Stát pomůže i stavebnictví, navýšil rozpočet na dopravní infrastrukturu

Vydáno 31.3.2020 stavebnictví

Ve výjimečných případech je potřeba přijímat výjimečná opatření. Stát se proto rozhodl navýšit letošní rozpočet na investice do dopravní infrastruktury. Celkově na tuto položku přidá 6,5 miliard korun, celkově tak bude rozpočet činit 113 miliard. Vládou schválený návrh by měl pomoci při současné krizi udržet úroveň stavebnictví a zaměstnání v oboru. Některé dopravní stavby totiž byly kvůli aktuální situaci zastaveny.

Minulý rok měl Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) rozpočet původně kolem 86 miliard korun, nakonec však výdaje vzrostly na 101 miliard.

„V době krize budeme navyšovat investice, abychom ochránili stavební ruch a firmy ve stavebnictví, pracovní sílu ve oboru a také profese a řemesla na něj navázané,“ komentoval v pondělí 30. března ministr dopravy Karel Havlíček.

Současná krize kolem koronaviru se projevila i u dopravních staveb, které se tak mohou zpozdit. V minulém týdnu dočasně zastavila své práce například stavební společnost Eurovia, která dosud pracovala na několika dálničních úsecích, včetně D1, a rovněž na některých železničních stavbách.

Rozpočet SFDI pro letošní rok byl navyšován už v předchozích měsících. Ministerstvo dopravy původně počítalo s výdaji okolo 87 miliard, ale postupným navyšováním z rozpočtových rezerv a evropských fondů se balík peněz na dopravní stavby dostal na téměř 107 miliard korun.

SFDI funguje od roku 2001. Od té doby rozdělil na financování dopravních staveb více než 1,1 bilionu korun. K nejdražším projektům patřila stavba dálnice D8 a železničního tunelu v Ejpovicích.

 

Martin Schwarz

 

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Asseco

Rozhovory

Ochranné pomůcky chceme zařadit do výrobního programu

Ochranné pomůcky chceme zařadit do výrobního programu

Vydáno 11.5.2020

Rozhovor s Petrem Galatíkem, jednatelem společnosti G3 s.r.o.   Za normálních okolností vyrábí lepidla, suché zipy nebo protiskluzné pásky. I společnost G3 však rychle zareagovala na situaci kolem koronaviru a částečně upravila výrobu – rozjela produkci ochranných štítů. „Ochranné pomůcky dodáváme všem potřebným, kteří nás osloví,“ říká Petr Galatík.   Vaše společnost je dodavatelem lepidel, […]

Kdo jednou vyzkouší carsharing, nechce po městě cestovat jinak

Kdo jednou vyzkouší carsharing, nechce po městě cestovat jinak

Vydáno 7.5.2020

Rozhovor s Michalem Pecinou, provozně technickým ředitelem společnosti CAR4WAY:   „Stačí se online zaregistrovat, stáhnout naši aplikaci do mobilu, přihlásit se a vybrat auto. To si zarezervujete a za okamžik vám dorazí SMS s navigací. Dojdete k vozidlu, přiložíte čipovou kartu k čelnímu sklu, načež se automobil odemkne a je váš,“ popisuje Michal Pecina, jak fungují služby carsharingu. Sdílená mobilita je ve velkých […]

Tvoříme opravdovou náhradu běžného ventilátoru

Tvoříme opravdovou náhradu běžného ventilátoru

Vydáno 7.5.2020

Rozhovor s Tomášem Kaplerem, zakladatelem a koordinátorem projektu CoroVent:   Neseděli, nekoukali a začali pracovat. Tým kolem zakladatele projektu CoroVent Tomáše Kaplera od března vyvíjí a vyrábí plicní ventilátory, které mají pomoci zachraňovat životy v době koronavirové pandemie. Jejich velká přednost? Dají se sestrojit za mnohonásobně nižší cenu než ostatní přístroje tohoto typu na trhu. „Náš ventilátor je vytvářený pro […]

AUTOMATIZACE PIVOVARU POMÁHÁ ELIMINOVAT VÝKYVY KVALITY

AUTOMATIZACE PIVOVARU POMÁHÁ ELIMINOVAT VÝKYVY KVALITY

Vydáno 3.4.2020

Rozhovor s Tomášem Kinčlem, odborným pracovníkem v pivovarství na Vysoké škole chemicko-technologické v Praze   Stejně jako většině potravinářského průmyslu, ani pivovarnictví se nevyhnul trend automatizace. A není na tom nic špatného. „Hlavním přínosem automatizace pivovarů je standardnost. Zákazníci očekávají, že určitá značka bude chutnat vždy podobně,“ říká v rozhovoru pro Svět průmyslu Tomáš Kinčl.   […]

Zobrazit Více