HOTELY BY MĚLY NABÍZET ZÁŽITEK, NIKOLIV SLUŽBU

Vydáno 19.12.2019 digitalizace

Rozhovor s Richardem Valtrem, zakladatelem startupu Mews Systems.

 

„V dnešní době už lidé nechtějí pouze místo na přespání, ale také co nejautentičtější zážitek z místa, kde přebývají,“ tvrdí v rozhovoru pro Svět průmyslu Richard Valtr, který se svými kolegy po celém světě provozuje úspěšný hotelnický startup Mews. Podle něj by se recepční měli méně věnovat administrativě a více potřebám hosta.

 

Od roku 2012 pod značkou Mews vyvíjíte moderní hotelový software, který automatizuje velkou část ubytovacího procesu. Jaká je hlavní myšlenka projektu a na jakém principu funguje? Co vše dokáže hotelový software klientům usnadnit?

Mews nabízí hotelům a jejich zákazníkům virtuální prostor pro komunikaci ještě před samotným začátkem pobytu, nejen v rámci jeho průběhu. Systém usnadňuje práci i personálu, protože všechny požadavky zákazníka putují přímo k lidem, kteří je mají vykonat. Návštěvník hotelu má díky tomu již personalizovaný zážitek tak, jak si jej přeje a nemusí vše řešit s recepcí až po svém příjezdu. Management hotelu může díky Mews snadněji řídit chod celého hotelu a pracovat se svým personálem i se službami.

 

Mohl byste tedy uvést modelový příklad, který funkci softwaru Mews ilustruje?

V podstatě můžeme začít už u samotné rezervace, například přes Booking.com, kde hned můžete přes naši aplikaci nebo webové rozhraní začít komunikovat s hotelem, pošlete veškeré potřebné údaje, upřesníte termín příjezdu nebo třeba to, že chcete, aby na vás na pokoji čekalo oblíbené pití. Při příjezdu do hotelu už nemusíte nic řešit s recepčním, uděláte check in online a dostanete klíče, kartu nebo QR kód, pokud to hotel umožňuje a můžete rovnou do svého pokoje, bez čekání.

 

Už dávno nepůsobíte pouze v České republice, váš software využívají stovky hotelů po celém světě. Co vám pomohlo dostat se na trhu tak rychle do podvědomí?

Za hranice jsme vyrazili prakticky hned na počátku, cítil jsem v tom větší příležitost pro růst a měl jsem pár dobrých kontaktů, které nám hodně pomohly. Svět hotelových systémů se dlouho nemění, a tak jsme s revolučním, novým systémem celkem rychle prorazili.

 

Je Mews využitelný ve všech hotelech, nebo pouze v těch na nejvyšší úrovni?

Mews je využitelný v hotelech, v hostelech a ubytovacích zařízeních na jakékoliv úrovni, důležitý je pro nás počet lůžek, se kterými může systém pracovat. Princip Mews je použitelný prakticky na cokoliv, do budoucna klidně i pro rezervaci parkovacích míst.

 

Co vaši klienti na platformě od Mews nejvíce oceňují?

Snadnou použitelnost, intuitivní ovládání a také možnost sjednocení s dalšími systémy díky otevřeným API.

 

Kolik lidí se na vývoji Mews podílí a z jakých sektorů pocházejí?

Máme více než 300 lidí v několika evropských městech, samotné srdce Mews je v Praze, tady jsou hlavně vývojáři, obchodní zástupci a značná část vedení. Nejvíce zaměstnanců máme v sektoru informačních technologií.

 

Je dnes na trhu nějaký podobný projekt, nebo je Mews unikátní?

Hotelových systémů je na trhu několik, já však věřím, že to, jak k němu přistupujeme my, je právě to unikátní. Prakticky neustále náš systém zdokonalujeme a reagujeme na podněty a připomínky pro zlepšení.

 

Hodně mluvíte o tom, že je potřeba změnit způsob, jakým hotely přemýšlí o nabízení ubytování a s ním spojených produktů. Jak by tedy měly uvažovat?

Hotely by měly nabízet zážitek, nikoliv službu. V dnešní době už lidé nechtějí pouze místo na přespání, ale chtějí mít co nejautentičtější zážitek z místa, kde přebývají. V době e-commerce přece nemusíme řešit všechny požadavky s recepčním, ale můžeme mít vše řešené snadno a rychle přes mobil.

„Lidé na recepcích jsou dnes spíše prodavači než skutečnými hostiteli,“ říkáváte. Dochází v tomto směru, třeba i díky vašemu softwaru, k postupnému zlepšení?

Ano, dochází. Ve chvíli, kdy recepční nemusí dělat opakovanou a nudnou aktivitu u registrace každého hosta, tak se může zaměřit třeba na to, že hostům poradí nejlepší lokální podniky a místa. Může se jim stát průvodcem nebo zjistit více o jejich potřebách, které jim z ubytování udělají skutečný zážitek.

 

Pokud byste měl vybrat jednu věc, kterou podle vás ještě spousta hotelů dělá špatně, na čem by měly zapracovat?

Nemůžu říct, že něco dělají špatně, ale můžou to dělat lépe. Ubytovací zařízení by se měla více orientovat na zákazníka a jeho potřeby.

 

Poměrně nedávno jste získali investici 771 milionů korun od investičního fondu Battery Ventures. Proč jste si tohoto investora vybrali?

Líbila se nám jednání s nimi i to, že chápali naše potřeby a vizi. V portfoliu mají startupy z našeho odvětví, a tak pro nás mají i další přidanou hodnotu jako partneři.

 

Kam budou získané investice směřovat?

Do dalšího vývoje a rozšiřování našeho systému, také do dalšího růstu, k expanzi na další trhy a nabírání schopných lidí, kteří nám s tím vším pomůžou.

 

Jak vás napadlo podnikat zrovna v oblasti hotelnictví, která je dlouhodobě velmi konkurenční?

Řekl bych že to vyplynulo z mojí rodiny, která se v tomto odvětví dlouhodobě pohybuje, a tak jsem měl od útlého věku přístup k celému zákulisí hotelnictví.

 

Vy jste přitom nikdy neměl plány dělat byznys a podnikat. Čím to, že jste se nakonec na tuto dráhu vrhnul?

Asi osud, měl jsem prostě dobrý nápad a kolem sebe správné lidi.

 

Původně jste prý chtěl být spisovatelem. Proč to nevyšlo?

Třeba to ještě vyjde, kdo ví? (směje se)

 

Jaké máte nejen s platformou Mews, ale s celým startupem Mews Systems do budoucna plány?

Chtěl bych, abychom nadále rostli a rozšířili náš systém po celém světě, až toho dosáhneme, a možná už v průběhu, bychom rádi rozšířili svou působnost možná i mimo hotelnictví.

 

Martin Schwarz

 

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Rozhovory

KAŽDÝ NEMŮŽE ŽÍT A PODNIKAT V PRAZE

KAŽDÝ NEMŮŽE ŽÍT A PODNIKAT V PRAZE

Vydáno 10.1.2020

Příběh společnosti Alcaplast, výrobce sanitární techniky, kterou na jižní Moravě vybudovali Radka Prokopová s manželem Františkem Fabičovicem, vypadá pohádkově. Lídr oboru ve střední a východní Evropě si ale musel náročnou cestu na vrchol vyšlapat. „Náš segment je velice konkurenční, na trhu se potkáváme se světovými značkami a výrobci, proto musíme mít výrobky dotažené do posledního detailu,“ říká v rozhovoru výkonná ředitelka Alcaplastu.

BĚHEM KRIZE LIDÉ POTŘEBUJÍ VÍŘIVKY NEJVÍC

BĚHEM KRIZE LIDÉ POTŘEBUJÍ VÍŘIVKY NEJVÍC

Vydáno 8.1.2020

Až pojedete na prodloužený víkend do hotelového wellness a usednete tam do horké vířivky, je dost možné, že vám bude pohodlí zajišťovat výrobek od české firmy USSPA. Ta je totiž v oboru spa lídrem na českém trhu a velké jméno má i v rámci Evropy. „Při všech činnostech myslíme na nejpodstatnější věc: vířivky jsou pro zákazníkův užitek, jeho relaxaci a radost, to stojí na prvním místě,“ říká Kateřina Kadlecová.

POHYB VLASTNÍCH KAMIONŮ SLEDUJEME ONLINE

POHYB VLASTNÍCH KAMIONŮ SLEDUJEME ONLINE

Vydáno 6.1.2020

„Nejsem plnohodnotný kamioňák ani technický typ,“ říká o sobě Martina Šmídlová, která se téměř dvě dekády významně podílí na chodu společnosti Šmídl působící v kamionové přepravě. Největší problém oboru vidí především v nedostatku řidičů, budoucnost autonomních náklaďáků na silnicích je však podle ní stále vzdálená.

HOTELY BY MĚLY NABÍZET ZÁŽITEK, NIKOLIV SLUŽBU

HOTELY BY MĚLY NABÍZET ZÁŽITEK, NIKOLIV SLUŽBU

Vydáno 19.12.2019

„V dnešní době už lidé nechtějí pouze místo na přespání, ale také co nejautentičtější zážitek z místa, kde přebývají,“ tvrdí v rozhovoru pro Svět průmyslu Richard Valtr, který se svými kolegy po celém světě provozuje úspěšný hotelnický startup Mews. Podle něj by se recepční měli méně věnovat administrativě a více potřebám hosta.

Zobrazit Více