0Kč

Žádné produkty v košíku.

0Kč

Žádné produkty v košíku.

Eaton představil inovativní vícefázový pohon s nevídaným výkonem pro elektrická letadla eVTOL

Společnost Eaton oznámila úspěšné dokončení osmnáctiměsíčního výzkumného projektu zaměřeného na vývoj vícefázového pohonu odolného proti poruchám, který umožňuje bezpečnější a udržitelnější provoz elektrických letadel s vertikálním vzletem a přistáním (eVTOL).

Tento projekt vedený týmem Eaton Research Labs v Evropském inovačním centru Eaton je výsledkem úzké spolupráce s Fakultou elektrotechniky a komunikačních technologií Vysokého učení technického v Brně (VUT). Vývoj vícefázového pohonu, částečně financovaný Ministerstvem průmyslu a obchodu a Evropskou unií prostřednictvím programu APLIKACE, řeší bezpečnostní požadavky celosvětově rostoucího počtu nákladních dronů a městských leteckých taxíků. Oproti stávajícím třífázovým elektrickým pohonům nabízí toto nové řešení mnohem vyšší spolehlivost, účinnost a objemovou hustotu výkonu a také bezpečný provoz v případě poruchy.

Zadní pohled na ADMS bez gondoly a krytu (koncepční studie)

„Jsme nadšeni, že jsme tento ambiciózní projekt úspěšně dokončili,“ komentuje Miloš Toulec, manažer Eaton Research Labs. „Vzhledem k tomu, že letadla eVTOL rychle získávají na popularitě v přetíženém městském prostředí, je nezbytné zajistit co nejvyšší úroveň bezpečnosti a spolehlivosti. Konvenční řešení toho sice dosahují prostřednictvím redundantních systémů, ale tento přístup zvyšuje hmotnost a náklady a zároveň snižuje objemovou hustotu výkonu a účinnost letadla. Díky pokročilým možnostem detekce a odstraňování poruch umožňuje náš nový vícefázový pohon vyšší spolehlivost bez ztráty výkonu letadla.“

Úloha společnosti Eaton v projektu zahrnovala návrh, prototypování a testování pohonů, jakož i vytvoření řídicího systému odolného proti poruchám, který podporuje cloudovou analytiku a prediktivní údržbu umožňující delší a bezpečnější provozní životnost letadel. Mezitím VUT podpořilo projekt návrhem 60kW elektromotoru.

Nový vícefázový pohon dokáže odhalit poruchy za méně než pět otáček motoru, okamžitě provést nápravná opatření a udržet plný výkon i v režimu poruchy – což umožňuje operátorům letadel dokončit svou misi, nebo bezpečně přistát. Multiphase Drive vyžaduje méně materiálů, a proto také snižuje hmotnost letadla až o 2,5 kilogramu na pohonnou jednotku (motor), a navíc také eliminuje až 318 kilogramů emisí CO2 na letadlo za rok.

Přihlašte se k odběru a už Vám nic neunikne!

  • Každý týden přinášíme nejzásadnější zprávy z průmyslu, které by neměli uniknout váší pozornosti.

Nepřehlédněte

Více článků