CZECH INDUSTRY CHALLENGE OVLIVNÍ POZICI ZNAČEK

Vydáno 5.3.2019 Komerční sdělení

S řešením náboru nových pracovníků pro český průmysl, omezením fluktuace stávajících zaměstnanců a budováním jejich loajality vůči svému zaměstnavateli má napomoci národní iniciativa Czech Industry Challenge /= CICH/, kterou představila komunikační agentura PROMOLIGA, jež je zároveň iniciátorem této ambiciózní myšlenky. Součástí tohoto celorepublikového projektu, cílícího vedle středních a velkých podniků i na zapojení mikrofirem, je širokospektrální odvětvový záběr od potravinářského průmyslu, strojírenství, chemie, ICT, až po např. kreativní průmysly. Tato iniciativa vychází z aktuálního nedostatku kvalifikované pracovní síly (= modrých i bílých límečků) na českém trhu práce, důležitosti vizuální komunikace i emočního vnímání.

Největší hybnou silou a přidanou hodnotou CICHu je násobný efekt, který vzniká strategickým zapojením partnerů ze státní, odborné a komerční sféry, vzdělávacího sektoru, odborných expertů i vlivných médií. Mimo jiné má tato iniciativa sloužit jako nástroj k budování prestiže a perspektivy zaměstnání v českém průmyslu především v očích dětí a mládeže formou bezplatné putovní výstavy s názvem CZECH INDUSTRY PHOTO. Tato se od letošního podzimu postupně objeví v rámci 1. ročníku ve třech městech – v Brně, Praze a Ostravě – a odhalí krásy jednotlivých odvětví i nových oborů. Výhledově se výstava přesune v polovině roku 2020  i do zahraničí, aby napomohla dalšímu budování dobrého jména českého průmyslu i odborného školství a akcelerovala příliv talentů i nových investorů z ciziny“ uvedla Kateřina Škopková, jednatelka komunikační agentury PROMOLIGA® a iniciátorka CICHu. Vlastní myšlenka z roku 2018 se tak postupně  transformovala v národní projekt, který by měl naplnit především tyto hlavní cíle:

– Zatraktivnění českého průmyslu pro nové zaměstnance a zajištění jeho dalšího růstu.
– Podpora průmyslových firem v budování značky zaměstnavatele a upevňování jejich pozice na trhu práce.
– Strategicky směřovat firmy ke kreativnímu náboru a efektivní komunikaci se svými zaměstnanci včetně vytváření kvalitnějších pracovních podmínek a motivačních stimulů. Podpořit transformaci průmyslových značek v tzv. “lovebrands“ prostřednictvím jejich popularizace, což aktivním firmám pomůže zvýšit povědomí u veřejnosti, omezit fluktuaci, přilákat talenty a akcelerovat tržní hodnotu podniku i jeho konkurenceschopnost.
– Zviditelnění českého průmyslu a kvality práce českých pracovníků prostřednictvím zapojených partnerů z veřejného sektoru, oborových organizací a odborného školství, kteří dostanou k užití přihlášených fotografií přístup pro další popularizaci jednotlivých odvětví i samotných firem. Nejpoutavější umělecko-průmyslové fotografie budou po skončení 1. ročníku prezentovány na putovní výstavě CZECH INDUSTRY PHOTO, která bude určena především uchazečům o práci, dětem, mládeži a jejich rodičům.
– Odlišení aktivních firem od těch, které neprojevují dostatečné úsilí při komunikaci se svými zaměstnanci, studenty či veřejností (nebo jsou vůči těmto skupinám laxní). Rozdíly se tak projeví průběžně zcela automaticky formou pozvolného utváření veřejného mínění.
– Podání pomocné ruky těm firmám, které po skončení prvního ročníku projeví zájem o zpětnou vazbu, konzultace i zapojení se do společných tematických setkání s partnery.


K zapojení se do CICHu jsou do 5. května 2019 zvány komerční i státní firmy všech velikostí působící na českém trhu v rozmanitých odvětvích průmyslu, které mají zájem s hrdostí odhalit kreativní výstupy své práce v rámci HR/marketingové komunikace. CICH necílí jen na výrobní podniky, ale rovněž oslovuje firmy realizující výzkum, vývoj, kreativní činnosti i např. testování v laboratořích. V rámci prvního ročníku zapojení firem probíhá přihlášením se alespoň do jedné ze tří otevřených výzev na webových stránkách CICHu (www.czechindustrychallenge.cz).

Aby český průmysl nadále vzkvétal je mimo jiné zapotřebí kreativně inovovat, směřovat mladou generaci k odbornému vzdělání a připravit si tak do budoucna kvalifikovanou pracovní sílu, která bude na výsledky své práce i zaměstnavatele náležitě hrdá. Bez vzájemného propojení se toto samotnému subjektu podaří jen stěží. Proto jsme vděční všem zapojeným partnerům, kteří vznik projektu podpořili,  že nám společnými silami pomohou výše uvedené cíle postupně naplňovat,“ doplňuje slova majitelky agentury, projektová manažerka CICHu, Gabriela Štěpánová.

Rozjezd 1. ročníku CICHu posvětlilo svými záštitami Ministerstvo průmyslu a obchodu a Ministerstvo práce a sociálních věcí České republiky. Tento celorepublikový projekt je realizován ve spolupráci a za podpory níže zapojených významných partnerů a médií:  Svět Průmyslu a Profi HR v pozici hlavních mediálních partnerů a zároveň (řazeno abecedně) Asociace profesionálních fotografů ČR, Business Institut EDU a.s., Canon CZ s.r.o., Česká marketingová společnost, Český svaz zaměstnavatelů v energetice, eABM s.r.o., Firemní sociolog – vedení a vztahy  ve firmě, Hospodářské noviny, Marketing & komunikace, Moderní řízení. Ostatní, kteří po uzávěrce této tiskové zprávy projevili zájem CICH podpořit, se připojí dodatečně.


PROMOLIGA® je komunikační agentura, která od roku 2015 poskytuje PR a marketingovou podporu inovátorům.Pomáháme značkám růst a zvyšovat jejich tržní hodnotu – ONline i OFFline.”

 

Kontakt:

Ing. Kateřina Škopková, MBA, PR/marketingový konzultant & jednatel
Bc. Gabriela Štěpánová, projektová manažerka CICHu

PROMOLIGA® – komunikační agentura, www.promoliga.cz


Mobil:        + 420 730 595 962 / 777 935 011
Email:        info@promoliga.cz
FB:             PROMOLIGA
IG:              PROMOLIGA

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Rozhovory

NENASKOČÍME-LI NA PALUBU, LOĎ PŘÍLEŽITOSTÍ ODPLUJE JINAM

NENASKOČÍME-LI NA PALUBU, LOĎ PŘÍLEŽITOSTÍ ODPLUJE JINAM

Vydáno 20.1.2020

„Pokud srovnáme plány rozvoje obnovitelných zdrojů pro produkci elektřiny v zemích V4, pak má Česko jednoznačně nejmenší ambice,“ říká v rozsáhlém rozhovoru pro Svět průmyslu Martin Sedlák ze Svazu moderní energetiky. Rozpovídal se také o cílech organizace, jejích dosavadních úspěších, ale také o osvětě veřejnosti, jaderných elektrárnách a stavu tuzemské energetiky.

KAŽDÝ NEMŮŽE ŽÍT A PODNIKAT V PRAZE

KAŽDÝ NEMŮŽE ŽÍT A PODNIKAT V PRAZE

Vydáno 10.1.2020

Příběh společnosti Alcaplast, výrobce sanitární techniky, kterou na jižní Moravě vybudovali Radka Prokopová s manželem Františkem Fabičovicem, vypadá pohádkově. Lídr oboru ve střední a východní Evropě si ale musel náročnou cestu na vrchol vyšlapat. „Náš segment je velice konkurenční, na trhu se potkáváme se světovými značkami a výrobci, proto musíme mít výrobky dotažené do posledního detailu,“ říká v rozhovoru výkonná ředitelka Alcaplastu.

BĚHEM KRIZE LIDÉ POTŘEBUJÍ VÍŘIVKY NEJVÍC

BĚHEM KRIZE LIDÉ POTŘEBUJÍ VÍŘIVKY NEJVÍC

Vydáno 8.1.2020

Až pojedete na prodloužený víkend do hotelového wellness a usednete tam do horké vířivky, je dost možné, že vám bude pohodlí zajišťovat výrobek od české firmy USSPA. Ta je totiž v oboru spa lídrem na českém trhu a velké jméno má i v rámci Evropy. „Při všech činnostech myslíme na nejpodstatnější věc: vířivky jsou pro zákazníkův užitek, jeho relaxaci a radost, to stojí na prvním místě,“ říká Kateřina Kadlecová.

POHYB VLASTNÍCH KAMIONŮ SLEDUJEME ONLINE

POHYB VLASTNÍCH KAMIONŮ SLEDUJEME ONLINE

Vydáno 6.1.2020

„Nejsem plnohodnotný kamioňák ani technický typ,“ říká o sobě Martina Šmídlová, která se téměř dvě dekády významně podílí na chodu společnosti Šmídl působící v kamionové přepravě. Největší problém oboru vidí především v nedostatku řidičů, budoucnost autonomních náklaďáků na silnicích je však podle ní stále vzdálená.

Zobrazit Více