Stát pomůže i stavebnictví, navýšil rozpočet na dopravní infrastrukturu

Vydáno 31.3.2020 stavebnictví

Ve výjimečných případech je potřeba přijímat výjimečná opatření. Stát se proto rozhodl navýšit letošní rozpočet na investice do dopravní infrastruktury. Celkově na tuto položku přidá 6,5 miliard korun, celkově tak bude rozpočet činit 113 miliard. Vládou schválený návrh by měl pomoci při současné krizi udržet úroveň stavebnictví a zaměstnání v oboru. Některé dopravní stavby totiž byly kvůli aktuální situaci zastaveny.

Minulý rok měl Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) rozpočet původně kolem 86 miliard korun, nakonec však výdaje vzrostly na 101 miliard.

„V době krize budeme navyšovat investice, abychom ochránili stavební ruch a firmy ve stavebnictví, pracovní sílu ve oboru a také profese a řemesla na něj navázané,“ komentoval v pondělí 30. března ministr dopravy Karel Havlíček.

Současná krize kolem koronaviru se projevila i u dopravních staveb, které se tak mohou zpozdit. V minulém týdnu dočasně zastavila své práce například stavební společnost Eurovia, která dosud pracovala na několika dálničních úsecích, včetně D1, a rovněž na některých železničních stavbách.

Rozpočet SFDI pro letošní rok byl navyšován už v předchozích měsících. Ministerstvo dopravy původně počítalo s výdaji okolo 87 miliard, ale postupným navyšováním z rozpočtových rezerv a evropských fondů se balík peněz na dopravní stavby dostal na téměř 107 miliard korun.

SFDI funguje od roku 2001. Od té doby rozdělil na financování dopravních staveb více než 1,1 bilionu korun. K nejdražším projektům patřila stavba dálnice D8 a železničního tunelu v Ejpovicích.

 

Martin Schwarz

 

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Rozhovory

Vize digitálního závodu Continental

Vize digitálního závodu Continental

Vydáno 27.7.2021

Koncept digitálního závodu je pojem, který dnes řeší nespočet společností. Jakým způsobem se ,,mění“ společnost Continental Automotive Czech Republic? Jaké trendy udává závod v Brandýse nad Labem, jakožto nominovaný modelový závod pro digitalizaci? Zeptali jsme se Tomáše Vondráka, který jako první Čech usedl do vedení firmy a v současnosti zastává pozici Plant Manager (čtyř závodů […]

TECHNOLOGIE LIBS NA MARSU I V BRNĚ

TECHNOLOGIE LIBS NA MARSU I V BRNĚ

Vydáno 15.6.2021

Rozhovor s doc. Pavlem Pořízkou, Ph.D., vedoucím výzkumného týmu zabývajícího se laserovou spektroskopií, nejen o jejím využití, ale i o vlastním start-upu Lightigo. Úspěchy brněnských vědců s technologií LIBS tak zasahují do širokého spektra odvětví.   Interdisciplinární výzkum a vývoj kombinuje inženýrství, fyziku plazmatu, analytickou chemii, statistiku i například biologii. Jak je vůbec možné a náročné tohle […]

Apple a udržitelnost

Apple a udržitelnost

Vydáno 21.4.2021

Jak se dostat do Apple týmu v Kalifornii? Rozhovor s Honzou Dvorským nejen o jeho cestě vývojáře, ale také o ekologické udržitelnosti společnosti a problematice samotné. Společnost Apple zná jistě každý. Mohl byste nám stručně popsat, jak se tak mladý člověk jako vy dostal až do týmu v Kalifornii? Po vysoké škole na ČVUT v Praze jsem […]

Rozdíl mezi sci-fi a realitou bývá jen několik jednotek až desítek let

Rozdíl mezi sci-fi a realitou bývá jen několik jednotek až desítek let

Vydáno 17.2.2021

Superpočítače pomáhají s koronavirem, termojadernou fúzí, předpovědí počasí a klimatických změn, plánováním chirurgických zákroků nebo optimalizací výrobních procesů v průmyslu. „Srdcem a zároveň mozkem továrny budoucnosti bude superpočítač, který bude zpracovávat a analyzovat data ze všech kamer a senzorů a řídit chod celé továrny včetně vyhodnocování poruch a nutnosti údržby jednotlivých zařízení,“ říká profesor Tomáš […]

Zobrazit Více