0Kč

Žádné produkty v košíku.

0Kč

Žádné produkty v košíku.

AI v personalistice hraje již dnes důležitou roli, klíčem je uchazeče zaujmout

Společnost Recruitment Academy předala v minulém týdnu své ceny Recruitment Academy Awards. Při té příležitosti jsme se zeptali zakladatele Josého Kadlece na to, jaká je úroveň soutěžících a jaké trendy v HR můžeme nyní sledovat.

Jaké jsou moderní trendy v oslovování potencionálních zaměstnanců? 

Obecně se dá říci, že platí a vždy platilo, že personalizace je klíčem k úspěchu. Toho lze dosáhnout například tím, že personalista nebo manažer nahraje video šité na míru kandidátovi. K tomu vám může skvěle posloužit třeba plugin Loom. Tato metoda je velmi účinná a často může zvýšit response rate z 5 % až na 60 %. Přístup na míru oceňují především odborníci z IT a software vývoje, o které se firmy na trhu neustále přetahují. Podotýkám, že u těchto skupin, jako jsou ajťáci, je pro zaměstnavatele obzvlášť důležité zvolit při oslovování neotřelou strategii. Dalším způsobem je pořádání odborných akcí ve vlastních prostorách firmy, čímž společnosti navazují s kandidáty bližší vztah. Pokud někdo navštíví vaši firemní akci, okamžitě získá o vás lepší povědomí a v takovém případě lze předpokládat, že dotyčný bude otevřenější diskuzi o možných pracovních příležitostech. 

Jaké formy benefitů zaměstnanci nejvíce oceňují a co vlastně od firem očekávají? 

Zaměstnanci dnes bezpochyby slyší na benefity, které pomáhají dosáhnout rovnováhy mezi pracovním a osobním životem. Průzkumy ze zahraničí dokonce ukazují, že až 60 % zaměstnanců je ochotno snížit mzdu výměnou za flexibilní práci na dálku. Bohužel v českém prostředí stále spousta zaměstnavatelů s flexibilitou neumí pracovat. Flexibilitu uznávají především startupy. Mezi velkými korporáty u nás vyniká například společnost Pivovary Staropramen, která umožňuje po zaučení neomezený home office. Firma také nabízí možnost napracovat si volné pátky a další výhody nad rámec českého zákona. Tyto benefity bezpochyby přitahují talenty na českém trhu. 

Loni vám vyšla kniha HR Robo Sapiens, která se stala velkým hitem, o čem přesně je? 

Kniha HR ROBO SAPIENS komplexně mapuje možnosti využití umělé inteligence v procesu recruitmentu a HR marketingu. Jedná se o praktickou kuchařku, která má pomoci každému personalistovi stát se více produktivní a zlepšit svoje výstupy, ať už se jedná o vyhledávání vhodných profilů na dané pozice nebo tvorbu nové náborové kampaně či pracovního inzerátu. 

Takže je asi zbytečné se vás ptát, jestli vidíte v budoucnosti využití AI v oblasti personalistiky?  

Podle mě se ani tak nejedná o budoucnost jako již o přítomnost. AI dnes využíváme v oblasti lidských zdrojů stejně jako u jiných specializovaných kancelářských prací. Především nám usnadňuje práci s textem, obrázky, analýzou dat, při práci v aplikacích jako Excel, PowerPoint, LinkedIn nebo Canva. Kdo si tyto metody osvojí dříve, získá na trhu práce konkurenční výhodu a hlavně přestane chtít dělat věci postaru. Věřím, že v budoucnosti bude AI schopna vést celý pohovor ve stejné kvalitě, jako to děláte teď vy. Zatím můžeme umělou inteligenci v pohovorech využít na dvou úrovních. První je vytvoření otázek na míru k dané pozici podle její pracovní náplně nebo k danému kandidátovi podle jeho CV či LinkedIn profilu. Druhou cestou je automatizace poznámek z pohovoru. Už není třeba si poznámky psát ručně – na papír či přímo do počítače. Poznámky se nově tvoří metodou speech-to-text automaticky, a to v jakémkoliv jazyce.   

Ocenili jste firmy za jejich HR cenou Recruitment Academy Awards, můžete nějak shrnout, v čem byli letošní vítězové specifičtí nebo co vás osobně třeba zaujalo? 

Kvalita výstupů v soutěži Recruitment Academy Awards roste každým rokem – nejen technickým zpracováním, ale i zapojením známých osobností z řad celebrit a herců. Dříve stačilo mít dobrý nápad a nějak ho zpracovat. Druhou cestou bylo nemít tak dobrý nápad, ale zpracovat ho výborně. Aby dnes člověk uspěl, a nejen v soutěži Recruitment Academy Awards, potřebuje ideálně obojí – skvělý nápad i vynikající zpracování. Na průměr se už nehraje! Proto mě například zaujalo kariérní video ORLEN Unipetrol. Vytvořili spot, který vypadal jako filmový trailer. Video oslovuje potenciální zaměstnance netradiční a zábavnou formou, což funguje vždy na jedničku. 

Přihlašte se k odběru a už Vám nic neunikne!

  • Každý týden přinášíme nejzásadnější zprávy z průmyslu, které by neměli uniknout váší pozornosti.

Nepřehlédněte

Více článků