Společnost Ford přichází s hands-free řízením

Vydáno 15.4.2021 automotiveautomotive industryFordGeneral MotorsGMhands free drivinghands free systemTesla

Společnost Ford uvede svou novou funkci hands-free jízdy na 2021 F-150 Trucku a na některých modelech 2021 Mustang Mach-E. Učiní tak prostřednictvím aktualizace softwaru později tohoto roku. Automobilka tuto funkci vyvinula, aby konkurovala podobným systémům od společností Tesla a GM.

„Tato funkce hands-free – která využívá kamery, radarové senzory a software k zajištění kombinace adaptivního tempomatu, centrování jízdního pruhu a rozpoznávání značek rychlosti – prošla asi 500 000 mil vývojového testování,“ zdůraznil Ford ve svém oznámení a tweetu od generálního ředitele Jima Farleyho. Systém má také kameru v kabině, která monitoruje pohled očí a polohu hlavy, aby zajistila, že oči řidiče zůstanou na silnici.

Jim Farley BlueCruise cruiser 2021 ford tesla gm hands free driving

Systém handsfree bude k dispozici u vozidel vybavených technologií Ford Co-Pilot360 Technology a bude fungovat pouze na určitých úsecích rozdělených dálnic. Systém, který bude spuštěn prostřednictvím aktualizací softwaru později v tomto roce, bude zpočátku k dispozici na více než 100 000 mil dálnic v Severní Americe.

GM Super Cruise využívá kombinaci lidar dat, vysoce přesných GPS, kamer a radarových senzorů a také systém pozornosti řidiče, který monitoruje osobu za volantem, aby zajistila, že si udržuje pozornost. Na rozdíl od asistenčního systému autopilota Tesla, uživatelé Super Cruise nemusí mít ruce za volantem. Jejich oči však musí směřovat rovně.

Funkce Autopilot společnosti Tesla také kombinuje senzory, jako jsou kamery a radary, výpočetní výkon a software. Autopilot, který je standardem u všech nových vozidel Tesla, bude ve svém pruhu automaticky řídit, zrychlovat a brzdit.

Společnost uvedla, že takzvaná hands-free technologie BlueCruise bude v budoucnu nabízena i v dalších modelech vozidel Ford. Řidiči, kteří se rozhodnou pro tuto technologii, budou mít přístup k automatické aktualizaci softwaru. Ford uvedl, že budoucí vylepšení budou zahrnovat funkci, která umožní vozidlu měnit jízdní pruhy klepnutím na indikátor směrových světel, a také funkci, která bude předpovídat a poté upravovat rychlost vozidla pro kruhové objezdy a zatáčky. Společnost také uvedla, že plánuje nabízet pravidelné aktualizace mapování.

 

zdroj: Techcrunch

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Rozhovory

Vize digitálního závodu Continental

Vize digitálního závodu Continental

Vydáno 27.7.2021

Koncept digitálního závodu je pojem, který dnes řeší nespočet společností. Jakým způsobem se ,,mění“ společnost Continental Automotive Czech Republic? Jaké trendy udává závod v Brandýse nad Labem, jakožto nominovaný modelový závod pro digitalizaci? Zeptali jsme se Tomáše Vondráka, který jako první Čech usedl do vedení firmy a v současnosti zastává pozici Plant Manager (čtyř závodů […]

TECHNOLOGIE LIBS NA MARSU I V BRNĚ

TECHNOLOGIE LIBS NA MARSU I V BRNĚ

Vydáno 15.6.2021

Rozhovor s doc. Pavlem Pořízkou, Ph.D., vedoucím výzkumného týmu zabývajícího se laserovou spektroskopií, nejen o jejím využití, ale i o vlastním start-upu Lightigo. Úspěchy brněnských vědců s technologií LIBS tak zasahují do širokého spektra odvětví.   Interdisciplinární výzkum a vývoj kombinuje inženýrství, fyziku plazmatu, analytickou chemii, statistiku i například biologii. Jak je vůbec možné a náročné tohle […]

Apple a udržitelnost

Apple a udržitelnost

Vydáno 21.4.2021

Jak se dostat do Apple týmu v Kalifornii? Rozhovor s Honzou Dvorským nejen o jeho cestě vývojáře, ale také o ekologické udržitelnosti společnosti a problematice samotné. Společnost Apple zná jistě každý. Mohl byste nám stručně popsat, jak se tak mladý člověk jako vy dostal až do týmu v Kalifornii? Po vysoké škole na ČVUT v Praze jsem […]

Rozdíl mezi sci-fi a realitou bývá jen několik jednotek až desítek let

Rozdíl mezi sci-fi a realitou bývá jen několik jednotek až desítek let

Vydáno 17.2.2021

Superpočítače pomáhají s koronavirem, termojadernou fúzí, předpovědí počasí a klimatických změn, plánováním chirurgických zákroků nebo optimalizací výrobních procesů v průmyslu. „Srdcem a zároveň mozkem továrny budoucnosti bude superpočítač, který bude zpracovávat a analyzovat data ze všech kamer a senzorů a řídit chod celé továrny včetně vyhodnocování poruch a nutnosti údržby jednotlivých zařízení,“ říká profesor Tomáš […]

Zobrazit Více