KAUZA: AUTO ROKU 2019

Vydáno 2.1.2019

NADVLÁDA ČESKÝCH VOZŮ PO ČTYŘECH LETECH SKONČILA

 

Který z vozů získá titul Auto roku 2019? I když vyhlášení proběhne až 8. ledna, už nyní je jasné, že česká značka to určitě nebude. Finalistou jubilejního pětadvacátého ročníku je tato pětice: BMW X5, Ford Focus, Kia Ceed, Peugeot 508 a Subaru XV.

Poslední model Škodovky Scala, jehož jméno společnost odtajnila teprve v polovině října, totiž měl premiéru až na začátku prosince, a proto nestihl první kolo oficiálního testování poroty. Výroba vozu se rozběhne až začátkem příštího roku a dodávky zákazníkům odstartují během prvního pololetí. Tím pádem Scala nesplnila podmínky soutěže.

V populární anketě Škoda již desetkrát vystoupala na stupeň nejvyšší. Zasloužil se o to Karoq (2018), Kodiaq (2017), Superb (2016), Fabia (2015), Yeti (2010), Superb (2009), Octavia (2005), Fabia Combi (2001) a Felicia (1995 a 1994). Tento úspěch žádná z jiných značek nedokázala napodobit. Vítězství si v předchozích ročnících připsala Mazda 6 (2014 a 2003), VW Golf (2013), Ford Focus (2012, 2006 a 1999), Mercedes-Benz SLS AMG (2011), Kia Ceed (2008), Opel Corsa (2007), Mazda 3 (2004), Peugeot 307 (2002), Opel Zafira (2000), Alfa Romeo 156 (1998), VW Pasat (1997) a Audi A4 (1996).

Do finále ankety se letos podle odborníků probojovala hodně různorodá pětice, porotci tak budou mít těžkou práci. Každý z vybraných vozů má své světlé i stinné stránky, což potvrdil i David Bureš z portálu www.auto.cz, který testovací jízdy okusil na vlastní kůži.

Podle něj BMW X5 nabízí nejmodernější techniku a luxus na palubě, minusem je vysoká cena či hůře dostupný zavazadlový prostor. „Ford Focus aspiruje na nejlépe jezdící automobil v nižší střední třídě, body však ztrácí za interiér, který působí lacině. Kia Ceed se naopak může pochlubit vybroušeným interiérem a sedmistupňovou převodovkou, ve srovnání s Focusem ale nabízí o chlup horší práci podvozku, který je navíc hlučnější, a o něco nižší jistotu za volantem,“ komentuje zkušební jízdu na www.auto.cz David Bureš. Peugeot 508 má podle něj vydařenou karoserii a interiér, nevýhodou je malý prostor na zadních sedadlech a nízký strop. Subaru XV se vyznačuje skvělými jízdními vlastnostmi, vozu by ale slušel silnější motor. „Celkový vítěz se bude opravdu těžko vybírat,“ podotkl David Bureš.

Porotci musejí mezi finalisty rozdělit 150 bodů v pěti kritériích: jízda (30 bodů, maximálně 15 na auto), užitná hodnota (35 bodů, maximálně 15 na auto), ekonomika (35 bodů, maximálně 15 na auto), technologie (30 bodů, maximálně 15 na auto) a design (20 bodů, maximálně 10 na auto). Více vozům nesmí být přidělen stejný počet bodů, z hlasování tedy musí vzejít jasný vítěz.

Anketu Auto roku vyhlašuje od roku 1994 Svaz dovozců automobilů (SDA) a Sdružení automobilového průmyslu (SAP). Letos se do ankety nominovalo 23 automobilových novinek. V porotě zasedly tři desítky novinářů zaměřených na automobilový průmysl. Jedním z partnerů ankety je i časopis Svět průmyslu.

 

KTERÝ Z VOZŮ MÁ PODLE VÁS NEJVĚTŠÍ ŠANCI ZÍSKAT TITUL AUTO ROKU 2019?

 

Mojmír Čapka

předseda představenstva, BRISK Tábor a.s.
(výroba zapalovacích a žhavicích svíček a snímačů pro automobilový průmysl)

BMW X5

Osobně dávám největší šanci pro získání titulu Auto roku 2019 modelu BMW X5. Technické parametry X5 splňují nejvyšší požadavky výkonnostní i bezpečnostní, přijatelné jsou i dosahované emise. Design vozu je typické BMW, sportovně agresivní a přitom splňuje i náročná kritéria pro pohodlí posádky. Veškeré přednosti se však odrážejí v ceně vozu. Uvítal bych nejvyšší motorizaci.

Petr Novotný

generální ředitel, HELLA AUTOTECHNIK NOVA, s.r.o.
(výroba a vývoj předních a zadních světel)

BMW X5

Já bych volil BMW X5. Jde o technicky velmi vyspělý vůz v kategorii SUV, což je v současné době módní a oblíbené. Předpokládám, že jízdní vlastnosti budou, jako u většiny aut značky BMW, laděny ve sportovním duchu.

Lukáš Rosůlek

Plant Manager Trutnov, Continental Automotive Czech Republic s.r.o.
(výroba elektronických a elektrických výrobků pro automobilový průmysl)

FORD FOCUS

Volím Ford Focus. Přeji vozu Ford Focus zákaznický úspěch na základě jeho více než dvacetileté dospělosti společně s vysokou mírou užitné hodnoty pro finálního uživatele. Značka Ford je naším váženým a důležitým zákazníkem.

Petr Kuchyňa

Operations manager, KIEKERT-CS, s.r.o.
(výroba automobilových zamykacích systémů)

BMW X5

Přestože nejsem velkým fanouškem SUV, je z pětice finalistů mým favoritem BMW X5. Myslím si, že auto roku by mělo přinášet něco nového, mělo by ukazovat další směr vývoje. Konstruktérům BMW se to dlouhodobě daří a ukazují to i na tomto novém BMW X5. Pro většinu potenciálních zákazníků bohužel tomu odpovídá i cena.

Marek Čížek

FES&P manažer pro východní Evropu, Faurecia Clean Mobility
(výroba výfukových systémů)

BMW X5

Auto roku 2019? Rád bych si vsadil na BMW X5 – vůz, který disponuje vynikajícími jízdními vlastnostmi, je vybavený nejnovější technikou a asistenty, ale na druhé straně si za to nechá zaplatit. Ford Focus nezaostává, je vidět vynikající práce designérů na podvozku, sám jsem kdysi forda měl a podvozkově to bylo jedno z nejlepších aut, ale jak se říká, auto musí být komplexní celek. Kia Ceed je velice kvalitní vůz vyrobený v jednom z nejlepších automotive závodů na světě v Žilině – Kia má co nabídnou, a za slušnou cenu, jistě adept na vítěze také. Peugeot 508 – třída, do které toto auto spadá, je dlouhodobě ztrátová, přesto si myslím, že Peugeot zaujme nádherným designem a dobrou funkčností. O Subaru XV bych řekl, že kdyby soutěž byla o jízdních vlastnostech, je jasným vítězem. Tak kdo to bude? Vzhledem k trendu SUV vozů se domnívám, že vítězem bude SUV, a v tom případě sázím na BMW X5 i přes vysokou pořizovací cenu. Z mé strany gratulace všem navrženým a sláva vítězi.

Rostislav Khýr

generální ředitel, MANN + HUMMEL (CZ) v.o.s.
(výroba automobilových filtrů)

SUBARU XV

Tipuji, že autem roku bude Subaru.

Radim Černý

ředitel závodu Rychvald, Varroc Lighting Systems, s.r.o.
(vývoj a výroba automobilových světel)

FORD FOCUS

Doufám, že se autem roku stane Ford Focus, neboť naše společnost dodává na tento vůz přední, přední mlhové a zadní svítilny. A jak je známo, externí osvětlení vozidla jsou klenotem automobilu.

Daniel Otáhal

obchodní ředitel, BRANO GROUP, a.s.
(výroba komponent pro automobilový průmysl – dveřní systémy, pedálová ústrojí, plastové díly apod.)

PEUGEOT 508

Vzhledem k tomu, že v posledních několika letech byly vítězi především modely Škody Auto, je těžké tipovat, k čemu se český spotřebitel přikloní. Češi jsou konzervativnější typ zákazníků, mají rádi německá auta, a proto by mělo být vítězem BMW X5. Na druhou stranu design tohoto vozu se spíše nemění, než mění, a proto si myslím, že největší šanci má Peugeot 508. Skupina PSA se nebojí jít naproti novým designovým řešením, a možná právě proto by si první místo zasloužila.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

TOP Rozhovory

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

NĚKTERÉ AUTOMOBILKY NEMUSÍ RYCHLÉ TEMPO PŘEŽÍT

Vydáno 18.2.2019

Tempo, kterým se pohybuje automobilový průmysl, je zběsilé. Mohou za to nejen nové technologie, ale i snahy o snižování emisní zátěže a přechod k alternativním pohonům. „Měli bychom zpomalit. Rychlému tempu se začínají bránit i některé automobilky, tvrdí, že ho nemusí přežít, protože investice do změn jsou ukrutné,“ říká Miroslav Dvořák, generální ředitel společnosti MOTOR JIKOV Group a.s. a viceprezident AutoSAP.

AUTA BUDOU BRZY VYRÁBĚT ROBOTI, KTEŘÍ VIDÍ

AUTA BUDOU BRZY VYRÁBĚT ROBOTI, KTEŘÍ VIDÍ

Vydáno 20.12.2018

„Náš obor jde rychle kupředu, abychom byli nejlepší, musíme být flexibilní a rychle reagovat na nové trendy. Jednou z největších výzev je vývoj robota, který vidí, a jeho zařazení do výrobní linky,“ shodují se v rozhovoru pro Svět průmyslu Marek Jancák, vedoucí výroby vozů ve ŠKODA AUTO a.s. a Robert Kudela, CEO, Chropyňská strojírna, a.s.

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

JSME PŘIPRAVENÍ NA JÍZDU BEZ STROJVŮDCE

Vydáno 19.11.2018

Škoda Vagonka patří k největším výrobcům vlakových souprav ve střední Evropě. Vozy jsou vybaveny nejmodernější dostupnou technikou a jsou již prakticky připraveny na jízdu bez strojvůdce. „Na železnici je přechod k autonomnímu řízení určitě menším krokem než v automobilovém průmyslu,“ říká Martin Bednarz, generální ředitel společnosti.

BOSCH MĚNÍ SVĚT

BOSCH MĚNÍ SVĚT

Vydáno 22.10.2018

„Bosch je jednou z mála společností, které poskytují komplexní řešení z jedné ruky. To nám dává značnou konkurenční výhodu v příležitostech, které nabízí internet věcí. Propojená řešení zlepšují kvalitu života lidí, šetří přírodní zdroje či zvyšují bezpečnost. Zasahují do všech sfér od nejrůznějších odvětví průmyslu přes domácnosti, zdravotnictví až po zemědělství,“ říká Milan Šlachta, generální ředitel Bosch Group pro Českou republiku a Slovensko.

Zobrazit Více

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Další zprávy

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

SVÉ PRODUKTY SLEDUJÍ ON-LINE PO CELÉM SVĚTĚ

Vydáno 14.3.2019

Plzeňská společnost Doosan Škoda Power patří k významným výrobcům parních turbín ve světě. První její parní turbína nese letopočet 1904. Od počátku se jí podařilo udržet rychlé tempo celosvětového rozvoje v oblasti energetiky a na této pozici setrvává i díky investicím do digitalizace a automatizace. „Naše produkty můžeme sledovat on-line po celém světě,“ říká Jan Růžička, ředitel pro firemní strategii.

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

ČESKO SPOUŠTÍ NEBÝVALOU AKTIVITU

Vydáno 12.3.2019

Česká republika míří mezi technologické lídry. Vládní Rada pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI) nedávno schválila jeden z nejodvážnějších projektů poslední generace. „Inovační strategie 'Czech Republic: The Country For The Future' vytyčuje nové vládní priority, které by nás měly do roku 2030 posunout mezi inovační lídry Evropy,“ uvedl Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků a místopředseda Rady vlády pro vývoj, výzkum a inovace.

AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL NABÍRÁ ĎÁBELSKÉ TEMPO

AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL NABÍRÁ ĎÁBELSKÉ TEMPO

Vydáno 28.2.2019

Světoznámé automobilky letos naplno rozjíždějí přechod ze spalovacích motorů k elektrickému pohonu. V krátkodobém horizontu chtějí kompletně proměnit svá portfolia a historický obrat provést co nejrychleji. Ne všichni klíčoví výrobci pro segment automotive ale e-mobilitě a jejímu rychlému nástupu věří.

CZECH INDUSTRY CHALLENGE OVLIVNÍ POZICI ZNAČEK

CZECH INDUSTRY CHALLENGE OVLIVNÍ POZICI ZNAČEK

Vydáno 5.3.2019 Komerční sdělení

S řešením náboru nových pracovníků pro český průmysl, omezením fluktuace stávajících zaměstnanců a budováním jejich loajality vůči svému zaměstnavateli má napomoci národní iniciativa Czech Industry Challenge /= CICH/, kterou představila komunikační agentura PROMOLIGA, jež je zároveň iniciátorem této ambiciózní myšlenky.

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

METESS jde s dobou, sází na tepelné nýtování

Vydáno 14.12.2018 Komerční sdělení

Ultrazvukové svařování a tradiční šroubování přestávají hrát prim. V případě spojování plastových a kovových dílů se dostává do popředí tepelné nýtování, které je čistější a rychlejší alternativou ke svým předchůdcům. Vědí to i ve společnosti METESS s.r.o., která ve svém portfoliu nabízí nýtovací stroj s otočným stolem pro nýtování drobných dílů ve velkých sériích.

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

SNEM GENERÁLNÍHO ŘEDITELE JE DOSTAT TATRU DO VESMÍRU

Vydáno 10.12.2018

„Mým snem je, aby se podvozky Tatra dostaly do vesmíru. Toho bych se opravdu chtěl dožít,“ říká generální ředitel a místopředseda představenstva společnosti TATRA TRUCKS a.s. Radek Strouhal.

Zobrazit Více
Objednejte si předplatnéMám zájem