Luminar přinese svou technologii LiDAR do letadel a vrtulníků Airbus

Vydáno 27.4.2021 airbusairbus flightlabairbus upnextdaimlerlidarluminarmobileyevolvo

Společnost Luminar Technologies zaměřená na automobilový a letecký průmysl rozšiřuje své podnikání v oblasti lidarů. Partnerství s francouzským leteckým gigantem Airbus oznámila společnost začátkem tohoto týdne. Jedná se o další z řady spoluprací se společnostmi jako Daimler, Volvo nebo Mobileye. Doposud se společnost věnovala výhradně na aplikaci detekce světla a radaru na automatizovaná vozidla – nikoli na obloze.

Toto partnerství nepřinese výsledný lidar do komerčních letadel okamžitě. Společnosti Luminar a Airbus budou vyvíjet a testovat, jak lze lidar použít k vylepšení snímání, vnímání a schopností na úrovni systému, aby nakonec umožnil bezpečný a autonomní let, uvedly společnosti. Na rozdíl od dohod s Daimler, Mobileye a Volvo nehovoří o výrobní smlouvě – i když cílem je, aby k ní došlo. Prozatím se jedná o partnerství s dceřinou společností Airbusu – UpNext, která se se zaměřuje na vývoj a případné použití nových technologických průlomů v letectví. 

Úsilí bude začleněno do ekosystému Airbus Flightlab, který nabízí přístup k testovacím letům napříč obchodními liniemi Airbusu – včetně komerčních letadel, vrtulníků, obrany a vesmíru.

„Věříme, že vylepšení automatizace a bezpečnosti změní způsob, jakým se pohybujeme napříč všemi druhy dopravy, když přeneseme naši technologii ze silnic do oblak,“ uvedl Austin Russell, zakladatel a generální ředitel společnosti Luminar. „Těšíme se, až zrychlíme naši společnou vizi, abychom definovali budoucnost létání.“

Lidar, který měří vzdálenost pomocí laserového světla pro generování vysoce přesné 3D mapy světa, je většinou v automobilovém průmyslu považován za rozhodující pro komerční nasazení. Automobilky také začaly chápat lidar jako důležitý senzor, který se používá k rozšíření schopností a bezpečnosti pokročilých asistenčních systémů pro řidiče v nových automobilech, nákladních automobilech a SUV dostupných pro spotřebitele.

Airbus se zajímá o to, jak lze lidarův a vnímací svazek Luminaru použít k automatické detekci překážek, což je klíčový krok směrem k autonomnímu provozu letadel, jako jsou městská vozidla pro leteckou mobilitu. Společnosti uvedly, že snímač má také potenciál „podstatně zlepšit bezpečnost stávajících leteckých aplikací“.

(Photo credit ARMIN WEIGEL)

(tk)
Zdroj: TechCrunch

Zadejte e-mailovou adresu

a nic ze Světa průmyslu vám už neunikne!

Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze za účelem zasílání newsletterů, a to v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každé kampani.

Rozhovory

Vize digitálního závodu Continental

Vize digitálního závodu Continental

Vydáno 27.7.2021

Koncept digitálního závodu je pojem, který dnes řeší nespočet společností. Jakým způsobem se ,,mění“ společnost Continental Automotive Czech Republic? Jaké trendy udává závod v Brandýse nad Labem, jakožto nominovaný modelový závod pro digitalizaci? Zeptali jsme se Tomáše Vondráka, který jako první Čech usedl do vedení firmy a v současnosti zastává pozici Plant Manager (čtyř závodů […]

TECHNOLOGIE LIBS NA MARSU I V BRNĚ

TECHNOLOGIE LIBS NA MARSU I V BRNĚ

Vydáno 15.6.2021

Rozhovor s doc. Pavlem Pořízkou, Ph.D., vedoucím výzkumného týmu zabývajícího se laserovou spektroskopií, nejen o jejím využití, ale i o vlastním start-upu Lightigo. Úspěchy brněnských vědců s technologií LIBS tak zasahují do širokého spektra odvětví.   Interdisciplinární výzkum a vývoj kombinuje inženýrství, fyziku plazmatu, analytickou chemii, statistiku i například biologii. Jak je vůbec možné a náročné tohle […]

Apple a udržitelnost

Apple a udržitelnost

Vydáno 21.4.2021

Jak se dostat do Apple týmu v Kalifornii? Rozhovor s Honzou Dvorským nejen o jeho cestě vývojáře, ale také o ekologické udržitelnosti společnosti a problematice samotné. Společnost Apple zná jistě každý. Mohl byste nám stručně popsat, jak se tak mladý člověk jako vy dostal až do týmu v Kalifornii? Po vysoké škole na ČVUT v Praze jsem […]

Rozdíl mezi sci-fi a realitou bývá jen několik jednotek až desítek let

Rozdíl mezi sci-fi a realitou bývá jen několik jednotek až desítek let

Vydáno 17.2.2021

Superpočítače pomáhají s koronavirem, termojadernou fúzí, předpovědí počasí a klimatických změn, plánováním chirurgických zákroků nebo optimalizací výrobních procesů v průmyslu. „Srdcem a zároveň mozkem továrny budoucnosti bude superpočítač, který bude zpracovávat a analyzovat data ze všech kamer a senzorů a řídit chod celé továrny včetně vyhodnocování poruch a nutnosti údržby jednotlivých zařízení,“ říká profesor Tomáš […]

Zobrazit Více