DOOSAN BOBCAT EMEA PŘESTĚHOVAL DO ČESKA EVROPSKOU CENTRÁLU

Vydáno 16.12.2019 automotive

Společnost Doosan Bobcat EMEA otevřela v Dobříši evropskou centrálu, což představuje významný milník v přítomnosti firmy v Česku i v celém regionu EMEA. Společnost má v Dobříši už mnoho let výrobní závod, který produkuje nakladače, bagry a jejich příslušenství, a dále zde provozuje inovační a školicí centrum.

Když se v roce 2007 otvíral nový závod společnosti Bobcat v Dobříši, byla kolem toho velká sláva. Přijelo vedení z USA a více než stovka novinářů z celého světa. Důvod byl jasný: Největší světový výrobce kompaktních stavebních strojů zprovoznil závod, který dostal za úkol vyrábět pro rozsáhlý region EMEA (Evropa, Blízký východ a Afrika). Každý, kdo čas od času cestuje kolem závodu po přilehlé komunikaci D4, se může přesvědčit o tom, že relokace výroby byla nejen úspěšná, ale rozvoj rozsáhlého území stále pokračuje. Společně s výrobním závodem vznikly dále administrativní prostory a rovněž tréninková a inovační centra.

 

EVROPSKÁ CENTRÁLA V DOBŘÍŠI

Posledním znakem zájmu společnosti Doosan Bobcat EMEA o Českou republiku a Dobříš bylo říjnové otevření centrály pro region Evropa, Blízký východ a Afrika. V budově, která vznikala uplynulý rok, nyní sídlí management a další pracovníci firmy. Trojpodlažní stavba centrály za 250 milionů korun se rozprostírá na ploše více než 1500 metrů čtverečních a pro dvě stovky zaměstnanců poskytuje kancelářské zázemí o užitné ploše téměř 3400 metrů čtverečních. Součástí nového komplexu je také dostatek parkovacích míst. Důkazem toho, že firma „drží prst na tepu doby“, je instalace nabíjecích stání pro elektromobily nebo vybudování zelených ploch o výměře více než 7000 metrů čtverečních. Nové prostory jsou centrálou pro Doosan Bobcat EMEA, nicméně z dobříšského závodu jsou stroje distribuovány prakticky do celého světa (mj. letos firma začala vyrábět první plně elektrický bagr E10e).

„Investice firmy Doosan Bobcat ukazuje, že Česká republika má zahraničním firmám co nabídnout – kvalifikovaná pracovní síla, stabilní podnikatelské prostředí a poloha v srdci Evropy jsou ideální předpoklady pro investice s vysokou přidanou hodnotou propojené s výzkumem a vývojem. Důraz na inovace, vývoj produktů a regionální řízení jsou skvělým příkladem naší konkurenceschopnosti,“ řekl při příležitosti slavnostního otevření vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček.

Gustavo Otero, prezident Doosan Bobcat EMEA, dále informoval: „Otevřením nové centrály v Dobříši dokončujeme investici, která má díky soustředění vývoje, výroby i vedení firmy na jednom místě socioekonomický význam pro celý region a v rámci našeho oboru je výjimkou. Za dobu působení Doosan Bobcat v ČR jsme investovali přibližně tři miliardy korun, pětinásobně zvýšili výrobu a více než ztrojnásobili počet zaměstnanců. Do budoucna počítáme s dalším náborem dělnických profesí i expertních pozic ve vývoji.“

Doosan Bobcat EMEA je ukázkovým příkladem multinacionální společnosti, když zaměstnává 1400 pracovníků (jen pro představu v roce 2007 to bylo méně než 500) z přibližně třicítky zemí. Poskytuje práci mnoha lidem v dělnických profesích, konkrétně se jedná o montážní dělníky, svářeče nebo skladníky. Přilehlé inovační centrum a aktuálně posílená koncentrace managementu v Dobříši však vytváří další pozice v oblasti vysoce odborných profesí. Jedná se o produktové manažery nebo vývojové inženýry. Samotné inovační centrum zaměstnává 150 specialistů a nová centrála pojme na 200 manažerů a administrativních pracovníků.

 

KLÍČOVÝ ROK 2007

Bobcat je v Dobříši znám dlouhá léta, už v roce 2001 koupil zdejší firmu Superstav, o dva roky později otevřel vývojové centrum a v roce 2005 zahájil výrobu malých kompaktních bagrů. Zlomový byl rok 2007 s výstavbou nového závodu a tréninkového centra. „Bobcat je v Dobříši doma již mnoho let. Nyní je zde ale centrála pro téměř polovinu světa. Firma je naším největším místním zaměstnavatelem – skoro každý známe někoho ze sousedů, co u firmy pracuje. Jsme rádi, že společnost dokončila své plány na expanzi, a věřím, že i nadále bude naším dobrým sousedem,“ konstatovala dobříšská starostka Jana Vlnasová.

Od roku 2007 náleží Bobcat do skupiny Doosan, která vznikla v roce 1896 v Koreji a představuje nejstarší tamější společnost. Aktivity skupiny Doosan Group zasahují do mnoha oblastí (a to i v České republice, například Doosan Škoda Power), mezi které patří produkce elektrárenských turbín, motorů pro obří zaoceánské nákladní lodě nebo odsolovacích zařízení. Značka Doosan je také známa v oblasti těžké stavební, těžební nebo zemědělské techniky.

„Česká republika je tradičním obchodním partnerem Jižní Koreje. Investujeme zde hlavně v automobilovém a strojírenském průmyslu a spolupráce obou zemí je výhodná pro obě strany. Doosan je korejskou firmou s vůbec nejdelší tradicí. Jsem hrdý, že společně s odborníky z Česka a dalších evropských států se zde rodí technické novinky pro celý svět,“ dodal Kim Chang Hee, rada Korejské republiky pro obchod a průmysl v ČR.

 

BOBCAT CAMPUS: VŠE V JEDNÉ LOKALITĚ

Komplex Doosan Bobcat EMEA v Dobříši, který rozhodně stojí za návštěvu, se označuje jako Bobcat Campus. Zahrnuje tři hlavní segmenty. Výrobní závod má rozlohu přibližně 22 000 metrů čtverečních. Je rozčleněn do několika částí, které odpovídají za produkci komponent v rámci výrobního cyklu. Klíčovými součástmi prvovýroby jsou lasery a ohraňovací lisy, pohyblivé svařovací linky, lakovny nebo montážní linky. Součástí hlavní haly jsou také rozsáhlé skladovací prostory s množstvím externě dodávaných součástek. V roce 2014 bylo postaveno také distribuční centrum o rozloze 500 metrů čtverečních. Zde se kontrolují a „oživují“ importované stroje z USA či Koreje pro prodej v obchodním regionu EMEA. Výrobní závod vloni vyrobil přes 17 000 strojů a letos se očekává dvouciferný růst.

Další součást dobříšského kampusu tvoří vývojové centrum otevřené před pěti lety. Na ploše 8000 metrů čtverečních mají inženýrské týmy na starosti vývoj kompaktních stavebních strojů – smykem řízených nakladačů, kompaktních bagrů, teleskopických manipulátorů a příslušenství pro tyto stroje. V samostatně stojící budově se nachází také Portable Power EMEA Engineering, který se soustřeďuje na vývoj kompresorů, generátorů a osvětlovacích věží. Vývoj zaměstnává více než 150 spe­cialistů, kteří mají k dispozici například hlukovou a klimatické komory, CNC výrobní technologie nebo digitální měřící techniku.

V roce 2015 byl zásadně rozšířen takzvaný Bobcat Institute, tedy třetí významná část Campusu. Na ploše 6000 metrů čtverečních tu ročně probíhají stovky tréninků a proškolí se tisíce lidí. Tato jednotka zahrnuje i tréninkové pole, kde si lze vyzkoušet možnosti a limity jednotlivých strojů. Centrum je určeno pro školení zaměstnanců, dealerů, zákazníků nebo dodavatelů.

Josef Kubr

 

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

HARDYS
Asseco

Rozhovory

Ochranné pomůcky chceme zařadit do výrobního programu

Ochranné pomůcky chceme zařadit do výrobního programu

Vydáno 11.5.2020

Rozhovor s Petrem Galatíkem, jednatelem společnosti G3 s.r.o.   Za normálních okolností vyrábí lepidla, suché zipy nebo protiskluzné pásky. I společnost G3 však rychle zareagovala na situaci kolem koronaviru a částečně upravila výrobu – rozjela produkci ochranných štítů. „Ochranné pomůcky dodáváme všem potřebným, kteří nás osloví,“ říká Petr Galatík.   Vaše společnost je dodavatelem lepidel, […]

Kdo jednou vyzkouší carsharing, nechce po městě cestovat jinak

Kdo jednou vyzkouší carsharing, nechce po městě cestovat jinak

Vydáno 7.5.2020

Rozhovor s Michalem Pecinou, provozně technickým ředitelem společnosti CAR4WAY:   „Stačí se online zaregistrovat, stáhnout naši aplikaci do mobilu, přihlásit se a vybrat auto. To si zarezervujete a za okamžik vám dorazí SMS s navigací. Dojdete k vozidlu, přiložíte čipovou kartu k čelnímu sklu, načež se automobil odemkne a je váš,“ popisuje Michal Pecina, jak fungují služby carsharingu. Sdílená mobilita je ve velkých […]

Tvoříme opravdovou náhradu běžného ventilátoru

Tvoříme opravdovou náhradu běžného ventilátoru

Vydáno 7.5.2020

Rozhovor s Tomášem Kaplerem, zakladatelem a koordinátorem projektu CoroVent:   Neseděli, nekoukali a začali pracovat. Tým kolem zakladatele projektu CoroVent Tomáše Kaplera od března vyvíjí a vyrábí plicní ventilátory, které mají pomoci zachraňovat životy v době koronavirové pandemie. Jejich velká přednost? Dají se sestrojit za mnohonásobně nižší cenu než ostatní přístroje tohoto typu na trhu. „Náš ventilátor je vytvářený pro […]

AUTOMATIZACE PIVOVARU POMÁHÁ ELIMINOVAT VÝKYVY KVALITY

AUTOMATIZACE PIVOVARU POMÁHÁ ELIMINOVAT VÝKYVY KVALITY

Vydáno 3.4.2020

Rozhovor s Tomášem Kinčlem, odborným pracovníkem v pivovarství na Vysoké škole chemicko-technologické v Praze   Stejně jako většině potravinářského průmyslu, ani pivovarnictví se nevyhnul trend automatizace. A není na tom nic špatného. „Hlavním přínosem automatizace pivovarů je standardnost. Zákazníci očekávají, že určitá značka bude chutnat vždy podobně,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu Tomáš Kinčl.   […]

Zobrazit Více