Izraelský startup TriEye získal 74 milionů dolarů na komercializaci typu snímací technologie, která může pomoci autonomním a asistenčním systémům řidiče lépe vidět v nepříznivých podmínkách.
Technologie využívá krátkovlnné infračervené záření (SWIR), které označuje rozsah vlnových délek, který je mimo viditelné spektrum. I když snímání SWIR není novinkou, většinou bylo omezeno na letecký a obranný průmysl kvůli jeho vysoké ceně. TriEye říká, že učinila technické průlomy, které snížily náklady natolik, aby mohly konkurovat běžným fotoaparátům, které lze dnes najít v mobilních telefonech nebo vozidlech, a překonat ostatní typy senzorů na trhu.
Díky těmto inovacím, založeným na více než deseti letech výzkumu, který propagoval technický ředitel Uriel Levy během svého působení na Hebrejské univerzitě, je TriEye připravena přinést technologii SWIR na masový trh. Podle generálního ředitele Avi Bakala SWIR přináší další vrstvu informací do stávajících systémů vidění tím, že umožňuje lidem vidět „za viditelný“.
„Snímání je všude. V každém odvětví je to zásadní součást procesu shromažďování a analýzy.
Od dnešního dne postrádá trh se systémy vidění potřebná a životně důležitá data, která mohou ovlivnit výkon a rozhodování po celém světě. “ řekl pro TechCrunch Bakal.
Pomocí SWIR a patentovaného zdroje osvětlení také vyvinutého společností TriEye společnost vybudovala senzor, který nazývá sedar (detekce a rozsah s vylepšeným spektrem). Podle společnosti sedar poskytuje veškeré zobrazovací a hloubkové informace potřebné pro pokročilé asistenční a autonomní systémy řidiče – to znamená, že by mohl nahradit konvenční snímací systém, který se dnes používá v pokročilých asistenčních a autonomních systémech řidiče, což je obecně kombinace kamer, radarů pro detekci a měření vzdálenosti.
Jednou z největších výhod technologie TriEye je úspora nákladů ve srovnání s kamerami a lidarem, které jsou podle Bakala klíčem k skutečnému umožnění masového přijetí na trh.