0Kč

Žádné produkty v košíku.

0Kč

Žádné produkty v košíku.

Inovační strategie Monety je založená na umělé inteligenci s využitím AWS cloudu

Na konferenci AWS Cloud Day Prague MONETA představila svůj strategický záměr urychlit přechod na cloudovou platformu Amazon Web Services (AWS). Cílem je posílit analytické schopnosti banky, využít potenciál umělé inteligence a technologických inovací i lépe vzdorovat DDoS útokům. Tento strategický krok navazuje na úspěšnou několikaletou spolupráci s AWS v oblasti cloudové transformace.


„Přechod na AWS nám otevírá cestu k rychlejším inovacím,“ říká Klára Starková, Chief Operating Officer MONETA Money Bank a dodává: „Do cloudu jsme již přesunuli více než polovinu našich aplikací a směřujeme k tomu, aby všechny klíčové aplikace běžely na platformě AWS.“


MONETA již využívá umělou inteligenci pro inteligentní monitoring své IT infrastruktury, provoz virtuálních asistentů, sledování kvality procesů v reálném čase a také pro vývoj a nasazování pokročilých modelů strojového učení.


Díky uložení našich dat v cloudu AWS se můžeme bezpečně a ve velkém měřítku napojit na služby umělé inteligence Amazonu. To nám umožňuje využívat strojové učení a generativní umělou inteligenci k personalizaci služeb a vytvářet tak individuální nabídky našim klientům,“ vysvětluje Klára Starková.

Zdroj: Pexels


Do roku 2025 přejdou do cloudu AWS všechny hlavní bankovní aplikace Monety, s výjimkou původních systémů běžících na platformách Exadata a AS400. Tento krok přinese plnou škálovatelnost, transparentnost nákladů a možnost dalšího využití pokročilé analytiky při současném posilování provozní odolnosti.


„Během migrace jsme nezaznamenali žádné incidenty ani kritické události, které by narušily chod poskytování našich služeb,“ zdůraznila Klára Starková s odkazem na spolehlivost AWS, které nabízí přes 240 služeb ve 34 regionech po celém světě.

MONETA Money Bank, a.s., která je řídící osobou koncernu MONETA, je přední nezávislou českou bankou poskytující služby svým zákazníkům prostřednictvím celostátní pobočkové sítě. Od svého vstupu na Pražskou burzu cenných papírů v roce 2016 má banka silnou pozici v retailovém a zemědělském sektoru a svoje služby zaměřuje na malé a střední podniky. Klienti MONETA tvoří přes 15 % populace České republiky a využívají její multikanálovou strategii, která zahrnuje více než 130 poboček, přes 2000 bankomatů ve vlastní i sdílené síti, digitální bankovní aplikaci, která je špičkou na trhu, a dále vlastní call centrum, smluvní prodejce automobilů, stavební spořitelnu a leasingové partnery.

Zdroj: MONETA Money Bank, a.s.

Přihlašte se k odběru a už Vám nic neunikne!

  • Každý týden přinášíme nejzásadnější zprávy z průmyslu, které by neměli uniknout váší pozornosti.

Nepřehlédněte

Více článků