ABECEDA ČESKÉHO PRŮMYSLU – část 2.

Vydáno 23.11.2020 blumenbeckerblumenbecker pragbocoboco pardubice machinesborgers csbosal črbrano groupbrembo czech

Pro Svět průmyslu jsme sestavili žebříček, který by se dal označit jako Abeceda nejvýznamnějších českých firem. Od tohoto čísla vám začneme postupně přibližovat jednotlivá „písmenka“ této bohaté „abecedy“ českého průmyslu.

 

BLUMENBECKER PRAG
průmyslová automatizace

Mezinárodní skupina zaměřující se na služby pro průmysl je rozdělena do tří segmentů: Industrial-Automation, Industrial-Trade a Industrial-Service.
Firma poskytuje služby pro automatizaci procesů, řídicí technologie, průmyslovou údržbu a zajišťuje potřeby průmyslových sektorů. Společnosti působí v Německu, Číně, USA, Rusku, Indii, Ukrajině, Polsku, Česku a na Slovensku. Klientům pomáhají při instalaci průmyslových zařízení, relokaci továren a při automatizačních projektech. Firma vykazuje obrat ve výši přes 200 milionů eur a celosvětově zaměstnává víc než 130 pracovníků. V Česku podnik vloni vykázal tržby za prodeje výrobků a služeb ve výši 351 milionů korun.

BOCO PARDUBICE MACHINES
stroje a zařízení

Společnost vznikla v roce 1994 se zaměřením na strojírenskou výrobu, v současnosti zaměstnává okolo stovky pracovníků. Firma nabízí výrobu regranulačních a recyklačních extruzních linek na zpracování plastových materiálů a recyklaci plastových výrobků a odpadů. Dále se věnuje produkci vytlačovacích technologických extruzních linek na různé druhy profilů, ploché fólie, trubek atd. Portfolio zahrnuje rovněž výrobu a renovaci plastikářských a gumárenských šneků, komor, válců,
nástrojů, vytlačovacích trysek, plochých i spirálových hlav. Boco Pardubice machines působí v těchto zemích: Slovensko, Německo a Švýcarsko, Rusko a Ukrajina, Litva, Bulharsko, Austrálie, Portugalsko a Polsko.

BORGERS CS
automobilový průmysl

Česká pobočka je součástí německé Borgers Group, která čítá 23 výrobních
závodů v Evropě, USA a Číně. V počátcích své existence se firma založená v roce 1866 zaměřovala na výrobu polstrování pro kočáry, posléze se přeorientovala na automobily. Dnes je společnost dodavatelem většiny světových automobilek. V Rokycanech a dalších třech provozech na Plzeňsku se vyrábějí díly pro vozy značek jako Volkswagen, BMW, Mercedes, Porsche i Bentley a Rolls Royce. Jedná se o netkané textilie a výlisky z převážně recyklovaných materiálů, jež se využívají v interiérech, zavazadlovém prostoru a na dalších místech, kde slouží například
k odhlučnění vozu. Firma zaměstnává 3000 zaměstnanců a v Česku má
čtyři provozy. V roce 2018 společnost dosáhla tržeb ve výši téměř 5,3 miliardy korun.

BOSAL ČR
automobilový průmysl

Celosvětově působící firma, která byla v roce 1923 založena v Nizozemsku Karlem Bosem, vyrábí výfukové systémy tažná zařízení, katalyzátory, zvedáky, střešní nosiče a další součástky pro automobilový průmysl. Ve svém českém závodě v Brandýse nad Labem produkuje výfukové systémy a katalyzátory a zaměstnává více než 500 pracovníků. Vloni společnost celosvětově dosáhla obratu 400 milionů eur, zaměstnávala 2200 zaměstnanců, provozovala 12 výrobních závodů, sedm distribučních a pět R&D center. Loňské tržby české pobočky překročily 5,9 miliardy korun.

BRANO GROUP
automobilový průmysl

Společnost, která za dva roky oslaví 160 let na trhu, sídlí v Hradci nad Moravicí a zahrnuje několik výrobních firem v Česku i po světě. Pro automobilovou sféru skupina dodává pedálové sestavy, plastové díly, dveřní systémy, autodíly pro užitková vozidla, tažná zařízení nebo zvedáky. V loňském roce společnost utržila 6,7 miliardy korun.

BREMBO CZECH
automobilový průmysl

Firma vznikla v roce 1961 v severoitalském Bergamu. V současnosti vyrábí a dodává brzdové kotouče nebo kompletní brzdové sestavy pro světové výrobce automobilů a motocyklů. Výrobní závody Brembo najdete v 16 zemích světa – v Evropě, Asii i Americe. Český závod Brembo Czech sídlí v Ostravě– Hrabové od roku 2011 a zaměstnává na 1200 zaměstnanců. Vyrábí brzdové moduly pro osobní automobily Land Rover, Audi, BMW, Porsche či Mercedes-Benz. V Brembo Czech probíhá kompletní výrobní proces od odlévání brzdových třmenů a dalších podvozkových částí z hliníku, přes obrábění, povrchovou úpravu, až po finální montáž brzdového modulu. V roce 2019 firma vykázala snížení tržeb z prodeje výrobků a služeb oproti minulému roku o 22 %, resp. o 1,58 miliardy korun. Důvod spočíval především v ukončení jednoho z výrobních programů.

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Rozhovory

Vize digitálního závodu Continental

Vize digitálního závodu Continental

Vydáno 27.7.2021

Koncept digitálního závodu je pojem, který dnes řeší nespočet společností. Jakým způsobem se ,,mění“ společnost Continental Automotive Czech Republic? Jaké trendy udává závod v Brandýse nad Labem, jakožto nominovaný modelový závod pro digitalizaci? Zeptali jsme se Tomáše Vondráka, který jako první Čech usedl do vedení firmy a v současnosti zastává pozici Plant Manager (čtyř závodů […]

TECHNOLOGIE LIBS NA MARSU I V BRNĚ

TECHNOLOGIE LIBS NA MARSU I V BRNĚ

Vydáno 15.6.2021

Rozhovor s doc. Pavlem Pořízkou, Ph.D., vedoucím výzkumného týmu zabývajícího se laserovou spektroskopií, nejen o jejím využití, ale i o vlastním start-upu Lightigo. Úspěchy brněnských vědců s technologií LIBS tak zasahují do širokého spektra odvětví.   Interdisciplinární výzkum a vývoj kombinuje inženýrství, fyziku plazmatu, analytickou chemii, statistiku i například biologii. Jak je vůbec možné a náročné tohle […]

Apple a udržitelnost

Apple a udržitelnost

Vydáno 21.4.2021

Jak se dostat do Apple týmu v Kalifornii? Rozhovor s Honzou Dvorským nejen o jeho cestě vývojáře, ale také o ekologické udržitelnosti společnosti a problematice samotné. Společnost Apple zná jistě každý. Mohl byste nám stručně popsat, jak se tak mladý člověk jako vy dostal až do týmu v Kalifornii? Po vysoké škole na ČVUT v Praze jsem […]

Rozdíl mezi sci-fi a realitou bývá jen několik jednotek až desítek let

Rozdíl mezi sci-fi a realitou bývá jen několik jednotek až desítek let

Vydáno 17.2.2021

Superpočítače pomáhají s koronavirem, termojadernou fúzí, předpovědí počasí a klimatických změn, plánováním chirurgických zákroků nebo optimalizací výrobních procesů v průmyslu. „Srdcem a zároveň mozkem továrny budoucnosti bude superpočítač, který bude zpracovávat a analyzovat data ze všech kamer a senzorů a řídit chod celé továrny včetně vyhodnocování poruch a nutnosti údržby jednotlivých zařízení,“ říká profesor Tomáš […]

Zobrazit Více