NAŠE PRODUKTY ZLEPŠUJÍ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Vydáno 12.11.2018 automotive

Zachytávají prach i bakterie, čistí vodu, vzduch a zabraňují nežádoucím elementům, aby pronikly tam, kam nemají. Společnost Mann + Hummel je světovým lídrem na trhu v oblasti filtrace. „Největším odběratelem je odvětví automotive, kde jsme jedničkou na trhu s filtrací. V oboru filtrace se můžeme pyšnit nejen tisícovkou vývojářů, ale také třemi tisícovkami patentů. V současné době se ale s našimi produkty mohou zákazníci setkat také v oblasti životního prostředí, kde se zaměřujeme především na filtraci vody a vzduchu,“ říká Rostislav Khýr, generální ředitel společnosti.

 

 

Které automobilky patří k vašim klíčovým zákazníkům?

Našimi klíčovými zákazníky jsou téměř všechny světové automobilky, aktuálně nabízíme výrobky pro devadesát sedm procent všech osobních vozidel v Evropě.

 

Důležitou součástí skupiny Mann + Hummel je výzkum a vývoj, můžete představit poslední novinky, které vzešly z vašeho vývojového centra?

Poslední novinkou je určitě „fine-dust-eater“, což česky volně překládáme jako pohlcovač jemných prachových částic. Uplatnění by měl najít například ve snížení výskytu odpadních mikročástic vznikajících při brždění, což je v současnosti opomíjený zdroj znečištění ovzduší u osobních automobilů. Testování tohoto produktu nyní probíhá už v běžném provozu.

 

Kolik času uplyne od vývoje inovace, než doputuje k zákazníkovi?

Jak dlouho budeme výrobek vyvíjet, respektive kolik času uplyne mezi nabídkou a uvedením do sériové výroby, závisí na zákazníkovi, jeho potřebách a požadavcích. Zpravidla jsou to jeden až tři roky.

 

Můžete prozradit, jaké jsou nové trendy ve vašem oboru, co se týče materiálů?

V prvé řadě je to jistě plast, i když v poslední době je stále častěji vyžadován recyklát. Ten splňuje nároky na funkci a spolehlivost, která musí být samozřejmě ověřena a porovnána s kvalitou původního materiálu a především akceptována zákazníkem. Je to pro nás výzva, které ostatně čelí celý automotive.

 

Dají se vyrábět filtry i z obnovitelných zdrojů?

V zásadě ano.

 

Trendem v automotive je vedle ekonomiky také snižování hmotnosti, jak se tento požadavek automobilového průmyslu odráží ve vaší společnosti?

Už od samotného začátku vývojového procesu spolupracujeme se zákazníkem. Trendem je samozřejmě vše nahradit plastem s požadovanými vlastnostmi na jeho použití. Příkladem může být benzinový filtr, kde jsme hliník nahradili plastem, nebo sání vzduchu, kde je hliník také z větší části nahrazován plastem.

 

Jaké nejmenší a největší flitry vyrábíte a ve kterých oblastech mají uplatnění?

Nejmenší jsou „in-line“ filtry, které mají uplatnění především v zahradních strojích nebo motocyklech. Největší filtry, které vyrábíme, jsou pak určeny pro užitková vozidla.

 

Jak se ve vaší společnosti projeví nástup elektromobility?

Na elektromobilitu jsme připraveni už nyní a vyvíjíme filtrační řešení pro elektromobily.

V našem portfoliu jsou samozřejmě významnou měrou zastoupeny palivové filtry, ale vyrábíme také filtry chladicí kapaliny pro baterie, iontové filtry pro kapalinou chlazené palivové články, bateriové rámy, kazety do vysoušeče vzduchu pro bateriové systémy, ventilační jednotky pro vysokonapěťové akumulátory elektromobilů, vzduchové filtry pro chlazení elektroniky, filtry pro chladicí kapalinu pohonné jednotky nebo kabinové filtry. Snažíme se samozřejmě přicházet i s dalšími inovativními řešeními, jako je tzv. „fine-dust-eater“, který si umí poradit například s prachem z brzd.

 

Je společnost Mann + Hummel podle vás atraktivní zaměstnavatel? Jaké benefity nabízíte svým lidem?

Závod společnosti Mann + Hummel je obklopený krásnou přírodou Vysočiny. Máme dynamický tým, který naši společnost neustále posouvá dál, a naši zákazníci chtějí nové projekty realizovat právě u nás v České republice. Do budoucna tak budeme nejen růst, ale také se rozvíjet jak v technologickém, tak procesním směru.

Co se týče benefitů, naši zaměstnanci si nejvíce cení šesti týdnů dovolené, třináctého platu a podílu na hospodaření společnosti. K tomu nabízíme celou řadu dalších výhod od finančních bonusů přes slevy na služby či nákup produktů po společenské a sportovní akce připravované speciálně pro naše kolegy. Nově jsme zavedli také Cafeteria Systems, takže zaměstnanci si mohou z široké nabídky sami vybírat, jaké výhody budou čerpat.

 

Je pro vaši firmu důležitá společenská odpovědnost? Jak ji vnímáte?

Společenská odpovědnost je pro nás důležitá, už naše produkty zlepšují životní prostředí. Usilujeme o snižování emisí CO2 a spotřeby energií, o efektivní hospodaření s odpady a eliminaci celkového dopadu veškerých našich činností na životní prostředí. Bezpečnost práce našich zaměstnanců je na prvním místě.

Angažujeme se i v sociální sféře, máme partnery z neziskové či veřejně prospěšné sféry, se kterými dlouhodobě spolupracujeme. Organizujeme charitativně-kulturní akci Srdce plné respektu na třebíčském náměstí, v jejímž rámci podporujeme organizace zabývající se pomocí potřebným. Letos jsme v Kraji Vysočina získali Cenu hejtmana právě v oblasti společenské odpovědnosti.

 

Zahrnujete do konceptu společenské odpovědnosti i své zaměstnance?

Samozřejmě. Zaměstnanci se účastní dobrovolnických aktivit a angažují se při organizaci akcí. Někteří pořádají vlastní charitativní akce či organizují aktivity v oblasti rozvoje kultury, sportu nebo vzdělání a my je v tom aktivně podporujeme.

 

Je pro vás v tuto chvíli těžké najít na trhu práce dostatek kvalifikovaných zaměstnanců? Jak tento nedostatek řešíte?

Snažíme se držet si zdravý podíl agenturních a kmenových zaměstnanců, ale je pravdou, že současná doba, kdy nabídka pracovních příležitostí výrazně převyšuje poptávku, není lehká. Pravidelně se věnujeme HR marketingovým aktivitám, zároveň ale máme nastavenou vysokou úroveň vnitřního řízení firmy tak, abychom si současné zaměstnance udrželi, protože oni jsou těmi, kdo vytváří přidanou hodnotu. Právě naši zaměstnanci jsou symbolem našeho úspěchu.

 

Tématem poslední doby je také automatizace a robotizace i z důvodu nedostatku pracovních sil, jak silné je u vás toto téma?

Samozřejmě i pro nás je Průmysl 4.0 velké téma. I my se potýkáme s nedostatkem pracovních sil. Zároveň ale nepředpokládáme plnou automatizaci ve výrobě. Naší cestou je využití kooperativních robotů, takzvaných kobotů. V naší výrobě pracuje šedesát procent žen a jsou to právě ony, kdo například bezvadně zvládá jemnou a precizní práci s papírovými elementy filtrů. Nepočítáme s tím, že bychom procesy plně automatizovali a naše zaměstnance nahradili roboty.

U nových projektů samozřejmě vycházíme ze současných trendů a jednotlivé výrobní linky nabízejí mnohem vyšší podíl automatizace a robotiky. U současných projektů však nic takového neplánujeme. Naši zaměstnanci mají stabilní pracovní místa a nemusejí se bát ztráty zaměstnání. Už jen proto, že máme tak široké portfolio výrobků a velké množství stávajících i nových projektů.

 

Soňa Singerová

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Rozhovory

KAŽDÝ NEMŮŽE ŽÍT A PODNIKAT V PRAZE

KAŽDÝ NEMŮŽE ŽÍT A PODNIKAT V PRAZE

Vydáno 10.1.2020

Příběh společnosti Alcaplast, výrobce sanitární techniky, kterou na jižní Moravě vybudovali Radka Prokopová s manželem Františkem Fabičovicem, vypadá pohádkově. Lídr oboru ve střední a východní Evropě si ale musel náročnou cestu na vrchol vyšlapat. „Náš segment je velice konkurenční, na trhu se potkáváme se světovými značkami a výrobci, proto musíme mít výrobky dotažené do posledního detailu,“ říká v rozhovoru výkonná ředitelka Alcaplastu.

BĚHEM KRIZE LIDÉ POTŘEBUJÍ VÍŘIVKY NEJVÍC

BĚHEM KRIZE LIDÉ POTŘEBUJÍ VÍŘIVKY NEJVÍC

Vydáno 8.1.2020

Až pojedete na prodloužený víkend do hotelového wellness a usednete tam do horké vířivky, je dost možné, že vám bude pohodlí zajišťovat výrobek od české firmy USSPA. Ta je totiž v oboru spa lídrem na českém trhu a velké jméno má i v rámci Evropy. „Při všech činnostech myslíme na nejpodstatnější věc: vířivky jsou pro zákazníkův užitek, jeho relaxaci a radost, to stojí na prvním místě,“ říká Kateřina Kadlecová.

POHYB VLASTNÍCH KAMIONŮ SLEDUJEME ONLINE

POHYB VLASTNÍCH KAMIONŮ SLEDUJEME ONLINE

Vydáno 6.1.2020

„Nejsem plnohodnotný kamioňák ani technický typ,“ říká o sobě Martina Šmídlová, která se téměř dvě dekády významně podílí na chodu společnosti Šmídl působící v kamionové přepravě. Největší problém oboru vidí především v nedostatku řidičů, budoucnost autonomních náklaďáků na silnicích je však podle ní stále vzdálená.

HOTELY BY MĚLY NABÍZET ZÁŽITEK, NIKOLIV SLUŽBU

HOTELY BY MĚLY NABÍZET ZÁŽITEK, NIKOLIV SLUŽBU

Vydáno 19.12.2019

„V dnešní době už lidé nechtějí pouze místo na přespání, ale také co nejautentičtější zážitek z místa, kde přebývají,“ tvrdí v rozhovoru pro Svět průmyslu Richard Valtr, který se svými kolegy po celém světě provozuje úspěšný hotelnický startup Mews. Podle něj by se recepční měli méně věnovat administrativě a více potřebám hosta.

Zobrazit Více