Platforma pro hodnocení otevřených hrozeb, vyvinutá ve spolupráci s Pacific Northwest National Laboratory, NASA a průmyslovými partnery ředitelství pro vědu a technologii Ministerstva vnitřní bezpečnosti a Správy bezpečnosti dopravy, umožní úředníkům rychleji a snadněji reagovat na rychle se měnící hrozby pro bezpečnost letecké dopravy.
Současné screeningové systémy TSA (Transportation Security Administration), jako rentgenové přístroje a tělesné skenery, jsou proprietární systémy, které skenují, anotují a hlásí různými způsoby, aniž by spolu komunikovaly. „Když jsme chtěli změnit způsob, jakým prověřujeme v reakci na nové hrozby, technologie byla příliš rigidní. TSA to kompenzovalo přidáním procedur. Je tam například bombardér bot, a proto si je při kontrole musíte sundat. Pokud se jedná o kapalné výbušniny, tak TSA musela omezit tekutiny a gely,“ řekl Andrew Cox, výzkumný a vývojový systémový analytik společnosti Sandia, dříve v TSA.
Sandia se spojila s Pacific Northwest National Laboratory, která vyvinula nový tělesný skener s vysokým rozlišením a průmyslovými partnery, jako je Stratovan, na vytvoření Open Platform Software Library, která umožní TSA spolupracovat s jakýmkoliv dodavatelem na potřebném algoritmu.
Austin Silva, kognitivní vědec ze Sandie, který dohlíží na vývoj, řekl, že to poskytne společnou sadu rozhraní. Širší škála prodejců bude rychleji a spolehlivěji schopna vytvářet bezpečnostní upgrady pomocí nových algoritmů, které se integrují do stávajícího prověřování – hladce pro cestující. „Stejně jako u LEGA si budete moci rychle představit nové kousky,“ uvádí Austin. Systém může být také schopen používat různé algoritmy v různých časech na základě úrovně ohrožení. Lepší sběr dat znamená bezpečnější a bezproblémovější cestování.
„Rychlejší inovace v detekci učiní cestování letadlem bezpečnější,” řekl Ed Jimenez, optický inženýr společnosti Sandia.TSA bude schopna nepřetržitě sbírat data a každých několik měsíců vylepšovat algoritmy. Standardizace a modularizace designu by měla být přínosem pro průmysl. Společnosti budou moci spolupracovat, jakmile jim TSA schválí přístup. Vylepšené skenery také zlepší zážitek cestujících. „Když si do tašky vložíte předmět, který je omylem označen jako hrozba, vylepšený algoritmus má potenciál nespustit falešný pozitivní poplach,“ vysvětlil Ed.
V současnosti se do projektu Open Threat Assessment Platform (Otevřená platforma pro hodnocení hrozeb) zapojilo téměř tucet průmyslových partnerů, včetně vývojářů algoritmů, prodejců rentgenových paprsků a softwarových specialistů. Je tak součástí celosvětového tlaku na otevřenou softwarovou architekturu. „Po nasazení v terénu platforma rychle změní bezpečnostní profil letišť.Budeme moci říci, viděli jsme tuto vznikající hrozbu; může někdo v komunitě vyvinout tento algoritmus? Odtud budeme schopni spravovat aktualizace napříč infrastrukturou bezpečnosti letectví,“ řekl Austin.
I když platforma pro hodnocení otevřených hrozeb pravděpodobně ušetří TSA peníze a poskytne průmyslu příjmy, zapojení Sandie je pro projekt přínosné, protože Andrew tvrdí: „Pokud se chystáte vyvinout standard, chcete, aby byl tržní -neutrální. Nebudeme si hrát na favorita s žádným dodavatelem. Vše, co vyvineme my, nebo naši subdodavatelé, bude ve vlastnictví vlády. Byli jsme jedni z mála s technickými znalostmi, abychom na to dohlíželi. Mohli jsme implementovat smlouvy a partnerství, abychom otestovali tyto nápady rychle a efektivně.“
Sandia také postavila prototyp kontrolního stanoviště TSA na letecké základně Kirtland pro rychlé shromažďování údajů o detekci živých výbušnin v pytlích. „Zvýšilo to naše získávání dat. Co by zabralo celý den, trvalo jen hodiny,“ dodal Ed. (lj)
Zdroj: TechXplore