Čínská společnost pro autonomní řízení WeRide představila svou první dodávku. WeRide bude spolupracovat s čínským výrobcem automobilů Jiangling Motors (JMC) a čínskou expresní doručovací společností ZTO Express na komercializaci své první samořiditelné dodávky.
Dohodu podepsali Tony Han, zakladatel a generální ředitel WeRide, Wenhui Jin, výkonný viceprezident JMC a Renqun Jin, viceprezident ZTO Express, během nejnovější online tiskové konference WeRide s názvem „The Next“. Podle zveřejněného prohlášení budou v rámci dohody WeRide a JMC společně navrhovat účelové modely Robovanu pro sériovou výrobu na montážních linkách JMC a ZTO. Mluvčí WeRide pro webový portál TechCrunch řekl, že Robovani budou vycházet z modelu JMC, jakožto bateriové elektrické vozidla v kombinaci se softwarovým a hardwarovým řešením ADR společnosti WeRide.
V červnu WeRide získala autonomní přepravní firmu MoonX.AI se sídlem v Guangzhou, která se sice zatím nezavázala vyvíjet komerční produkt v tomto prostoru, nicméně má například připravenou autonomní autobusovou dopravu, což znamená, že kroky společnosti WeRide k diverzifikaci jejího autonomního portfolia jsou o krok před konkurencí.
WeRide prohlašuje, že jejich dodávka má autonomní schopnosti čtvrté úrovně, které Společnost automobilových inženýrů definuje jako auto, které převezme volant a ve většině případů nevyžaduje lidskou interakci, přestože člověk má stále možnost ručně zasáhnout. Vozidla čtvrté úrovně mohou fungovat pouze v omezených oblastech, což je důvod, proč se v poslední době starají o sdílení jízd, ale dodávková vozidla by mohla také fungovat v rámci geofence.
Jelikož společnost WeRide má již dvouleté zkušenosti u veřejnosti s testováním služby Robotaxi, tak její zástupci jsou přesvědčeni, že Robovan bude schopen zvládnout celou řadu různých dopravních scénářů, od vnitřního města přes tunely až po dálnice, napříč sítí ZTO Express, která podle nich pokrývá 99 % čínských měst a krajů.
Mluvčí WeRide řekl, že Robovan už je již dávno postaven a v Číně byl nějakou dobu potichu testován. Na poskytnutí podrobného časového harmonogramu, kdy WeRide a JMC zahájí sériovou výrobu, je ještě příliš brzy, ale mluvčí uvedl, že dalším krokem pro WeRide bude vybrat jedno až tři místa k provedení pilotního testování k ověření vozidel a systému.
„Hned poté budeme usilovat o to, abychom v několika oblastech byli skutečně bez řidiče, a vybudovali jsme si know-how o provozu Robovanů v městské logistické aplikaci. Vzhledem k tomu, že Robovan i Robotaxi působí v městských částech, sdílí tak podobnou regulační podporu, která v Číně postupuje krok za krokem. Za tři až pět let tedy snad uvidíte uplatnění skutečného Robovana bez řidiče“; řekl mluvčí redakci TechCrunch.
Zdroj: TechCrunch
Obrázek: Weride