření společnosti. K tomu nabízíme celou řadu dalších výhod od finančních bonusů přes slevy na služby či nákup produktů po společenské a sportovní akce připravované speciálně pro naše kolegy. Nově jsme zavedli také Cafeteria Systems, takže zaměstnanci si mohou z široké nabídky sami vybírat, jaké výhody budou čerpat.

 

Je pro vaši firmu důležitá společenská odpovědnost? Jak ji vnímáte?

Společenská odpovědnost je pro nás důležitá, už naše produkty zlepšují životní prostředí. Usilujeme o snižování emisí CO2 a spotřeby energií, o efektivní hospodaření s odpady a eliminaci celkového dopadu veškerých našich činností na životní prostředí. Bezpečnost práce našich zaměstnanců je na prvním místě.

Angažujeme se i v sociální sféře, máme partnery z neziskové či veřejně prospěšné sféry, se kterými dlouhodobě spolupracujeme. Organizujeme charitativně-kulturní akci Srdce plné respektu na třebíčském náměstí, v jejímž rámci podporujeme organizace zabývající se pomocí potřebným. Letos jsme v Kraji Vysočina získali Cenu hejtmana právě v oblasti společenské odpovědnosti.

 

Zahrnujete do konceptu společenské odpovědnosti i své zaměstnance?

Samozřejmě. Zaměstnanci se účastní dobrovolnických aktivit a angažují se při organizaci akcí. Někteří pořádají vlastní charitativní akce či organizují aktivity v oblasti rozvoje kultury, sportu nebo vzdělání a my je v tom aktivně podporujeme.

 

Je pro vás v tuto chvíli těžké najít na trhu práce dostatek kvalifikovaných zaměstnanců? Jak tento nedostatek řešíte?

Snažíme se držet si zdravý podíl agenturních a kmenových zaměstnanců, ale je pravdou, že současná doba, kdy nabídka pracovních příležitostí výrazně převyšuje poptávku, není lehká. Pravidelně se věnujeme HR marketingovým aktivitám, zároveň ale máme nastavenou vysokou úroveň vnitřního řízení firmy tak, abychom si současné zaměstnance udrželi, protože oni jsou těmi, kdo vytváří přidanou hodnotu. Právě naši zaměstnanci jsou symbolem našeho úspěchu.

 

Tématem poslední doby je také automatizace a robotizace i z důvodu nedostatku pracovních sil, jak silné je u vás toto téma?

Samozřejmě i pro nás je Průmysl 4.0 velké téma. I my se potýkáme s nedostatkem pracovních sil. Zároveň ale nepředpokládáme plnou automatizaci ve výrobě. Naší cestou je využití kooperativních robotů, takzvaných kobotů. V naší výrobě pracuje šedesát procent žen a jsou to právě ony, kdo například bezvadně zvládá jemnou a precizní práci s papírovými elementy filtrů. Nepočítáme s tím, že bychom procesy plně automatizovali a naše zaměstnance nahradili roboty.

U nových projektů samozřejmě vycházíme ze současných trendů a jednotlivé výrobní linky nabízejí mnohem vyšší podíl automatizace a robotiky. U současných projektů však nic takového neplánujeme. Naši zaměstnanci mají stabilní pracovní místa a nemusejí se bát ztráty zaměstnání. Už jen proto, že máme tak široké portfolio výrobků a velké množství stávajících i nových projektů.

 

Soňa Singerová

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

SLEDUJEME NOVÉ TRENDY A UČÍME S NIMI PRACOVAT OBCE I FIRMY

SLEDUJEME NOVÉ TRENDY A UČÍME S NIMI PRACOVAT OBCE I FIRMY

Vydáno 7.6.2019

„Doba jde rychle kupředu a nutí nás stále hledat technologie, které budou přínosem pro naše klienty. Hledáme nadšence, kteří se dívají do budoucna, vysvětlujeme jim, v čem jim můžeme pomoct, učíme majitele firem i třeba starosty obcí novinky používat a zařazovat do konceptu smart city,“ říká Petr Dvořák, generální ředitel společnosti Vodafone Czech Republic.

KARTA UŽ NENÍ JEN O PLACENÍ, VÍ TOHO O NÁS MNOHEM VÍC

KARTA UŽ NENÍ JEN O PLACENÍ, VÍ TOHO O NÁS MNOHEM VÍC

Vydáno 4.6.2019

Bezhotovostní platba je dnes již zcela rutinní záležitostí, stačí přiložit a je hotovo. Karta však už zdaleka není jen platebním prostředkem, slouží k identifikaci, může suplovat průkaz, klíč, stravenku, jízdenku či vstupenku na kulturní akci. „Těch projektů je skutečně celá škála a jdou napříč odvětvími od školství přes dopravu až po oblast identifikace,“ říká Miroslav Lukeš, generální ředitel společnosti Mastercard Europe.

SMART CITY, TO JE POHODLNÝ ŽIVOT V ČISTÉM MĚSTĚ

SMART CITY, TO JE POHODLNÝ ŽIVOT V ČISTÉM MĚSTĚ

Vydáno 13.5.2019

„Smart city totiž není o tom, že si starosta řekne, že teď budeme chytré město. V první fázi je důležité najít strategického partnera a na rozvoji obce směrem ke smart city pracovat dlouhodobě a strategicky. Toto je velmi důležité a často zásadně podceňované,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu Jan Zápotočný, člen představenstva společnosti E.ON Energie.

DEVELOPER JE TEN, KDO TVOŘÍ MĚSTO

DEVELOPER JE TEN, KDO TVOŘÍ MĚSTO

Vydáno 29.4.2019

Město staví developeři. I naše metropole rostla především díky soukromému kapitálu. Tak vznikly nejen oblíbené čtvrti, jako jsou Vinohrady nebo Ořechovka, ale třeba i současná Waltrovka či Florentinum, které nesou značku Penta. „Zodpovědnost za to, jak Praha vypadá, je velká, jsme si toho vědomi a snažíme se podle toho chovat,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu Petr Palička, výkonný ředitel pro Českou republiku ve společnosti Penta Real Estate.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

DÍKY DÁLKOVÝM ODEČTŮM MÁ ODBĚRATEL KONTROLU NAD SPOTŘEBOU VODY

DÍKY DÁLKOVÝM ODEČTŮM MÁ ODBĚRATEL KONTROLU NAD SPOTŘEBOU VODY

Vydáno 12.6.2019

Chytré technologie dnes pronikají do většiny průmyslových oborů, vodárenství není výjimkou. Své o tom vědí ve společnosti VODÁRNA PLZEŇ a.s., kde jdou inovacím dlouhodobě naproti. „Smart technologie přináší komfort jak provozovateli, tak i zákazníkům. Jsme díky nim schopní snáze předcházet haváriím či poruchám,“ říká generální ředitel firmy Ludvík Nesnídal.

SPOLEČNĚ STAVÍME DOMY SE ZELENOU ENERGIÍ

SPOLEČNĚ STAVÍME DOMY SE ZELENOU ENERGIÍ

Vydáno 27.5.2019 Komerční sdělení

Jsou důkazem, že spolupráce dvou firem může fungovat hladce. Jedni zařídí stavbu domu, druzí jej opatří fotovoltaikou. Výsledek? Zákazník dostane moderní bydlení na klíč, které je z velké části nezávislé na elektřině z uhelných a jaderných elektráren. Jednatel firmy S-Power Energies Jaroslav Šuvarský a obchodní ředitel společnosti Bidli Roman Weiser o tom mluvili v rozhovoru pro Svět průmyslu.

VODA JE SOCIÁLNÍ KOMODITA A TAK K NÍ MUSÍME I PŘISTUPOVAT

VODA JE SOCIÁLNÍ KOMODITA A TAK K NÍ MUSÍME I PŘISTUPOVAT

Vydáno 20.5.2019

Pražské vodovody a kanalizace využívají vlastní špičkový systém komplexního managementu vodárenské infrastruktury. „Systém je neustále dostupný, zaměstnanci jsou tak v reálném čase informováni o provozních událostech a data ze systému slouží k vyhodnocení a dalšímu zdokonalení poskytovaných služeb,“ popsal generální ředitel PVK Petr Mrkos unikátní systém SWiM, který patří k těm nejlepším v Evropě.

TĚŽÍME ZE ZKUŠENOSTÍ V OBORU

TĚŽÍME ZE ZKUŠENOSTÍ V OBORU

Vydáno 10.5.2019 Komerční sdělení

Provádí vodoinstalační a topenářské práce, rozvody plynu, ale také odstraňují usazeniny z technologických zařízení. Přerovská firma G R N, s.r.o., patří ve svém oboru ke zkušeným hráčům, přestože vznikla až na počátku třetího tisíciletí. „Mezi našimi klienty jsou státní organizace jako Ministerstvo obrany nebo Ministerstvo zemědělství,“ prozradil Rudolf Gerža.

Společnost Bosch bude od roku 2020 celosvětově CO2 neutrální

Společnost Bosch bude od roku 2020 celosvětově CO2 neutrální

Vydáno 9.5.2019

Již od nadcházejícího roku bude společnost Bosch klimaticky zcela neutrální. Od roku 2020 již více než 400 závodů Bosch po celém světě za sebou nebude zanechávat žádnou uhlíkovou stopu. Bosch je tak prvním velkým průmyslovým podnikem, který tento ambiciózní cíl zrealizuje za zhruba jeden rok. „Přebíráme odpovědnost za ochranu klimatu, a proto jednáme právě teď,“ říká Dr. Volkmar Denner, předseda představenstva společnosti Robert Bosch GmbH.

PRAŽSKÝ DOPRAVNÍ PODNIK PATŘÍ MEZI NEJLEPŠÍ NA SVĚTĚ

PRAŽSKÝ DOPRAVNÍ PODNIK PATŘÍ MEZI NEJLEPŠÍ NA SVĚTĚ

Vydáno 7.5.2019

„Těším se na tu dobu, kdy budu vědět, že tramvaj mi přijede za minutu a další spoj na ni perfektně naváže a neujede mi, že si v aplikaci budu moct předplatit kupon na jízdné,“ říká Petr Witowski, generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem