0Kč

Žádné produkty v košíku.

0Kč

Žádné produkty v košíku.

Letoun Aero L-39NG poskytne výrazné zlepšení v oblasti výcviku pilotů

Letoun L-39NG společnosti Aero Vodochody Aerospace míří do Vietnamu. Produkce byla dokonce posílena, a proto jsme se zajímali o zájem dalších zemí o tyto letouny. Executive Vice President & Chief Commercial Officer společnosti Filip Gunnar Kulštrunk nám také řekl, jaké využití má stroj pro českou armádu.

V říjnu proběhl významný zbrojní veletrh v Bratislavě, jaký je váš pohled na jeho průběh?

Na letošním bratislavském veletrhu jsme se prezentovali na samostatném stánku, jehož dominantou byl velký model cvičného letounu Aero L-39NG. Dlouhodobě vedeme jednání s Slovenskem ohledně možnosti pořízení letounů L-39NG. Přechod z letounů L-39 Albatros na L-39NG představuje významnou modernizaci a zlepšení výcvikových schopností pilotů. Toto zlepšení bude prospěšné jak při přípravě na platformu F-35 pro Českou republiku, tak pro slovenskou armádu, která pořizuje platformu F-16.

Letoun L-39NG se nedávno dočkal posílení výroby a aktuálně pracuje na plný výkon. Mohli byste nám sdělit, jestli už máte první zákazníky a kdy plánujete první dodávky?

Nyní dochází k předání prvních hotových letounů našemu prvnímu zákazníkovi do Vietnamu. To je vždy významný okamžik, nejen pro nás, ale také pro další potenciální zákazníky, s nimiž probíhají jednání ohledně nákupu našich letounů. Vietnam si objednal celkem 12 kusů L-39NG. Zároveň probíhá výroba letounů pro maďarského zákazníka, se kterým máme uzavřen kontrakt na dalších 12 strojů.

Tento rok jsme slavnostně zahájili výrobu pro LOM Praha, který má objednané čtyři letouny ve cvičné verzi s možností dodatečné objednávky v rámci opce. Tyto letouny budou sloužit v Centru leteckého výcviku Pardubice, kde budou primárně využívány pro školení pilotů Armády České republiky a také pro partnery států NATO v rámci NATO Flying Training Europe. Avionika letounů byla kompletně modernizována a připravena pro výcvik budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace. Součástí tohoto projektu je široká paleta simulačních technologií, jak na palubě letounu, tak i v rámci moderního výcvikového systému, což výrazně zvýší efektivitu výcviku.

V létě jste otevřeli v Brně své vývojové centrum, k čemu přesně slouží a kolik v něm pracuje zaměstnanců?

Centrum se primárně zaměřuje na vývoj avionických systémů a interaktivního rozhraní dokumentace pro cvičný letoun L-39NG. Do konce roku 2023 plánujeme do brněnského vývojového centra přijmout přibližně 30 zaměstnanců.

Jaké jsou plány společnosti Aero Vodochody na příští rok?

Naše obchodní strategie zahrnuje nejen prodej nového letounu L-39NG, ale také generální opravy a modernizace letounů L-39 Albatros a L-159. Třetím důležitým pilířem naší strategie je průmyslová spolupráce s významnými světovými leteckými společnostmi, s nimiž udržujeme dlouhodobé partnerství, především s firmami Airbus a Embraer. V následujícím roce budeme nadále rozvíjet všechny tyto oblasti. Kromě pokračování výroby letounu L-39NG a jednání s novými zákazníky, budeme nadále poskytovat servis pro naše stávající zákazníky a budeme pokračovat v úzké spolupráci s našimi průmyslovými partnery.

Přihlašte se k odběru a už Vám nic neunikne!

  • Každý týden přinášíme nejzásadnější zprávy z průmyslu, které by neměli uniknout váší pozornosti.

Nepřehlédněte

Více článků