NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Vydáno 12.11.2018

Zachytávají prach i bakterie, čistí vodu, vzduch a zabraňují nežádoucím elementům, aby pronikly tam, kam nemají. Společnost Mann + Hummel je světovým lídrem na trhu v oblasti filtrace. „Největším odběratelem je odvětví automotive, kde jsme jedničkou na trhu s filtrací. V oboru filtrace se můžeme pyšnit nejen tisícovkou vývojářů, ale také třemi tisícovkami patentů. V současné době se ale s našimi produkty mohou zákazníci setkat také v oblasti životního prostředí, kde se zaměřujeme především na filtraci vody a vzduchu,“ říká Rostislav Khýr, generální ředitel společnosti.

 

 

Které automobilky patří k vašim klíčovým zákazníkům?

Našimi klíčovými zákazníky jsou téměř všechny světové automobilky, aktuálně nabízíme výrobky pro devadesát sedm procent všech osobních vozidel v Evropě.

 

Důležitou součástí skupiny Mann + Hummel je výzkum a vývoj, můžete představit poslední novinky, které vzešly z vašeho vývojového centra?

Poslední novinkou je určitě „fine-dust-eater“, což česky volně překládáme jako pohlcovač jemných prachových částic. Uplatnění by měl najít například ve snížení výskytu odpadních mikročástic vznikajících při brždění, což je v současnosti opomíjený zdroj znečištění ovzduší u osobních automobilů. Testování tohoto produktu nyní probíhá už v běžném provozu.

 

Kolik času uplyne od vývoje inovace, než doputuje k zákazníkovi?

Jak dlouho budeme výrobek vyvíjet, respektive kolik času uplyne mezi nabídkou a uvedením do sériové výroby, závisí na zákazníkovi, jeho potřebách a požadavcích. Zpravidla jsou to jeden až tři roky.

 

Můžete prozradit, jaké jsou nové trendy ve vašem oboru, co se týče materiálů?

V prvé řadě je to jistě plast, i když v poslední době je stále častěji vyžadován recyklát. Ten splňuje nároky na funkci a spolehlivost, která musí být samozřejmě ověřena a porovnána s kvalitou původního materiálu a především akceptována zákazníkem. Je to pro nás výzva, které ostatně čelí celý automotive.

 

Dají se vyrábět filtry i z obnovitelných zdrojů?

V zásadě ano.

 

Trendem v automotive je vedle ekonomiky také snižování hmotnosti, jak se tento požadavek automobilového průmyslu odráží ve vaší společnosti?

Už od samotného začátku vývojového procesu spolupracujeme se zákazníkem. Trendem je samozřejmě vše nahradit plastem s požadovanými vlastnostmi na jeho použití. Příkladem může být benzinový filtr, kde jsme hliník nahradili plastem, nebo sání vzduchu, kde je hliník také z větší části nahrazován plastem.

 

Jaké nejmenší a největší flitry vyrábíte a ve kterých oblastech mají uplatnění?

Nejmenší jsou „in-line“ filtry, které mají uplatnění především v zahradních strojích nebo motocyklech. Největší filtry, které vyrábíme, jsou pak určeny pro užitková vozidla.

 

Jak se ve vaší společnosti projeví nástup elektromobility?

Na elektromobilitu jsme připraveni už nyní a vyvíjíme filtrační řešení pro elektromobily.

V našem portfoliu jsou samozřejmě významnou měrou zastoupeny palivové filtry, ale vyrábíme také filtry chladicí kapaliny pro baterie, iontové filtry pro kapalinou chlazené palivové články, bateriové rámy, kazety do vysoušeče vzduchu pro bateriové systémy, ventilační jednotky pro vysokonapěťové akumulátory elektromobilů, vzduchové filtry pro chlazení elektroniky, filtry pro chladicí kapalinu pohonné jednotky nebo kabinové filtry. Snažíme se samozřejmě přicházet i s dalšími inovativními řešeními, jako je tzv. „fine-dust-eater“, který si umí poradit například s prachem z brzd.

 

Je společnost Mann + Hummel podle vás atraktivní zaměstnavatel? Jaké benefity nabízíte svým lidem?

Závod společnosti Mann + Hummel je obklopený krásnou přírodou Vysočiny. Máme dynamický tým, který naši společnost neustále posouvá dál, a naši zákazníci chtějí nové projekty realizovat právě u nás v České republice. Do budoucna tak budeme nejen růst, ale také se rozvíjet jak v technologickém, tak procesním směru.

Co se týče benefitů, naši zaměstnanci si nejvíce cení šesti týdnů dovolené, třináctého platu a podílu na hospodaření společnosti. K tomu nabízíme celou řadu dalších výhod od finančních bonusů přes slevy na služby či nákup produktů po společenské a sportovní akce připravované speciálně pro naše kolegy. Nově jsme zavedli také Cafeteria Systems, takže zaměstnanci si mohou z široké nabídky sami vybírat, jaké výhody budou čerpat.

 

Je pro vaši firmu důležitá společenská odpovědnost? Jak ji vnímáte?

Společenská odpovědnost je pro nás důležitá, už naše produkty zlepšují životní prostředí. Usilujeme o snižování emisí CO2 a spotřeby energií, o efektivní hospodaření s odpady a eliminaci celkového dopadu veškerých našich činností na životní prostředí. Bezpečnost práce našich zaměstnanců je na prvním místě.

Angažujeme se i v sociální sféře, máme partnery z neziskové či veřejně prospěšné sféry, se kterými dlouhodobě spolupracujeme. Organizujeme charitativně-kulturní akci Srdce plné respektu na třebíčském náměstí, v jejímž rámci podporujeme organizace zabývající se pomocí potřebným. Letos jsme v Kraji Vysočina získali Cenu hejtmana právě v oblasti společenské odpovědnosti.

 

Zahrnujete do konceptu společenské odpovědnosti i své zaměstnance?

Samozřejmě. Zaměstnanci se účastní dobrovolnických aktivit a angažují se při organizaci akcí. Někteří pořádají vlastní charitativní akce či organizují aktivity v oblasti rozvoje kultury, sportu nebo vzdělání a my je v tom aktivně podporujeme.

 

Je pro vás v tuto chvíli těžké najít na trhu práce dostatek kvalifikovaných zaměstnanců? Jak tento nedostatek řešíte?

Snažíme se držet si zdravý podíl agenturních a kmenových zaměstnanců, ale je pravdou, že současná doba, kdy nabídka pracovních příležitostí výrazně převyšuje poptávku, není lehká. Pravidelně se věnujeme HR marketingovým aktivitám, zároveň ale máme nastavenou vysokou úroveň vnitřního řízení firmy tak, abychom si současné zaměstnance udrželi, protože oni jsou těmi, kdo vytváří přidanou hodnotu. Právě naši zaměstnanci jsou symbolem našeho úspěchu.

 

Tématem poslední doby je také automatizace a robotizace i z důvodu nedostatku pracovních sil, jak silné je u vás toto téma?

Samozřejmě i pro nás je Průmysl 4.0 velké téma. I my se potýkáme s nedostatkem pracovních sil. Zároveň ale nepředpokládáme plnou automatizaci ve výrobě. Naší cestou je využití kooperativních robotů, takzvaných kobotů. V naší výrobě pracuje šedesát procent žen a jsou to právě ony, kdo například bezvadně zvládá jemnou a precizní práci s papírovými elementy filtrů. Nepočítáme s tím, že bychom procesy plně automatizovali a naše zaměstnance nahradili roboty.

U nových projektů samozřejmě vycházíme ze současných trendů a jednotlivé výrobní linky nabízejí mnohem vyšší podíl automatizace a robotiky. U současných projektů však nic takového neplánujeme. Naši zaměstnanci mají stabilní pracovní místa a nemusejí se bát ztráty zaměstnání. Už jen proto, že máme tak široké portfolio výrobků a velké množství stávajících i nových projektů.

 

Soňa Singerová

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

VIRTUÁLNÍ DVOJČE NÁS PŘIPRAVUJE NA BUDOUCNOST

VIRTUÁLNÍ DVOJČE NÁS PŘIPRAVUJE NA BUDOUCNOST

Vydáno 29.3.2019

„Nemusíte už čekat na to, co vám ukáže reálný model či prototyp. Funkci výrobku, linky nebo výrobního procesu si vyzkoušíte na počítači na digitálním dvojčeti a v reálu už vás nic nepřekvapí,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel společnosti Bosch v České a Slovenské republice.

POHLED DO BUDOUCNOSTI JE UŽ DNES VELMI ZAJÍMAVÝ

POHLED DO BUDOUCNOSTI JE UŽ DNES VELMI ZAJÍMAVÝ

Vydáno 25.3.2019

Nastává éra digitálních dvojčat. „Tyto virtuální modely reálných systémů pomáhají lépe porozumět, jak funguje proces výroby nebo obchodní modely, a vedou k tomu, aby byly jejich reálné protějšky ve fyzickém světě funkční a provozuschopné. Digitální dvojče také umožňuje včasnou reakci na změny podmínek na trhu, monitoring zařízení i předvídání jejich výpadků,“ uvedla generální ředitelka společnosti IBM v České republice a na Slovensku Zuzana Kocmaníková.

TVOŘÍME VĚCI, KTERÉ NÁS NEPŘESTÁVAJÍ FASCINOVAT

TVOŘÍME VĚCI, KTERÉ NÁS NEPŘESTÁVAJÍ FASCINOVAT

Vydáno 15.3.2019

Otevírá bránu do ideální budoucnosti, upozorní na možná rizika a dokáže připravit vše na míru dle našeho zadání a našich potřeb. To je digitální dvojče. „Moderní softwarové nástroje dokážou vytvořit komplexní obraz výrobku, umí dokonce vygenerovat i jeho optimální tvar. Umístí materiál pouze tam, kde je skutečně potřeba, a vznikne tak organický design podobný tomu, co vytvořila příroda,“ říká generální ředitel společnosti Siemens Eduard Palíšek.

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

Vydáno 18.2.2019

Tempo, kterým se pohybuje automobilový průmysl, je zběsilé. Mohou za to nejen nové technologie, ale i snahy o snižování emisní zátěže a přechod k alternativním pohonům. „Měli bychom zpomalit. Rychlému tempu se začínají bránit i některé automobilky, tvrdí, že ho nemusí přežít, protože investice do změn jsou ukrutné,“ říká Miroslav Dvořák, generální ředitel společnosti MOTOR JIKOV Group a.s. a viceprezident AutoSAP.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

EXPORTNÍ CENA OCENÍ ÚSPĚCHY ČESKÝCH EXPORTÉRŮ DO ZEMÍ SEVERNÍ EVROPY A POBALTÍ

EXPORTNÍ CENA OCENÍ ÚSPĚCHY ČESKÝCH EXPORTÉRŮ DO ZEMÍ SEVERNÍ EVROPY A POBALTÍ

Vydáno 17.4.2019

Česká mincovna, 17. dubna 2019 – Již 22. ročník soutěže Exportní cena DHL pod záštitou agentury CzechTrade, která vyzdvihuje úspěšné české vývozce, startuje. Nově vyhlásí vítěze v kategorii Exportér E-commerce. Tradičně si pak vítězové převezmou ceny v kategoriích Malá společnost, Středně velká společnost, Exportér teritoria a ceny CzechTrade – Nejúspěšnější klient a Exportní příběh roku.

OD ZÁKLADŮ JSME VYVINULI KOMERČNĚ ÚSPĚŠNÝ IoT PŘEVODNÍK

OD ZÁKLADŮ JSME VYVINULI KOMERČNĚ ÚSPĚŠNÝ IoT PŘEVODNÍK

Vydáno 1.4.2019 Komerční sdělení

Jak vypadá ztělesnění nejmodernějších technologií? Zeptejte se v Acrios Systems. Mladá společnost soustředí pozornost na vývoj hardwarových i softwarových produktů, ale především ví, jak správně na čím dál oblíbenější internet věcí (IoT). „Náš IoT převodník je možné využít všude, kde je žádoucí automatizovat odečty různých veličin formou bezdrátového přenosu,“ prozradil jednatel firmy Radim Malinowski.

CHCEME POMOCT K NEZÁVISLOSTI NA FOSILNÍCH PALIVECH A JÁDRU

CHCEME POMOCT K NEZÁVISLOSTI NA FOSILNÍCH PALIVECH A JÁDRU

Vydáno 25.3.2019 Komerční sdělení

„Někdo fotovoltaiku pořizuje jako investici s dobrou návratností, pro někoho je klíčové získat vlastní zdroj a nezávislost. A někdo v tom vidí pojistku na důchod,“ říká jednatel a zakladatel firmy Jaroslav Šuvarský.

TŘI ÚSPĚŠNĚ ZAVEDENÉ AUTOMATIZACE A ROBOTIZACE V ČR OD ZLÍN ROBOTICS

TŘI ÚSPĚŠNĚ ZAVEDENÉ AUTOMATIZACE A ROBOTIZACE V ČR OD ZLÍN ROBOTICS

Vydáno 18.3.2019 Komerční sdělení

Společnost ZLÍN ROBOTICS se od svého začátku zaměřuje na pokročilou průmyslovou robotizaci za použití těch nejmodernějších dostupných technologií. Od uvedení jejich prvního robotického pracoviště, s využitím 4-osého SCARA robota značky EPSON, do provozu uplynulo více než 8 let. Ještě dnes tento robot spolehlivě pracuje v 3 směnném provozu a precizně montuje v pěti sekundách výrobek složený ze tří dílů.

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

Vydáno 14.3.2019

Plzeňská společnost Doosan Škoda Power patří k významným výrobcům parních turbín ve světě. První její parní turbína nese letopočet 1904. Od počátku se jí podařilo udržet rychlé tempo celosvětového rozvoje v oblasti energetiky a na této pozici setrvává i díky investicím do digitalizace a automatizace. „Naše produkty můžeme sledovat on-line po celém světě,“ říká Jan Růžička, ředitel pro firemní strategii.

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

Vydáno 12.3.2019

Česká republika míří mezi technologické lídry. Vládní Rada pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI) nedávno schválila jeden z nejodvážnějších projektů poslední generace. „Inovační strategie 'Czech Republic: The Country For The Future' vytyčuje nové vládní priority, které by nás měly do roku 2030 posunout mezi inovační lídry Evropy,“ uvedl Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků a místopředseda Rady vlády pro vývoj, výzkum a inovace.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem