HOTELY BY MĚLY NABÍZET ZÁŽITEK, NIKOLIV SLUŽBU

Vydáno 19.12.2019 digitalizace

Rozhovor s Richardem Valtrem, zakladatelem startupu Mews Systems.

 

„V dnešní době už lidé nechtějí pouze místo na přespání, ale také co nejautentičtější zážitek z místa, kde přebývají,“ tvrdí v rozhovoru pro Svět průmyslu Richard Valtr, který se svými kolegy po celém světě provozuje úspěšný hotelnický startup Mews. Podle něj by se recepční měli méně věnovat administrativě a více potřebám hosta.

 

Od roku 2012 pod značkou Mews vyvíjíte moderní hotelový software, který automatizuje velkou část ubytovacího procesu. Jaká je hlavní myšlenka projektu a na jakém principu funguje? Co vše dokáže hotelový software klientům usnadnit?

Mews nabízí hotelům a jejich zákazníkům virtuální prostor pro komunikaci ještě před samotným začátkem pobytu, nejen v rámci jeho průběhu. Systém usnadňuje práci i personálu, protože všechny požadavky zákazníka putují přímo k lidem, kteří je mají vykonat. Návštěvník hotelu má díky tomu již personalizovaný zážitek tak, jak si jej přeje a nemusí vše řešit s recepcí až po svém příjezdu. Management hotelu může díky Mews snadněji řídit chod celého hotelu a pracovat se svým personálem i se službami.

 

Mohl byste tedy uvést modelový příklad, který funkci softwaru Mews ilustruje?

V podstatě můžeme začít už u samotné rezervace, například přes Booking.com, kde hned můžete přes naši aplikaci nebo webové rozhraní začít komunikovat s hotelem, pošlete veškeré potřebné údaje, upřesníte termín příjezdu nebo třeba to, že chcete, aby na vás na pokoji čekalo oblíbené pití. Při příjezdu do hotelu už nemusíte nic řešit s recepčním, uděláte check in online a dostanete klíče, kartu nebo QR kód, pokud to hotel umožňuje a můžete rovnou do svého pokoje, bez čekání.

 

Už dávno nepůsobíte pouze v České republice, váš software využívají stovky hotelů po celém světě. Co vám pomohlo dostat se na trhu tak rychle do podvědomí?

Za hranice jsme vyrazili prakticky hned na počátku, cítil jsem v tom větší příležitost pro růst a měl jsem pár dobrých kontaktů, které nám hodně pomohly. Svět hotelových systémů se dlouho nemění, a tak jsme s revolučním, novým systémem celkem rychle prorazili.

 

Je Mews využitelný ve všech hotelech, nebo pouze v těch na nejvyšší úrovni?

Mews je využitelný v hotelech, v hostelech a ubytovacích zařízeních na jakékoliv úrovni, důležitý je pro nás počet lůžek, se kterými může systém pracovat. Princip Mews je použitelný prakticky na cokoliv, do budoucna klidně i pro rezervaci parkovacích míst.

 

Co vaši klienti na platformě od Mews nejvíce oceňují?

Snadnou použitelnost, intuitivní ovládání a také možnost sjednocení s dalšími systémy díky otevřeným API.

 

Kolik lidí se na vývoji Mews podílí a z jakých sektorů pocházejí?

Máme více než 300 lidí v několika evropských městech, samotné srdce Mews je v Praze, tady jsou hlavně vývojáři, obchodní zástupci a značná část vedení. Nejvíce zaměstnanců máme v sektoru informačních technologií.

 

Je dnes na trhu nějaký podobný projekt, nebo je Mews unikátní?

Hotelových systémů je na trhu několik, já však věřím, že to, jak k němu přistupujeme my, je právě to unikátní. Prakticky neustále náš systém zdokonalujeme a reagujeme na podněty a připomínky pro zlepšení.

 

Hodně mluvíte o tom, že je potřeba změnit způsob, jakým hotely přemýšlí o nabízení ubytování a s ním spojených produktů. Jak by tedy měly uvažovat?

Hotely by měly nabízet zážitek, nikoliv službu. V dnešní době už lidé nechtějí pouze místo na přespání, ale chtějí mít co nejautentičtější zážitek z místa, kde přebývají. V době e-commerce přece nemusíme řešit všechny požadavky s recepčním, ale můžeme mít vše řešené snadno a rychle přes mobil.

„Lidé na recepcích jsou dnes spíše prodavači než skutečnými hostiteli,“ říkáváte. Dochází v tomto směru, třeba i díky vašemu softwaru, k postupnému zlepšení?

Ano, dochází. Ve chvíli, kdy recepční nemusí dělat opakovanou a nudnou aktivitu u registrace každého hosta, tak se může zaměřit třeba na to, že hostům poradí nejlepší lokální podniky a místa. Může se jim stát průvodcem nebo zjistit více o jejich potřebách, které jim z ubytování udělají skutečný zážitek.

 

Pokud byste měl vybrat jednu věc, kterou podle vás ještě spousta hotelů dělá špatně, na čem by měly zapracovat?

Nemůžu říct, že něco dělají špatně, ale můžou to dělat lépe. Ubytovací zařízení by se měla více orientovat na zákazníka a jeho potřeby.

 

Poměrně nedávno jste získali investici 771 milionů korun od investičního fondu Battery Ventures. Proč jste si tohoto investora vybrali?

Líbila se nám jednání s nimi i to, že chápali naše potřeby a vizi. V portfoliu mají startupy z našeho odvětví, a tak pro nás mají i další přidanou hodnotu jako partneři.

 

Kam budou získané investice směřovat?

Do dalšího vývoje a rozšiřování našeho systému, také do dalšího růstu, k expanzi na další trhy a nabírání schopných lidí, kteří nám s tím vším pomůžou.

 

Jak vás napadlo podnikat zrovna v oblasti hotelnictví, která je dlouhodobě velmi konkurenční?

Řekl bych že to vyplynulo z mojí rodiny, která se v tomto odvětví dlouhodobě pohybuje, a tak jsem měl od útlého věku přístup k celému zákulisí hotelnictví.

 

Vy jste přitom nikdy neměl plány dělat byznys a podnikat. Čím to, že jste se nakonec na tuto dráhu vrhnul?

Asi osud, měl jsem prostě dobrý nápad a kolem sebe správné lidi.

 

Původně jste prý chtěl být spisovatelem. Proč to nevyšlo?

Třeba to ještě vyjde, kdo ví? (směje se)

 

Jaké máte nejen s platformou Mews, ale s celým startupem Mews Systems do budoucna plány?

Chtěl bych, abychom nadále rostli a rozšířili náš systém po celém světě, až toho dosáhneme, a možná už v průběhu, bychom rádi rozšířili svou působnost možná i mimo hotelnictví.

 

Martin Schwarz

 

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

HARDYS
Asseco

Rozhovory

Rozdíl mezi sci-fi a realitou bývá jen několik jednotek až desítek let

Rozdíl mezi sci-fi a realitou bývá jen několik jednotek až desítek let

Vydáno 17.2.2021

Superpočítače pomáhají s koronavirem, termojadernou fúzí, předpovědí počasí a klimatických změn, plánováním chirurgických zákroků nebo optimalizací výrobních procesů v průmyslu. „Srdcem a zároveň mozkem továrny budoucnosti bude superpočítač, který bude zpracovávat a analyzovat data ze všech kamer a senzorů a řídit chod celé továrny včetně vyhodnocování poruch a nutnosti údržby jednotlivých zařízení,“ říká profesor Tomáš […]

NEJNEBEZPEČNĚJŠÍ KONCOVÉ ZAŘÍZENÍ JE UŽIVATEL

NEJNEBEZPEČNĚJŠÍ KONCOVÉ ZAŘÍZENÍ JE UŽIVATEL

Vydáno 10.2.2021

Kybernetická bezpečnost je v průmyslu stále důležitějším aspektem, a to zejména v době, kdy firmy usilují o vyšší stupeň automatizace, robotizace nebo digitalizace. „Důležitým parametrem a limitem bezpečnosti v průmyslu je provozuschopnost a obnovitelnost zařízení,“ upozorňuje Jiří Kasner, předseda představenstva společnosti COLSYS – AUTOMATIK, a.s. Přibližně deset let se mluví o průmyslu 4.0? Nakolik se […]

Digitální transformace jako předpoklad budoucího úspěchu

Digitální transformace jako předpoklad budoucího úspěchu

Vydáno 19.1.2021

Digitální transformace je pojem, který se dnes skloňuje ve všech pádech. Jaké hodnoty přináší výrobním firmám a jaký je stav českého průmyslu z hlediska digitální transformace? Zeptali jsme se Ing. Eduarda Palíška, Ph.D., MBA, generálního ředitele Siemens Česká republika, člena představenstva Svazu průmyslu a dopravy ČR a Rady pro výzkum, vývoj a inovace. Skupina Siemens Česká republika je součástí […]

Moderní mobilita je tady!

Moderní mobilita je tady!

Vydáno 19.11.2020

Rozhovor s Jarmilou Plachou Před časem se v některých studiích uvádělo, že automobilkám budou postupně klesat zisky z prodeje samotných aut a na významu bude nabývat profit v podobě služeb spojených s užíváním vozu. Nakolik se tato představa naplňuje? V automobilovém průmyslu jsme svědky postupného trendu, který je patrný i v jiných odvětvích – a to směřování od samotného produktu ke službě, kterou platím […]

Zobrazit Více