FIRMA ORIENTOVANÁ NA BUDOUCNOST

Vydáno 25.11.2020

Logistická firma FM Logistic se v Česku soustřeďuje na komplexní servis pro FMCG segment a rozvoj omnichannelu v rámci tradičních společností, zároveň i přímo na klasickou e -commerce logistiku pro e-shopy.  Vzhledem k sílícímu trendu na konsolidaci skladů pro více zemí v rámci střední Evropy plánuje FM postavit sklad na jižní Moravě obsluhující Čechy, Slovensko, Maďarsko a Rakousko. Společnost však investuje nejen do rozšiřování své působnosti, ale i do inovací, a to nejen co se týče automatizace, ale i v rámci pracovního a životního prostředí.

Můžete prosím krátce představit společnost? Jaký byl její vývoj v posledních letech a jaké je její postavení na trhu dnes (rozšiřování působnosti ve střední Evropě…)

Historie společnosti FM Logistic se píše více než 50 let. Původní společnost byla založena ve Francii v roce 1967 rodinami Faure a Machet. V 90. letech 20. století využila společnost otevření východoevropských trhů a stala se v této části kontinentu logistickým prvním průkopníkem s mezinárodním přesahem. Česká pobočka společnosti FM Logistic byla založena v roce 1996 a od té doby poskytuje své služby známým společnostem z různých odvětví jako je FMCG, retail, e-commerce, high value goods. FM Logistic v České republice operuje v různých režimech skladování a se svými 500 zaměstnanci se zaměřuje na komplexní nabídku portfolia služeb. Zásadní zlom nastal v roce 2010, kdy jsme začali silně růst a získali jsme nové klienty z pro FM netradičních segmentů, jako jsou hračky, tabákoví producenti a v poslední době e-commerce. Rozšířili jsme místa působnosti – platformy Jirny, Lovosice. Spojili jsme se do středoevropského clusteru a máme unifikované solution pro cross border distribuci v celé střední Evropě – jedna business unit.

V čem se FM Logistic odlišuje od ostatních firem působících v oblasti přepravy a logistiky? Nabízíte nějaká specifická řešení?

Business model FM Logistic je založený na poskytování komplexních logistických služeb (návoz zboží z továren, skladování, obalové úpravy a další VAS, distribuce k finálním zákazníkům) ve velkých multicustomer a multiactivity platformách, které z velké části i vlastníme a postupně do něj získáváme zákazníky, kteří mohou využít synergii velkého skladu s ostatními klienty napříč všemi aktivitami. V neposlední řadě se FM zaměřuje na omnichanel, myšleno doručování zboží pro naše klienty různými distribučními kanály – B2B pro retail, B2C pro konečné zákazníky.
Specifické řešení pro čistě e-commerce klienty je momentálně nejsilnější driver pro růst v České republice.

Jak plánujete nadále zlepšovat svoje služby? Je nějaký požadavek ze strany zákazníků, který nabývá na stále větší důležitosti?

V současné době vidíme silný trend našich zákazníků na konsolidaci skladu pro více zemí v rámci střední Evropy, kde ideální lokace z hlediska distribučních nákladů je jižní Morava. Proto i naším cílem je otevřít sklad na jižní Moravě s distribuci zboží do CZ, SK, HU a AT. Připojení Rakouska k logistice ve střední Evropě je důležitá konsolidace trhů pro všechny FMCG zákazníky.
Omnichanel – zásadní změna trendu, kdy většina našich klasických FMCG klientů rozšiřuje distribuci další kanály jako e-commerce prodejní kanál B2C i B2B, FM má na toto perfektní řešení a umíme nabídnout klientovi vyšší přidanou hodnotu spojenou s řešením pro více distribučních kanálů pod jednou střechou FM.
E-commerce pro západní Evropu – další velmi silný trend je přesun logistiky pro e-commerce z Německa do Čech, konkrétně do oblasti severozápadních Čech poblíž hranic s Německem. FM operuje multicustomer site v Lovosicích zaměřený na e-commerce logistiku pro západní Evropu. V tomto případě mohou naší zákazníci využít (oproti logistice z Německa) nižších nakladu na skladování a pracovní sílu, hlavně vyšší flexibilitu pracovní síly, která je nezbytná pro e-commerce logistiku, a blízkosti dep kurýrních společností v Německu, které doručují balíkové zásilky po Německu jako domestic zásilku.
CitiLogin – plánujeme přenést fungující city logistiku ze Španělska, Italie a Paříže, city logistika znamená ve zkratce konsolidační crossdockový hub provozovaný FM poblíž velkého města, do kterého se vozí zásilky různých dodavatelů, konsolidují se a distribuují do center měst ekologickými vozidly. Znamená to omezení počtu nevytížených aut vjíždějících do center měst, snížení ekologické stopy distribučních vozidel, vše v souladu s plány velkých měst omezit provoz v centru.

Jak vidíte další vývoj automatizace v rámci společnosti? Plánujete v této oblasti další investice?

Společnost investuje do inovací nejen v automatizaci, ale také do pracovního prostředí a ergonomie pro zaměstnance. Inovace je pro společnost prioritou se specializovaným týmem, který zkoumá témata jako drony, automaticky řízené vozíky, školení virtuálních vysokozdvižných vozíků, automatizace robotů, externí pomoc při zvedání, poloautomatické vychystávací linky nejen pro e-commerce aktivity atd. Mnohé z nich jsou již implementovány v mnoha našich skladech po celém světě.

Jak se společnost staví k otázce udržitelného rozvoje? Jaká opatření zavedla či plánuje zavést?

Udržitelný rozvoj je již několik let jedním z našich hlavních strategických pilířů.
Naším cílem je dosáhnout neutrálních budov do roku 2030 a snížit dopravní stopu. Například rozšiřujeme dodávky elektřiny do našich skladů o elektřinu vyrobenou na 100% z obnovitelných zdrojů. Tento projekt zahájený v roce 2019 v našem skladu na Slovensku bude od ledna 2021 pokrývat všechny naše sklady v České republice a v Polsku. Tuto iniciativu doplňují další akce, které jsou konkrétnější pro oblast dodavatelského řetězce a jsou prováděny ve spolupráci s našimi klienty. Například „Zero waste operations“, které umožňují recyklaci spotřebního materiálu na jedno použití a jeho opětovné použití místo klasického výplňového materiálu.

Jaké jsou současné či očekávané trendy na trhu? Jak změnil covid-19 fungování společnosti? Jak se společnost vypořádala s výzvou světové pandemie?

Covid 19 opět zvýšil důraz na omnichanel jako jedinou správnou cestu pro všechny dodavatele zboží na trh. Potřeba spolupráce se společnostmi, které díky multicustomer platformám jsou schopni nabídnout zákazníkům flexibilitu a mají více platforem ve střední Evropě potřebných pro záložní řešení v případě uzavření skladu nebo dokonce hranic v jednotlivých zemích.Zároveň očekáváme změny na HR trhu, kde poměr vlastních pracovníků vs agenturní pracovníci bude růst, protože závislost na zahraničních agenturních pracovnících způsobuje problémy v případě uzavření hranic.

Můžete stručně pohovořit nasazení nových technologií a jejich výhodách (např. digitalizace)?

Digitalizace a inovace se přímo promítají do zvýšení konkurenceschopnosti společnosti.
Robotizace a automatizace procesů tím, že zvyšuje bezpečnost práce, zvyšuje efektivitu a eliminuje lidské chyby, znamená nižší provozní náklady a zkracuje dobu vyřizování objednávek. Ve střední Evropě je automatizace ve srovnání s úrovní odměňování poměrně drahá. Je také do značné míry závislá na typu podporovaného produktu, který neumožňuje rychlou návratnost investic a může dokonce vést ke ztrátám. Proto stojí za to být opatrný, investovat zde a zvolit nejflexibilnější řešení, zejména v době pandemie. 

FM logistic - práce, kariéra, volná místa | VímVíc.cz

Štěpán Ladányi, obchodní ředitel pro ČR a SR

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Rozhovory

Vize digitálního závodu Continental

Vize digitálního závodu Continental

Vydáno 27.7.2021

Koncept digitálního závodu je pojem, který dnes řeší nespočet společností. Jakým způsobem se ,,mění“ společnost Continental Automotive Czech Republic? Jaké trendy udává závod v Brandýse nad Labem, jakožto nominovaný modelový závod pro digitalizaci? Zeptali jsme se Tomáše Vondráka, který jako první Čech usedl do vedení firmy a v současnosti zastává pozici Plant Manager (čtyř závodů […]

TECHNOLOGIE LIBS NA MARSU I V BRNĚ

TECHNOLOGIE LIBS NA MARSU I V BRNĚ

Vydáno 15.6.2021

Rozhovor s doc. Pavlem Pořízkou, Ph.D., vedoucím výzkumného týmu zabývajícího se laserovou spektroskopií, nejen o jejím využití, ale i o vlastním start-upu Lightigo. Úspěchy brněnských vědců s technologií LIBS tak zasahují do širokého spektra odvětví.   Interdisciplinární výzkum a vývoj kombinuje inženýrství, fyziku plazmatu, analytickou chemii, statistiku i například biologii. Jak je vůbec možné a náročné tohle […]

Apple a udržitelnost

Apple a udržitelnost

Vydáno 21.4.2021

Jak se dostat do Apple týmu v Kalifornii? Rozhovor s Honzou Dvorským nejen o jeho cestě vývojáře, ale také o ekologické udržitelnosti společnosti a problematice samotné. Společnost Apple zná jistě každý. Mohl byste nám stručně popsat, jak se tak mladý člověk jako vy dostal až do týmu v Kalifornii? Po vysoké škole na ČVUT v Praze jsem […]

Rozdíl mezi sci-fi a realitou bývá jen několik jednotek až desítek let

Rozdíl mezi sci-fi a realitou bývá jen několik jednotek až desítek let

Vydáno 17.2.2021

Superpočítače pomáhají s koronavirem, termojadernou fúzí, předpovědí počasí a klimatických změn, plánováním chirurgických zákroků nebo optimalizací výrobních procesů v průmyslu. „Srdcem a zároveň mozkem továrny budoucnosti bude superpočítač, který bude zpracovávat a analyzovat data ze všech kamer a senzorů a řídit chod celé továrny včetně vyhodnocování poruch a nutnosti údržby jednotlivých zařízení,“ říká profesor Tomáš […]

Zobrazit Více